Τσεχική Δημοκρατία Πράγα: Παραμύθι ή εφιάλτης?

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.727
Επόμενο Ταξίδι
?

Mala Strana / Μικρή Πόλη!

Από τα σκαλιά λοιπόν του κάστρου, κατεβήκαμε στη συνοικία της Μάλα Στράνα. Από τα ομορφότερα σημεία της συνοικίας είναι σε μια μίνι παραλία με αμέτρητους κύκνους. Οι τεράστιοι κύκνοι είχα κατακλύσει την περιοχή εντός και εκτός του ποταμού και ήταν πολύ φιλικοί. Η θέα από αυτό το μέρος προς τη γέφυρα του Καρόλου μαζί με τους κύκνους είναι από τις ομορφότερες μη πανοραμικές της Πράγας!







Το μέρος αυτό δίπλα από το μεγάλο πάρκο Vojanovy, έχει αρκετά ενδιαφέρον. Περάσαμε την οδό Cihelna και το μουσείο Franz Kafka και βρεθήκαμε σε μια αυλή με ένα ασυνήθιστο έργο τέχνης, τους κατρουλιάρηδες! Το γλυπτό με τους δύο άντρες που κατουράνε σε μια λεκάνη στο σχήμα της Τσεχίας, τοποθετήθηκε στο σημείο το 2004 και είναι δημιουργία του αμφιλεγόμενου Τσέχου καλλιτέχνη David Cerny (αυτός που έφτιαξε και γλυπτό ''άλογο'' στη στοά Lucerna στην πλατεία Wenceslas). Έχει την πλάκα του γιατί τα δυο χάλκινα αγάλματα δεν είναι στατικά. Περιέχουν μια ηλεκτρονική συσκευή που τα επιτρέπουν να γυρίζουν τους γοφούς και να κουνάνε τα πέη τους με τέτοιο τρόπο ώστε η ροή του νερού να γράφει γράμματα στην επιφάνεια. Πως? Με αποστολή sms. Υποτίθεται ότι εάν στείλεις ένα μήνυμα κειμένου σε συγκεκριμένο αριθμό αυτό θα εμφανιστεί στη λεκάνη! Τώρα πως γίνεται αυτό και σε ποιόν αριθμό στέλνεις μήνυμα θα σας γελάσω. Πάντως όλοι συμφωνούν πως το γλυπτό αυτό είναι τόσο αμφιλεγόμενο όσο και διασκεδαστικό!



Δίπλα είναι ένα πέρασμα με ένα μπαλκονάκι που κοιτάει στο κανάλι Certovka


Εκεί κοντά, από την οδό U Luzickeho seminare, είναι ένα ίσως όχι τόσο γνωστό αξιοθέατο της Μάλα Στράνα. Το Nejuzsi prazska ulicka ή αλλιώς το πιο στενό δρομάκι στην Πράγα. Είναι 10 μέτρα μήκος και μόλις 50 εκατοστά σε πλάτος και για να αποφευχθεί η σύγκρουση των ανθρώπων που ανεβοκατεβαίνουν τα σκαλιά, έχουν τοποθετηθεί στο κάθε άκρο δύο φωτεινοί σηματοδότες που ο πεζός πρέπει να πατήσει το κουμπί ώστε να δείχνει πότε το στενό είναι ελεύθερο και πότε κατειλημμένο.



Ακόμα κι αν αυτό έγινε πιθανότατα για την καινοτομία και όχι για λόγους ευκολίας, όπως είναι φυσικό έχει γίνει δημοφιλές αξιοθέατο στους επισκέπτες. Κατεβαίνοντας τα σκαλιά βρεθήκαμε σε ένα μικρό πλάτωμα στην είσοδο του εστιατορίου Certovka. Ένα πραγματικό γεγονός που συνέβη είναι που ένας παχύσαρκος Γερμανός πριν κάποια χρόνια κόλλησε στο στενό και δεν μπορούσε να πάει ούτε προς τα πάνω ούτε προς τα κάτω. Το προσωπικό του εστιατορίου Certovka προσπάθησε να τον ωθήσει πίσω προς το δρόμο, αλλά μάταια. Στο τέλος χρησιμοποίησαν σαπούνι ώστε να γλιστρήσει πιο εύκολα. Το σίγουρο είναι ότι έπρεπε να πάει κάπου αλλού για το γεύμα του!:D

Στην μικρή αυλή του εστιατορίου αν και έγραφε απαγορεύεται το πέρασμα, εμείς κατεβήκαμε λίγα ακόμα σκαλιά και βγήκαμε στο μικρό μπαλκόνι ακριβώς μπροστά στον ποταμό και στο κανάλι Certovka. Συγνώμη αλλά δεν μπορούσα να αντισταθώ. Το μέρος είναι πανέμορφο και γαλήνιο.





Κάποια στιγμή εμφανίστηκε ένας υπεύθυνος από το εστιατόριο. Θέλετε να σας βοηθήσω σε κάτι? Μας ρώτησε. Δεν διαβάσατε ότι απαγορεύεται η είσοδος και ότι επιτρέπεται μόνο για τους πελάτες του εστιατορίου? Μας το λέει με ύφος ευγενικό και συγχρόνως αυστηρό και ειρωνικό! Του ζητήσαμε συγνώμη και φύγαμε σαν βρεγμένες γάτες!

Στη συνέχεια περάσαμε τη γραφική οδό Misenska






Πήγαμε και πάλι στην πλατεία Malostranske, μπροστά από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου για να αναπροσδιορίσω τους χάρτες μου και να δω ποια θα είναι η συνέχεια της διαδρομής μας στη Μάλα Στράνα.




Το κομμάτι που είχαμε να δούμε στη συνέχεια ήταν και το καλύτερο. Γενικά η Μάλα Στράνα μου άρεσε περισσότερο από την παλιά πόλη. Αν και είναι εξίσου δημοφιλής, βγάζει μια ηρεμία και μια απομόνωση. Η Μικρή Συνοικία, στην στην αριστερή όχθη του ποταμού απέναντι από την Παλιά Πόλη, έχει πιο άμεση επαφή με το υγρό στοιχείο του ποταμού Μολδάβα που την κάνει πιο γραφική αλλά και πιο ήρεμη. Βρισκόμαστε ακόμη στην καρδιά της Πράγας, αλλά με μια ατμόσφαιρα πιο χαλαρή από το κέντρο της παλιάς πόλης. Είναι πολύχρωμη και μπαρόκ είναι μποέμ και γραφική! Κατά το Μεσαίωνα, η Μάλα Στράνα ήταν συνοικία της γερμανικής μειονότητας στην πόλη, ενώ στέγαζε επίσης πολυάριθμες πολυτελείς κατοικίες και παλάτια, σε αντίθεση με τη δεξιά όχθη του Μολδάβα, όπου διέμεναν κυρίως αστοί και Τσέχοι (Βοημοί).

Οι βόλτες στα λιθόστρωτα σοκάκια της Μαλα Στρανα μέσα στην ηρεμία και τη φύση ήταν από τα ωραιότερα πράγματα που κάναμε στην Πράγα. Συνεχίσαμε από την οδό Lazenska και είδαμε την Εκκλησία της Παρθένου Μαρίας (Panny Marie pod retezem). Ένα μεσαιωνικό συγκρότημα που ιδρύθηκε το 1158 και ήταν μια θρησκευτική κοινότητα του Τάγματος των Ιπποτών της Μάλτας.







Ακριβώς δίπλα η πλατεία Maltezske που πήρε το όνομά της από τους ιππότες που τον 12ο αιώνα βρίσκονταν στο βορειοανατολικό τμήμα της σημερινής πλατείας.


Μέσω της οδού Lazenska φτάσαμε σε ένα από τα πιο δημοφιλή σημεία της Μάλα Στρανα, στην μικρή απομονωμένη πλατεία Velkoprevorske όπου βρίσκεται ο τοίχος του Τζον Λένον (Zed Johna Lennona)! Όλα ξεκίνησαν μετά τη δολοφονία του Τζον Λένον στις 8 Δεκεμβρίου 1980 όπου ένας άγνωστος καλλιτέχνης ζωγράφισε σ’αυτόν τον απλό τοίχο μια εικόνα του τραγουδιστή-τραγουδοποιού και στίχους από τα τραγούδια του. Από τότε μετατράπηκε σε ένα αυτοσχέδιο μνημείο που έχει γεμίσει με εμπνευσμένα γκράφιτι με το πρόσωπο του τραγουδιστή. Αναμμένα κεριά συνοδεύονται από αποσπάσματα από τα τραγούδια του σχετικά με την παγκόσμια ειρήνη και ελευθερία. Το 1988 άρχισαν να γράφονται στον τοίχο συνθήματα κατά του κομμουνιστικού καθεστώτος της Τσεχοσλοβακίας από φοιτητές, ένα κίνημα που περιγράφηκε όπως ''Lennonism''. Με την άφιξη της Δημοκρατίας, ο τοίχος έχει χάσει κάπως την σημασία του, αλλά εξακολουθεί να παραμένει ως μια γεμάτη χρώματα οθόνη και αντιπροσωπεύει ένα σύμβολο με παγκόσμια ιδεώδη όπως είναι η αγάπη και η ειρήνη. Ο τοίχος είναι ιδιοκτησία του Κυρίαρχου Στρατιωτικού Τάγματος της Μάλτας, η οποία επέτρεψε να συνεχιστούν τα γκράφιτι στον τοίχο.

Ο τοίχος εκτός από τον συμβολισμό που έχει, είναι ένα πολύχρωμο όμορφο σκηνικό για φωτογράφιση. Είχε αρκετό κόσμο που πόζαρε, όμως επειδή είναι αρκετά μεγάλος δεν υπήρχε πρόβλημα στο να περιμένουμε να ποζάρουμε κι εμείς! Εγώ βασικά!









Το πιο ωραίο μέρος της μικρής συνοικίας είναι το καταπράσινο νησάκι Kampa, ανάμεσα στον ποταμό Vltava και το κανάλι Certovka. Το Νησί Kampa αναφέρθηκε για πρώτη φορά το 1169 ενώ οι όχθες σχηματίστηκαν μετά το 1600. Το κανάλι Certovka (κανάλι του διαβόλου), όπως φημολογείται πήρε το όνομα αυτό από μια άσχημη κακιά γυναίκα που διέμενε σε ένα κοντινό σπίτι με τίτλο ''οι επτά διάβολοι'' και που πλένονταν στο βρώμικο ρέμα! Λέγεται επίσης πως κυκλοφορούν τη νύχτα φαντάσματα και ξωτικά του νερού! Είπαμε, στους Τσέχους αρέσουν οι ιστορίες!

Για μένα το νησί με το κανάλι αυτό είναι το ομορφότερο και πιο γραφικό μέρος της Πράγας. Μου θύμισε κάτι από Λουξεμβούργο αν και συχνά αναφέρεται ως η Βενετία της Πράγας! Βενετίαδεν είναι, βόλτα με γόνδολα δεν κάνεις, αλλά είναι τα ιδανικό μέρος για ρομαντικές βόλτες μέσα στην βλάστηση, στα γεφύρια με την μοναδική θέα στο στενό κανάλι και τον ποταμό Μολδάβα. Στο VirtualTourist είχε ψηφιστεί ως το δεύτερο πιο όμορφο αστικό νησί στον κόσμο! Το πρώτο δεν ξέρω ποιο είναι!

Χαρακτηριστικό του νησιού Κάμπα είναι οι ξύλινοι νερόμυλοι, από τους οποίους τρεις σώζονται μέχρι σήμερα. Πιο χαρακτηριστικός είναι αυτός που είναι δίπλα από τον τοίχο του Τζον Λένον, που ονομάζεται Velkoprevorsky mlyn και είναι ένας ανακατασκευασμένος μύλος που χρονολογείται περίπου από το 1110 από την εποχή των ιπποτών!







Το καταπράσινο νησάκι είναι μια όαση ηρεμίας και σίγουρα ένα καταπληκτικό μέρος για τους ζεστούς μήνες. Πόσο θα ήθελα να το δω καλοκαίρι με ήλιο και να κάνω πικνίκ! Εμείς θα το δούμε με ένα σπαστικό ψιλόβροχο που δεν έλεγε να σταματήσει. Όμως μου άρεσε τόσο πολύ το μέρος αυτό που ξέχασα την ενοχλητική βροχή.







Η θέα προς κάθε κατεύθυνση ήταν ειδυλλιακή. Σε ένα σημείο είδαμε μια σειρά από κίτρινους πιγκουίνους! Το έργο αυτό κατά μήκος της όχθης του ποταμού, έχει συμβολικό χαρακτήρα που στέλνει ένα μήνυμα σχετικά με τους κινδύνους της κλιματικής αλλαγής και την ανάγκη για την κοινωνία να αναλάβει δράση για την προστασία του περιβάλλοντός μας. Οι 34 πιγκουίνοι είναι όλοι κατασκευασμένοι από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια. Που θα διαβάζατε αυτές τις πληροφορίες? Μόνο εδώ!:p



Πιο δίπλα, μπροστά από το μουσείο τέχνης Kampa (Sovovy mlyny), δεν θα μπορούσαν να περάσουν απαρατήρητα 3 γιγάντια απρόσωπα μωρά! Τα εμβληματικά χάλκινα γλυπτά είναι έργο του διάσημου παιδιού της πόλης, David Cerny. Τρίτη φορά που συναντάμε έργο του που επίσης είναι εντυπωσιακό και εξαιρετικά αμφιλεγόμενο.Τα μωρά έχουν ιστορία. Αρχικά ο καλλιτέχνης τα δημιούργησε για να εγκατασταθούν στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Σικάγο. Αργότερα εμφανίστηκαν σε διάφορα κτίρια σε όλο τον κόσμο – το 1999, για παράδειγμα, βρίσκονταν στο Λονδίνο για το κτίριο της Πρεσβείας της Τσεχίας. Από το 2001, τα 10 μωρά τοποθετήθηκαν στο ψηλότερο κτίριο στην Τσεχία, τον πύργο τηλεόρασης Zizkov. Τα 3 χάλκινα μωρά είναι αντίγραφα και έχουν εγκατασταθεί στο πάρκο δίπλα στο Μουσείο Kampa το 2008.



Συνεχίσαμε τον αναζωογονητικό περίπατο στο πάρκο Kampa κάτω από την ψιλή βροχή. Είχε πολύ λίγο κόσμο και η αίσθηση της ηρεμίας ήταν έντονη. Τι να πω γι’ αυτό το μέρος! Το αγάπησα!







Απέναντι, στη μέση του ποταμού είναι το νησί Strelecky. Επίσης πολύ ωραίο μέρος για ρομαντικούς περιπάτους αλλά στο καταχείμωνο δεν είναι και το ιδανικό. Άλλωστε δεν είχαμε χρόνο. Φτάσαμε στη γέφυρα Legii που είναι αυτοκινητόδρομος και ενώνει τη Μάλα Στράνα με τη Νέα Πόλη.





Συνεχίσαμε τη διαδρομή μας στη Μάλα Στράνα και από την οδό Vitezna σε λίγα λεπτά φτάσαμε σε ένα πολύ ιδιαίτερο μνημείο. Στο τέλος της οδού, στους πρόποδες του λόφου Πετρίν ανεβήκαμε λίγα σκαλιά και φτάσαμε στο μνημείο για τα θύματα του κομμουνισμού στην Πράγα (Pomnik obetem komunismu) που βρίσκεται στο σημείο αυτό από το 2002. 6 άνθρωποι ανάπηροι και εξαθλιωμένοι που όμως στέκονται ακόμα όρθιοι, και συμβολίζουν τον πόνο των πολιτικών κρατούμενων, καθώς και το θάρρος και την ανθεκτικότητα στη μνήμη των 205.486 θυμάτων της κομμουνιστικής εποχής από το 1948 έως το 1989.Τα αγάλματα μοιάζουν σαν ζόμπι και ομολογώ πως σιάχτηκα έτσι όπως το είδα!





Η ώρα πέρασε, το πρωινό που είχαμε φάει το χωνέψαμε με τόσο περπάτημα, ήταν μεσημέρι, έβρεχε και ήταν η ιδανική στιγμή να μπούμε κάπου ζεστά και να φάμε. Στο εστιατόριο Kolkovna Olympia που βρίσκεται στο 7 της οδού Vitezna, λογικά πρέπει να έχει περάσει το μισό φόρουμ και όχι μόνο! Βρήκαμε εύκολα τραπέζι αν και το μαγαζί ήταν σχεδόν γεμάτο. Ωραίος χώρος, καλή ποικιλία στα πιάτα, μια χαρά ευγενική εξυπηρέτηση και ο λογαριασμός μόνο 425 CZK (17€), για 2 μπύρες Pilsner Urquell, δυο καταπληκτικές σούπες με γιουβαρλάκια κοτόπουλου και λαχανικά και μια ποικιλία κρεατικά. Ευχαριστηθήκαμε και πήραμε δυνάμεις για τη συνέχεια!



 
Last edited:

panius

Member
Μηνύματα
664
Likes
2.720
Χαχαχαχα!!! Σούπερ η GIFεισαγωγή!!! Θα γίνει μόδα!!! Γιατί ακυρώθηκε όμως η Πολωνία;;; Ο Rose δεν τα διαλύει όλα έτσι αβίαστα. Κάτι του κανες σίγουρα!!! :p
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.727
Επόμενο Ταξίδι
?
Χαχαχαχα!!! Σούπερ η GIFεισαγωγή!!! Θα γίνει μόδα!!! Γιατί ακυρώθηκε όμως η Πολωνία;;; Ο Rose δεν τα διαλύει όλα έτσι αβίαστα. Κάτι του κανες σίγουρα!!! :p
χαχαχα ορκίζομαι δεν έκανα τίποτα. Του έβαλαν λόγια παρατρεχάμενοι, έπεσε θύμα κυκλώματος :D
Και να βλέπω στο φόρουμ απανωτά ερωτήματα για Κρακοβία και Βαρσοβία και να μου ανάβουν τα λαμπάκια. Λες και ήταν όλοι βαλτοί. Ήμουν έτοιμος να αρχίσω να πυροβολώ! (Μια Σοράγια έπρεπε να βάλω στην εισαγωγή:D)
 

echo2011

Member
Μηνύματα
2.398
Likes
3.572
Πολύ ωραία αρχή και τέλειες οι φωτογραφίες Γιάννη! Μια χαρά είναι η Πράγα, για Χριστούγεννα ότι πρέπει! Στον λόφο Petrin ανεβήκατε; θυμάμαι ότι μου άρεσε πολύ η θέα από εκεί πάνω! όπως και το σοκάκι των αλχημιστών που πολλοί χαρακτηρίζουν ως tourist trap, είχε αρκετό ενδιαφέρον!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.727
Επόμενο Ταξίδι
?
Πολύ ωραία αρχή και τέλειες οι φωτογραφίες Γιάννη! Μια χαρά είναι η Πράγα, για Χριστούγεννα ότι πρέπει! Στον λόφο Petrin ανεβήκατε; θυμάμαι ότι μου άρεσε πολύ η θέα από εκεί πάνω! όπως και το σοκάκι των αλχημιστών που πολλοί χαρακτηρίζουν ως tourist trap, είχε αρκετό ενδιαφέρον!
Γιες και στα δύο :) Και μου άρεσαν πολύ. Η Πράγα οντως είναι μια χαρά και αν βγεις και λίγο εκτός τουριστικού κέντρου την απολαμβάνεις καλύτερα. Εμείς προσπαθούσαμε οσο μπορούσαμε να ξεφεύγουμε απο τα πλήθη.
 

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Ρε, πέθανα στο γέλιο με την εισαγωγή! Και Mr. Μπούτιας και εθνικός σταρ και Ντολτσε Βιτα; χα χα χα, αψογη!
Μπράβο ρε Γιάννη, χαίρομαι που τελικά σου άρεσε. Κρίμα για την Πολωνία αλλά η Πράγα κατά τη γνώμη μου πρέπει να έχει θέση στην bucket list κάθε ταξιδιώτη. Είναι βγαλμένη από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, η αύρα της είναι απαράμιλλη. Τώρα που βλέπω τις φωτογραφίες από σημεία που είχα περάσει κι εγώ μου ξυπνούν αναμνήσεις και θέλω να ξαναπάω!
Περιμένουμε εναγωνίως τη συνέχεια!
p.s. Η Δρέσδη πώς σου φάνηκε από τη μικρή γεύση που πήρες;
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.727
Επόμενο Ταξίδι
?
Γιώργο το κακό με τη Δρέσδη είναι ότι φτάσαμε σε απόσταση αναπνοής από την περίφημη μπαρόκ πλατεία Neumarkt με τα αριστουργήματα και δεν είχαμε χρόνο να τη δούμε. Το κομμάτι που είδαμε δεν ήταν γραφικό. Είχε σύγχρονα κτίρια με πολυκαταστήματα και γραφεία αλλά επειδή ήταν στολισμένα μας άρεσε. Γενικά από το λίγο που την είδαμε μας άφησε μια ωραία αίσθηση και θέλω στο μέλλον να την επισκεφτώ.

Για την Πράγα τα είπες όλα. Πήγα επιφυλακτικός και τελικά μας αποζημίωσε. Αν απομονώσεις την πολυκοσμία στα κεντρικά σημεία είναι όντως απίστευτα ατμοσφαιρική πολη. Τα πανοράματα της δε εκπληκτικά. Μπορεί να ήταν εορταστική περίοδος αλλά είμαι σίγουρος ότι είχε πολύ λιγότερο κόσμο σε σύγκριση με άνοιξη και καλοκαίρι. Οπότε ο Δεκέμβρης είναι καλός μήνας για την Πράγα για να αποφύγεις τις λαοθάλασσες.
 
Last edited:

Eurotraveler

Member
Μηνύματα
464
Likes
1.769
Επόμενο Ταξίδι
Γκντανσκ
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Ο παραπάνω καταιγισμός από gif μας έδωσε μια πολύ καλή εικόνα της ψυχολογικής σου κατάστασης όταν ακυρώθηκε το ταξίδι. Το καλύτερο βέβαια θα ήταν να είχατε πάει και στην Πολωνία και στην Πράγα, αλλά δε θα μιλήσω άλλο για ταξίδια που ματαιώθηκαν γιατί με πληγώνει αυτό το θέμα.

Άλλωστε το concept του ταξιδιού όπως και πέρσι με το Λουξεμβούργο, ήταν το χριστουγεννιάτικο κλίμα σε συνδυασμό με μια γραφική πόλη.
Ελπίζω μετά το φετινό και το περσινό ταξίδι να καθιερώσετε μια απόδραση αυτή την εποχή του χρόνου.

Η Πράγα δεν ήταν ποτέ μα ποτέ διακαής μου πόθος.
Ούτε και εμένα. Για την ακρίβεια θεωρούσα σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα πάω στην Πράγα, έχουν πάει άλλωστε τόσα γνωστά μου άτομα που δεν ταξιδεύουν συχνά, γι'αυτό και πάντα την άφηνα για το μέλλον. Ώσπου ένα καλοκαίρι που δεν είχα κάποιο πραγματοποιήσιμο πλάνο, σκέφτηκα ότι μάλλον ήταν η ώρα της Πράγας.

Στολισμένη και λαμπερή η διάσημη λεωφόρος Parizska
Είναι πανέμορφη και δυστυχώς δεν πρόλαβα να την περπατήσω.

Λίγο το παρεκκλήσιο της Βηθλεέμ που υπάρχει εκεί, λίγο ο Βεγκέσλαος και το τραγούδι για αυτόν που εμφανίζεται συνέχεια μπροστά μου τις τελευταίες μέρες σε βιβλία και τηλεόραση, με κάνουν να ανυπομονώ για περισσότερη χριστουγεννιάτικη Πράγα!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.727
Επόμενο Ταξίδι
?
@Eurotraveler πράγματι θα ήθελα να καθιερώθει ένα 3ημερο κάθε χρόνο τον Δεκέμβριο σε μια χριστουγεννιάτικη ατμοσφαιρική πόλη! Δεν ήξερα τι θα πει ακυρωμένο ταξίδι αλλά το έμαθα καλά. Και όταν δεν υπάρχει θέμα υγείας και οι λόγοι είναι άλλοι που ακυρώθηκε, και σκέφτεσαι ότι δεν υπήρχε λόγος να ακυρωθεί, τότε σε πιάνει τρέλα. Τέλος πάντων!

Εγώ σε 3+ μέρες και παρ' όλο που βράδιαζε νωρίς μπορώ να πω πως είμαι πολύ ευχαριστημένος στο πόσο τη γύρισα. Και πήγαμε και σε κάποια μέρη έξω από την πεπατημένη. Πάντως δικαίως θεωρείται must για χριστουγεννιάτικη εξόρμηση. Το επόμενο κεφάλαιο λογικά αύριο.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.727
Επόμενο Ταξίδι
?
Letna Park (Letenske sady)

Το πρωινό ξεκίνησε με το απλό, λιτό και απέριττο πρωινό μας!


page.jpg


Από το παράθυρο του δωματίου μας, ο κεντρικός δρόμος M. Horakove




Ο καιρός είναι καλός για τα δεδομένα της Πράγας, με έναν ήλιο που πολεμά να βγει και τη θερμοκρασία στις 9 το πρωί στους 3 βαθμούς. Η Πράγα, όπως και το Παρίσι, χωρίζει τις γειτονιές της με νούμερα. Το 1 είναι το κέντρο που περιλαμβάνει την παλιά πόλη (Stare Mesto), τη νέα πόλη (Nove Mesto), και στην απέναντι πλευρά του ποταμού Μολδάβα τη μικρή πόλη (Mala Strana) και τη συνοικία του κάστρου (Hradcany). Αν και το ξενοδοχείο μας είναι κοντά στην παλιά πόλη, βρίσκεται στο 7ο διαμέρισμα στην περιοχή Holesovice. Η σημερινή και η αυριανή μέρα περιλαμβάνει όλο το 1ο διαμέρισμα της Πράγας με τις τέσσερις συνοικίες όμως πριν πάμε στην παλιά πόλη, θα ξεκινήσουμε από τη γειτονιά μας στο διαμέρισμα 7 της Πράγας και από το πάρκο Letna. Θα έλεγα πως ξεκινάμε με ένα highlights της Πράγας.

Μεγάλο προνόμιο να έχεις δίπλα σου το πάρκο Λέτνα (Letenske sady), και να ξεκινάς τη μέρα σου από αυτό. Υπέροχη η αίσθηση στην ψυχρή ατμόσφαιρα να περπατάμε ένα από τα μεγαλύτερα πάρκα της Πράγας, το οποίο προσφέρει μια μοναδική θέα στην πόλη. Στην Πράγα χορτάσαμε πανοραμική θέα από πάρα πολλά σημεία μιας και η πόλη είναι χτισμένη σε λόφους, αλλά η θέα από το Λέτνα είναι απλά η καλύτερη! Στο πάρκο συναντήσαμε λίγους κατοίκους που είτε έκαναν τζόκινγκ είτε είχαν βγάλει βόλτα τα σκυλιά τους. Ένα τεράστιο πάρκο δικό μας!

page1.jpg






Ο πρωινός περίπατος μας αναζωογόνησε. Πόσο τέλεια θα είναι όμως εδώ την άνοιξη και το καλοκαίρι. Θα σφύζει από ζωή και θα είναι όλα καταπράσινα. Το πρώτο σημείο που αντικρίσαμε την υπέροχη πανοραμική θέα ήταν από το Letensky zamecek. Ένα εστιατόριο που έχει και αίθριο με μοναστηριακά τραπέζια που τους ζεστούς μήνες οι κάτοικοι απολαμβάνουν τη μπύρα τους μαζί με τη θέα!







Λίγο μετά συναντήσαμε τον γιγαντιαίο μετρονόμο που βρίσκεται σε ένα συμβολικό σημείο της πόλης. Σε αυτό το σημείο ήταν το τεραστίων διαστάσεων μνημείο του Ιωσήφ Στάλιν. Το γρανιτένιο μνημείο προς τιμήν του σοβιετικού ηγέτη είχε τοποθετηθεί το 1955 (δυο χρόνια μετά το θάνατό του) για τη λατρεία της προσωπικότητας του. Ήταν το μεγαλύτερο άγαλμα του Στάλιν και γενικότερα το μεγαλύτερο άγαλμα σε ολόκληρη την Ευρώπη με 15,50 μέτρα ύψος και 22 μέτρα πλάτος! Η διαδικασία της Αποσταλινοποίησης στην Ανατολική Ευρώπη άρχισε λίγο μετά τα αποκαλυπτήρια του μνημείου, το οποίο αποτελούσε μια μεγάλη πηγή αμηχανίας για το Κομμουνιστικό Κόμμα της Τσεχοσλοβακίας. Έτσι το μνημείο κατεδαφίστηκε με δυναμίτη το 1962.

PomnikStalina-Praga1.jpg


Blowing_up_the_Stalin_Monument.jpg


Ο μετρονόμος τοποθετήθηκε το 1991 στην κορυφή του τεράστιου πέτρινου βάθρου που χρησίμευε ως βάση για το μνημείο του Στάλιν. Το εκκρεμές είναι περίπου 25 μέτρα ύψος και ζυγίζει 7 τόνους και θεωρείται ένα σύμβολο της νέας εποχής. Απ’ ότι κατάλαβα δεν ήταν σε λειτουργία εκείνη την ώρα. Πάντως το μέρος όπως θα δείτε και στη φωτό είναι ατημέλητο και παραμελημένο σε σύγκριση με το υπόλοιπο καταπράσινο προσεγμένο πάρκο Letna. Το μέρος έχει γίνει η χαρά των skateboarders!



page2.jpg


Το πάρκο Λέτνα κατά τη Βελούδινη επανάσταση ήταν η περιοχή με τις σημαντικές διαδηλώσεις ενάντια στην κομουνιστική κυβέρνηση. Στις 25 και 26 Νοεμβρίου 1989 περίπου 750.000 άνθρωποι διαμαρτυρήθηκαν εδώ. Το Σεπτέμβριο του 1996 στο πάρκο Λέτνα έγινε η έναρξη του HIStory World Tour του Μάικλ Τζάκσον όπου 127.000 άτομα παρακολούθησαν την τεράστια συναυλία.

Στο πάρκο Λέτνα υπάρχουν πολλά σποτ για να απολαύσεις την πανοραμική θέα. Το ιδανικό όμως σημείο είναι φτάνοντας στο εντυπωσιακό Art Nouveau περίπτερο Hanavsky του 1891 το οποίο είναι πολυτελές εστιατόριο. Η απαράμιλλη θέα προς την πόλη και τις γέφυρες του ποταμού Μολδάβα είναι η κλασική καρποσταλική φωτογραφία της Πράγας. Το καλύτερο ήταν ότι την απολαύσαμε ολομόναχοι!

page3.jpg








page4.jpg


Κατηφορίσαμε τον λόφο από τη μεγάλη σκάλα που οδηγεί στην όχθη του ποταμού, και καταλήγει στη γέφυρα Cechuv. Δεν χορταίνεται αυτή η θέα. Ο καιρός μια ήλιος μια συννεφιά.



page5.jpg


Πήραμε το τραμ 15 και μετά από λίγες στάσεις ήμασταν στην πλατεία Republiky.
Ήταν η σειρά του Stare Mesto!

edit - bonus
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος την παραμονή της πρωτοχρονιάς, από το πάρκο Letna εκτοξεύτηκαν χιλιάδες βεγγαλικά που φώτισαν τον ουρανό της Πράγας και πρόσφεραν ένα ανεπανάληπτο θέαμα στον κόσμο επί 10 λεπτά. Φέτος τα πυροτεχνήματα είχαν έναν συμβολισμό μιας και το 2019 συμπληρώνονται 30 χρόνια από τη Βελούδινη Επανάσταση του 1989.
 
Last edited:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.727
Επόμενο Ταξίδι
?
Stare Mesto – part1

Namesti Republiky


Στην πλατεία Republiky η πόλη αρχίζει και βρίσκει τους πρωινούς ρυθμούς της και τα σπιτάκια της χριστουγεννιάτικης αγοράς μόλις έχουν ανοίξει.


Στο Stare Mesto αν απομακρύνεις τα αυτοκίνητα και τα πλήθη των τουριστών από την κεντρική πλατείας της παλιάς πόλης είναι πολύ εύκολο να χάσεις την αίσθηση του χρόνου. Η Πράγα αναδύεται μέσα στους αιώνες και έχει να διηγηθεί πολλά όμως για να το νοιώσεις αυτό πρέπει να έχεις τα μάτια και τις αισθήσεις σου ανοιχτές. Στα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης και τις μικροσκοπικές γωνίες της κρύβονται ιστορίες αιώνων. Η ίδρυση της χρονολογείται από τον 8ο αιώνα. Σύμφωνα με το θρύλο είναι το μέρος που ονειρεύτηκε η Πριγκίπισσα Λίμπουσε αυτοκράτειρα των Τσέχων της Δυναστείας των Πρέμυσλ, για να χτιστεί ''μια πόλη μεγάλη και τρανή, της οποίας η δόξα και η φήμη θα έφταναν μέχρι τα αστέρια''.

Η Πράγα είναι από τις ελάχιστες ευρωπαϊκές πόλεις που κατάφεραν να παραμείνουν αναλλοίωτες μετά από δύο Παγκόσμιους Πολέμους. Η αρχιτεκτονική της είναι πολυδιάστατη και μας παραδίδει μαθήματα αρχιτεκτονικής τελειότητας! Με βάση τον μεσαίωνα και το γοτθικό στυλ, με κτίρια μπαρόκ, αναγεννησιακά, αρτ νουβό ακόμα κι από το κίνημα του κυβισμού και με τοίχους διακοσμημένους με αμύθητης αξίας τοιχογραφίες. Ενώ οι πύργοι στον ορίζοντα της, που κάποιος κάποτε τους μέτρησε και τους έβγαλε χίλιους, την κάνουν να μοιάζει σα να έχει βγει από σελίδες παραμυθιού. Με την αριστοκρατική ομορφιά της αλλά και την απόκοσμη γοητεία της, ομολογώ ότι μας μαγνήτισε. Χωρίς να μπω σε συγκρίσεις τολμώ να πω πως δεν θεωρείται άδικα μια από τις ομορφότερες πόλεις της γηραιάς ηπείρου. Ο σημαντικός συγγραφέας Φραντς Κάφκα είχε γράψει για τη γενέτειρα του που τόσο αγαπούσε και θαύμαζε ότι ''Η Πράγα δεν σε αφήνει να φύγεις, ούτε εσένα, ούτε εμένα''.

Το στυλ παλιάς πόλης, με ποτάμι, με γραφικές μεσαιωνικές γειτονιές, με πλακόστρωτους στενούς δρόμους, με εντυπωσιακές εκκλησίες και κτίρια τα έχουμε ξαναδεί πολλάκις σε πάρα πολλές πόλεις. Μπορεί να μοιάζουν σχεδόν όλες μεταξύ τους αλλά κατά τη γνώμη μου το Stare Mesto είναι ένα κλικ παραπάνω.

Ένα από τα σημαντικότερα γοτθικά κτίσματα είναι ο Πύργος της πυρίτιδας (Prasna brana) του 1475. Η μοναδική από τις δεκατρείς μεσαιωνικές πύλες της παλιάς πόλης που στέκεται ακόμη.


Στο κέντρο το Hotel Paris Prague, οδός Kralodvorska


οδός Rybna


Οδός Jakubska
page6.jpg


Στην οδό Mala Stupartska, η μπαρόκ Βασιλική του Αγίου Ιακώβου (Kostel svateho Jakuba Vetsiho)


Ένα μέρος που μου άρεσε πολύ, είναι η αυλή Tyn. Η αυλή αυτή είναι ένα από τα σημαντικότερα ιστορικά αξιοθέατα στην Πράγα. Αυτό το μπλοκ κτιρίων, πιθανότατα χτισμένο τον 11ο αιώνα, ήταν αρχικά μια οχυρωμένη αυλή εμπόρων όπου συγκεντρώνονταν οι τελωνειακοί δασμοί και προστάτευε τους εμπόρους και το εμπόρευμα. Υπήρχαν αποθήκες για τα εμπορεύματα, στάβλοι αλόγων, ξενώνες για τους εμπόρους, και ένα από τα παλαιότερα νοσοκομεία στην Πράγα. Το πιο σημαντικό κτίριο είναι το παλάτι Granovsky με την τοξωτή στοά, ένα από τα καλύτερα διατηρημένα κοσμήματα της αναγέννησης στην πόλη.







Η αυλή είναι πίσω ακριβώς από τον Ναό Παναγίας του Τυν
page7.jpg


Περνάμε τις καμάρες στο στενό σοκάκι Tynska και βγαίνουμε στην καρδιά της παλιάς πόλης την πλατεία Staromestske. Η πολύβουη πλατεία στην καρδιά της μεσαιωνικής Πράγας, κτίστηκε τον 12ο αιώνα και υπήρξε μάρτυρας σε πολλά ιστορικά γεγονότα. Υπήρχε αρκετός κόσμος που έκανε την πρωινή βόλτα του στην χριστουγεννιάτικη αγορά και η οποία αφαιρούσε αρκετά την μεγαλοπρέπεια της πλατείας. Τα ξύλινα σπίτια και το τεράστιο δέντρο επικρατούσαν στο χώρο κι έτσι δύσκολα μπορούσα να εστιάσω και να παρατηρήσω καλά τα αριστουργηματικά κτίρια τριγύρω.





Καμαρώσαμε τους ωραιότερους πύργους της πόλης, τους γοτθικούς πύργους της Παναγίας της Tyn, στους οποίους βασίστηκε ο Ντίσνεϋ για να φτιάξει τους πύργους του παλατιού της Ωραίας Κοιμωμένης της Disneyland! Έτσι λέει ο θρύλος τουλάχιστον! Η εκκλησία χτίστηκε μετά τα μέσα του 14ου αιώνα και είναι το ορόσημο της πλατείας και ίσως όλης της πόλης.



Στην πλατεία στέκεται περήφανος και ο πύργος του παλιού δημαρχείου με το αστρονομικό ρολόι το οποίο όμως μελετήσαμε αργότερα. Στη γωνία η εξαιρετική μπαρόκ εκκλησία του Αγίου Νικολάου του 1737, δίπλα από την Παναγία της Tyn το γοτθικό σπίτι με το πέτρινο καμπαναριό, και δίπλα το εντυπωσιακό Kinsky Palace. Ανάμεσά τους παρεμβάλλεται διάφορα γοτθικά, μπαρόκ, ρομανέσκ και ροκοκό κτίρια και το υπερθέαμα δεν έχει τελειωμό! Μεγαλείο.

page8.jpg




page9.jpg




Στη μέση της πλατείας στέκεται το τεράστιο άγαλμα του Jan Hus, ο εθνικός ήρωας που τα έβαλε με το Βατικανό θέλοντας να μεταρρυθμίσει την αγία ρωμαϊκή εκκλησία πολύ πριν τον Μαρτίνο Λούθηρο, και κάηκε στην πυρά στις 6 Ιουλίου του 1415, πυροδοτώντας έναν εμφύλιο πόλεμο. Ήταν ουσιαστικά ο πρόδρομος της χριστιανικής μεταρρύθμισης.



Όσο κι αν η πλατεία Staromestske είναι αυτή που οι περισσότεροι τουρίστες δεν ξεκολλάνε από τα κάλλη της και την ομορφιά της, εμείς την είδαμε επιφανειακά και το μόνο που ήθελα εκείνη τη στιγμή είναι να απομακρυνθώ από τα πλήθη και να χαθώ σε δρόμους που κυκλοφορούν ελάχιστοι. Και πράγματι πηγαίνοντας προς την οδό Dlouha, μπλεχτήκαμε σε επιβλητικούς δρόμους με εντυπωσιακά κτίρια αλλά και σε γραφικά στενά που δεν κυκλοφορούσε ψυχή ή βλέπαμε μόνο κατοίκους. Κι όμως το καταφέραμε.

Οδός Dlouha


Οδός V Kolkovne


Πλατεία Hastalska


Το Μουσείο των Αλχημιστών στην Hastalska 1


Από το σημείο αυτό κάναμε μια πολύ ωραία διαδρομή σε μια εξαιρετικά γραφική γειτονιά και ήμασταν ολομόναχοι. Μου κάνει εντύπωση που δεν την γνωρίζουν οι περισσότεροι αλλά καλύτερα. Εγώ σαν ψαγμένος που είμαι είχα μελετήσει τη διαδρομή. Μη τη χάσετε!

Οδός U Obecniho dvora


Ακολουθήσαμε το σοκάκι και βγήκαμε σε ένα μέρος που έμοιαζε με χωριό μέσα στην πόλη.
Περάσαμε το στενό Ve Stinadlech και βγήκαμε στην μικρή πλατεία Hastalske.






Από την οδό Anezska, η Kostel sv. Hastala ή Εκκλησία του Αγίου Κάστουλο (ποιός είναι αυτός?)


Το στενό σοκάκι Rasnovka. Όλη η παλιά πόλη της Πράγας σφύζει από ζωή και δεν μπορείς να περπατήσεις! Μύθος. Περπατήστε την γραφική Rasnovka και θα με θυμηθείτε! Ερημιά!
page10.jpg






Το τέλος του δρόμου μας έβγαλε πίσω από το Υπουργείο Βιομηχανίας και εμπορίου της Τσεχίας και ένα σύμπλεγμα κτιρίων στο οποίο βρίσκεται η Εθνική πινακοθήκη, το μοναστήρι sv. Anezky και εκκλησία Svaty Frantisek .


Είχαμε βγει στην όχθη του ποταμού στην Nemocnice Na Frantisku. Κάναμε έναν κύκλο και ξανα μπήκαμε στην παλιά πόλη με κατεύθυνση αυτή τη φορά την Εβραϊκή συνοικία. Περάσαμε λαβύρινθους και στενά σοκάκια χωρίς καθόλου κόσμο. Η μεγαλοπρέπεια της Πράγας βρίσκεται σε κάθε γειτονιά, σε κάθε τετράγωνο, σε κάθε κτίριο.


Το σουρεαλιστικό άγαλμα του συγγραφέα Franz Kafka πίσω από την Εκκλησία του Αγίου Πνεύματος (Kostel sv. Ducha) και δίπλα από την Ισπανική Συναγωγή στην Εβραϊκή συνοικία.
page12.jpg


Η γειτονιά περιβάλλεται από εξαιρετικά περίτεχνα κτίρια στις οδούς
Siroka, Vezenska, V Kolkovne, Dusni και φυσικά την Parizska.






Η γειτονιά Josefov είναι η εβραϊκή συνοικία στην παλιά πόλη, στην οποία ήταν από τον μεσαίωνα το εβραϊκό γκέτο της Πράγας μέχρι την επέλαση των Ναζί στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Η μεσαιωνική συνοικία Γιόζεφοβ με τα σκοτεινά μυστηριώδη στενά δρομάκια της, δημιούργησε διάφορες μεταφυσικές θεωρίες και ήταν η περίοδος εκείνη κατά το μεσαίωνα που δημιουργήθηκε κι ο περίφημος μύθος για το Γκόλεμ, το παντοδύναμο πλάσμα που ζούσε στην σοφίτα της συναγωγής του εβραϊκού γκέτο της Πράγας τον 16ο αιώνα. Ο Φραντς Κάφκα ο σπουδαίος λογοτέχνης, ζούσε στην εβραϊκή συνοικία και μεγάλωσε με τις τρομαχτικές διηγήσεις που στοίχειωναν τους εφιάλτες του και που τον ενέπνευσαν να γράψει τα σκοτεινά μυθιστορήματα του.

Το μεγαλύτερο τμήμα της συνοικίας κατεδαφίστηκε μεταξύ του 1893 και του 1913, στα σχέδια οικοδόμησης της Πράγας στα πρότυπα της πόλης του Παρισιού. Απέμειναν μόνο έξι συναγωγές, το παλιό κοιμητήριο και το παλιό εβραϊκό Δημαρχείο. Σήμερα, στη συνοικία του Γιόσεφοβ υπάρχουν κτίρια των αρχών του 20ού αιώνα, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς την αρχική εικόνα της παλαιάς συνοικίας.

Οι έξι συναγωγές, το Εβραϊκό δημαρχείο, το ρολόι του οποίου γυρίζει αντίθετα με την φορά του ρολογιού κατά το εβραϊκό σύστημα, και το εβραϊκό νεκροταφείο είναι επισκέψιμα με κόστος πακέτου 530CZK δηλαδή 14€. Από όλα αυτά μόνο το νεκροταφείο με ενδιέφερε όμως δεν θα έδινα 14€ για κανένα νεκροταφείο όσο καμένος κι αν είμαι! Έτσι λοιπόν περπατήσαμε στους στενούς δρόμους γύρω από τις συναγωγές και είδαμε κλεφτά ελάχιστα το κοιμητήριο. Η εβραϊκή γειτονιά είναι αρκετά δημοφιλής και αυτό φαινόταν και από τα γκρουπάκια τουριστών που γέμισαν τους δρόμους τριγύρω και από τους πάγκους με σουβενίρ στην οδό U Stareho hrbitova. Ασχέτως με αυτό η συνοικία μου άρεσε πολύ.

Οδός Cervena


Η παλιά νέα Συναγωγή χτισμένη το 1270 παρακαλώ (υπήρχε και η παλαιότερη συναγωγή αλλά κατεδαφίστηκε το 1867), είναι η παλαιότερη ενεργή Συναγωγή στην Ευρώπη. Ο θρύλος λέει ότι το σώμα του Γκόλεμ που δημιούργησε ο ραβίνος Judah Loew βρίσκεται ακόμα στο πατάρι της παλιάς νέας συναγωγής. Αξιόπιστες πληροφορίες αναφέρουν πως δεν βρέθηκε κανένα ίχνος από μυστήριο πλάσμα στη συναγωγή! Οι Τσέχοι όμως που λατρεύουν τις μεταφυσικές θεωρίες διατηρούν αυτό το μύθο.

page13.jpg






Οδός U Stareho hrbitova


U Stareho hrbitova. Πάνω, περιφραγμένο το Παλιό Εβραϊκό κοιμητήριο


Η είσοδος του παλιού Εβραϊκού κοιμητηρίου.
Στην είσοδο υπήρχαν υπάλληλοι και δεν μπορούσες ούτε στα κλεφτά να βγάλεις μια φωτογραφία.


Στην περιοχή αυτή, η λαμπερή λεωφόρος Parizska έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα μυστηριώδη σοκάκια της εβραϊκής συνοικίας. Είναι ένας από τους ωραιότερους και ακριβότερους δρόμους της Πράγας με τους πανάκριβους οίκους μόδας που σε ξεσηκώνουν για shopping πολυτελείας ή απλά για οφθαλμόλουτρο!




page14.jpg


Μέσω της Parizska φτάσαμε και πάλι στην πλατείας της παλιάς πόλης για να αρχίσουμε το δεύτερο μέρος της περιήγησης μας στo Stare Mesto και όχι μόνο!
 
Last edited:

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Αχχχχ πόσο ωραία! Πανέμορφη πόλη! Θυμάμαι κι εμείς δεν είχαμε μπει στο νεκροταφείο γιατί μας είχε φανεί εξωφρενική η τιμή και είχαμε ξεκλέψει κάτι ματιές μόνο.
Μια μικρή διόρθωση μόνο Γιάννη, το κάστρο της Ωραίας Κοιμωμένης στη Disneyland είχε ως πρότυπο το κάστρο Neuschwanstein στη Βαυαρία.
https://www.thesun.co.uk/travel/614...castle-inspired-visit-neuschwanstein-germany/
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.182
Μηνύματα
883.209
Μέλη
38.891
Νεότερο μέλος
CrisPan

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom