• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Ιούλιο 2016! Κάντε κλικ εδώ!

Τσεχική Δημοκρατία Πράγα: Παραμύθι ή εφιάλτης?

giannismits

Member
Vinohrady και Zizkov!

Το δεύτερο μέρος της περιήγησης περιλαμβάνει λίγο από το 2ο και από το 3ο διαμέρισμα της Πράγας. Η αρχή γίνεται από την Namesti Miru. Είμαστε στην περιοχή Vinohrady. Μια πανέμορφη μοδάτη περιοχή με στιλάτα εστιατόρια και μπαράκια, υπέροχα χρωματιστά κτίρια και φαρδιούς δρόμους. Είναι ας πούμε το Κολωνάκι της Πράγας. Στην πλατεία Miru με την χαρακτηριστική Εκκλησία της Αγία Λουντμίλα, έχει στηθεί ακόμα μια χριστουγεννιάτικη αγορά. Χωρίς τα πλήθη των τουριστών αλλά περισσότερο με ντόπιους, η χαλαρή αγορά μας άρεσε και επιβράβευσα την άφιξη μας εδώ με ένα ωραιότατο τσουρέκι tredlnik με 60CZK (2,30€).



page.jpg




page1.jpg


Ακριβώς απέναντι από την εκκλησία, το Vinohrady Theater


Κουρασμένοι δεν ήμασταν, δεν πεινούσαμε, δεν θέλαμε καφέ αλλά δεν γινόταν να μη πάμε στο La Boheme Cafe στην οδό Sazavska 32. Το καφέ το είχα σταμπαρισμένο στα μαγαζιά που στάνταρ ήθελα να επισκεφτώ. Και μόνο που είχα δει φωτογραφίες του ήταν αρκετό για να ενθουσιαστώ. Και εφόσον βρεθήκαμε στην περιοχή Vinohrady και Zizkov δεν υπήρχε περίπτωση να το χάναμε!



Εκπληκτικός εσωτερικός χώρος με τη ζεστασιά ενός σπιτιού και με Design υψηλής αισθητικής. Ξεχάστε τα τουριστικά καφέ του κέντρου και επισκεφτείτε κι εσείς το La Boheme Cafe. Ήταν η ωραιότερη ανάπαυλα που κάναμε. Πάρα πολύ εξυπηρετικό το προσωπικό ειδικά ο μπαρίστας ήταν πολύ φιλικός και χαμογελαστός, ωραίος ντόπιος κόσμος, ηρεμία και νοιώσαμε πως βρισκόμασταν στην κανονική Πράγα με τους κανονικούς κατοίκους!

Untitled_Panorama1.jpg




page2.jpg


Μετά την απόλυτη χαλάρωση και ζεστασιά του La Boheme Cafe, βγήκαμε ξανά στους δρόμους του Vinohrady. Προς έκπληξη μας είχε βγει ήλιος και δεν είχε τόσο πολύ κρύο. Περπατήσαμε την κεντρική λεωφόρο Vinohradska με τα εντυπωσιακά χρωματιστά της κτίρια και περάσαμε το πάρκο Svatopluka Cecha.

Pavilon. Εκθεσιακό κέντρο design επίπλων σε ένα ιστορικό κτίριο του 1903


Οδός Vinohradska




Πάρκο Svatopluka Cecha. Καθώς περπατούσαμε στο πάρκο κι εγώ φωτογράφιζα, παρατηρώ πως με κοιτάει ένα ηλικιωμένο ζευγάρι. Η θεία σταματάει και αρχίζει να μας μιλάει τσέχικα σε φιλικό και ζωηρό τόνο! Το μόνο που κατάλαβα ήταν η λέξη τούριστ! Δείξαμε την απορία μας και την άγνοιά μας για αυτά που μας έλεγε και τους αποχαιρετίσαμε. Βάζοντας τη φαντασία μας να δουλέψει για το τι μπορεί να μας έλεγε, είπαμε πως μάλλον παραξενεύτηκε που είδε τουρίστες να φωτογραφίζουν αυτή τη γειτονιά! Χμμ δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο!





Οδός U Vodarny. Στο βάθος ο πύργος νερού του Vinohrady (Vinohradska vodarenska vez) χρονολογίας 1882.
Πως είναι τα δικά μας υδραγωγεία? Ε καμία σχέση!




Από την οδό Vinohradska φτάσαμε στην πλατεία J. z Podebrad και από το 2ο διαμέρισμα της Πράγας μπήκαμε στο 3ο διαμέρισμα και στην περιοχή Zizkov. Το Zizkov είναι η hip περιοχή της Πράγας που συγκεντρώνει τα πιο εναλλακτικά στέκια, τα hipster εστιατόρια και τα φοιτητικά clubs. Θεωρείται καλλιτεχνική περιοχή με εναλλακτική κουλτούρα , με αρτιστίκ γκράφιτι και underground τέχνη και έχει τα λιγότερο στιλιζαρισμένα κτίρια σε σύγκριση με τις διπλανές γειτονιές του! Ας πούμε ότι είναι τα Εξάρχεια της Πράγας! Αν και είχα διαβάσει ότι δεν είναι όμορφο και ότι είναι περισσότερο βιομηχανικό και γκρίζο από άποψη αρχιτεκτονικής, εγώ δεν είδα κάτι τέτοιο στο κομμάτι που περπατήσαμε τουλάχιστον. Είδα και πάλι μια γειτονιά με ωραία κτίρια, με αρκετούς πλακόστρωτους δρόμους που όντως έχει έναν εναλλακτικό αέρα.

Στην πλατεία J. z Podebrad ήταν στημένη μια πιο ταπεινή χριστουγεννιάτικη αγορά καθώς και μια μικρή λαϊκή αγορά. Αυτό που μας τράβηξε την προσοχή είναι η μεγάλη Εκκλησία της Ιερής Καρδιάς του Ιησού (Kostel Nejsvetejsiho Srdce Pane). Είναι μια μοντέρνα εκκλησία εμπνευσμένη από αρχαίους χριστιανικούς ναούς που χτίστηκε το 1932. Ωραία δεν τη λες, αλλά όταν έχεις δει στην Πράγα τις πιο εντυπωσιακές γοτθικές και μπαροκ εκκλησίες, η συγκεκριμένη μοντέρνα εκκλησία αν μη τι άλλο δεν περνά απαρατήρητη. Μάλιστα το 2014 ήταν υποψήφια για την εγγραφή της στον κατάλογο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ουνέσκο!

page3.jpg






Οδός Laubova




Φτάσαμε στην κυκλική πλατεία Skroupovo. Το μέρος ήταν αρκετά διαφορετικό σε σχέση με ότι είχαμε δει από τα άλλα διαμερίσματα της Πράγας. Είχε λίγους κατοίκους που τριγυρνούσαν στην πλατεία και γενικά είχα την αίσθηση ότι είναι Κυριακή ενώ ήταν Τρίτη.



Όλες τις μέρες βλέποντας την πανοραμική άποψη της πόλης, ένα ήταν το κτίριο που φαινόταν από κάθε σημείο.
Σε κάθε πλάνο, στο βάθος υψώνονταν ο πύργος τηλεόρασης Zizkov. Και ήμασταν πια στα πόδια του!
page4.jpg


Μιλάμε για τερατούργημα, όχι αστεία. Ο Πύργος τηλεόρασης Ζίζκοφ (Zizkovska televizni vez) είναι το ψηλότερο κτίριο της Πράγας με 216 μέτρα και είναι ένα κατάλοιπο της κομμουνιστικής περιόδου που χτίστηκε μεταξύ 1985 – 1992. Το παρατηρητήριο με την θέα πάνω στον ορίζοντα της πόλης βρίσκεται στα 93 μέτρα με είσοδο 250CZK (9,80€). Ο πύργος περιλαμβάνει και ξενοδοχείο, εστιατόριο και καφέ μπαρ ενώ στο ισόγειο είχε και ένα παγοδρόμιο. Όπως και πολλά ακόμα παραδείγματα αρχιτεκτονικής της κομμουνιστικής εποχής στην κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, έτσι και ο Πύργος της Τηλεόρασης προκαλεί δυσφορία στους κατοίκους της Πράγας. Ο πύργος όμως έχει και τίτλο. Το τίτλο του ''δεύτερου ασχημότερου κτιρίου του κόσμου’’! Τον νίκησε μόνο το κτίριο του Morris A. Mechanic Theatre της Βαλτιμόρης το οποίο έχει πια κατεδαφιστεί!



Ένα πράγμα είχε ενδιαφέρον να δούμε στον πύργο κι αυτό έλειπε! Στους πυλώνες του πύργου ανεβοκατέβαιναν 10 γιγάντια μωρά. Αν θυμάστε είχαμε συναντήσει 3 αντίγραφα στο πάρκο Kampa της Μάλα Στράνα. Τα 10 γλυπτά ''mimika'' δηλαδή μωρά, του Τσέχου καλλιτέχνη David Cerny βρίσκονται στον πύργο ως μόνιμα εκθέματα από το 2001. Τα μωρά όμως αφαιρέθηκαν το φθινόπωρο του 2017 για να γίνει ο καθαρισμός τους και η συντήρηση τους και υποτίθεται θα ήταν ξανά στη θέση τους την Άνοιξη του 2018 αλλά φαίνεται έπεσαν έξω στο χρονοδιάγραμμα. Είπαμε είναι τεράστια τα μωρά αλλά όχι και να περάσει 1,5 χρόνος!

Και μια φωτογραφία με τα μωρά να σκαρφαλώνουν τον πύργο!
Praha,_Žižkovský_vysílač,_detail_01.jpg


Ακριβώς δίπλα από τον θεόρατο πύργο είναι το εβραϊκό νεκροταφείο του Zizkov. Ιδρύθηκε το 1680 και κατά τη 10μηνη διάρκεια της επιδημίας της πανούκλας, θάφτηκαν εδώ 3000 άνθρωποι της εβραϊκής κοινότητας. Όταν το 1787 απαγορεύτηκαν οι ταφές στο παλιό νεκροταφείο μέσα στο κέντρο της πόλης στην εβραϊκή συνοικία για λόγους υγιεινής, το κοιμητήριο του Zizkov έγινε το κύριο νεκροταφείο της Πράγας μέχρι το 1890, καθώς μετά δημιουργήθηκε το Νέο Εβραϊκό Κοιμητήριο Olsany και πάλι στην περιοχή Zizkov. Είναι το νεκροταφείο που βρίσκεται και ο τάφος του Φραντς Κάφκα. Όσοι πιστοί προσέλθετε. Εμείς δεν είχαμε χρόνο αλλά ούτε και αντοχή αφού θα έπρεπε να περπατήσουμε άλλα 20 λεπτά και άλλα πόσα μέχρι να εντοπίσουμε τον τάφο του!

Ένα γεγονός που κάνει τους ντόπιους να μισούν τον πύργο - τερατούργημα είναι ότι ως μέρος των εργασιών κατασκευής του, οι κομμουνιστικές αρχές κατέστρεψαν ένα μεγάλο μέρος από το παλιό εβραϊκό νεκροταφείο. Το συγκεκριμένο εβραϊκό νεκροταφείο βέβαια, ήδη από το 1960 είχε κατεδαφιστεί ένα μεγάλο κομμάτι του περιμετρικά του τοίχου των νεκροταφείων με πολλές ταφόπλακες και περίπου τα τρία τέταρτα του μετατράπηκαν σε δημόσιο πάρκο. Διατηρήθηκαν μόνο οι παλαιότερες και πιο πολύτιμες επιτύμβιες στήλες. Το 1999 ανακαινίστηκε και από τα τέλη του 2001 είναι στη διάθεση του κοινού. Εννοείται πως το επισκεφτήκαμε κι εμείς. Οι επιτύμβιες στήλες του 18ου και 19ου αιώνα είχαν πολύ ενδιαφέρον. Ήμασταν ολομόναχοι μέσα στο μικρό νεκροταφείο και ομολογώ ότι μου άρεσε πολλή η ατμόσφαιρά του! Είναι ένα διαφορετικό πάρκο με μια creepy αίσθηση!





page5.jpg








Και η περιήγηση στους άδειους δρόμους του Zizkov συνεχίζονται. Στην οδό Kubelikova 27 είναι μια από τις δημοφιλέστερες διευθύνσεις της νυχτερινής σκηνής της πόλης.! Το Palac Akropolis είναι ένας πολυχώρος που φιλοξενεί θεατρικές παραστάσεις, live μουσική και συναυλίες γνωστών καλλιτεχνών και συγκροτημάτων του εξωτερικού. Διαθέτει πολλές και διαφορετικές σκηνές-δωμάτια, καθώς και ένα εστιατόριο, το οποίο διαθέτει και ειδικό μενού καθώς και παιχνίδια για τα κατοικίδια των θαμώνων του! Πολύ μπροστά οι άνθρωποι!
Αν ποτέ βρεθώ και πάλι στην Πράγα, θα το επισκεφτώ στάνταρ!



Κατηφορίσαμε από την οδό V. Nejedleho, έναν πλακόστρωτο δρόμο με ωραία κτίρια. Η βόλτα στο Zizkov μας άρεσε πολύ. Είδαμε μια άλλη Πράγα εξίσου όμορφη αλλά εναλλακτική και με πολύ ενδιαφέρον!






Kostel sv. Prokopa


Από την οδό Blahnikova, στο βάθος ο λόφος Vitkov




Πλατεία Kostnicke


Προβληματίστηκα για το αν θα ανεβαίναμε στο λόφο Vitkov γιατί δεν ήξερα πόσο δύσκολη θα είναι η ανάβαση καθώς περπατούσαμε όλη τη μέρα και όσο να ναι μια κούραση την είχαμε κι επίσης ο καιρός χαλούσε και η θερμοκρασία έπεφτε. Ήταν οι τελευταίες μας ώρες στην Πράγα και ήθελα να μη τριγυρνάμε άσκοπα αλλά να δούμε καινούρια μέρη που θα είχαν ενδιαφέρον. Μετά από μια μίνι σύσκεψη με τον Rose αποφασίσαμε να ανέβουμε τελικά στον λόφο. Και ευτυχώς πολύ καλά πράξαμε! Από την κεντρική Husitska, προσεγγίσαμε τον λόφο.



Πήραμε το ανηφορικό μονοπάτι και διαπιστώσαμε πως τελικά είναι πολύ εύκολη η ανάβαση. Εκείνη τη στιγμή άρχισε να ρίχνει ένα ψιλό χιόνι! Ο λόφος Vitkov μας έδωσε τη δυνατότητα να δούμε μια πολλή διαφορετική οπτική άποψη της πόλης ακριβώς δίπλα από τις σιδηροδρομικές γραμμές.







page6.jpg


Κάτω από το λόφο μια ματιά στην περιοχή Karlin στο 8ο διαμέρισμα της Πράγας




Φτάνοντας στην κορυφή του πάρκου, βρεθήκαμε στο Εθνικό μνημείο Vitkov που θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά κτίρια που σχετίζονται με την ανάπτυξη της Τσεχοσλοβακίας μετά το 1918 όταν ανακηρύχθηκε ανεξάρτητο κράτος. Το μνημείο χτίστηκε από το 1928 ως το 1938 προς τιμήν των εθελοντών των ενόπλων δυνάμεων της Τσεχοσλοβακίας του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Το Εθνικό Μνημείο περιλαμβάνει μια αίθουσα τελετών, μια έκθεση με τίτλο ''σταυροδρόμι της Τσεχίας και της Τσεχοσλοβακίας'', τον τάφο του Άγνωστου Στρατιώτη και άλλους εκθεσιακούς χώρους.

Ωστόσο αυτό που ξεχωρίζει είναι το τρίτο μεγαλύτερο χάλκινο έφιππο άγαλμα στον κόσμο! Ο Έφιππος ανδριάντας του Εθνικού ήρωα Jan Zizka, προς τιμήν του Τσέχου στρατηγού που ήταν αρχηγός του κινήματος των Χουσίτων, και νίκησε το 1420 τις δυνάμεις των Καθολικών της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας στη Μάχη που έγινε στο λόφο Vitkov.


page7.jpg


Μετά το 1948 το μνημείο χρησιμοποιήθηκε για την προώθηση της εθνικής ιδεολογίας του κομμουνιστικού καθεστώτος και ενταφιάστηκαν πολλοί σημαντικοί εκπρόσωποι του Κομμουνιστικού Κόμματος της Τσεχοσλοβακίας. Τα επόμενα χρόνια το μνημείο άρχισε σιγά-σιγά να εγκαταλείπεται και να προβληματίζει για μεγάλο χρονικό διάστημα τη Δημοκρατία της Τσεχίας. Το 2000, το μνημείο εξαγοράστηκε από το Εθνικό Μουσείο, το οποίο πραγματοποίησε σημαντικές εργασίες αποκατάστασης και μετά από δύο χρόνια ανοικοδόμησης, άνοιξε για το κοινό στις 29 Οκτωβρίου 2009.

Η είσοδος είναι 120CZK (4,80€) και είναι ανοιχτό από Πέμπτη έως Κυριακή. Την Τρίτη λοιπόν που βρεθήκαμε εμείς στο μνημείο ήταν κλειστό οπότε αρκεστήκαμε στο να κάνουμε μια βόλτα γύρω στην τεράστια αυλή και να απολαύσουμε ακόμα μια φορά την πανοραμική θέα της πόλης. Οι πλαγιές του λόφου είναι καλυμμένες με πυκνή βλάστηση, και το μνημείο στην κορυφή του λόφου μοιάζει σαν ένα μνημειώδες βάθρο!

Η συνοικία του Zizkov




Απέναντι ο λόφος Petrin


Αφού σεργιανίσαμε τη θέα και καθίσαμε για μια ανάσα στα παγκάκια του λόφου κατηφορίσαμε από το Vitkov. Είχαμε ακόμα λίγες ώρες για περιήγηση. Μετά από σκέψη και βάζοντας κάτω τις περιοχές που θα μπορούσαμε να πάμε, αποφασίστηκε να μεταφερθούμε στο 7ο διαμέρισμα στην περιοχή Holesovice!
 
Last edited:

paefstra

Member
Πηγατε στο Εβραικο Νεκροταφειο του Zizkov και δεν ειδατε το ταφο του Καφκα... Ειναι ο βασικος λογος που θεωρειται προσκυνημα το νεκροταφειο αυτο και εχει "υπαλληλο υποδοχης" ωστε μολις αρχισεις να λες " που ειναι ο ταφ..." πριν ολοκληρωσεις τη φραση, σου δινει οδηγιες!
(Το γραφω για τους ταξιδιωτες που θα μπουν στον κοπο να φτασουν ως εκει).
 
Last edited:

giannismits

Member
Πηγατε στο Εβραικο Νεκροταφειο του Zizkov και δεν ειδατε το ταφο του Καφκα... Ειναι ο βασικος λογος που θεωρειται προσκυνημα το νεκροταφειο αυτο και εχει "υπαλληλο υποδοχης" ωστε μολις αρχισεις να λες " που ειναι ο ταφ..." πριν ολοκληρωσεις τη φραση, σου δινει οδηγιες!
(Το γραφω για τους ταξιδιωτες που θα μπουν στον κοπο να φτασουν ως εκει).
Ο τάφος του Καφκα δεν είναι στο μικρό εβραϊκό νεκροταφείο του Zizkov αλλα στο τεράστιο νέο Εβραϊκό Κοιμητήριο Olsany. Δεν υπήρχε χρόνος. Δεν πειράζει, βαδίσαμε στα μονοπάτια του Καφκα κι ας μην είδαμε τον τάφο του!
 

tzenipan

Member
πολύ ωραία η γραφή σου για ακόμα μια φορά και οι φωτογραφίες εκπληκτικές... Δεν μπορώ να πω οτι είναι στα αμεσα σχεδια μου η Πραγα όμως σίγουρα η ιστορία σου με ταξίδεψε εκεί!
 

giannismits

Member
πολύ ωραία η γραφή σου για ακόμα μια φορά και οι φωτογραφίες εκπληκτικές... Δεν μπορώ να πω οτι είναι στα αμεσα σχεδια μου η Πραγα όμως σίγουρα η ιστορία σου με ταξίδεψε εκεί!
Thank you! Πίστεψέ με και για μένα η Πράγα δεν ήταν ούτε στα άμεσα ούτε στα έμμεσα σχέδια μου. Όμως της αξίζει ένα 3ημερο τουλάχιστον. Δεν ξέρω όμως αν θα μου άρεσε τόσο κι αν θα περνούσα το ίδιο καλά αν πήγαινα εποχή που γίνεται πανικός από τουρίστες ή αν ήμουν κολλημένος μόνο στην παλιά πόλη και στο κάστρο. Έχει αρκετές ενδιαφέρουσες μη τουριστικές περιοχές!
 

giannismits

Member
Μια χαρά είναι το πυργάκι. Ντάξει δεν είναι και πύργος ΟΤΕ αλλά όχι και άσχημος!
Πυργάκι? χαχαχα Εμένα μου φαίνεται απαίσιος! Μα και ο τρόπος που ξεπροβάλει πάνω από την ωραία συνοικία του Ζίζκοφ και γενικά που φαίνεται από κάθε σημείο της πόλης με εκνευρίζει!
 

giannismits

Member
Holesovice και οι τελευταίες στιγμές στην Πράγα!

Η τελευταία διαδρομή που κάναμε ήταν στο 7ο διαμέρισμα, σε μια συνοικία αρκετά διαφορετική. Δεν ήταν κάτι το συγκλονιστικό ούτε θα πω πρέπει οπωσδήποτε να την επισκεφτείτε. Όμως προσπάθησα να εντοπίσω τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της. Η γειτονιά του Holesovice είναι μια βιομηχανική περιοχή, απομακρυσμένη σχετικά από το τουριστικό ραντάρ! Έχει την ακατέργαστη γοητεία μιας σύγχρονης πόλης με παλιά βιομηχανικά συγκροτήματα και θεωρείται μια από τις πιο ραγδαία αναπτυσσόμενες περιοχές στην Πράγα όπου τα πάντα συμβαίνουν. Τα εργοστάσια που υπήρχαν έχουν εκσυγχρονιστεί και ανακαινιστεί, και πήραν νέα ζωή ως γραφεία, διαμερίσματα και στούντιο για νέους καλλιτέχνες, σχεδιαστές και αρχιτέκτονες. Έχει πληθώρα από ιδιόρρυθμα καφέ και κουλ μπαράκια, εναλλακτικές γκαλερί και καταστήματα και είναι μια περιοχή όπου η δημιουργικότητα και η καινοτομία περιμένουν σε κάθε γωνιά! Δυστυχώς δεν είχαμε τον απαιτούμενο χρόνο να τα ανακαλύψουμε όλα αυτά αλλά πήραμε μια καλή γεύση.

Αν το σκεφτόμουν βέβαια καλύτερα εκείνη τη στιγμή κι αν είχαμε περισσότερο χρόνο θα ήταν ίσως προτιμότερο να πηγαίναμε στην ενδιαφέρουσα περιοχή του Smichov που πας πολύ εύκολα με τραμ από τη Μάλα Στράνα ή με το μετρό. Εκεί είναι και ο φημισμένος πολυχώρος MeetFactory. Επίσης θα μπορούσαμε να πάμε στο 8ο διαμέρισμα στην περιοχή Karlin που είναι ακριβώς κάτω από τον λόφο Vitkov κι έτσι δεν θα χάναμε χρόνο και έχει αρκετά πράγματα να δεις. Επίσης θα μπορούσα να πάρω ένα τραμ να πάω σε μια τυχαία γειτονιά με τα σοβιετικά μπλοκ πολυκατοικιών, με τα μουντά πάρκα και τους λιγότερο στιλάτους δρόμους. Θα μου πείτε γιατί. Για να έχω ολόκληρη την αληθινή εικόνα της Πράγας, και όχι μόνο αυτή που βλέπουν οι τουρίστες. Μπορεί να βγήκαμε έξω από το τουριστικό κέντρο, μπορεί να είδαμε το 1,2,3,4,7 διαμέρισμα της Πράγας αλλά δεν έχω την αυταπάτη ότι έχω ολοκληρωμένη άποψη για την πόλη. Το προσπάθησα όμως και είμαι ευχαριστημένος που δεν αρκεστήκαμε μόνο στο ''χρυσό τρίγωνο'' αλλά είδαμε και λιγότερο γνωστές γειτονιές και πιο αυθεντικές μέσα σε αυτές τις 3,5 μέρες.

Όπως έχω ξαναπεί το δίκτυο των λεωφορείων και των τραμ είναι άψογο στην Πράγα, κι έτσι πολύ εύκολα φτάσαμε στην περιοχή Holesovice και η αρχή έγινε από την στάση του τραμ Prazska Trznice και από την οδό Bubenske nabrezi δίπλα στον ποταμό.




Από το σημείο αυτό μπήκαμε στην αγορά της Πράγας δηλαδή Prazska trznice. Για σχεδόν 100 χρόνια, αυτό το μεγάλο συγκρότημα με στοιχεία αρ νουβό λειτούργησε ως ένα σφαγείο. Σήμερα είναι η μεγαλύτερη αγορά της Πράγας με αμέτρητα καταστήματα σε υπαίθριους πάγκους ή μέσα στις τεράστιες αίθουσες. Σε κάποιες αίθουσες λειτουργούν μοντέρνα εστιατόρια, Gallery μοντέρνας τέχνης και χώροι θεάτρου και τέχνης. Ομολογώ πως είχα μεγαλύτερες προσδοκίες από αυτή την αγορά γι’αυτό και ίσως να με απογοήτευσε. Τα κτίρια είχαν εξωτερικά ενδιαφέρον αλλά έμοιαζαν σαν να είναι κλειστά. Ίσως να έφταιγε που ήταν απόγευμα. Οι πάγκοι δημιουργούσαν την εντύπωση μιας απλής λαϊκής ασιατικής αγοράς. Δεν μου προξένησε κάποιο ενδιαφέρον.







page.jpg




Το ArtGen, είναι ένα συγκρότημα με γραφεία και γκαλερί σε ένα σύγχρονο αρχιτεκτονικά κτίριο,
μεταξύ των οδών Argentinska και Jatecni.




Περάσαμε απ' έξω από το κέντρο σύγχρονης τέχνης DOX στην οδό Poupetova 1. Και αυτός ο πολυλειτουργικός χώρος βρίσκεται σε ένα ανακαινισμένο συγκρότημα από βιομηχανικά κτίρια του 19ου αιώνα. Εκτός από τον εκθεσιακό χώρο υπάρχει ένα καφέ, ένα βιβλιοπωλείο και ένα design store. Ψάχνοντας στο διαδίκτυο το βρήκα αρκετά ενδιαφέρον, έχει πολλά πράγματα να δεις και μόνο από αρχιτεκτονικής άποψης αξίζει. Χαρακτηριστικό του είναι μια ξύλινη κατασκευή στην ταράτσα που μοιάζει με πλοίο! Έχει είσοδο 180 CZK (7€). https://www.dox.cz/en/

2018-12-12 (2).jpg


2018-12-12.jpg


Στην αυλή του A7 Office Center Holesovice (Holesovicky mestansky pivovar). Εδώ ήταν το πρώτο ζυθοποιείο που λειτουργούσε από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι και το 1998. Έχει ανακηρυχτεί πολιτιστικό μνημείο για την ξεχωριστή αρχιτεκτονική του και πλέον είναι ένα συγκρότημα γραφείων! Μια ωραία αναμορφωμένη περιοχή ιδανική όμως να αράζεις το καλοκαίρι.

page1.jpg



Πολύ κοντά είναι και το Classic 7 Business Park που είναι ακόμα ένα παράδειγμα μετασχηματισμού ενός ιστορικού κτιρίου. Συγκεκριμένα ήταν ένας αλευρόμυλος που μετά την ανασυγκρότηση έγινε σύγχρονο συγκρότημα γραφείων. Το όμορφο προσεγμένο πάρκο ανάμεσα στα κτίρια είναι ένας πολύ ωραίος χώρος να τον απολαμβάνεις όμως άνοιξη και καλοκαίρι. Ακριβώς δίπλα είναι πολυτελή συγκρότημα διαμερισμάτων ανάμεσα στην οδό V Pristavu, δίπλα στην αποβάθρα Holesovice και τη μαρίνα της Πράγας.





Χωρίς τίτλο.jpg


Στην οδό Privozni με Jankovcova, ένα παλιό εργοστάσιο άρτου και εμφιαλωμένου νερού,
μετά από ένα ρεκτιφιέ στεγάζει τη μεγαλύτερη διαφημιστική εταιρεία της Τσεχίας!
2018-12-12-2.jpg


Πριν φύγουμε οριστικά από την περιοχή Holesovice, κάναμε μια στάση. Μια στάση στο θρυλικό Cross Club στη διασταύρωση των οδών Jankovcova και Plynarni. Είναι ένα πολυπολιτισμικό κέντρο που θεωρείται αναπόσπαστο μέρος της πολιτιστικής σκηνής της Πράγας, διάσημο ακόμα και στο εξωτερικό. Έχει τρεις ορόφους, είναι καφέ, μπαρ, εστιατόριο και φυσικά κλαμπ με ζωντανή μουσική από εναλλακτικά συγκροτήματα, εστιάζοντας κυρίως στην αντισυμβατική σκηνή και την πολιτιστική πολυμορφία. Αυτό βέβαια που έχει δώσει μια μοναδική ταυτότητα στο Cross Club είναι ο συναρπαστικός φουτουριστικός βιομηχανικός σχεδιασμός, με πολλά ασυνήθιστα αντικείμενα από μέταλλο. Το μέρος είναι κορυφαίο για νυχτερινή διασκέδαση, αλλά και για μια στάση ώστε να δούμε αυτόν τον τρελό χώρο επιβαλλόταν! Είχε κόσμο και κάποιες περίεργες φάτσες αλλά δεν δώσαμε σημασία. Δεν μπορώ να πω ότι μας ταιριάζει σαν στυλ αυτός ο χώρος αλλά ήθελα να τον δω. Ήπιαμε τις μπυρίτσες μας και αποχωρήσαμε.

page2.jpg


Χωρίς τίτλο2.jpg


page3.jpg


Είχε βραδιάσει πια και με το τραμ 12 επιστρέψαμε στη γειτονιά μας στην πλατεία Strossmayerovo που απέχει λίγες στάσεις με το τραμ από την συνοικία Holesovice. Αν και ήμασταν ένα βήμα από το ξενοδοχείο μας, ήταν η τελευταία μας μέρα στην Πράγα και θέλαμε να χαρούμε λίγο ακόμα την πόλη. Μπορεί να είδαμε πολλές και διαφορετικές όψεις της Πράγας αλλά όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην παλιά πόλη! Έτσι ξανά με το τραμ πήγαμε στην πλατεία Republiky. Λίγο χριστουγεννιάτικο κλίμα πριν το τέλος!







Στο εμπορικό Kotva στον 5ο όροφο είναι το καφέ-εστιατόριο T-Anker το οποίο έχει εξαιρετική θέα στις στέγες της παλιάς πόλης. Είπα να κάνουμε μια απόπειρα να ανέβουμε να δούμε τι παίζει εκεί πάνω. Όπως ανεβήκαμε έτσι κατεβήκαμε. Ο εξωτερικός χώρο της ταράτσας όπως ήταν φυσικό λόγω χειμώνα ήταν κλειστός και μάλιστα υπήρχε απαγορευτικό να περάσεις και να φωτογραφίσεις! Έτσι δεν μπήκαμε καν στο μπαρ. Σημειώστε το εσείς γιατί η ταράτσα τους θερινούς μήνες που είναι ανοιχτή έχει εξαιρετική θέα. Κατεβήκαμε το κτίριο και ψαχνόμασταν για το που θα πάμε για καφέ. Βρεθήκαμε στον πύργο της πυρίτιδας.



Το καφέ που επιλέξαμε τελικά ήταν το Grand Cafe Orient στην παλιά πόλη στην οδό Ovocny trh 19,
δίπλα από το Τσεχικό Μουσείο κυβισμού.


Το εσωτερικό του είναι ένας πολύ ωραίος χώρος σχεδιασμένος για τους λάτρεις του κυβισμού και της αρχιτεκτονικής. Η ατμόσφαιρα ήταν ζεστή και είχε συνεχώς κίνηση. Ο υπεύθυνος και ο ένας σερβιτόρος ήταν πολύ σοβαροί αλλά εξυπηρετικοί, ενώ ο δεύτερος σερβιτόρος ήταν ζωηρός, χαμογελαστός και πολύ φιλικός. Εκτός από τον καπουτσίνο πήρα και ένα γευστικό υπέροχο μιλφέιγ. Ο τελευταίος καφές στην Πράγα ήταν γεγονός!





Στο ταξίδι αυτό απολαύσαμε πολλές στιγμές χαλάρωσης σε καφέ και μπυραρίες. Ήταν ίσως η πρώτη φορά που χαρίσαμε στον εαυτό μας τόσες πολλές στάσεις για ξεκούραση, ζεστασιά, καφέ και μπύρα! Τον χειμώνα άλλωστε δεν γίνεται να περπατάς όλη τη μέρα οπότε οφείλαμε να βρίσκουμε στέγη να μας ζεσταίνει και να μας ξεκουράζει. Γι’ αυτό και πριν το ταξίδι είχα κάνει πολλή καλή έρευνα στα καφέ της Πράγας αλλά και στις μπυραρίες της. Μακάρι να είχαμε κι άλλες μέρες να πήγαινα σε ακόμα περισσότερα! Είπα όμως για φαγητό και θυμήθηκα ότι τελικά το είπαμε και το κάναμε! Αν εξαιρέσουμε το πρωινό που φάγαμε, το τσουρέκι στα κάρβουνα που μοιραστήκαμε και το μιλφέιγ δεν είχαμε φάει τίποτα όλη τη μέρα και είχε πάει αργά το απόγευμα. Πριν επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο ο Rose έφαγε ένα αποτυχημένο σάντουιτς στην χριστουγεννιάτικη αγορά ενώ εγώ με το μιλφέιγ ήμουν κομπλέ!

Αφού ξεκουραστήκαμε στο δωμάτιο, θέλαμε να βγούμε για τελευταία φορά και να φάμε κάτι σαν άνθρωποι. Αλλά είχαμε μπουχτίσει τα λουκάνικα, τα γκούλας και τα κρέατα γενικά. Η λύση ήταν δίπλα μας. Κάθε μέρα πηγαίνοντας προς τη στάση του τραμ βλέπαμε μια πιτσαρία που πάντα είχε πολύ κόσμο. Ήρθε η στιγμή λοιπόν να πάμε κι εμείς. Το ιταλικό εστιατόριο λέγεται San Carlo - Pizza E Cucina Napoletana στη γωνία των οδών M. Horakove και Veverkova πολύ κοντά στην πλατεία Strossmayerovo στο 7ο διαμέρισμα και φυσικά ένα βήμα από το ξενοδοχείο μας Hotel Belvedere Prague. Εγώ πάντως το προτείνω το μαγαζί αν κάποιος θέλει κάτι έξω από το τουριστικό κέντρο, δεν τρώει τσέχικη κουζίνα και του αρέσει το ιταλικό.

Το στυλ του μαγαζιού είναι σαν μια απλή ταβέρνα ενώ οι θαμώνες ήταν ένα μιξ ντόπιων με τουρίστες. Το προσωπικό μια χαρά εξυπηρετικό αν και η παραγγελία μας μπορώ να πω πως καθυστέρησε λιγάκι. Η πίτσα ήταν πολλή καλή ενώ το ριζότο ήταν απλά οκ. Μαζί με μπύρα και κόκα κόλα ο λογαριασμός ήταν γύρω στις 550CZK (22€). Για υποτίθεται συνοικιακό μαγαζί και σε σύγκριση με τις τσέχικες μπυραρίες φτηνό δεν το λες! Αν και τώρα που το σκέφτομαι τόσο θα έβγαινε σε μια οποιαδήποτε πιτσαρία της Ελλάδας.

Untitled_Panorama2.jpg




Το πρωί της επομένης, πήγαμε στον σταθμό Florenc για να πάρουμε το λεωφορείο της Flixbus για Βερολίνο Σόνενφελντ με ενδιάμεση στάση στη Δρέσδη.


Λίγο πριν τα σύνορα με τη Γερμανία, το τοπίο έγινε λευκό!


Δεν είχαμε δει χιόνι ακόμα (μετά χορτάσαμε και στην Ελλάδα), οπότε στη στάση που κάναμε στα σύνορα παίξαμε χιονοπόλεμο με μια παρέα ισραηλινών!




Έτσι χειμωνιάτικα και λευκά κλείνω αυτή την ιστορία. Αυτή ήταν η δική μου Πράγα! Μια Πράγα γιορτινή και στολισμένη, μια Πράγα τουριστική, μεσαιωνική και ιστορική, αλλά και κουλτουριάρα και εναλλακτική! Ευελπιστώ και αυτή η ιστορία μου να γίνει χρηστική για τους επόμενους που θέλουν να την επισκεφτούν. Θα ήθελα να την ξαναδώ την άνοιξη ή το καλοκαίρι. Γι' αυτό και κλείνω με αυτό που είχε πει ο Κάφκα για την πόλη που του ασκούσε μια αλλόκοτη γοητεία! Σχεδόν ολόκληρη η ζωή του συνδέθηκε με την Πράγα.
"Praha nepusti. Ani Tebe, ani me."
''Η Πράγα δεν σε αφήνει να φύγεις. Ούτε εσένα ούτε εμένα''!

ΤΕΛΟΣ
 

alma

Member
Πολύ ωραίες φωτό κι ανταπόκριση από Πράγα. Αγαπώ πολύ την Τσεχία από την οποία μάλιστα όταν πρωτοπήγα δεν είχα πολλές προσδοκίες αλλά με εξέπληξε ευχάριστα. Αν και προτιμώ την τσέχικη επαρχία, ωστόσο και στην Πράγα είχα περάσει υπέροχα σε όλα και μου δημιούργησε μια όμορφη νοσταλγία η ιστορία σου.Και εις άλλα με υγεία!!!!!
 

giannismits

Member
Thanks @alma
Ναι θυμάμαι την ιστορία σου και την εξόρμηση σου στην επαρχία της Τσεχίας. Ήθελα πολύ να πάω Cesky Krumlov αλλά με 3,5 μέρες στη διάθεση μας και καταχείμωνο δεν γινόταν. Αν όμως είχα ακόμα μια μέρα θα την έκανα την ημερήσια κι ας νυχτώνει νωρίς. Κι εγώ πάντως δεν είχα προσδοκίες από τη Πράγα αλλά περάσαμε ωραιότατα. Όπως είπα θα ήθελα σίγουρα να την επισκεφτώ και πάλι άνοιξη και καλοκαίρι.
 

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
30.175
Μηνύματα
702.757
Μέλη
34.741
Νεότερο μέλος
ioannis s

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom