travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρώτη μέρα, Κωστάντζα.
- Στο Δέλτα του Δούναβη
- Από την Τουλτσέα στο Ιάσιο.
- Τα πρώτα ζωγραφιστά Μοναστήρια
- Χάρτες
- Ζωγραφιστά Μοναστήρια ως την Κλουζ Ναπόκα
- Κλουζ Ναπόκα, αλατωρυχείο και Σιγκισοάρα.
- Μερικές αναφορές για το ταξίδι στη Ρουμανία
- Sibiu και ο δρόμος ως το Μπρασόβ
- Βίντεο
- Μπρασώβ, Μπραν και Σινάια (κάστρο Πέλες)
- Χιονισμένο Μπρασώβ, Βουκουρέστι
- Βουκουρέστι
Από την Τουλτσέα στο Ιάσιο.
Στην Τουλτσέα κοιμηθήκαμε πολύ καλά το βράδυ σε αυτό το υπέροχο ξενοδοχείο σε ένα νησάκι μέσα στο Δούναβη. Για να πάμε στο νησάκι, αυτό που χρειαζόταν ήταν να περάσουμε μια μικρή γέφυρα με το αυτοκίνητο και να το παρκάρουμε μέσα στην αυλή του ξενοδοχείου. Την κουρτίνα από το παράθυρο του δωματίου, που ήταν τεράστιο την αφήσαμε τελείως ανοιχτή ώστε να βλέπουμε τα φώτα της πόλης μπροστά μας. Όμως κοιμηθήκαμε πολύ γρήγορα λόγω της κούρασης. Το πρωί ξυπνήσαμε βλέποντας το λιγοστό φως της πόλης, γιατί ήταν πολύ νωρίς, αλλά ήταν υπέροχα. Φτιάξαμε ένα καφέ στο δωμάτιο και αφού τον ήπιαμε βγάλαμε φωτογραφίες από το όμορφο ξενοδοχείο.
Περίπου στις 08:30 ξεκινήσαμε για την σημερινή μας ημέρα. Αρχικά στο πρόγραμμα ήταν κάποια μοναστήρια και εκκλησίες.
Όμως αποφασίσαμε να δούμε σε άλλα 2 σημεία τον Δούναβη και έτσι ξεκινήσαμε πρώτα από την μικρή πόλη Somova. Δυσκολευτήκαμε λίγο μέχρι να βρούμε μία όχθη εκεί, αλλά ήταν πολύ όμορφα. Θέλαμε στην ίδια περιοχή να δούμε και κάποια άλλα σημεία, αλλά δεν ήταν εύκολο γιατί οι όχθες δεν ήταν εύκολα προσβάσιμες. Έτσι αποφασίσαμε να πάμε στην επόμενη στάση.
Ήταν το Celic Dere Monastery. Ήταν πολύ όμορφο και αν και ήταν ακόμα σχετικά νωρίς ήταν ανοιχτό. Τα μοναστήρια που είδαμε αυτή τη μέρα ήταν σε περιοχές σχετικά πεδινές. Δεν είναι δηλαδή όπως τα δικά μας που είναι συνήθως πάνω σε βουνά και μάλιστα απόκρημνα. Το κρύο βέβαια εκείνη την ώρα ήταν πολύ τσουχτερό και η θερμοκρασία σίγουρα δεν ξεπερνούσε τους 5 βαθμούς. Η κυκλοφορία στις επαρχιακές οδούς ήταν σχετικά εύκολη. Οι δρόμοι είναι πολύ καλοί αν και στη σημερινή ημέρα μπήκαμε για λίγο και σε μερικούς χωματόδρομος. Η φύση δεν είναι τρομερά όμορφη, αφού είναι πεδινή και σχεδόν όλα τα δέντρα είναι κομμένα για να γίνουν καλλιέργειες σε τεράστιες εκτάσεις. Φαίνεται ότι οι ιδιοκτησίες είναι τεράστιες. Ίσως έχουν αγοραστεί τα χωράφια από ξένους ή ντόπιους επιχειρηματίες .
Συνεχίσαμε την πορεία μας για τον επόμενο στόχο που ήταν το Basilica Paleo -crestina στο χωριό Niculitei. Φτάσαμε περίπου στις 10 και κανονικά θα έπρεπε να είναι ανοιχτό, όμως δεν ήταν. Είχε κάποια τηλέφωνα εκεί στην πόρτα, αλλά λέμε τώρα: που να παίρνουμε τηλέφωνο για να έρχονται. Και αν θα έρχονταν δεν θα μπορούσαμε να συνεννοηθούμε. [Γενικά στη χώρα οι νέοι αλλά και οι λίγο μεγαλύτεροι μιλάνε πολύ καλά αγγλικά. Μετά τις δυο πρώτες μέρες όταν ήθελα να μιλήσω σε κάποιον δεν τον ρωτούσα αν μιλά αγγλικά. Και πάντα ήξεραν.]
Αποφασίσουμε να εγκαταλείψουμε την προσπάθεια και φύγαμε για το επόμενο μοναστήρι, που ήταν το καταπληκτικό Cocos. Ήταν πάρα πολύ όμορφο, ειδικά στο εσωτερικό του, όπου τα πάντα ήταν ψηφιδωτά. Ακόμα και οι τοίχοι στα σημεία που δεν είχε εικόνα είχαν ψηφίδες. Υπήρχαν αναπαραστάσεις αγίων και άλλων ιερών σκηνών. Όπου δεν υπήρχαν χρωματιστές ψηφίδες για την αναπαράσταση, υπήρχε χρυσό ψηφιδωτό. Ήταν πανέμορφο. Να σημειώσω εδώ ότι δεν είχαμε φτάσει ακόμα στην περιοχή με τα ζωγραφιστά μοναστήρια, που ήταν πιο βόρεια.
Μετά από αυτό το μοναστήρι δεν είχα κάτι στο πρόγραμμα πριν το Ιάσιο που θα μέναμε και αποφασίσαμε αφού περνούσαμε από την πόλη Ιsaccea να πάμε να δούμε τον Δούναβη από εκεί κοντά. Άξιζε τον κόπο γιατί πήγαμε στο λιμάνι, όπου ήταν δεκάδες νταλίκες που περίμεναν τη σειρά τους για να περάσουν τον Δούναβη και να πάνε απέναντι που βρισκόταν η Ουκρανία. Μάλιστα στα κινητά μας ήρθε και μήνυμα ότι μπορούμε να παίρνουμε τηλέφωνο με το κόστος που έχουν στην Ουκρανία. Απείχαμε δηλαδή λιγότερο από ένα χιλιόμετρο από τη χώρα αυτή που τώρα βρίσκεται σε πόλεμο. Τραβήξαμε ωραίες φωτογραφίες με τον Δούναβη και ένα νησάκι που υπήρχε εκεί.
Μετά ξεκινήσαμε με προορισμό το Ιάσιο. Δεν είχαμε κάτι άλλο στο πρόγραμμα για να σταματήσουμε να το δούμε, όμως σταματήσαμε πολλές φορές για να φωτογραφίσουμε ωραίες εικόνες σε χωριά αλλά και εκκλησίες ή και μόνο την φύση. Ο δρόμος για να φτάσουμε στο Ιάσιο δεν ήταν κανένας μεγάλος εθνικός, απλά ήταν ένας καλός δρόμος που συνήθως η ταχύτητα του αυτοκινήτου ήταν μέχρι 100 χλμ την ώρα. Φυσικά όταν περνούσαμε από τα χωριά αυτή η ταχύτητα μειωνόταν, αλλά όχι πάρα πολύ. Και δυστυχώς οι δρόμοι τους περνάνε μέσα από πολλά χωριά και μικρές πόλεις. Εντύπωση προκαλεί ότι τα χωριά δεν έχουν πολύ κόσμο να κυκλοφορεί. Ίσως ένα μεγάλο ποσοστό από τα σπίτια να είναι και εγκαταλειμμένα. Όμως σίγουρο είναι ότι σε μερικά από τα χωριά έβλεπες πάρα πολύ ωραία και καινούργια σπίτια. Το καλό που έχουν εδώ είναι ότι στα χωριά, που μπορεί να έχουν και 3 ή 4 χιλιάδες κατοίκους, τα σπίτια είναι σχετικά ομοιόμορφα και σπανίως βλέπεις κάποιο κτίριο που να έχει έναν όροφο πέραν του ισογείου.
Εδώ φαίνονται τοποθεσίες από τη διαδρομή. Η αλήθεια είναι ότι σε αυτό το ταξίδι πήξαμε σε εκκλησίες, αλλά είχαν ενδιαφέρον.
Στο δρόμο χρειάστηκε να πάρουμε ένα μικρό πλοίο για να διασχίσουμε το Δούναβη και να πάμε απέναντι. Ήταν ακριβώς στην πόλη Galati.
Στο Ιάσιο φτάσαμε λίγο πριν τις 6 και βρήκαμε τρομερή κίνηση στους δρόμους. Πήγαμε κατευθείαν στο δωμάτιο που μένουμε, το οποίο ήταν πάρα πολύ όμορφο. Εκεί απλά αφήσαμε τα πράγματά μας και το αυτοκίνητο και φύγαμε για να δούμε για δύο ώρες που θα είχε ακόμα φως την πόλη. Ευτυχώς που το ξενοδοχείο μας, βασικά ήταν ενοικιαζόμενα δωμάτια εκεί, βρισκόταν στο κέντρο της πόλης και μέσα σε 5 λεπτά βρισκόμασταν στις υπέροχες εκκλησίες και τα κτίρια της περιοχής. Πήγαμε σε όλα τα κοντινά και έτσι για την επόμενη μέρα έμειναν μόνο μερικά που βρίσκονται δυτικά της πόλης.
Τα πρώτα εντυπωσιακά κτίρια που είδαμε ήταν θρησκευτικού περιεχομένου, Χριστιανικά. Αρχικά, και σε απόσταση δέκα λεπτών με τα πόδια από το δωμάτιο ήταν ο Moldavian Metropolitan Cathedral και το Three Holy Hierarchs Monastery. Στο Google στο χάρτη τα γράφει: Metropolitan Cathedral Iasi και Manastirea Sfintii Trei Ierarhi. Από εκεί περπατήσαμε ένα ωραίο πεζόδρομο, ακούγοντας που και που ελληνικά από νέους, μάλλον φοιτητές της πόλης, μέχρι το κτίριο της Όπερας. Η τελική κατάληξη των σπουδαίων κτιρίων ήταν το Παλάτι του Πολιτισμού. Στην περιοχή είδαμε και ένα τεράστιο Mall, που μόνο εξωτερικά αξίζει γιατί ήταν όμορφο με πολλούς εξωτερικούς χώρους για να περπατήσεις ή να καθίσεις.
Από τη σημερινή, αλλά και τη βόλτα της επόμενης μέρας, είδαμε ότι το Ιάσιο είναι μια πανέμορφη πόλη, όπως και πολλές άλλες όπως διαπιστώσαμε σε αυτό το ταξίδι.
Στην Τουλτσέα κοιμηθήκαμε πολύ καλά το βράδυ σε αυτό το υπέροχο ξενοδοχείο σε ένα νησάκι μέσα στο Δούναβη. Για να πάμε στο νησάκι, αυτό που χρειαζόταν ήταν να περάσουμε μια μικρή γέφυρα με το αυτοκίνητο και να το παρκάρουμε μέσα στην αυλή του ξενοδοχείου. Την κουρτίνα από το παράθυρο του δωματίου, που ήταν τεράστιο την αφήσαμε τελείως ανοιχτή ώστε να βλέπουμε τα φώτα της πόλης μπροστά μας. Όμως κοιμηθήκαμε πολύ γρήγορα λόγω της κούρασης. Το πρωί ξυπνήσαμε βλέποντας το λιγοστό φως της πόλης, γιατί ήταν πολύ νωρίς, αλλά ήταν υπέροχα. Φτιάξαμε ένα καφέ στο δωμάτιο και αφού τον ήπιαμε βγάλαμε φωτογραφίες από το όμορφο ξενοδοχείο.


Περίπου στις 08:30 ξεκινήσαμε για την σημερινή μας ημέρα. Αρχικά στο πρόγραμμα ήταν κάποια μοναστήρια και εκκλησίες.
Όμως αποφασίσαμε να δούμε σε άλλα 2 σημεία τον Δούναβη και έτσι ξεκινήσαμε πρώτα από την μικρή πόλη Somova. Δυσκολευτήκαμε λίγο μέχρι να βρούμε μία όχθη εκεί, αλλά ήταν πολύ όμορφα. Θέλαμε στην ίδια περιοχή να δούμε και κάποια άλλα σημεία, αλλά δεν ήταν εύκολο γιατί οι όχθες δεν ήταν εύκολα προσβάσιμες. Έτσι αποφασίσαμε να πάμε στην επόμενη στάση.

Ήταν το Celic Dere Monastery. Ήταν πολύ όμορφο και αν και ήταν ακόμα σχετικά νωρίς ήταν ανοιχτό. Τα μοναστήρια που είδαμε αυτή τη μέρα ήταν σε περιοχές σχετικά πεδινές. Δεν είναι δηλαδή όπως τα δικά μας που είναι συνήθως πάνω σε βουνά και μάλιστα απόκρημνα. Το κρύο βέβαια εκείνη την ώρα ήταν πολύ τσουχτερό και η θερμοκρασία σίγουρα δεν ξεπερνούσε τους 5 βαθμούς. Η κυκλοφορία στις επαρχιακές οδούς ήταν σχετικά εύκολη. Οι δρόμοι είναι πολύ καλοί αν και στη σημερινή ημέρα μπήκαμε για λίγο και σε μερικούς χωματόδρομος. Η φύση δεν είναι τρομερά όμορφη, αφού είναι πεδινή και σχεδόν όλα τα δέντρα είναι κομμένα για να γίνουν καλλιέργειες σε τεράστιες εκτάσεις. Φαίνεται ότι οι ιδιοκτησίες είναι τεράστιες. Ίσως έχουν αγοραστεί τα χωράφια από ξένους ή ντόπιους επιχειρηματίες .




Συνεχίσαμε την πορεία μας για τον επόμενο στόχο που ήταν το Basilica Paleo -crestina στο χωριό Niculitei. Φτάσαμε περίπου στις 10 και κανονικά θα έπρεπε να είναι ανοιχτό, όμως δεν ήταν. Είχε κάποια τηλέφωνα εκεί στην πόρτα, αλλά λέμε τώρα: που να παίρνουμε τηλέφωνο για να έρχονται. Και αν θα έρχονταν δεν θα μπορούσαμε να συνεννοηθούμε. [Γενικά στη χώρα οι νέοι αλλά και οι λίγο μεγαλύτεροι μιλάνε πολύ καλά αγγλικά. Μετά τις δυο πρώτες μέρες όταν ήθελα να μιλήσω σε κάποιον δεν τον ρωτούσα αν μιλά αγγλικά. Και πάντα ήξεραν.]
Αποφασίσουμε να εγκαταλείψουμε την προσπάθεια και φύγαμε για το επόμενο μοναστήρι, που ήταν το καταπληκτικό Cocos. Ήταν πάρα πολύ όμορφο, ειδικά στο εσωτερικό του, όπου τα πάντα ήταν ψηφιδωτά. Ακόμα και οι τοίχοι στα σημεία που δεν είχε εικόνα είχαν ψηφίδες. Υπήρχαν αναπαραστάσεις αγίων και άλλων ιερών σκηνών. Όπου δεν υπήρχαν χρωματιστές ψηφίδες για την αναπαράσταση, υπήρχε χρυσό ψηφιδωτό. Ήταν πανέμορφο. Να σημειώσω εδώ ότι δεν είχαμε φτάσει ακόμα στην περιοχή με τα ζωγραφιστά μοναστήρια, που ήταν πιο βόρεια.






Μετά από αυτό το μοναστήρι δεν είχα κάτι στο πρόγραμμα πριν το Ιάσιο που θα μέναμε και αποφασίσαμε αφού περνούσαμε από την πόλη Ιsaccea να πάμε να δούμε τον Δούναβη από εκεί κοντά. Άξιζε τον κόπο γιατί πήγαμε στο λιμάνι, όπου ήταν δεκάδες νταλίκες που περίμεναν τη σειρά τους για να περάσουν τον Δούναβη και να πάνε απέναντι που βρισκόταν η Ουκρανία. Μάλιστα στα κινητά μας ήρθε και μήνυμα ότι μπορούμε να παίρνουμε τηλέφωνο με το κόστος που έχουν στην Ουκρανία. Απείχαμε δηλαδή λιγότερο από ένα χιλιόμετρο από τη χώρα αυτή που τώρα βρίσκεται σε πόλεμο. Τραβήξαμε ωραίες φωτογραφίες με τον Δούναβη και ένα νησάκι που υπήρχε εκεί.


Μετά ξεκινήσαμε με προορισμό το Ιάσιο. Δεν είχαμε κάτι άλλο στο πρόγραμμα για να σταματήσουμε να το δούμε, όμως σταματήσαμε πολλές φορές για να φωτογραφίσουμε ωραίες εικόνες σε χωριά αλλά και εκκλησίες ή και μόνο την φύση. Ο δρόμος για να φτάσουμε στο Ιάσιο δεν ήταν κανένας μεγάλος εθνικός, απλά ήταν ένας καλός δρόμος που συνήθως η ταχύτητα του αυτοκινήτου ήταν μέχρι 100 χλμ την ώρα. Φυσικά όταν περνούσαμε από τα χωριά αυτή η ταχύτητα μειωνόταν, αλλά όχι πάρα πολύ. Και δυστυχώς οι δρόμοι τους περνάνε μέσα από πολλά χωριά και μικρές πόλεις. Εντύπωση προκαλεί ότι τα χωριά δεν έχουν πολύ κόσμο να κυκλοφορεί. Ίσως ένα μεγάλο ποσοστό από τα σπίτια να είναι και εγκαταλειμμένα. Όμως σίγουρο είναι ότι σε μερικά από τα χωριά έβλεπες πάρα πολύ ωραία και καινούργια σπίτια. Το καλό που έχουν εδώ είναι ότι στα χωριά, που μπορεί να έχουν και 3 ή 4 χιλιάδες κατοίκους, τα σπίτια είναι σχετικά ομοιόμορφα και σπανίως βλέπεις κάποιο κτίριο που να έχει έναν όροφο πέραν του ισογείου.
Εδώ φαίνονται τοποθεσίες από τη διαδρομή. Η αλήθεια είναι ότι σε αυτό το ταξίδι πήξαμε σε εκκλησίες, αλλά είχαν ενδιαφέρον.




Στο δρόμο χρειάστηκε να πάρουμε ένα μικρό πλοίο για να διασχίσουμε το Δούναβη και να πάμε απέναντι. Ήταν ακριβώς στην πόλη Galati.

Στο Ιάσιο φτάσαμε λίγο πριν τις 6 και βρήκαμε τρομερή κίνηση στους δρόμους. Πήγαμε κατευθείαν στο δωμάτιο που μένουμε, το οποίο ήταν πάρα πολύ όμορφο. Εκεί απλά αφήσαμε τα πράγματά μας και το αυτοκίνητο και φύγαμε για να δούμε για δύο ώρες που θα είχε ακόμα φως την πόλη. Ευτυχώς που το ξενοδοχείο μας, βασικά ήταν ενοικιαζόμενα δωμάτια εκεί, βρισκόταν στο κέντρο της πόλης και μέσα σε 5 λεπτά βρισκόμασταν στις υπέροχες εκκλησίες και τα κτίρια της περιοχής. Πήγαμε σε όλα τα κοντινά και έτσι για την επόμενη μέρα έμειναν μόνο μερικά που βρίσκονται δυτικά της πόλης.
Τα πρώτα εντυπωσιακά κτίρια που είδαμε ήταν θρησκευτικού περιεχομένου, Χριστιανικά. Αρχικά, και σε απόσταση δέκα λεπτών με τα πόδια από το δωμάτιο ήταν ο Moldavian Metropolitan Cathedral και το Three Holy Hierarchs Monastery. Στο Google στο χάρτη τα γράφει: Metropolitan Cathedral Iasi και Manastirea Sfintii Trei Ierarhi. Από εκεί περπατήσαμε ένα ωραίο πεζόδρομο, ακούγοντας που και που ελληνικά από νέους, μάλλον φοιτητές της πόλης, μέχρι το κτίριο της Όπερας. Η τελική κατάληξη των σπουδαίων κτιρίων ήταν το Παλάτι του Πολιτισμού. Στην περιοχή είδαμε και ένα τεράστιο Mall, που μόνο εξωτερικά αξίζει γιατί ήταν όμορφο με πολλούς εξωτερικούς χώρους για να περπατήσεις ή να καθίσεις.












Από τη σημερινή, αλλά και τη βόλτα της επόμενης μέρας, είδαμε ότι το Ιάσιο είναι μια πανέμορφη πόλη, όπως και πολλές άλλες όπως διαπιστώσαμε σε αυτό το ταξίδι.
Last edited by a moderator: