• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για το μήνα Ιανουάριο 2019 !!

Νορβηγία Νυκτα στον Βορειο 78...στη γη με τις κρύες νύκτες..

LULLU

Member
Μηνύματα
3.382
Likes
6.760
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ονειρεμένο Ταξίδι
Νιγηρας-Μαλι

Τέλειωσε το καλοκαίρι στα Χανια, όχι τόσο κλιματικά γιατί ακόμη ζεσταινόμαστε από τον υπέρλαμπρο ήλιο και αρκετοί πλατσουρίζουν στα ήρεμα νερά του Κρητικού και Λυβικού πελάγους , αλλά κυρίως επαγγελματικά που μου δίνεται η δυνατότητα να πάρω μια ανάσα.. και την ανάσα αυτή θα την έπαιρνα βαθιά και παγωμένη στη αρκτική τούνδρα…

-Και που πας ειπαμε με το καλό?? ρωτούν οι φίλοι

-Νησιά Svalbard..

-Και πως τα που πέφτουν αυτά??

-Ψηλά βόρεια εκει που η υδρόγειος δεν πάει παραπάνω.. ..

Η ημέρα που περίμενα με ανυπομονησία εφτασε.. πρωινο ξυπνημα και οι διαδοχικές πτήσεις μεχρι το τελικο προορισμό άρχισαν..

Στο Ελ Βενιζέλος στο γνωστό Venetti συναντήθηκε πάλι η ομάδα. Παλιοί και νεοι ταξιδιώτες ανταλλάσσουμε σκέψεις απολαμβάνοντας τα ζεστά καφεδάκια μας μέχρι να ελθει η πτήση της Λουφτχανσα για Μονάχο και μετα για Οσλο…Δεν μας κέρδισε η Λουφτχανσα ούτε με τη περιποίηση ένα νεράκι και ένα σοκολατακι ούτε με τις ανέσεις .. κάθε φορά βρισκω τις τουαλέτες να στενεύουν να μικραίνουν.,με το πλάι μπαίνω μέσα πια…( χόντρυνα??.α μπα ιδια κυβικά είμαι χρόνια τωρα) φαίνεται πως η τουαλέτα στο κουκλόσπιτο της βαφτιστήρας μου ( που είναι τεράστιο) είναι μεγαλύτερη…

Φτάνουμε Οσλο ,, ένα καλοδιατηρημένο καθαρό αεροδρόμιο με ξύλινα πατώματα σε αρκετά σημεία του.. Μας υποδέχεται το κρύο και το χιόνι…αντε άρχισε η διαδικασία προσαρμογής..
316525511_674348867407376_5123982295596980663_n.jpg


Αποψε θα μείνουμε εδώ σε ένα ξενοδοχείο κοντα στο αεροδρόμιο το Thon hotel Gardermoen
ξενοδοχειο.jpg




το οποιο όμως είναι 44 χιλιόμετρα μακρυα από το Οσλο.. Στα γρήγορα όλοι αποφασίσαμε να κάνουμε τη βόλτα μας στη πόλη.. Ταξι δεν υπήρχαν διαθέσιμα εκεινη την ωρα για 15 άτομα .. ετσι παλι με το λεωφορείο γυρίσαμε αεροδρόμιο( 8 ευρω το εισιτήριο) και από εκει με το τρένο (21 ευρω το εισιτήριο) κατεβήκαμε στο Οσλο central..Παρατηρώ το πόσο οργανωμένη είναι αυτή η χώρα , πόσο προγραμματισμένη και καταλαβαίνω ( αλλά δεν δικαιολογώ)τους Σκανδιναβούς που έρχονται στα Χανιά μέσα στην ( γοητευτικη!!!)ανοργανωσιά μας και με τσατίζουν τόσο με τις ανούσιες ερωτήσεις για πράγματα αυτονόητα για εμάς αλλά τόσο ανοργάνωτα για αυτούς, με εκνευρίζει στο ιατρειο η πονηριά που κρύβουν τόσο καλά συμπεριφορά τους όταν θέλουν να αποσπάσουν φάρμακα η αναρρωτικές άδειες….στο ιατρείο μου εχουν κολλήσει το παρατσούκλι fido dido Scandinavian…εχω πολλές ιστορίες να διηγηθώ για πάρτη τους..

Το Οσλο από οσα μπορώ να δω βραδυ είναι πολύ όμορφη πόλη..περπατάμε δίπλα στο καναλι μέχρι την οπερα.. Από ένα καραβάκι κάποιοι τολμηροί ( τρελοι) κάνουν βουτιές στα παγωμένα νερά….
IMG_7399.jpg


Η όπερα βρίσκεται στη περιοχή Bjorvika σε μια εκταση 49.000m2. Ένα μοντερνο κτήριο που περιλαμβάνει 1100 δωμάτια , με χώρους για παραστάσεις, αμφιθέατρα για μουσικα και όχι μονο δρώμενα. Η κύρια σκηνή εχει πλάτος 16 μετρα και βαθος 40 μετρα.

Από εξω το κτήριο καλυμμένο από τα διάσημα ιταλικά μάρμαρα Καρραρας Ενθουσιάζομαι με το σκηνικό και θέλω να μείνω ώρες φωτογραφίζοντας αν και χωρις τριποδι με αυξημένο το Ιso θα ειχα κοκκο στις φωτογραφίες.(.ε ναι τα 4 τελευταία χρόνια εχω κόλλημα με τη φωτογραφία)
1 οσλο.jpg


Το στομάχι μας διαμαρτύρεται ..παίρνουμε τους δρόμους για αναζήτηση τροφης..Διασχίζουμε τους στολισμένους δρόμους της
317393816_10226328459010807_3002025835484806709_n.jpg
316614431_826736838385149_4839820500877776099_n.jpg
πόλης και φτάνουμε στη Τorggata στο strett food Oslo ένας μοντέρνος χώρος εστίασης με παρα πολλα εστιατόρια και πολλές επιλογές. .κορεάτικο, ινδικό, ιταλικο, κινέζικο ακόμη και πιτα γυρο( δεν θα μπορούσε να λείπει η ελληνική κουζίνα) αλλα δεν το προτιμήσαμε.. Με την Ιωάννα επιλέξαμε κινέζικο…παπια…,,νόστιμη η πεινούσαμε? Μια μπυρα Οσλο μας ξεδίψασε..Το κόστος ?? ακριβούτσικο.. 11 ευρώ η μπύρα και 27 ευρώ η πάπια.. .
318010632_601371274655278_3464937235030262814_n.jpg
313384116_856517525501080_1010304995301672273_n.jpg


Αρχισε να βρέχει.,.. επιστροφή στο ξενοδοχείο με uber 110 ευρώ το ταξι..τιμή που μοιραστήκαμε 4 άτομα..

Από τον νυκτερινό ρεσεψιονιστ του ξενοδοχείου μας τον Αλεξ (ελληνας ) ζητησαμε να μας ξυπνήσει στις 3 το πρωι μια και η πτήση μας ηταν πρωινή..

 

Attachments

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.493
Likes
11.692
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Είμαι περίεργος να δω τι κάνατε εκεί πάνω Χειμωνιάτικα. Φαντάζομαι θα σας έφυγαν ένα κάρο λεφτά σε δραστηριότητες. Εμείς πήγαμε Σεπτέμβρη για 24 ώρες και δεν κάναμε καμία.
Περιμένουμε τη συνέχεια.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
10.732
Likes
33.275
Κριμα που δεν επιλεξατε ενα ξενοδοχειο μεσα στην πολη ωστε να αποφυγετε τα εφιαλτικα κοστη για μια βραδινη εξοδο.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.382
Likes
6.760
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ονειρεμένο Ταξίδι
Νιγηρας-Μαλι
Κριμα που δεν επιλεξατε ενα ξενοδοχειο μεσα στην πολη ωστε να αποφυγετε τα εφιαλτικα κοστη για μια βραδινη εξοδο.
[/QUOT
το ξενοδοχείο στο Όσλο ήταν μακρυά .γιατί η πτήση μας ήταν πολύ πρωί οπότε έπρεπε να είμαστε κοντά στο.αεροδρομιο.
 
Last edited:

LULLU

Member
Μηνύματα
3.382
Likes
6.760
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ονειρεμένο Ταξίδι
Νιγηρας-Μαλι
Είμαι περίεργος να δω τι κάνατε εκεί πάνω Χειμωνιάτικα. Φαντάζομαι θα σας έφυγαν ένα κάρο λεφτά σε δραστηριότητες. Εμείς πήγαμε Σεπτέμβρη για 24 ώρες και δεν κάναμε καμία.
Περιμένουμε τη συνέχεια.
Όντως οι δραστηριότητες είναι ακριβές κάναμε όσες επιτρέπονταν λόγω καιρού..μόνο η εκδρομή με ερπυστριοφορο δεν έγινε γιατί δεν είχε πολύ χιόνι..επίσης δεν μπορέσαμε να πάμε με καράβι να δούμε παγετώνες..εξ άλλου εμείς το σέλλας είχαμε ως στόχο..καταλαβαίνω ότι καλοκαίρι θα είναι εντελώς διαφορετικά και η φύση εντυπωσιακή.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.382
Likes
6.760
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ονειρεμένο Ταξίδι
Νιγηρας-Μαλι
Το θερμόμετρο λέει -3 αλλα αντέχεται. Η πτηση με την Norwegian πανω από τα φριοδ..οι εικόνες που αντικρύζω από το παράθυρο απερίγραπτες.... τα χιονισμένα βουνά, τα παγωμένα ποτάμια και λίμνες.. Μια μισαωρη στάση στο Tromson για έλεγχο διαβατηρίων .Μια πανέμορφη πόλη που αξιξει μια μελλοντική επίσκεψη.
IMG_20221125_104003.jpg
IMG_20221125_104028.jpg
IMG_20221125_104302.jpg
IMG_20221125_115552.jpg
IMG_20221125_112736.jpg

Ξανα στο αεροπλάνο για τη τελική πτήση προς Svalbard..απο το παράθυρο μου βλέπω το ουρανό που βάφεται σιγά σιγά από ροζ-μωβ μέχρι η νύκτα να καταπιεί και το τελευταίο ίχνος φωτός…η ώρα μια και μιση το μεσημέρι και εμεις κατεβαίνουμε από το αεροπλάνο στο Longyearbyen ,( ακομη δεν μπορώ να το προφέρω σωστά) και είναι νύκτα!!!! Η πολική νύκτα διάρκειας 4 μηνών…………
IMG_20221125_132425.jpg
IMG_20221125_133127.jpg


Το λεωφορείο με οδηγό-ξεναγό τον Vigo μας περιμένει..ενας 70 ρης Νορβηγός πρώην στρατιωτικός και συνταξιούχος ζει εδώ 30 χρόνια και ασχολείται με το τουρισμό. Σε όλη τη πόλη και μάλλον σε ολο το νησι δυο μονο ηλικιωμένοι κυκλοφορούν , ο Vigor και ενας άλλος πρώην κυνηγός και νυν φωτογράφος..

Η διαδρομή ως το ξενοδοχείο δεν μπορώ να πω ότι με εντυπωσίασε αφου δεν μπορούσα να δω απολύτως τίποτα.. Ο δρόμος στενός παγωμένος κάποια μικρά φώτα διάσπαρτα εδώ και εκεί. Περάσαμε από το λιμάνι αλλα και πάλι καθαρή εικόνα δεν είχαμε.. Φτάνουμε στο Radison blu polar το
IMG_7432.jpg
ξενοδοχείο που θα μας φιλοξενήσει για τις επόμενες μέρες.. κάποια δωμάτια ήταν έτοιμα ( το τσεκ ιν αργησε να ολοκληρωθεί) αφήσαμε τα πράγματα και εξω στο δρόμο για τη πρώτη εξερεύνηση της πόλης,,..

Αλλα ας γνωρίσουμε τα νησια Svalbard.. Λοιπον Βόρεια στον 78 βρίσκονται τα Svalbard..στην ουσία είναι ένα Νορβηγικό αρχιπέλαγος στον Αρκτικό Ωκεανό , δηλαδή στην κορυφή του κόσμου και περιέχει ατελείωτες περιοχές παρθένας, ακατέργαστης ερημιάς της Αρκτικής, της αρκτικής τούνδρας, δηλαδή γυμνά βουνά παγετώνες, χαμηλή βλάστηση .. δένδρα ψηλα δεν θα δεις εδώ γιατί ο παγωμένος αέρας και η χαμηλή θερμοκρασία δεν επιτρέπει την ανάπτυξη τους.

.Το αρχιπέλαγος αποτελείται από νησιά και βραχονησίδες που δεν κατοικούνται όλα , μονο τρια από αυτά με 2600 κάτοικους όλους και όλους και διαφορετικών εθνικοτήτων. .Εδω θα δείς Ρώσους, Νορβηγούς, Φινλανδούς, Ιρλανδούς Ουκρανούς να ζουν και εργάζονται .. Ορυχεία, τουρισμός, αλιεία ..αυτες οι κύριες ασχολίες. Όλοι νέοι και όπως είπε ο vigorο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 37-40 …έρχονται εδώ νεοι υγιεις να δουλέψουν να κάνουν ένα γερό κομπόδεμα( αποταμίευση) και μετα φεύγουν..ομως αν και είναι διαφορετικών εθνικοτήτων όλοι συμμετέχουν, συμπορεύονται, υποστηρίζονται , εχουν ένα κοινο που τους ενώνει,, η αγάπη για τα Svalbard , την άγρια ζωή, τη αδάμαστη φύση…

Το αρχιπέλαγος ανακαλύφτηκε από τον Ολλανδό εξερευνητή Willem Barentsz το 1596 ο οποιος ονόμασε το μεγαλύτερο νησι spitsbergen που θα πει αιχμηρά βουνα στα Ολλανδικά, και ετσι τα νησια πήραν τη θέση στη ιστορία.. Εδω ήλθαν οι πρώτοι τυχοδιώκτες που αναζητούσαν μια περιπέτεια στην Αρκτική, ακολουθήσαν οι ερευνητές, γεωλόγοι, οι επιχειρηματίες ορυχείων και οι φαλαινοθήρες (Ολλανδοί, Άγγλοι Ρώσοι ) που από το 1600- 1820 ρήμαξαν τη θαλάσσια ζωή μην αφήνοντας κανένα θηλαστικό γεγονός που τους οδήγησε στην αυτοκαταστροφή και διάλυση της όλης επιχείρησης ..

Ένα άλλο στοιχείο πλούτου είναι το.καρβουνο.Το 1906 ο Αμερικανός John Munroe Longyear που ηλθε ως τουρίστας, ανακάλυψε ότι τα βουνά στο νησί ήταν γεμάτα κάρβουνο αρα κέρδος και ίδρυσε την πρώτο ορυχείο στη περιοχή που πήρε και το όνομα του.Longyear city..Αργότερα κατέφθασαν και οι Ρώσσοι και Ουκρανοί που δημιουργήσαν τις δικές τους κοινότητες εξόρυξης στα Μπαρεντσμπουργκ και τη Ρωσικη πόλη πλεον φάντασμα Pyramiden..

Aν και το αρχιπέλαγος ανήκει στη Νορβηγία με τη Συνθήκη του Σβάλμπαρντ που υπογράφηκε στις 9 Φεβρουαρίου 1920 αλλά τέθηκε σε ισχύ στις 14 Αυγούστου 1925, εδώ μπορούσαν να έλθουν όσοι ήθελαν ( για την ακρίβεια πολιτες των κρατών που είχαν υπογράψει της συνθήκη και επικυρώσει την ισχύ της), και χωρίς διαδικασία βίζας η άλλων εγγράφων και μπορούσαν να συμμετέχουν σε επιχειρηματικές δραστηριότητες , κυνήγι, στο ψάρεμα., έρευνα…

Ξεκινά η πρώτη επαφή με τη πόλη.. Εξω από το ξενοδοχείο το θερμόμετρο στο μείον 9 αλλα με αίσθηση μείον 16.. και γιατί καλε μου αφού εγω το νιώθω στο πετσί μου -16 γιατ’ι μου λες -9 για να μην στεναχωρηθώ??να μην απογοητευθώ και γυρίσω πίσω??

Η πρώτη εντύπωση είναι ερημική.. δεν κυκλοφορεί ψυχή ..η σχεδον ψυχη..
IMG_7417.jpg
IMG_7427.jpg
IMG_20221125_161745.jpg


Ο δρόμος παγωμένος .. πάγος.. γυαλίζει και πρέπει να προσέχεις που θα βάλεις το βήμα σου μην τυχόν και μετρήσεις το δρόμο με τους γλουτούς.. και εδώ έρχεται η δεύτερη εντύπωση και απορία .. πως τα ποδήλατα και αυτοκίνητα κυκλοφορούν πάνω κάτω σε αυτούς τους παγωμένους γλιστερούς, δρόμους με τοση άνεση και ευκολία. .πλησίασα ένα αυτοκίνητο και χάιδεψα με το χερι μου τα λάστιχα να δω τα ειδικά ελαστικά. Τίποτα διαφορετικό δεν κατάλαβα, ειδικός όμως δεν ειμαι..

Παιρνω το ένα και μοναδικό κύριο δρόμο που φωτίζεται από τα αναμμένα δενδράκια.. φτάνω στη κεντρική πλατεία .. το άγαλμα του αγνώστου ανθρακωρύχου στέκεται χιονισμένο μέσα στο σκοτάδι.. δεξιά και αριστερά καταστήματα και καφέ .
IMG_20221125_161758.jpg


Μπαίνουμε στο Lompen για να ζεσταθούμε. Χαζεύω τα χριστουγεννιάτικα στολίδια και καταλήγω πως θα φορτωθώ μπάλες ζωγραφισμένες στο χέρι… Δωσαμε ζωή στο μαγαζί που μπουκάραμε όλοι μαζι και ξαφνικά η δίμετρη κοπέλα στο ταμείο μας απαντα σε άπταιστα ελληνικά..

Τι εγινε παιδια?? Εισαι Ελληνίδα??

Όχι αλλά έμεινα στη Ελλάδα κάμποσα χρόνια.. ο πρώην μου ηταν από τα Χανια..

Ωπα και εγω από εκει έρχομαι.. για λέγε..

Κουβέντα στη κουβέντα ο πρώην της είναι ο γιος του παλιού μου διευθυντή ..Κοιτα τώρα πως τα φέρνει η ζωή.. βγάλαμε και σελφι και την στείλαμε (ευτυχως χώρισαν πολιτισμένα και εχουν επαφές) ..

Έφυγα φορτωμένη με μπάλες…

Πεινάσαμε .. Με την Ιωάννα βρήκαμε ζεστασιά στο Svalbard bar,, και μια μπύρα τοπική( εχουν παραγωγή μπυρας) και τι άλλο σολομός που ήταν όμως παρα πολύ αλμυρός.. ..

Aανακάλυψη πρώτη…. Δεν είναι ευκολο να ανοίγω και να κλείνω το τριποδι γιατι απλα δεν μπορώ να εχω εικόνα του κλικ.. σκοτάδι μαυρο και δεν μπορω να βρω φωτογραφική σύνθεση….επιστροφή στο ξενοδοχείο

Και ενώ η εφαρμογή, μας λεει ότι έχουμε λίγες πιθανότητες να δούμε το σέλλας, μας συνεφέρουν οι τσιρίδες της Ιωάννας που βγήκε για κάπνισμα και βρέθηκε κάτω από το χορό της αουρόρα..

Ολοι εξω.. ανοίγω τριποδια και αρχίζω ρυθμίσεις.. ενας χορός πράσινος πάνω από τα κεφάλια μας…. Φεύγουμε ψάχνοντας μια πιο σκοτεινή πλευρά ..
IMG_7444.jpg
IMG_7446-2.jpg
IMG_7453.jpg


Ανηφορίζουμε σε ένα δρομάκι .. εκει βρίσκονται και οι αλλοι της παρέας..ενθουσιασμός, έκσταση, δεν περιγράφεται όλο αυτό. Γέλια επιφωνήματα, τσιρίδες σαν μικρά παιδιά που τους χάρισαν τα πιο μοναδικά παιχνίδια...τόση η ένταση που το μπάμ της canon με αφησε σχεδόν αδιάφορη…σχεδόν.. (

είναι η δεύτερη φορά που μέσα σε δυο μήνες η φωτογραφική πέφτει κάτω και όπως λέμε μια του κλέφτη, δυο του κλέφτη τρεις και κακή του μοίρα, τώρα μάζεψα τα κομμάτια.., και συνέχισα να παρακολουθώ το χορό..

Πίσω στο ξενοδοχείο ελεγχος.. δυο γρατζουνίσματα στο φακό, το πλαστικό του φακού κόπηκε και το focus είναι απογοητευτικό……θα πορευτώ με ότι απόμεινε.
IMG_7459.jpg
IMG_7538.jpg
IMG_7537.jpg


Επιστροφη στο ξενοδοχείο, ένα καυτό ντουζ να συνέλθουν τα ακροδάχτυλα μου ..και απολαμβάνω και παλι το χορο του σελλαος από το παράθυρο μου..
ΥΓ αρκετές φωτογραφίες ειναι απο το κινητό...
 

Attachments

LULLU

Member
Μηνύματα
3.382
Likes
6.760
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ονειρεμένο Ταξίδι
Νιγηρας-Μαλι
Πρωινό ξύπνημα εξ αλλου μαυρα μεσανυχτα φαινεται ετσι και αλλιως . Στη τραπεζαρία τρώμε υπερ θερμιδικα μπορω να πω.. εχει και του πουλιου το γάλα..

Στις εννεα φτάνει ο Vigor με το τεράστιο λεωφορείο για ένα city tour στα σκοτεινά!!!!!!! Με το ένα χέρι στο τιμόνι και με το άλλο στο μικρόφωνο μας αφηγείται την ιστορία του νησιού .( τα εγραψα πιο πανω). από τη ανακαλυψη του εως τα σήμερα.. Πως καταφέρνει να οδηγεί με το ένα χερι στο τιμόνι αυτό το τεράστιο λεωφορείο πάνω στο πάγο απορώ..

Αφήνουμε τη πόλη και πλησιάζουμε το παγετό και τη περιοχή που ζουν οι πολικές αρκουδες..Η σχετική ταμπελα μας ειδοποιεί πως πρεπει να σταματήσουμε αν δεν θέλουμε να βρεθούμε αντιμέτωποι με αναπαντεχες συναντήσεις.
IMG_7469-2.jpg
IMG_7473.jpg
IMG_7479-2.jpg
IMG_7482-2.jpg
Ο Vigor λεει πως οι αρκούδες γενικά αποφεύγουν την πόλη και προστατεύονται από το νόμο, κάθε άτομο ή ομάδα που ταξιδεύει έξω από τους οικισμούς απαιτείται να φέρει ένα τουφέκι, για τη σπάνια περίπτωση που μπορεί να απαιτείται αυτοάμυνα και ότι δεν εχει καταγραφεί μεσα στη πόλη κανένα τραγικό συμβάν..Εξω όμως από τη πόλη το 2020 ηταν ένα ετος δύσκολο, ενας Δανός 38 χρόνος κατασπαράχθηκε από μια αρκούδα, αρκετές ξύλινες καμπίνες έγιναν κομμάτια από αρκούδα που έψαχνε φαγητό..

Τον Αύγουστο μια Γαλλίδα τραυματίστηκε στο χερι από τα σαγόνια του ζώου αλλά ευτυχώς χωρίς θανάσιμο αποτέλεσμα για τη Γαλλίδα όχι όμως και για τη αρκούδα που τη σκότωσαν..

Πριν 3 εβδομάδες τη πόλη επισκέφτηκαν νεαρά αρκουδάκια που τα τρομάξαν με ελικόπτερα…Δεν με πείθει ο Vigor πως θα τη γλυτώσουμε ευκολα…ας είναι. .μακριά λοιπόν από τις αρκούδες..οι οποιες υπερτερούν σε αριθμο των κατοίκων. .υπολογίζονται γυρω στα 300 0 και ενώ η τροφη τους είναι οι φωκιες δεν διστάζουν να επιτεθούν και στους ανθρώπους και επιτίθονται τοσο γρήγορα και ύπουλα που το συνειδητοποιείς όταν πλέον είναι πολύ αργά…

Ανηφορίζουμε στο βουνο Breinosa για να επισκεφτούμε τις εγκαταστάσεις και τα ρανταρ της EISCAT. Περνάμε κοντά από το ορυχείο 7 που είναι ακόμη εν λειτουργία. Η EISCAT είναι μια διεθνη επιστημονική ενωση με πολλές αντιπροσωπίες σε πολλα ευρωπαϊκά κράτη, που διατηρούν ερευνητικά προγράμματα ιονόσφαιρας και ατμοσφαιρικών μετρησεων με ραντάρ..ενα τέτοιο ραντάρ βρίσκεται εδώ..
IMG_7494.jpg
IMG_7499.jpg
IMG_7507-2.jpg
IMG_7511-2.jpg
IMG_7486.jpg


Γύρω μας σκοταδι ,, τα φωτα του λεωφορείου μας δειχνουν ένα μεγάλο παγωμένο χωράφι και στην ακρη τα ραντάρ και ο σταθμος..

-Μπορώ να περπατήσω πάνω στο παγο ρωτώ η θα πέσω σε καμμια κρύπτη??

Μπορείς λεει ο ξεναγός..

Το μπορώ εχει μάλλον διαφορετική εξήγηση ..απο το μπορώ μπουσουλώντας, η το μπορώ βουλιάζοντας .. εγω μετα από 4 βήματα ακούω ένα κρακ από το σπάσιμο του πάγου και εγω να βυθίζομαι ως τα γόνατα…
317437081_10226301057445785_1671697063307191294_n.jpg
ευτυχώς μονο ως τα γόνατα..παρ όλα αυτά απτόητη, ετσι και αλλιώς πιο ρεζίλι δεν γινόταν, ανοίγω και στήνω τρίποδα και προσπαθώ να φανταστώ προς τα που είναι βουνό και που η πόλη για τα κλικ..στο άπειρο…με όχι καλα αποτελέσματα..

Επιστροφή προς τη πόλη.. και παίρνουμε το δρόμο για την παγκόσμια τράπεζα των σπόρων που βρισκεται στο νησι που επιλέχτηκε ως ο καταλληλότερος χωρος λογω του παγωμένου εδάφους. Είναι ένα υποσκαφο κτίριο 150 μετρα κατω από την επιφάνεια .. Στα έγκατα λοιπόν της γής εχουν αποθηκευτεί και διατηρηθεί σπόροι από πάρα πολλές χώρες του κόσμου δίνοντας ετσι τη δυνατότητα να ξαναγεννηθεί η γεωργία από μια μια μελλοντική καταστροφή ( θεος φυλαξει)

Κόστισε ένα σκασμο λεφτα περίπου 8 εκκ δολάρια πληρωμένα εξ ολοκλήρου από τη Νορβηγική κυβέρνηση . Ανοιξε τις πυλες του το 2008 και φιλοξενει πανω από ένα εκκ σπόρους.. Τωρα τελευταία ακόμη και η Β Κορέα εμπιστεύτηκε τους σπόρους της.. Βεβαια με την κλιματικη αλλαγη και το λιώσιμο των παγων μπορεί να κινδυνεύσει όλο αυτό το εγχείρημα και η Νορβηγική κυβέρνηση να υπόσχεται και να υποστηρίζει ότι θα κανει ότι είναι δυνατόν να διαφυλάξει τη βαθια κατάψυξη των σπόρων..

Ο φωτισμένος με πράσινο χρώμα εξωτερικός τοίχος από σκυρόδερμα σε πλήρη αντίθεση με το αγριο χιονισμένο τοπιο..

Ο vigor μας κορνάρει.. ελάτε πισω γρήγορα. .ελπίζω να μην ειδε καμμια αρκούδα..οχι αυτό που αντικρύζουμε είναι μια πανέμορφη αλεπού του χιονιού η οποία έφυγε γοργά..

Περνάμε από τις παλιές κατοικίες και γειτονιές των ανθρακωρύχων, το παλιο ταχυδρομείο., τη ξυλινη εκκλησία, τα απομεινάρια των σπιτιών από το βομβαρδισμό της πόλης κατά το 2 παγκόσμιο πόλεμο..

Σήμερα η πόλη στεγάζει ένα πανεπιστήμιο, δυο μουσεία, σχολείο με 250 μαθητές, μια δανειστική βιβλιοθήκη που στα ράφια της υπάρχει η Ιλιαδα και η Οδύσσεια , νοσοκομείο, γυμναστήρια, γήπεδο κολυμβητήριο …όλα αυτά σε μια πόλη των 2500 κατοίκων..

Η τρίωρη πρωινή ξενάγηση τέλειωσε και εμεις βρήκαμε ζεστασιά σε ένα caffe που μέσα μπορείς να βρεις και να αγοράσεις από σαπούνι , χαλιά και μαλλί για πλέξιμο…εμείς δεν θέλουμε να πλυθούμε και να πλέξουμε οπότε μια ζέστη σοκολάτα είναι ότι πρέπει,, Μένουμε στα ζεστά μέχρι να παει 3 το απόγευμα που θα πάμε βόλτα με έλκηθρα και χασκυ..
 

Attachments

Earth Citizen

Member
Μηνύματα
2.702
Likes
6.329
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ιαπωνία, Λίμνες Καναδά
Πληθαίνουν οι ιστορίες για τα Svalbard :clap:
Τη δικιά μου την έχω αφήσει μισοτελειωμένη...ελπίζω η δικιά σου να μην έχει την ίδια τύχη!

Είμαι περίεργος να δω τι κάνατε εκεί πάνω Χειμωνιάτικα. Φαντάζομαι θα σας έφυγαν ένα κάρο λεφτά σε δραστηριότητες. Εμείς πήγαμε Σεπτέμβρη για 24 ώρες και δεν κάναμε καμία.
Περιμένουμε τη συνέχεια.
Το ότι στοιχίζουν πολύ οι δραστηριότητες είναι γεγονός, όποια εποχή κι αν πας. Αλλά αν πηγαίνεις για κάποιες μέρες και όχι λίγες ώρες, είναι μονόδρομος, αν θες ν' ανακαλύψεις το μέρος.
Αν ποτέ ξαναπάω, πάλι χειμωνιάτικο καιρό θα επιδιώξω πάντως. Φλεβάρη ή πάλι Μάρτη πχ, να είναι λευκό το τοπίο αλλά να έχει και αρκετό φως η μέρα.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.382
Likes
6.760
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ονειρεμένο Ταξίδι
Νιγηρας-Μαλι
Πληθαίνουν οι ιστορίες για τα Svalbard :clap:
Τη δικιά μου την έχω αφήσει μισοτελειωμένη...ελπίζω η δικιά σου να μην έχει την ίδια τύχη!


Το ότι στοιχίζουν πολύ οι δραστηριότητες είναι γεγονός, όποια εποχή κι αν πας. Αλλά αν πηγαίνεις για κάποιες μέρες και όχι λίγες ώρες, είναι μονόδρομος, αν θες ν' ανακαλύψεις το μέρος.
Αν ποτέ ξαναπάω, πάλι χειμωνιάτικο καιρό θα επιδιώξω πάντως. Φλεβάρη ή πάλι Μάρτη πχ, να είναι λευκό το τοπίο αλλά να έχει και αρκετό φως η μέρα.
νομιζω ανοιξη θα ειναι εντελως διαφορετικες οι εικονες,..αλλα ετσι και αλλιως οντως οι δραστηριοτητες ειναι ακριβες..
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.382
Likes
6.760
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ονειρεμένο Ταξίδι
Νιγηρας-Μαλι
Τρεις το απόγευμα βρίσκουμε να μας περιμένουν στο παρκινγκ του radison δυο βανακια προς απόσυρση.. σκουριασμένες πόρτες, σχισμένα καθίσματα βρώμικα, τα τζάμια έχουν πάνω 3 εκ πάγο και ο Daniel ο Ιταλός που εδώ και ένα χρόνο ήλθε εδώ και ασχολείται με το τουρισμό..

Μπαίνουμε μέσα,, μια οσμή απίστευτη , αποφεύγουμε τις βαθιές και συχνές ανάσες.. Φτάνουμε στη φάρμα των χασκυ. Σε δυο μεγάλους χώρους παρα πολλά σκυλιά γαυγίζουν και πηδούν ασταμάτητα. .από αυτά τα σκυλιά θα γίνει η διαλογή εκείνων που θα αποτελέσουν την κινητήριο δύναμη του ελκήθρου..
IMG_20221126_155556.jpg
IMG_20221126_155645.jpg


Με μιας συνήλθα. .τι διάολο έπαθα και συμφώνησα σε αυτό? Αρχισα να τρώγομαι,, ρε πως την επαθα γμ?

Μας βάζουν σε μια σκεπασμένη ξυλοκαμπινα,,παλι η μυρωδιά που σκοτώνει. .μας δίνουν ειδικές φόρμες μπότες και γάντια., φακους.. Το να ντυθείς είναι κατόρθωμα..

Βγαίνουμε εξω..κρυο απίστευτο και παγωνιά.. εμεις τα σκυλια και ενας πεντακάθαρος ουρανός με λαμπερά αστέρια και με πεφταστέρια συμπληρώνουν το κάδρο..

Στο πρώτο σκυλί που είναι ο αρχηγός τοποθετούν ένα φωτεινό κολλάρο για να φαίνεται μέσα στη νύχτα και πίσω για κάθε θέση επιλέγουν τα ανάλογα με τις επιδόσεις και ικανότητες τους σκυλιά…8 το αριθμο..8 σκυλιά απόψε θα δουλέψουν σκληρά σέρνοντας το έλκηθρο με τους γαιδοτουριστες σαν την αφεντιά μου.. Πήρε αρκετή ώρα το να ετοιμαστούν όλα τα έλκηθρα και με μια ιαχη τα σκυλιά τινάζονται μπροστά και ξεχύνονται στο σκοτάδι.. Κόντεψα να φύγω από τη θέση μου με την εκκίνηση ..εχω τη μπροστινή θέση στο έλκηθρο που σημαίνει ότι δέχομαι όλο τον παγωμένο αερα…μεσα σε 3 λεπτά δεν ένιωθα τα δάκτυλα των ποδιών μου τα βλέφαρα έγιναν παγος δεν μπορούσα να παρω ανάσα.. Αρχισα τις προσευχές( πράγμα περίεργο) για να τελειώσει γρήγορα αυτό το μαρτύριο …κάθε τόσο σταματούσαμε να πάρουν μια ανάσα τα σκυλιά..
316918669_504636415017777_8683683898302731800_n.jpg


-Δεξιά έχουμε τουνδρα λεει ο Ντάνιελ και αριστερά τα βουνά.. και ποιος τα βλέπει?? Αλλά αυτό που βλέπουμε είναι τα αστέρια και το καθαρό ουρανό και τις κουρτίνες που απόψε διάλεξε και πάλι το σέλλας να ανοιγοκλείνει με γρήγορο .Η βόλτα κράτησε περίπου κανένα δίωρο και επιστρέψαμε στη φάρμα εμείς παγοκολόνες και τα σκυλιά ξεθεωμένα χωρίς πνοή..

Βγάζουμε από πάνω μας τις φόρμες αλλα η μυρωδιά παραμένει πανω μας .Μπαίνουμε παλι στα βανακια και ανεβαίνουμε το βουνο μέχρι το camp που μένει το προσωπικό..
IMG_20221126_181112.jpg
IMG_20221126_181128.jpg
IMG_20221126_181139.jpg
Εδω θα γευτούμε ζεστή σοκολάτα η καφε και ποτο.. Το καμπ αποτελείται από 4-5 μικρα ξύλινα σπιτάκια τοπος διαμονής των υπάλληλων και μια κεντρική ξυλινη τραπεζαρία.. εδώ μέσα γύρω από 2 μεγάλα τραπέζια στρωθήκαμε για να ζεσταθούμε και να λύσουμε τις όποιες απορίες μας.. Μάθαμε λοιπόν πως ο ιδιοκτήτης της φάρμας είναι Δανός που ζει λιγο παρακάτω, ότι τα σκυλιά είναι διασταύρωση Γριλανδικου με χασκυ οπότε θεωρούνται πιο δυνατά και ανθεκτικά , ότι τρώνε 2 κιλά κρέας φάλαινας κάθε μέρα , αρα ακόμη γίνεται κυνήγι φαλαινών, ότι στα 9 χρόνια αποσύρονται , συνταξιοδοτούνται κατά κάποιο τρόπο τα σκυλιά , δεν τα πουλούν αλλα τα χαρίζουν στο κόσμο που θέλει να πάρει σπίτι του..

Για να τα αφήσουν ελεύθερα ουτε λόγος γιατι λέει θα γινόντουσαν κυνηγοί. .ακριβώς κυνηγοί ,, αυτή είναι η φύση τους και εμεις τα έχουμε κάνει υπηρέτες..
IMG_20221126_184623.jpg
IMG_20221126_183022.jpg


-Μα τους αρέσει λεει κάποιος..

-Ασε μην μιλήσω…σιωπώ..

Γιατί λέει εδώ τρώνε, είναι καθαρά είναι προστατευμένα.. έχουν άφθονο νερό.. ζουν καλύτερά από εμας λεει ο Ντανιελ..

-Δηλαδή εσυ δεν εχεις νερό?

Όχι ..δεν έχουμε νερό και για να πλυθούμε κατεβαίνουμε στο γυμναστήριο στη πόλη..

Ω ρε φίλε… να και εδώ η αξιοπρεπή διαβίωση των εργαζομένων….πολύ χειροτέρα από τους ξενοδοχοϋπαλλήλους στη τουριστική περιοχη της περιοχης μου…

Επιστροφή στο ξενοδοχείο ..Τα κεφάλια κοιτούν ψηλα στον ουρανό, τον εντονο χορο του σελλαος μεχρι που ο αυχένα μας αρχισε να πονα..ενας χορός που δεν έλεγε να τελειώσει..

Εγκατέλειψα την παράσταση και πήγα να βγάλω τη μυρωδιά από πάνω μου.. ευτυχώς εχω μπάνιο με νερο…

Από το παράθυρο μου εξακολουθώ να βλέπω την αουρόρα…
316969595_554786989804418_6336814306240752443_n.jpg
316921111_520513293311814_8382878067949447721_n.jpg
316886945_696177525383854_3699957127282452469_n.jpg
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
32.767
Μηνύματα
838.156
Μέλη
37.749
Νεότερο μέλος
myrtw_m

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom