Τσεχική Δημοκρατία Πράγα: Παραμύθι ή εφιάλτης?

giannismits

Member

Υ.Γ: Για να παίξουν σωστά τα Gif αφήστε πρώτα να φορτώσει η σελίδα.
Δυο μήνες πριν...
Είναι Οκτώβριος και πλησιάζει το 7ημερο ταξίδι στην Πολωνία. Έχω προετοιμάσει τα πάντα, έχω κλείσει αεροπορικά, ξενοδοχεία, τρένα, λεωφορεία, ακόμα και την είσοδο μας στο Άουσβιτς. Όλα είναι έτοιμα. Όλα μοιάζουν ιδανικά μέχρι εκείνο το βροχερό απόγευμα. Ο Rose, μόλις 7 μέρες πριν το ταξίδι με προσγειώνει ανώμαλα! Γιάννη το ταξίδι δεν θα γίνει! Τι είπες ρε?



Μετά το πρώτο σοκ και μια έντονη συζήτηση που μου εξήγησε τους λόγους, η ψυχολογία μου πέφτει στα τάρταρα. Η προδοσία αυτή που προκαλεί έναν έντονο κλαυσίγελο και ένα ξέσπασμα άνευ προηγουμένου!



Η απόφαση αυτή με αιφνιδιάζει και δεν το σκέφτομαι καν να πάω μόνος μου στην Πολωνία αν και θα μπορούσα. Με τι ψυχολογία άλλωστε. Τα λεφτά που χάσαμε ήταν 120€ ο καθένας και αυτό είναι το λιγότερο που με έχει γεμίσει θλίψη. Ευτυχώς τα ξενοδοχεία πρόλαβα να τα ακυρώσω δωρεάν. Οι μέρες περνούν και το κλίμα ανάμεσα σε μένα και τον Rose είναι ψυχροπολεμικό. Σε κάθε τηλεφώνημα του αντιδρώ έντονα και βγαίνω εκτός εαυτού. Δεν θέλω να ακούσω καμία δικαιολογία και καμία κατηγορία. Δε σε αναγνωρίζω... κλείστο!




Μετά από μέρες συναντηθήκαμε. Είχα έναν έντονο αρνητισμό και η προδοσία αυτή δεν είχε καταλαγιάσει μέσα μου. Αντίθετα σαν τον αντίκρισα ξέσπασα ειρωνικά!



Η συζήτηση συνεχίστηκε έντονα. Η κατάσταση ξέφυγε και δεν αναγνώρισα τον εαυτό μου στο πόσο χυδαία ξέσπασα στον Rose που με κοιτούσε αποσβολωμένος!



Μέχρι και για χειροδικία ήμουν ικανός! Τέτοια μανία είχα μέσα μου! Και όλα αυτά για ένα ταξίδι!
Για τέτοια τρέλα μιλάμε! Μου ξυπνούσε άγρια ένστικτα σαν τον έβλεπα!



Η συζήτηση έφτασε σε αδιέξοδο και καμία πλευρά δεν υποχωρούσε. Και να έχω από πάνω τις ειρωνείες και τα καυστικά σχόλια των δικών μου για το ταξίδι του τύπου, πως τα περάσατε, τι τρώγατε?




Έπρεπε να περάσουν βδομάδες για να ηρεμήσει αυτή η τρελή κόντρα. Και πάνω απ’ όλα να ξεπεράσω το ακυρωμένο ταξίδι. Ο Rose ο οποίος ξεπέρασε την εσωτερική πάλη και τα διλλήματα που είχε, μου δηλώνει πως Δεκέμβριο μπορούμε να κάνουμε μια εξόρμηση σε χριστουγεννιάτικο mood! Αυτό ήταν. Η λύπη της Πολωνίας ήταν παρελθόν και η διάθεση μου επανήλθε με υψηλούς ρυθμούς! Έρχεται νέο ταξίδι!



Η Πολωνία έγινε Τσεχία...
Γρήγορη αναζήτηση αεροπορικών, προορισμοί που δεν έχουμε πάει σε συνδυασμό με το χριστουγεννιάτικο κλίμα και η μπίλια έπεσε στην Πράγα. Η Πράγα δεν ήταν ποτέ μα ποτέ διακαής μου πόθος. Ίσα ίσα που διαβάζοντας τα διόλου κολακευτικά σχόλια γι’αυτήν κάτι με απωθούσε και με τραβούσε μακριά στο να την βάλω στα άμεσα σχέδια μου. Όμως τέτοια ώρα τέτοια λόγια. Η Πράγα είναι άλλη μια πόλη που θα μπει στη λίστα μου, θα τη γνωρίσω και θα αποκτήσω ιδία άποψη για το αν αξίζει ή όχι. Άλλωστε το concept του ταξιδιού όπως και πέρσι με το Λουξεμβούργο, ήταν το χριστουγεννιάτικο κλίμα σε συνδυασμό με μια γραφική πόλη.

Στην Πράγα πήγαμε μέσω Λαμίας, που στην προκειμένη περίπτωση Λαμία είναι η Δρέσδη. Τα αεροπορικά με Aegean από Θεσσαλονίκη ήταν μέσω Αθήνας και κόστιζαν 170€ το άτομο. Έτσι βρήκα την εναλλακτική. Η πτήση από Θεσσαλονίκη μέχρι Βερολίνο Σόνενφελντ με Ryanair κόστισε 60€ με επιστροφή το άτομο με προτεραιότητα και 2 αποσκευές στην καμπίνα. Μετά από το αεροδρόμιο Σόνενφελντ μέχρι την Πράγα (με ανταπόκριση στη Δρέσδη) με λεωφορεία της FLIX BUS. Τα εισιτήρια τα είχα κλείσει ηλεκτρονικά και η διαδρομή Σόνενφελντ – Πράγα μέσω Δρέσδης (με επιστροφή) κόστισαν 45€ το άτομο. Έτσι συνολικά δώσαμε 105€ το άτομο .

Από Βερολίνο στη Δρέσδη...
Φτάσαμε στο αεροδρόμιο Σόνενφελντ στις 12:20. Στις 13:30 επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο της FLIX BUS με προορισμό τη Δρέσδη. Στη Δρέσδη φτάσαμε μετά από 2 ώρες στις 15:30 έξω από τον κεντρικό σταθμό τρένων της πόλης Dresden Hauptbahnhof στην οδό Bayrische Strasse. Το άλλο λεωφορείο για Πράγα θα έφευγε στις 16:50 οπότε είχαμε πάνω από μια ώρα στη Δρέσδη. Τι κι αν είχα βλέψεις να δω το ιστορικό της κέντρο, τι κι αν είχα σημειώσει τα αξιοθέατα που ήθελα να δω. Προφανώς είναι αστείο που νόμιζα ότι θα προλάβαινα να δω κάτι. Αφού υπάρχει και μια απόσταση πάνω από 20 λεπτά περπάτημα από τον σταθμό μέχρι το κέντρο. Δεν θα ρισκάρω λοιπόν να χάσουμε το λεωφορείο για την Πράγα για να δω εγώ την κεντρική πλατεία Neumarkt.

Την μίνι βόλτα μας την κάναμε όμως, σέρνοντας τις χειραποσκευές μας στην κρύα με ψιλόβροχο Δρέσδη. Πολύ κοντά στον σταθμό είναι η Prager Str. με τη χριστουγεννιάτικη αγορά της. Όμορφο κλίμα, αρκετός κόσμος, τραγούδια, λουκάνικα, γλυκά, μυρωδιές που μας έβαλαν στο κλίμα των εορτών και του ταξιδιού γενικότερα.







Λίγο μετά η τεράστια χριστουγεννιάτικη αγορά στην πλατεία Altmarkt. Χαμός από κόσμο και από ξύλινα σπιτάκια. Ο χρόνος είναι αμείλικτος και πρέπει να επιστρέψουμε στον σταθμό. Κάνω μια μικρή γρήγορη βόλτα στην αγορά και προσπαθώ να μη παρασυρθώ να μην απομακρυνθώ και χαθώ. Νομίζω πως η χριστουγεννιάτικη αγορά της Altmarkt είναι από τις μεγαλύτερες της Ευρώπης!









Παίρνουμε το δρόμο της επιστροφής και σε 20 λεπτά είμαστε ξανά στην Bayrische Strasse και προσπαθούμε να εντοπίσουμε από πού θα φύγει το λεωφορείο Ν367 της Flix bus. Υπάρχει ένα μίνι άγχος γιατί η ώρα της αναχώρησης πλησιάζει και δεν έχουμε βρει τη σωστή στάση. Τελικά τελευταία στιγμή βλέπουμε να πλησιάζει το λεωφορείο Ν367 αλλά η στάση είναι απέναντι και όχι στο σημείο που περιμέναμε εμείς. Τελικά όλα καλά. Δείχνουμε τα ηλεκτρονικά μας εισιτήρια και ανεβαίνουμε στο διώροφο υπερσύγχρονο λεωφορείο. 16:55 ξεκινάμε. Στη διαδρομή ζαλιστήκαμε γιατί κακώς καθίσαμε στον επάνω όροφο. Το λεωφορείο δεν είχε κανέναν έλεγχο στα σύνορα και δεν καταλάβαμε ότι αλλάξαμε χώρα.

Άφιξη στην Πράγα...
Από τα παράθυρα είδαμε ότι πλησιάζοντας στη Πράγα έβρεχε αρκετά. Σε 2 ωρίτσες φτάσαμε στον σταθμό λεωφορείων Prague UAN Florenc με τη βροχή να έχει σταματήσει ευτυχώς. Το ταξίδι μόλις ξεκίνησε.
Το πρώτο που κάναμε ήταν να πάμε στο tourist information να βγάλουμε τις κάρτες για τα μέσα μεταφοράς. Και ερχόμαστε σε επαφή με τον πρώτο Τσέχο! Πρώτη εντύπωση θετική!

Και το τονίζω γιατί η παραφιλολογία γύρω από την συμπεριφορά των κατοίκων της Πράγας ήταν κάτι που με προβλημάτισε έντονα πριν το ταξίδι. Είχα φοβηθεί με αυτά που είχα διαβάσει περί αγένειας, απότομης συμπεριφοράς, άξεστων υπαλλήλων, φραγκοφονιάδων και άλλα πολλά ωραία. Καθημερινά κάναμε crash test με όποιον Τσέχο συναναστραφήκαμε και πρέπει να σας πω ότι όλοι πέρασαν το τεστ. Εν ολίγοις δεν είχαμε πρόβλημα με κανέναν. Στην χειρότερη περίπτωση είχαμε 2-3 περιπτώσεις με σοβαρούς τυπικούς ανθρώπους με σωστή εξυπηρέτηση όμως, και στο 70% είχαμε ευγενέστατους και φιλικούς ανθρώπους που μας έκαναν πολλή καλή εντύπωση. Με λίγα λόγια οι κάτοικοι της Πράγας δεν είναι κάτι αξιοπερίεργο που οι ψυχολόγοι πρέπει να μελετήσουν την ιδιαίτερη και ιδιότροπη συμπεριφορά τους. Είδαμε φυσιολογικούς ανθρώπους σε όλους τους τομείς και δεν νοιώσαμε ότι μας βλέπουν ως πορτοφόλια όπως συχνά λέγεται. Επίσης και στη συνεννόηση με τα αγγλικά δεν είχαμε κανένα πρόβλημα.

Επειδή δεν είμαι άνθρωπος που θα ψάξω εξονυχιστικά ή θα προβληματιστώ πώς να μη χάσω λίγα ευρώ στην μετατροπή συναλλάγματος, είχα κορόνες μαζί μου τις οποίες πήρα από το κλασικό αξιόπιστο ανταλλακτήριο στην Αριστοτέλους. Για 250€ πήρα 6000 κορόνες. Σύμφωνα με την ισοτιμία εκείνης της μέρας τα 250€ ήταν περίπου 6450CZK. Με λίγα λόγια οι 6000CZK που πήρα ήταν 232€ άρα στην μετατροπή έχασα 18€. Λίγα ή πολλά δεν δίνω ιδιαίτερη σημασία. Είχα βέβαια σημειώσει τρία αξιόπιστα ανταλλακτήρια στην Πράγα αλλά δεν χρειάστηκαν. Τα ανταλλακτήρια αυτά είναι το eXchange, στην οδό Kaprova 14/13 πίσω από την εκκλησία του αγίου Νικολάου, το exchange8 στην οδό Zatecka 8 πολύ κοντά στο προηγούμενο και ένα στην οδό Panska 1 κοντά στον πεζόδρομο NA Prikope. Αχρείαστα να είναι και όντως δεν χρειάστηκαν. Άλλωστε είχα τις κάρτες μου που τις χρησιμοποίησα ελάχιστες φορές.

Αγοράσαμε λοιπόν εισιτήρια των 30 min. προς 24κορόνες το ένα που θα τα χρειαζόμασταν το πρώτο βράδυ και για τις επόμενες 3 μέρες αγοράσαμε τις κάρτες των 72ωρών προς 310CZK τη μία την οποία την ακυρώνεις μόνο στην πρώτη διαδρομή και μετά διαρκεί για 72 ώρες. Όπως διαπιστώσαμε είναι πολύ εύκολο να παρανομήσεις γιατί οι κάρτες είναι χάρτινες και όχι ηλεκτρονικές. Τα ακυρωτικά μηχανήματα είναι τα κλασικά που έχουμε και στα αστικά στη Θεσσαλονίκη ενώ στο μετρό τους δεν υπάρχουν ούτε μπάρες ούτε τίποτα. Περνάς και χωρίς εισιτήριο. Αρκεί βέβαια να μην είσαι άτυχος και τύχεις σε έλεγχο. Εμείς κάναμε και μια μικρή βλακεία. Την επόμενη μέρα ακυρώσαμε την 3ημερη κάρτα στην λάθος πλευρά. Έτσι δεν φαίνονταν η ακριβής ημερομηνία και ώρα ακύρωσης. Η ευγενική κυρία που ρωτήσαμε στο tourist information στην πλατεία Wenceslas μας είπε ότι λογικά δεν θα έχουμε πρόβλημα σε κάποιον έλεγχο αν και αυτό έχει να κάνει και με τον εκάστοτε ελεγκτή όπως τόνισε. Μας είπε να δικαιολογηθούμε ότι είμαστε τουρίστες, ότι δεν ξέραμε και μάλλον δεν θα έχουμε κάποιο πρόβλημα! Έλεγχο πάντως δεν πετύχαμε πουθενά.

Το δίκτυο των τραμ στην Πράγα είναι απλά άψογο. Το τραμ 8 ήταν αυτό που πήραμε από τη στάση Florenc και σε 5 στάσεις ήμασταν στην Strossmayerovo namesti. Σε ελάχιστα μέτρα βρισκόταν το ξενοδοχείο μας Hotel Belvedere Prague στην M. Horakove 19 https://el.hotels.com/ho144202/. Την κράτηση την έκανα από την Hotels και για 4 διανυκτερεύσεις κόστιζε 185€. Επειδή όμως είχα μαζέψει 10 διανυκτερεύσεις, κέρδισα μια την οποία εξαργύρωσα κι έτσι το τελικό πόσο ήταν 146€. Καθόλου άσχημα για ξενοδοχείο 4 αστέρων, με πλούσιο πρωινό στην τιμή σε πολλή καλή περιοχή που εξυπηρετούσαν πολλές γραμμές τραμ και σε ελάχιστες στάσεις ήμασταν στην παλιά πόλη. Δωμάτιο μεγάλο, με τέλεια ζέστη, και όλοι οι υπάλληλοι στη ρεσεψιόν άντρες και γυναίκες φιλικοί και ευγενικοί. Το προτείνω ανεπιφύλακτα.

Αν και είχαμε ταλαιπωρηθεί λιγάκι με τις αλλαγές λεωφορείων, δεν υπήρχε περίπτωση να μείνουμε μέσα. Μια πρώτη γνωριμία με τη στολισμένη Πράγα επιβαλλόταν. Ντύσιμο τρελά ζεστό και βγαίνουμε. Δεν μπορώ να πω βέβαια ότι ζήσαμε το περιβόητο κρύο της Πράγας. Όλες τις μέρες η θερμοκρασία κυμάνθηκε από -2 έως 4 βαθμούς. Ήλιος και ψιλόβροχο όλες τις μέρες και η ευχή να δούμε λευκή την Πράγα δυστυχώς δεν πραγματοποιήθηκε. Και ήθελα τόσο πολύ να τη δω χιονισμένη. Όμως ήμασταν τόσο καλά ντυμένοι με ισοθερμικά, με ζεστά ρούχα, με σκούφους κι εγώ ειδικά με ένα γιγαντιαίο κασκόλ και πραγματικά δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα με το κρύο.

Η Strossmayerovo namesti. Όπου namesti=πλατεία.
Στο βάθος η Kostel Sv. Antonina Paduanskeho δηλαδή η Εκκλησία του Αγίου Αντωνίου της Πάντοβα.


Σε τρείς στάσεις κατεβαίνουμε στην Namesti Republiky (Πλατεία Δημοκρατίας). Η χριστουγεννιάτικη αγορά στην πλατεία είναι από τις πιο δημοφιλής αν και δεν μπορώ να πω ότι γινόταν και χαμός. Λογικά όλοι θα ήταν στην πλατεία της παλιά πόλης. Στην πλατεία Republiky όλα ήταν φωτεινά, γιορτινά και στολισμένα. Στην πλατεία βρίσκεται το μεγαλύτερο εμπορικό της Πράγας το Palladium αλλά και ένα άλλο μεγάλο σύμπλεγμα καταστημάτων και εστιατορίων ακριβώς απέναντι το Kotva .











page.jpg


Στα στενά πριν φτάσουμε στην κεντρική πλατεία επικρατούσε ησυχία και κυκλοφορούσε λίγος κόσμος. Η πόλη μου φάνηκε ατμοσφαιρική και επιβλητική. Παρ’όλο που η Πράγα δεν ήταν για μένα η πόλη των ονείρων μου, αισθανόμουν ιδιαίτερη χαρά που την περπατάω, την αισθάνομαι και που για τρείς μέρες θα προσπαθήσω να την απολαύσω όσο περισσότερο γίνεται. Η πρώτη βραδιά ήταν μια χαλαρή βόλτα γνωριμίας. Όμως η μεσαιωνική αύρα της Πράγας ήδη μας είχε γοητεύσει.

Prasna brana ή αλλιώς Πύργος της πυρίτιδας


Στην ατμοσφαιρική πλατεία Tyn.




Το στενό σοκάκι Tynska που καταλήγει στην μεγάλη πλατεία της παλιάς πόλης


page1.jpg


Και φτάνουμε στην περίφημη μεσαιωνική πλατεία Staromestske namesti. Την πλατεία που χτυπά η καρδιά της πόλης. Η χριστουγεννιάτικη αγορά εδώ είναι ο πόλος έλξης της Πράγας αυτή την εποχή. Μιας από τις πιο δημοφιλείς χριστουγεννιάτικες αγορές της Ευρώπης. Σε πρώτο πλάνο το φυσικό χριστουγεννιάτικο δέντρο υπερπαραγωγή!



Η πόλη έχει φορέσει τα καλά της και μας έχει υποδεχτεί υπέρλαμπρη! Το CNN κατέταξε την χριστουγεννιάτικη αγορά της παλιάς πόλης μέσα στις 10 καλύτερες στον κόσμο και την ίδια την πόλη της Πράγας ως τον νούμερο ένα προορισμό στον κόσμο για χριστουγεννιάτικες διακοπές. Το Christmas Market της παλιάς πόλης της Πράγας μπορεί να μην είναι τόσο μεγάλο όσο άλλα της Ευρώπης όμως αυτό του δίνει μια πιο ας το πούμε οικογενειακής ζεστής ατμόσφαιρας. Και η αλήθεια είναι πως ενώ την φανταζόμουν να έχει λαοθάλασσα, και να μη μπορείς να περπατήσεις, είχε πολύ λιγότερο κόσμο από αυτό που περίμενα.



Μικρά ξύλινα σπιτάκια, φορτωμένα με ξύλινα στολίδια, κεριά, παιχνίδια και άλλα χριστουγεννιάτικα καλούδια. Η μυρωδιά του κρύου αναμιγνύεται υπέροχα με τις μυρωδιές από το ζεστό αρωματικό κρασί, το μυρωδάτο τσουρέκι τρντέλνικ στα κάρβουνα, τις γλυκιές κρέπες, ενώ το ψητό χοιρινό και τα λουκάνικα έχουν την τιμητική τους και σκορπίζουν την καρβουνιασμένη μοσχοβολιά τους στον κρύο αέρα. Όλα μοιάζουν μαγικά στην πλατεία.





Βέβαια η ίδια η χριστουγεννιάτικη αγορά δεν θα είχε την ίδια αξία και ατμόσφαιρα αν δεν ήταν στην καρδιά της εκπληκτικής μεσαιωνικής πλατείας Staromestske. Μια πλατεία γεμάτη μπαρόκ, αρ νουβό και γοτθικά αριστουργήματα που την κάνουν απλώς ακαταμάχητη. Ο ναός της Παναγίας του Tyn με τους ωραιότερους πύργους της Πράγας τραβάει όλα τα βλέμματα. Το ίδιο και η υπέροχη εκκλησία του Αγίου Νικολάου και βέβαια ο πύργος με το αστρονομικό ρολόι. Όλη η πλατεία είναι σαν από παραμύθι. Χμ βλέπω αρχίζω και υποπίπτω σε γλυκανάλατους χαρακτηρισμούς! Μάλλον η Πράγα παρασύρει ακόμα και τους πιο επιφυλακτικούς επισκέπτες! Ίσως τελικά δεν είναι εφιάλτης η Πράγα!







Στη μέση της πλατείας είναι στημένη μια κατασκευή στην οποία ανεβαίνεις τις σκάλες και από το μπαλκονάκι βλέπεις από ψηλά την πλατεία. Είναι το σημείο που είχε τον περισσότερο συνωστισμό διότι οι παρέες δεν αρκούνταν στο να βγάλουν μια φωτογραφία αλλά ήθελαν να βγουν σε κάθε σημείο με τα φωταγωγημένα αριστουργήματα της πλατείας. Έτσι δημιουργούνταν μποτιλιάρισμα. Πόζαρα κι εγώ βέβαια (όχι που θα έχανα) και κατάφερα παρά το στριμωξίδι να φωτογραφίσω κι εγώ κάθε γωνιά της πλατείας.









page2.jpg


Καλές οι βόλτες, μοναδικό το σκηνικό αλλά αυτές οι μυρωδιές των λουκάνικων μας έσπασαν τη μύτη. Χτυπήσαμε λοιπόν ο καθένας από ένα αφράτο ψωμάκι με λουκάνικο τα οποία εξαφανίσαμε μέχρι να πούμε Πράγα! 180 κορόνες και για τα δύο δηλαδή 6,95€. Πριν συνεχίσουμε πήραμε και ένα Trdelnik με κανελοζάχαρη το οποίο ήταν πεντανόστιμο.



Στολισμένη και λαμπερή η διάσημη λεωφόρος Parizska


Μπορεί η πρώτη αυτή γνωριμία με την πόλη να ήταν επιδερμική αλλά δεν γινόταν να μη δούμε και να μη σταθούμε λίγο στο σήμα κατατεθέν της πλατείας, το εντυπωσιακό Αστρονομικό Ρολόι (Orloj) του Παλιού Δημαρχείου το όποιο μάλιστα ήταν και φρεσκο-ρετουραρισμένο. Ήμασταν πολύ τυχεροί που το βλέπαμε στα καλύτερα του μιας και λίγες βδομάδες πριν ήταν με σκαλωσιές! Το ρολόι είναι ένα πραγματικό στολίδι!

page3.jpg








Μπορεί να ήμασταν κουρασμένοι και έτοιμοι για την επιστροφή μας στο ζεστό ξενοδοχείο μας, όμως δεν γινόταν να μη βλέπαμε πρώτα και την πιο διάσημη γέφυρα της Πράγας την περίφημη Karluv most, την γέφυρα του Καρόλου. Διασχίσαμε την οδό Karlova και όσο πλησιάζαμε προς τη γέφυρα το κρύο γινόταν ακόμα πιο έντονο αφού φτάναμε στον ποταμό και υπήρχε μεγαλύτερη ανοιχτωσιά.

Η οδός Husova, κάθετη της οδού Karlova


Αν υπάρχει μια περίπτωση να πετύχεις την γέφυρα του Καρόλου άδεια ή έστω με ελάχιστο κόσμο τότε είναι μόνο τις βραδινές ώρες ή πολύ νωρίς το πρωί. Κι εμείς το πετύχαμε. Και πιστέψτε με είναι άλλη η μαγεία. Η πέτρινη γέφυρα ήταν σκοτεινή και τα αγάλματα της στέκονταν μυστήρια και απόκοσμα ενώ μια ελαφριά ομίχλη σαν φάντασμα είχε εμφανιστεί από το πουθενά! Ο πύργος της γέφυρας και όλο το τοπίο γύρω του μας μετέφεραν στο μεσαίωνα! Απέναντι στο λόφο το εντυπωσιακά φωτισμένο κάστρο της Πράγας που το γοτθικό του είδωλο αντικατοπτρίζεται αχνά στην σκοτεινή επιφάνεια του ποταμού Μολδάβα!









Λίγοι οι τολμηροί που διέσχιζαν την γέφυρα εκείνη την ώρα. Εμείς φτάσαμε μέχρι τη μέση της και επιστρέψαμε αφού το κρύο ήταν πολύ έντονο και οι 2 βαθμοί είχαν αίσθηση -4! Αν χιόνιζε, αν έπιανε η ευχή μας και χιόνιζε θα ήμουν εκείνη τη στιγμή ευτυχισμένος. Θα ήταν το σκηνικό που είχα ονειρευτεί. Όμως και χωρίς χιόνι, αυτή η αρχή του ταξιδιού μας έδωσε την αίσθηση πως από την Πράγα θα πάρουμε πολλά περισσότερα από αυτά που περιμέναμε! Μας φάνηκε πολλά υποσχόμενη και ανυπομονούσαμε για την επόμενη ημέρα που θα ήταν η πραγματική έναρξη του ταξιδιού.

Πήραμε το δρόμο της επιστροφής και αφού περάσαμε πάλι από την κεντρική πλατεία η οποία είχε πολύ λιγότερο κόσμο, φτάσαμε στην Republiky. Η πλατεία ήταν σχεδόν έρημη και όλα τα σπιτάκια στην χριστουγεννιάτικη αγορά είχαν κλείσει. Κουκουλωμένοι και παγωμένοι πήγαμε στη στάση για να πάρουμε το τραμ 8. Το ζεστό δωμάτιο μας περίμενε για έναν τέλειο ύπνο!



 
Last edited:

panius

Member
Χαχαχαχα!!! Σούπερ η GIFεισαγωγή!!! Θα γίνει μόδα!!! Γιατί ακυρώθηκε όμως η Πολωνία;;; Ο Rose δεν τα διαλύει όλα έτσι αβίαστα. Κάτι του κανες σίγουρα!!! :p
 

giannismits

Member
Χαχαχαχα!!! Σούπερ η GIFεισαγωγή!!! Θα γίνει μόδα!!! Γιατί ακυρώθηκε όμως η Πολωνία;;; Ο Rose δεν τα διαλύει όλα έτσι αβίαστα. Κάτι του κανες σίγουρα!!! :p
χαχαχα ορκίζομαι δεν έκανα τίποτα. Του έβαλαν λόγια παρατρεχάμενοι, έπεσε θύμα κυκλώματος :D
Και να βλέπω στο φόρουμ απανωτά ερωτήματα για Κρακοβία και Βαρσοβία και να μου ανάβουν τα λαμπάκια. Λες και ήταν όλοι βαλτοί. Ήμουν έτοιμος να αρχίσω να πυροβολώ! (Μια Σοράγια έπρεπε να βάλω στην εισαγωγή:D)
 

echo2011

Member
Πολύ ωραία αρχή και τέλειες οι φωτογραφίες Γιάννη! Μια χαρά είναι η Πράγα, για Χριστούγεννα ότι πρέπει! Στον λόφο Petrin ανεβήκατε; θυμάμαι ότι μου άρεσε πολύ η θέα από εκεί πάνω! όπως και το σοκάκι των αλχημιστών που πολλοί χαρακτηρίζουν ως tourist trap, είχε αρκετό ενδιαφέρον!
 

giannismits

Member
Πολύ ωραία αρχή και τέλειες οι φωτογραφίες Γιάννη! Μια χαρά είναι η Πράγα, για Χριστούγεννα ότι πρέπει! Στον λόφο Petrin ανεβήκατε; θυμάμαι ότι μου άρεσε πολύ η θέα από εκεί πάνω! όπως και το σοκάκι των αλχημιστών που πολλοί χαρακτηρίζουν ως tourist trap, είχε αρκετό ενδιαφέρον!
Γιες και στα δύο :) Και μου άρεσαν πολύ. Η Πράγα οντως είναι μια χαρά και αν βγεις και λίγο εκτός τουριστικού κέντρου την απολαμβάνεις καλύτερα. Εμείς προσπαθούσαμε οσο μπορούσαμε να ξεφεύγουμε απο τα πλήθη.
 

georgeant

Member
Ρε, πέθανα στο γέλιο με την εισαγωγή! Και Mr. Μπούτιας και εθνικός σταρ και Ντολτσε Βιτα; χα χα χα, αψογη!
Μπράβο ρε Γιάννη, χαίρομαι που τελικά σου άρεσε. Κρίμα για την Πολωνία αλλά η Πράγα κατά τη γνώμη μου πρέπει να έχει θέση στην bucket list κάθε ταξιδιώτη. Είναι βγαλμένη από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, η αύρα της είναι απαράμιλλη. Τώρα που βλέπω τις φωτογραφίες από σημεία που είχα περάσει κι εγώ μου ξυπνούν αναμνήσεις και θέλω να ξαναπάω!
Περιμένουμε εναγωνίως τη συνέχεια!
p.s. Η Δρέσδη πώς σου φάνηκε από τη μικρή γεύση που πήρες;
 

giannismits

Member
Γιώργο το κακό με τη Δρέσδη είναι ότι φτάσαμε σε απόσταση αναπνοής από την περίφημη μπαρόκ πλατεία Neumarkt με τα αριστουργήματα και δεν είχαμε χρόνο να τη δούμε. Το κομμάτι που είδαμε δεν ήταν γραφικό. Είχε σύγχρονα κτίρια με πολυκαταστήματα και γραφεία αλλά επειδή ήταν στολισμένα μας άρεσε. Γενικά από το λίγο που την είδαμε μας άφησε μια ωραία αίσθηση και θέλω στο μέλλον να την επισκεφτώ.

Για την Πράγα τα είπες όλα. Πήγα επιφυλακτικός και τελικά μας αποζημίωσε. Αν απομονώσεις την πολυκοσμία στα κεντρικά σημεία είναι όντως απίστευτα ατμοσφαιρική πολη. Τα πανοράματα της δε εκπληκτικά. Μπορεί να ήταν εορταστική περίοδος αλλά είμαι σίγουρος ότι είχε πολύ λιγότερο κόσμο σε σύγκριση με άνοιξη και καλοκαίρι. Οπότε ο Δεκέμβρης είναι καλός μήνας για την Πράγα για να αποφύγεις τις λαοθάλασσες.
 
Last edited:
Ο παραπάνω καταιγισμός από gif μας έδωσε μια πολύ καλή εικόνα της ψυχολογικής σου κατάστασης όταν ακυρώθηκε το ταξίδι. Το καλύτερο βέβαια θα ήταν να είχατε πάει και στην Πολωνία και στην Πράγα, αλλά δε θα μιλήσω άλλο για ταξίδια που ματαιώθηκαν γιατί με πληγώνει αυτό το θέμα.

Άλλωστε το concept του ταξιδιού όπως και πέρσι με το Λουξεμβούργο, ήταν το χριστουγεννιάτικο κλίμα σε συνδυασμό με μια γραφική πόλη.
Ελπίζω μετά το φετινό και το περσινό ταξίδι να καθιερώσετε μια απόδραση αυτή την εποχή του χρόνου.

Η Πράγα δεν ήταν ποτέ μα ποτέ διακαής μου πόθος.
Ούτε και εμένα. Για την ακρίβεια θεωρούσα σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα πάω στην Πράγα, έχουν πάει άλλωστε τόσα γνωστά μου άτομα που δεν ταξιδεύουν συχνά, γι'αυτό και πάντα την άφηνα για το μέλλον. Ώσπου ένα καλοκαίρι που δεν είχα κάποιο πραγματοποιήσιμο πλάνο, σκέφτηκα ότι μάλλον ήταν η ώρα της Πράγας.

Στολισμένη και λαμπερή η διάσημη λεωφόρος Parizska
Είναι πανέμορφη και δυστυχώς δεν πρόλαβα να την περπατήσω.

Λίγο το παρεκκλήσιο της Βηθλεέμ που υπάρχει εκεί, λίγο ο Βεγκέσλαος και το τραγούδι για αυτόν που εμφανίζεται συνέχεια μπροστά μου τις τελευταίες μέρες σε βιβλία και τηλεόραση, με κάνουν να ανυπομονώ για περισσότερη χριστουγεννιάτικη Πράγα!
 

giannismits

Member
@Eurotraveler πράγματι θα ήθελα να καθιερώθει ένα 3ημερο κάθε χρόνο τον Δεκέμβριο σε μια χριστουγεννιάτικη ατμοσφαιρική πόλη! Δεν ήξερα τι θα πει ακυρωμένο ταξίδι αλλά το έμαθα καλά. Και όταν δεν υπάρχει θέμα υγείας και οι λόγοι είναι άλλοι που ακυρώθηκε, και σκέφτεσαι ότι δεν υπήρχε λόγος να ακυρωθεί, τότε σε πιάνει τρέλα. Τέλος πάντων!

Εγώ σε 3+ μέρες και παρ' όλο που βράδιαζε νωρίς μπορώ να πω πως είμαι πολύ ευχαριστημένος στο πόσο τη γύρισα. Και πήγαμε και σε κάποια μέρη έξω από την πεπατημένη. Πάντως δικαίως θεωρείται must για χριστουγεννιάτικη εξόρμηση. Το επόμενο κεφάλαιο λογικά αύριο.
 

giannismits

Member
Letna Park (Letenske sady)

Το πρωινό ξεκίνησε με το απλό, λιτό και απέριττο πρωινό μας!


page.jpg


Από το παράθυρο του δωματίου μας, ο κεντρικός δρόμος M. Horakove




Ο καιρός είναι καλός για τα δεδομένα της Πράγας, με έναν ήλιο που πολεμά να βγει και τη θερμοκρασία στις 9 το πρωί στους 3 βαθμούς. Η Πράγα, όπως και το Παρίσι, χωρίζει τις γειτονιές της με νούμερα. Το 1 είναι το κέντρο που περιλαμβάνει την παλιά πόλη (Stare Mesto), τη νέα πόλη (Nove Mesto), και στην απέναντι πλευρά του ποταμού Μολδάβα τη μικρή πόλη (Mala Strana) και τη συνοικία του κάστρου (Hradcany). Αν και το ξενοδοχείο μας είναι κοντά στην παλιά πόλη, βρίσκεται στο 7ο διαμέρισμα στην περιοχή Holesovice. Η σημερινή και η αυριανή μέρα περιλαμβάνει όλο το 1ο διαμέρισμα της Πράγας με τις τέσσερις συνοικίες όμως πριν πάμε στην παλιά πόλη, θα ξεκινήσουμε από τη γειτονιά μας στο διαμέρισμα 7 της Πράγας και από το πάρκο Letna. Θα έλεγα πως ξεκινάμε με ένα highlights της Πράγας.

Μεγάλο προνόμιο να έχεις δίπλα σου το πάρκο Λέτνα (Letenske sady), και να ξεκινάς τη μέρα σου από αυτό. Υπέροχη η αίσθηση στην ψυχρή ατμόσφαιρα να περπατάμε ένα από τα μεγαλύτερα πάρκα της Πράγας, το οποίο προσφέρει μια μοναδική θέα στην πόλη. Στην Πράγα χορτάσαμε πανοραμική θέα από πάρα πολλά σημεία μιας και η πόλη είναι χτισμένη σε λόφους, αλλά η θέα από το Λέτνα είναι απλά η καλύτερη! Στο πάρκο συναντήσαμε λίγους κατοίκους που είτε έκαναν τζόκινγκ είτε είχαν βγάλει βόλτα τα σκυλιά τους. Ένα τεράστιο πάρκο δικό μας!

page1.jpg






Ο πρωινός περίπατος μας αναζωογόνησε. Πόσο τέλεια θα είναι όμως εδώ την άνοιξη και το καλοκαίρι. Θα σφύζει από ζωή και θα είναι όλα καταπράσινα. Το πρώτο σημείο που αντικρίσαμε την υπέροχη πανοραμική θέα ήταν από το Letensky zamecek. Ένα εστιατόριο που έχει και αίθριο με μοναστηριακά τραπέζια που τους ζεστούς μήνες οι κάτοικοι απολαμβάνουν τη μπύρα τους μαζί με τη θέα!







Λίγο μετά συναντήσαμε τον γιγαντιαίο μετρονόμο που βρίσκεται σε ένα συμβολικό σημείο της πόλης. Σε αυτό το σημείο ήταν το τεραστίων διαστάσεων μνημείο του Ιωσήφ Στάλιν. Το γρανιτένιο μνημείο προς τιμήν του σοβιετικού ηγέτη είχε τοποθετηθεί το 1955 (δυο χρόνια μετά το θάνατό του) για τη λατρεία της προσωπικότητας του. Ήταν το μεγαλύτερο άγαλμα του Στάλιν και γενικότερα το μεγαλύτερο άγαλμα σε ολόκληρη την Ευρώπη με 15,50 μέτρα ύψος και 22 μέτρα πλάτος! Η διαδικασία της Αποσταλινοποίησης στην Ανατολική Ευρώπη άρχισε λίγο μετά τα αποκαλυπτήρια του μνημείου, το οποίο αποτελούσε μια μεγάλη πηγή αμηχανίας για το Κομμουνιστικό Κόμμα της Τσεχοσλοβακίας. Έτσι το μνημείο κατεδαφίστηκε με δυναμίτη το 1962.

PomnikStalina-Praga1.jpg


Blowing_up_the_Stalin_Monument.jpg


Ο μετρονόμος τοποθετήθηκε το 1991 στην κορυφή του τεράστιου πέτρινου βάθρου που χρησίμευε ως βάση για το μνημείο του Στάλιν. Το εκκρεμές είναι περίπου 25 μέτρα ύψος και ζυγίζει 7 τόνους και θεωρείται ένα σύμβολο της νέας εποχής. Απ’ ότι κατάλαβα δεν ήταν σε λειτουργία εκείνη την ώρα. Πάντως το μέρος όπως θα δείτε και στη φωτό είναι ατημέλητο και παραμελημένο σε σύγκριση με το υπόλοιπο καταπράσινο προσεγμένο πάρκο Letna. Το μέρος έχει γίνει η χαρά των skateboarders!



page2.jpg


Το πάρκο Λέτνα κατά τη Βελούδινη επανάσταση ήταν η περιοχή με τις σημαντικές διαδηλώσεις ενάντια στην κομουνιστική κυβέρνηση. Στις 25 και 26 Νοεμβρίου 1989 περίπου 750.000 άνθρωποι διαμαρτυρήθηκαν εδώ. Το Σεπτέμβριο του 1996 στο πάρκο Λέτνα έγινε η έναρξη του HIStory World Tour του Μάικλ Τζάκσον όπου 127.000 άτομα παρακολούθησαν την τεράστια συναυλία.

Στο πάρκο Λέτνα υπάρχουν πολλά σποτ για να απολαύσεις την πανοραμική θέα. Το ιδανικό όμως σημείο είναι φτάνοντας στο εντυπωσιακό Art Nouveau περίπτερο Hanavsky του 1891 το οποίο είναι πολυτελές εστιατόριο. Η απαράμιλλη θέα προς την πόλη και τις γέφυρες του ποταμού Μολδάβα είναι η κλασική καρποσταλική φωτογραφία της Πράγας. Το καλύτερο ήταν ότι την απολαύσαμε ολομόναχοι!

page3.jpg








page4.jpg


Κατηφορίσαμε τον λόφο από τη μεγάλη σκάλα που οδηγεί στην όχθη του ποταμού, και καταλήγει στη γέφυρα Cechuv. Δεν χορταίνεται αυτή η θέα. Ο καιρός μια ήλιος μια συννεφιά.



page5.jpg


Πήραμε το τραμ 15 και μετά από λίγες στάσεις ήμασταν στην πλατεία Republiky.
Ήταν η σειρά του Stare Mesto!

edit - bonus
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος την παραμονή της πρωτοχρονιάς, από το πάρκο Letna εκτοξεύτηκαν χιλιάδες βεγγαλικά που φώτισαν τον ουρανό της Πράγας και πρόσφεραν ένα ανεπανάληπτο θέαμα στον κόσμο επί 10 λεπτά. Φέτος τα πυροτεχνήματα είχαν έναν συμβολισμό μιας και το 2019 συμπληρώνονται 30 χρόνια από τη Βελούδινη Επανάσταση του 1989.
 
Last edited:

giannismits

Member
Stare Mesto – part1

Namesti Republiky


Στην πλατεία Republiky η πόλη αρχίζει και βρίσκει τους πρωινούς ρυθμούς της και τα σπιτάκια της χριστουγεννιάτικης αγοράς μόλις έχουν ανοίξει.


Στο Stare Mesto αν απομακρύνεις τα αυτοκίνητα και τα πλήθη των τουριστών από την κεντρική πλατείας της παλιάς πόλης είναι πολύ εύκολο να χάσεις την αίσθηση του χρόνου. Η Πράγα αναδύεται μέσα στους αιώνες και έχει να διηγηθεί πολλά όμως για να το νοιώσεις αυτό πρέπει να έχεις τα μάτια και τις αισθήσεις σου ανοιχτές. Στα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης και τις μικροσκοπικές γωνίες της κρύβονται ιστορίες αιώνων. Η ίδρυση της χρονολογείται από τον 8ο αιώνα. Σύμφωνα με το θρύλο είναι το μέρος που ονειρεύτηκε η Πριγκίπισσα Λίμπουσε αυτοκράτειρα των Τσέχων της Δυναστείας των Πρέμυσλ, για να χτιστεί ''μια πόλη μεγάλη και τρανή, της οποίας η δόξα και η φήμη θα έφταναν μέχρι τα αστέρια''.

Η Πράγα είναι από τις ελάχιστες ευρωπαϊκές πόλεις που κατάφεραν να παραμείνουν αναλλοίωτες μετά από δύο Παγκόσμιους Πολέμους. Η αρχιτεκτονική της είναι πολυδιάστατη και μας παραδίδει μαθήματα αρχιτεκτονικής τελειότητας! Με βάση τον μεσαίωνα και το γοτθικό στυλ, με κτίρια μπαρόκ, αναγεννησιακά, αρτ νουβό ακόμα κι από το κίνημα του κυβισμού και με τοίχους διακοσμημένους με αμύθητης αξίας τοιχογραφίες. Ενώ οι πύργοι στον ορίζοντα της, που κάποιος κάποτε τους μέτρησε και τους έβγαλε χίλιους, την κάνουν να μοιάζει σα να έχει βγει από σελίδες παραμυθιού. Με την αριστοκρατική ομορφιά της αλλά και την απόκοσμη γοητεία της, ομολογώ ότι μας μαγνήτισε. Χωρίς να μπω σε συγκρίσεις τολμώ να πω πως δεν θεωρείται άδικα μια από τις ομορφότερες πόλεις της γηραιάς ηπείρου. Ο σημαντικός συγγραφέας Φραντς Κάφκα είχε γράψει για τη γενέτειρα του που τόσο αγαπούσε και θαύμαζε ότι ''Η Πράγα δεν σε αφήνει να φύγεις, ούτε εσένα, ούτε εμένα''.

Το στυλ παλιάς πόλης, με ποτάμι, με γραφικές μεσαιωνικές γειτονιές, με πλακόστρωτους στενούς δρόμους, με εντυπωσιακές εκκλησίες και κτίρια τα έχουμε ξαναδεί πολλάκις σε πάρα πολλές πόλεις. Μπορεί να μοιάζουν σχεδόν όλες μεταξύ τους αλλά κατά τη γνώμη μου το Stare Mesto είναι ένα κλικ παραπάνω.

Ένα από τα σημαντικότερα γοτθικά κτίσματα είναι ο Πύργος της πυρίτιδας (Prasna brana) του 1475. Η μοναδική από τις δεκατρείς μεσαιωνικές πύλες της παλιάς πόλης που στέκεται ακόμη.


Στο κέντρο το Hotel Paris Prague, οδός Kralodvorska


οδός Rybna


Οδός Jakubska
page6.jpg


Στην οδό Mala Stupartska, η μπαρόκ Βασιλική του Αγίου Ιακώβου (Kostel svateho Jakuba Vetsiho)


Ένα μέρος που μου άρεσε πολύ, είναι η αυλή Tyn. Η αυλή αυτή είναι ένα από τα σημαντικότερα ιστορικά αξιοθέατα στην Πράγα. Αυτό το μπλοκ κτιρίων, πιθανότατα χτισμένο τον 11ο αιώνα, ήταν αρχικά μια οχυρωμένη αυλή εμπόρων όπου συγκεντρώνονταν οι τελωνειακοί δασμοί και προστάτευε τους εμπόρους και το εμπόρευμα. Υπήρχαν αποθήκες για τα εμπορεύματα, στάβλοι αλόγων, ξενώνες για τους εμπόρους, και ένα από τα παλαιότερα νοσοκομεία στην Πράγα. Το πιο σημαντικό κτίριο είναι το παλάτι Granovsky με την τοξωτή στοά, ένα από τα καλύτερα διατηρημένα κοσμήματα της αναγέννησης στην πόλη.







Η αυλή είναι πίσω ακριβώς από τον Ναό Παναγίας του Τυν
page7.jpg


Περνάμε τις καμάρες στο στενό σοκάκι Tynska και βγαίνουμε στην καρδιά της παλιάς πόλης την πλατεία Staromestske. Η πολύβουη πλατεία στην καρδιά της μεσαιωνικής Πράγας, κτίστηκε τον 12ο αιώνα και υπήρξε μάρτυρας σε πολλά ιστορικά γεγονότα. Υπήρχε αρκετός κόσμος που έκανε την πρωινή βόλτα του στην χριστουγεννιάτικη αγορά και η οποία αφαιρούσε αρκετά την μεγαλοπρέπεια της πλατείας. Τα ξύλινα σπίτια και το τεράστιο δέντρο επικρατούσαν στο χώρο κι έτσι δύσκολα μπορούσα να εστιάσω και να παρατηρήσω καλά τα αριστουργηματικά κτίρια τριγύρω.





Καμαρώσαμε τους ωραιότερους πύργους της πόλης, τους γοτθικούς πύργους της Παναγίας της Tyn, στους οποίους βασίστηκε ο Ντίσνεϋ για να φτιάξει τους πύργους του παλατιού της Ωραίας Κοιμωμένης της Disneyland! Έτσι λέει ο θρύλος τουλάχιστον! Η εκκλησία χτίστηκε μετά τα μέσα του 14ου αιώνα και είναι το ορόσημο της πλατείας και ίσως όλης της πόλης.



Στην πλατεία στέκεται περήφανος και ο πύργος του παλιού δημαρχείου με το αστρονομικό ρολόι το οποίο όμως μελετήσαμε αργότερα. Στη γωνία η εξαιρετική μπαρόκ εκκλησία του Αγίου Νικολάου του 1737, δίπλα από την Παναγία της Tyn το γοτθικό σπίτι με το πέτρινο καμπαναριό, και δίπλα το εντυπωσιακό Kinsky Palace. Ανάμεσά τους παρεμβάλλεται διάφορα γοτθικά, μπαρόκ, ρομανέσκ και ροκοκό κτίρια και το υπερθέαμα δεν έχει τελειωμό! Μεγαλείο.

page8.jpg




page9.jpg




Στη μέση της πλατείας στέκεται το τεράστιο άγαλμα του Jan Hus, ο εθνικός ήρωας που τα έβαλε με το Βατικανό θέλοντας να μεταρρυθμίσει την αγία ρωμαϊκή εκκλησία πολύ πριν τον Μαρτίνο Λούθηρο, και κάηκε στην πυρά στις 6 Ιουλίου του 1415, πυροδοτώντας έναν εμφύλιο πόλεμο. Ήταν ουσιαστικά ο πρόδρομος της χριστιανικής μεταρρύθμισης.



Όσο κι αν η πλατεία Staromestske είναι αυτή που οι περισσότεροι τουρίστες δεν ξεκολλάνε από τα κάλλη της και την ομορφιά της, εμείς την είδαμε επιφανειακά και το μόνο που ήθελα εκείνη τη στιγμή είναι να απομακρυνθώ από τα πλήθη και να χαθώ σε δρόμους που κυκλοφορούν ελάχιστοι. Και πράγματι πηγαίνοντας προς την οδό Dlouha, μπλεχτήκαμε σε επιβλητικούς δρόμους με εντυπωσιακά κτίρια αλλά και σε γραφικά στενά που δεν κυκλοφορούσε ψυχή ή βλέπαμε μόνο κατοίκους. Κι όμως το καταφέραμε.

Οδός Dlouha


Οδός V Kolkovne


Πλατεία Hastalska


Το Μουσείο των Αλχημιστών στην Hastalska 1


Από το σημείο αυτό κάναμε μια πολύ ωραία διαδρομή σε μια εξαιρετικά γραφική γειτονιά και ήμασταν ολομόναχοι. Μου κάνει εντύπωση που δεν την γνωρίζουν οι περισσότεροι αλλά καλύτερα. Εγώ σαν ψαγμένος που είμαι είχα μελετήσει τη διαδρομή. Μη τη χάσετε!

Οδός U Obecniho dvora


Ακολουθήσαμε το σοκάκι και βγήκαμε σε ένα μέρος που έμοιαζε με χωριό μέσα στην πόλη.
Περάσαμε το στενό Ve Stinadlech και βγήκαμε στην μικρή πλατεία Hastalske.






Από την οδό Anezska, η Kostel sv. Hastala ή Εκκλησία του Αγίου Κάστουλο (ποιός είναι αυτός?)


Το στενό σοκάκι Rasnovka. Όλη η παλιά πόλη της Πράγας σφύζει από ζωή και δεν μπορείς να περπατήσεις! Μύθος. Περπατήστε την γραφική Rasnovka και θα με θυμηθείτε! Ερημιά!
page10.jpg






Το τέλος του δρόμου μας έβγαλε πίσω από το Υπουργείο Βιομηχανίας και εμπορίου της Τσεχίας και ένα σύμπλεγμα κτιρίων στο οποίο βρίσκεται η Εθνική πινακοθήκη, το μοναστήρι sv. Anezky και εκκλησία Svaty Frantisek .


Είχαμε βγει στην όχθη του ποταμού στην Nemocnice Na Frantisku. Κάναμε έναν κύκλο και ξανα μπήκαμε στην παλιά πόλη με κατεύθυνση αυτή τη φορά την Εβραϊκή συνοικία. Περάσαμε λαβύρινθους και στενά σοκάκια χωρίς καθόλου κόσμο. Η μεγαλοπρέπεια της Πράγας βρίσκεται σε κάθε γειτονιά, σε κάθε τετράγωνο, σε κάθε κτίριο.


Το σουρεαλιστικό άγαλμα του συγγραφέα Franz Kafka πίσω από την Εκκλησία του Αγίου Πνεύματος (Kostel sv. Ducha) και δίπλα από την Ισπανική Συναγωγή στην Εβραϊκή συνοικία.
page12.jpg


Η γειτονιά περιβάλλεται από εξαιρετικά περίτεχνα κτίρια στις οδούς
Siroka, Vezenska, V Kolkovne, Dusni και φυσικά την Parizska.






Η γειτονιά Josefov είναι η εβραϊκή συνοικία στην παλιά πόλη, στην οποία ήταν από τον μεσαίωνα το εβραϊκό γκέτο της Πράγας μέχρι την επέλαση των Ναζί στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Η μεσαιωνική συνοικία Γιόζεφοβ με τα σκοτεινά μυστηριώδη στενά δρομάκια της, δημιούργησε διάφορες μεταφυσικές θεωρίες και ήταν η περίοδος εκείνη κατά το μεσαίωνα που δημιουργήθηκε κι ο περίφημος μύθος για το Γκόλεμ, το παντοδύναμο πλάσμα που ζούσε στην σοφίτα της συναγωγής του εβραϊκού γκέτο της Πράγας τον 16ο αιώνα. Ο Φραντς Κάφκα ο σπουδαίος λογοτέχνης, ζούσε στην εβραϊκή συνοικία και μεγάλωσε με τις τρομαχτικές διηγήσεις που στοίχειωναν τους εφιάλτες του και που τον ενέπνευσαν να γράψει τα σκοτεινά μυθιστορήματα του.

Το μεγαλύτερο τμήμα της συνοικίας κατεδαφίστηκε μεταξύ του 1893 και του 1913, στα σχέδια οικοδόμησης της Πράγας στα πρότυπα της πόλης του Παρισιού. Απέμειναν μόνο έξι συναγωγές, το παλιό κοιμητήριο και το παλιό εβραϊκό Δημαρχείο. Σήμερα, στη συνοικία του Γιόσεφοβ υπάρχουν κτίρια των αρχών του 20ού αιώνα, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς την αρχική εικόνα της παλαιάς συνοικίας.

Οι έξι συναγωγές, το Εβραϊκό δημαρχείο, το ρολόι του οποίου γυρίζει αντίθετα με την φορά του ρολογιού κατά το εβραϊκό σύστημα, και το εβραϊκό νεκροταφείο είναι επισκέψιμα με κόστος πακέτου 530CZK δηλαδή 14€. Από όλα αυτά μόνο το νεκροταφείο με ενδιέφερε όμως δεν θα έδινα 14€ για κανένα νεκροταφείο όσο καμένος κι αν είμαι! Έτσι λοιπόν περπατήσαμε στους στενούς δρόμους γύρω από τις συναγωγές και είδαμε κλεφτά ελάχιστα το κοιμητήριο. Η εβραϊκή γειτονιά είναι αρκετά δημοφιλής και αυτό φαινόταν και από τα γκρουπάκια τουριστών που γέμισαν τους δρόμους τριγύρω και από τους πάγκους με σουβενίρ στην οδό U Stareho hrbitova. Ασχέτως με αυτό η συνοικία μου άρεσε πολύ.

Οδός Cervena


Η παλιά νέα Συναγωγή χτισμένη το 1270 παρακαλώ (υπήρχε και η παλαιότερη συναγωγή αλλά κατεδαφίστηκε το 1867), είναι η παλαιότερη ενεργή Συναγωγή στην Ευρώπη. Ο θρύλος λέει ότι το σώμα του Γκόλεμ που δημιούργησε ο ραβίνος Judah Loew βρίσκεται ακόμα στο πατάρι της παλιάς νέας συναγωγής. Αξιόπιστες πληροφορίες αναφέρουν πως δεν βρέθηκε κανένα ίχνος από μυστήριο πλάσμα στη συναγωγή! Οι Τσέχοι όμως που λατρεύουν τις μεταφυσικές θεωρίες διατηρούν αυτό το μύθο.

page13.jpg






Οδός U Stareho hrbitova


U Stareho hrbitova. Πάνω, περιφραγμένο το Παλιό Εβραϊκό κοιμητήριο


Η είσοδος του παλιού Εβραϊκού κοιμητηρίου.
Στην είσοδο υπήρχαν υπάλληλοι και δεν μπορούσες ούτε στα κλεφτά να βγάλεις μια φωτογραφία.


Στην περιοχή αυτή, η λαμπερή λεωφόρος Parizska έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα μυστηριώδη σοκάκια της εβραϊκής συνοικίας. Είναι ένας από τους ωραιότερους και ακριβότερους δρόμους της Πράγας με τους πανάκριβους οίκους μόδας που σε ξεσηκώνουν για shopping πολυτελείας ή απλά για οφθαλμόλουτρο!




page14.jpg


Μέσω της Parizska φτάσαμε και πάλι στην πλατείας της παλιάς πόλης για να αρχίσουμε το δεύτερο μέρος της περιήγησης μας στo Stare Mesto και όχι μόνο!
 
Last edited:

georgeant

Member
Αχχχχ πόσο ωραία! Πανέμορφη πόλη! Θυμάμαι κι εμείς δεν είχαμε μπει στο νεκροταφείο γιατί μας είχε φανεί εξωφρενική η τιμή και είχαμε ξεκλέψει κάτι ματιές μόνο.
Μια μικρή διόρθωση μόνο Γιάννη, το κάστρο της Ωραίας Κοιμωμένης στη Disneyland είχε ως πρότυπο το κάστρο Neuschwanstein στη Βαυαρία.
https://www.thesun.co.uk/travel/6141359/sleeping-beauty-castle-inspired-visit-neuschwanstein-germany/
 

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
30.103
Μηνύματα
699.660
Μέλη
34.549
Νεότερο μέλος
Γιαννης Συρ.

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top