Alex Loco
Member
- Μηνύματα
- 381
- Likes
- 2.037
- Επόμενο Ταξίδι
-
- Ταξίδι-Όνειρο
- Pamir highway
Περιεχόμενα
Και αφού ξημέρωσε ετοιμαστήκαμε πλυθήκαμε ντυθήκαμε και αφήσαμε πίσω μας τη πανέμορφη Λιουμπλιάνα με πρώτο προορισμό το Ζάγκρεμπ έπειτα τα σύνορα με τη Βοσνία και τέλος το Σαράγιεβο που θα μέναμε ένα βράδυ πριν την επιστροφή μας στην Ελλάδα. Με ωραία μουσική και κουβεντούλα το Ζάγκρεμπ ούτε καταλάβαμε πότε το περάσαμε όπως και τα σύνορα Κροατίας Σλοβενίας και φτάσαμε πρωί πάντα στα σύνορα με τη Βοσνία. Αυτή τη φορά θα κατεβαίναμε τη Βοσνία από την δυτική πλευρά μέσω Banja Luka και όχι όπως την ανεβήκαμε. Το τοπίο άλλαζε αμέσως με τα πρώτα χωριά της Βοσνίας να έχουν έντονο το σημάδι του πολέμου των Βαλκανίων της φτώχειας καμία σχέση με την Κροατία και τη Σλοβενία που ήταν καθαρά ευρωπαϊκές.
Φτάνοντας στη Banja Luka μια από τις μεγάλες πόλεις της Βοσνίας δεν υπήρχε κάτι ενθουσιώδες να σου τραβήξει τη προσοχή. Καταλάβαμε ότι όπως η Αλβανία έτσι και η Βοσνία είχαν να περηφανεύονται για τις πρωτεύουσες τους και η Αλβανία για τα παράλια και η Βοσνία για το Mostar που ακούω ότι είναι μαγευτικό. Η διαδρομή ήταν κλασικά μέσα από βουνά και ο ουρανός άρχισε να μαυρίζει. Κι εκεί που κάνανε την εμφάνιση τους οι πρώτες ψιχάλες ξαφνικά γίνανε καρεκλοπόδαρα και μας έκανε να πηγαίνουμε με 50 το πολύ. Κάναμε λίγες στάσεις με σκοπό να φτάναμε όσο πιο νωρίς γινότανε για να βλέπαμε και λίγο από Σαράγιεβο. Βέβαια τα βουνά ήταν γεμάτα στροφές και κυρίως τις κλασικές νταλίκες που δεν πήγαιναν βήμα. Τελικά μετά από ώρες και πολύ κούραση φτάσαμε στο Σαράγιεβο. Το hostel μας ήταν κάπου πάνω στη πλαγιά ενός μεγάλου λόφου που από κάτω έβλεπε ολόκληρη τη πόλη. Είχα γράψει ακριβώς με οδούς τη διαδρομή που έπρεπε να ακολουθούσαμε για να βγούμε πάνω στο λόφο. Δυστυχώς μέχρι ένα σημείο το βρίσκαμε αλλά καταφέραμε να φτάσουμε τόσο ψηλά που άρχισαν να φαίνονται κάτι χωριά και η πόλη να χάνεται.
Καταλάβαμε οτι για μια ακόμα φορά χάσαμε άλλο ένα hostel και είπαμε να μην χάνουμε χρόνο και να μπούμε στο κέντρο για να βρούμε κάπου να μείνουμε. Χάσαμε βέβαια χρόνο με το κλασικό parking και τα περίεργα συστήματα που έχουν σε αυτές τις χώρες. Και επιτέλους βρήκαμε parking και μάλιστα δίπλα στο κέντρο. Ρωτήσαμε δυο τρία για να έχουμε τη πιο φτηνή επιλογή και είπαμε να δοκιμάσουμε και σε ένα τελευταίο. Χτυπήσαμε ένα κουδούνι και μας άνοιξαν. Ανέβηκα εγώ με το Σπο πάνω.
Αρχικά η είσοδος ήταν πολύ παλιά ο διάδρομος κακός και κάτω στο ισόγειο ήταν βρόμικα. Λέμε όπα βρήκαμε που θα μείνουμε αφού αν ήταν και αυτό τσιμπημένο θα μέναμε στο αμάξι στο τέλος! Ανεβήκαμε τη σκάλα και στο βάθος μια πόρτα ανοιχτή. Πλησιάσαμε διστακτικά και μπαίνοντας μέσα τι να δούμε.. Ένα παλικάρι με ροζ παντόφλα να μας κοιτάει. Hellooo είπε με έντονο ενθουσιασμό! Είχαμε μείνει λίγο αλλά προσπαθήσαμε να είμαστε κύριοι. Μας είπε 'οτι είχε διαθέσιμο δωμάτιο αλλά με έξι κρεβάτια και ότι αν βρισκότανε κάποιος να μείνει έπρεπε να τον δεχτούμε στο δωμάτιο κάτι που δεν μας πολύ ένοιαζε. Κατεβαίνοντας να πάρουμε βαλίτσες συζητήσαμε σχετικά με το ιδιοκτήτη και ανεβήκαμε ξανά. Δώσαμε ταυτότητες και κάτσαμε πιάσαμε τη κουβέντα. Ήταν ευγενικός και σωστός με τη δουλειά του. Μας γνώρισε και τη ξαδέρφη του η οποία αργότερα μου έστειλε το θαυμασμό της στο facebook
.
Αφού μπήκαμε στο δωμάτιο δεν άργησε να χτυπήσει τη πόρτα μας και να μας πει ότι είχε έρθει ένας διάσημος rock star από τη Κροατία με τη κοπέλα του μαζί από το Zagreb και τα μόνα κρεβάτια ήταν στο δωμάτιο μας. Δεν μας ενόχλησε καθόλου. Αφού βράδιασε πήγαμε και φάγαμε κάτι γευστικότατα hamburgers και πήραμε και λίγα ακόμα για το δωμάτιο. Πριν φάμε πήραμε τα αναμνηστικά που θέλαμε και κάναμε βόλτες στα στενά στο κέντρο που είναι γεμάτα μαγαζιά με φαγητό και πάρα πολύ κόσμο. Σε κάποια στιγμή γέμισα και με νερό το παγούρι μου και ένας μουσουλμάνος μου είπε salam alekum και μου έπιασε τη κουβέντα. Δεν ξέρω από πού έκρινε ότι είμαι κι εγώ μουσουλμάνος
Το λυπηρό ήταν ότι φτάσαμε σχετικά αργά και ενώ είχε αξιοθέατα τον πύργο Avaz το μεγαλύτερο ουρανοξύστη των Βαλκανίων και το τούνελ της ελευθερίας όπως λέγεται ένα τούνελ που έσκαψε κάποιος στον πόλεμο για διαφυγή και σήμερα είναι μουσείο δεν καταφέραμε να επισκεφτούμε τίποτα.
Σίγουρα κάποια στιγμή θα ξανά επισκεφτώ την όμορφη Βοσνία γιατί έγινε απλά μια πόλη διαμονής και διαλείμματος από την διαδρομή της επιστροφής. Πιο κουρασμένοι από ποτέ πέσαμε για ύπνο γιατί είχαμε πρωινό ξύπνημα με στάση Μαυροβούνιο για να πάρω κάτι που είχα ξεχάσει και έπειτα στάση Αλβανία να πάρουμε τον αδερφό μου για να γυρίσουμε Θεσσαλονίκη. Δηλαδή 800 χιλιόμετρα μέσα από κακούς δρόμους. Σε αυτό το σημείο νομίζω οφείλω να σας πω ότι ο ιδιοκτήτης του hostel ανακάλυψα ότι είναι και φίρμα στη Βοσνία!!! Μεγάλη συμπαθητική μορφή χωρίς κανένα ίχνος koblex στο πρόσωπο ρατσιστές δεν είμαστε , ίσα ίσα είναι μέγιστος
!!!
Φτάνοντας στη Banja Luka μια από τις μεγάλες πόλεις της Βοσνίας δεν υπήρχε κάτι ενθουσιώδες να σου τραβήξει τη προσοχή. Καταλάβαμε ότι όπως η Αλβανία έτσι και η Βοσνία είχαν να περηφανεύονται για τις πρωτεύουσες τους και η Αλβανία για τα παράλια και η Βοσνία για το Mostar που ακούω ότι είναι μαγευτικό. Η διαδρομή ήταν κλασικά μέσα από βουνά και ο ουρανός άρχισε να μαυρίζει. Κι εκεί που κάνανε την εμφάνιση τους οι πρώτες ψιχάλες ξαφνικά γίνανε καρεκλοπόδαρα και μας έκανε να πηγαίνουμε με 50 το πολύ. Κάναμε λίγες στάσεις με σκοπό να φτάναμε όσο πιο νωρίς γινότανε για να βλέπαμε και λίγο από Σαράγιεβο. Βέβαια τα βουνά ήταν γεμάτα στροφές και κυρίως τις κλασικές νταλίκες που δεν πήγαιναν βήμα. Τελικά μετά από ώρες και πολύ κούραση φτάσαμε στο Σαράγιεβο. Το hostel μας ήταν κάπου πάνω στη πλαγιά ενός μεγάλου λόφου που από κάτω έβλεπε ολόκληρη τη πόλη. Είχα γράψει ακριβώς με οδούς τη διαδρομή που έπρεπε να ακολουθούσαμε για να βγούμε πάνω στο λόφο. Δυστυχώς μέχρι ένα σημείο το βρίσκαμε αλλά καταφέραμε να φτάσουμε τόσο ψηλά που άρχισαν να φαίνονται κάτι χωριά και η πόλη να χάνεται.
Καταλάβαμε οτι για μια ακόμα φορά χάσαμε άλλο ένα hostel και είπαμε να μην χάνουμε χρόνο και να μπούμε στο κέντρο για να βρούμε κάπου να μείνουμε. Χάσαμε βέβαια χρόνο με το κλασικό parking και τα περίεργα συστήματα που έχουν σε αυτές τις χώρες. Και επιτέλους βρήκαμε parking και μάλιστα δίπλα στο κέντρο. Ρωτήσαμε δυο τρία για να έχουμε τη πιο φτηνή επιλογή και είπαμε να δοκιμάσουμε και σε ένα τελευταίο. Χτυπήσαμε ένα κουδούνι και μας άνοιξαν. Ανέβηκα εγώ με το Σπο πάνω.
Αρχικά η είσοδος ήταν πολύ παλιά ο διάδρομος κακός και κάτω στο ισόγειο ήταν βρόμικα. Λέμε όπα βρήκαμε που θα μείνουμε αφού αν ήταν και αυτό τσιμπημένο θα μέναμε στο αμάξι στο τέλος! Ανεβήκαμε τη σκάλα και στο βάθος μια πόρτα ανοιχτή. Πλησιάσαμε διστακτικά και μπαίνοντας μέσα τι να δούμε.. Ένα παλικάρι με ροζ παντόφλα να μας κοιτάει. Hellooo είπε με έντονο ενθουσιασμό! Είχαμε μείνει λίγο αλλά προσπαθήσαμε να είμαστε κύριοι. Μας είπε 'οτι είχε διαθέσιμο δωμάτιο αλλά με έξι κρεβάτια και ότι αν βρισκότανε κάποιος να μείνει έπρεπε να τον δεχτούμε στο δωμάτιο κάτι που δεν μας πολύ ένοιαζε. Κατεβαίνοντας να πάρουμε βαλίτσες συζητήσαμε σχετικά με το ιδιοκτήτη και ανεβήκαμε ξανά. Δώσαμε ταυτότητες και κάτσαμε πιάσαμε τη κουβέντα. Ήταν ευγενικός και σωστός με τη δουλειά του. Μας γνώρισε και τη ξαδέρφη του η οποία αργότερα μου έστειλε το θαυμασμό της στο facebook
Αφού μπήκαμε στο δωμάτιο δεν άργησε να χτυπήσει τη πόρτα μας και να μας πει ότι είχε έρθει ένας διάσημος rock star από τη Κροατία με τη κοπέλα του μαζί από το Zagreb και τα μόνα κρεβάτια ήταν στο δωμάτιο μας. Δεν μας ενόχλησε καθόλου. Αφού βράδιασε πήγαμε και φάγαμε κάτι γευστικότατα hamburgers και πήραμε και λίγα ακόμα για το δωμάτιο. Πριν φάμε πήραμε τα αναμνηστικά που θέλαμε και κάναμε βόλτες στα στενά στο κέντρο που είναι γεμάτα μαγαζιά με φαγητό και πάρα πολύ κόσμο. Σε κάποια στιγμή γέμισα και με νερό το παγούρι μου και ένας μουσουλμάνος μου είπε salam alekum και μου έπιασε τη κουβέντα. Δεν ξέρω από πού έκρινε ότι είμαι κι εγώ μουσουλμάνος
Σίγουρα κάποια στιγμή θα ξανά επισκεφτώ την όμορφη Βοσνία γιατί έγινε απλά μια πόλη διαμονής και διαλείμματος από την διαδρομή της επιστροφής. Πιο κουρασμένοι από ποτέ πέσαμε για ύπνο γιατί είχαμε πρωινό ξύπνημα με στάση Μαυροβούνιο για να πάρω κάτι που είχα ξεχάσει και έπειτα στάση Αλβανία να πάρουμε τον αδερφό μου για να γυρίσουμε Θεσσαλονίκη. Δηλαδή 800 χιλιόμετρα μέσα από κακούς δρόμους. Σε αυτό το σημείο νομίζω οφείλω να σας πω ότι ο ιδιοκτήτης του hostel ανακάλυψα ότι είναι και φίρμα στη Βοσνία!!! Μεγάλη συμπαθητική μορφή χωρίς κανένα ίχνος koblex στο πρόσωπο ρατσιστές δεν είμαστε , ίσα ίσα είναι μέγιστος
Attachments
-
8,5 KB Προβολές: 703
Last edited: