Τσεχική Δημοκρατία Πράγα: Παραμύθι ή εφιάλτης?

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?

Nove Mesto

Από την παλιά πόλη, με ένα μας βήμα βρεθήκαμε στη νέα, ή μάλλον στα σύνορα με τη νέα που αποτελεί η οδός Na Prikope . Tο Nove Mesto της Πράγας, η νέα πόλη δεν είναι και τόσο νέα. Ιδρύθηκε το 1348 από τον Βασιλιά της Βοημίας Κάρολο 'Δ, λίγο έξω από τα τείχη της παλιάς πόλης που την επέκτεινε ιδρύοντας τη Νέα Πόλη. Είναι τρεις φορές μεγαλύτερη από την παλιά και ήταν το μεγαλύτερο έργο αστικού σχεδιασμού του Μεσαίωνα. Μετά την επέκταση, η Πράγα ήταν από τις μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης το 1378 με 40.000 κατοίκους . Μπορεί από τον 14ο αιώνα να επιβιώνουν λίγα γοτθικά κτίρια και κάποιες εκκλησίες όμως η νέα πόλη είναι γεμάτη με παλιά, αριστουργηματικά αρ νουβό κτίρια και πλατείες, με φαρδιούς δρόμους και ζωηρά χρώματα που την κάνουν να ξεχωρίζει σε σύγκριση με την παλιά πόλη!

Η οδός Na prikope που σημαίνει ''επάνω στην τάφρο'' και βρίσκεται όντως επάνω στην τάφρο των μεσαιωνικών τειχών, πεζοδρομήθηκε μόλις το 1985, και σήμερα κατέχει την 22η θέση ανάμεσα στους πιο ακριβό εμπορικούς δρόμους του κόσμου! Παλιά παλάτια, πολυτελή καταστήματα και το ένα εντυπωσιακό κτίριο διαδέχεται το άλλο! Μου άρεσε πολύ ο πεζόδρομος και ένοιωσα ότι βρίσκομαι στην καρδιά της πραγματικής Πράγας που κυκλοφορούν περισσότερο κάτοικοι.





Η καρδιά όμως της Νέας πόλης που σφύζει νυχθημερόν από ζωή πλατεία θεωρείται η πλατεία Wenceslas, Vaclavske namesti. Η πλατεία πήρε το όνομά της από τον δούκα της Βοημίας Vaclav, τον οποίο μαχαίρωσε ο μικρότερος αδελφός του το 935 και στη συνέχεια αγιοποιήθηκε και έγινε ο πολιούχος της Βοημίας. Η μήκους ενός χιλιομέτρου πλατεία κατά το μεσαίωνα ήταν αγορά αλόγων. Είναι μέρος του ιστορικού κέντρου της Πράγας, ένα μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς που περιστοιχίζεται από μερικά από τα ωραιότερα art nouveau κτίρια της πόλης.

Η τεράστια πλατεία είναι γεμάτη με ξενοδοχεία, γραφεία, εμπορικά, με αμέτρητες επιλογές για φαγητό και ποτό, με στριπτίζ κλαμπ και πιάτσα για πόρνες! Εκτός του ότι όλα αυτά δεν τα είδαμε μιας και ήμασταν εκεί νωρίς το απόγευμα, η πλατεία δεν με εντυπωσίασε. Μου φάνηκε άδεια. Πιο πολύ κόμβο θα την έλεγα και όχι πλατεία. Ούτε μου έδωσε το στίγμα ότι είναι ο παλμός της πόλης. Ακόμα και η χριστουγεννιάτικη αγορά καταλαμβάνει ένα μικρό τμήμα της.



Η χριστουγεννιάτικη αγορά όμως ήταν καλή. Είχε αρκετό κόσμο και τα ξύλινα σπίτια με street food μας φώναζαν. Η πείνα μας οδήγησε σε μια καντίνα που έφτιαχνε λαχταριστά σουβλάκια από χοιρινό, κοτόπουλο και λουκάνικο. Μπορεί να τα φάγαμε σε χρόνο ντε τε αλλά δεν ήταν και τόσο λαχταριστά όσο φαίνονταν. Μπαγιάτικο ψωμί και το κρέας κρύο και άνοστο. Και κόστισαν 240 CZK (9,40€). Δηλαδή πιο ακριβά από την παλιά πόλη και γευστικά ήταν μέτρια. Τα φάγαμε επιτόπου όρθιοι στα τραπεζάκια της αγοράς.











Στην κορυφή της πλατείας είναι το εντυπωσιακό κτήριο του Εθνικού Μουσείου, και μπροστά του στέκεται το γιγάντιο άγαλμα του προστάτη της Βοημίας Αγίου Βένστεσλας επάνω στο άλογό. Η πλατεία είναι η καθιερωμένη τοποθεσία των Τσέχων για διαδηλώσεις, εορτασμούς και άλλες δημόσιες συναθροίσεις ενώ πολλά ιστορικά γεγονότα συνέβησαν σ’αυτό το μέρος που άλλαξαν την ιστορία. Όπως τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν το 1968 με την εισβολή του Συμφώνου της Βαρσοβίας στην Τσεχοσλοβακία. Στην πλατεία Wenceslas όπου τον Ιανουάριο του 1969 ο φοιτητής Γιαν Πάλαχ αυτοπυρπολήθηκε, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την εισβολή της ΕΣΣΔ στην Τσεχοσλοβακία ένα χρόνο πριν, εκεί όπου τον Μάρτιο του 1969, 150.000 άνθρωποι συγκεντρώθηκαν για να πανηγυρίσουν την νίκη της Εθνικής χόκεϊ επί πάγου Τσεχοσλοβακίας επί της ΕΣΣΔ με κατάληξη βανδαλισμούς και αψιμαχίες με την αστυνομία. Εκεί που το 1989 ξεκίνησε η ''βελούδινη επανάσταση'' με μεγάλες διαδηλώσεις εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων που είχε ως αποτέλεσμα την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος και κατ' επέκταση της Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας της Τσεχοσλοβακίας.





Μπορεί η πλατεία να μη με εντυπωσίασε, μπορεί να περίμενα κάτι άλλο, κάτι αντίστοιχο με την Champs-Elysees του Παρίσιού ας πούμε (περίπου), αλλά όλα αυτά τα σημαντικά γεγονότα που έλαβαν χώρα εδώ και σηματοδότησαν την ιστορία της Τσεχοσλοβακίας, τελικά είχαν περισσότερο σημασία για μένα από την ατμόσφαιρα ή την ομορφιά όσο γενικό και υποκειμενικό κι αν είναι αυτό. Για τους λάτρεις της ιστορίας, το μπαλκόνι που ο Vaclav Havel, ο τελευταίος πρόεδρος της Τσεχοσλοβακίας και πρώτος Πρόεδρος της Τσεχίας ανήγγειλε στο πλήθος το τέλος του κομμουνισμού, βρίσκεται στο νούμερο 36 της πλατείας, στο κτίριο που τώρα στεγάζει ένα Marks & Spencer.

Στον αριθμό 25 της πλατείας είναι το εμβληματικό ξενοδοχείο Grand Hotel Europa. Αυτό το υπέροχο κτίριο χτίστηκε αρχικά το 1889, αλλά από το 1903 έως το 1905, ξαναχτίστηκε σε ένα εντυπωσιακό στιλ αρ νουβό. Το ξενοδοχείο είναι οριστικά κλειστό και δεν γνωρίζω αν προβλέπεται να ανοίξει και πάλι.


Στρίψαμε δεξιά στην οδό Stepanska και μπήκαμε, στο Palac Lucerna. Είναι η μεγαλύτερη από τις στοές της πλατείας Wenceslas τα λεγόμενα pasaz, και αποτελεί πολιτιστικό κέντρο με σινεμά, μπαρ, αίθουσα συναυλιών, καφέ και πολλά καταστήματα. Κατασκευάστηκε μεταξύ 1907-1920 από τον Vαclav Havel , παππού του πρώην Προέδρου της Τσεχίας Βάτσλαβ Χάβελ, και αποτελεί εθνικό πολιτιστικό μνημείο της Τσεχικής Δημοκρατίας.





Με αρτ ντεκό ατμόσφαιρα η παλιομοδίτικη στοά μου θύμισε εμπορικό μιας άλλης εποχής. Σήμα κατατεθέν και πολύφωτογραφημένο είναι το γλυπτό ''άλογο'' του διάσημου και αμφιλεγόμενου Τσέχου καλλιτέχνη David Cerny. Το γλυπτό που κρέμεται από ένα θόλο στη μέση του διαδρόμου της στοάς, τοποθετήθηκε το 1999 και απεικονίζει τον Άγιο Vaclav να κάθεται στην κοιλιά του νεκρού αλόγου του! Μπορεί κανείς να σκεφτεί ότι είναι μια παρωδία απέναντι στο μεγάλο έφιππο άγαλμα που βρίσκεται στην κορυφή της πλατείας Wenceslas μπροστά από το Εθνικό Μουσείο. Άλλοι το έχουν μεταφράσει διαφορετικά. Ότι στο άλογο κάθεται ένας άλλος Vaclav, ο πρώην πρόεδρος Vaclav Havel. Ότι ο καλλιτέχνης της τσέχικης σύγχρονης τέχνης θέλησε να αντιπαραβάλει τους δύο αρχηγούς του κράτους, και τις δύο διαφορετικές χρονικές περιόδους: Όταν ο Havel ανήγγειλε το τέλος του κομμουνισμού, από το μπαλκόνι του παρακείμενου κτιρίου, στις 24 Νοεμβρίου του 1989, το άλογο ήταν ψόφιο! Πάντως η εικόνα του αναβάτη είναι αρκετά πιστή στο πρωτότυπο, με το πρόσωπο του Αγίου να διατηρεί την επιβλητική έκφραση.





Άρχιζε να σουρουπώνει και ήταν μόλις 4 παρά το μεσημέρι. Το κακό που έχει ο χειμώνας είναι η μικρή διάρκεια ημέρας οπότε η περιήγηση τελειώνει νωρίς. Το καλό που έχει είναι ότι ξεκουράζεσαι πιο πολλές ώρες και κάνεις στάσεις περισσότερες φορές για καφέ και φαγητό. Λίγο πριν την επόμενη στάση μας, συνεχίσαμε τις διαδρομές στο Nove Mesto και φτάσαμε στην πλατεία Karlovo και στο Δημαρχείο της Νέας πόλης με τον εντυπωσιακό γοτθικό πύργο του. Το σύμπλεγμα κτιρίων άρχισε να χτίζεται το 1377, ο πύργος το 1452 και θεωρείται από τα σημαντικότερα κτίρια γοτθικού ρυθμού της νέας πόλης της Πράγας.





Είχε σουρουπώσει και ήταν η ώρα για τον επόμενο καφέ στο φημισμένο Cafe Louvre, στην οδό Narodni 22 στο Nove Mesto. Είναι ένα από τα πιο διάσημα φιλολογικά καφενεία της Πράγας που ιδρύθηκε το 1902 και ήταν τόπος συνάντησης της κοινωνικής, πολιτικής και λογοτεχνικής αριστοκρατίας της Πράγας με πολλούς διάσημους θαμώνες όπως ο Κάφκα και ο Αϊνστάιν. Το 1948, όταν επικράτησε το κομμουνιστικό καθεστώς στην Πράγα, το Καφέ Λουβρ έκλεισε και ξανάνοιξε το 1992!





Ανεβήκαμε τις σκάλες του μεγάρου, με τη μεταλλική αρ-νουβό κουπαστή και βρεθήκαμε στον πρώτο όροφο που στεγάζεται το Καφέ Λουβρ. Τεράστιος χώρος με δυο μεγάλες αίθουσες νομίζω. Με εξέπληξε που οι περισσότεροι θαμώνες ήταν ντόπιοι και όχι τουρίστες όπως περίμενα. Επίσης οι σερβιτόροι ήταν ευγενέστατοι. Ωραίος φινετσάτος χώρος αν και όχι στα γούστα μου. Δύο καπουτσίνο και ένα τέλειο τιραμισού συνολικά 199 CZK δηλαδή 7,80€! Ο καπουτσίνο έκανε μόνο 55 κορόνες (2,10€).







Ήταν ακόμα νωρίς το απόγευμα, και παρά το τσουχτερό κρύο δεν θέλαμε να πάμε στο ξενοδοχείο μας. Έτσι λοιπόν συνεχίσαμε τη βόλτα μας στο Nove Mesto. Περπατήσαμε την λεωφόρο Narodni και βγήκαμε στην όχθη του ποταμού στη λεωφόρο Smetanovo και Masarykovo. Στην Narodni περάσαμε από τη νέα σκηνή (Nova scena) που γίνονται οι παραστάσεις Laterna Magica, και ακριβώς δίπλα από το εντυπωσιακό Εθνικό Θέατρο.







Η εικόνα του κάστρο στο σούρουπο απλά μαγική


Από τη γέφυρα Most Legii


Masarykovo nabr.




Δίπλα από το νησάκι Slovansky




Και φτάσαμε στη διασταύρωση με τη γέφυρα Jiraskuv. Στη γωνία είναι ένα από τα πιο εμβληματικά και σύγχρονα κτίρια της Πράγας. Το σπίτι που χορεύει , το Dancing House, το Tancici dum! Μολονότι παράταιρο με την αρχιτεκτονική της Πράγας έχει αποκτήσει μεγάλη φήμη και πολλούς θαυμαστές. Θα το ξαναβλέπαμε καλύτερα την μεθεπόμενη μέρα.



Πήραμε το τραμ 17 (από τις πιο δημοφιλείς και εξυπηρετικές γραμμές τραμ) και επιστρέψαμε γρήγορα στη γειτονιά μας Strossmayerovo namesti. Θα το ξαναπώ, άψογα τα τραμ της Πράγας. Μετά από ξεκούραση λίγων ωρών στο ζεστό δωμάτιο μας, φορέσαμε και πάλι όλη μας την προίκα για να βγούμε έξω στους -2. Και όταν έχει τέτοιες θερμοκρασίες δεν χωράνε πειραματισμοί, διλήμματα και ψαξίματα για ανεύρεση φαγητού. Πας αποφασισμένος εκεί που θες. Τραμ 8, πέντε στάσεις μετά και κατεβαίνουνε Florenc. Περπατάμε ελάχιστα λεπτά και φτάνουμε στην μπυραρία Pivovarsky klub. Το εστιατόριο αυτό επιλέχτηκε γιατί έχει πολύ καλές κριτικές στο tripadvisor, είναι οικονομικό και βρίσκεται μακριά από την τουριστική κίνηση του κέντρου.



Καθίσαμε στο ισόγειο που είχε μόνο 2-3 παρέες Τσέχων. Το μαγαζί έχει και πέτρινο υπόγειο αλλά το καταλάβαμε αργότερα. Είχε αρκετό κόσμο κάτω αλλά η ατμόσφαιρα του πάνω ορόφου μου άρεσε περισσότερο. Η φιλοσοφία της μπυραρίας είναι η εξής: λίγο πολύ παντού μπορεί να βρει κανείς ίσως εκατό διαφορετικά πιάτα και μια επιλογή μπύρας. Η παμπ αυτή προσφέρει ελάχιστες επιλογές σε φαγητό και πάνω από 100 διαφορετικές μπύρες! Η μπυραρία διαθέτει έξι βαρελίσιες μπύρες που αλλάζουν συνεχώς και τουλάχιστον 250 εμφιαλωμένες μπύρες κυρίως από την Τσεχική ζυθοποιεία αλλά και πολλές εισαγόμενες. Με λίγα λόγια το μαγαζί είναι η χαρά του μπυρόβιου.

Εμείς ήπιαμε την τοπική εξαιρετική Pilsner Urquell (βασικά μόνο αυτή ήπιαμε όλες τις μέρες στην Πράγα), και δύο εξαιρετικά πιάτα. Γκουλας και σνίτσελ τα οποία ήταν απλά πεντανόστιμα. Το συνολικό κόστος ήταν 545CZK (21€). Οι τιμές από τις βαρελίσιες μπίρες είναι αρκετά λογικές, όμως στις εμφιαλωμένες είναι λίγο πάνω. Μείναμε πολύ ευχαριστημένοι και από τον μοναδικό σερβιτόρο που είχε στο ισόγειο ο οποίος ήταν φιλικός και χαμογελαστός και γνώριζα καλούτσικα αγγλικά. Το μαγαζί το προτείνω ανεπιφύλακτα! Για χαλαρές βραδιές με πολλή και ποιοτική μπύρα με καλό φαγητό και μακριά από τις τουριστικές παγίδες!



Έτσι γευστικά τελείωσε η βραδιά και αποχωρήσαμε στους -5 βαθμούς. Ευτυχώς το τραμ ήρθε γρήγορα και στην ώρα του. Η αυριανή μέρα έχει Κάστρο και Μάλα Στράνα.
 
Last edited:

panius

Member
Μηνύματα
664
Likes
2.720
Χαχαχαχα!!! Σούπερ η GIFεισαγωγή!!! Θα γίνει μόδα!!! Γιατί ακυρώθηκε όμως η Πολωνία;;; Ο Rose δεν τα διαλύει όλα έτσι αβίαστα. Κάτι του κανες σίγουρα!!! :p
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Χαχαχαχα!!! Σούπερ η GIFεισαγωγή!!! Θα γίνει μόδα!!! Γιατί ακυρώθηκε όμως η Πολωνία;;; Ο Rose δεν τα διαλύει όλα έτσι αβίαστα. Κάτι του κανες σίγουρα!!! :p
χαχαχα ορκίζομαι δεν έκανα τίποτα. Του έβαλαν λόγια παρατρεχάμενοι, έπεσε θύμα κυκλώματος :D
Και να βλέπω στο φόρουμ απανωτά ερωτήματα για Κρακοβία και Βαρσοβία και να μου ανάβουν τα λαμπάκια. Λες και ήταν όλοι βαλτοί. Ήμουν έτοιμος να αρχίσω να πυροβολώ! (Μια Σοράγια έπρεπε να βάλω στην εισαγωγή:D)
 

echo2011

Member
Μηνύματα
2.398
Likes
3.572
Πολύ ωραία αρχή και τέλειες οι φωτογραφίες Γιάννη! Μια χαρά είναι η Πράγα, για Χριστούγεννα ότι πρέπει! Στον λόφο Petrin ανεβήκατε; θυμάμαι ότι μου άρεσε πολύ η θέα από εκεί πάνω! όπως και το σοκάκι των αλχημιστών που πολλοί χαρακτηρίζουν ως tourist trap, είχε αρκετό ενδιαφέρον!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Πολύ ωραία αρχή και τέλειες οι φωτογραφίες Γιάννη! Μια χαρά είναι η Πράγα, για Χριστούγεννα ότι πρέπει! Στον λόφο Petrin ανεβήκατε; θυμάμαι ότι μου άρεσε πολύ η θέα από εκεί πάνω! όπως και το σοκάκι των αλχημιστών που πολλοί χαρακτηρίζουν ως tourist trap, είχε αρκετό ενδιαφέρον!
Γιες και στα δύο :) Και μου άρεσαν πολύ. Η Πράγα οντως είναι μια χαρά και αν βγεις και λίγο εκτός τουριστικού κέντρου την απολαμβάνεις καλύτερα. Εμείς προσπαθούσαμε οσο μπορούσαμε να ξεφεύγουμε απο τα πλήθη.
 

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Ρε, πέθανα στο γέλιο με την εισαγωγή! Και Mr. Μπούτιας και εθνικός σταρ και Ντολτσε Βιτα; χα χα χα, αψογη!
Μπράβο ρε Γιάννη, χαίρομαι που τελικά σου άρεσε. Κρίμα για την Πολωνία αλλά η Πράγα κατά τη γνώμη μου πρέπει να έχει θέση στην bucket list κάθε ταξιδιώτη. Είναι βγαλμένη από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, η αύρα της είναι απαράμιλλη. Τώρα που βλέπω τις φωτογραφίες από σημεία που είχα περάσει κι εγώ μου ξυπνούν αναμνήσεις και θέλω να ξαναπάω!
Περιμένουμε εναγωνίως τη συνέχεια!
p.s. Η Δρέσδη πώς σου φάνηκε από τη μικρή γεύση που πήρες;
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Γιώργο το κακό με τη Δρέσδη είναι ότι φτάσαμε σε απόσταση αναπνοής από την περίφημη μπαρόκ πλατεία Neumarkt με τα αριστουργήματα και δεν είχαμε χρόνο να τη δούμε. Το κομμάτι που είδαμε δεν ήταν γραφικό. Είχε σύγχρονα κτίρια με πολυκαταστήματα και γραφεία αλλά επειδή ήταν στολισμένα μας άρεσε. Γενικά από το λίγο που την είδαμε μας άφησε μια ωραία αίσθηση και θέλω στο μέλλον να την επισκεφτώ.

Για την Πράγα τα είπες όλα. Πήγα επιφυλακτικός και τελικά μας αποζημίωσε. Αν απομονώσεις την πολυκοσμία στα κεντρικά σημεία είναι όντως απίστευτα ατμοσφαιρική πολη. Τα πανοράματα της δε εκπληκτικά. Μπορεί να ήταν εορταστική περίοδος αλλά είμαι σίγουρος ότι είχε πολύ λιγότερο κόσμο σε σύγκριση με άνοιξη και καλοκαίρι. Οπότε ο Δεκέμβρης είναι καλός μήνας για την Πράγα για να αποφύγεις τις λαοθάλασσες.
 
Last edited:

Eurotraveler

Member
Μηνύματα
464
Likes
1.772
Επόμενο Ταξίδι
Γκντανσκ
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Ο παραπάνω καταιγισμός από gif μας έδωσε μια πολύ καλή εικόνα της ψυχολογικής σου κατάστασης όταν ακυρώθηκε το ταξίδι. Το καλύτερο βέβαια θα ήταν να είχατε πάει και στην Πολωνία και στην Πράγα, αλλά δε θα μιλήσω άλλο για ταξίδια που ματαιώθηκαν γιατί με πληγώνει αυτό το θέμα.

Άλλωστε το concept του ταξιδιού όπως και πέρσι με το Λουξεμβούργο, ήταν το χριστουγεννιάτικο κλίμα σε συνδυασμό με μια γραφική πόλη.
Ελπίζω μετά το φετινό και το περσινό ταξίδι να καθιερώσετε μια απόδραση αυτή την εποχή του χρόνου.

Η Πράγα δεν ήταν ποτέ μα ποτέ διακαής μου πόθος.
Ούτε και εμένα. Για την ακρίβεια θεωρούσα σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα πάω στην Πράγα, έχουν πάει άλλωστε τόσα γνωστά μου άτομα που δεν ταξιδεύουν συχνά, γι'αυτό και πάντα την άφηνα για το μέλλον. Ώσπου ένα καλοκαίρι που δεν είχα κάποιο πραγματοποιήσιμο πλάνο, σκέφτηκα ότι μάλλον ήταν η ώρα της Πράγας.

Στολισμένη και λαμπερή η διάσημη λεωφόρος Parizska
Είναι πανέμορφη και δυστυχώς δεν πρόλαβα να την περπατήσω.

Λίγο το παρεκκλήσιο της Βηθλεέμ που υπάρχει εκεί, λίγο ο Βεγκέσλαος και το τραγούδι για αυτόν που εμφανίζεται συνέχεια μπροστά μου τις τελευταίες μέρες σε βιβλία και τηλεόραση, με κάνουν να ανυπομονώ για περισσότερη χριστουγεννιάτικη Πράγα!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
@Eurotraveler πράγματι θα ήθελα να καθιερώθει ένα 3ημερο κάθε χρόνο τον Δεκέμβριο σε μια χριστουγεννιάτικη ατμοσφαιρική πόλη! Δεν ήξερα τι θα πει ακυρωμένο ταξίδι αλλά το έμαθα καλά. Και όταν δεν υπάρχει θέμα υγείας και οι λόγοι είναι άλλοι που ακυρώθηκε, και σκέφτεσαι ότι δεν υπήρχε λόγος να ακυρωθεί, τότε σε πιάνει τρέλα. Τέλος πάντων!

Εγώ σε 3+ μέρες και παρ' όλο που βράδιαζε νωρίς μπορώ να πω πως είμαι πολύ ευχαριστημένος στο πόσο τη γύρισα. Και πήγαμε και σε κάποια μέρη έξω από την πεπατημένη. Πάντως δικαίως θεωρείται must για χριστουγεννιάτικη εξόρμηση. Το επόμενο κεφάλαιο λογικά αύριο.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Letna Park (Letenske sady)

Το πρωινό ξεκίνησε με το απλό, λιτό και απέριττο πρωινό μας!


page.jpg


Από το παράθυρο του δωματίου μας, ο κεντρικός δρόμος M. Horakove




Ο καιρός είναι καλός για τα δεδομένα της Πράγας, με έναν ήλιο που πολεμά να βγει και τη θερμοκρασία στις 9 το πρωί στους 3 βαθμούς. Η Πράγα, όπως και το Παρίσι, χωρίζει τις γειτονιές της με νούμερα. Το 1 είναι το κέντρο που περιλαμβάνει την παλιά πόλη (Stare Mesto), τη νέα πόλη (Nove Mesto), και στην απέναντι πλευρά του ποταμού Μολδάβα τη μικρή πόλη (Mala Strana) και τη συνοικία του κάστρου (Hradcany). Αν και το ξενοδοχείο μας είναι κοντά στην παλιά πόλη, βρίσκεται στο 7ο διαμέρισμα στην περιοχή Holesovice. Η σημερινή και η αυριανή μέρα περιλαμβάνει όλο το 1ο διαμέρισμα της Πράγας με τις τέσσερις συνοικίες όμως πριν πάμε στην παλιά πόλη, θα ξεκινήσουμε από τη γειτονιά μας στο διαμέρισμα 7 της Πράγας και από το πάρκο Letna. Θα έλεγα πως ξεκινάμε με ένα highlights της Πράγας.

Μεγάλο προνόμιο να έχεις δίπλα σου το πάρκο Λέτνα (Letenske sady), και να ξεκινάς τη μέρα σου από αυτό. Υπέροχη η αίσθηση στην ψυχρή ατμόσφαιρα να περπατάμε ένα από τα μεγαλύτερα πάρκα της Πράγας, το οποίο προσφέρει μια μοναδική θέα στην πόλη. Στην Πράγα χορτάσαμε πανοραμική θέα από πάρα πολλά σημεία μιας και η πόλη είναι χτισμένη σε λόφους, αλλά η θέα από το Λέτνα είναι απλά η καλύτερη! Στο πάρκο συναντήσαμε λίγους κατοίκους που είτε έκαναν τζόκινγκ είτε είχαν βγάλει βόλτα τα σκυλιά τους. Ένα τεράστιο πάρκο δικό μας!

page1.jpg






Ο πρωινός περίπατος μας αναζωογόνησε. Πόσο τέλεια θα είναι όμως εδώ την άνοιξη και το καλοκαίρι. Θα σφύζει από ζωή και θα είναι όλα καταπράσινα. Το πρώτο σημείο που αντικρίσαμε την υπέροχη πανοραμική θέα ήταν από το Letensky zamecek. Ένα εστιατόριο που έχει και αίθριο με μοναστηριακά τραπέζια που τους ζεστούς μήνες οι κάτοικοι απολαμβάνουν τη μπύρα τους μαζί με τη θέα!







Λίγο μετά συναντήσαμε τον γιγαντιαίο μετρονόμο που βρίσκεται σε ένα συμβολικό σημείο της πόλης. Σε αυτό το σημείο ήταν το τεραστίων διαστάσεων μνημείο του Ιωσήφ Στάλιν. Το γρανιτένιο μνημείο προς τιμήν του σοβιετικού ηγέτη είχε τοποθετηθεί το 1955 (δυο χρόνια μετά το θάνατό του) για τη λατρεία της προσωπικότητας του. Ήταν το μεγαλύτερο άγαλμα του Στάλιν και γενικότερα το μεγαλύτερο άγαλμα σε ολόκληρη την Ευρώπη με 15,50 μέτρα ύψος και 22 μέτρα πλάτος! Η διαδικασία της Αποσταλινοποίησης στην Ανατολική Ευρώπη άρχισε λίγο μετά τα αποκαλυπτήρια του μνημείου, το οποίο αποτελούσε μια μεγάλη πηγή αμηχανίας για το Κομμουνιστικό Κόμμα της Τσεχοσλοβακίας. Έτσι το μνημείο κατεδαφίστηκε με δυναμίτη το 1962.

PomnikStalina-Praga1.jpg


Blowing_up_the_Stalin_Monument.jpg


Ο μετρονόμος τοποθετήθηκε το 1991 στην κορυφή του τεράστιου πέτρινου βάθρου που χρησίμευε ως βάση για το μνημείο του Στάλιν. Το εκκρεμές είναι περίπου 25 μέτρα ύψος και ζυγίζει 7 τόνους και θεωρείται ένα σύμβολο της νέας εποχής. Απ’ ότι κατάλαβα δεν ήταν σε λειτουργία εκείνη την ώρα. Πάντως το μέρος όπως θα δείτε και στη φωτό είναι ατημέλητο και παραμελημένο σε σύγκριση με το υπόλοιπο καταπράσινο προσεγμένο πάρκο Letna. Το μέρος έχει γίνει η χαρά των skateboarders!



page2.jpg


Το πάρκο Λέτνα κατά τη Βελούδινη επανάσταση ήταν η περιοχή με τις σημαντικές διαδηλώσεις ενάντια στην κομουνιστική κυβέρνηση. Στις 25 και 26 Νοεμβρίου 1989 περίπου 750.000 άνθρωποι διαμαρτυρήθηκαν εδώ. Το Σεπτέμβριο του 1996 στο πάρκο Λέτνα έγινε η έναρξη του HIStory World Tour του Μάικλ Τζάκσον όπου 127.000 άτομα παρακολούθησαν την τεράστια συναυλία.

Στο πάρκο Λέτνα υπάρχουν πολλά σποτ για να απολαύσεις την πανοραμική θέα. Το ιδανικό όμως σημείο είναι φτάνοντας στο εντυπωσιακό Art Nouveau περίπτερο Hanavsky του 1891 το οποίο είναι πολυτελές εστιατόριο. Η απαράμιλλη θέα προς την πόλη και τις γέφυρες του ποταμού Μολδάβα είναι η κλασική καρποσταλική φωτογραφία της Πράγας. Το καλύτερο ήταν ότι την απολαύσαμε ολομόναχοι!

page3.jpg








page4.jpg


Κατηφορίσαμε τον λόφο από τη μεγάλη σκάλα που οδηγεί στην όχθη του ποταμού, και καταλήγει στη γέφυρα Cechuv. Δεν χορταίνεται αυτή η θέα. Ο καιρός μια ήλιος μια συννεφιά.



page5.jpg


Πήραμε το τραμ 15 και μετά από λίγες στάσεις ήμασταν στην πλατεία Republiky.
Ήταν η σειρά του Stare Mesto!

edit - bonus
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος την παραμονή της πρωτοχρονιάς, από το πάρκο Letna εκτοξεύτηκαν χιλιάδες βεγγαλικά που φώτισαν τον ουρανό της Πράγας και πρόσφεραν ένα ανεπανάληπτο θέαμα στον κόσμο επί 10 λεπτά. Φέτος τα πυροτεχνήματα είχαν έναν συμβολισμό μιας και το 2019 συμπληρώνονται 30 χρόνια από τη Βελούδινη Επανάσταση του 1989.
 
Last edited:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Stare Mesto – part1

Namesti Republiky


Στην πλατεία Republiky η πόλη αρχίζει και βρίσκει τους πρωινούς ρυθμούς της και τα σπιτάκια της χριστουγεννιάτικης αγοράς μόλις έχουν ανοίξει.


Στο Stare Mesto αν απομακρύνεις τα αυτοκίνητα και τα πλήθη των τουριστών από την κεντρική πλατείας της παλιάς πόλης είναι πολύ εύκολο να χάσεις την αίσθηση του χρόνου. Η Πράγα αναδύεται μέσα στους αιώνες και έχει να διηγηθεί πολλά όμως για να το νοιώσεις αυτό πρέπει να έχεις τα μάτια και τις αισθήσεις σου ανοιχτές. Στα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης και τις μικροσκοπικές γωνίες της κρύβονται ιστορίες αιώνων. Η ίδρυση της χρονολογείται από τον 8ο αιώνα. Σύμφωνα με το θρύλο είναι το μέρος που ονειρεύτηκε η Πριγκίπισσα Λίμπουσε αυτοκράτειρα των Τσέχων της Δυναστείας των Πρέμυσλ, για να χτιστεί ''μια πόλη μεγάλη και τρανή, της οποίας η δόξα και η φήμη θα έφταναν μέχρι τα αστέρια''.

Η Πράγα είναι από τις ελάχιστες ευρωπαϊκές πόλεις που κατάφεραν να παραμείνουν αναλλοίωτες μετά από δύο Παγκόσμιους Πολέμους. Η αρχιτεκτονική της είναι πολυδιάστατη και μας παραδίδει μαθήματα αρχιτεκτονικής τελειότητας! Με βάση τον μεσαίωνα και το γοτθικό στυλ, με κτίρια μπαρόκ, αναγεννησιακά, αρτ νουβό ακόμα κι από το κίνημα του κυβισμού και με τοίχους διακοσμημένους με αμύθητης αξίας τοιχογραφίες. Ενώ οι πύργοι στον ορίζοντα της, που κάποιος κάποτε τους μέτρησε και τους έβγαλε χίλιους, την κάνουν να μοιάζει σα να έχει βγει από σελίδες παραμυθιού. Με την αριστοκρατική ομορφιά της αλλά και την απόκοσμη γοητεία της, ομολογώ ότι μας μαγνήτισε. Χωρίς να μπω σε συγκρίσεις τολμώ να πω πως δεν θεωρείται άδικα μια από τις ομορφότερες πόλεις της γηραιάς ηπείρου. Ο σημαντικός συγγραφέας Φραντς Κάφκα είχε γράψει για τη γενέτειρα του που τόσο αγαπούσε και θαύμαζε ότι ''Η Πράγα δεν σε αφήνει να φύγεις, ούτε εσένα, ούτε εμένα''.

Το στυλ παλιάς πόλης, με ποτάμι, με γραφικές μεσαιωνικές γειτονιές, με πλακόστρωτους στενούς δρόμους, με εντυπωσιακές εκκλησίες και κτίρια τα έχουμε ξαναδεί πολλάκις σε πάρα πολλές πόλεις. Μπορεί να μοιάζουν σχεδόν όλες μεταξύ τους αλλά κατά τη γνώμη μου το Stare Mesto είναι ένα κλικ παραπάνω.

Ένα από τα σημαντικότερα γοτθικά κτίσματα είναι ο Πύργος της πυρίτιδας (Prasna brana) του 1475. Η μοναδική από τις δεκατρείς μεσαιωνικές πύλες της παλιάς πόλης που στέκεται ακόμη.


Στο κέντρο το Hotel Paris Prague, οδός Kralodvorska


οδός Rybna


Οδός Jakubska
page6.jpg


Στην οδό Mala Stupartska, η μπαρόκ Βασιλική του Αγίου Ιακώβου (Kostel svateho Jakuba Vetsiho)


Ένα μέρος που μου άρεσε πολύ, είναι η αυλή Tyn. Η αυλή αυτή είναι ένα από τα σημαντικότερα ιστορικά αξιοθέατα στην Πράγα. Αυτό το μπλοκ κτιρίων, πιθανότατα χτισμένο τον 11ο αιώνα, ήταν αρχικά μια οχυρωμένη αυλή εμπόρων όπου συγκεντρώνονταν οι τελωνειακοί δασμοί και προστάτευε τους εμπόρους και το εμπόρευμα. Υπήρχαν αποθήκες για τα εμπορεύματα, στάβλοι αλόγων, ξενώνες για τους εμπόρους, και ένα από τα παλαιότερα νοσοκομεία στην Πράγα. Το πιο σημαντικό κτίριο είναι το παλάτι Granovsky με την τοξωτή στοά, ένα από τα καλύτερα διατηρημένα κοσμήματα της αναγέννησης στην πόλη.







Η αυλή είναι πίσω ακριβώς από τον Ναό Παναγίας του Τυν
page7.jpg


Περνάμε τις καμάρες στο στενό σοκάκι Tynska και βγαίνουμε στην καρδιά της παλιάς πόλης την πλατεία Staromestske. Η πολύβουη πλατεία στην καρδιά της μεσαιωνικής Πράγας, κτίστηκε τον 12ο αιώνα και υπήρξε μάρτυρας σε πολλά ιστορικά γεγονότα. Υπήρχε αρκετός κόσμος που έκανε την πρωινή βόλτα του στην χριστουγεννιάτικη αγορά και η οποία αφαιρούσε αρκετά την μεγαλοπρέπεια της πλατείας. Τα ξύλινα σπίτια και το τεράστιο δέντρο επικρατούσαν στο χώρο κι έτσι δύσκολα μπορούσα να εστιάσω και να παρατηρήσω καλά τα αριστουργηματικά κτίρια τριγύρω.





Καμαρώσαμε τους ωραιότερους πύργους της πόλης, τους γοτθικούς πύργους της Παναγίας της Tyn, στους οποίους βασίστηκε ο Ντίσνεϋ για να φτιάξει τους πύργους του παλατιού της Ωραίας Κοιμωμένης της Disneyland! Έτσι λέει ο θρύλος τουλάχιστον! Η εκκλησία χτίστηκε μετά τα μέσα του 14ου αιώνα και είναι το ορόσημο της πλατείας και ίσως όλης της πόλης.



Στην πλατεία στέκεται περήφανος και ο πύργος του παλιού δημαρχείου με το αστρονομικό ρολόι το οποίο όμως μελετήσαμε αργότερα. Στη γωνία η εξαιρετική μπαρόκ εκκλησία του Αγίου Νικολάου του 1737, δίπλα από την Παναγία της Tyn το γοτθικό σπίτι με το πέτρινο καμπαναριό, και δίπλα το εντυπωσιακό Kinsky Palace. Ανάμεσά τους παρεμβάλλεται διάφορα γοτθικά, μπαρόκ, ρομανέσκ και ροκοκό κτίρια και το υπερθέαμα δεν έχει τελειωμό! Μεγαλείο.

page8.jpg




page9.jpg




Στη μέση της πλατείας στέκεται το τεράστιο άγαλμα του Jan Hus, ο εθνικός ήρωας που τα έβαλε με το Βατικανό θέλοντας να μεταρρυθμίσει την αγία ρωμαϊκή εκκλησία πολύ πριν τον Μαρτίνο Λούθηρο, και κάηκε στην πυρά στις 6 Ιουλίου του 1415, πυροδοτώντας έναν εμφύλιο πόλεμο. Ήταν ουσιαστικά ο πρόδρομος της χριστιανικής μεταρρύθμισης.



Όσο κι αν η πλατεία Staromestske είναι αυτή που οι περισσότεροι τουρίστες δεν ξεκολλάνε από τα κάλλη της και την ομορφιά της, εμείς την είδαμε επιφανειακά και το μόνο που ήθελα εκείνη τη στιγμή είναι να απομακρυνθώ από τα πλήθη και να χαθώ σε δρόμους που κυκλοφορούν ελάχιστοι. Και πράγματι πηγαίνοντας προς την οδό Dlouha, μπλεχτήκαμε σε επιβλητικούς δρόμους με εντυπωσιακά κτίρια αλλά και σε γραφικά στενά που δεν κυκλοφορούσε ψυχή ή βλέπαμε μόνο κατοίκους. Κι όμως το καταφέραμε.

Οδός Dlouha


Οδός V Kolkovne


Πλατεία Hastalska


Το Μουσείο των Αλχημιστών στην Hastalska 1


Από το σημείο αυτό κάναμε μια πολύ ωραία διαδρομή σε μια εξαιρετικά γραφική γειτονιά και ήμασταν ολομόναχοι. Μου κάνει εντύπωση που δεν την γνωρίζουν οι περισσότεροι αλλά καλύτερα. Εγώ σαν ψαγμένος που είμαι είχα μελετήσει τη διαδρομή. Μη τη χάσετε!

Οδός U Obecniho dvora


Ακολουθήσαμε το σοκάκι και βγήκαμε σε ένα μέρος που έμοιαζε με χωριό μέσα στην πόλη.
Περάσαμε το στενό Ve Stinadlech και βγήκαμε στην μικρή πλατεία Hastalske.






Από την οδό Anezska, η Kostel sv. Hastala ή Εκκλησία του Αγίου Κάστουλο (ποιός είναι αυτός?)


Το στενό σοκάκι Rasnovka. Όλη η παλιά πόλη της Πράγας σφύζει από ζωή και δεν μπορείς να περπατήσεις! Μύθος. Περπατήστε την γραφική Rasnovka και θα με θυμηθείτε! Ερημιά!
page10.jpg






Το τέλος του δρόμου μας έβγαλε πίσω από το Υπουργείο Βιομηχανίας και εμπορίου της Τσεχίας και ένα σύμπλεγμα κτιρίων στο οποίο βρίσκεται η Εθνική πινακοθήκη, το μοναστήρι sv. Anezky και εκκλησία Svaty Frantisek .


Είχαμε βγει στην όχθη του ποταμού στην Nemocnice Na Frantisku. Κάναμε έναν κύκλο και ξανα μπήκαμε στην παλιά πόλη με κατεύθυνση αυτή τη φορά την Εβραϊκή συνοικία. Περάσαμε λαβύρινθους και στενά σοκάκια χωρίς καθόλου κόσμο. Η μεγαλοπρέπεια της Πράγας βρίσκεται σε κάθε γειτονιά, σε κάθε τετράγωνο, σε κάθε κτίριο.


Το σουρεαλιστικό άγαλμα του συγγραφέα Franz Kafka πίσω από την Εκκλησία του Αγίου Πνεύματος (Kostel sv. Ducha) και δίπλα από την Ισπανική Συναγωγή στην Εβραϊκή συνοικία.
page12.jpg


Η γειτονιά περιβάλλεται από εξαιρετικά περίτεχνα κτίρια στις οδούς
Siroka, Vezenska, V Kolkovne, Dusni και φυσικά την Parizska.






Η γειτονιά Josefov είναι η εβραϊκή συνοικία στην παλιά πόλη, στην οποία ήταν από τον μεσαίωνα το εβραϊκό γκέτο της Πράγας μέχρι την επέλαση των Ναζί στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Η μεσαιωνική συνοικία Γιόζεφοβ με τα σκοτεινά μυστηριώδη στενά δρομάκια της, δημιούργησε διάφορες μεταφυσικές θεωρίες και ήταν η περίοδος εκείνη κατά το μεσαίωνα που δημιουργήθηκε κι ο περίφημος μύθος για το Γκόλεμ, το παντοδύναμο πλάσμα που ζούσε στην σοφίτα της συναγωγής του εβραϊκού γκέτο της Πράγας τον 16ο αιώνα. Ο Φραντς Κάφκα ο σπουδαίος λογοτέχνης, ζούσε στην εβραϊκή συνοικία και μεγάλωσε με τις τρομαχτικές διηγήσεις που στοίχειωναν τους εφιάλτες του και που τον ενέπνευσαν να γράψει τα σκοτεινά μυθιστορήματα του.

Το μεγαλύτερο τμήμα της συνοικίας κατεδαφίστηκε μεταξύ του 1893 και του 1913, στα σχέδια οικοδόμησης της Πράγας στα πρότυπα της πόλης του Παρισιού. Απέμειναν μόνο έξι συναγωγές, το παλιό κοιμητήριο και το παλιό εβραϊκό Δημαρχείο. Σήμερα, στη συνοικία του Γιόσεφοβ υπάρχουν κτίρια των αρχών του 20ού αιώνα, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς την αρχική εικόνα της παλαιάς συνοικίας.

Οι έξι συναγωγές, το Εβραϊκό δημαρχείο, το ρολόι του οποίου γυρίζει αντίθετα με την φορά του ρολογιού κατά το εβραϊκό σύστημα, και το εβραϊκό νεκροταφείο είναι επισκέψιμα με κόστος πακέτου 530CZK δηλαδή 14€. Από όλα αυτά μόνο το νεκροταφείο με ενδιέφερε όμως δεν θα έδινα 14€ για κανένα νεκροταφείο όσο καμένος κι αν είμαι! Έτσι λοιπόν περπατήσαμε στους στενούς δρόμους γύρω από τις συναγωγές και είδαμε κλεφτά ελάχιστα το κοιμητήριο. Η εβραϊκή γειτονιά είναι αρκετά δημοφιλής και αυτό φαινόταν και από τα γκρουπάκια τουριστών που γέμισαν τους δρόμους τριγύρω και από τους πάγκους με σουβενίρ στην οδό U Stareho hrbitova. Ασχέτως με αυτό η συνοικία μου άρεσε πολύ.

Οδός Cervena


Η παλιά νέα Συναγωγή χτισμένη το 1270 παρακαλώ (υπήρχε και η παλαιότερη συναγωγή αλλά κατεδαφίστηκε το 1867), είναι η παλαιότερη ενεργή Συναγωγή στην Ευρώπη. Ο θρύλος λέει ότι το σώμα του Γκόλεμ που δημιούργησε ο ραβίνος Judah Loew βρίσκεται ακόμα στο πατάρι της παλιάς νέας συναγωγής. Αξιόπιστες πληροφορίες αναφέρουν πως δεν βρέθηκε κανένα ίχνος από μυστήριο πλάσμα στη συναγωγή! Οι Τσέχοι όμως που λατρεύουν τις μεταφυσικές θεωρίες διατηρούν αυτό το μύθο.

page13.jpg






Οδός U Stareho hrbitova


U Stareho hrbitova. Πάνω, περιφραγμένο το Παλιό Εβραϊκό κοιμητήριο


Η είσοδος του παλιού Εβραϊκού κοιμητηρίου.
Στην είσοδο υπήρχαν υπάλληλοι και δεν μπορούσες ούτε στα κλεφτά να βγάλεις μια φωτογραφία.


Στην περιοχή αυτή, η λαμπερή λεωφόρος Parizska έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα μυστηριώδη σοκάκια της εβραϊκής συνοικίας. Είναι ένας από τους ωραιότερους και ακριβότερους δρόμους της Πράγας με τους πανάκριβους οίκους μόδας που σε ξεσηκώνουν για shopping πολυτελείας ή απλά για οφθαλμόλουτρο!




page14.jpg


Μέσω της Parizska φτάσαμε και πάλι στην πλατείας της παλιάς πόλης για να αρχίσουμε το δεύτερο μέρος της περιήγησης μας στo Stare Mesto και όχι μόνο!
 
Last edited:

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Αχχχχ πόσο ωραία! Πανέμορφη πόλη! Θυμάμαι κι εμείς δεν είχαμε μπει στο νεκροταφείο γιατί μας είχε φανεί εξωφρενική η τιμή και είχαμε ξεκλέψει κάτι ματιές μόνο.
Μια μικρή διόρθωση μόνο Γιάννη, το κάστρο της Ωραίας Κοιμωμένης στη Disneyland είχε ως πρότυπο το κάστρο Neuschwanstein στη Βαυαρία.
https://www.thesun.co.uk/travel/614...castle-inspired-visit-neuschwanstein-germany/
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.190
Μηνύματα
883.422
Μέλη
38.895
Νεότερο μέλος
tsala

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom