soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.781
- Likes
- 6.650
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Πτήση από Luxor προς Κάιρο. Η αιγυπτιακή έρημος φαινόταν ευκρινώς. Η θέση μας στο παλιό και θορυβώδες αεροσκάφος ήταν η τελευταία των τελευταίων. Φτάσαμε πάντως χωρίς προβλήματα…, ο Sammy μας περίμενε, το πρόγραμμα των αιγυπτιακών αρχαιοτήτων τέλειωσε δίνοντας μας μια ιδέα χωρίς πολλές λεπτομέρειες, που ούτως ή άλλως χρειάζεται πολλή χρόνος για να τις μελετήσει κάποιος κι από τώρα και στο εξής θα συνεχίσουμε μια πολύ ενδιαφέρουσα περιοδεία με θέματα ελληνισμού.
Θα αρχίσω όμως τοποθετώντας κι εδώ το site που έβαλα πριν λίγες μέρες στο φόρουμ που αφορά τα εγκαίνια της νέας βιβλιοθήκης της Μ. Αικατερίνης στο Σινά. Ο λόγος είναι, γιατί με ένα επεισοδιακό τρόπο κατά την άφιξη μας στο Κάιρο γνωρίσαμε ένα από τους αρχιτέκτονες που εργαζόταν στην ανακαίνιση
http://news.in.gr/culture/article/?aid=1500183500
Λίγες μέρες πριν την αναχώρηση μας για το ταξίδι, με πήρε τηλέφωνο ο αρχιμανδρίτης της μονή με τον οποίο κανόνισα όλη τη διαδικασία του ταξιδιού στο Σινά και που είπε ότι στο αεροπλάνο θα ταξιδεύει κάποιος Γρηγόρης, κοντός και γεματούλης από την Αθήνα, να τον βρω για να πάρουμε μαζί το αυτοκίνητο που θα μας περίμενε στο αεροδρόμιο του Καΐρου για να μας πάει στο μετόχι της μονής στο Κάιρο. Τηλέφωνο του δεν μου έδωσε κι ούτε επώνυμο. Φτάσαμε νωρίς στην αίθουσα αναμονής της θύρας για την επιβίβαση του « Έλευθέριος Βενιζέλος», ελάχιστοι ήταν ακόμα οι επιβάτες. Όταν άρχισαν να έρχονται όμως, αρκετοί ήταν οι κοντοί και γεμάτοι, τους ρωτούσα πλην όμως ουδείς πήγαινε για το Σίνα. Σταμάτησα να ασχολούμαι με το θέμα ελπίζοντας να τον βρω στο αεροπλάνο. Όμως τούτο γέμισε και άφησα το θέμα για την έξοδο από το αεροδρόμιο όπου ο οδηγός θα κρατούσε σίγουρα πινακίδα, όπως είχαμε συμφωνήσει με τον αρχιμανδρίτη. Φτάσαμε, τελειώσαμε με τη βίζα βάλαμε τις αποσκευές μας σ ένα καροτσάκι προχωρήσαμε στην έξοδο με πολλή προσοχή στις πινακίδες για να δούμε το όνομα μας πλην όμως ούτε όνομα ούτε η λέξη Σινά υπήρχε. Περιμέναμε στο έξοδο, γύρω μας ταξιτζήδες πειρατές πιθανώς για να μας εξυπηρετήσουν, αλλά ο Γρηγόρης άφαντος. Παρακάλεσα τον φρουρό και ξαναμπήκα στη αίθουσα μήπως βρω εκεί πινακίδα αλλά μάταια. Βρήκα ευκαιρία και μπήκα στην ουρά για να αγοράσω μια sim card για το κινητό με το μυαλό στην γυναίκα μου που με περίμενε μόνη έξω με τους μελαμψού πειρατές τριγύρω της. Η κάρτα κόστισε 7 ευρώ, οι κλήσεις εντός της Αιγύπτου είναι δωρεάν. Ξαναβγαίνω έξω κοιτώντας πάλι τις πινακίδες από τα πρακτορεία που περίμεναν του πελάτες. Η γυναίκα μου με περίμενε με τα πράματα στο καροτσάκι χωρίς Γρηγόρη… Το μόνο που μας απέμεινε ήταν να τηλεφωνήσουμε. Και πάνω που έψαχνα να βρω τη ατζέντα με τα τηλέφωνα, μας πλησίασε ένα κοντός και ευτραφής και αστείος τύπος: -Συγνώμη μήπως είστε ο κ. Αντώνης. –Που ήσουν βρε άνθρωπε; -Που είναι ο οδηγός;.-Μαζί του είμαι, σε είδα τώρα που έβγαινες και σε κατάλαβα. -Γιατί δε κρατά πινακίδα; -Τους τα έχω πει πολλές φορές φίλε μου μα δε βάζουν μυαλό…
Αίσιο λοιπόν τέλος είχε η αγωνία μας και πήραμε το βανάκι για το Κάιρο. Ο Γρηγόρης μίλαγε άπταιστα αραβικά με τον οδηγό που ήταν και γνωστός του. Είχε πεταχτεί στην Αθήνα για λίγες μέρες και τώρα επέστρεφε στη δουλεία του η οποία ήταν η ανακαίνιση της βιβλιοθήκης μαζί με άλλους τέσσερεις αρχιτέκτονες από την Ελλάδα. Είναι μια τέλεια δουλειά, ένας καταπληκτικός χώρος για να στεγάζει τα πολύτιμα χειρόγραφα, όπως μου είπε τότε τον μήνα Μάρτη. Και είναι αυτή που λίγες μέρες πριν, έγιναν τα εγκαίνια της. Ο Γρηγόρης τελικά αναχώρησε για το Σινά στις μία η ώρα μετά τα μεσάνυχτα για να είναι εκεί στις οκτώ το πρωί. Κι εμείς όπως έχω γράψει στη αρχή της ιστορίας, μας υποδέχτηκε ο αρχιμανδρίτης και διευθυντής του Μετοχίου στο Κάιρο που μάλιστα είναι από τα Χανιά. Εξυπηρετικός, μας κέρασε καφεδάκι, συζητήσαμε , μας έδειξε το δωμάτιο μας, διανυχτερεύσαμε δωρεάν και στις επτά το πρωί αναχωρήσαμε με άλλο βανάκι, κι ήμασταν οι μόνοι επιβάτες, για το 7ώρο ταξίδι μας στη Αγ. Αικατερίνη.
Επιστρέφουμε πίσω στο Sammy που μας πήρε από το αεροδρόμιο του Καϊρου και μας πήγε στο ίδιο ξενοδοχείο που μέναμε τις πρώτες μέρες το Meridien. Οι αχθοφόροι, οι αστυνομικοί φρουροί στην είσοδο, οι υπάλληλοι της reception, ο γέρο λουστράκος με τα κασελάκι για μαχαραγιάδες στο χώρο της reception του ξενοδοχείου, ξαναβλέποντας μας υποδέχτηκαν με χαμόγελο. Χωρίς να ανέβουμε στα δωμάτια μας αφήσαμε τι αποσκευές και αναχωρήσαμε για την Αμπέτειο Σχολή. H Σχολή ιδρύθηκε τον 19ο κληροδότημα των αδελφών Γεωργίου, Ανανία και Ραφαήλ Αμπέτ ―Ελλήνων την καταγωγή από την Δαμασκό της Συρίας. Οι ιδρυτές όρισαν σαν πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της σχολής τον εκάστοτε Αρχιεπίσκοπο της μονής του Σινά. Σήμερα στη σχολή υπάρχει το ελληνικό, αραβικό και Αγγλικό γυμνάσιο. Στο ελληνικό οι μαθητές είναι είτε παιδιά ελληνικών οικογενειών, είτε παιδιά με Έλληνες προγόνους, ή καθαρά με Αιγύπτιους γονείς που επιθυμούν να μάθουν ελληνικά. Η επίσκεψη στο σχολείο ήταν επιθυμία δική μου, πρώτον γιατί ένα ζευγάρι καθηγητών φίλων που μένουν δίπλα μας δούλευαν σ αυτό το σχολείο επί μια δεκαετία, και δεύτερον δεν είναι ασήμαντη η ύπαρξη ελληνικού σχολείου ανάμεσα στον φανατισμένο ισλαμικό κόσμο της εποχής μας. Ο Sammy γνώριζε όλους, από τους φρουρούς της πύλης εισόδου μέχρι τους διευθυντές, διότι εκ των υστέρων έμαθε πως το πρακτορείο ταξιδιών του τους εξυπηρετεί όταν θέλουν να πάνε Ελλάδα, και η κα Βάσω με την οποία είχα συχνή τηλεφωνική διαδικτυακή επαφή και έπαιρνα πληροφορίες για οτιδήποτε ήθελα για το ταξίδι μας, περίμενε την καθορισμένη ώρα.
Θερμή ήταν υποδοχή καθότι ήμασταν γείτονες πρώην συνάδελφους των, μας κέρασαν ελληνικό καφεδάκι, η διευθύντρια μας διηγήθηκε την ιστορία του ιδρύματος, και ο καθηγητής σύζυγος της κ. Βάσω μας ξενάγησε στις τάξεις, στους διαδρόμους με τις εικόνες των αγωνιστών του 21, και στον εξωτερικό χώρο με τα γηπεδάκια. Είναι ένα τεράστιο συγκρότημα περιτριγυρισμένο με ψηλό μαντρότοιχο, μεγάλο κήπο και πολλά βοηθητικά κτίρια. Παρά τις διώξεις του Νάσερ που έκανε στους Άγγλους, Γάλλους, κι άλλους αλλοδαπούς, μαζί αναγκαστικά και στους Έλληνες που ήταν οι πιο αγαπητοί στους Αιγυπτίους απ τους υπόλοιπους κάτι που μας τόνισε ο φύλακας της οικία του Καβάφη, τις εθνικοποιήσεις της διώρυγας κι ότι άλλο τους ανήκε και ήταν στα χέρια των ξένων, το ελληνικό αυτό σχολείο κατόρθωσε να επιζήσει να θυμίζει τη πλούσια ελληνική παροικία στην Αίγυπτο και σήμερα να συνδέει πολιτισμικά τις δύο χώρες.
Το ξενοδοχείο μας δεν ήταν μακριά από τη σχολή και τον Sammy τον στείλαμε από νωρίς στη δουλειά του… Έτσι, μετά την επίσκεψη μας στη σχολή, περπατήσαμε στους ήσυχους δρόμους της Ηλιούπολης με τις δενδροστοιχίες σε κάθε πεζοδρόμιο, με πολλά αρχοντικά και βίλες αρχιτεκτονικής των αρχών του 20ου αιώνα, σε μια διασταύρωση μεγάλων λεωφόρων συναντήσαμε μια μικρή λαϊκή αγορά, συγκρίναμε τις τιμές και τα προϊόντα τους με τις δικές μας και αγοράσαμε χυμό από ρόδι. Ήταν ένας όμορφος και αρκετά ενδιαφέρον περίπατος μακριά από τις τουριστικοποιημένες περιοχές, χωρίς καμία ενόχληση το καλύτερο προάστιο του Καΐρου.
Πεζοπορώντας φτάσαμε στο ξενοδοχείο, τις αποσκευές μας τις είχαν μεταφέρει στα δωμάτια μας, κι αργότερα ανακάλυψα δίπλα στη reception δωματιάκι με τρεις υπολογιστές συνδεδεμένους με το διαδίκτυο δωρεά για τους πελάτες. Έστειλα τότε το πρώτο σήμα ύπαρξης μας μετά από 9 μέρες στους φίλους μας , και πιο αργά νηστικοί όπως ήμασταν από το Luxor, μας χάρισα μια πιατέλα γεμάτη με ποικιλία θαλασσινών κόστους 50 ευρώ, σ ένα από τα εστιατόρια του Meridien με τιμή φιάλης νερού 4 και μπύρας 7 ευρώ. Αυτά… για να μην λέτε ότι στις ιστορίες μου σας αφήνω νηστικούς…
Αμπέτειος Σχολή
Αχιλοπούλειος Σχολή το τμήμα του Ελλ. γυμνασίου
Εδώ το κασελάκι του λουστράκου...
Θα αρχίσω όμως τοποθετώντας κι εδώ το site που έβαλα πριν λίγες μέρες στο φόρουμ που αφορά τα εγκαίνια της νέας βιβλιοθήκης της Μ. Αικατερίνης στο Σινά. Ο λόγος είναι, γιατί με ένα επεισοδιακό τρόπο κατά την άφιξη μας στο Κάιρο γνωρίσαμε ένα από τους αρχιτέκτονες που εργαζόταν στην ανακαίνιση
http://news.in.gr/culture/article/?aid=1500183500
Λίγες μέρες πριν την αναχώρηση μας για το ταξίδι, με πήρε τηλέφωνο ο αρχιμανδρίτης της μονή με τον οποίο κανόνισα όλη τη διαδικασία του ταξιδιού στο Σινά και που είπε ότι στο αεροπλάνο θα ταξιδεύει κάποιος Γρηγόρης, κοντός και γεματούλης από την Αθήνα, να τον βρω για να πάρουμε μαζί το αυτοκίνητο που θα μας περίμενε στο αεροδρόμιο του Καΐρου για να μας πάει στο μετόχι της μονής στο Κάιρο. Τηλέφωνο του δεν μου έδωσε κι ούτε επώνυμο. Φτάσαμε νωρίς στην αίθουσα αναμονής της θύρας για την επιβίβαση του « Έλευθέριος Βενιζέλος», ελάχιστοι ήταν ακόμα οι επιβάτες. Όταν άρχισαν να έρχονται όμως, αρκετοί ήταν οι κοντοί και γεμάτοι, τους ρωτούσα πλην όμως ουδείς πήγαινε για το Σίνα. Σταμάτησα να ασχολούμαι με το θέμα ελπίζοντας να τον βρω στο αεροπλάνο. Όμως τούτο γέμισε και άφησα το θέμα για την έξοδο από το αεροδρόμιο όπου ο οδηγός θα κρατούσε σίγουρα πινακίδα, όπως είχαμε συμφωνήσει με τον αρχιμανδρίτη. Φτάσαμε, τελειώσαμε με τη βίζα βάλαμε τις αποσκευές μας σ ένα καροτσάκι προχωρήσαμε στην έξοδο με πολλή προσοχή στις πινακίδες για να δούμε το όνομα μας πλην όμως ούτε όνομα ούτε η λέξη Σινά υπήρχε. Περιμέναμε στο έξοδο, γύρω μας ταξιτζήδες πειρατές πιθανώς για να μας εξυπηρετήσουν, αλλά ο Γρηγόρης άφαντος. Παρακάλεσα τον φρουρό και ξαναμπήκα στη αίθουσα μήπως βρω εκεί πινακίδα αλλά μάταια. Βρήκα ευκαιρία και μπήκα στην ουρά για να αγοράσω μια sim card για το κινητό με το μυαλό στην γυναίκα μου που με περίμενε μόνη έξω με τους μελαμψού πειρατές τριγύρω της. Η κάρτα κόστισε 7 ευρώ, οι κλήσεις εντός της Αιγύπτου είναι δωρεάν. Ξαναβγαίνω έξω κοιτώντας πάλι τις πινακίδες από τα πρακτορεία που περίμεναν του πελάτες. Η γυναίκα μου με περίμενε με τα πράματα στο καροτσάκι χωρίς Γρηγόρη… Το μόνο που μας απέμεινε ήταν να τηλεφωνήσουμε. Και πάνω που έψαχνα να βρω τη ατζέντα με τα τηλέφωνα, μας πλησίασε ένα κοντός και ευτραφής και αστείος τύπος: -Συγνώμη μήπως είστε ο κ. Αντώνης. –Που ήσουν βρε άνθρωπε; -Που είναι ο οδηγός;.-Μαζί του είμαι, σε είδα τώρα που έβγαινες και σε κατάλαβα. -Γιατί δε κρατά πινακίδα; -Τους τα έχω πει πολλές φορές φίλε μου μα δε βάζουν μυαλό…
Αίσιο λοιπόν τέλος είχε η αγωνία μας και πήραμε το βανάκι για το Κάιρο. Ο Γρηγόρης μίλαγε άπταιστα αραβικά με τον οδηγό που ήταν και γνωστός του. Είχε πεταχτεί στην Αθήνα για λίγες μέρες και τώρα επέστρεφε στη δουλεία του η οποία ήταν η ανακαίνιση της βιβλιοθήκης μαζί με άλλους τέσσερεις αρχιτέκτονες από την Ελλάδα. Είναι μια τέλεια δουλειά, ένας καταπληκτικός χώρος για να στεγάζει τα πολύτιμα χειρόγραφα, όπως μου είπε τότε τον μήνα Μάρτη. Και είναι αυτή που λίγες μέρες πριν, έγιναν τα εγκαίνια της. Ο Γρηγόρης τελικά αναχώρησε για το Σινά στις μία η ώρα μετά τα μεσάνυχτα για να είναι εκεί στις οκτώ το πρωί. Κι εμείς όπως έχω γράψει στη αρχή της ιστορίας, μας υποδέχτηκε ο αρχιμανδρίτης και διευθυντής του Μετοχίου στο Κάιρο που μάλιστα είναι από τα Χανιά. Εξυπηρετικός, μας κέρασε καφεδάκι, συζητήσαμε , μας έδειξε το δωμάτιο μας, διανυχτερεύσαμε δωρεάν και στις επτά το πρωί αναχωρήσαμε με άλλο βανάκι, κι ήμασταν οι μόνοι επιβάτες, για το 7ώρο ταξίδι μας στη Αγ. Αικατερίνη.
Επιστρέφουμε πίσω στο Sammy που μας πήρε από το αεροδρόμιο του Καϊρου και μας πήγε στο ίδιο ξενοδοχείο που μέναμε τις πρώτες μέρες το Meridien. Οι αχθοφόροι, οι αστυνομικοί φρουροί στην είσοδο, οι υπάλληλοι της reception, ο γέρο λουστράκος με τα κασελάκι για μαχαραγιάδες στο χώρο της reception του ξενοδοχείου, ξαναβλέποντας μας υποδέχτηκαν με χαμόγελο. Χωρίς να ανέβουμε στα δωμάτια μας αφήσαμε τι αποσκευές και αναχωρήσαμε για την Αμπέτειο Σχολή. H Σχολή ιδρύθηκε τον 19ο κληροδότημα των αδελφών Γεωργίου, Ανανία και Ραφαήλ Αμπέτ ―Ελλήνων την καταγωγή από την Δαμασκό της Συρίας. Οι ιδρυτές όρισαν σαν πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της σχολής τον εκάστοτε Αρχιεπίσκοπο της μονής του Σινά. Σήμερα στη σχολή υπάρχει το ελληνικό, αραβικό και Αγγλικό γυμνάσιο. Στο ελληνικό οι μαθητές είναι είτε παιδιά ελληνικών οικογενειών, είτε παιδιά με Έλληνες προγόνους, ή καθαρά με Αιγύπτιους γονείς που επιθυμούν να μάθουν ελληνικά. Η επίσκεψη στο σχολείο ήταν επιθυμία δική μου, πρώτον γιατί ένα ζευγάρι καθηγητών φίλων που μένουν δίπλα μας δούλευαν σ αυτό το σχολείο επί μια δεκαετία, και δεύτερον δεν είναι ασήμαντη η ύπαρξη ελληνικού σχολείου ανάμεσα στον φανατισμένο ισλαμικό κόσμο της εποχής μας. Ο Sammy γνώριζε όλους, από τους φρουρούς της πύλης εισόδου μέχρι τους διευθυντές, διότι εκ των υστέρων έμαθε πως το πρακτορείο ταξιδιών του τους εξυπηρετεί όταν θέλουν να πάνε Ελλάδα, και η κα Βάσω με την οποία είχα συχνή τηλεφωνική διαδικτυακή επαφή και έπαιρνα πληροφορίες για οτιδήποτε ήθελα για το ταξίδι μας, περίμενε την καθορισμένη ώρα.
Θερμή ήταν υποδοχή καθότι ήμασταν γείτονες πρώην συνάδελφους των, μας κέρασαν ελληνικό καφεδάκι, η διευθύντρια μας διηγήθηκε την ιστορία του ιδρύματος, και ο καθηγητής σύζυγος της κ. Βάσω μας ξενάγησε στις τάξεις, στους διαδρόμους με τις εικόνες των αγωνιστών του 21, και στον εξωτερικό χώρο με τα γηπεδάκια. Είναι ένα τεράστιο συγκρότημα περιτριγυρισμένο με ψηλό μαντρότοιχο, μεγάλο κήπο και πολλά βοηθητικά κτίρια. Παρά τις διώξεις του Νάσερ που έκανε στους Άγγλους, Γάλλους, κι άλλους αλλοδαπούς, μαζί αναγκαστικά και στους Έλληνες που ήταν οι πιο αγαπητοί στους Αιγυπτίους απ τους υπόλοιπους κάτι που μας τόνισε ο φύλακας της οικία του Καβάφη, τις εθνικοποιήσεις της διώρυγας κι ότι άλλο τους ανήκε και ήταν στα χέρια των ξένων, το ελληνικό αυτό σχολείο κατόρθωσε να επιζήσει να θυμίζει τη πλούσια ελληνική παροικία στην Αίγυπτο και σήμερα να συνδέει πολιτισμικά τις δύο χώρες.
Το ξενοδοχείο μας δεν ήταν μακριά από τη σχολή και τον Sammy τον στείλαμε από νωρίς στη δουλειά του… Έτσι, μετά την επίσκεψη μας στη σχολή, περπατήσαμε στους ήσυχους δρόμους της Ηλιούπολης με τις δενδροστοιχίες σε κάθε πεζοδρόμιο, με πολλά αρχοντικά και βίλες αρχιτεκτονικής των αρχών του 20ου αιώνα, σε μια διασταύρωση μεγάλων λεωφόρων συναντήσαμε μια μικρή λαϊκή αγορά, συγκρίναμε τις τιμές και τα προϊόντα τους με τις δικές μας και αγοράσαμε χυμό από ρόδι. Ήταν ένας όμορφος και αρκετά ενδιαφέρον περίπατος μακριά από τις τουριστικοποιημένες περιοχές, χωρίς καμία ενόχληση το καλύτερο προάστιο του Καΐρου.
Πεζοπορώντας φτάσαμε στο ξενοδοχείο, τις αποσκευές μας τις είχαν μεταφέρει στα δωμάτια μας, κι αργότερα ανακάλυψα δίπλα στη reception δωματιάκι με τρεις υπολογιστές συνδεδεμένους με το διαδίκτυο δωρεά για τους πελάτες. Έστειλα τότε το πρώτο σήμα ύπαρξης μας μετά από 9 μέρες στους φίλους μας , και πιο αργά νηστικοί όπως ήμασταν από το Luxor, μας χάρισα μια πιατέλα γεμάτη με ποικιλία θαλασσινών κόστους 50 ευρώ, σ ένα από τα εστιατόρια του Meridien με τιμή φιάλης νερού 4 και μπύρας 7 ευρώ. Αυτά… για να μην λέτε ότι στις ιστορίες μου σας αφήνω νηστικούς…
Αμπέτειος Σχολή
Αχιλοπούλειος Σχολή το τμήμα του Ελλ. γυμνασίου
Εδώ το κασελάκι του λουστράκου...
Last edited: