Λίβανος Ο Λίβανος μετά τον πόλεμο

eleni70

Member
Μηνύματα
341
Likes
132
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική

Η τελευταία μέρα λοιπόν είχε περπάτημα στην πόλη της Βηρυτού.
Κατεβήκαμε με λεωφορείο στο κέντρο και ξεκινήσαμε με το Εθνικό μουσείο, ένα πολύ όμορφο κτίριο του 1930, το οποίο μετά τις ζημιές που έχει υποστεί από τους βομβαρδισμούς, έχει ανακαινιστεί και στεγάζει μία πολύ πλούσια συλλογή αρχαιολογικών ευρημάτων.
Περπατήσαμε στο φως της ημέρας για πρώτη φορά στην Solidere και χαζέψαμε με την απίστευτα όμορφη αρχιτεκτονική των κτιρίων, ένα μείγμα από την εποχή της αρχιτεκτονικής της οθωμανικής εποχής και της γαλλικής κυριαρχίας.
Είδαμε τα κυβερνητικά κτίρια πάλι από μακριά, μια και δεν μας επιτρέψανε να πλησιάσουμε και παρατηρήσαμε μερικά κτίρια τριγύρω, τα οποία είναι κατεστραμμένα ακόμη από τους βομβαρδισμούς.
Αγοράσαμε ένα λεύκωμα με φωτογραφίες, οι οποίες ανάλογα με την οπτική γωνία από την οποία τις έβλεπες, έδειχναν περιοχές της Βηρυτού κατά την διάρκεια του πολέμου και μετά την αναστύλωση… Παρατηρήσαμε τις ίδιες φωτογραφίες στο αεροδρόμιο, όπου όπως περπατούσες, άλλαζε και το θέμα της φωτογραφίας.

Περπατήσαμε στην Κορνίς και είδαμε τους βράχους των περιστεριών, αν και περιστέρια δεν υπήρχανε…καθίσαμε σε μία παραλιακή καφετερία και ήπιαμε δροσερή λεμονάδα, αγναντεύοντας τη Μεσόγειο.
Χαθήκαμε και μέσα σε μουσουλμανικές συνοικίες για να διαπιστώσουμε, πως υπάρχει και η άλλη Βηρυτός, αυτή με τις φτωχογειτονιές, με τους σημαδεμένους από τις ριπές των όπλων τοίχους και με τις γυναίκες κρυμμένες πίσω από ερμητικά κλειστά παντζούρια…

Στην επιστροφή προς το ξενοδοχείο πήραμε ένα υπηρεσιακό ταξί και όταν προσπάθησα να βγάλω φωτογραφία ένα τανκ με στρατιώτες ο οδηγός μου κατέβασε έντρομος τη φωτογραφική μηχανή λέγοντας no,no …Αφού με είδε να επιμένω, έβγαλε το κινητό του και μου έδειξε φωτογραφίες από τον πόλεμο, τον ίδιο στρατιώτη, τον ίδιο τραυματισμένο, άλλους στρατιώτες σκοτωμένους και καθώς πλησιάζαμε την περιοχή της Χάμρα, μας υπέδειξε μία μικρή πλατεία και μετά ένα βίντεο, το οποίο διαδραματιζόταν ένα μήνα περίπου πριν σε κείνη την πλατεία…δεν άντεξα να δω και πολλά…

Κυκλοφορούσαμε ασφαλείς ή αφελείς μέσα σε δρόμους, οι οποίοι λίγες ημέρες πριν ήταν πεδία διαμάχης και εμφύλιων συγκρούσεων. Παρ’ όλα αυτά δεν νιώσαμε στιγμή να κινδυνεύουμε, ούτε φοβηθήκαμε.. Ίσως αυτό να συνέβη, λόγω της παρουσίας των ένστολων, ίσως επειδή τίποτα γύρω μας δεν θύμιζε τις εικόνες φρίκης που είχαμε δει στην τηλεόραση.

Το τελευταίο βράδυ το περάσαμε στο κέντρο για φαγητό και μετά για ποτό, όπου συνοψίσαμε τις εντυπώσεις μας από αυτήν την πανέμορφη, μικρή, μαρτυρική χώρα με τους υπέροχους κατοίκους.
Το επόμενο πρωί αναχωρήσαμε για Ελλάδα δίνοντας υπόσχεση, πως θα επιστρέφαμε
σύντομα.
 

Attachments

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Πολυ ενδιαφερον το ταξιδι σου! Περιμενω τη συνεχεια...
 

Pandora

Member
Μηνύματα
2.803
Likes
961
Επόμενο Ταξίδι
θα δείξει...
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Μπράβο Ελένη ! Χορταστική η πρώτη μέρα...αλλά η σαλάτα, όλα τα λεφτά ;):haha:
 
Μηνύματα
4.099
Likes
1.797
Επόμενο Ταξίδι
Αμερικη
Ταξίδι-Όνειρο
Wuthering Heights
Για πες και αλλα, για πες και αλλα , μας ενδιαφερει αμεσα.......
 

eleni70

Member
Μηνύματα
341
Likes
132
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική
Μετά το πρωινό, μας παρέλαβε η Πωλίν για την πρώτη μας εξόρμηση στο Λίβανο και συγκεκριμένα στην κοιλάδα Κουαντίσα και στην περιοχή των Κέδρων.

Μετά από μία ώρα περίπου και κάποιες στάσεις σε διάφορα σημεία για φωτογραφίες, αρχίσαμε να διασχίζουμε αυτήν την περίφημη κοιλάδα

Πανέμορφα χωριουδάκια με περιποιημένα σπίτια και κήπους κουρνιάζουν στις κορυφές των λόφων, αυλές με υπερσύχρονα γεωργικά μηχανήματα και ατελείωτα αμπέλια απλώνονταν μπροστά μας. Η μεγαλύτερη πόλη της κοιλάδας είναι η Μπσαρέ και η γενέτειρα του Καλίλ Γκιμπράν, όπως και το προπύργιο του δεξιού κόμματος «φάλαγγα των μαρωνιτών χριστιανών.» Κάπου κάπου μέσα σε χαράδρες και γκρεμούς πρόβαλε και κάποιο μοναστήρι χριστιανών μαρωνιτών.


Επισκεφτήκαμε ένα τέτοιο μοναστήρι, του οποίου μου διαφεύγει το όνομα, όπου υπήρχε και ένα μικρό μουσείο με το παλαιότερο τυπογραφείο του Λιβάνου. Γύρω από το μοναστήρι μία απέραντη κοιλάδα με αμπέλια και παραδίπλα μία σπηλιά, όπου όπως μας εξήγησε η Πωλίν φέρνανε παλιά ανθρώπους που έπασχαν από σχιζοφρένεια και τους δένανε εκεί, για να τους γιατρέψει ο όποιος άγιος…


Η σπηλιά ήταν θεοσκότεινη και γεμάτη υγρασία. Υπήρχε και ένα ιερό με εικόνες και παραδίπλα χώρος, όπου άναβες κεριά. Στο έδαφος δεκάδες κατσαρόλες τοποθετημένες σε συγκεκριμένα σημεία συλλέγανε το νερό που έσταζε από την οροφή, το οποίο νερό θεωρείται καθαγιασμένο και ακόμη και σήμερα το χρησιμοποιούν για γιατρικό…Ανατρίχιασα με όλες αυτές τις δεισιδαιμονίες και βγήκα έξω να πάρω καθαρό αέρα…

Συνεχίσαμε την πορεία μας μέχρι τον εθνικό δρυμό των Κέδρων. Η θερμοκρασία εκεί σήκωνε μπουφανάκι. Αφού βγήκαμε κάποιες φωτογραφίες και αγοράσαμε κάποια αναμνηστικά με ξύλο κέδρου θέλω να πιστεύω, καθίσαμε σε ένα αναψυκτήριο και ήπιαμε κάτι ζεστό.
Στην επιστροφή καθίσαμε σε ένα εστιατόριο σε κάποιο από τα χωριά και φάγαμε μαζί με δύο λεωφορεία γυναικών, προσκυνητών, οι οποίες κάνανε γύρα τα μοναστήρια…μπρρρ….

Επιστρέψαμε κατά τις 4 στην Βηρυτό και ο Θ. προτίμησε να μείνει στο κέντρο για να βγάλει φωτογραφίες, μια και το βράδυ ήταν λίγο δύσκολο, όπως καταλάβαμε να κυκλοφορήσεις και να βγάλεις φωτογραφίες.
Ο Π. πήγε για ξεκούραση και εγώ βγήκα μία βόλτα στη γειτονιά αναζητώντας κάποια δωράκια ή αναμνηστικά και έκπληκτη ανακάλυψα, πως δεν υπήρχε ούτε ένα μαγαζί με σουβενίρ ή κάτι παρόμοιο…

Το δεύτερο βράδυ μας στη Βηρυτό θελήσαμε να το περάσουμε σε κάποιο μπαρ. Αναζητήσαμε πολλά από αυτά που σύστηνε ο οδηγός μας, τα οποία έχουν κλείσει και καταλήξαμε σε ένα Jazz-bar το Blue Νote στην περιοχή Χάμρα. Είμαστε τυχεροί, γιατί παίζανε ζωντανή μουσική και εκεί σε μία γωνιά απολαύσαμε τα ποτά μας, ακούγοντας υπέροχη μουσική και χαζεύοντας τους Λιβανέζους να τρώνε ( από ψάρια μέχρι αρνί!!!) και να συζητάνε ανέμελοι υπό τους ήχους της μουσικής της Έλλα Φίτζγκεραλντ.


Φυσικά επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο κάποιων η κοιλιά γουργούριζε και χαρήκαμε πολύ όταν είδαμε κάποια παρακμιακά ορθάδικα απέναντι από το αμερικανικό πανεπιστήμιο να ετοιμάζουν σαντουιτσάκια…έφαγα ένα με κοτόπουλο και ομολογώ, πως ήταν και είναι ό, τι πιο νόστιμο έφαγα στο Λίβανο…
Φυσικά αυτό επαναλήφθηκε όλα τα υπόλοιπα βράδια, ακόμη και εκείνα που γυρνούσαμε από φαγητό…Ο Π. αντίθετα ανακάλυψε το Bar-Bar, ένα από αυτά τα βρώμικα, που λέμε οι Βορειοελλαδίτες και το τιμούσε καθημερινά, συνήθως πριν βγούμε για φαγητό.

Συνοπτικά για τη δεύτερη μέρα μας στην κοιλάδα Qadisha και τους κέδρους, μπορώ να πω, πως δεν εντυπωσιάστηκα, ίσως επειδή αγαπώ το ανατολίτικο στοιχείο και αυτό έλειπε από την περιοδεία μας και ίσως γιατί έχω κάτι με όλο αυτό το θρησκευτικό ντελίριο και τα μοναστήρια…

Η τρίτη μέρα είχε στο πρόγραμμα το Μπάαλμπεκ και την Ααντζάρ.
Η διαδρομή αυτήν τη φορά πλησιάζοντας προς το Μπάαλμπεκ περνάει μέσα από την κοιλάδα Μπεκάα , χωριά μουσουλμάνων, φτωχικά, βρώμικα και εξαθλιωμένα…
Το Μπάαλμπεκ είναι διάσημο για την Ηλιούπολη, έναν από τους ωραιότερους αρχαιολογικούς χώρους της Μέσης Ανατολής και για το ότι είναι η βάση της Χεσμπολλάχ. Αυτό το καταλάβαμε πλησιάζοντας την πόλη, πρώτον από τα πανώ με φωτογραφίες μαρτύρων και στρατιωτών που πέσανε στον πόλεμο και ανέμιζαν κατά μήκος του δρόμου και δεύτερον από την παντελή έλλειψη στρατού και ένστολων…

Όταν φτάσαμε στον αρχαιολογικό χώρο αναζητήσαμε τον φύλακα, ο οποίος έπινε το τσάι του σε κοντινό καφενείο. Μας έκανε εντύπωση, πως είμαστε οι μόνοι τουρίστες και του έκανε εντύπωση, πως ήρθανε τουρίστες. Άνοιξε το γκισέ ,μας έβγαλε εισιτήρια και μας εξήγησε, πως δεν υπήρχε ρεύμα και δυστυχώς δεν θα μπορούσαμε να δούμε το μουσείο…Το μουσείο δεν το είδαμε, αλλά περιηγηθήκαμε έναν από τους ωραιότερους αρχαιολογικούς χώρους που έχω επισκεφτεί ποτέ.
::

Τόλμησα να το συγκρίνω με το Καρνάκ ( τόσο πολύ ενθουσιάστηκα), αλλά ο Π. μου είπε να χαλαρώσω λίγο, γιατί ο εν λόγω χώρος χρονολογείται από την ρωμαϊκή περίοδο. Περάσαμε τουλάχιστον 2-3 ώρες μέσα στον αρχαιολογικό χώρο και εντυπωσιαστήκαμε, όσο και στενοχωρηθήκαμε, που ένας τέτοιος χώρος ήταν έρημος ( αν και για μας ήταν ευχάριστο να περπατάμε και να απολαμβάνουμε ολομόναχοι όλο αυτό το μεγαλείο).

Μεσημεράκι πια ξεκινήσαμε για την Ααντζάρ, κάνοντας μία στάση στη Τζάχλα (Zahle), μία πόλη γνωστή σαν θέρετρο και κυρίως για τα υπέροχα παραποτάμια μέρη.
Σταματήσαμε σε ένα υπερπολυτελές ξενοδοχείο, όπου γευτήκαμε για άλλη μία φορά τα υπέροχα λιβανέζικα φαγητά.

Επόμενη στάση η Ααντζάρ, ο καλύτερος διατηρημένος ισλαμικός χώρος του Λιβάνου, μία πόλη που υπήρξε σημαντικό εμπορικό κέντρο της ενδοχώρας. Είναι χτισμένη πάνω σε συμμετρικές ρωμαϊκές γραμμές και χωρίζεται σε τέσσερις ίσες συνοικίες, που χωρίζονται από δύο λεωφόρους.


Εδώ δεν χρειάστηκε να ψάξουμε τον φύλακα, αφού έξω από τον αρχαιολογικό χώρο υπάρχει ένα αναψυκτήριο – μαγαζί με σουβενίρ και ώ! Χαρά μας βρήκαμε μαγαζί με σουβενίρ… αφού επισκεφτήκαμε πρώτα αυτό, ακολούθησε η ξενάγηση και εγώ ξαναεντυπωσιάστηκα και άρχισα τις συγκρίσεις…Ίσως να συνέβη αυτό, επειδή οι χώροι ήταν όλοι έρημοι, οπότε μπορούσες να αντιληφθείς όλο το μεγαλείο τους, σε αντίθεση με άλλους σαφώς πιο αξιόλογους χώρους, οι οποίοι χάνονται μέσα στις ορδές των τουριστών

Κατά την επιστροφή μας στη Βηρυτό συζητάμε με την Πωλίν για αυτές τις τεράστιες αντιθέσεις που είδαμε την προηγούμενη ημέρα με τον πλούτο στην περιοχή των Μαρωνιτών και την ανέχεια στα χωριά της Χεσμπολλάχ… Αποφεύγει την συζήτηση και ό, τιδήποτε έχει σχέση με τον πόλεμο ή τις θρησκείες. Στην ερώτησή μας, αν είναι χριστιανή ή μουσουλμάνα μας απαντά αφοπλιστικά :” I am a Libanese”.

Πριν φτάσουμε στη Βηρυτό βλέπουμε ένα ζαχαροπλαστείο και ζητάμε να κατεβούμε να πάρουμε κάποιο παγωτό. Φυσικά όπου μπαίνουνε Έλληνες επικρατεί μία κάποια αναστάτωση και ανάμεσα στα παγωτά και τα γλυκά μας πλησιάζει ένας κύριος, ο οποίος δηλώνει οδοντίατρος, έχει σπουδάσει στη Θεσσαλονίκη και ζητά να καθίσουμε λίγο μαζί του. Μας ρωτά για την πόλη που σπούδασε, τα μαγαζιά που σύχναζε , μας διηγείται ιστορίες από τα φοιτητικά του χρόνια και τα παγωτά πάνε και έρχονται… και μετά έρχεται η σειρά μας, ρωτάμε για τον πόλεμο και βουρκώνει, όμως δεν θέλει να σταματήσει, θέλει να τα πει και σε μία άλλη γλώσσα αυτά που έζησε, στη γλώσσα της χώρας που τόσο αγάπησε, όπως μας λέει, και κρεμόμαστε από τα χείλη του ακούγοντας τις περιπέτειες και τις αγωνίες ενός έθνους μέσα από τα χείλη ενός ανθρώπου…
Το τρίτο βράδυ μας στη Βηρυτό το περάσαμε στην πλατεία ρολογιού, σε ένα από τα πολλά εστιατόρια, μια και έπαιζε η Εθνική Ελλάδας ποδόσφαιρο και τα αγόρια της παρέας, θέλανε να το απολαύσουμε παρέα με μεζέδες και αράκ. Φυσικά πήγαμε και επιστρέψαμε με ταξί στη Χάμρα και φυσικά πάλι υπήρχε εξονυχιστικός έλεγχος κατά την είσοδό μας οπουδήποτε…και φυσικά η Εθνική έχασε και έτσι πριν πάμε για ύπνο πνίξαμε τον πόνο μας σε μερικές μπύρες στο μπαρ “Τhe Prag”, παρέα με πιτσιρικάδες που λικνίζονταν στους ήχους ροκ μουσικής…
Μετά την απαραίτητη στάση για κολατσιό, ξημέρωνε όταν πήγαμε για ύπνο και μας περίμενε δύσκολη μέρα.
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Υπεροχα οσα γραφεις! Αντε να δουμε και τη δυσκολη ημερα...
 

Lyda

Member
Μηνύματα
723
Likes
241
Επόμενο Ταξίδι
ΚΑΛΜΥΚΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Πολυ ωραια η ιστορια σου Ελενη, δυστηχως ο Λιβανος δεν εχει περιοδους ειρηνης μονο περιοδους πριν τον πολεμο
 

Sugar

Member
Μηνύματα
206
Likes
126
Επόμενο Ταξίδι
Ψάχνεται....
Ταξίδι-Όνειρο
Απ' άκρη σ' άκρη
Ελένη σ' ευχαριστώ που μοιράζεσαι το ταξίδι μαζί μας μία εβδομάδα πριν φύγω για Βυρητό. Εκανα την ερώτηση και στις πληροφορίες να την κάνω κι εδώ. Να νοικιάσω αυτοκίνητο ή να κλείσουμε ταξί όπως κάνατε εσείς?
By the way με ποιά εταιρεία πέταξες εκεί?
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.697
Likes
6.676
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
πολυ ωραια ιστορια ...
σε ευχαριστουμε και περιμενω τη συνεχεια....
 

eleni70

Member
Μηνύματα
341
Likes
132
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική
Ελένη σ' ευχαριστώ που μοιράζεσαι το ταξίδι μαζί μας μία εβδομάδα πριν φύγω για Βυρητό. Εκανα την ερώτηση και στις πληροφορίες να την κάνω κι εδώ. Να νοικιάσω αυτοκίνητο ή να κλείσουμε ταξί όπως κάνατε εσείς?
By the way με ποιά εταιρεία πέταξες εκεί?
επειδή ακριβώς είδα πως υπήρχε ενδιαφέρον για Λίβανο, γι΄αυτό και ξεκίνησα την ιστορία...ευελπιστώ να την τελειώσω μέσα στην εβδομάδα.

Δεν ξέρω πόσο πάει η ενοικίαση αυτοκινήτου... όσο για μας δεν νοικιάσαμε ταξί, αλλά από λιβανέζικο ταξιδιωτικό γραφείο κλείσαμε για δύο μέρες αυτοκίνητο και ξενάγηση, όπως και να έρθει να μας πάρει και να μας πάει στο αεροδρόμιο, όλα αυτά μέσω του γνωστού λιβανέζου από εδώ... βέβαια το τηλ. της Πωλίν το έχω, οπότε αν θέλεις να επικοινωνήσεις μαζί της και αυτή με τη σειρά της με το γραφείο που συνεργάζεται, πές μου.
Τις υπόλοιπες ημέρες, δηλ παράλια Λιβάνου κινηθήκαμε με λεωφορεία...
βέβαια υπάρχουν υπηρεσιακά ταξί, τα οποία είναι πάμφθηνα για να κινηθείτε και εκτός Βηρυτού.
Πετάξαμε με Middle east Airlines (MEA), τον εθνικό αερομεταφορέα του Λιβάνου και οι
οι 6 διανυκτερεύσεις με αεροπορικά, δύο γεύματα, αυτά με τις ξεναγήσεις, το αυτοκίνητο και αν θυμάμαι καλά και οι είσοδοι στους αρχαιολογικούς χώρους που προανέφερα μας κόστισε γύρω στα 550-600 ευρώ...
να προσθέσω, πως το πρόγραμμά μας είχε και μία μέρα ξενάγηση στην Βυρητό και στην Βύβλο... εμείς το ανταλλάξαμε με μία μεταφορά στην Τρίπολη,απ' όπου γυρίσαμε με λεωφορείο
 

eleni70

Member
Μηνύματα
341
Likes
132
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική
Ευχαριστώ όλους σας για τα καλά σας λόγια...
και δική μου ευχαρίστηση αυτή η ιστορία, μια και πέρασε 1μιση χρόνος και μέσα από αυτές τις γραμμές ξαναθυμάμαι και ξαναζώ αυτό το ταξίδι...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.897
Μέλη
38.906
Νεότερο μέλος
Makarena

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom