Βιετνάμ Καμπότζη Μαλαισία Μπρουνέι Σιγκαπούρη Πέντε στάσεις στην Ασία

taver

Member
Μηνύματα
12.468
Likes
28.827
Ονειρεμένο Ταξίδι
Iles Kerguelen
Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam (Μέρος 2ο)

Το Brunei, μπορεί σήμερα να είναι μια από τις μικρότερες χώρες του κόσμου, με έκταση περίπου όση και το ελεύθερο (νότιο) κομμάτι της Κύπρου. Είναι μικρό και ανύπαρκτο τουριστικά, τόσο που οι περισσότεροι Ευρωπαίοι δυσκολεύονται να εντοπίσουν στο χάρτη. Δεν ήταν πάντα έτσι, όμως. Από το 15ο ως το 17ο αιώνα ήταν μια τοπική υπερδύναμη, με έκταση που καταλάμβανε όλο το Βόρνεο, και πάνω από τις μισές σημερινές Φιλιππίνες. Κάπου τότε έφτασε κι εδώ το Ισλάμ, όπως και στις γειτονικές χώρες. Την εποχή εκείνη, η ευρύτερη περιοχή διαρθρώθηκε σε μικρά σουλτανάτα, με το Brunei να είναι ένα από τα πλουσιότερα και μεγαλύτερα, στηριζόμενο οικονομικά στο εμπόριο.

Η παρακμή του Σουλτανάτου ήρθε στη συνέχεια, όπου κάτω από ανίκανες ηγεσίες έχασε όλες σχεδόν τις εκτάσεις του, και δέχτηκε να γίνει προτεκτοράτο του Βρετανικού στέμματος. Το οποίο διαχειριζόταν και την περιοχή του Sarawak, που περιβάλλει το Brunei και καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος από τη νήσο Βόρνεο. Με διάφορες "διακρατικές" συμφωνίες, το Brunei παραχωρούσε συνεχώς εδάφη στο Sarawak…. Και πάνω που θα έχανε και τα τελευταία, ξαφνικά το 1929 ανακαλύφθηκαν στη μικρή χώρα τεράστιες ποσότητες πετρελαίου. Και χάρη σ' αυτά, Ο Σουλτάνος κατάφερε η μικρή χώρα να μη γίνει μέλος της Μαλαισιανής συνομοσπονδίας, της ομοσπονδίας σουλτανάτων με σουλτάνους που βασιλεύουν… εκ περιτροπής, που αποτελεί τη σημερινή Μαλαισία, αλλά η χώρα του να παραμείνει ανεξάρτητο Βρετανικό προτεκτοράτο. Και συνέχισε έτσι, μέχρι το 1979, οπότε και υπογράφηκε η συνθήκη με την οποία η χώρα ανεξαρτητοποιήθηκε πλήρως το 1984.

Μια εξέγερση ενάντια στη Μοναρχία, που έγινε το 1962, οδήγησε αφενός το Σουλτάνο σε παραίτηση (υπέρ του γιού του που βασιλεύει μέχρι σήμερα), αφετέρου σε επιβολή στρατιωτικού νόμου, που τυπικά ισχύει κι αυτός μέχρι σήμερα, και ενισχύει την έτσι κι αλλιώς απόλυτη εξουσία του Σουλτάνου στη χώρα. Πριν λίγα χρόνια, σε μια πολύ προβεβλημένη μεταρρύθμιση, η χώρα απέκτησε κοινοβούλιο, αλλά με μέλη μονάχα διορισμένους γαλαζοαίματους συγγενείς του Σουλτάνου.

Τα πλούτη του Σουλτάνου είναι αμύθητα. Και κάποια από αυτά τα μοιράζεται και με το λαό του. Η χώρα, βάση έκθεσης του ΔΝΤ το 2010, είναι 5η στον κόσμο σε κατά κεφαλήν εισόδημα (PPP μεθοδολογία). Και ακόμα και χωρίς την αναγωγή σε PPP, το κατά κεφαλήν εισόδημα είναι λίγο πάνω από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο (μη οικονομικό) δείκτη HDI (Human Development Index) καταλαμβάνει την 33η θέση, λίγο κάτω από την Ελλάδα, αλλά πάνω από πολλές άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο Αλφαβητισμός φτάνει στο 94%, το προσδόκιμο ζωής τα 77 χρόνια, και υπάρχουν συντάξεις για όλους, δωρεάν δημόσια υγεία, εκπαίδευση, αθλητικά κέντρα, φτηνά δάνεια, επιδοτήσεις για διάφορες αγορές, μηδενικοί φόροι κλπ.

Μετά την ανεξαρτητοποίησή της, η χώρα έχει ακολουθήσει ένα σαφή δρόμο προς τον Ισλαμικό Φονταμενταλισμό. Πολλά Σουνιτικά τζαμιά χτίστηκαν παντού, υιοθετήθηκε Ισλαμικό εορτολόγιο, το Αλκοόλ απαγορεύθηκε πλήρως στη χώρα (ειδικά για το τελευταίο, οι τουρίστες μόνο μπορούν να φέρουν μαζί τους περιορισμένες ποσότητες για προσωπική χρήση), κλπ. Δεν έχει επιβληθεί η Σαρία, αλλά το οικογενειακό δίκαιο (& μερικά ακόμα "θρησκευτικά" θέματα) είναι στην αρμοδιότητα θρησκευτικών δικαστηρίων, που λειτουργούν παράλληλα με τα κοσμικά. Ο Σουλτάνος έχει αναπτύξει μια επίσημη εθνική ιδεολογία, ονόματι "Melayu Islam Beraja (MIB)", η οποία διδάσκεται υποχρεωτικά στα σχολεία, έχει θεσμική αξία, και βρίσκει τη χρήση της σε ολόκληρη την κοινωνία.

Ο πληθυσμός είναι κατά τα 2/3 Μαλαισιανός (Malay), 10% περίπου είναι Κινέζοι, 3% περίπου αυτόχθονες του Βόρνεο, και οι υπόλοιποι διαφόρων άλλων προελεύσεων. Τα Μαλαισιανά (Malay), στη διάλεκτο που ομιλείται εδώ, είναι η μοναδική επίσημη γλώσσα της χώρας, αλλά οι πάντες μιλάνε και Αγγλικά.

Αυτά τα γενικά για τη χώρα. Η βόλτα μου ξεκινάει αμέσως, προσπαθώντας ασθμαίνοντας να εγκλιματιστώ στον τοπικό καιρό, με την τόση υγρασία. Είναι εντυπωσιακό πόσο άδειοι είναι οι δρόμοι σήμερα. Τεράστιες λεωφόροι, 4+ λωρίδων ανά κατεύθυνση, πεντακάθαρες και με πλήρη σηματοδότηση. Αλλά εντελώς άδειες. Όπως έμαθα αργότερα, σήμερα η μέρα για τη χώρα είναι επίσημη αργία. Παρότι Μουσουλμάνοι, τα Χριστούγεννα τα εορτάζουν (ως παγκόσμια εορτή του Αγίου Καταναλωτού, ίσως). Μηδέν κίνηση παντού, λοιπόν. Και στο πλάι του δρόμου, κάθε δρόμου, κάτι λούκια με λίγο νερό, που χρησιμεύουν για την αποχέτευση των ομβρίων. Πρέπει να βρέχει πολύ εδώ.

IMG_8016.jpg IMG_8042.jpg
Πρώτη στάση, απέναντι ακριβώς από το ξενοδοχείο (μετά από 2 λεωφόρους κι ένα πάρκο ανάμεσα), το μοναδικό μουσείο της χώρας… Το Royal Regaglia Museum είναι ένα μουσείο αφιερωμένο στο τελετουργικό της χώρας, τις επίσημες τελετές των Σουλτάνων (ενθρονίσεις, γάμους, εορτές γενεθλίων κλπ), αλλά παρουσιάζει επίσης και στοιχεία για την Ιστορία της χώρας, τη ζωή του Σουλτάνου, τα δώρα που του έχουν κάνει ηγέτες άλλων κρατών κλπ. Το πρώτο σοκ είναι ότι πρέπει να αφήσει κανείς τα παπούτσια του στην είσοδο, και το δεύτερο ότι δεν επιτρέπεται η φωτογραφία στο εσωτερικό του (εκτός από το σημείο που βρίσκεται το άρμα της φωτογραφίας). Το ίδιο το κτήριο του Μουσείου είναι ενδιαφέρον και εξωτερικά, με ένα τρούλο που θυμίζει τζαμί, και ημικυκλικό σχήμα γύρω από αυτόν.

IMG_8011.jpg IMG_8019.jpg IMG_8069.jpg IMG_8088.jpg
Ακριβώς διαγωνίως απέναντι από το μουσείο, βρίσκεται το Lapau (Royal Ceremonial Hall) και δίπλα σ' αυτό το Dewan Majlis (κοινοβούλιο). Ανάμεσα στα δύο, ένας όμορφος κήπος, καθώς πουθενά στο Brunei τα κτήρια δεν εφάπτονται, υπάρχουν χώροι… 100 μέτρα πιο κάτω, ένα ρολόι σηματοδοτεί το σημείο απ' όπου ξεκινάει ο υπολογισμός των χιλιομετρικών αποστάσεων στη χώρα.
 

taver

Member
Μηνύματα
12.468
Likes
28.827
Ονειρεμένο Ταξίδι
Iles Kerguelen
Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam (Μέρος 3ο)

Και μετά το ρολόι, ακολουθεί ενάς μεγάλος ανοικτός χώρος, σα γήπεδο. Το Taman Haji Sir Muda Omar Ali Saifuddien είναι ο χώρος που λαμβάνουν χώρα οι επίσημες εκδηλώσεις της χώρας, παρελάσεις κλπ. Εκεί που κυκλοφορούν δηλαδή τα άρματα κλπ που είδαμε στο μουσείο. Έχει χλοοτάπητα, περιποιημένα παρτέρια, κερκίδες με στέγαστρα... Ακόμα και σήμερα όμως που δεν έχει εκδηλώσεις, ο χώρος είναι ανοικτός. Δεν ξέρω για ποιά ακριβώς χρήση, πάντως παρατήρησα πως αρκετοί νεαροί της πόλης κάθονται με τις ώρες στο χώρο, κάτω από τα στέγαστρα που καλύπτουν τις εξέδρες.
IMG_8103.jpg IMG_8107.jpg IMG_8125.jpg IMG_8131.jpg IMG_8137.jpg IMG_8147.jpg
 

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.869
Likes
2.260
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ειρηνικος ..παντου
Εμενα παντως μια απορια που μου γενναται διαβαζοντας ειναι πώς δεν επιχειρησαν αρκετοι να εισρρευσουν προς το Μπρουνει ως μεταναστες ...δεδομενων των πολυ καλων παροχων και υψηλων εισοδηματων.
Φανταζομαι πως θα ειναι αυστηροι σε αυτο..δε θα περναει ουτε κουνουπι .
 

babaduma

Member
Μηνύματα
5.052
Likes
7.801
Επόμενο Ταξίδι
terra incognita
Ονειρεμένο Ταξίδι
α του Κενταύρου
Πριν από δυο χρόνια, όταν βρισκόμουν στην περιοχή, δυο φορές μου δόθηκε η ευκαιρία να επισκεφθώ το Μπρουνέι με ημερήσια εκδρομή: Η πρώτη ήταν από την Kota Kinabalu με πλοίο και η δεύτερη από το Miri με αυτοκίνητο. Τις απέρριψα και τις δύο επειδή απαιτούνταν αρκετές ώρες στο πήγαιν'-έλα, με λίγες ώρες παραμονή στην πρωτεύουσα, και το κόστος ήταν τσουχτερό για ημερήσια εκδρομή. Επίσης, η πρωτεύουσα δεν μου έκανε και τόσο "κλικ" όσο η επαρχία, αλλά την δεύτερη ήταν τεχνικά αδύνατο να δω. Από την μέχρι τώρα αφήγησή σου taver, καταλήγω ότι μάλλον καλά έκανα που δεν "τσίμπησα".

Και, για να δώσω μια μερική απάντηση στην KLEOPATRA, όταν ήμουν στο Miri και κουβέντιαζα με ντόπιους, μου είπαν ότι παλαιότερα πολλοί Μαλαισιανοί "εξέδραμαν" ημερησίως στο Μπρουνέι για να φουλάρουν τα ρεζερβουάρ των ΙΧ τους επειδή η τιμή της βενζίνης ήταν απίστευτα γελοία (το 1/5 της τιμής που είχε στη Μαλαισία, δηλαδή λιγότερο από 0,10 Ευρώ -αν θυμάμαι καλά). Ωστόσο, ήδη από το 2009, το κράτος του Μπρουνέι είχε επιβάλει ένα "τέλος εισόδου" για τους Μαλαισιανούς, καταβαλλόμενο στα σύνορα, που καθιστούσε το εγχείρημα πρακτικά ασύμφορο.
 

taver

Member
Μηνύματα
12.468
Likes
28.827
Ονειρεμένο Ταξίδι
Iles Kerguelen
Εμενα παντως μια απορια που μου γενναται διαβαζοντας ειναι πώς δεν επιχειρησαν αρκετοι να εισρρευσουν προς το Μπρουνει ως μεταναστες ...δεδομενων των πολυ καλων παροχων και υψηλων εισοδηματων.
Φανταζομαι πως θα ειναι αυστηροι σε αυτο..δε θα περναει ουτε κουνουπι .
Υπάρχουν αρκετοί μετανάστες στη χώρα. Κυρίως από τη Μαλαισία. Αλλά δεν είναι ανεξέλεγκτη η είσοδός τους, κατά τον ίδια τρόπο που δεν είναι και στις υπόλοιπες ανεπτυγμένες χώρες.
 

taver

Member
Μηνύματα
12.468
Likes
28.827
Ονειρεμένο Ταξίδι
Iles Kerguelen
IMG_8199.jpg IMG_8212.jpg IMG_8223.jpg IMG_8318.jpg
Και μ' αυτά και μ' αυτά, έχω φτάσει ήδη στο τζαμί Sultan Omar Ali Saifuddin, το νούμερο ένα αξιοθέατο της χώρας, ονοματισμένο από το Σουλτάνο που το έφτιαξε, το 1958, και πατέρα του σημερινού Σουλτάνου. Πρόκειται για ένα κατάλευκο δείγμα μοντέρνας Ισλαμικής Αρχιτεκτονικής, και θεωρείται το πιο όμορφο τζαμί στην Ασία εκτός μέσης ανατολής (Asia-Pacific region). Με χρυσούς τρούλους και μια τεχνητή λίμνη να το περιβάλλει, και φίνο ιταλικό μάρμαρο παντού, ήρεμους κήπους, σιντριβάνια κλπ, είναι ένας εξαιρετικά όμορφος χώρος, για την προσευχή των μουσουλμάνων. Έχω έρθει σε ώρα προσευχής και η είσοδος για τουρίστες δεν επιτρέπεται στο εσωτερικό, αλλά το εξωτερικό είναι έτσι κι αλλιώς αυτό που αξίζει εδώ. Ο μιναρές είναι σε στυλ αναγεννησιακό Ιταλικό, ενώ ο κεντρικός τρούλος, ορατός από όλη σχεδόν την πόλη, είναι φτιαγμένος από ατόφιο χρυσό.

IMG_8243.jpg IMG_8401.jpg
Στη λίμνη, μπροστά από το τζαμί, δεσπόζει ένα πλοίο – φτιαγμένο από τσιμέντο και πλακάκια πισίνας, όμως, ως αντίγραφο μιας αυτοκρατορικής βάρκας του Σουλτάνου Bolkiah του 16ου αιώνα, και ενωμένο με το τζαμί μέσω μιας γέφυρας. Φτιάχτηκε το 1967 για τον εορτασμό των 1400 χρόνων του Κορανιού. Εκεί επιτρέπεται η επίσκεψη, καθώς τώρα δε χρησιμοποιείται. Όσο το επισκέπτομαι, έρχονται κι άλλοι τουρίστες – θα τους έλεγα ντόπιους αλλά δεν είναι. Ένας προσπαθεί να μου πιάσει και την κουβέντα.
- Από πού είσαι?
- Από την Ελλάδα.
- Α, Χόσνι Μουμπάρακ….
- Όχι μεγάλε, λάθος χώρα, αυτό είναι Αίγυπτος…

IMG_8205.jpg

Φωτογραφίες από τη "Βάρκα":
IMG_8273.jpg IMG_8323.jpg IMG_8359.jpg

Φωτογραφίες από την απέναντι πλευρά της τεχνητής λίμνης:
IMG_8434.jpg IMG_8465.jpg

IMG_8160.jpg

IMG_8423.jpg IMG_8426.jpg IMG_8428.jpg
Μια δεύτερη γέφυρα, συνδέει το τζαμί με την απέναντι πλευρά της λίμνης, μακριά από κεντρικούς δρόμους και δίπλα στο Kampong Ayer για το οποίο θα σας μιλήσω σε λίγο. Εγώ πήγα για τις φωτογραφίες, αλλά το τι σκουπίδι συνάντησα δε λέγεται. Δίπλα στην απόλυτη χλιδή, βρήκα σπιτάκια από ξύλο και τσίγκο χτισμένα πάνω σε πασσάλους πάνω από το νερό, ένα χωματόδρομο να οδηγεί σ' αυτά, και πάρα μα πάρα πολλά σκουπίδια πεταμένα στο πλάι του δρόμου.

IMG_8475.jpg IMG_8484.jpg
Κάνοντας το γύρο της λίμνης επιστρέφω στον κεντρικό δρόμο, στην απέναντι πλευρά του οποίου βρίσκεται το συγκρότημα Yayasan με καταστήματα, εστιατόρια, food court κλπ. Το πολυκατάστημα Hua Ho βρίσκεται εδώ, και είναι γεμάτο κόσμο που ασκεί την αγαπημένη ασχολία των κατοίκων της πόλης: ψωνίζει τα πάντα, από ηλεκτρονικά μέχρι χρυσαφικά και είδη σουπερμάρκετ. Είναι και δύσκολοι πελάτες: Πριν αγοράσουν κάτι, κάνουν ολόκληρη έρευνα αγοράς… Η πρωτεύουσα του καταναλωτισμού στη μικρή χώρα, όμως, δεν είναι εδώ. Είναι στην πόλη Gadong, εδώ κοντά.

Μετά από δω, βρίσκεται η προκυμαία της πόλης, πάνω στον ποταμό Brunei (Sungai Brunei). Εδώ, θα κάνω μια στάση για πρόχειρο φαγητό και καφέ με θέα στο ποτάμι, σε ένα Ιταλικό εστιατόριο (Port View Café). Μετά από δω, παίρνω αμέσως ένα water taxi, και κανονίζω μια βόλτα μιας ώρας και κάτι. Τα αξιοθέατα που θέλω να καλύψω είναι 2… Το πρώτο, είναι μια βόλτα στο ποτάμι, με μια ματιά στο μοναδικό wildlife της νήσου Βόρνεο (όσο μπορεί να δει κανείς σε μια ώρα). Το δεύτερο, είναι το Kampung Ayer, το μεγαλύτερο water village στον κόσμο.

IMG_8556.jpg IMG_8603.jpg IMG_8635.jpg IMG_8647.jpg IMG_8677.jpg IMG_8689.jpg
Ο Βαρκάρης την έκανε τη δουλειά του. Είδαμε φύση, με τροπικά πουλιά, περάσαμε δίπλα από την Istana, το παλάτι του Σουλτάνου, το οποίο είδαμε από τη μοναδική πλευρά που μπορεί να το πλησιάσει τουρίστας (το ποτάμι), Ουραγκουτάγκους (παρότι σύμφωνα με τη Wikipedia δε ζουν πια στο Brunei), σαυροειδή… Η φύση στο Brunei διατηρείται σχεδόν ανέπαφη, καθώς ο παράγοντας πετρέλαιο έχει επιτρέψει στη χώρα την πολυτέλεια να προστατεύει το περιβάλλον της απαγορεύοντας κάθε δραστηριότητα που το βλάπτει. Έτσι, η ανεξέλεγκτη υλοτόμηση, που αποτελεί την πληγή για το υπόλοιπο νησί, δεν έχει αγγίξει το μικρό κρατίδιο.

Η αποβάθρα του Σουλτάνου:
IMG_8699.jpg

Στο ποτάμι:
IMG_8614.jpg IMG_8608.jpg IMG_8588.jpg

Στην αποβάθρα, πριν την αναχώρηση, μπροστά από το Kampung Ayer:
IMG_8495.jpg IMG_8505.jpg
 

taver

Member
Μηνύματα
12.468
Likes
28.827
Ονειρεμένο Ταξίδι
Iles Kerguelen
IMG_8727.jpg IMG_8754.jpg IMG_8812.jpg
Και μετά την όμορφη φύση, επίσκεψη – τριγύρισμα στο Kampong Ayer. Το χωριό στο νερό, είναι μια μικρή πόλη. Εδώ κατοικούν 30.000 άνθρωποι περίπου, σε σπίτια κτισμένα πάνω σε πασσάλους μπηγμένους μέσα στο ποτάμι. Δεν είναι όμως φτωχογειτονιά ή παραγκούπολη, όπως άλλα παρόμοια "water village" που συναντάει κανείς στη Νοτιοανατολική Ασία και αλλού. Εδώ, ξύλινες πεζογέφυρες συνδέουν τα σπίτια μεταξύ τους και αποτελούν τους "δρόμους" του χωριού, ενώ στα σπίτια φτάνουν και δίκτυα ρεύματος, τρεχούμενου νερού και αποχέτευσης (ίσως και τηλεφώνου, δεν ξέρω). Τα aircondition και τα δορυφορικά πιάτα δίνουν και παίρνουν. Τα σπίτια είναι εν γένει μεγάλα, και κάποια από αυτά είναι και διώροφα ή και βαριές κατασκευές από τσιμέντο.

IMG_8539.jpg IMG_8819.jpg IMG_8849.jpg
Εδώ, πάνω στο νερό, βρίσκονται τζαμιά, σχολεία, πυροσβεστικοί και αστυνομικοί σταθμοί, μέχρι και ένα εξοπλισμένο νοσοκομείο. Δυστυχώς, οι μικρές γέφυρες του χωριού είναι off-limits για τους τουρίστες, που μπορούν να το δουν μόνο από το νερό, μέσα από το water taxi. Εδώ και 1300 χρόνια μένουν άνθρωποι εδώ, και η κυβέρνηση του Σουλτάνου, θέλοντας να διατηρήσει την παράδοση της κατοικίας δίπλα στο ποτάμι, ενισχύει τους κατοίκους για να επιλέγουν αυτό το μέρος για τη διαμονή τους.

IMG_8520.jpg IMG_8527.jpg IMG_8542.jpg IMG_8733.jpg IMG_8747.jpg IMG_8766.jpg

IMG_8777.jpg IMG_8801.jpg IMG_8823.jpg IMG_8833.jpg IMG_8847.jpg IMG_8855.jpg

IMG_8525.jpg IMG_8528.jpg IMG_8545.jpg IMG_8711.jpg IMG_8719.jpg IMG_8724.jpg

IMG_8492.jpg IMG_8549.jpg IMG_8730.jpg IMG_8760.jpg IMG_8786.jpg IMG_8838.jpg

IMG_8530.jpg IMG_8723.jpg IMG_8736.jpg IMG_8805.jpg IMG_8806.jpg
 

elenara88

Member
Μηνύματα
1.789
Likes
1.817
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ανταρκτική, Περού, Ινδία
ωραια ιστορια , δεν θα ελεγα ομως το ιδιο και για το Brunei:xmas_rolleyes:
 

taver

Member
Μηνύματα
12.468
Likes
28.827
Ονειρεμένο Ταξίδι
Iles Kerguelen
Επιστροφή στο μέρος που ξεκίνησα, βόλτα στο εμπορικό κέντρο, βόλτα και στο "financial" κέντρο, που σήμερα λόγω αργίας είναι έρημο, ανάληψη λίγων μετρητών ακόμα από την HSBC, στάση για ένα ακόμα καφέ (σε ένα Coffee Bean, μια Αμερικάνικη αλυσίδα που έχει κι εδώ καταστήματα, εκτός από τις ΗΠΑ και την Κορέα που τους είχα ξαναδεί – ήταν γεμάτο ντόπιους). Κάπου εδώ ναυάγησαν τα σχέδια που είχα να πάω μια βόλτα με ταξί στα εμπορικά κέντρα της Gadong και στο Empire Hotel (την 7-άστερη ταξιδιωτική ατραξιόν του Brunei, όπου χτίσανε ένα ξενοδοχείο σε μεγέθη καζίνο του Las Vegas, με απίστευτες χλιδές μέσα στο Rainforest και τώρα ψάχνουν για πελάτες). Για μεν τα πρώτα η μέρα, ως αργία, ήταν εμφανώς ακατάλληλη. Για το δεύτερο, απλά βαρέθηκα. Είναι και που το water taxi μου κόστισε ένα σωρό λεφτά, είναι που ένιωθα εξαντλημένος από το πρωινό ξύπνημα και το jet-lag, είναι και η αϋπνία, αποφάσισα να πεταχτώ να ρίξω μια ματιά στο εσωτερικό του τζαμιού, τώρα που είναι ανοικτό, και να επιστρέψω στο ξενοδοχείο για λίγη ξεκούραση.

IMG_8889.jpg IMG_8894.jpg IMG_8154.jpg
Το τζαμί, εσωτερικά, δεν έλεγε και τίποτε, και έτσι κι αλλιώς ο τουρίστας μόνο ένα μικρό μέρος του μπορεί να δει. Πιο πολλή ώρα κάνεις να βγάλεις-βάλεις τα παπούτσια, παρά να δεις το εσωτερικό… Υπέγραψα και στο guestbook, όπου επί σελίδες δεν είδα υπογραφή από άλλο ευρωπαίο… Πολλοί Μαλαίσιοι, κάτι Γιαπωνέζοι, κάτι Κορεάτες, κάτι Αυστραλοί κι αυτά είχαν υπογράψει. Τα ίδια και στο άλλο guestbook, στο μουσείο που πήγα το πρωί, μια από τα ίδια κι εκεί. Βγαίνοντας, είδα και μια περίεργη ζωγραφιά σε ένα τοίχο διπλανού κτηρίου - μάλλον έχει να κάνει με την εθνική τους ιδεολογία....

Επιστροφή στο ξενοδοχείο, ξεκούραση για μια ώρα και κάτι και… κάποιος να κλείσει τη βρύση! Ο ουρανός είχε ανοίξει, και έριχνε, έριχνε, έριχνε… Αν είχαμε στην Αθήνα τόση βροχή σε μια μέρα, θα μιλάγαμε πάλι για ακραία καιρικά φαινόμενα. Οπότε, και τα πλάνα για βραδινή βόλτα στην πόλη και νυκτερινές φωτογραφίες άκυρα. Επίσης τα πλάνα για φαγητό. Και το εστιατόριο του Radisson ωραίο είναι. Κρίμα μόνο που το καλό εστιατόριο του ξενοδοχείου είναι κλειστό σήμερα Κυριακή, και θα αρκεστώ στον ταπεινό μπουφέ… Κι έτσι κι έγινε. Οι τοπικές και ευρωπαϊκές σπεσιαλιτέ ήταν πολύ καλά μαγειρεμένες, αλλά πάντα στα πλαίσια ενός αποστειρωμένου περιβάλλοντος ξενοδοχείου, με τους υπόλοιπους πελάτες να είναι όλοι ξένοι. Κρίμα που δεν κατάφερα να φάω σε ένα αυθεντικό εστιατόριο, σε μια χώρα που περηφανεύεται για την κουζίνα της…
Και μετά το φαγητό, με τη βροχή να συνεχίζει απτόητη, είναι ώρα για λίγο internet και ύπνο… (όσο ύπνο μπόρεσα δηλαδή, με το jet-lag να με συντροφέυει…)

Η επόμενη μέρα ξεκινάει με πρωϊνό στο ξενοδοχείο, ενδελεχή έλεγχο της χειραποσκευής μου για τυχόν πράγματα που δεν έβαλα εγώ (μετά το encounter στην είσοδο στη χώρα, νιώθω πως πρέπει να είμαι πάρα πολύ προσεκτικός), check-out από το ξενοδοχείο, check-in στο αεροδρόμιο (παρότι είχα boarding pass, έπρεπε να πληρώσω cash τους φόρους στην AirAsia, καθώς δεν περιλαμβάνονται στο εισιτήριο), εύκολο immigration, πανεύκολο ευτυχώς τελωνείο, χάλασμα των τελευταίων Brunei Dollars σε σουβενίρ, και επιβίβαση στο αεροπλάνο.

Code:
ΑΚ  1463  BWN-KUL A320 9M-AFY (special livery Lotus F1 team),
26/12/2011 09:30 – 11:45
Ήρεμη πτήση και στην ώρα της, χωρίς τίποτα αξιοσημείωτο. Αεροπλάνο σε κίτρινα χρώματα (αντί για τα συνήθη κόκκινα της Air Asia). Απογειωθήκαμε, πετάξαμε πάνω από ένα αδιαπέραστο στρώμα από σύννεφα (υποθέτω δηλαδή, καθώς ο Μορφέας με πήρε κοντά του για κάπου μια ώρα), και προσγειωθήκαμε στην Kuala Lumpur. To immigration ήταν εύκολη υπόθεση, το τελωνείο αστεία, και αμέσως παρέλαβα και τη βαλίτσα που είχα αφήσει στο left luggage. Βουρ στο σταθμό λεωφορείων του αεροδρομίου, κι από κει, με το λεωφορείο της AirAsia (RM 9.00 δηλαδή περίπου ? 2.00), για το κέντρο της Kuala Lumpur…
 

taver

Member
Μηνύματα
12.468
Likes
28.827
Ονειρεμένο Ταξίδι
Iles Kerguelen
ωραια ιστορια , δεν θα ελεγα ομως το ιδιο και για το Brunei:xmas_rolleyes:
Ε, ναι, δεν είναι όμορφος προορισμός... Αλλά δεν πας σε ένα τέτοιο μέρος επειδή είναι όμορφο. Όμορφα μέρη υπάρχουν πολλά, σε πολύ μικρότερη απόσταση από την αφετηρία μας, και με πολύ λιγότερα έξοδα.
Σε ένα τέτοιο μέρος, πας επειδή είναι διαφορετικό. Επειδή είναι μια μη αραβική ασιατική χώρα με ισλαμικό φονταμενταλισμό. Επειδή είναι μια από τις τελευταίες χώρες με απόλυτη μοναρχία στον πλανήτη. Και επειδή όλα αυτά τα συνδυάζει με το τροπικό κλίμα του Βόρνεο.
 

ELGEO2

Member
Μηνύματα
732
Likes
693
Επόμενο Ταξίδι
ΚΟΛΟΜΒΙΑ
Ονειρεμένο Ταξίδι
πέρασμα καρακορουμ
ωραια , αναλυτικη η περιγραφη του ταξιδιου σου ..
θα ηθελα να ρωτησω εαν χρειαζεται βιζα εισοδου στο μπρουνει , εαν ναι την πληρωνεις στην αφιξη ???
πιστευεις οτι θα ηταν σκοπιμο και μια δευτερη μερα στο μπρουνει ???
τι θα προτεινες εσυ εχοντας ηδη κανει μια μερα φουλ προγραμμα ...
τι αλλο θα ηταν ενδιαφερον να δεις ...
τιμες ξενοδοχειων ???
τιμη απο water taxi ???
ειναι δεδομενο οτι οταν ταξιδευεις μονος τα ... μεταφορικα εξοδα ειναι μη .... διαιρεσιμα οπως τωρα σε σενα το water taxi..
 

isabelle

Member
Μηνύματα
902
Likes
4.163
Ε, ναι, δεν είναι όμορφος προορισμός... Αλλά δεν πας σε ένα τέτοιο μέρος επειδή είναι όμορφο. Όμορφα μέρη υπάρχουν πολλά, σε πολύ μικρότερη απόσταση από την αφετηρία μας, και με πολύ λιγότερα έξοδα.
Σε ένα τέτοιο μέρος, πας επειδή είναι διαφορετικό. Επειδή είναι μια μη αραβική ασιατική χώρα με ισλαμικό φονταμενταλισμό. Επειδή είναι μια από τις τελευταίες χώρες με απόλυτη μοναρχία στον πλανήτη. Και επειδή όλα αυτά τα συνδυάζει με το τροπικό κλίμα του Βόρνεο.
Taver δεν θα μπορούσες να το εκφράσεις καλύτερα! "Η περιέργεια ως κινητήριος δύναμη του ταξιδιού". Και όχι μόνο του ταξιδιού, αλλά ολόκληρης της ανθρώπινης εξέλιξης εδώ που τα λέμε.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.113
Μηνύματα
880.803
Μέλη
38.839
Νεότερο μέλος
mgian

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom