gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Περιεχόμενα
Κεφάλαιο 4
Σάββατο 08-11-2014
Ξυπνάω και ρίχνω μια ματιά από το παράθυρο προς την εκκλησία της πριγκιπικής αυλής.
Μετά το πρωινό στο ισόγειο του ξενοδοχείου, ξεκινώ την περιπλάνηση για δεύτερη ημέρα στο Βουκουρέστι. Περπατώντας στο κέντρο, δηλαδή στην παλιά πόλη του Βουκουρεστίου, περνώ από την εκκλησία της Σταυρουπόλεως,
η οποία επειδή ήταν απέναντι από το Caru cu bere, την είχα δει και την πρώτη νύχτα. Η εκκλησία της Σταυρουπόλεως, κατασκευάστηκε το έτος 1724, από Έλληνα μοναχό και είναι ενταγμένο στα προστατευόμενα κτίσματα από την Unesco.
Παρατήρησα ότι οι επιγραφές τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό του ναού, ήταν γραμμένες στα ελληνικά.
Στη συνέχεια, μετά από μια περιπλάνηση στους πεζόδρομους του ιστορικού κέντρου του Βουκουρεστίου,
ακολούθησα τη Strada Lipscani,
παλιό εμπορικό δρόμο που διέθετε υπαίθριες αγορές στο παρελθόν, κατευθυνόμενος ανατολικά έως την πλατεία Roma. Η πλατεία Roma μια μικρή τριγωνική πλατεία στη συμβολή της Strada Lipscani (από τους κεντρικούς πεζόδρομους της παλιάς πόλης) με τη λεωφόρο Bratianu, έχει στο κέντρο της ένα γλυπτό - αναπαράσταση - της λύκαινας, το οποίο παραπέμπει στη Ρώμη.
Στην πλατεία Roma, έστριψα αριστερά και ακολούθησα τη λεωφόρο Bratianu, όπου εκεί υπάρχουν αρκετά από τα ωραιότερα κτίρια της πόλης. Βέβαια η πρώτη εικόνα ήταν απογοητευτική, αφού μου θύμισε το παλιό Βουκουρέστι, με τα ατάκτως "ερριμμένα στον αέρα" καλώδια μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος.
Πρέπει όμως να ομολογήσουμε, ότι στο Βουκουρέστι, τουλάχιστον στο ιστορικό κέντρο και στις γύρω περιοχές, το φαινόμενο των εναέριων καλωδίων έχει σχεδόν εξαφανιστεί, μετά από εκτεταμένες εργασίες ανάπλασης στο κέντρο της πόλης, κατά τα τελευταία χρόνια.
Προχωρώντας βόρεια κατά μήκος της λεωφόρου Bratianu, βλέπω απέναντι την εκκλησία Sfantul Gheorge Nou, η οποία κατασκευάστηκε στις αρχές του 16ου αιώνα
και όπου θεωρείται το σημείο μηδέν της Ρουμανίας, από το οποίο μετρώνται όλες οι αποστάσεις.
Συνεχίζοντας βόρεια κατά μήκος της λεωφόρου Bratianu, παρατηρώ στην ανατολική πλευρά της λεωφόρου, το άγαλμα του Μιχαήλ Καντακουζηνού, μπροστά από το Νοσοκομείο coltea και δίπλα από την εκκλησία coltea,
ενώ στη δυτική πλευρά της λεωφόρου Bratianu, υπάρχει το δημοτικό μουσείο του Βουκουρεστίου,
όπου αξιοσημείωτο στοιχείο ήταν οι φωτογραφίες που υπήρχαν στην περίφραξη του κτιρίου.
Στις άνω φωτογραφίες φαινόταν ένα σημείο του Βουκουρεστίου το έτος 1914 και στην κάτω φωτογραφία φαινόταν το ίδιο σημείο του Βουκουρεστίου το έτος 2014, ένα αιώνα μετά.
Είχα ήδη φτάσει στην πλατεία Universitate, η οποία είναι ένας κυκλικός κόμβος με σταθμό μετρό,
οπότε έστριψα αριστερά, και ακολούθησα τη λεωφόρο Regina Elisabeta. Εκτός από τα κτίρια του πανεπιστημίου και τα αγάλματα,
διέκρινα και μια τσέχικη μπυραρία, με τη μπύρα της Πράγας Staropramen Brewery, οπότε με δεδομένη τη γνωστή μου αδυναμία, μπήκα γρήγορα μέσα στη μπυραρία για να ξεκουραστώ και κυρίως να δροσιστώ. Ήθελα μια πραγματική μπυραρία, γιατί οφείλω να ομολογήσω ότι το Caru cu bere, την πρώτη νύχτα με είχε απογοητεύσει, σχετικά με το παρελθόν, κυρίως γιατί είχε σταματήσει να παράγει μπύρα προς την κατεύθυνση της τουριστικοποίησής του. Βέβαια, την προηγούμενη ημέρα (και νύχτα) είχα γνωρίσει την αφιλτράριστη άριστη μπύρα Ciuc, την οποία είχα περιποιηθεί ιδιαίτερα. Όταν βγήκα από τη μπυραρία, προχώρησα δυτικά, έως την οδό Victoriei, έναν από τους οδικούς άξονες του κέντρου της πόλης, εκεί έστριψα δεξιά ακολουθώντας προς βορά την οδό (ή λεωφόρο) Victoriei. Το πρώτο κτίριο που παρατήρησα στρίβοντας ήταν το γαλλικού νεοκλασικού στυλ Cercul Militar Naţional (εθνική στρατιωτική λέσχη - ή κεντρικό σπίτι του στρατού, όπως είχε ονομαστεί επί εποχής συντρόφου Τσαουσέσκου).
Το κτίριο είχε κατασκευαστεί το έτος 1911, όμως κατά τον Α παγκόσμιο πόλεμο καταστράφηκαν αρκετά στοιχεία του εσωτερικού του κτιρίου, αλλά αυτό αποκαταστάθηκε το έτος 1919.
Προχωρώντας βορειότερα κατά μήκος της λεωφόρου Victoriei, στην απέναντι πλευρά της, (από το Cercul Militar Naţional) συνάντησα την πλατεία και το θέατρο Odeon.
Συνέχισα να περπατώ κατά μήκος της λεωφόρου Victoriei, από την αριστερή της
πλευρά (όπως κατευθυνόμουν βόρεια), μέχρι την κόκκινη εκκλησία.
Την εκκλησία Creculescu, η οποία κατασκευάστηκε το έτος 1722, και είναι ένα κτίσμα με κόκκινα τούβλα, με εντυπωσιακές τοιχογραφίες
και η οποία καταστράφηκε από τα γεγονότα του έτους 1989, (ήταν πολύ κοντά στο επίκεντρο των γεγονότων) αλλά αργότερα, στην τελευταία 10ετία του 20ου αιώνα, αναστηλώθηκε.
Απέναντι από την εκκλησία Creculescu, βρίσκεται η Piața Revoluției, στην οποία συνέβησαν σοβαρά πολιτικά γεγονότα, κατά το τέλος του έτους 1989, με την πτώση και τη συνοπτική απόφαση για θανατική καταδίκη του συντρόφου Νικολάε Τσαουσέσκου.
Μάλιστα απέναντι από την εκκλησία Creculescu, από το κυβερνητικό κτίριο, με πρόσοψη προς την πλατεία Revoluției, ο σύντροφος Νικολάε Τσαουσέσκου, έβγαλε τον τελευταίο του λόγο και μετά έγιναν τα γνωστά γεγονότα, δηλαδή η αντίδραση του κόσμου και η συνοπτική καταδίκη και εκτέλεση αυτού και της γυναίκας του Έλενας. Ρίχνω μια ματιά προς το κτίριο του υπουργείου εσωτερικών
και προχωρώ βόρεια της εκκλησίας Creculescu, πάντα κατά μήκος της λεωφόρου Victoriei, όπου απέναντι είναι η Κεντρική Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου του Βουκουρεστίου,
σχεδιασμένη από Γάλλο αρχιτέκτονα (Paul Gottereau), όπως άλλωστε είναι καθαρά εμφανές από τον αρχιτεκτονικό ρυθμό του κτιρίου, με πλάγια όψη προς την Piața Revoluției,
ενώ από την αριστερή πλευρά (πάντα όπως κατευθυνόμουν βόρεια), είναι το Εθνικό μουσείο τέχνης της Ρουμανίας,
το οποίο και επισκέφτηκα. Το Εθνικό μουσείο τέχνης της Ρουμανίας ιδρύθηκε το έτος 1948, στο πρώην βασιλικό παλάτι.
Όταν ολοκλήρωσα την επίσκεψή μου στο μουσείο, βγήκα και προχώρησα προς το Ateneul Român,
τον κύριο συναυλιακό χώρο της πόλης και το οποίο κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1886 και 1888. Μπήκα στο εσωτερικό του κτιρίου, το οποίο ήταν και αυτό εντυπωσιακό.
Έξω από το Ateneul Român, στην πλατεία υπήρχε μια αγορά, με υπαίθριους πάγκους φαγητά και ποτά.
Όταν βγήκα από το κτίριο σταμάτησα για λίγο έφαγα μια σούπα γκούλας και ήπια μπύρα και πάλινκα. Η πάλινκα είναι ένα απόσταγμα, διαδεδομένο στη λεκάνη των Καρπαθίων. Μπορεί να είναι απόσταγμα από δαμάσκηνα ή από βερίκοκα ή από μήλα ή από αχλάδια κλπ. Το συγκεκριμένο που ήπια ήταν απόσταγμα από δαμάσκηνα. Οι αλκοολικοί του βαθμοί ήταν 50. Έμεινα πολύ ευχαριστημένος από την ποιότητά του και προμηθεύθηκα μερικά μπουκάλια.
Στη συνέχεια φορτωμένος με τα λάφυρά μου, άρχισα να περπατώ χαλαρά με νότια κατεύθυνση. Όπως περπατούσα, ξαφνικά σταμάτησα και γέλασα πολύ. Στη βιτρίνα ενός τουριστικού πρακτορείου είδα μια αφίσα.
Γέλασα πολύ. Δεν ήξερα ότι η Πάτρα ήταν προορισμός θρησκευτικού τουρισμού. Συνέχισα να περπατώ χαλαρά προς το ξενοδοχείο μου, δηλαδή προς νότο, έως ότου σταμάτησα σε μια στοά, με ωραία μπαρ, για ένα ποτό.
Όταν βγήκα από το μπαρ στους δρόμους είχε αρχίσει η κίνηση,
αλλά εγώ είχα αποφασίσει να πάω από το ξενοδοχείο μου για ολιγόωρη ξεκούραση. Βέβαια προσεγγίζοντας το ξενοδοχείο, σταμάτησα στο αγαπημένο μου jazz bar για ένα τελευταίο απογευματινό ποτό.
Ήπια γρήγορα το ποτό μου, βγήκα έξω από το μπαρ και προχώρησα προς το ξενοδοχείο κάτω από το άγρυπνο βλέμμα του Βλαντ Τσέπες.
Φτάνοντας στο ξενοδοχείο, παρατήρησα κίνηση δίπλα στο χάνι του Μανούκ. Προετοιμάζονταν κάποιες εκδηλώσεις. Έτσι παρακολούθησα για λίγο κάποια δρώμενα στο χάνι του Μανούκ
και ανέβηκα στο δωμάτιο του ξενοδοχείο μου για ξεκούραση. Όταν ξεκουράστηκα πήγα στο City Grill για φαγητό. Τότε το ρεστοράν αυτό ήταν στην οδό Lipscani, κοντά στη διασταύρωση αυτής με τη λεωφόρο Victoriei. Το Σαββατόβραδο συνεχίστηκε με πολύωρη μπαρότσαρκα στο κέντρο της πόλης.
Σάββατο 08-11-2014
Ξυπνάω και ρίχνω μια ματιά από το παράθυρο προς την εκκλησία της πριγκιπικής αυλής.
Μετά το πρωινό στο ισόγειο του ξενοδοχείου, ξεκινώ την περιπλάνηση για δεύτερη ημέρα στο Βουκουρέστι. Περπατώντας στο κέντρο, δηλαδή στην παλιά πόλη του Βουκουρεστίου, περνώ από την εκκλησία της Σταυρουπόλεως,
η οποία επειδή ήταν απέναντι από το Caru cu bere, την είχα δει και την πρώτη νύχτα. Η εκκλησία της Σταυρουπόλεως, κατασκευάστηκε το έτος 1724, από Έλληνα μοναχό και είναι ενταγμένο στα προστατευόμενα κτίσματα από την Unesco.
Παρατήρησα ότι οι επιγραφές τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό του ναού, ήταν γραμμένες στα ελληνικά.
Στη συνέχεια, μετά από μια περιπλάνηση στους πεζόδρομους του ιστορικού κέντρου του Βουκουρεστίου,
ακολούθησα τη Strada Lipscani,
παλιό εμπορικό δρόμο που διέθετε υπαίθριες αγορές στο παρελθόν, κατευθυνόμενος ανατολικά έως την πλατεία Roma. Η πλατεία Roma μια μικρή τριγωνική πλατεία στη συμβολή της Strada Lipscani (από τους κεντρικούς πεζόδρομους της παλιάς πόλης) με τη λεωφόρο Bratianu, έχει στο κέντρο της ένα γλυπτό - αναπαράσταση - της λύκαινας, το οποίο παραπέμπει στη Ρώμη.
Στην πλατεία Roma, έστριψα αριστερά και ακολούθησα τη λεωφόρο Bratianu, όπου εκεί υπάρχουν αρκετά από τα ωραιότερα κτίρια της πόλης. Βέβαια η πρώτη εικόνα ήταν απογοητευτική, αφού μου θύμισε το παλιό Βουκουρέστι, με τα ατάκτως "ερριμμένα στον αέρα" καλώδια μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος.
Πρέπει όμως να ομολογήσουμε, ότι στο Βουκουρέστι, τουλάχιστον στο ιστορικό κέντρο και στις γύρω περιοχές, το φαινόμενο των εναέριων καλωδίων έχει σχεδόν εξαφανιστεί, μετά από εκτεταμένες εργασίες ανάπλασης στο κέντρο της πόλης, κατά τα τελευταία χρόνια.
Προχωρώντας βόρεια κατά μήκος της λεωφόρου Bratianu, βλέπω απέναντι την εκκλησία Sfantul Gheorge Nou, η οποία κατασκευάστηκε στις αρχές του 16ου αιώνα
και όπου θεωρείται το σημείο μηδέν της Ρουμανίας, από το οποίο μετρώνται όλες οι αποστάσεις.
Συνεχίζοντας βόρεια κατά μήκος της λεωφόρου Bratianu, παρατηρώ στην ανατολική πλευρά της λεωφόρου, το άγαλμα του Μιχαήλ Καντακουζηνού, μπροστά από το Νοσοκομείο coltea και δίπλα από την εκκλησία coltea,
ενώ στη δυτική πλευρά της λεωφόρου Bratianu, υπάρχει το δημοτικό μουσείο του Βουκουρεστίου,
όπου αξιοσημείωτο στοιχείο ήταν οι φωτογραφίες που υπήρχαν στην περίφραξη του κτιρίου.
Στις άνω φωτογραφίες φαινόταν ένα σημείο του Βουκουρεστίου το έτος 1914 και στην κάτω φωτογραφία φαινόταν το ίδιο σημείο του Βουκουρεστίου το έτος 2014, ένα αιώνα μετά.
Είχα ήδη φτάσει στην πλατεία Universitate, η οποία είναι ένας κυκλικός κόμβος με σταθμό μετρό,
οπότε έστριψα αριστερά, και ακολούθησα τη λεωφόρο Regina Elisabeta. Εκτός από τα κτίρια του πανεπιστημίου και τα αγάλματα,
διέκρινα και μια τσέχικη μπυραρία, με τη μπύρα της Πράγας Staropramen Brewery, οπότε με δεδομένη τη γνωστή μου αδυναμία, μπήκα γρήγορα μέσα στη μπυραρία για να ξεκουραστώ και κυρίως να δροσιστώ. Ήθελα μια πραγματική μπυραρία, γιατί οφείλω να ομολογήσω ότι το Caru cu bere, την πρώτη νύχτα με είχε απογοητεύσει, σχετικά με το παρελθόν, κυρίως γιατί είχε σταματήσει να παράγει μπύρα προς την κατεύθυνση της τουριστικοποίησής του. Βέβαια, την προηγούμενη ημέρα (και νύχτα) είχα γνωρίσει την αφιλτράριστη άριστη μπύρα Ciuc, την οποία είχα περιποιηθεί ιδιαίτερα. Όταν βγήκα από τη μπυραρία, προχώρησα δυτικά, έως την οδό Victoriei, έναν από τους οδικούς άξονες του κέντρου της πόλης, εκεί έστριψα δεξιά ακολουθώντας προς βορά την οδό (ή λεωφόρο) Victoriei. Το πρώτο κτίριο που παρατήρησα στρίβοντας ήταν το γαλλικού νεοκλασικού στυλ Cercul Militar Naţional (εθνική στρατιωτική λέσχη - ή κεντρικό σπίτι του στρατού, όπως είχε ονομαστεί επί εποχής συντρόφου Τσαουσέσκου).
Το κτίριο είχε κατασκευαστεί το έτος 1911, όμως κατά τον Α παγκόσμιο πόλεμο καταστράφηκαν αρκετά στοιχεία του εσωτερικού του κτιρίου, αλλά αυτό αποκαταστάθηκε το έτος 1919.
Προχωρώντας βορειότερα κατά μήκος της λεωφόρου Victoriei, στην απέναντι πλευρά της, (από το Cercul Militar Naţional) συνάντησα την πλατεία και το θέατρο Odeon.
Συνέχισα να περπατώ κατά μήκος της λεωφόρου Victoriei, από την αριστερή της
πλευρά (όπως κατευθυνόμουν βόρεια), μέχρι την κόκκινη εκκλησία.
Την εκκλησία Creculescu, η οποία κατασκευάστηκε το έτος 1722, και είναι ένα κτίσμα με κόκκινα τούβλα, με εντυπωσιακές τοιχογραφίες
και η οποία καταστράφηκε από τα γεγονότα του έτους 1989, (ήταν πολύ κοντά στο επίκεντρο των γεγονότων) αλλά αργότερα, στην τελευταία 10ετία του 20ου αιώνα, αναστηλώθηκε.
Απέναντι από την εκκλησία Creculescu, βρίσκεται η Piața Revoluției, στην οποία συνέβησαν σοβαρά πολιτικά γεγονότα, κατά το τέλος του έτους 1989, με την πτώση και τη συνοπτική απόφαση για θανατική καταδίκη του συντρόφου Νικολάε Τσαουσέσκου.
Μάλιστα απέναντι από την εκκλησία Creculescu, από το κυβερνητικό κτίριο, με πρόσοψη προς την πλατεία Revoluției, ο σύντροφος Νικολάε Τσαουσέσκου, έβγαλε τον τελευταίο του λόγο και μετά έγιναν τα γνωστά γεγονότα, δηλαδή η αντίδραση του κόσμου και η συνοπτική καταδίκη και εκτέλεση αυτού και της γυναίκας του Έλενας. Ρίχνω μια ματιά προς το κτίριο του υπουργείου εσωτερικών
και προχωρώ βόρεια της εκκλησίας Creculescu, πάντα κατά μήκος της λεωφόρου Victoriei, όπου απέναντι είναι η Κεντρική Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου του Βουκουρεστίου,
σχεδιασμένη από Γάλλο αρχιτέκτονα (Paul Gottereau), όπως άλλωστε είναι καθαρά εμφανές από τον αρχιτεκτονικό ρυθμό του κτιρίου, με πλάγια όψη προς την Piața Revoluției,
ενώ από την αριστερή πλευρά (πάντα όπως κατευθυνόμουν βόρεια), είναι το Εθνικό μουσείο τέχνης της Ρουμανίας,
το οποίο και επισκέφτηκα. Το Εθνικό μουσείο τέχνης της Ρουμανίας ιδρύθηκε το έτος 1948, στο πρώην βασιλικό παλάτι.
Όταν ολοκλήρωσα την επίσκεψή μου στο μουσείο, βγήκα και προχώρησα προς το Ateneul Român,
τον κύριο συναυλιακό χώρο της πόλης και το οποίο κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1886 και 1888. Μπήκα στο εσωτερικό του κτιρίου, το οποίο ήταν και αυτό εντυπωσιακό.
Έξω από το Ateneul Român, στην πλατεία υπήρχε μια αγορά, με υπαίθριους πάγκους φαγητά και ποτά.
Όταν βγήκα από το κτίριο σταμάτησα για λίγο έφαγα μια σούπα γκούλας και ήπια μπύρα και πάλινκα. Η πάλινκα είναι ένα απόσταγμα, διαδεδομένο στη λεκάνη των Καρπαθίων. Μπορεί να είναι απόσταγμα από δαμάσκηνα ή από βερίκοκα ή από μήλα ή από αχλάδια κλπ. Το συγκεκριμένο που ήπια ήταν απόσταγμα από δαμάσκηνα. Οι αλκοολικοί του βαθμοί ήταν 50. Έμεινα πολύ ευχαριστημένος από την ποιότητά του και προμηθεύθηκα μερικά μπουκάλια.
Στη συνέχεια φορτωμένος με τα λάφυρά μου, άρχισα να περπατώ χαλαρά με νότια κατεύθυνση. Όπως περπατούσα, ξαφνικά σταμάτησα και γέλασα πολύ. Στη βιτρίνα ενός τουριστικού πρακτορείου είδα μια αφίσα.
Γέλασα πολύ. Δεν ήξερα ότι η Πάτρα ήταν προορισμός θρησκευτικού τουρισμού. Συνέχισα να περπατώ χαλαρά προς το ξενοδοχείο μου, δηλαδή προς νότο, έως ότου σταμάτησα σε μια στοά, με ωραία μπαρ, για ένα ποτό.
Όταν βγήκα από το μπαρ στους δρόμους είχε αρχίσει η κίνηση,
αλλά εγώ είχα αποφασίσει να πάω από το ξενοδοχείο μου για ολιγόωρη ξεκούραση. Βέβαια προσεγγίζοντας το ξενοδοχείο, σταμάτησα στο αγαπημένο μου jazz bar για ένα τελευταίο απογευματινό ποτό.
Ήπια γρήγορα το ποτό μου, βγήκα έξω από το μπαρ και προχώρησα προς το ξενοδοχείο κάτω από το άγρυπνο βλέμμα του Βλαντ Τσέπες.
Φτάνοντας στο ξενοδοχείο, παρατήρησα κίνηση δίπλα στο χάνι του Μανούκ. Προετοιμάζονταν κάποιες εκδηλώσεις. Έτσι παρακολούθησα για λίγο κάποια δρώμενα στο χάνι του Μανούκ
και ανέβηκα στο δωμάτιο του ξενοδοχείο μου για ξεκούραση. Όταν ξεκουράστηκα πήγα στο City Grill για φαγητό. Τότε το ρεστοράν αυτό ήταν στην οδό Lipscani, κοντά στη διασταύρωση αυτής με τη λεωφόρο Victoriei. Το Σαββατόβραδο συνεχίστηκε με πολύωρη μπαρότσαρκα στο κέντρο της πόλης.
Last edited: