vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 984
- Likes
- 9.107
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
3η ημέρα Mokra Gora - Serajevo - Mostar
Σε 5 λεπτά ήμασταν στα σύνορα με τη Βοσνία. Τα πρώτα σημάδια του πολέμου κάνουν την εμφάνισή τους.
Γρήγορο πέρασμα με κατεύθυνση την πόλη Visegrad.
Προσπερνάμε την πόλη και κάνουμε μία στάση στην πολυφωτογραφημένη του γέφυρα (Mehmed Pasa Sokolovic) πάνω από τον ποταμό Drina.
Μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, κατασκευάστηκε το 1577 από τον αρχιτέκτονα Miamar Sinan, ένα από τους μεγαλύτερους αρχιτέκτονες της Οθωμανικής περιόδου.
Έχει μήκος 179,5 μέτρα και αποτελείται από 11 καμάρες οι οποίες έχουν μήκος από 11 ως 15 μέτρα. Η γέφυρα έγινε ευρέως γνωστή από το μυθιστόρημα του νομπελίστα Ίβο Άντριτς, «Η Γέφυρα του Ντρίνα».
Στη συνέχεια ακολουθούμε το ποτάμι σε μία καταπληκτική διαδρομή από πλευράς τοπίου. Ο δρόμος είναι χαραγμένος στην πλαγιά του βουνού με δεκάδες μικρά και μεγάλα τούνελ τα οποία διασχίζουν τις Δειναρικές Άλπεις, αφήνοντας το ποτάμι κάποιες φορές, δεκάδες μέτρα κάτω από τα πόδια μας. Ο καιρός είναι ευμετάβλητος, φαίνεται ότι θα βρέξει αλλά τελικά δεν ρίχνει ούτε σταγόνα.
Στόχος μας η πρωτεύουσα της Βοσνίας το Σεράγεβο στο οποίο φτάνουμε μετά από 2 ώρες. Περνάμε όλη την πόλη και κατευθυνόμαστε προς το αεροδρόμιο. Θέλουμε να προλάβουμε πριν κλείσει το τούνελ της ελπίδας. Ήδη έχει γίνει μια πρώτη συζήτηση με τα παιδιά για τα γεγονότα του πολέμου και τώρα είναι μια ευκαιρία να δουν από πιο κοντά το σκληρό του πρόσωπο.
Το πάρκινγκ είχε 2€ ενώ το εισιτήριο ήταν 10ΚΜ (αυστηρά σε ΚΜ).
Η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε κάτι περισσότερο, χωρίς βέβαια να είναι απογοητευτικό.
Επιστρέφουμε στην πόλη για μια βόλτα στην παλιά πόλη.
Η πόλη είναι γνωστή για τη θρησκευτική της ποικιλομορφία, καθώς συνυπήρχαν οπαδοί του Ισλάμ, του Ρωμαιοκαθολικισμού, της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και του Ιουδαϊσμού. Το μουσουλμανικό στοιχείο βέβαια είναι πιο έντονο.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το όνομα της κεντρικής αγοράς (Bascarsija), η οποία βρίσκεται στην καρδιά της παλιάς πόλης, έχει Τούρκικες ρίζες, καθώς «bas» στα Τούρκικα σημαίνει κεντρική και «carsı» είναι η αγορά.
Στον πεζόδρομο συναντάει κανείς δεκάδες μαγαζάκια για τσάι ή καφέ στην χόβολη με τα κλασσικά χαμηλά τους παγκάκια, ντυμένα με παραδοσιακά υφάσματα. Ανάμεσα τους μικρά καταστήματα με σουβενίρ.
Στην κεντρική πλατεία ή όπως είναι ευρέως γνωστή “πλατεία με τα περιστέρια” υπάρχει και το συντριβάνι ονόματι Sebilj, σύμβολο της πόλης. Ξύλινο, χτισμένο από τον Mehmed-pasha Kukavica το 1753, αλλά τοποθετημένο στην συγκεκριμένη πλατεία από τον Τσέχο αρχιτέκτονα Alexander Vitek το 1891.
Σίγουρα οι ώρες που καθίσαμε δεν ήταν αρκετές παρά μόνο για να πάρουμε μια μικρή γεύση της πόλης, έτσι και το Sarajevo μπήκε στα προσεχώς.
Επιβίβαση στα αυτοκίνητα και βάζουμε ρότα για το Μόσταρ όπου και θα διανυκτερεύσουμε. Και αυτή η διαδρομή επίσης πολύ όμορφη, να συναντά τη λίμνη Jablanica και να ακολουθεί τον ποταμό Νερέτβα. Και σε αυτή τη διαδρομή συναντήσαμε ένα πανηγύρι, σε μουσουλμανικό χωριό αυτή τη φορά, αλλά ούτε κι εδώ μπορέσαμε να σταματήσουμε.
Σε δύο ώρες έχουμε φτάσει. Ξεκουραζόμαστε και βγαίνουμε για νυχτερινή βόλτα στην πόλη. Το GPS μας κάνει κόλπα και μας ταλαιπωρεί. Ευτυχώς βρέθηκε ένας ευγενικός ντόπιος, ο οποίος μας οδηγεί στο ¨κρυφό¨ δωρεάν πάρκινγκ της παλιάς πόλης, αφού μας πει πολλές φορές ότι ο Μπάγεβιτς είναι από το Μόσταρ!
Η διανυκτέρευση στο Μόσταρ σίγουρα αξίζει πολύ. Το βράδυ ( όπως είπε και μία φίλη μας) στο Μόσταρ είναι λες και ζεις σε παραμύθι. Ο κόσμος σαφώς πιο λίγος από το πρωί και η πόλη, με τη γέφυρα να δεσπόζει, είναι πολύ όμορφα φωτισμένη.
Σε 5 λεπτά ήμασταν στα σύνορα με τη Βοσνία. Τα πρώτα σημάδια του πολέμου κάνουν την εμφάνισή τους.
Γρήγορο πέρασμα με κατεύθυνση την πόλη Visegrad.
Προσπερνάμε την πόλη και κάνουμε μία στάση στην πολυφωτογραφημένη του γέφυρα (Mehmed Pasa Sokolovic) πάνω από τον ποταμό Drina.
Μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, κατασκευάστηκε το 1577 από τον αρχιτέκτονα Miamar Sinan, ένα από τους μεγαλύτερους αρχιτέκτονες της Οθωμανικής περιόδου.
Έχει μήκος 179,5 μέτρα και αποτελείται από 11 καμάρες οι οποίες έχουν μήκος από 11 ως 15 μέτρα. Η γέφυρα έγινε ευρέως γνωστή από το μυθιστόρημα του νομπελίστα Ίβο Άντριτς, «Η Γέφυρα του Ντρίνα».
Στη συνέχεια ακολουθούμε το ποτάμι σε μία καταπληκτική διαδρομή από πλευράς τοπίου. Ο δρόμος είναι χαραγμένος στην πλαγιά του βουνού με δεκάδες μικρά και μεγάλα τούνελ τα οποία διασχίζουν τις Δειναρικές Άλπεις, αφήνοντας το ποτάμι κάποιες φορές, δεκάδες μέτρα κάτω από τα πόδια μας. Ο καιρός είναι ευμετάβλητος, φαίνεται ότι θα βρέξει αλλά τελικά δεν ρίχνει ούτε σταγόνα.



Στόχος μας η πρωτεύουσα της Βοσνίας το Σεράγεβο στο οποίο φτάνουμε μετά από 2 ώρες. Περνάμε όλη την πόλη και κατευθυνόμαστε προς το αεροδρόμιο. Θέλουμε να προλάβουμε πριν κλείσει το τούνελ της ελπίδας. Ήδη έχει γίνει μια πρώτη συζήτηση με τα παιδιά για τα γεγονότα του πολέμου και τώρα είναι μια ευκαιρία να δουν από πιο κοντά το σκληρό του πρόσωπο.

Το πάρκινγκ είχε 2€ ενώ το εισιτήριο ήταν 10ΚΜ (αυστηρά σε ΚΜ).

Η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε κάτι περισσότερο, χωρίς βέβαια να είναι απογοητευτικό.

Επιστρέφουμε στην πόλη για μια βόλτα στην παλιά πόλη.
Η πόλη είναι γνωστή για τη θρησκευτική της ποικιλομορφία, καθώς συνυπήρχαν οπαδοί του Ισλάμ, του Ρωμαιοκαθολικισμού, της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και του Ιουδαϊσμού. Το μουσουλμανικό στοιχείο βέβαια είναι πιο έντονο.



Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το όνομα της κεντρικής αγοράς (Bascarsija), η οποία βρίσκεται στην καρδιά της παλιάς πόλης, έχει Τούρκικες ρίζες, καθώς «bas» στα Τούρκικα σημαίνει κεντρική και «carsı» είναι η αγορά.

Στον πεζόδρομο συναντάει κανείς δεκάδες μαγαζάκια για τσάι ή καφέ στην χόβολη με τα κλασσικά χαμηλά τους παγκάκια, ντυμένα με παραδοσιακά υφάσματα. Ανάμεσα τους μικρά καταστήματα με σουβενίρ.


Στην κεντρική πλατεία ή όπως είναι ευρέως γνωστή “πλατεία με τα περιστέρια” υπάρχει και το συντριβάνι ονόματι Sebilj, σύμβολο της πόλης. Ξύλινο, χτισμένο από τον Mehmed-pasha Kukavica το 1753, αλλά τοποθετημένο στην συγκεκριμένη πλατεία από τον Τσέχο αρχιτέκτονα Alexander Vitek το 1891.
Σίγουρα οι ώρες που καθίσαμε δεν ήταν αρκετές παρά μόνο για να πάρουμε μια μικρή γεύση της πόλης, έτσι και το Sarajevo μπήκε στα προσεχώς.

Επιβίβαση στα αυτοκίνητα και βάζουμε ρότα για το Μόσταρ όπου και θα διανυκτερεύσουμε. Και αυτή η διαδρομή επίσης πολύ όμορφη, να συναντά τη λίμνη Jablanica και να ακολουθεί τον ποταμό Νερέτβα. Και σε αυτή τη διαδρομή συναντήσαμε ένα πανηγύρι, σε μουσουλμανικό χωριό αυτή τη φορά, αλλά ούτε κι εδώ μπορέσαμε να σταματήσουμε.



Σε δύο ώρες έχουμε φτάσει. Ξεκουραζόμαστε και βγαίνουμε για νυχτερινή βόλτα στην πόλη. Το GPS μας κάνει κόλπα και μας ταλαιπωρεί. Ευτυχώς βρέθηκε ένας ευγενικός ντόπιος, ο οποίος μας οδηγεί στο ¨κρυφό¨ δωρεάν πάρκινγκ της παλιάς πόλης, αφού μας πει πολλές φορές ότι ο Μπάγεβιτς είναι από το Μόσταρ!
Η διανυκτέρευση στο Μόσταρ σίγουρα αξίζει πολύ. Το βράδυ ( όπως είπε και μία φίλη μας) στο Μόσταρ είναι λες και ζεις σε παραμύθι. Ο κόσμος σαφώς πιο λίγος από το πρωί και η πόλη, με τη γέφυρα να δεσπόζει, είναι πολύ όμορφα φωτισμένη.
Last edited: