apostolosgl
Member
- Μηνύματα
- 66
- Likes
- 136
2η μέρα
Είχαμε βάλει το ξυπνητήρι νωρίς αλλά ο πόθος να εξερευνήσουμε την Φλωρεντία μας ξύπνησε νωρίτερα. Πήραμε πρωινό από ένα κοντινό στο ξενοδοχείο φούρνο με δύο καφεδάκια και βουρ για εξερεύνηση. Πρώτος προορισμός η Mercato Central, η κλειστή αγορά τροφίμων της Φλωρεντίας. Πλησιάζοντας διαπιστώσαμε ότι γύρω από την αγορά και πλησίον αυτής εκτεινόταν ένα τεράστιο παζάρι δερμάτινων ειδών. Η χαρά της συζύγου! Όπως φαντάζεστε κινούμασταν με την ιλιγγιώδη ταχύτητα των δύο μέτρων την ώρα ( ή καλύτερα ενός πάγκου την ώρα)! Αφού εξαντλήσαμε τον χώρο του παζαριού μπήκαμε στην κλειστή αγορά. Δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκα ιδιαίτερα, εντός υπήρχαν αρκετά καταστήματα που πουλούσαν τοπικά προϊόντα, μπαχαρικά, αλλαντικά κρέατα και άλλα, καθώς και δύο με τρεις φούρνοι στο ισόγειο από όπου αγόρασα ένα πολύ ωραίο ψωμάκι με προσούτο ρόκα και ντοματίνια. Ο δεύτερος όροφος της αγοράς ήταν κάτι διαφορετικό. Στέγαζε καμιά δεκαριά εστιατόρια το οποία μπορώ να πω ότι μου άνοιξαν την όρεξη!
Φύγαμε από την αγορά και κατευθυνθήκαμε στην Basilica di San Lorenzo, την Βασιλική των Μεδίκων. τόπος ταφής για όλα τα κύρια μέλη της οικογένειας των Μεδίκων. Είναι διακοσμημένος με περίφημα έργα τέχνης των Μιχαήλ Άγγελου,Ντονατέλλο,Φιλιππίνο Λίππι. Εδώ πραγματικά εντυπωσιάστηκα!
Ξεκινήσαμε από το σκευοφυλάκιο και κατευθυνθήκαμε στο Παρεκκλήσι των Μεδίκων (Cappelle Medicee): Είναι το πιο διάσημο και ωραιότερο μέρος του San Lorenzo. Πρόκειται για μια υπέροχη οκταγωνική αίθουσα, 28 μέτρων πλάτους που ολοκληρώνεται από ένα θαυμάσιο ψηλό τρούλο, 59 μέτρων, σύμφωνα πάντα με τα σχέδια του Μπρουνελλέσκι ο οποίος βασίστηκε στα μοντέλα των Alessandro Pieroni και Matteo Nigetti. Με την είσοδο του εξωτερικά στην Piazza Madonna degli Aldobrandini το παρεκκλήσι κατασκευάστηκε σαν επέκταση του κυρίως ναού πάνω από την κρύπτη του η οποία είχε σχεδιαστεί νωρίτερα από τον Buontalenti με σκοπό την διαφύλαξη 50 σορών της οικογένειας των Μεδίκων. Στο κέντρο του αίθριου είχε προβλεφθεί χώρος για την τοποθέτηση του Πανάγιου Τάφου αλλά όλες οι προσπάθειες να τον αγοράσουν ή να τον κλέψουν από την Ιερουσαλήμ απέτυχαν (ιστορικές και αρχιτεκτονικές πληροφορίες αντλήθηκαν από το wikipedia).
Το παρεκκλήσι κλέβει την παράσταση ειδικότερα ο απίστευτα διακοσμημένος τρούλος! Για τα γλυπτά που διακοσμούσαν τους τάφους των Μεδίκων μπορώ να πω ότι εντυπωσιάστηκα από τις λεπτομέρειες τους αλλά η έλλειψη γνώσης σε θέματα γλυπτικής δεν μου επέτρεψε να κατανοήσω την σπουδαιότητα τους.
Η συνέχεια μας βρήκε και πάλι στον καθεδρικό ναό, μάλλον πίσω από αυτόν στο σαντουιτσάδικο «Toscani Panini» για το οποίο διάβασα στο φορουμ και στο Tripadvisor και ομολογώ ότι η εισκοσάλεπτη αναμονή άξιζε με το παραπάνω. Ένας μικρός χώρος ο οποίος προσφέρει panini με την επιλογή από πέντε (αν δεν με απατά η μνήμη μου) είδη ψωμιών, τρία είδη αλλαντικών και τρία είδη τυριών. Στην τιμή περιλαμβάνεται και η επιλογή τριών σως από τις έξι που διαθέτουν. Η επιλογή είναι στο χέρι σου και το αποτέλεσμα άριστο, το προτείνω ανεπιφύλακτα. Αφού ανακτήσαμε δυνάμεις επιχειρήσαμε να εισέλθουμε στον ναό. Η ουρά αναμονής όμως έβγαινε έξω και γύρω από αυτόν σχεδόν στα τρία τέταρτα της περιμέτρου του. Οπότε η επιλογή ήταν μία, η βόλτα στα σοκάκια της πόλης.
Επόμενη στάση το μουσείο το Γαλιλαίου. Το μουσείο βρίσκεται πάνω στον παραποτάμιο δρόμο στην συμβολή των οδών Via dei Castellani και Lugarno Anna Maria Luisa de Medici. Η αλήθεια είναι ότι το περίμενα πιο εντυπωσιακό. Το εισιτήριο κόστιζε δέκα (10) Ευρώ. Το Μουσείο έχει μία τεράστια συλλογή από χάρτες, υδρόγειες σφαίρες, όργανα προσανατολισμού αλλά και αντικείμενα τα οποία χρησιμοποιούνταν στο πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας για την εκπαίδευση των μελλοντικών ιατρών. Τα τεράστια παράθυρα του μουσείου έβλεπαν προς τον ποταμό και προσέφεραν ένα πολύ όμορφο τοπίο για φωτογραφίες. Το καλύτερο για εμένα, τμήμα του μουσείου ήταν το υπόγειο. Εκεί φιλοξενούνταν χειρόγραφες σημειώσεις του Leonardo Da Vinci! Ο μικρός μας συνταξιδιώτης ενώ έδειχνε αδιαφορία για ότι είχα δει μέχρι εκείνη την ώρα στο μουσείου, ενθουσιάστηκε με μία αίθουσα του υπογείου στην οποία ένα σύνολο από οχτώ προτζέκτορες δημιουργούσε μία τρισδιάστατη απεικόνιση ενός δωματίου της εποχής του Leonardo και με ένα γραφείο όπου γυρνούσαν ψηφιακά σελίδες ενός βιβλίου.
Η ώρα είχε περάσει όπως και η επήρεια του panini που φάγαμε νωρίτερα. Έτσι φύγαμε από το μουσείο για αναζήτηση εστιατορίου. Με την βοήθεια του tripadvisor και με γνώμονα την ποιότητα, την τιμή και την απόσταση κατευθυνθήκαμε στην τρατορία «ALFREDO» η οποία βρίσκεται επί της οδού Via dei Castellani. Ήμασταν οι τελευταίοι πελάτες που δέχτηκαν, όσοι ήρθαν μετά από εμάς τους έδιωξαν (ίσως μας είδαν με τον μικρό και μας λυπήθηκαν). Η τρατορία έδειχνε ότι ήταν οικογενειακή επιχείρηση. Οι σερβιτόροι δεν ήξεραν γρι αγγλικά, αλλά ήταν ιδιαίτερα πρόθυμοι να μας εξυπηρετήσουν. Το φαγητό ήταν ομολογουμένως πολύ καλό όπως και οι τιμές. Φάγαμε σχετικά γρήγορα, αισθανόμασταν και λίγο περίεργα, ήμασταν οι μόνοι πελάτες βλέπετε και ξεκινήσαμε και πάλι τις βόλτες στην πόλη. Αυτή τη φορά το δρομολόγιο καθόριζε η σύζυγος. Την ακολουθήσαμε για λίγη ώρα και όσο αυτή έμπαινε και έβγαινε από διάφορα καταστήματα πώλησης ρούχων. Κάποια στιγμή την κοπανίσαμε με τον μικρό και βρεθήκαμε να τρώμε παγωτό από το Venchi, καθισμένοι δίπλα από το αγριογούρουνο που βρίσκεται πριν την Piazza della Repubblica. Αφού γλυκαθήκαμε αποφασίσαμε με τον μικρό εξερευνητή να ανακαλύψουμε τα γύρω στενά, εκείνα που συνήθως τα προσπερνάς ακολουθώντας τις κεντρικές οδούς. Σε αυτή την περιήγηση ανακαλύψαμε το ταχυδρομείο της Φλωρεντίας που από μόνο του αποτελεί αξιοθέατο. Βρεθήκαμε σε μικρές κρυμμένες από τους τουρίστες πλατείες. Αφού τις θαυμάσαμε και φωτογραφηθήκαμε (χωρίς την μαμά) πήγαμε στο καρουζέλ της Piazza della Repubblica. Με ένα Ευρώ μόνο ανέβηκε ο μικρός στο καρουζέλ, όχι μόνο μία φορά βέβαια… Εκεί ήρθε και μας βρήκε η σύζυγος, ικανοποιημένη από την βόλτα της στα καταστήματα μόδας κρατώντας και τις σακούλες που το αποδείκνυαν.
Το εσωτερικό του ταχυδρομείου
Επόμενος σταθμός το Palazzio Pitti, ακολουθήσαμε την οδό Via Por Santa Maria, περάσαμε από την Ponte Vechio ξαναβγάζοντας φωτογραφίες, πήραμε την οδό Via de’ Guicciardini θαυμάζοντας τα κτήρια που βρίσκονται εκατέρωθεν του δρόμου. Πραγματικά από έξω το Palazzio Pitti μας ενθουσίασε. Είναι τεράστιο και οι κήποι του ακόμη μεγαλύτεροι! Λόγω της ώρας αν μπαίναμε δεν θα προλαβαίναμε να δούμε τίποτα. Καθήσαμε λίγο από έξω θαυμάζοντας το κτήριο ενώ ο μικρός μας συνταξιδιώτης επιδόθηκε στο αγαπημένο του σπορ… κυνήγι περιστεριών!
Από την πλατεία πήραμε ένα ταξί και πήγαμε στην Piazzale Michelangelo. (Συμβουλή: μη πάρετε ταξί στην Φλωρεντία, είναι πανάκριβο!) Ότι έχετε ακούσει για αυτή την πλατεία είναι αλήθεια. Η θέα μαγική, πρέπει να βγάλαμε πάνω από πενήντα φωτογραφίες από εκεί. Αφού θαυμάσαμε την θέα ακολουθήσαμε τα σκαλιά, περάσαμε δίπλα από κάτι πανέμορφους τεχνικούς καταρράκτες και φτάσαμε δίπλα στον Άρνο.
Η κούραση ήταν μεγάλη, πήραμε ένα λεωφορείο το οποίο μας έκανε το γύρω της πόλης και φτάσαμε στο ξενοδοχείο. Πρώτη φορά ακούσαμε τον υιό μας να λέει νυστάζω θέλω να κοιμηθώ!
Είχαμε βάλει το ξυπνητήρι νωρίς αλλά ο πόθος να εξερευνήσουμε την Φλωρεντία μας ξύπνησε νωρίτερα. Πήραμε πρωινό από ένα κοντινό στο ξενοδοχείο φούρνο με δύο καφεδάκια και βουρ για εξερεύνηση. Πρώτος προορισμός η Mercato Central, η κλειστή αγορά τροφίμων της Φλωρεντίας. Πλησιάζοντας διαπιστώσαμε ότι γύρω από την αγορά και πλησίον αυτής εκτεινόταν ένα τεράστιο παζάρι δερμάτινων ειδών. Η χαρά της συζύγου! Όπως φαντάζεστε κινούμασταν με την ιλιγγιώδη ταχύτητα των δύο μέτρων την ώρα ( ή καλύτερα ενός πάγκου την ώρα)! Αφού εξαντλήσαμε τον χώρο του παζαριού μπήκαμε στην κλειστή αγορά. Δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκα ιδιαίτερα, εντός υπήρχαν αρκετά καταστήματα που πουλούσαν τοπικά προϊόντα, μπαχαρικά, αλλαντικά κρέατα και άλλα, καθώς και δύο με τρεις φούρνοι στο ισόγειο από όπου αγόρασα ένα πολύ ωραίο ψωμάκι με προσούτο ρόκα και ντοματίνια. Ο δεύτερος όροφος της αγοράς ήταν κάτι διαφορετικό. Στέγαζε καμιά δεκαριά εστιατόρια το οποία μπορώ να πω ότι μου άνοιξαν την όρεξη!

Φύγαμε από την αγορά και κατευθυνθήκαμε στην Basilica di San Lorenzo, την Βασιλική των Μεδίκων. τόπος ταφής για όλα τα κύρια μέλη της οικογένειας των Μεδίκων. Είναι διακοσμημένος με περίφημα έργα τέχνης των Μιχαήλ Άγγελου,Ντονατέλλο,Φιλιππίνο Λίππι. Εδώ πραγματικά εντυπωσιάστηκα!

Ξεκινήσαμε από το σκευοφυλάκιο και κατευθυνθήκαμε στο Παρεκκλήσι των Μεδίκων (Cappelle Medicee): Είναι το πιο διάσημο και ωραιότερο μέρος του San Lorenzo. Πρόκειται για μια υπέροχη οκταγωνική αίθουσα, 28 μέτρων πλάτους που ολοκληρώνεται από ένα θαυμάσιο ψηλό τρούλο, 59 μέτρων, σύμφωνα πάντα με τα σχέδια του Μπρουνελλέσκι ο οποίος βασίστηκε στα μοντέλα των Alessandro Pieroni και Matteo Nigetti. Με την είσοδο του εξωτερικά στην Piazza Madonna degli Aldobrandini το παρεκκλήσι κατασκευάστηκε σαν επέκταση του κυρίως ναού πάνω από την κρύπτη του η οποία είχε σχεδιαστεί νωρίτερα από τον Buontalenti με σκοπό την διαφύλαξη 50 σορών της οικογένειας των Μεδίκων. Στο κέντρο του αίθριου είχε προβλεφθεί χώρος για την τοποθέτηση του Πανάγιου Τάφου αλλά όλες οι προσπάθειες να τον αγοράσουν ή να τον κλέψουν από την Ιερουσαλήμ απέτυχαν (ιστορικές και αρχιτεκτονικές πληροφορίες αντλήθηκαν από το wikipedia).


Το παρεκκλήσι κλέβει την παράσταση ειδικότερα ο απίστευτα διακοσμημένος τρούλος! Για τα γλυπτά που διακοσμούσαν τους τάφους των Μεδίκων μπορώ να πω ότι εντυπωσιάστηκα από τις λεπτομέρειες τους αλλά η έλλειψη γνώσης σε θέματα γλυπτικής δεν μου επέτρεψε να κατανοήσω την σπουδαιότητα τους.


Η συνέχεια μας βρήκε και πάλι στον καθεδρικό ναό, μάλλον πίσω από αυτόν στο σαντουιτσάδικο «Toscani Panini» για το οποίο διάβασα στο φορουμ και στο Tripadvisor και ομολογώ ότι η εισκοσάλεπτη αναμονή άξιζε με το παραπάνω. Ένας μικρός χώρος ο οποίος προσφέρει panini με την επιλογή από πέντε (αν δεν με απατά η μνήμη μου) είδη ψωμιών, τρία είδη αλλαντικών και τρία είδη τυριών. Στην τιμή περιλαμβάνεται και η επιλογή τριών σως από τις έξι που διαθέτουν. Η επιλογή είναι στο χέρι σου και το αποτέλεσμα άριστο, το προτείνω ανεπιφύλακτα. Αφού ανακτήσαμε δυνάμεις επιχειρήσαμε να εισέλθουμε στον ναό. Η ουρά αναμονής όμως έβγαινε έξω και γύρω από αυτόν σχεδόν στα τρία τέταρτα της περιμέτρου του. Οπότε η επιλογή ήταν μία, η βόλτα στα σοκάκια της πόλης.
Επόμενη στάση το μουσείο το Γαλιλαίου. Το μουσείο βρίσκεται πάνω στον παραποτάμιο δρόμο στην συμβολή των οδών Via dei Castellani και Lugarno Anna Maria Luisa de Medici. Η αλήθεια είναι ότι το περίμενα πιο εντυπωσιακό. Το εισιτήριο κόστιζε δέκα (10) Ευρώ. Το Μουσείο έχει μία τεράστια συλλογή από χάρτες, υδρόγειες σφαίρες, όργανα προσανατολισμού αλλά και αντικείμενα τα οποία χρησιμοποιούνταν στο πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας για την εκπαίδευση των μελλοντικών ιατρών. Τα τεράστια παράθυρα του μουσείου έβλεπαν προς τον ποταμό και προσέφεραν ένα πολύ όμορφο τοπίο για φωτογραφίες. Το καλύτερο για εμένα, τμήμα του μουσείου ήταν το υπόγειο. Εκεί φιλοξενούνταν χειρόγραφες σημειώσεις του Leonardo Da Vinci! Ο μικρός μας συνταξιδιώτης ενώ έδειχνε αδιαφορία για ότι είχα δει μέχρι εκείνη την ώρα στο μουσείου, ενθουσιάστηκε με μία αίθουσα του υπογείου στην οποία ένα σύνολο από οχτώ προτζέκτορες δημιουργούσε μία τρισδιάστατη απεικόνιση ενός δωματίου της εποχής του Leonardo και με ένα γραφείο όπου γυρνούσαν ψηφιακά σελίδες ενός βιβλίου.

