Λίβανος Ο Λίβανος μετά τον πόλεμο

eleni70

Member
Μηνύματα
341
Likes
132
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική

H προτελευταία μέρα μας ήταν αφιερωμένη στα βόρεια της Βηρυτού.
Το γραφείο μας πρόσφερε εκδρομή στη Βύβλο και ξενάγηση στη Βηρυτό.
Το ανταλλάξαμε με μεταφορά στην Τρίπολη και απλά μία στάση στη Βύβλο.

Η διαδρομή προς τη Βύβλο (περίπου 40 χλμ. από Βηρυτό) μου φάνηκε σαν μία προέκταση της Βηρυτού. Η ανοικοδόμηση είναι τόσο μεγάλη, που έχεις την εντύπωση, πως εξακολουθείς να είσαι σε προάστια της Βηρυτού. Ο αυτοκινητόδρομος είναι υπερσύχρονος και η οδήγηση δεν μου φάνηκε καθόλου επικίνδυνη, αν την συγκρίνω με Αίγυπτο και Ινδία. Μια χαρά οδηγούνε οι άνθρωποι.

Στη Βύβλο φτάσαμε αφού κάναμε μία σχετική παράκαμψη από τα παράλια, μια και η Πωλίν ήθελε να μας δείξει την περιοχή με το καζίνο.
Σε σχέση με τα παράλια προς το νότο, εδώ συναντά κανείς μοντέρνα ξενοδοχειακά συγκροτήματα και οι πλάζ είναι σχεδόν όλες περιφραγμένες με κάποιο μπιτς μπαρ στη μέση και ενοικιαζόμενες ξαπλώστρες. Ακόμη και η θάλασα είναι κάπως πιο υποφερτή, βέβαια δεν συγκρίνετε με την Χαλικιδική!!!!

Στη Βύβλο επισκεφτήκαμε το μουσείο και το κάστρο των Σταυροφόρων. Για πρώτη φορά συναντήσαμε και άλλους επισκέπτες, ένα σχολείο, το οποίο έκανε εκεί προφανώς την εκδρομή του.
Περπατήσαμε μέσα στα σοκάκια της παλιάς πόλης, στα οποία υπάρχουν μαγαζάκια με σουβενίρ, κυρίως απολιθωμένα ψάρια πάνω σε πετρώματα, τα οποία υποτίθεται, πως βρέθηκαν σε ανασκαφές και πωλούνται μαζί με πιστοποιητικό γνησιότητας σε πολύ καλές τιμές για τους λάτρεις του είδους. Τα περισσότερα πάντως μαγαζιά ήταν κλειστά.
Τα σπίτια όλα καλοδιατηρημένα με σκιερούς κήπους και ανθισμένες βουκαμβίλιες θύμιζαν περισσότερο ισπανικά παράλια.
Από το κάστρο αγναντέψαμε τα ρωμαϊκά ερείπια κατά μήκος της ακτής, αλλά δεν κατεβήκαμε να τα δούμε από κοντά. Επίσης απ’ έξω είδαμε και μία χριστιανική εκκλησία, αν θυμάμαι καλά του αγίου Ιωάννη.
Η Πωλίν επέμεινε να καθήσουμε σε ένα μαγαζί, όπου είχε γνωστούς, να δροσιστούμε και ο Π. βρήκε την ευκαιρία να καυχηθεί για τις ικανότητές του στο τάβλι και έτσι είχε πάλι την ευκαιρία να συντριβεί από έναν Λιβανέζο παππούλη, άσχετα αν επέμεινε, πως σεβάστηκε την ηλικία και τη φιλοξενία του και τον άφησε να κερδίσει.
Ο Θ. βγήκε για φωτογραφικό σαφάρι και εγώ ακολούθησα τους πυροβολισμούς που ακούγονταν από το κέντρο της πόλης, αφού μου είπε η Πωλίν πως επρόκειτο για κηδεία.
Σέβομαι τον πόνο των ανθρώπων, αλλά μου έκανε τόσο εντύπωση αυτό που είδα, οπότε θα το καταγράψω. Οι δρόμοι ήταν στολισμένοι με λαμπερές, αστραφτερές κορδέλες, η μπάντα έπαιζε χαρούμενη μουσική και νεαροί, οι οποίοι πίνανε και χόρευαν, κουβαλούσανε το φέρετρο με το νεκρό και το περνούσανε από χέρι σε χέρι. Ενδιάμεσα πυροβολούσανε στον αέρα και τραγουδούσανε. Όλα αυτά κρυμμένη πίσω από ένα παγκάκι, αφού φοβήθηκα μην φάω καμία ξόφαλτση (αν και πρέπει λογικά να ήταν άσφαιρα)
Η Πωλίν μας εξήγησε, πως είχε πεθάνει ένας ανύπαντρος νεαρός, οπότε την ημέρα της κηδείας του γιορτάζουν και το γάμο του και εγώ είχα πέσει πάνω στο γλέντι του γάμου. Βέβαια όλα αυτά τα κάνουν όσοι τους το επιτρέπει η τσέπη τους.

Συνεχίσαμε για Τρίπολη με πιο συντηρητικά τοπία…Πλησιάζαμε σε περιοχή κατ’ εξοχήν Σουνιτών και η εντύπωση που μας σχηματίστηκε από την αρχή, πως όσο απομακρυνόμαστε από την εμβέλεια των χριστιανών Μαρωνιτών υπάρχει μια κάποια παραίτηση και ανέχεια, επιβεβαιώθηκε και εδώ. Μία πυκνοκατοικημένη πόλη με κτίρια, που θυμίζουν πολυώροφες εργατικές κατοικίες. Οι κεντρικοί δρόμοι μεγάλοι, προσπαθούν να ομορφύνουν κάπως την κατάσταση με τους φοίνικες που έχουν φυτευτεί κατά μήκος τους. Αφού επισκεφτήκαμε το Μεγάλο τζαμί, ανηφορίσαμε προς το κάστρο της Τρίπολης το φρούριο Raymond de Saint-Gilles. Η Πωλίν μας άφησε εδώ και θα επιστρέφαμε με το λεωφορείο στη Βηρυτό.

Το φρούριο αυτό είναι το ωραιότερο που έχω επισκεφτεί, αν και παραμελημένο. Να μην επαναλαμβάνομαι, αλλά πάλι είμαστε μόνοι. Αυτό που μας έκανε εντύπωση είναι πως χώροι του φρουρίου είχαν καταληφθεί από φαντάρους, οι οποίοι είχαν απλώσει τα ράντζα τους και ξεκουράζονταν στη σκιά, ακούγοντας ραδιόφωνο.
Μια και έχω διαβάσει πολλά για τους Ναϊτες ιππότες και συγκεκριμένα για τον Raymont de Saint, για μένα ήταν εμπειρία να δω από κοντά και να περπατήσω σε όλους αυτούς τους χώρους, τους οποίους έπλαθα στη φαντασία μου.
Το φρούριο προσφέρει επίσης πάρα πολύ ωραία θέα από ψηλά, σε όλη την πόλη της Τρίπολης.

Απέναντι ακριβώς από το φρούριο, αν διασχίσετε το δρόμο και κατηφορίσετε, εισέρχεστε στην παλιά πόλη. Διασχίζετε τα σοκάκια και αφήνετε να σας οδηγήσουν οι μυρωδιές και οι φωνές στην τεράστια περιοχή των souq, που θεωρείται και η καλύτερη του Λιβάνου. Χρώματα, αρώματα και άνθρωποι δημιουργούν έναν ξεχωριστό κόσμο, μέσα στην καρδιά μιας κατά τα άλλα άσχημης και πολύβουης πόλης. Δεν χορταίνανε και οι πέντε αισθήσεις μας όλα αυτά που συνεβαίνανε γύρω μας. Έχω βρεθεί πολλές φορές σε αγορές της Ανατολής, αλλά αυτό που είδα στην Τρίπολη ήταν μοναδικό. Οι άνθρωποι δεν βρίσκονται εκεί για να τσιμπήσουν κάποιον τουρίστα, ούτε προσπαθούν να γίνουν ευγενικοί γι’ αυτούς. Διαλαλούνε την πραμάτεια τους, παζαρεύουνε, φωνάζουν, θυμώνουν, γελάνε…Μαγαζιά κάθε λογής, το ένα δίπλα στο άλλο. Μπουτίκ με ρούχα, δίπλα σε πατσάδες, αργυροχόοι δίπλα σε μανάβηδες και σαπούνια, πολλά σαπούνια, δίπλα σε παντοπωλείο.
Καθώς μου άρεσε ένα μακρύ καφτάνι, μπήκα σε ένα μικροσκοπικό μαγαζάκι να το αγοράσω. Μια και η τιμή ήταν εξευτελιστική για τα δικά μας δεδομένα δεν έκανα παζάρια. Φεύγοντας ρώτησα τον ιδιοκτήτη, αν ήξερε να μας πει που βρίσκεται το χρυσό souq. Χωρίς δεύτερη κουβέντα, έκλεισε το μαγαζί του και μπροστά αυτός, πίσω εμείς διασχίσαμε ένα μεγάλο μέρος της αγοράς τρέχοντας για να μας πάει εκεί.
Δεν είναι κάτι αξιόλογο, απλά κάπως πιο εξευγενισμένο και βαμμένο με χρυσή μπογιά. Εκεί όμως θα συναντήσετε ένα σταντ με σαπούνια. Ρωτήστε και θα σας οδηγήσουν σε ένα σπίτι – εργαστήριο σαπουνιών. Είδαμε από κοντά πως κάνουνε τα σαπούνια και αγοράσαμε κάποια με εξαίσια αρώματα και όμορφα σχήματα.

Στο δρόμο για το σταθμό λεωφορείων, που βρίσκεται στη Saahat et – Tall, σταματήσαμε σε ένα γνωστό ζαχαροπλαστείο (βρίσκεται πάνω στην πλατεία, απέναντι από το σταθμό λεωφορείων), για να φάμε το περίφημο halawat al-jibn, το διάσημο γλυκό της Τρίπολης. Προσωπικά δεν μου άρεσε ούτε αυτό, ούτε κανένα άλλο… μου φάνηκαν λίγο παχιά και είχαν γεύση πολύ γαλατίλας, κάτι που απεχθάνομαι… περί ορέξεως…

Αυτήν την φορά επιστρέψαμε με λεωφορεία Κόνεξ εξπρές, σε περίπου μιάμιση ώρα. Σε όλη τη διαδρομή κοιμόμαστε και καθώς μπαίναμε στη Βηρυτό μας ξύπνησαν κάποιοι. Κατεβήκαμε στην πρώτη στάση αναζητώντας κάποιο λεωφορείο για να φτάσουμε στο κέντρο ή την Κορνίς… μετά ξέραμε.
Σε μία διασταύρωση ρωτάμε έναν τροχονόμο, ο οποίος δεν καταλαβαίνει γρι, αλλά κατάλαβε μία κυρία πιο πέρα, η οποία ως δια μαγείας ξεφύτρωσε από κάπου ένα ταξί και προσπαθούσε να μας βάλει μέσα. Ίσως παίρναμε ταξί, αλλά δεν μας άρεσε ο τρόπος της και έτσι προτιμήσαμε να κινηθούμε προς το μέρος, που μας έδειχνε ο τροχονόμος…
Αφού περπατήσαμε μισή ώρα με εμένα να γκρινιάζω για ταξί και τα αγόρια, όπως πάντα να μην θέλουν να παραδεχτούν, πως δεν ξέρουν που είμαστε, βρεθήκαμε σε μία άλλη διασταύρωση, όπου ένας που έμοιαζε σαν να βγήκε από τον στρατό της Χεσμπολλάχ ξεκουραζότανε μέσα σε ένα υπηρεσιακό ταξί. Του εξηγούμε με νοήματα πού θέλουμε να πάμε, αφού αποδείχτηκε, πως ο χάρτης δεν του έλεγε κάτι… Συζητά κάτι με κάποιους σε μία στάση λεωφορείων και χωρίς να το καταλάβουμε ξαφνικά βρεθήκαμε μέσα στο λεωφορείο, το οποίο μόλις είχε κάνει στάση. Αυτοί που ανεβήκανε μαζί μας, εξηγούν και στους υπόλοιπους, που θέλουμε προφανώς να πάμε και όλοι μαζί μας χαμογελάνε και νιώθουμε ένα πέπλο προστασίας γύρω μας, για το ποιος θα μας πρωτοεξυπηρετήσει. Έτσι χαμογελώντας ο ένας στον άλλο μετά από λίγο φτάνουμε πάλι σε διασταύρωση και όλοι μαζί σαν να ήταν συννενοημένοι μας λένε κάτι και μας βγάζουν από το λεωφορείο. Φαντάζεστε το σοκ, όταν αντιληφθήκαμε, πως βρισκόμαστε στο ίδιο σημείο, απ’ όπου είχαμε ξεκινήσει πριν μισή ώρα και τη ντροπή, όταν αντικρίσαμε τον ίδιο τροχονόμο να μας κοιτάζει με απορία για το από πού ξεφυτρώσαμε και κυρίως την κυρία, η οποία βγήκε στο δρόμο να μας τραβολογήσει προς τον δικό της ταξιτζή…
Κατεβάσαμε τα κεφάλια και απλά πήραμε μία ανηφόρα, μην ξέροντας που πάμε. Μετά από αρκετή ώρα, σταματήσαμε ένα υπηρεσιακό ταξί και μπήκαμε μέσα, λέγοντας απλά Χάμρα… δεν μας ενδιέφερε αν τον βόλευε, ας γυρίζαμε όλη τη Βηρυτό, ας φτάναμε μετά από ώρες…
Νομίζω, πως όση ώρα κάναμε από την Τρίπολη για Βηρυτό, χρειάστηκε για να φτάσουμε στο ξενοδοχείο…Και όλα αυτά για να μην παραδεχτούμε, πως δεν ξέρουμε πού είμαστε…

Το βράδυ το περάσαμε στη γειτονιά μας σε ένα συμπαθητικό οικογενειακό εστιατόριο με κήπο, το Walimah με εκπληκτικό σπιτικό φαγητό.
Η επόμενη και τελευταία ημέρα ήταν αφιερωμένη ολόκληρη στη Βηρυτό…
 

Attachments

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Πολυ ενδιαφερον το ταξιδι σου! Περιμενω τη συνεχεια...
 

Pandora

Member
Μηνύματα
2.803
Likes
961
Επόμενο Ταξίδι
θα δείξει...
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Μπράβο Ελένη ! Χορταστική η πρώτη μέρα...αλλά η σαλάτα, όλα τα λεφτά ;):haha:
 
Μηνύματα
4.099
Likes
1.797
Επόμενο Ταξίδι
Αμερικη
Ταξίδι-Όνειρο
Wuthering Heights
Για πες και αλλα, για πες και αλλα , μας ενδιαφερει αμεσα.......
 

eleni70

Member
Μηνύματα
341
Likes
132
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική
Μετά το πρωινό, μας παρέλαβε η Πωλίν για την πρώτη μας εξόρμηση στο Λίβανο και συγκεκριμένα στην κοιλάδα Κουαντίσα και στην περιοχή των Κέδρων.

Μετά από μία ώρα περίπου και κάποιες στάσεις σε διάφορα σημεία για φωτογραφίες, αρχίσαμε να διασχίζουμε αυτήν την περίφημη κοιλάδα

Πανέμορφα χωριουδάκια με περιποιημένα σπίτια και κήπους κουρνιάζουν στις κορυφές των λόφων, αυλές με υπερσύχρονα γεωργικά μηχανήματα και ατελείωτα αμπέλια απλώνονταν μπροστά μας. Η μεγαλύτερη πόλη της κοιλάδας είναι η Μπσαρέ και η γενέτειρα του Καλίλ Γκιμπράν, όπως και το προπύργιο του δεξιού κόμματος «φάλαγγα των μαρωνιτών χριστιανών.» Κάπου κάπου μέσα σε χαράδρες και γκρεμούς πρόβαλε και κάποιο μοναστήρι χριστιανών μαρωνιτών.


Επισκεφτήκαμε ένα τέτοιο μοναστήρι, του οποίου μου διαφεύγει το όνομα, όπου υπήρχε και ένα μικρό μουσείο με το παλαιότερο τυπογραφείο του Λιβάνου. Γύρω από το μοναστήρι μία απέραντη κοιλάδα με αμπέλια και παραδίπλα μία σπηλιά, όπου όπως μας εξήγησε η Πωλίν φέρνανε παλιά ανθρώπους που έπασχαν από σχιζοφρένεια και τους δένανε εκεί, για να τους γιατρέψει ο όποιος άγιος…


Η σπηλιά ήταν θεοσκότεινη και γεμάτη υγρασία. Υπήρχε και ένα ιερό με εικόνες και παραδίπλα χώρος, όπου άναβες κεριά. Στο έδαφος δεκάδες κατσαρόλες τοποθετημένες σε συγκεκριμένα σημεία συλλέγανε το νερό που έσταζε από την οροφή, το οποίο νερό θεωρείται καθαγιασμένο και ακόμη και σήμερα το χρησιμοποιούν για γιατρικό…Ανατρίχιασα με όλες αυτές τις δεισιδαιμονίες και βγήκα έξω να πάρω καθαρό αέρα…

Συνεχίσαμε την πορεία μας μέχρι τον εθνικό δρυμό των Κέδρων. Η θερμοκρασία εκεί σήκωνε μπουφανάκι. Αφού βγήκαμε κάποιες φωτογραφίες και αγοράσαμε κάποια αναμνηστικά με ξύλο κέδρου θέλω να πιστεύω, καθίσαμε σε ένα αναψυκτήριο και ήπιαμε κάτι ζεστό.
Στην επιστροφή καθίσαμε σε ένα εστιατόριο σε κάποιο από τα χωριά και φάγαμε μαζί με δύο λεωφορεία γυναικών, προσκυνητών, οι οποίες κάνανε γύρα τα μοναστήρια…μπρρρ….

Επιστρέψαμε κατά τις 4 στην Βηρυτό και ο Θ. προτίμησε να μείνει στο κέντρο για να βγάλει φωτογραφίες, μια και το βράδυ ήταν λίγο δύσκολο, όπως καταλάβαμε να κυκλοφορήσεις και να βγάλεις φωτογραφίες.
Ο Π. πήγε για ξεκούραση και εγώ βγήκα μία βόλτα στη γειτονιά αναζητώντας κάποια δωράκια ή αναμνηστικά και έκπληκτη ανακάλυψα, πως δεν υπήρχε ούτε ένα μαγαζί με σουβενίρ ή κάτι παρόμοιο…

Το δεύτερο βράδυ μας στη Βηρυτό θελήσαμε να το περάσουμε σε κάποιο μπαρ. Αναζητήσαμε πολλά από αυτά που σύστηνε ο οδηγός μας, τα οποία έχουν κλείσει και καταλήξαμε σε ένα Jazz-bar το Blue Νote στην περιοχή Χάμρα. Είμαστε τυχεροί, γιατί παίζανε ζωντανή μουσική και εκεί σε μία γωνιά απολαύσαμε τα ποτά μας, ακούγοντας υπέροχη μουσική και χαζεύοντας τους Λιβανέζους να τρώνε ( από ψάρια μέχρι αρνί!!!) και να συζητάνε ανέμελοι υπό τους ήχους της μουσικής της Έλλα Φίτζγκεραλντ.


Φυσικά επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο κάποιων η κοιλιά γουργούριζε και χαρήκαμε πολύ όταν είδαμε κάποια παρακμιακά ορθάδικα απέναντι από το αμερικανικό πανεπιστήμιο να ετοιμάζουν σαντουιτσάκια…έφαγα ένα με κοτόπουλο και ομολογώ, πως ήταν και είναι ό, τι πιο νόστιμο έφαγα στο Λίβανο…
Φυσικά αυτό επαναλήφθηκε όλα τα υπόλοιπα βράδια, ακόμη και εκείνα που γυρνούσαμε από φαγητό…Ο Π. αντίθετα ανακάλυψε το Bar-Bar, ένα από αυτά τα βρώμικα, που λέμε οι Βορειοελλαδίτες και το τιμούσε καθημερινά, συνήθως πριν βγούμε για φαγητό.

Συνοπτικά για τη δεύτερη μέρα μας στην κοιλάδα Qadisha και τους κέδρους, μπορώ να πω, πως δεν εντυπωσιάστηκα, ίσως επειδή αγαπώ το ανατολίτικο στοιχείο και αυτό έλειπε από την περιοδεία μας και ίσως γιατί έχω κάτι με όλο αυτό το θρησκευτικό ντελίριο και τα μοναστήρια…

Η τρίτη μέρα είχε στο πρόγραμμα το Μπάαλμπεκ και την Ααντζάρ.
Η διαδρομή αυτήν τη φορά πλησιάζοντας προς το Μπάαλμπεκ περνάει μέσα από την κοιλάδα Μπεκάα , χωριά μουσουλμάνων, φτωχικά, βρώμικα και εξαθλιωμένα…
Το Μπάαλμπεκ είναι διάσημο για την Ηλιούπολη, έναν από τους ωραιότερους αρχαιολογικούς χώρους της Μέσης Ανατολής και για το ότι είναι η βάση της Χεσμπολλάχ. Αυτό το καταλάβαμε πλησιάζοντας την πόλη, πρώτον από τα πανώ με φωτογραφίες μαρτύρων και στρατιωτών που πέσανε στον πόλεμο και ανέμιζαν κατά μήκος του δρόμου και δεύτερον από την παντελή έλλειψη στρατού και ένστολων…

Όταν φτάσαμε στον αρχαιολογικό χώρο αναζητήσαμε τον φύλακα, ο οποίος έπινε το τσάι του σε κοντινό καφενείο. Μας έκανε εντύπωση, πως είμαστε οι μόνοι τουρίστες και του έκανε εντύπωση, πως ήρθανε τουρίστες. Άνοιξε το γκισέ ,μας έβγαλε εισιτήρια και μας εξήγησε, πως δεν υπήρχε ρεύμα και δυστυχώς δεν θα μπορούσαμε να δούμε το μουσείο…Το μουσείο δεν το είδαμε, αλλά περιηγηθήκαμε έναν από τους ωραιότερους αρχαιολογικούς χώρους που έχω επισκεφτεί ποτέ.
::

Τόλμησα να το συγκρίνω με το Καρνάκ ( τόσο πολύ ενθουσιάστηκα), αλλά ο Π. μου είπε να χαλαρώσω λίγο, γιατί ο εν λόγω χώρος χρονολογείται από την ρωμαϊκή περίοδο. Περάσαμε τουλάχιστον 2-3 ώρες μέσα στον αρχαιολογικό χώρο και εντυπωσιαστήκαμε, όσο και στενοχωρηθήκαμε, που ένας τέτοιος χώρος ήταν έρημος ( αν και για μας ήταν ευχάριστο να περπατάμε και να απολαμβάνουμε ολομόναχοι όλο αυτό το μεγαλείο).

Μεσημεράκι πια ξεκινήσαμε για την Ααντζάρ, κάνοντας μία στάση στη Τζάχλα (Zahle), μία πόλη γνωστή σαν θέρετρο και κυρίως για τα υπέροχα παραποτάμια μέρη.
Σταματήσαμε σε ένα υπερπολυτελές ξενοδοχείο, όπου γευτήκαμε για άλλη μία φορά τα υπέροχα λιβανέζικα φαγητά.

Επόμενη στάση η Ααντζάρ, ο καλύτερος διατηρημένος ισλαμικός χώρος του Λιβάνου, μία πόλη που υπήρξε σημαντικό εμπορικό κέντρο της ενδοχώρας. Είναι χτισμένη πάνω σε συμμετρικές ρωμαϊκές γραμμές και χωρίζεται σε τέσσερις ίσες συνοικίες, που χωρίζονται από δύο λεωφόρους.


Εδώ δεν χρειάστηκε να ψάξουμε τον φύλακα, αφού έξω από τον αρχαιολογικό χώρο υπάρχει ένα αναψυκτήριο – μαγαζί με σουβενίρ και ώ! Χαρά μας βρήκαμε μαγαζί με σουβενίρ… αφού επισκεφτήκαμε πρώτα αυτό, ακολούθησε η ξενάγηση και εγώ ξαναεντυπωσιάστηκα και άρχισα τις συγκρίσεις…Ίσως να συνέβη αυτό, επειδή οι χώροι ήταν όλοι έρημοι, οπότε μπορούσες να αντιληφθείς όλο το μεγαλείο τους, σε αντίθεση με άλλους σαφώς πιο αξιόλογους χώρους, οι οποίοι χάνονται μέσα στις ορδές των τουριστών

Κατά την επιστροφή μας στη Βηρυτό συζητάμε με την Πωλίν για αυτές τις τεράστιες αντιθέσεις που είδαμε την προηγούμενη ημέρα με τον πλούτο στην περιοχή των Μαρωνιτών και την ανέχεια στα χωριά της Χεσμπολλάχ… Αποφεύγει την συζήτηση και ό, τιδήποτε έχει σχέση με τον πόλεμο ή τις θρησκείες. Στην ερώτησή μας, αν είναι χριστιανή ή μουσουλμάνα μας απαντά αφοπλιστικά :” I am a Libanese”.

Πριν φτάσουμε στη Βηρυτό βλέπουμε ένα ζαχαροπλαστείο και ζητάμε να κατεβούμε να πάρουμε κάποιο παγωτό. Φυσικά όπου μπαίνουνε Έλληνες επικρατεί μία κάποια αναστάτωση και ανάμεσα στα παγωτά και τα γλυκά μας πλησιάζει ένας κύριος, ο οποίος δηλώνει οδοντίατρος, έχει σπουδάσει στη Θεσσαλονίκη και ζητά να καθίσουμε λίγο μαζί του. Μας ρωτά για την πόλη που σπούδασε, τα μαγαζιά που σύχναζε , μας διηγείται ιστορίες από τα φοιτητικά του χρόνια και τα παγωτά πάνε και έρχονται… και μετά έρχεται η σειρά μας, ρωτάμε για τον πόλεμο και βουρκώνει, όμως δεν θέλει να σταματήσει, θέλει να τα πει και σε μία άλλη γλώσσα αυτά που έζησε, στη γλώσσα της χώρας που τόσο αγάπησε, όπως μας λέει, και κρεμόμαστε από τα χείλη του ακούγοντας τις περιπέτειες και τις αγωνίες ενός έθνους μέσα από τα χείλη ενός ανθρώπου…
Το τρίτο βράδυ μας στη Βηρυτό το περάσαμε στην πλατεία ρολογιού, σε ένα από τα πολλά εστιατόρια, μια και έπαιζε η Εθνική Ελλάδας ποδόσφαιρο και τα αγόρια της παρέας, θέλανε να το απολαύσουμε παρέα με μεζέδες και αράκ. Φυσικά πήγαμε και επιστρέψαμε με ταξί στη Χάμρα και φυσικά πάλι υπήρχε εξονυχιστικός έλεγχος κατά την είσοδό μας οπουδήποτε…και φυσικά η Εθνική έχασε και έτσι πριν πάμε για ύπνο πνίξαμε τον πόνο μας σε μερικές μπύρες στο μπαρ “Τhe Prag”, παρέα με πιτσιρικάδες που λικνίζονταν στους ήχους ροκ μουσικής…
Μετά την απαραίτητη στάση για κολατσιό, ξημέρωνε όταν πήγαμε για ύπνο και μας περίμενε δύσκολη μέρα.
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Υπεροχα οσα γραφεις! Αντε να δουμε και τη δυσκολη ημερα...
 

Lyda

Member
Μηνύματα
723
Likes
241
Επόμενο Ταξίδι
ΚΑΛΜΥΚΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Πολυ ωραια η ιστορια σου Ελενη, δυστηχως ο Λιβανος δεν εχει περιοδους ειρηνης μονο περιοδους πριν τον πολεμο
 

Sugar

Member
Μηνύματα
206
Likes
126
Επόμενο Ταξίδι
Ψάχνεται....
Ταξίδι-Όνειρο
Απ' άκρη σ' άκρη
Ελένη σ' ευχαριστώ που μοιράζεσαι το ταξίδι μαζί μας μία εβδομάδα πριν φύγω για Βυρητό. Εκανα την ερώτηση και στις πληροφορίες να την κάνω κι εδώ. Να νοικιάσω αυτοκίνητο ή να κλείσουμε ταξί όπως κάνατε εσείς?
By the way με ποιά εταιρεία πέταξες εκεί?
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.697
Likes
6.676
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
πολυ ωραια ιστορια ...
σε ευχαριστουμε και περιμενω τη συνεχεια....
 

eleni70

Member
Μηνύματα
341
Likes
132
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική
Ελένη σ' ευχαριστώ που μοιράζεσαι το ταξίδι μαζί μας μία εβδομάδα πριν φύγω για Βυρητό. Εκανα την ερώτηση και στις πληροφορίες να την κάνω κι εδώ. Να νοικιάσω αυτοκίνητο ή να κλείσουμε ταξί όπως κάνατε εσείς?
By the way με ποιά εταιρεία πέταξες εκεί?
επειδή ακριβώς είδα πως υπήρχε ενδιαφέρον για Λίβανο, γι΄αυτό και ξεκίνησα την ιστορία...ευελπιστώ να την τελειώσω μέσα στην εβδομάδα.

Δεν ξέρω πόσο πάει η ενοικίαση αυτοκινήτου... όσο για μας δεν νοικιάσαμε ταξί, αλλά από λιβανέζικο ταξιδιωτικό γραφείο κλείσαμε για δύο μέρες αυτοκίνητο και ξενάγηση, όπως και να έρθει να μας πάρει και να μας πάει στο αεροδρόμιο, όλα αυτά μέσω του γνωστού λιβανέζου από εδώ... βέβαια το τηλ. της Πωλίν το έχω, οπότε αν θέλεις να επικοινωνήσεις μαζί της και αυτή με τη σειρά της με το γραφείο που συνεργάζεται, πές μου.
Τις υπόλοιπες ημέρες, δηλ παράλια Λιβάνου κινηθήκαμε με λεωφορεία...
βέβαια υπάρχουν υπηρεσιακά ταξί, τα οποία είναι πάμφθηνα για να κινηθείτε και εκτός Βηρυτού.
Πετάξαμε με Middle east Airlines (MEA), τον εθνικό αερομεταφορέα του Λιβάνου και οι
οι 6 διανυκτερεύσεις με αεροπορικά, δύο γεύματα, αυτά με τις ξεναγήσεις, το αυτοκίνητο και αν θυμάμαι καλά και οι είσοδοι στους αρχαιολογικούς χώρους που προανέφερα μας κόστισε γύρω στα 550-600 ευρώ...
να προσθέσω, πως το πρόγραμμά μας είχε και μία μέρα ξενάγηση στην Βυρητό και στην Βύβλο... εμείς το ανταλλάξαμε με μία μεταφορά στην Τρίπολη,απ' όπου γυρίσαμε με λεωφορείο
 

eleni70

Member
Μηνύματα
341
Likes
132
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική
Ευχαριστώ όλους σας για τα καλά σας λόγια...
και δική μου ευχαρίστηση αυτή η ιστορία, μια και πέρασε 1μιση χρόνος και μέσα από αυτές τις γραμμές ξαναθυμάμαι και ξαναζώ αυτό το ταξίδι...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.872
Μέλη
38.905
Νεότερο μέλος
ntsironis

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom