Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.723
- Likes
- 9.618
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Tokyo (μέρος 1ο)
- Tokyo (μέρος 2ο)
- Nikko & Tokyo (μέρος 3ο)
- Nagano
- Takayama & Shirakawa-gō
- Kanazawa & Sendai (μέρος 1ο)
- Hirosaki & Sendai (μέρος 2ο)
- Kyoto (μέρος 1ο)
- Kyoto (μέρος 2ο)
- Kyoto (μέρος 3ο) & Nara
- Osaka (μέρος 1ο)
- Osaka (μέρος 2ο) & Himeji
- Hiroshima (μέρος 1ο)
- Miyajima & Hiroshima (μέρος 2ο)
- Tokyo (μέρος 4ο)
Tokyo (μέρος 2ο)
Δεν ήταν η πρώτη φορά που έμεινα σε κάψουλα. Είχα μείνει και στο αεροδρόμιο του Mexico City και είχα πολύ θετικές εντυπώσεις. Η κάψουλα έκλεινε με συρόμενη πόρτα, είχε αρκετά καλή ηχομόνωση και μπορούσα να κοιμηθώ στο απόλυτο σκοτάδι που για Νοσφεράτου σαν εμένα είναι πολύ σημαντικό. Η κάψουλα που έμεινα στο Tokyo έκλεινε απλά με ένα κουρτινάκι. Σε θάλαμο με πολλά άτομα και πολλοί από αυτούς backpackers φαντάζεστε τι σημαίνει. Φασαρία από τις 5 το πρωί που ετοιμάζονται για τις εκδρομές τους. Ενώ επίσης δεν επικρατούσε το απόλυτο σκότος στην κάψουλα που το θεωρώ απαραίτητο. Από την πρώτη κιόλας ημέρα είχα αποφασίσει ότι τέλος οι κάψουλες σε αυτό το ταξίδι και σχεδόν το τήρησα.
Με ξύπνησαν που με ξύπνησαν, αποφάσισα να ξεκινήσω την βόλτα μου νωρίς. Ο στόχος ήταν το κάστρο Edo ή καλύτερα το παλάτι του αυτοκράτορα στο οποίο ζει σήμερα η αυτοκρατορική οικογένεια. Η Ιαπωνία έχει μέχρι σήμερα αυτοκράτορα και σε περίπτωση που δεν το γνωρίζετε δεν έχει σταθερή πρωτεύουσα. Η πρωτεύουσα της χώρας είναι όπου ζει ο αυτοκράτορας. Αν αύριο αποφασίσει να ζήσει αλλού η πρωτεύουσα θα αλλάξει.
Το παλάτι είναι κοντά στον κεντρικό σταθμό της πόλης που είναι εύκολα προσβάσιμος. Μπορεί να έγραψα ότι οι γραμμές του μετρό με μπέρδεψαν αλλά η αλήθεια είναι ότι αν τις μάθεις είναι δύσκολο να κάνεις λάθος. Κάθε σταθμός αναφέρει ποια θα είναι η ακριβώς επόμενη στάση, ενώ εκτός από τα ονόματα κάθε στάση έχει κι έναν αριθμό πχ 20 στάσεις μια γραμμής G θα είναι αριθμημένες G 1-20. Στην αρχή νόμιζα ότι ο αριθμός αναφέρεται στη γραμμή. Πρέπει να είσαι πολύ αφηρημένος για να πας στην αντίθετη κατεύθυνση.
Έφτασα στον κεντρικό σταθμό και πριν πάω στο παλάτι θέλω να πιω ένα καφέ και να φάω κάτι. Τα μικρά καφέ της γειτονιάς έβλεπα ότι είναι ακόμα κλειστά. Μπήκα τυχαία σ'ένα που φαινόταν να είναι αλυσίδα. Το καφέ λέγεται gusto. Κάθομαι στο τραπέζι και δεν βλέπω υπάλληλους τριγύρω. Μάλλον μια υπάλληλος κατάλαβε ότι δεν ξέρω πως είναι η κατάσταση και βγήκε απ'την κουζίνα να μου εξηγήσει. Η συζήτηση έγινε με παντομίμα και με λέξεις-κλειδιά στα Αγγλικά. Μου έδειξε ότι παραγγέλνω μέσω του τάμπλετ που υπάρχει στο τραπέζι, δεν θυμάμαι αν είχε Αγγλικά στο τάμπλετ ή με βοήθησε να επιλέξω. Με τα πολλά παρήγγειλα. Καλώς τον σερβιτόρο!
Δεν το είχα προσέξει απ'όταν μπήκα και όταν το είδα να έρχεται πέθανα στα γέλια. Αφού πήρα τα πράγματα, το ρομπότ είχε μείνει ακίνητο και επαναλάμβανε κάτι. Κατάλαβα ότι μάλλον κάτι έπρεπε να πατήσω. Τα πάντα ήταν στα Γιαπωνέζικα. Η ίδια υπάλληλος κατάλαβε ότι δεν το χω και βγήκε να το πατήσει αυτή. Ο σερβιτόρος επέστρεψε στο πόστο του.
Η βόλτα προς το παλάτι δεν μου είπε τίποτα. Η ασχήμια, της ασχήμιας, ω ασχήμια.
Μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση το παλάτι μοιάζει με ξένο σώμα στην πόλη.
Εδώ η κεντρική πύλη.
Εντός του χώρου βλέπεις και κάποια παραδοσιακά κτίρια της Ιαπωνίας. Όχι κάτι που με ενθουσίασε.
Αυτός ο χώρος, όπως και πολλοί άλλοι είχαν γκρεμιστεί απ'τους βομβαρδισμούς στον 2ο ΠΠ. Τα ξανάχτισαν ακριβώς όπως ήταν πριν.
Αυτή η εικόνα νομίζω είναι αντιπροσωπευτική για το πόσο αταίριαστο είναι το μέρος στο σύγχρονο Tokyo.
Επόμενη στάση που είχα σημειώσει είναι ο ναός Yasukuni jinja, ο αμφιλεγόμενος ναός της Ιαπωνίας. Θα εξηγήσω αργότερα γιατί είναι αμφιλεγόμενος, αν και η λέξη κατάπτυστος του ταιριάζει καλύτερα πιστεύω. Για την ώρα ας γράψω για την διαφορά σιντοϊστικών και βουδιστικών ναών απ'ότι έχω καταλάβει από τις εξηγήσεις της Ρωσίδας. Ο σιντοϊσμός ήταν η παλιά θρησκεία της Ιαπωνίας με τον βουδισμό να έρχεται στη χώρα μεταγενέστερα. Θα δείτε να υπάρχουν ναοί και των δύο θρησκειών στον ίδιο χώρο. Ουσιαστικά οι Γιαπωνέζοι προσεύχονται και στις 2 θρησκείες αλλά είναι μάλλον περισσότερο πολιτιστική παράδοση και λιγότερο θρησκευτική λατρεία. Οι σιντοϊστικοί ναοί αναφέρονται ως shrines (jinja) και είναι συνδεδεμένοι με ευχάριστα γεγονότα γάμους, γεννήσεις κλπ, ενώ οι βουδιστικοί ναοί αναφέρονται ως temples κι έχουν ένα -ji στην κατάληξη του ονόματος.
Καθώς πήγαινα προς το Yasukuni πέτυχα κι ένα στάδιο που τα πιτσιρίκια είχαν αγώνες καράτε.
Το shrine του Yasukuni.
Σέβομαι όλες τις θρησκείες μέχρι τη στιγμή που θα μπλεχτούν με τα πολιτικά, θα κάνουν ξεπλύματα σε εγκληματίες και θα ευλογήσουν εγκλήματα. Ο συγκεκριμένος ναός χτίστηκε για να τιμήσει τους Γιαπωνέζους που πέθαναν στους πολέμους Κίνας-Ιαπωνίας και αργότερα στον πόλεμο της Ινδοκίνας και μέσα σε αυτούς είναι άνθρωποι που έκαναν εγκλήματα πολέμου. Μιλάμε για μαζικές εκτελέσεις ανθρώπων, απαγωγές ανθρώπων πάνω στους οποίους έκαναν πειράματα ή τους έπαιρναν για σκλάβους, απαγωγές γυναικών για σκλάβες του σεξ. Ο αριθμός των θυμάτων είναι τεράστιος και τα εγκλήματα τους αναφέρονται και ως το Ασιατικό ολοκαύτωμα. Είναι δυνατόν να υπάρχει ναός που να τιμά αυτούς τους ανθρώπους; Είχε κάτι ταμπέλες που προσπαθούσαν να μπαλώσουν το αμπάλωτο. Τραγικό όπως τραγικοί όσοι πήγαιναν/πάνε να προσευχηθούν εκεί.
Μεσημέριαζε σιγά σιγά, άρχισα να ψάχνω κατά που να πάω να φάω τίποτα. Στο Tokyo υπάρχει μια μεγάλη αγορά με πολλά θαλασσινά, η Tsukiji. Είπα να πάω να εξερευνήσω. Μόλις τώρα πρόσεξα ότι δεν τράβηξα ούτε μία φώτο εκεί. Απλά θα περιγράψω την κατάσταση, μια πολύ μεγάλη αγορά με ότι μπορείτε να φανταστείτε από φαγώσιμα, μπόλικο street food και άλλου τύπου φαγάδικα. Προτίμησα να πάρω ψητό τόνο στα κάρβουνα και να το φάω στο χέρι καθώς συνεχίζω την εξερεύνηση. Αφού το έφαγα, ψάχνω κάδο να πετάξω το πιάτο μιας χρήσης. Κοιτάω από εδώ κοιτάω από εκεί. Τίποτα! Δεν υπάρχει κάδος για δείγμα. Πρέπει να γύρισα όλη την αγορά και δεν μπορούσα να βρω ένα κάδο. Μην το κουράζεις άλλο σκέφτηκα, κάποιος λόγος θα υπάρχει και επέστρεψα από εκεί που πήρα τον τόνο να τους δώσω το πιάτο.
Πριν επιστρέψω στην κάψουλα να ξεκουραστώ, πέρασα μια βόλτα κι απ'τον Tokyo tower ή αλλιώς τον κόκκινο πύργο του Άιφελ. Μόνο που με έκανε να γελάσω όταν τον είδα, άξιζε το πέρασμα από εκεί. Άιφελ τάουερ πραγματικά απ'τα λιντλ.
Σκοτείνιαζε από τις 6 το απόγευμα. Για την απογευματινή/βραδινή μου βόλτα μετακινήθηκα στην περιοχή Harajuku, μία απ'τις περιοχές που υπάρχει έντονο το στυλ kawaii, ντυσίματα που θυμίζουν anime, περίεργα μαλλιά, οι κοπέλες φοράνε φούστες που θυμίζουν μπομπονιέρες και κάλτσα μέχρι το γόνατο σαν ποδοσφαιριστές. Η καρδιά αυτού του στυλ είναι η Takeshita street. Υπήρχε αυτό το στυλ όντως και για το οποίο είχα ακούσει από κόσμο άσχημα πράγματα. Είδα κυρίως έφηβους σε αυτό το στυλ και μια χαρά καλά κάνουν τα παιδιά. Για μένα δεν διαφέρει σε τίποτα από οποιοδήποτε άλλο στυλ βλέπουμε σε άλλες χώρες σε νεαρές ηλικίες. Αλίμονο σε μας που έχουμε φτάσει 36 και φοράμε ακόμα μπλούζες με πεντάλφες και 666! Η περίφημη Takeshita street.
Προς το τέλος του δρόμου είχε και μια οθόνη με 3d διαφημίσεις. Γιγαντοοθόνες με διαφημίσεις έπαιζαν πολύ και στις άλλες πόλεις, όπου βλέπετε γιγαντοοθόνη να σκέφτεστε ότι συνοδεύεται από ήχο. Φανταστείτε τι γίνεται όταν βρίσκεστε σε σημείο με πολλές γιγαντοοθόνες. Πονοκέφαλος!
Από εκεί το πήρα ποδαράτο μέχρι την περιοχή Shibuya που ήθελα κυρίως να δω. Στην διαδρομή είδα αμέτρητα κτίρια με γιγαντοοθόνες. Ένα απ'τα πιο περίεργα πράγματα που είδα ήταν μια βιτρίνα που μέσα ήταν τέσσερις Γιαπωνέζες ντυμένες καμαριέρες και υπήρχε και βιντεοκάμερα που τις τράβαγε και τις έβλεπες σε μια οθόνη. Δηλαδή τις έβλεπες και απ'την βιτρίνα και απ'την οθόνη. Δεν ξέρω αν ήταν διάσημες ή influencers ή απλά έκαναν διαφήμιση μαγαζιού, πάντως ήταν όλο πολύ περίεργο και Γιαπωνέζοι και Γιαπωνέζες είχαν κολλήσει στην βιτρίνα και τις χαιρετούσαν. Έγραφε ότι απαγορεύονται οι φώτο και γι'αυτό δεν τράβηξα. Αν γνωρίζει κανείς τι μπορεί να ήταν αυτό ας δώσει τα φώτα του.
Αυτή η διαδρομή μου άφησε και μια πίκρα γιατί βρήκα ένα τυπικό εστιατόριο που έμοιαζε παραδοσιακό και πολύ καλό αλλά μου έριξε άκυρο. Μου έλεγε "νο ίνγκρις μένου", της έλεγα δεν πειράζει απλά θα δείχνω και έδειχνα με το δάχτυλο σημεία του καταλόγου, αυτή επαναλάμβανε "νο ίνγκρις μένου" με χαμόγελο, αριγκατο και υπόκλιση αλλά η στάση της ήταν απαράδεκτη. Ήταν η πρώτη και η τελευταία φορά που μου συνέβη κάτι τέτοιο στο ταξίδι και πήγα σε μέρη που θα αναφέρω στη συνέχεια και δεν ήξεραν ούτε το hello.
Η περιοχή Shibuya είναι διάσημη για τα εμπορικά της καταστήματα και την ψυχαγωγία. Δεν είχα διάθεση για νυχτερινή ζωή. Εξάλλου η Γιαπωνέζικη και η Κορεάτικη ποπ για μένα είναι ότι χειρότερο υπάρχει σε μουσική. Προτιμώ χίλιες φορές τραπ/σκυλάδικα. Δεν υπήρχε περίπτωση να πατήσω σε μαγαζί που παίζει Γιαπωνέζικη ποπ. Μόνο μεταλλάδικα είχα σκοπό να επισκεφθώ στην Ιαπωνία και δεν ήταν η ώρα τους ακόμα. Έκανα απλά μια βόλτα στην περιοχή. Ένα μέρος που δεν θα το πρότεινα σε όσους έχουν επιληψία.
Εδώ είναι και η διάσημη διάβαση που επικρατεί χάος από κόσμο κι όμως διασχίζουν την διάβαση τόσο τακτοποιημένα που μέχρι να ανάψει κόκκινο έχουν περάσει όλοι! Οι άνθρωποι τηρούν ουρές ακόμα και για να περάσουν την διάβαση!
Για βραδινό πήρα takoyaki στο χέρι. Αυτό είναι κάτι μεταξύ λουκουμά και κροκέτας με γέμιση χταπόδι χωρίς να το τηγανίζουν. Το βάζουν σε ένα ειδικό σκεύος σαν πλάκα που του δίνει σφαιρικό σχήμα. Στο τέλος του ρίχνουν από πάνω σάλτσα, φρέσκο κρεμμύδι και κάτι νιφάδες αποξηραμένου ψαριού που της χρησιμοποιούν συχνά πυκνά. Ενώ σε γεύση το takoyaki μου αρέσει πολύ, αυτό το πράγμα δεν ξέρω πως μπορείς να το φας χωρίς να καείς. Δάκρυσα απ'το έγκαυμα που προκάλεσε στο στόμα μου! Θέλει προσοχή. Αφού το έφαγα ώρα να πετάξω τη συσκευασία. Που σαι κάδε ήθελα να σ'αντάμωνα. Άφαντος ο κάδος πάλι. Ώρα για ενισχύσεις. Μήνυμα στη Ρωσίδα για να λυθεί το μυστήριο. Δεν υπάρχουν κάδοι ή μπες σ'ένα μίνι μάρκετ που λογικά θα έχουν ή ακόμα καλύτερα παρ'το μαζί σου στην Ευρώπη να μην μας γεμίσεις σκουπίδια. Προτίμησα την επιλογή του μίνι μάρκετ. Όντως είχε και είδα ότι πολλοί είχαν πετάξει συσκευασίες από street food.
Οι πρώτες εντυπώσεις για την πόλη δεν ήταν καλές αν και όλη αυτή η παραξενιά φυσικά είχε πολύ ενδιαφέρον.
Δεν ήταν η πρώτη φορά που έμεινα σε κάψουλα. Είχα μείνει και στο αεροδρόμιο του Mexico City και είχα πολύ θετικές εντυπώσεις. Η κάψουλα έκλεινε με συρόμενη πόρτα, είχε αρκετά καλή ηχομόνωση και μπορούσα να κοιμηθώ στο απόλυτο σκοτάδι που για Νοσφεράτου σαν εμένα είναι πολύ σημαντικό. Η κάψουλα που έμεινα στο Tokyo έκλεινε απλά με ένα κουρτινάκι. Σε θάλαμο με πολλά άτομα και πολλοί από αυτούς backpackers φαντάζεστε τι σημαίνει. Φασαρία από τις 5 το πρωί που ετοιμάζονται για τις εκδρομές τους. Ενώ επίσης δεν επικρατούσε το απόλυτο σκότος στην κάψουλα που το θεωρώ απαραίτητο. Από την πρώτη κιόλας ημέρα είχα αποφασίσει ότι τέλος οι κάψουλες σε αυτό το ταξίδι και σχεδόν το τήρησα.
Με ξύπνησαν που με ξύπνησαν, αποφάσισα να ξεκινήσω την βόλτα μου νωρίς. Ο στόχος ήταν το κάστρο Edo ή καλύτερα το παλάτι του αυτοκράτορα στο οποίο ζει σήμερα η αυτοκρατορική οικογένεια. Η Ιαπωνία έχει μέχρι σήμερα αυτοκράτορα και σε περίπτωση που δεν το γνωρίζετε δεν έχει σταθερή πρωτεύουσα. Η πρωτεύουσα της χώρας είναι όπου ζει ο αυτοκράτορας. Αν αύριο αποφασίσει να ζήσει αλλού η πρωτεύουσα θα αλλάξει.
Το παλάτι είναι κοντά στον κεντρικό σταθμό της πόλης που είναι εύκολα προσβάσιμος. Μπορεί να έγραψα ότι οι γραμμές του μετρό με μπέρδεψαν αλλά η αλήθεια είναι ότι αν τις μάθεις είναι δύσκολο να κάνεις λάθος. Κάθε σταθμός αναφέρει ποια θα είναι η ακριβώς επόμενη στάση, ενώ εκτός από τα ονόματα κάθε στάση έχει κι έναν αριθμό πχ 20 στάσεις μια γραμμής G θα είναι αριθμημένες G 1-20. Στην αρχή νόμιζα ότι ο αριθμός αναφέρεται στη γραμμή. Πρέπει να είσαι πολύ αφηρημένος για να πας στην αντίθετη κατεύθυνση.
Έφτασα στον κεντρικό σταθμό και πριν πάω στο παλάτι θέλω να πιω ένα καφέ και να φάω κάτι. Τα μικρά καφέ της γειτονιάς έβλεπα ότι είναι ακόμα κλειστά. Μπήκα τυχαία σ'ένα που φαινόταν να είναι αλυσίδα. Το καφέ λέγεται gusto. Κάθομαι στο τραπέζι και δεν βλέπω υπάλληλους τριγύρω. Μάλλον μια υπάλληλος κατάλαβε ότι δεν ξέρω πως είναι η κατάσταση και βγήκε απ'την κουζίνα να μου εξηγήσει. Η συζήτηση έγινε με παντομίμα και με λέξεις-κλειδιά στα Αγγλικά. Μου έδειξε ότι παραγγέλνω μέσω του τάμπλετ που υπάρχει στο τραπέζι, δεν θυμάμαι αν είχε Αγγλικά στο τάμπλετ ή με βοήθησε να επιλέξω. Με τα πολλά παρήγγειλα. Καλώς τον σερβιτόρο!

Δεν το είχα προσέξει απ'όταν μπήκα και όταν το είδα να έρχεται πέθανα στα γέλια. Αφού πήρα τα πράγματα, το ρομπότ είχε μείνει ακίνητο και επαναλάμβανε κάτι. Κατάλαβα ότι μάλλον κάτι έπρεπε να πατήσω. Τα πάντα ήταν στα Γιαπωνέζικα. Η ίδια υπάλληλος κατάλαβε ότι δεν το χω και βγήκε να το πατήσει αυτή. Ο σερβιτόρος επέστρεψε στο πόστο του.

Η βόλτα προς το παλάτι δεν μου είπε τίποτα. Η ασχήμια, της ασχήμιας, ω ασχήμια.

Μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση το παλάτι μοιάζει με ξένο σώμα στην πόλη.

Εδώ η κεντρική πύλη.

Εντός του χώρου βλέπεις και κάποια παραδοσιακά κτίρια της Ιαπωνίας. Όχι κάτι που με ενθουσίασε.

Αυτός ο χώρος, όπως και πολλοί άλλοι είχαν γκρεμιστεί απ'τους βομβαρδισμούς στον 2ο ΠΠ. Τα ξανάχτισαν ακριβώς όπως ήταν πριν.
Αυτή η εικόνα νομίζω είναι αντιπροσωπευτική για το πόσο αταίριαστο είναι το μέρος στο σύγχρονο Tokyo.

Επόμενη στάση που είχα σημειώσει είναι ο ναός Yasukuni jinja, ο αμφιλεγόμενος ναός της Ιαπωνίας. Θα εξηγήσω αργότερα γιατί είναι αμφιλεγόμενος, αν και η λέξη κατάπτυστος του ταιριάζει καλύτερα πιστεύω. Για την ώρα ας γράψω για την διαφορά σιντοϊστικών και βουδιστικών ναών απ'ότι έχω καταλάβει από τις εξηγήσεις της Ρωσίδας. Ο σιντοϊσμός ήταν η παλιά θρησκεία της Ιαπωνίας με τον βουδισμό να έρχεται στη χώρα μεταγενέστερα. Θα δείτε να υπάρχουν ναοί και των δύο θρησκειών στον ίδιο χώρο. Ουσιαστικά οι Γιαπωνέζοι προσεύχονται και στις 2 θρησκείες αλλά είναι μάλλον περισσότερο πολιτιστική παράδοση και λιγότερο θρησκευτική λατρεία. Οι σιντοϊστικοί ναοί αναφέρονται ως shrines (jinja) και είναι συνδεδεμένοι με ευχάριστα γεγονότα γάμους, γεννήσεις κλπ, ενώ οι βουδιστικοί ναοί αναφέρονται ως temples κι έχουν ένα -ji στην κατάληξη του ονόματος.
Καθώς πήγαινα προς το Yasukuni πέτυχα κι ένα στάδιο που τα πιτσιρίκια είχαν αγώνες καράτε.

Το shrine του Yasukuni.

Σέβομαι όλες τις θρησκείες μέχρι τη στιγμή που θα μπλεχτούν με τα πολιτικά, θα κάνουν ξεπλύματα σε εγκληματίες και θα ευλογήσουν εγκλήματα. Ο συγκεκριμένος ναός χτίστηκε για να τιμήσει τους Γιαπωνέζους που πέθαναν στους πολέμους Κίνας-Ιαπωνίας και αργότερα στον πόλεμο της Ινδοκίνας και μέσα σε αυτούς είναι άνθρωποι που έκαναν εγκλήματα πολέμου. Μιλάμε για μαζικές εκτελέσεις ανθρώπων, απαγωγές ανθρώπων πάνω στους οποίους έκαναν πειράματα ή τους έπαιρναν για σκλάβους, απαγωγές γυναικών για σκλάβες του σεξ. Ο αριθμός των θυμάτων είναι τεράστιος και τα εγκλήματα τους αναφέρονται και ως το Ασιατικό ολοκαύτωμα. Είναι δυνατόν να υπάρχει ναός που να τιμά αυτούς τους ανθρώπους; Είχε κάτι ταμπέλες που προσπαθούσαν να μπαλώσουν το αμπάλωτο. Τραγικό όπως τραγικοί όσοι πήγαιναν/πάνε να προσευχηθούν εκεί.

Μεσημέριαζε σιγά σιγά, άρχισα να ψάχνω κατά που να πάω να φάω τίποτα. Στο Tokyo υπάρχει μια μεγάλη αγορά με πολλά θαλασσινά, η Tsukiji. Είπα να πάω να εξερευνήσω. Μόλις τώρα πρόσεξα ότι δεν τράβηξα ούτε μία φώτο εκεί. Απλά θα περιγράψω την κατάσταση, μια πολύ μεγάλη αγορά με ότι μπορείτε να φανταστείτε από φαγώσιμα, μπόλικο street food και άλλου τύπου φαγάδικα. Προτίμησα να πάρω ψητό τόνο στα κάρβουνα και να το φάω στο χέρι καθώς συνεχίζω την εξερεύνηση. Αφού το έφαγα, ψάχνω κάδο να πετάξω το πιάτο μιας χρήσης. Κοιτάω από εδώ κοιτάω από εκεί. Τίποτα! Δεν υπάρχει κάδος για δείγμα. Πρέπει να γύρισα όλη την αγορά και δεν μπορούσα να βρω ένα κάδο. Μην το κουράζεις άλλο σκέφτηκα, κάποιος λόγος θα υπάρχει και επέστρεψα από εκεί που πήρα τον τόνο να τους δώσω το πιάτο.
Πριν επιστρέψω στην κάψουλα να ξεκουραστώ, πέρασα μια βόλτα κι απ'τον Tokyo tower ή αλλιώς τον κόκκινο πύργο του Άιφελ. Μόνο που με έκανε να γελάσω όταν τον είδα, άξιζε το πέρασμα από εκεί. Άιφελ τάουερ πραγματικά απ'τα λιντλ.

Σκοτείνιαζε από τις 6 το απόγευμα. Για την απογευματινή/βραδινή μου βόλτα μετακινήθηκα στην περιοχή Harajuku, μία απ'τις περιοχές που υπάρχει έντονο το στυλ kawaii, ντυσίματα που θυμίζουν anime, περίεργα μαλλιά, οι κοπέλες φοράνε φούστες που θυμίζουν μπομπονιέρες και κάλτσα μέχρι το γόνατο σαν ποδοσφαιριστές. Η καρδιά αυτού του στυλ είναι η Takeshita street. Υπήρχε αυτό το στυλ όντως και για το οποίο είχα ακούσει από κόσμο άσχημα πράγματα. Είδα κυρίως έφηβους σε αυτό το στυλ και μια χαρά καλά κάνουν τα παιδιά. Για μένα δεν διαφέρει σε τίποτα από οποιοδήποτε άλλο στυλ βλέπουμε σε άλλες χώρες σε νεαρές ηλικίες. Αλίμονο σε μας που έχουμε φτάσει 36 και φοράμε ακόμα μπλούζες με πεντάλφες και 666! Η περίφημη Takeshita street.

Προς το τέλος του δρόμου είχε και μια οθόνη με 3d διαφημίσεις. Γιγαντοοθόνες με διαφημίσεις έπαιζαν πολύ και στις άλλες πόλεις, όπου βλέπετε γιγαντοοθόνη να σκέφτεστε ότι συνοδεύεται από ήχο. Φανταστείτε τι γίνεται όταν βρίσκεστε σε σημείο με πολλές γιγαντοοθόνες. Πονοκέφαλος!

Από εκεί το πήρα ποδαράτο μέχρι την περιοχή Shibuya που ήθελα κυρίως να δω. Στην διαδρομή είδα αμέτρητα κτίρια με γιγαντοοθόνες. Ένα απ'τα πιο περίεργα πράγματα που είδα ήταν μια βιτρίνα που μέσα ήταν τέσσερις Γιαπωνέζες ντυμένες καμαριέρες και υπήρχε και βιντεοκάμερα που τις τράβαγε και τις έβλεπες σε μια οθόνη. Δηλαδή τις έβλεπες και απ'την βιτρίνα και απ'την οθόνη. Δεν ξέρω αν ήταν διάσημες ή influencers ή απλά έκαναν διαφήμιση μαγαζιού, πάντως ήταν όλο πολύ περίεργο και Γιαπωνέζοι και Γιαπωνέζες είχαν κολλήσει στην βιτρίνα και τις χαιρετούσαν. Έγραφε ότι απαγορεύονται οι φώτο και γι'αυτό δεν τράβηξα. Αν γνωρίζει κανείς τι μπορεί να ήταν αυτό ας δώσει τα φώτα του.
Αυτή η διαδρομή μου άφησε και μια πίκρα γιατί βρήκα ένα τυπικό εστιατόριο που έμοιαζε παραδοσιακό και πολύ καλό αλλά μου έριξε άκυρο. Μου έλεγε "νο ίνγκρις μένου", της έλεγα δεν πειράζει απλά θα δείχνω και έδειχνα με το δάχτυλο σημεία του καταλόγου, αυτή επαναλάμβανε "νο ίνγκρις μένου" με χαμόγελο, αριγκατο και υπόκλιση αλλά η στάση της ήταν απαράδεκτη. Ήταν η πρώτη και η τελευταία φορά που μου συνέβη κάτι τέτοιο στο ταξίδι και πήγα σε μέρη που θα αναφέρω στη συνέχεια και δεν ήξεραν ούτε το hello.
Η περιοχή Shibuya είναι διάσημη για τα εμπορικά της καταστήματα και την ψυχαγωγία. Δεν είχα διάθεση για νυχτερινή ζωή. Εξάλλου η Γιαπωνέζικη και η Κορεάτικη ποπ για μένα είναι ότι χειρότερο υπάρχει σε μουσική. Προτιμώ χίλιες φορές τραπ/σκυλάδικα. Δεν υπήρχε περίπτωση να πατήσω σε μαγαζί που παίζει Γιαπωνέζικη ποπ. Μόνο μεταλλάδικα είχα σκοπό να επισκεφθώ στην Ιαπωνία και δεν ήταν η ώρα τους ακόμα. Έκανα απλά μια βόλτα στην περιοχή. Ένα μέρος που δεν θα το πρότεινα σε όσους έχουν επιληψία.


Εδώ είναι και η διάσημη διάβαση που επικρατεί χάος από κόσμο κι όμως διασχίζουν την διάβαση τόσο τακτοποιημένα που μέχρι να ανάψει κόκκινο έχουν περάσει όλοι! Οι άνθρωποι τηρούν ουρές ακόμα και για να περάσουν την διάβαση!

Για βραδινό πήρα takoyaki στο χέρι. Αυτό είναι κάτι μεταξύ λουκουμά και κροκέτας με γέμιση χταπόδι χωρίς να το τηγανίζουν. Το βάζουν σε ένα ειδικό σκεύος σαν πλάκα που του δίνει σφαιρικό σχήμα. Στο τέλος του ρίχνουν από πάνω σάλτσα, φρέσκο κρεμμύδι και κάτι νιφάδες αποξηραμένου ψαριού που της χρησιμοποιούν συχνά πυκνά. Ενώ σε γεύση το takoyaki μου αρέσει πολύ, αυτό το πράγμα δεν ξέρω πως μπορείς να το φας χωρίς να καείς. Δάκρυσα απ'το έγκαυμα που προκάλεσε στο στόμα μου! Θέλει προσοχή. Αφού το έφαγα ώρα να πετάξω τη συσκευασία. Που σαι κάδε ήθελα να σ'αντάμωνα. Άφαντος ο κάδος πάλι. Ώρα για ενισχύσεις. Μήνυμα στη Ρωσίδα για να λυθεί το μυστήριο. Δεν υπάρχουν κάδοι ή μπες σ'ένα μίνι μάρκετ που λογικά θα έχουν ή ακόμα καλύτερα παρ'το μαζί σου στην Ευρώπη να μην μας γεμίσεις σκουπίδια. Προτίμησα την επιλογή του μίνι μάρκετ. Όντως είχε και είδα ότι πολλοί είχαν πετάξει συσκευασίες από street food.
Οι πρώτες εντυπώσεις για την πόλη δεν ήταν καλές αν και όλη αυτή η παραξενιά φυσικά είχε πολύ ενδιαφέρον.