Η ώρα είχε περάσει όπως και η επήρεια του panini που φάγαμε νωρίτερα. Έτσι φύγαμε από το μουσείο για αναζήτηση εστιατορίου. Με την βοήθεια του tripadvisor και με γνώμονα την ποιότητα, την τιμή και την απόσταση κατευθυνθήκαμε στην τρατορία «ALFREDO» η οποία βρίσκεται επί της οδού Via dei Castellani. Ήμασταν οι τελευταίοι πελάτες που δέχτηκαν, όσοι ήρθαν μετά από εμάς τους έδιωξαν (ίσως μας είδαν με τον μικρό και μας λυπήθηκαν). Η τρατορία έδειχνε ότι ήταν οικογενειακή επιχείρηση. Οι σερβιτόροι δεν ήξεραν γρι αγγλικά, αλλά ήταν ιδιαίτερα πρόθυμοι να μας εξυπηρετήσουν. Το φαγητό ήταν ομολογουμένως πολύ καλό όπως και οι τιμές. Φάγαμε σχετικά γρήγορα, αισθανόμασταν και λίγο περίεργα, ήμασταν οι μόνοι πελάτες βλέπετε και ξεκινήσαμε και πάλι τις βόλτες στην πόλη. Αυτή τη φορά το δρομολόγιο καθόριζε η σύζυγος. Την ακολουθήσαμε για λίγη ώρα και όσο αυτή έμπαινε και έβγαινε από διάφορα καταστήματα πώλησης ρούχων. Κάποια στιγμή την κοπανίσαμε με τον μικρό και βρεθήκαμε να τρώμε παγωτό από το Venchi, καθισμένοι δίπλα από το αγριογούρουνο που βρίσκεται πριν την Piazza della Repubblica. Αφού γλυκαθήκαμε αποφασίσαμε με τον μικρό εξερευνητή να ανακαλύψουμε τα γύρω στενά, εκείνα που συνήθως τα προσπερνάς ακολουθώντας τις κεντρικές οδούς. Σε αυτή την περιήγηση ανακαλύψαμε το ταχυδρομείο της Φλωρεντίας που από μόνο του αποτελεί αξιοθέατο. Βρεθήκαμε σε μικρές κρυμμένες από τους τουρίστες πλατείες. Αφού τις θαυμάσαμε και φωτογραφηθήκαμε (χωρίς την μαμά) πήγαμε στο καρουζέλ της Piazza della Repubblica. Με ένα Ευρώ μόνο ανέβηκε ο μικρός στο καρουζέλ, όχι μόνο μία φορά βέβαια… Εκεί ήρθε και μας βρήκε η σύζυγος, ικανοποιημένη από την βόλτα της στα καταστήματα μόδας κρατώντας και τις σακούλες που το αποδείκνυαν.
Το εσωτερικό του ταχυδρομείου



Επόμενος σταθμός το Palazzio Pitti, ακολουθήσαμε την οδό Via Por Santa Maria, περάσαμε από την Ponte Vechio ξαναβγάζοντας φωτογραφίες, πήραμε την οδό Via de’ Guicciardini θαυμάζοντας τα κτήρια που βρίσκονται εκατέρωθεν του δρόμου. Πραγματικά από έξω το Palazzio Pitti μας ενθουσίασε. Είναι τεράστιο και οι κήποι του ακόμη μεγαλύτεροι! Λόγω της ώρας αν μπαίναμε δεν θα προλαβαίναμε να δούμε τίποτα. Καθήσαμε λίγο από έξω θαυμάζοντας το κτήριο ενώ ο μικρός μας συνταξιδιώτης επιδόθηκε στο αγαπημένο του σπορ… κυνήγι περιστεριών!

Από την πλατεία πήραμε ένα ταξί και πήγαμε στην Piazzale Michelangelo. (Συμβουλή: μη πάρετε ταξί στην Φλωρεντία, είναι πανάκριβο!) Ότι έχετε ακούσει για αυτή την πλατεία είναι αλήθεια. Η θέα μαγική, πρέπει να βγάλαμε πάνω από πενήντα φωτογραφίες από εκεί. Αφού θαυμάσαμε την θέα ακολουθήσαμε τα σκαλιά, περάσαμε δίπλα από κάτι πανέμορφους τεχνικούς καταρράκτες και φτάσαμε δίπλα στον Άρνο.



Η κούραση ήταν μεγάλη, πήραμε ένα λεωφορείο το οποίο μας έκανε το γύρω της πόλης και φτάσαμε στο ξενοδοχείο. Πρώτη φορά ακούσαμε τον υιό μας να λέει νυστάζω θέλω να κοιμηθώ!
Attachments
-
342,1 KB Προβολές: 0
Last edited by a moderator: