Λίβανος Ο Λίβανος μετά τον πόλεμο

eleni70

Member
Μηνύματα
341
Likes
132
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική

Την επόμενη ημέρα το πρόγραμμα είχε Σιδώνα και Τύρο, δύο πόλεις νότια της Βηρυτού. Μια και το γραφείο δεν αναλάμβανε εκδρομή σε αυτές τις πόλεις, φορτωθήκαμε αξημέρωτα τα σακίδια μας και περιμέναμε υπομονετικά στη στάση να πάρουμε το λεωφορείο που μας υποδείξανε και θα μας οδηγούσε στο σταθμό λεωφορείων Κόλα. Η μέρα ήταν Κυριακή και οι δρόμοι ήταν έρημοι. Στην στάση μόνοι εμείς οι τρεις και μετά από αρκετή ώρα εμφανίστηκε μία κυρία, η οποία στην ερώτησή μας, αν περιμένουμε στην σωστή στάση για να πάμε στο σταθμό λεωφορείων, όχι μόνο συναίνεσε, αλλά μόλις ήρθε το λεωφορείο, το οποίο ήταν άδειο, έπιασε τον οδηγό, του εξήγησε πού θέλουμε να πάμε και μετά από ένα τέταρτο περίπου, το λεωφορείο έκανε μία μικρή παράκαμψη για να μας αφήσει ακριβώς μπροστά στο επόμενο λεωφορείο που θα παίρναμε. Εκεί κατεβήκανε μαζί μας η ευγενική κυριούλα και οδηγός, βρήκανε το σωστό λεωφορείο, μας παραδώσανε και μετά φύγανε. Αισθανθήκαμε φοβερά άβολα και υποχρεωμένοι, αλλά στην πορεία είδαμε, πως όλοι οι άνθρωποι ήταν το ίδιο εξυπηρετικοί…

Αφού βολευτήκαμε στο μίνι λεωφορείο ( αυτό με δύο σειρές καθισμάτων στη μία πλευρά και μία σειρά στην άλλη και με έναν διάδρομο, όπου ανοίγανε πτυσσόμενα καθίσματα και κλείνανε τον διάδρομο) δεκαετίας του 50 τουλάχιστον, με καθίσματα στα οποία είχαν μείνει μόνο σούστες, μας επιβεβαιώνουν πως σε 5 minutes αναχωρούμε. Μετά από 10 λεπτά και αφού είμαστε μόνοι στο λεωφορείο κατεβαίνουμε να κάνουμε ένα τσιγάρο…Πανικόβλητος ο κράχτης που φώναζε κάτι στα αραβικά δείχνοντας το λεωφορείο, μας έμπασε πάλι μέσα δείχνοντας συνεχώς το ρολόι του. Που να τολμήσουμε να ξανακουνηθούμε. Στην πορεία καταλάβαμε, πως το λεωφορείο έπρεπε να γεμίσει για να ξεκινήσουμε και όποιος ανέβαινε δεν ξανακατέβαινε… Μετά από μισή ώρα και αφού σχεδόν γέμισε, ξεκινήσαμε. Πολλοί από τους επιβάτες ήταν οικογένειες με παιδιά, εξοπλισμένοι με τα απαραίτητα για μία Κυριακάτικη εξόρμηση στη θάλασσα… Καλάθια με κάθε λογής λιχουδιές, οι οποίες μας έσπασαν τις μύτες και πιτσιρίκια με τα μπρατσάκια ήδη φορεμένα, πανέτοιμα για τις πρώτες βουτιές. Στάσεις προγραμματισμένες δεν υπάρχουν, αλλά όπου στη διαδρομή συναντούσαμε κάποιον να κάνει νόημα, σταματούσαμε και τον παίρναμε. Ανοίξανε και τα πτυσσόμενα καθίσματα, στριμωχτήκαμε, αγκαλιαστήκαμε, κάποιοι όρθιοι, η μουσική στο διαπασών με αραβικούς αμανέδες, τα παράθυρα ορθάνοιχτα με τις ξεφτισμένες κουρτίνες να ανεμίζουν και κάποια στιγμή με ένα γρήγορο μέτρημα αντιλαμβανόμαστε, πως είμαστε γύρω στα 40 τουλάχιστον άτομα σε λεωφορείο με 32 καθίσματα μαζί με τα πτυσσόμενα. Ευτυχώς μετά από ένα μισάωρο άρχισαν οι στάσεις καθόδου, όπου άρχισε και το θέατρο του παραλόγου, γιατί αν ήθελε να κατέβει ένας από το τελευταίο κάθισμα, κλείνανε όλα τα πτυσσόμενα, κατεβαίνανε όλοι για να απελευθερωθεί ο διάδρομος, δηλ. άνθρωποι, καλαθάκια, ταπεράκια, μπρατσάκια, και μετά ξανά ανεβαίνανε όλοι μαζί, για να επαναληφθεί αυτή σκηνή δύο χιλιόμετρα παραπέρα ξανά και ξανά…

Η διαδρομή προς την Σιδώνα όσο αναφορά το τοπίο ήταν πολύ όμορφη, μια και το συγκεκριμένο λεωφορείο δεν ακολουθεί τον αυτοκινητόδρομο, αλλά μία επαρχιακή οδό και έτσι περνάει μέσα από όμορφους παραθαλάσσιους οικισμούς… η θάλασσα όμως τι να πω??? Μόνο μπλε δεν ήταν, αφού κατά μήκος των ακτών κάθε είδους εργοστάσιο αφήνει τα απόβλητα του μέσα στη θάλασσα με αποτέλεσμα, να έχει πάρει σε πολλά σημεία ένα κεραμιδί χρώμα, που θυμίζει περισσότερο λασπότοπο.

Μετά από μιάμιση ώρα φτάσαμε στη Σιδώνα ( υπάρχει και λεωφορείο εξπρές που κάνει τη διαδρομή σε 40 λεπτά, αλλά το ανακαλύψαμε εκ των υστέρων).
Η Σιδώνα είναι ένα μικρό λιμάνι στην ουσία, αλλά η ίδρυσή της χρονολογείται 6000 χρόνια πριν και υπήρξε κάποτε πρωτεύουσα και εξέχουσα πόλη των Φοινίκων.
Στην πορεία κατακτήθηκε από τους Πέρσες, τους Έλληνες, Ρωμαίους, Βυζαντινούς, Άραβες, Σταυροφόρους και Μαμελούκους και όλοι άφησαν και κάτι πίσω τους.
Δικός μας στόχος ήταν να επισκεφτούμε την παλιά πόλη και το θαλάσσιο κάστρο, αφού δεν είχαμε πολύ χρόνο στη διάθεσή μας.

Ήταν πρωί και αφού είμαστε ξάγρυπνοι και με ένα ελαφρύ hangover από την προηγούμενη νύχτα, αναζητήσαμε κάτι να τσιμπολογήσουμε. Μια και η πόλη κατοικείται κατ’ εξοχήν από Σιίτες, δεν ήταν αργία και έτσι όλα τα καταστήματα ήταν ανοιχτά. Ο Π. αν και πρωί χτύπησε κάτι βρώμικο, εγώ και ο Θ. προτιμήσαμε ζαχαροπλαστείο με κάτι απροσδιόριστο.

Η παλιά πόλη και το θαλάσσιο κάστρο δεν είναι μακριά από το σταθμό των λεωφορείων. Μετά από περίπου 20 λεπτά αντικρίσαμε το κάστρο στην κυριολεξία μέσα στη θάλασσα, στο οποίο φτάνεις μέσω μιας πέτρινης γέφυρας. Είναι χτισμένο πάνω σε ένα μικρό νησί από την εποχή των Σταυροφόρων και χρονολογείται από τον 13ο αιώνα.


Στο γκισέ των εισιτηρίων ένστολοι μας ρωτάνε τι θέλουμε. Απορούμε με την απορία τους. Τους ακούγεται ξένο και παράδοξο, πως είμαστε τουρίστες και μετά τον απαραίτητο έλεγχο, μας εκδίδουν τα εισιτήρια και εισερχόμαστε στο χώρο του κάστρου. Η άμμος έχει σχεδόν καλύψει τον προαύλιο χώρο. Είμαστε και εδώ μόνοι…Ρεύμα δεν υπάρχει και κάποιοι χώροι είναι αρκετά σκοτεινοί.
Παρ’ όλα αυτά ανεβαίνουμε μέχρι τον τελευταίο πυργίσκο, μέσα από σκοτεινούς διαδρόμους και σκοτεινές σκάλες με μοναδικό φως, αυτό που εισέρχεται μέσα από τα στενά παρατηρητήρια για να απολαύσουμε την μοναδική θέα που προσφέρει, προς την πόλη της Σιδώνας. Κάποιος από τους ένστολους, διακριτικά μας ακολουθεί κατά πόδας. Τον αγνοούμε και αφού βγάλαμε τις απαραίτητες φωτογραφίες, κινηθήκαμε προς την παλιά πόλη, της οποίας μία από τις εισόδους βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το κάστρο.

Στην είσοδο βρίσκεται το Khan al-Franj (Πανδοχείο των Ξένων), ένα χάνι χτισμένο από τον Φαχρεντίν τον ΙΙ τον 17ο αιώνα, πανέμορφο με στεγασμένες στοές, που περιβάλουν μια μεγάλη αυλή με ένα σιντριβάνι. Είχαμε την τύχη να πέσουμε πάνω σε μία έκθεση με τοπικά προϊόντα, η οποία φιλοξενούταν στο χώρο αυτό και έτσι δοκιμάσαμε και αγοράσαμε τοπικό μέλι και διάφορα χειροτεχνήματα κυρίως από το σύλλογο γυναικών Παλαιστινίων προσφύγων.

Στη συνέχεια χαθήκαμε μέσα στα ατελείωτα souq της παλιάς πόλης. Μαγαζάκια κάθε λογής και πραγματευτάδες, τεχνίτες και πλανόδιοι, τα πάντα χωρούσανε μέσα στα στενά σοκάκια. Μας κοιτούσανε λίγο σαν αξιοθέατα και ρωτούσανε από πού είμαστε και τι κάνουμε, αλλά κανένας δεν μας τραβολόγησε να μας πουλήσει κάτι και ακόμη και όταν δείχναμε ενδιαφέρον, αυτοί μας συμπεριφέρονταν με κάποια διακριτικότητα.
Επισκεφτήκαμε το τζαμί Βab as – Saray, αφού ένας ευγενικός κύριος, μας ζήτησε να περιμένουμε να τελειώσει η ώρα της προσευχής και μετά μας ξενάγησε στους χώρους του.
Μέσα σε ένα σοκάκι ανακαλύψαμε ένα καφέ σκαμμένο μέσα στο βράχο. Χωρούσανε ίσαμε τρία τραπεζάκια μέσα. Καθίσαμε σε ένα από αυτά και παραγγείλαμε δροσερή λεμονάδα. Ο Θ. ζήτησε να πάει τουαλέτα και του δείξανε μία συρταρωτή αυτοσχέδια πόρτα μέσα στο βράχο. Μπήκε και βγήκε, ρωτώντας που είναι το φως. Ο υπεύθυνος χαμογέλασε πλατιά, πήρε ένα κηροπήγιο, άναψε το κερί και του το έδωσε. Έτσι ρομαντικά κάναμε ο ένας μετά τον άλλον την ανάγκη μας.

Ήταν περίπου μία η ώρα, όταν πήραμε το δρόμο για το σταθμό των λεωφορείων αφού θέλαμε να κάνουμε και μία μικρή εξόρμηση στην Τύρο.
Αργήσαμε λίγο να καταλάβουμε ποιο λεωφορείο έπρεπε να πάρουμε, μια και ο κράχτης του λεωφορείου ήξερε το όνομα της πόλης μόνο στα αραβικά, εμείς μόνο στα ελληνικά και όταν του λέγαμε Τίροους με αγγλική προφορά και του δείχναμε τον χάρτη, αυτός κουνούσε καταφατικά το κεφάλι και μας έβαζε στο λεωφορείο, που όπως φώναζε πάει στην Σούρ-Σούρ-Σούρ-Σούούούούρ (αν και μου ακουγόταν σαν Ανζούρ). Ανεβοκατεβήκαμε αρκετές φορές μέχρι να πειστούμε, πως είναι το σωστό λεωφορείο και μπορώ να πω, πως λίγο αγανακτήσαμε τους επιβάτες που περίμεναν υπομονετικά να πάρουμε την απόφασή μας.
Οι επιβάτες εδώ και όσο κατεβαίναμε νότια ήταν πιο συντηρητικοί. Γυναίκες πλέον βλέπαμε καλυμμένες μόνο με μαντίλες και μακριά πανοφώρια. Και το τοπίο, όσο κατηφορίζαμε άλλαζε. Παραμελημένη περιοχή σου έδινε μία αίσθηση δυσαρέσκειας, παραίτησης και θλίψης. Η περιοχή νότια έχει πληγεί περισσότερο από τους τελευταίους πολέμους και μια και κατοικείται από Σιίτες, το κατεστημένο των Μαρωνιτών την έχει αφήσει στο έλεος της.
Την ίδια αίσθηση σου αφήνει και η Τύρος, την οποία ομολογώ πως την είδαμε κάνοντας αγώνα δρόμου. Όταν φτάσαμε κόντευε 3 και το τελευταίο λεωφορείο από Σιδώνα για Βηρυτό έφευγε στις 6, οπότε είχαμε μόλις μιάμιση ώρα στη διάθεση μας.
Σε αυτήν την μιάμιση ώρα είδαμε επί τροχάδην ένα μέρος από τα ρωμαϊκά μνημεία και πήραμε μία μικρή, αλλά πικρή γεύση από έναν καταυλισμό προσφύγων Παλαιστινίων, που κατά λάθος έτυχε στο δρόμο μας, όταν κατά την επιστροφή μας καταφέραμε για άλλη μία φορά να χαθούμε. Χρωστάω σε αυτήν την πόλη, γι’ αυτό υποσχέθηκα στον εαυτό μου, πως την επόμενη φορά θα της αφιερώσω μία τουλάχιστον μέρα.

Η επιστροφή με αλλαγή λεωφορείων στη Σιδώνα ήταν το ίδιο πανηγύρι με το πρωινό, αλλά πλέον εξοικειωμένοι με την όλη κατάσταση πέσαμε σε βαθύ ύπνο, για να κρατήσουμε δυνάμεις για βραδινή έξοδο.

Φτάσαμε πτώματα στη Βηρυτό…Παρ’ όλα αυτά η ντόλτσε βίτα μας περίμενε, οπότε ακολούθησε άλλο ένα βράδυ με πολύ φαγητό και στη συνέχεια μπύρες στο οικείο πλέον περιβάλλον του καφέ μπαρ the prag στη Χάμρα.

 

Attachments

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Πολυ ενδιαφερον το ταξιδι σου! Περιμενω τη συνεχεια...
 

Pandora

Member
Μηνύματα
2.803
Likes
961
Επόμενο Ταξίδι
θα δείξει...
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Μπράβο Ελένη ! Χορταστική η πρώτη μέρα...αλλά η σαλάτα, όλα τα λεφτά ;):haha:
 
Μηνύματα
4.099
Likes
1.797
Επόμενο Ταξίδι
Αμερικη
Ταξίδι-Όνειρο
Wuthering Heights
Για πες και αλλα, για πες και αλλα , μας ενδιαφερει αμεσα.......
 

eleni70

Member
Μηνύματα
341
Likes
132
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική
Μετά το πρωινό, μας παρέλαβε η Πωλίν για την πρώτη μας εξόρμηση στο Λίβανο και συγκεκριμένα στην κοιλάδα Κουαντίσα και στην περιοχή των Κέδρων.

Μετά από μία ώρα περίπου και κάποιες στάσεις σε διάφορα σημεία για φωτογραφίες, αρχίσαμε να διασχίζουμε αυτήν την περίφημη κοιλάδα

Πανέμορφα χωριουδάκια με περιποιημένα σπίτια και κήπους κουρνιάζουν στις κορυφές των λόφων, αυλές με υπερσύχρονα γεωργικά μηχανήματα και ατελείωτα αμπέλια απλώνονταν μπροστά μας. Η μεγαλύτερη πόλη της κοιλάδας είναι η Μπσαρέ και η γενέτειρα του Καλίλ Γκιμπράν, όπως και το προπύργιο του δεξιού κόμματος «φάλαγγα των μαρωνιτών χριστιανών.» Κάπου κάπου μέσα σε χαράδρες και γκρεμούς πρόβαλε και κάποιο μοναστήρι χριστιανών μαρωνιτών.


Επισκεφτήκαμε ένα τέτοιο μοναστήρι, του οποίου μου διαφεύγει το όνομα, όπου υπήρχε και ένα μικρό μουσείο με το παλαιότερο τυπογραφείο του Λιβάνου. Γύρω από το μοναστήρι μία απέραντη κοιλάδα με αμπέλια και παραδίπλα μία σπηλιά, όπου όπως μας εξήγησε η Πωλίν φέρνανε παλιά ανθρώπους που έπασχαν από σχιζοφρένεια και τους δένανε εκεί, για να τους γιατρέψει ο όποιος άγιος…


Η σπηλιά ήταν θεοσκότεινη και γεμάτη υγρασία. Υπήρχε και ένα ιερό με εικόνες και παραδίπλα χώρος, όπου άναβες κεριά. Στο έδαφος δεκάδες κατσαρόλες τοποθετημένες σε συγκεκριμένα σημεία συλλέγανε το νερό που έσταζε από την οροφή, το οποίο νερό θεωρείται καθαγιασμένο και ακόμη και σήμερα το χρησιμοποιούν για γιατρικό…Ανατρίχιασα με όλες αυτές τις δεισιδαιμονίες και βγήκα έξω να πάρω καθαρό αέρα…

Συνεχίσαμε την πορεία μας μέχρι τον εθνικό δρυμό των Κέδρων. Η θερμοκρασία εκεί σήκωνε μπουφανάκι. Αφού βγήκαμε κάποιες φωτογραφίες και αγοράσαμε κάποια αναμνηστικά με ξύλο κέδρου θέλω να πιστεύω, καθίσαμε σε ένα αναψυκτήριο και ήπιαμε κάτι ζεστό.
Στην επιστροφή καθίσαμε σε ένα εστιατόριο σε κάποιο από τα χωριά και φάγαμε μαζί με δύο λεωφορεία γυναικών, προσκυνητών, οι οποίες κάνανε γύρα τα μοναστήρια…μπρρρ….

Επιστρέψαμε κατά τις 4 στην Βηρυτό και ο Θ. προτίμησε να μείνει στο κέντρο για να βγάλει φωτογραφίες, μια και το βράδυ ήταν λίγο δύσκολο, όπως καταλάβαμε να κυκλοφορήσεις και να βγάλεις φωτογραφίες.
Ο Π. πήγε για ξεκούραση και εγώ βγήκα μία βόλτα στη γειτονιά αναζητώντας κάποια δωράκια ή αναμνηστικά και έκπληκτη ανακάλυψα, πως δεν υπήρχε ούτε ένα μαγαζί με σουβενίρ ή κάτι παρόμοιο…

Το δεύτερο βράδυ μας στη Βηρυτό θελήσαμε να το περάσουμε σε κάποιο μπαρ. Αναζητήσαμε πολλά από αυτά που σύστηνε ο οδηγός μας, τα οποία έχουν κλείσει και καταλήξαμε σε ένα Jazz-bar το Blue Νote στην περιοχή Χάμρα. Είμαστε τυχεροί, γιατί παίζανε ζωντανή μουσική και εκεί σε μία γωνιά απολαύσαμε τα ποτά μας, ακούγοντας υπέροχη μουσική και χαζεύοντας τους Λιβανέζους να τρώνε ( από ψάρια μέχρι αρνί!!!) και να συζητάνε ανέμελοι υπό τους ήχους της μουσικής της Έλλα Φίτζγκεραλντ.


Φυσικά επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο κάποιων η κοιλιά γουργούριζε και χαρήκαμε πολύ όταν είδαμε κάποια παρακμιακά ορθάδικα απέναντι από το αμερικανικό πανεπιστήμιο να ετοιμάζουν σαντουιτσάκια…έφαγα ένα με κοτόπουλο και ομολογώ, πως ήταν και είναι ό, τι πιο νόστιμο έφαγα στο Λίβανο…
Φυσικά αυτό επαναλήφθηκε όλα τα υπόλοιπα βράδια, ακόμη και εκείνα που γυρνούσαμε από φαγητό…Ο Π. αντίθετα ανακάλυψε το Bar-Bar, ένα από αυτά τα βρώμικα, που λέμε οι Βορειοελλαδίτες και το τιμούσε καθημερινά, συνήθως πριν βγούμε για φαγητό.

Συνοπτικά για τη δεύτερη μέρα μας στην κοιλάδα Qadisha και τους κέδρους, μπορώ να πω, πως δεν εντυπωσιάστηκα, ίσως επειδή αγαπώ το ανατολίτικο στοιχείο και αυτό έλειπε από την περιοδεία μας και ίσως γιατί έχω κάτι με όλο αυτό το θρησκευτικό ντελίριο και τα μοναστήρια…

Η τρίτη μέρα είχε στο πρόγραμμα το Μπάαλμπεκ και την Ααντζάρ.
Η διαδρομή αυτήν τη φορά πλησιάζοντας προς το Μπάαλμπεκ περνάει μέσα από την κοιλάδα Μπεκάα , χωριά μουσουλμάνων, φτωχικά, βρώμικα και εξαθλιωμένα…
Το Μπάαλμπεκ είναι διάσημο για την Ηλιούπολη, έναν από τους ωραιότερους αρχαιολογικούς χώρους της Μέσης Ανατολής και για το ότι είναι η βάση της Χεσμπολλάχ. Αυτό το καταλάβαμε πλησιάζοντας την πόλη, πρώτον από τα πανώ με φωτογραφίες μαρτύρων και στρατιωτών που πέσανε στον πόλεμο και ανέμιζαν κατά μήκος του δρόμου και δεύτερον από την παντελή έλλειψη στρατού και ένστολων…

Όταν φτάσαμε στον αρχαιολογικό χώρο αναζητήσαμε τον φύλακα, ο οποίος έπινε το τσάι του σε κοντινό καφενείο. Μας έκανε εντύπωση, πως είμαστε οι μόνοι τουρίστες και του έκανε εντύπωση, πως ήρθανε τουρίστες. Άνοιξε το γκισέ ,μας έβγαλε εισιτήρια και μας εξήγησε, πως δεν υπήρχε ρεύμα και δυστυχώς δεν θα μπορούσαμε να δούμε το μουσείο…Το μουσείο δεν το είδαμε, αλλά περιηγηθήκαμε έναν από τους ωραιότερους αρχαιολογικούς χώρους που έχω επισκεφτεί ποτέ.
::

Τόλμησα να το συγκρίνω με το Καρνάκ ( τόσο πολύ ενθουσιάστηκα), αλλά ο Π. μου είπε να χαλαρώσω λίγο, γιατί ο εν λόγω χώρος χρονολογείται από την ρωμαϊκή περίοδο. Περάσαμε τουλάχιστον 2-3 ώρες μέσα στον αρχαιολογικό χώρο και εντυπωσιαστήκαμε, όσο και στενοχωρηθήκαμε, που ένας τέτοιος χώρος ήταν έρημος ( αν και για μας ήταν ευχάριστο να περπατάμε και να απολαμβάνουμε ολομόναχοι όλο αυτό το μεγαλείο).

Μεσημεράκι πια ξεκινήσαμε για την Ααντζάρ, κάνοντας μία στάση στη Τζάχλα (Zahle), μία πόλη γνωστή σαν θέρετρο και κυρίως για τα υπέροχα παραποτάμια μέρη.
Σταματήσαμε σε ένα υπερπολυτελές ξενοδοχείο, όπου γευτήκαμε για άλλη μία φορά τα υπέροχα λιβανέζικα φαγητά.

Επόμενη στάση η Ααντζάρ, ο καλύτερος διατηρημένος ισλαμικός χώρος του Λιβάνου, μία πόλη που υπήρξε σημαντικό εμπορικό κέντρο της ενδοχώρας. Είναι χτισμένη πάνω σε συμμετρικές ρωμαϊκές γραμμές και χωρίζεται σε τέσσερις ίσες συνοικίες, που χωρίζονται από δύο λεωφόρους.


Εδώ δεν χρειάστηκε να ψάξουμε τον φύλακα, αφού έξω από τον αρχαιολογικό χώρο υπάρχει ένα αναψυκτήριο – μαγαζί με σουβενίρ και ώ! Χαρά μας βρήκαμε μαγαζί με σουβενίρ… αφού επισκεφτήκαμε πρώτα αυτό, ακολούθησε η ξενάγηση και εγώ ξαναεντυπωσιάστηκα και άρχισα τις συγκρίσεις…Ίσως να συνέβη αυτό, επειδή οι χώροι ήταν όλοι έρημοι, οπότε μπορούσες να αντιληφθείς όλο το μεγαλείο τους, σε αντίθεση με άλλους σαφώς πιο αξιόλογους χώρους, οι οποίοι χάνονται μέσα στις ορδές των τουριστών

Κατά την επιστροφή μας στη Βηρυτό συζητάμε με την Πωλίν για αυτές τις τεράστιες αντιθέσεις που είδαμε την προηγούμενη ημέρα με τον πλούτο στην περιοχή των Μαρωνιτών και την ανέχεια στα χωριά της Χεσμπολλάχ… Αποφεύγει την συζήτηση και ό, τιδήποτε έχει σχέση με τον πόλεμο ή τις θρησκείες. Στην ερώτησή μας, αν είναι χριστιανή ή μουσουλμάνα μας απαντά αφοπλιστικά :” I am a Libanese”.

Πριν φτάσουμε στη Βηρυτό βλέπουμε ένα ζαχαροπλαστείο και ζητάμε να κατεβούμε να πάρουμε κάποιο παγωτό. Φυσικά όπου μπαίνουνε Έλληνες επικρατεί μία κάποια αναστάτωση και ανάμεσα στα παγωτά και τα γλυκά μας πλησιάζει ένας κύριος, ο οποίος δηλώνει οδοντίατρος, έχει σπουδάσει στη Θεσσαλονίκη και ζητά να καθίσουμε λίγο μαζί του. Μας ρωτά για την πόλη που σπούδασε, τα μαγαζιά που σύχναζε , μας διηγείται ιστορίες από τα φοιτητικά του χρόνια και τα παγωτά πάνε και έρχονται… και μετά έρχεται η σειρά μας, ρωτάμε για τον πόλεμο και βουρκώνει, όμως δεν θέλει να σταματήσει, θέλει να τα πει και σε μία άλλη γλώσσα αυτά που έζησε, στη γλώσσα της χώρας που τόσο αγάπησε, όπως μας λέει, και κρεμόμαστε από τα χείλη του ακούγοντας τις περιπέτειες και τις αγωνίες ενός έθνους μέσα από τα χείλη ενός ανθρώπου…
Το τρίτο βράδυ μας στη Βηρυτό το περάσαμε στην πλατεία ρολογιού, σε ένα από τα πολλά εστιατόρια, μια και έπαιζε η Εθνική Ελλάδας ποδόσφαιρο και τα αγόρια της παρέας, θέλανε να το απολαύσουμε παρέα με μεζέδες και αράκ. Φυσικά πήγαμε και επιστρέψαμε με ταξί στη Χάμρα και φυσικά πάλι υπήρχε εξονυχιστικός έλεγχος κατά την είσοδό μας οπουδήποτε…και φυσικά η Εθνική έχασε και έτσι πριν πάμε για ύπνο πνίξαμε τον πόνο μας σε μερικές μπύρες στο μπαρ “Τhe Prag”, παρέα με πιτσιρικάδες που λικνίζονταν στους ήχους ροκ μουσικής…
Μετά την απαραίτητη στάση για κολατσιό, ξημέρωνε όταν πήγαμε για ύπνο και μας περίμενε δύσκολη μέρα.
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Υπεροχα οσα γραφεις! Αντε να δουμε και τη δυσκολη ημερα...
 

Lyda

Member
Μηνύματα
723
Likes
241
Επόμενο Ταξίδι
ΚΑΛΜΥΚΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Πολυ ωραια η ιστορια σου Ελενη, δυστηχως ο Λιβανος δεν εχει περιοδους ειρηνης μονο περιοδους πριν τον πολεμο
 

Sugar

Member
Μηνύματα
206
Likes
126
Επόμενο Ταξίδι
Ψάχνεται....
Ταξίδι-Όνειρο
Απ' άκρη σ' άκρη
Ελένη σ' ευχαριστώ που μοιράζεσαι το ταξίδι μαζί μας μία εβδομάδα πριν φύγω για Βυρητό. Εκανα την ερώτηση και στις πληροφορίες να την κάνω κι εδώ. Να νοικιάσω αυτοκίνητο ή να κλείσουμε ταξί όπως κάνατε εσείς?
By the way με ποιά εταιρεία πέταξες εκεί?
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.697
Likes
6.676
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
πολυ ωραια ιστορια ...
σε ευχαριστουμε και περιμενω τη συνεχεια....
 

eleni70

Member
Μηνύματα
341
Likes
132
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική
Ελένη σ' ευχαριστώ που μοιράζεσαι το ταξίδι μαζί μας μία εβδομάδα πριν φύγω για Βυρητό. Εκανα την ερώτηση και στις πληροφορίες να την κάνω κι εδώ. Να νοικιάσω αυτοκίνητο ή να κλείσουμε ταξί όπως κάνατε εσείς?
By the way με ποιά εταιρεία πέταξες εκεί?
επειδή ακριβώς είδα πως υπήρχε ενδιαφέρον για Λίβανο, γι΄αυτό και ξεκίνησα την ιστορία...ευελπιστώ να την τελειώσω μέσα στην εβδομάδα.

Δεν ξέρω πόσο πάει η ενοικίαση αυτοκινήτου... όσο για μας δεν νοικιάσαμε ταξί, αλλά από λιβανέζικο ταξιδιωτικό γραφείο κλείσαμε για δύο μέρες αυτοκίνητο και ξενάγηση, όπως και να έρθει να μας πάρει και να μας πάει στο αεροδρόμιο, όλα αυτά μέσω του γνωστού λιβανέζου από εδώ... βέβαια το τηλ. της Πωλίν το έχω, οπότε αν θέλεις να επικοινωνήσεις μαζί της και αυτή με τη σειρά της με το γραφείο που συνεργάζεται, πές μου.
Τις υπόλοιπες ημέρες, δηλ παράλια Λιβάνου κινηθήκαμε με λεωφορεία...
βέβαια υπάρχουν υπηρεσιακά ταξί, τα οποία είναι πάμφθηνα για να κινηθείτε και εκτός Βηρυτού.
Πετάξαμε με Middle east Airlines (MEA), τον εθνικό αερομεταφορέα του Λιβάνου και οι
οι 6 διανυκτερεύσεις με αεροπορικά, δύο γεύματα, αυτά με τις ξεναγήσεις, το αυτοκίνητο και αν θυμάμαι καλά και οι είσοδοι στους αρχαιολογικούς χώρους που προανέφερα μας κόστισε γύρω στα 550-600 ευρώ...
να προσθέσω, πως το πρόγραμμά μας είχε και μία μέρα ξενάγηση στην Βυρητό και στην Βύβλο... εμείς το ανταλλάξαμε με μία μεταφορά στην Τρίπολη,απ' όπου γυρίσαμε με λεωφορείο
 

eleni70

Member
Μηνύματα
341
Likes
132
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική
Ευχαριστώ όλους σας για τα καλά σας λόγια...
και δική μου ευχαρίστηση αυτή η ιστορία, μια και πέρασε 1μιση χρόνος και μέσα από αυτές τις γραμμές ξαναθυμάμαι και ξαναζώ αυτό το ταξίδι...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.899
Μέλη
38.906
Νεότερο μέλος
Makarena

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom