Journeyer
Member
- Μηνύματα
- 10
- Likes
- 29
- Επόμενο Ταξίδι
- Βενετία-Γκάρντα-Δολομίτες
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βιετνάμ - Λάος - Καμπότζη
Περιεχόμενα
4η μέρα (28 Αυγούστου): Τοσκάνη - San Gimignano
Αυτή τη μέρα ξυπνήσαμε πολύ πρωί. Πολύ όμως
. Και, κουτουλώντας ακόμη, ξεκινήσαμε να συναντηθούμε με τους άλλους για την επίσκεψη στο Duomo που δε μας έκατσε χθες.
Το Duomo, όπως θα έχετε δει και σε φωτογραφίες, είναι πραγματικά κάτι το εκπληκτικό. Βέβαια, ενώ απέξω είναι τόσο...θηριώδες, όταν μπαίνεις μέσα είναι τελείως διαφορετικό από αυτό που περιμένεις: πιο απλό και λιτό σε σχέση με το εξωτερικό. Εμένα, όμως, μου άρεσε πάρα πολύ αυτή η ανεπιτήδευτη απλότητα και πιο πολύ η κατάνυξη που επικρατούσε στον χώρο.
Εδώ θα παραθέσω κάποια ιστορικά στοιχεία γιατί ο καθεδρικός με συγκίνησε ιδιαίτερα: Η Santa Maria del Fiore ξεκίνησε να χτίζεται το 1296 και για πολλά χρόνια, οι άρχοντες της Φλωρεντίας δεν ήξεραν πώς να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα του κενού που υπήρχε στην κορυφή του καθεδρικού. Τελικά, το 1418 προκηρύχθηκε διαγωνισμός για την κατασκευή του τρούλου του καθεδρικού. Από την αρχή της κατασκευής του, ο τρούλος (la cupola) περιβαλλόταν με μύθους, καθώς και με το αίσθημα της ανταγωνιστικότητας της Φλωρεντίας απέναντι σε άλλες πόλεις της Τοσκάνης. Ο νικητής του διαγωνισμού ήταν - τότε - ένας απλός χρυσοχόος, ο Filippo Brunelleschi, ο οποίος ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει 2 τρούλους, τον έναν ενσωματωμένο μέσα στον άλλο. Πολλές διαμάχες ακολούθησαν αυτή την απόφαση, καθώς πολλοί δε συμφωνούσαν με αυτή. Ωστόσο, στη συνέχεια, έγινε αντιληπτό από όλους - σχεδόν - το ιδιοφυές σχέδιο του αρχιτέκτονα, του οποίου ο τρούλος θα αποτελούνταν από έναν μικρότερο χωμένο στο μεγαλύτερο, για να δημιουργεί μία αξεπέραστη προοπτική βάθους. To 1420, o Brunelleschi χρίστηκε υπεύθυνος επόπτης του έργου του τρούλου αλλά λόγω εσωτερικών διαμαχών, ορίστηκε κι άλλος επόπτης, ο Lorenzo Ghiberti. Αυτοί οι δύο επρόκειτο να είναι για πάντα άσπονδοι εχθροί. Τα τεχνικά προβλήματα που εμφανίστηκαν, αντιμετωπίστηκαν επιτυχώς μέσω των ανυψωτικών συστημάτων, μηχανημάτων και τροχαλιών που εφηύρε ο ίδιος ο Brunelleschi και η χρήση των οποίων παρέμενε επίκαιρη έως και τη Βιομηχανική επανάσταση. Ο μύθος λέει ότι κάποια στιγμή που ο Brunelleschi έπεσε στο κρεβάτι λόγω ασθένειας, ανέθεσε στον Ghiberti τη συνέχεια την κατασκευή του ξύλινου δακτυλίου που θα χρησίμευε στη στήριξη του τρούλου. Όταν ο Brunelleschi σηκώθηκε ως διά μαγείας - όπως λένε - από το κρεβάτι, είδε ότι ο Ghiberti είχε προλάβει να τοποθετήσει μόνο ξύλινα δοκάρια για το δακτύλιο. Έτσι, ο Brunelleschi κατόρθωσε να ρεζιλέψει το Ghiberti για την λεγόμενη ανεπαρκής δουλειά του.
Τα ιστορικά στοιχεία για το Duomo είναι περίληψη από κείμενο τεύχους του National Geographic.
Η αντιπαλότητα συνεχίστηκε, με το Ghiberti να κατηγορεί το Brunelleschi ότι ο τρούλος που έχτισε κινδυνεύει να καταρρεύσει. Η κατασκευή του τρούλου αποπερατώθηκε το 1436, ενώ ο Brunelleschi πέθανε 10 χρόνια αργότερα. Προς τιμήν του, η σωρός του ενταφιάστηκε στην κρύπτη του καθεδρικού, του οποίου τον τρούλο κατασκεύασε. Η κατασκευή του φεγγίτη του τρούλου τελείωσε το 1471.
Έπειτα, μπήκαμε και στο Βαπτιστήριο του Duomo, όπου υπάρχει ένα καταπληκτικό τεράστιο ψηφιδωτό. Θέλαμε να πάμε και στο Museo del' Opera del Duomo για να δούμε κυρίως τις αυθεντικές πόρτες του Βαπτιστηρίου, αλλά ο λαός αποφάνθηκε ότι δεν θα προλαβαίναμε, αφού θέλαμε να πάρουμε και μια γεύση Τοσκάνης κι έπρεπε να παραδώσουμε το νοικιασμένο αυτοκίνητο στην ώρα του. Οπότε δεν ανεβήκαμε ούτε στον τρούλο, πράγμα που σας προτείνω να κάνετε οπωσδήποτε, η θέα πρέπει να είναι φανταστική. Αλλά δεν πειράζει, είναι ωραίο να αφήνεις εκκρεμότητες, για να έχεις αφορμή να γυρνάς στο ίδιο μέρος
. Μετά το Duomo, κατευθυνθήκαμε σε ένα μαγαζάκι εκεί δίπλα που είχα σταμπάρει από προηγούμενη μέρα (λέγεται Arte de Ciompi και βρίσκεται στη Via de Cerretani 18). Έχει υπέροχα χειροποίητα πραγματάκια τα οποία θα ζηλέψετε και θα θέλετε να τα πάρετε όλα!!!! Εμείς το τιμήσαμε ιδιαιτέρως.
Φύγαμε, λοιπόν, με κατεύθυνση το San Gimignano! Τι κουκλίστικος μεσαιωνικός οικισμός! Με τον κόσμο που είχε μαζευτεί, νόμιζες ότι θα γινόταν συμβούλιο στην Piazza del Duomo.
Η θέα πάνω στον πύργο υπέροχη, εξαιρετικά κρασιά που μπορείς να τα αγοράσει στα μαγαζάκια του χωριού και μία πίτσα από τις πιο ωραίες που φάγαμε σε όλο το ταξίδι (Ricca Pizza, Via San Matteo 5). Αυτή με το πεπερόνι είναι τέλεια και αρκετά καυτερή
Και ξαφνικά, να σου η νύφη κι ο γαμπρός! Είχαν κανονίσει γάμο κάποιοι Σκωτσέζοι κι εμφανίστηκε ένας τυπάς με μία γκάιντα κι άρχισε να παίζει, εμείς είχαμε εκστασιαστεί που βλέπαμε τέτοιο σκωτσέζικο έθιμο να εκτυλίσσεται μπρος στα μάτια μας!! Πείτε με ρομαντική αλλά εγώ συγκινήθηκα!
Είχαμε την επιθυμία να περάσουμε κι από τη Σιένα, αλλά δεν προλαβαίναμε με τίποτα, οπότε με βαριά καρδιά, είπαμε την επόμενη φορά... Φτάσαμε Ρώμη, στις 18:30 ακριβώς που ήταν η ώρα που έπρεπε να παραδώσουμε το αυτοκίνητο. Τακτοποιηθήκαμε ο καθείς στο ξενοδοχείο του και βγήκαμε για τη - βραδινή πλέον - πρώτη βόλτα στα ρωμαΐκά στενά. Το ξενοδοχείο όπου μέναμε εγώ και ο φίλος μου ήταν αυτό:
http://www.booking.com/hotel/it/del...7890e788fa009e309fc2dad9X1;type=total;ucfs=1&
Εξαιρετική η τοποθεσία του, κοντά σε στάση που περνούν πολλά σημαντικά λεωφορεία, τέλειο πρωινό και πολύ εξυπηρετικό προσωπικό! Εμείς το πετύχαμε σε καλή προσφορά στο booking και το κλείσαμε, αλλιώς δε νομίζω να το κλείναμε.. Το δωμάτιο ήταν σχετικά μικρό, αλλά πολύ εργονομικό στη διάταξή του και έβλεπες όλη τη Via del Corso και πιο πέρα. Το προτείνω αλλά μόνο αν το βρείτε σε προσφορά, γιατί η τιμή του διαφορετικά είναι λίγο τσουχτερή.
Μετά από μια πρώτη γνωριμία με τη βραδινή Ρώμη, καταλήξαμε σε ένα ωραίο εστιατόριο στην Piazza Capranica (δεν θυμάμαι το όνομά του, αλλά δεν υπάρχει και άλλο σε αυτή την πλατεία). Δοκιμάστε τη μακαρονάδα με το πεκορίνο, εξαιρετική.
5η μέρα (29 Αυγούστου): Ρώμη
Πριν πάμε οπουδήποτε, πήγαμε σε ένα Tourist Info Point που είχαμε βρει στο χάρτη εκεί κοντά (Via de Minghetti) και αγοράσαμε ο καθένας μία Roma Pass. Συμφέρει αν έχετε σκοπό να πάτε σε αρκετά μουσεία/μνημεία, γιατί αφενός τα 2 πρώτα συμπεριλαμβάνονται στην τιμή και αφετέρου σας δίνει έκπτωση για τα υπόλοιπα που θα επισκεφθείτε. Επίσης, συμφέρει για τα μέσα (αν έχετε σκοπό να τα χρησιμοποιήσετε πολλές φορές).
Μετά, πήραμε το λεωφορείο 492 προς Βατικανό και επισκεφθήκαμε τα μουσεία, τη Βασιλική του Αγίου Πέτρου, την Piazza San Pietro... (βγάλαμε και φωτογραφία τον οβελίσκο όπου πέθανε ένας καρδινάλιος στον Λάνγκτον και το σημάδι του πουνέντη
, είπαμε φανατική) . Από τα μουσεία μεγαλύτερη εντύπωση μου έκανε η μούμια στην αιγυπτιακή αίθουσα! Μπήκαμε στη θεόρατη Βασιλική, όπου έτυχε να παρακολουθήσουμε και λειτουργία καθολικών. Βγαίνοντας από το κράτος του Βατικανού γύρω στις 17.00-17.30, κατευθυνθήκαμε προς το Castel Sant' Angelo, όπου μετά από αρκετό ανέβασμα (ήμασταν ήδη πτώματα από το Βατικανό) φτάσαμε στην κορυφή του πρώην οχυρού - μαυσωλείου - φυλακής και βρεθήκαμε μπροστά σε έναν... γλάρο, που είχε στρογγυλοκαθίσει σε μία γωνία και αγνάντευε κι αυτός, όπως όλοι όσοι βρισκόμασταν εκεί πάνω. Περιττό να πω ότι οι φωτογραφίες με το γλάρο είναι αναρίθμητες (όσο και να το πλησίαζες, δεν φοβόταν
). Φύγαμε γύρω στις 19:00, γιατί στις 19:30 έκλεινε το Castel Sant' Angelo και φτάσαμε πάλι ποδαράτο στην πλατεία που χτυπά η καρδιά της Ρώμης κάθε βράδυ: την Piazza Navona, όπου εκτός από τους διάφορους άσχετους που κάθονταν και πουλούσαν "και καλά" πίνακες (όλοι ίδιοι ήταν μεταξύ τους, τέτοια ομοιότης πια!), υπήρχε σε μία γωνίτσα της πλατείας κι ένας πραγματικός ζωγράφος που τον είδαμε επί τω έργω από την αρχή έως το τέλος. Τελικά, αγοράσαμε τον προηγούμενο πίνακα που είχε φτιάξει! 
Φάγαμε στην Pizzeria del Teatro (Piazza del Teatro), που είχε πολύ διαφορετικές και αυθεντικές γεύσεις και το καταευχαριστηθήκαμε, αλλά δεν είχε τουαλέτα (ενώ είχε τραπέζια για να καθίσουν οι πεινασμένοι), και οι γυναίκες της παρέας κοντεύαμε να σκάσουμε μετά από το Castel Sant' Angelo. Η βραδιά τελείωσε με το καθιερωμένο πλέον παγωτό στο Venchi (το οποίο έχει και site που μπορείς να παραγγείλεις και στα στέλνουν, λέω να παραγγείλω ένα καφάσι με λευκή σοκολάτα
)
Αυτή τη μέρα ξυπνήσαμε πολύ πρωί. Πολύ όμως
Το Duomo, όπως θα έχετε δει και σε φωτογραφίες, είναι πραγματικά κάτι το εκπληκτικό. Βέβαια, ενώ απέξω είναι τόσο...θηριώδες, όταν μπαίνεις μέσα είναι τελείως διαφορετικό από αυτό που περιμένεις: πιο απλό και λιτό σε σχέση με το εξωτερικό. Εμένα, όμως, μου άρεσε πάρα πολύ αυτή η ανεπιτήδευτη απλότητα και πιο πολύ η κατάνυξη που επικρατούσε στον χώρο.
Εδώ θα παραθέσω κάποια ιστορικά στοιχεία γιατί ο καθεδρικός με συγκίνησε ιδιαίτερα: Η Santa Maria del Fiore ξεκίνησε να χτίζεται το 1296 και για πολλά χρόνια, οι άρχοντες της Φλωρεντίας δεν ήξεραν πώς να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα του κενού που υπήρχε στην κορυφή του καθεδρικού. Τελικά, το 1418 προκηρύχθηκε διαγωνισμός για την κατασκευή του τρούλου του καθεδρικού. Από την αρχή της κατασκευής του, ο τρούλος (la cupola) περιβαλλόταν με μύθους, καθώς και με το αίσθημα της ανταγωνιστικότητας της Φλωρεντίας απέναντι σε άλλες πόλεις της Τοσκάνης. Ο νικητής του διαγωνισμού ήταν - τότε - ένας απλός χρυσοχόος, ο Filippo Brunelleschi, ο οποίος ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει 2 τρούλους, τον έναν ενσωματωμένο μέσα στον άλλο. Πολλές διαμάχες ακολούθησαν αυτή την απόφαση, καθώς πολλοί δε συμφωνούσαν με αυτή. Ωστόσο, στη συνέχεια, έγινε αντιληπτό από όλους - σχεδόν - το ιδιοφυές σχέδιο του αρχιτέκτονα, του οποίου ο τρούλος θα αποτελούνταν από έναν μικρότερο χωμένο στο μεγαλύτερο, για να δημιουργεί μία αξεπέραστη προοπτική βάθους. To 1420, o Brunelleschi χρίστηκε υπεύθυνος επόπτης του έργου του τρούλου αλλά λόγω εσωτερικών διαμαχών, ορίστηκε κι άλλος επόπτης, ο Lorenzo Ghiberti. Αυτοί οι δύο επρόκειτο να είναι για πάντα άσπονδοι εχθροί. Τα τεχνικά προβλήματα που εμφανίστηκαν, αντιμετωπίστηκαν επιτυχώς μέσω των ανυψωτικών συστημάτων, μηχανημάτων και τροχαλιών που εφηύρε ο ίδιος ο Brunelleschi και η χρήση των οποίων παρέμενε επίκαιρη έως και τη Βιομηχανική επανάσταση. Ο μύθος λέει ότι κάποια στιγμή που ο Brunelleschi έπεσε στο κρεβάτι λόγω ασθένειας, ανέθεσε στον Ghiberti τη συνέχεια την κατασκευή του ξύλινου δακτυλίου που θα χρησίμευε στη στήριξη του τρούλου. Όταν ο Brunelleschi σηκώθηκε ως διά μαγείας - όπως λένε - από το κρεβάτι, είδε ότι ο Ghiberti είχε προλάβει να τοποθετήσει μόνο ξύλινα δοκάρια για το δακτύλιο. Έτσι, ο Brunelleschi κατόρθωσε να ρεζιλέψει το Ghiberti για την λεγόμενη ανεπαρκής δουλειά του.
Τα ιστορικά στοιχεία για το Duomo είναι περίληψη από κείμενο τεύχους του National Geographic.
Η αντιπαλότητα συνεχίστηκε, με το Ghiberti να κατηγορεί το Brunelleschi ότι ο τρούλος που έχτισε κινδυνεύει να καταρρεύσει. Η κατασκευή του τρούλου αποπερατώθηκε το 1436, ενώ ο Brunelleschi πέθανε 10 χρόνια αργότερα. Προς τιμήν του, η σωρός του ενταφιάστηκε στην κρύπτη του καθεδρικού, του οποίου τον τρούλο κατασκεύασε. Η κατασκευή του φεγγίτη του τρούλου τελείωσε το 1471.
Έπειτα, μπήκαμε και στο Βαπτιστήριο του Duomo, όπου υπάρχει ένα καταπληκτικό τεράστιο ψηφιδωτό. Θέλαμε να πάμε και στο Museo del' Opera del Duomo για να δούμε κυρίως τις αυθεντικές πόρτες του Βαπτιστηρίου, αλλά ο λαός αποφάνθηκε ότι δεν θα προλαβαίναμε, αφού θέλαμε να πάρουμε και μια γεύση Τοσκάνης κι έπρεπε να παραδώσουμε το νοικιασμένο αυτοκίνητο στην ώρα του. Οπότε δεν ανεβήκαμε ούτε στον τρούλο, πράγμα που σας προτείνω να κάνετε οπωσδήποτε, η θέα πρέπει να είναι φανταστική. Αλλά δεν πειράζει, είναι ωραίο να αφήνεις εκκρεμότητες, για να έχεις αφορμή να γυρνάς στο ίδιο μέρος
Φύγαμε, λοιπόν, με κατεύθυνση το San Gimignano! Τι κουκλίστικος μεσαιωνικός οικισμός! Με τον κόσμο που είχε μαζευτεί, νόμιζες ότι θα γινόταν συμβούλιο στην Piazza del Duomo.
Η θέα πάνω στον πύργο υπέροχη, εξαιρετικά κρασιά που μπορείς να τα αγοράσει στα μαγαζάκια του χωριού και μία πίτσα από τις πιο ωραίες που φάγαμε σε όλο το ταξίδι (Ricca Pizza, Via San Matteo 5). Αυτή με το πεπερόνι είναι τέλεια και αρκετά καυτερή

Και ξαφνικά, να σου η νύφη κι ο γαμπρός! Είχαν κανονίσει γάμο κάποιοι Σκωτσέζοι κι εμφανίστηκε ένας τυπάς με μία γκάιντα κι άρχισε να παίζει, εμείς είχαμε εκστασιαστεί που βλέπαμε τέτοιο σκωτσέζικο έθιμο να εκτυλίσσεται μπρος στα μάτια μας!! Πείτε με ρομαντική αλλά εγώ συγκινήθηκα!
Είχαμε την επιθυμία να περάσουμε κι από τη Σιένα, αλλά δεν προλαβαίναμε με τίποτα, οπότε με βαριά καρδιά, είπαμε την επόμενη φορά... Φτάσαμε Ρώμη, στις 18:30 ακριβώς που ήταν η ώρα που έπρεπε να παραδώσουμε το αυτοκίνητο. Τακτοποιηθήκαμε ο καθείς στο ξενοδοχείο του και βγήκαμε για τη - βραδινή πλέον - πρώτη βόλτα στα ρωμαΐκά στενά. Το ξενοδοχείο όπου μέναμε εγώ και ο φίλος μου ήταν αυτό:
http://www.booking.com/hotel/it/del...7890e788fa009e309fc2dad9X1;type=total;ucfs=1&
Εξαιρετική η τοποθεσία του, κοντά σε στάση που περνούν πολλά σημαντικά λεωφορεία, τέλειο πρωινό και πολύ εξυπηρετικό προσωπικό! Εμείς το πετύχαμε σε καλή προσφορά στο booking και το κλείσαμε, αλλιώς δε νομίζω να το κλείναμε.. Το δωμάτιο ήταν σχετικά μικρό, αλλά πολύ εργονομικό στη διάταξή του και έβλεπες όλη τη Via del Corso και πιο πέρα. Το προτείνω αλλά μόνο αν το βρείτε σε προσφορά, γιατί η τιμή του διαφορετικά είναι λίγο τσουχτερή.
Μετά από μια πρώτη γνωριμία με τη βραδινή Ρώμη, καταλήξαμε σε ένα ωραίο εστιατόριο στην Piazza Capranica (δεν θυμάμαι το όνομά του, αλλά δεν υπάρχει και άλλο σε αυτή την πλατεία). Δοκιμάστε τη μακαρονάδα με το πεκορίνο, εξαιρετική.
5η μέρα (29 Αυγούστου): Ρώμη
Πριν πάμε οπουδήποτε, πήγαμε σε ένα Tourist Info Point που είχαμε βρει στο χάρτη εκεί κοντά (Via de Minghetti) και αγοράσαμε ο καθένας μία Roma Pass. Συμφέρει αν έχετε σκοπό να πάτε σε αρκετά μουσεία/μνημεία, γιατί αφενός τα 2 πρώτα συμπεριλαμβάνονται στην τιμή και αφετέρου σας δίνει έκπτωση για τα υπόλοιπα που θα επισκεφθείτε. Επίσης, συμφέρει για τα μέσα (αν έχετε σκοπό να τα χρησιμοποιήσετε πολλές φορές).
Μετά, πήραμε το λεωφορείο 492 προς Βατικανό και επισκεφθήκαμε τα μουσεία, τη Βασιλική του Αγίου Πέτρου, την Piazza San Pietro... (βγάλαμε και φωτογραφία τον οβελίσκο όπου πέθανε ένας καρδινάλιος στον Λάνγκτον και το σημάδι του πουνέντη

Φάγαμε στην Pizzeria del Teatro (Piazza del Teatro), που είχε πολύ διαφορετικές και αυθεντικές γεύσεις και το καταευχαριστηθήκαμε, αλλά δεν είχε τουαλέτα (ενώ είχε τραπέζια για να καθίσουν οι πεινασμένοι), και οι γυναίκες της παρέας κοντεύαμε να σκάσουμε μετά από το Castel Sant' Angelo. Η βραδιά τελείωσε με το καθιερωμένο πλέον παγωτό στο Venchi (το οποίο έχει και site που μπορείς να παραγγείλεις και στα στέλνουν, λέω να παραγγείλω ένα καφάσι με λευκή σοκολάτα

Last edited by a moderator: