Μεξικό Στο Νότιο Μεξικό ο ουρανός είναι...αλλιώς

campesino

Member
Μηνύματα
27
Likes
132
Επόμενο Ταξίδι
λατιν αμερικα κ καμποτζη
Ονειρεμένο Ταξίδι
λατιν αμερικα
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. Σχετικά με τους χάρτες και τις διαδρομές
  3. Οaxaca][I]ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΑΝΟ[/I
  4. San Cristobal de las Casas][I]Το ταξίδι προβλέπεται μακρύ απο την Ο[/I][I]axaca[/I][I] και πραγματικά είναι (12 ώρες)... Το λεωφορείο φεύγει αργά το βράδυ, η αστυνομία σε τραβάει με κάμερα με το που μπείς μέσα και φαντάζεσαι οτι όλο αυτό δεν θα σου βγεί σε καλό. Σε διαφορα σημεια της διαδρομης οπου σταματάς για κάποιο έλεγχο του στρατού ή σε κάποια ανύποπτη στιγμή βλέπεις πάντα 2 μάτια να πετάγονται πάνω απο κάθε κάθισμα, κάπως απορημένα και φοβισμένα και μετα χάνονται. Εαν δε, έχεις και την εμπερία της Μ. να ξυπνάς κατα τύχη 3 η ώρα τη νύχτα και να βλέπεις τον φαντάρο με το [/I][I]full[/I][I]-[/I][I]face[/I][I] και το [/I][I]G[/I][I]3 πάνω απ το κεφάλι σου, ε όπως και να το κάνουμε, αναρωτιέσαι τι διάολο γίνεται.[/I
  5. Comitan][I]Σκέψου να μην έχεις καμία επικοινωνία με τους ανθρώπους που υποτίθεται θα σε φιλοξενήσουν στην πόλη και ξαφνικά την μέρα που ετοιμάζεσαι να αφήσεις το [/I][I]San [/I][I]Cristobal[/I][I] για το [/I][I]Comitan[/I][I], να καταφέρνεις μέσω μηνύματος να κλείσεις ραντεβού σε ένα [/I][I]caf[/I][I]é στο [/I][I]Zocalo[/I][I]. Δεν μπορείς να φανταστείς καλύτερο σενάριο, οπότε απολαμβάνεις τον καφέ σου ήρεμος περιμένοντας μάλιστα τα παιδιά που θα περάσουν να σε πάρουν με αμάξι, μιας και ήταν στην [/I][I]Tuxtla[/I][I
  6. Palenque][I]Στέκοντας πεφήφανος και νικητής που έκλεισες τα 2 τελευταία εισιτήρια του λεωφορείου αφού περίμενες με το άγχος μισή ώρα στην ουρά, την κάνεις για πρωινό. Πας στο σταθμό του [/I][I]Comitan[/I][I] στη 13.00, αποχαιρετάς συγκινημένος τους [/I][I]L[/I][I]. και [/I][I]N[/I][I]. και περιμένεις το αργότερο 20.00 να είσαι στο [/I][I]Palenque[/I][I]. Το λεωφορείο σου φεύγει στη 13.30 άλλα ενα ύπουλο παιχνίδι της μοίρας το κάνει να εμφανιστεί στις 15.30 για να σε πάει πρώτα [/I][I]San [/I][I]Cristobal[/I][I] να μαζέψει κόσμο και να φύγει για το εξαντλητικό ταξίδι μέχρι το [/I][I]Palenque[/I][I
  7. Σύνορα, Γουατεμάλα και πάλι πίσω][I]Διαλυμένοι απο την κούραση περιμένουμε 05.30 η ώρα το πρωί την μεταφορά μας στα σύνορα. Το[/I][I] πλάνο[/I][I] είναι[/I][I] 3[/I][I]ήμερο[/I][I]: Frontera Corozal – Flores – Tikal – Yaxchilan – Bonampak – Palenque. [/I][I]Σίγουρα η σκέψη που βασανίζει το κεφάλι σου είναι αν θα βγούν όλες οι μεταφορές που έχεις κανονίσει, γιατι όπως και να το κάνεις...στο Μεξικό βρίσκεσαι. Δεν θές να σε ξεχάσουν σε καναν χωματόδρομο στη Γουατεμάλα, ούτε να ξεμείνεις σε καμια αρχαία πόλη των Μάγιας χωμένη στη ζούγκλα, κάπου στην όχθες του [/I][I]R[/I][I]í[/I][I]o[/I][I] Usumacinta[/I][I]. [/I
  8. Κλείνοντας][I]¨Όσοι δεν βρίσκουν αναπαμό ούτε στον Θεό, ούτε στην Ιστορία, καταδικάζονται να ζούν για εκείνους που, όπως και αυτοί, δεν μπορούν να ζούν: για τους ταπεινωμένους¨[/I

Δεν μπορώ να αποφύγω το να γίνω συναισθηματικός πριν καν αρχίσω.
Αυτή η πόλη είναι σαν τα παιδικά μου χρόνια. Όμορφη και ανέμελη, μερικές φορές σκληρή αλλά ποτε δεν σταμάτησε να μου χαμογελάει ζεστά.

Την αγαπάω.

Αγαπάω τα μικρά δρομάκια και τις πλατείες της, το κάθε ξεχωριστό σπιτάκι με το δικό του μοναδικό αίθριο, αγαπώ τον ήλιο της και τους ανθρώπους της που τον απολαμβάνουν. H λαικη βαβουρα της κεντρικης πλατειας ειναι η καλυτερη μουσικη για τα αυτια μου, τα παιδακια που κυνηγιουνται και φωναζουν σαν τρελα, η senorita που προσπαθει να μου πουλησει την πραματεια της, ενα ξυλοφωνο και μια κιθαρα λιγο παραπερα αποτελουν για μενα μια απο τις πιο ζεστες γωνιες πανω στη Γη.

Παρολο που θα δεις πολλους ξενους τουριστες η εικονα δεν χαλαει, εχουν και αυτοι το δικο τους μοναδικο τροπο να παρατηρουν τα πραγματα. Ολο και καμια θεοτρελη αμερικανιδα γιαγια-χιπισσα θα δεις να περιφερεται μεσα στα χειροτεχνηματα και στις επιμερους αγορες, ζευγαρια νεων με αλλη αποψη για το ταξιδι αραγμενοι σε καποιο παγκακι να ρεμβαζουν και τον παππου σε ενα μικρο τραπεζακι σε καποιο τουριστικο μεν, στρατηγικα τοποθετημενο δε, cafe η resaurant της πλατειας να εξασκει μανιωδως το τριπτυχο καφες-τσιγαρο-ημερολογιο.

Η ΠΟΛΗ

Η πολη προσφερεται για περπατημα και σε συναρτηση με ενα καλο guide book η κατασταση γινεται ακομα πιο ευκολη.

Στο Zocalo θα δεις την καρδια της πολης να χτυπαει και τεραστια δεντρα να την καλυπτουν, να την μεταμοφωνουν σε καταφυγιο και πραγματικα οσο κοσμο και να εχει ποτε δεν μου φανηκε τοσο υπερφορτωμενη. Tα μαγαζια που βρισκονται στα περιξ ειναι μεν τουριστικα αλλα υπαρχουν και τα πιο χαλαρα, για να αραξεις να πιεις τον καφε σου και να χαζευεις τον κοσμο που περναει.



Λιγο παρακατω μπαινεις στη Mercado Juarez και εν συνεχεια στη Mercado de Artesanias για να σε παρουν τα ντουμανια απ ο,τι μπορεις να φανταστεις. Τροφιμα, μαντζουνια, φρουτα, γλυκα και καθως λογης χειροτεχνηματα, ρουχα, ο,τι θες βρισκεται εκει. Βγαινοντας μπορεις να ριξεις ενα τσιμπημα στο Tito's Restaurant (η λεξη restaurant μου φανταζει αστεια) που αν και περνας το κατωφλι με φοβο, το στομαχι σου θα φυγει απολυτα ευχαριστημενο. Για τιμες τι περιμενεις τωρα? Να σου πω να πεσεις κατω απ τα γελια? Τσιμπας και ενα churro στο φευγα και εισαι κομπλε. Για ενα μεγαλυτερο πολιτισμικο σοκ πρεπει να πας στην Central de Abastos, η μεγαλυτερη αγορα που ειδαμε στην Οαχακα που λογω της εκτασης της βρισκεται λιγο πιο πιο μακρια απ το κεντρο. Δεν μπορω να περιγραψω καν την χωροταξια της, γιατι αφενος χαθηκαμε εκει μεσα, αφετερου ειχα το στομαχι μου και ειχα κανει και εμετο την προηγουμενη μερα, οποτε οι απιστευτες μυρωδιες εκεινη την χρονικη στιγμη μου ηταν απαγορευτικες και με απομακρυναν αρον αρον. Προσοχη στην περιοχη αν πας πιο αργα.

Δεν γινεται φυσικα να μην ανηφορισεις τον calle Alcala. Οπου δεις πορτα ανοιχτη εκει μπες μεσα, κατι ωραιο θα βρεις σιγουρα. Το Museo de Arte Contemporaneo ειναι απλα εξαιρετικο, θα μπορουσα να περασω ωρες στον ακατεργαστο, ξυλινο εξωτερικο καναπε του χαζευοντας το αιθριο, μια τζουρα απο πινακες, παλι εξω και παει λεγοντας.




Ανεβαινοντας, αλλη μια πανεμορφη γωνια της Οαχακα, η Plaza La Bastida. Μια μικρη αγορα παραπερα με χειροτεχνηματα, μικρης κλιμακας αλλα ουσιαστικη, πολυ λιγοτερος κοσμος να χαιρεται τα παγκακια της και το κλιμα γινεται πιο οικογενειακο. Ειδικα οταν πεφτει ο ηλιος και σε πιανουν τα μικρα φωτα στα δεντρα, η πλατεια γινεται φουτουριστικη, παντα με μια ταπεινη αισθητικη που σου κανει, να σαι σιγουρος γι αυτο.



Θελεις να πιεις ενα βραδυνο καφε η να τσιμπησεις κατι ακριβως διπλα στην Plaza de la Virgen (αν δεν με απατα η μνημη μου). Περνας την πορτα και μπαινεις σε αλλο ενα πανεμορφο αιθριο με τραπεζακια (η χαρα του καπνιστη), με 2-3 πολυχρωμα μαγαζακια μερικα μετρα πιο περα, παμπολα φυτα και ενα μικρο συντριβανι στη μεση. Αυτος φιλε μου, μαλιστα, ειναι καφες. Μην την πατησεις, δεις το τοστ ζαμπον-τυρι και το παραγγειλεις ετσι απλα. Να ξερεις οτι εισαι στο μεξικο και οτι ζαμπον τυρι σημαινει ζαμπον, τυρι, frijoles και αβοκαντο. Οποτε αν εχεις θεμα με στομαχι (οπως εγω) θα βρεθεις προ εκπληξεως. Παντως γενικα οτι εχει αυτο το καφε ειναι φοβερο και εγω θα μπορουσα να καθομαι με τις ωρες εκει.


Περασε η ωρα και λες να πιεις καμια μπυρα για να πας για υπνο μετα, παιζει και πρωινο ξυπνημα. Πας μερικα τετραγωνα παραπερα οπου βρισκονται 3 (νομιζω, ισως ειναι και παραπανω) μπαρακια κολλητα και αν δεν εχεις προβλημα με μια κατασταση ¨ψιλο-χημειο¨ μπαινεις στο τιμημενο Fandago και εφτιαξες τη φαση σου. 2 coronas για 25 pesos (1,4 ευρω), λατινοαμερικανικο χιπ-χοπ, σκα και ολιγον ροκ, γκραφιτι στον τοιχο, βρωμικοι και συναμα βολικοι καναπεδες, οι εχθροι του pacman(!) σε μια κολονα και ο φοβος σου οτι η τουαλετα θα ειναι φρικη, βγαινει αληθινος. Εξαιρετικο μερος...για τους πιο χαλαρους.

Στην επιστροφη η πολη καλμαρει πλεον. Στους δρομους ειναι πλεον φανερη η παρουσια camionetas με φορτωμενους καποιους οπλισμενους σαν αστακους (policia και καλα) που περιπολουν σαν τις αδικες καταρες, φαντασματα του παρελθοντος απο την εξεγερση των δασκαλων το 2006, υπαιτιοι για τον πονο εκατονταδων οικογενειων αυτου του τοπου. Τους αγνοεις, καθως γυρνας στο χοστελ και απολαμβανεις το αιθριο για το πιο χαλαρωτικο τσιγαρο της ημερας (οι μη καπνιστες παρακαλουνται να με συγχωρεσουν).

Επομενο πρωι παλι στους δρομους, σιγουρα θα θες να ξαναπας μια περατζαδα απο το zocalo και μετα μια βολτα απο το Museo de las Culturas de Oaxaca. Ακριβως διπλα στην εκκλησια (Iglesia de Santo Domingo) ειναι η εισοδος και αισθανεσαι τυχερος που ξεκιναει η μερα σου ετσι. Ολη η πολιτιστικη κληρονομια αυτου του τοπου ξετιλυγεται μπροστα σου με ηχους, εικονες και χρωματα σε ενα εξαιρετικο συγκροτημα κτηριων, που οπως η υπολοιπη πολη, απλα σε ηρεμει. Θες και θα φας πολλη ωρα εδω.

Βγαινοντας θες να πας να τσιμπησεις κατι αλλα παιρνεις λαθος δρομο (επιτηδες) για να χαζεψεις λιγο την Plaza del Carmen alto, πολυ πιθανον να πετυχεις και καποιον πιο underground πλανωδιο με ενδιαφερουσα πραματεια. Ευκαιρια να πας και λιγο πιο βορεια στη πολη να χαζεψεις τα πιο ηρεμα δρομακια και τις μικρες πλατειες (*Σημειωση ειχαμε βρει ενα φοβερο μερος που νομιζω ειναι στη συνεχεια του calle Alcala αλλα δεν θυμαμαι δυστυχως ονομα και ακριβες σημειο) και αν δεν βρεις εκει περα που σου κανει, γυρνας προς τα κατω γιατι θυμηθηκες οτι πρεπει να φας.

Το συμπαθητικουλι Comala ειναι παιχνιδιαρικο και μη μου πεις οτι δεν το περιμενες: εχει εξαιρετικο αιθριο! Φθηνο, με καλο φαγητο, χαλαρωτικο ειναι οτι πρεπει να συνεχισεις. Μπορεις να παρεις σβαρνα ολους τους ναους και τις εκκλησιες (αλλα κτηρια ειναι φοβερα, αλλα οχι), μια βολτα στην Plaza de la Danza θα σε ανταμειψει με αλλη μια δοση ηρεμιας αλλα πριν πας ριχνεις και μια ματια στο Museo Rufino Tamayo (απο την πρωτη μου επισκεψη στη πολη) που εχει τα εργα (και το ονομα) του πιο ξακουστου ζωγραφου της πολης. Ζεστος χωρος που σιγουρα θα σου αρεσει.

Λες να πας για καφε, αλλα τρεχεις να πας και μια βολτα απο το Museo Textil de Oaxaca, που αναδεικνυει την παραδοσιακη τεχνη της υφαντουργιας, για την οποια οι ανθρωποι αυτου του τοπου φημιζονται. Ενδιαφερον.

Καφες στη πλατεια ξανα. Η πλατεια αποτελει οπως ειπαμε την καρδια καθε μεξικανικης πολης. Αρα λοιπον η καλυτερη ευκαιρια να απολαμβανεις μια mezcla ανθρωπων και να αρχισεις να αντιλαμβανεσαι τον ρυθμο της ζωης εκει.
Σε παιρνει το βραδυ και πας λιγο πιο μακρια στο Café Central. Kαλλιτεχνικο, θεατρικο, σκοτεινο και μυστηριο. Ηχοι απο dark electro αλλα και λιγο reggae-reggaetron (αλλα γενικα ο,τι κατσει στο κεφαλι του/της dj). Φοβερο βραδυνο spot της Οαχακα, μην το χασεις με τιποτα.

O δρομος του γυρισμου ισως ειναι λιγο περιεργος μεχρι να φτασεις στο zocalo αλλα γενικα δεν εχεις προβλημα.

ΓΥΡΩ ΑΠ ΤΗΝ ΠΟΛΗ

Την επομενη μερα σχεδιαζεις εξορμηση και εδω εχεις παλι 2 επιλογες. Combi η ταξι και πας μονος σου με το ρυθμο που εσυ διαλεγεις ή ετοιματζιδικο tour απο καποιο τουριστικο γραφειο. Προς εκπληξη μας οι τιμες των tour στην Οαχακα ειναι οι πιο χαμηλες που συναντησαμε σε ολη την χωρα, οποτε αν θες να πας καπου πιο μακρια η τιμη, παραδοξως, θα σου βγει παρα παρα πολυ πιο χαμηλα απ οτι να το κανονιζες μονος σου.

Ετσι και επιλεξαμε Arbol del Tule, Teotitlan, Mitla, Hierve el Agua, Mezcal Factory. Απ οτι ειδα και καποια αλλη συνφορουμιτισα το εχει κανει και το εχει περιγραψει οποτε δεν θα μπω σε ιδιαιτερες λεπτομερειες. Η τιμη του ηταν 120 pesos (απλα αστεια για ολα τα μερη που μας πηγανε)

Το Αrbol del Tule ειναι απ οτι φαινεται ενα απο τα μεγαλυτερα και αρχαιοτερα δεντρα του κοσμου. Βρισκεται μιση ωρα απο την Οαχακα και ειμαι σιγουρος οτι αμα το εκοβες θα μπορουσες να ζεστανεις ολοκληρη τη πολη για ενα μηνα (που λεει ο λογος μωρε).

Προχωρωντας, βολτα στο Teotitlan και επιδειξη τοπικου υφαντουργου της πραγματικα εντυπωσιακης τεχνης του, οπως επισης και επεξηγηση της αποκτησης των φυσικων βαφων απο καρπους της γης και μονο. Το ιδιο εντυπωσιακες φυσικα ηταν και οι τιμες της δουλειας του, οποτε μειναμε στο κοιταγμα.

Στη συνεχεια Hierve el Agua, που ηταν πραγματικα αυτο που μας ενδιεφερε να δουμε απο ολο το tour. Tρεχουμενες πηγες στο χειλος του γκρεμου, ελαφρια αποχρωση λογω του θειου και μικρες πισινες/λιμνες σχηματιζονται εδω με backround τα αγρια βουνα της Οαχακα σε ενα υψομετρο κοντα στα 2000 μετρα. Πραγματικα ενυπωσιακο θεαμα και τρομακτικο οταν πλησιαζεις στην ακρη του γκρεμου. Hierve el Agua σημαινει ¨το νερο βραζει¨ αλλα το μονο που εβραζε εκει ηταν ο ηλιος. Οσοι βουτηξαν, εξαπολυσαν πραγματικες κραυγες αγωνιας.



Στην επιστοφη, Mitla, αρχαια πολη των ζαποτεκων, χωρις να ειναι κατι το εξαιρετικο και στο τελος Mezcal Factory. Ειχε την πλακα του εδω, δειχνουν πως παραγεται το Mezcal και μπορεις να αγορασεις και κανα-δυο δεκα μπουκαλια. Παρολα αυτα καλυτερα να προτιμουσες το Union de Palenqueros, για καθαρο Mezcal, φθηνο και παραδοσιακα οικογενειακο.

ΜΙΚΡΑ-ΜΙΚΡΑ

Εμεις διαθεσαμε 3 μερες στο πηγαινε προς Chiapas και 1 μερα στην επιστροφη. Δεν μπορω να τα γραψω ολα αναλυτικα, γιατι αφενος ειναι παρα πολλα αφετερου δεν τα θυμαμαι ολα. Σκοπος μου ειναι να περιγραψω περιεκτικα το κλιμα της πολης και τον τροπο που την απολαμβαναμε, να προτεινω μερικες ομορφες γωνιες και σημεια με τη δικη τους ξεχωριστη πινελια.

Μια επισκεψη στο Monte Alban αξιζει σιγουρα τον κοπο, αλλα αν θες να ανακαλυψεις καθετι μικρο μεσα στην πολη ισως χρειαστει να ζυγισεις το προγραμμα σου αναλογα. Το ιδιο ισχυει και για την Sierra Madre.

Δοκιμασε café oaxaqueno. Δυναμη!

Η Οαχακα φημιζεται και για τον μαυρο πηλο της. Προσοχη γιατι προφανως σπαει πολυ ευκολα.

Ριξε κανεναν υπνακο στην εντυπωσιακη πλατεια μπροστα απο το Museo de Las Culturas de Oaxaca.

Ρωτα καποιον να σου πει για τα γεγονοτα του 2006 και τον αγωνα των δασκαλων.

*Συντομα, ανταποκριση απο San Cristobal de las Casas και τα επιβλητικα βουνα της Chiapas.



 

Attachments

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.964
Ονειρεμένο Ταξίδι
Trobriand Islands...
Προτεινόμενο soundtrack: Calexico - The Black Light

* Η ιστορία συνεχίζεται σιγά-σιγά με όσο χρόνο έχω στη διάθεσή μου για να ενσωματώσω όσες καίριες πληροφορίες μπορώ ώστε να φάνουν χρήσιμες και ακριβείς για κάποιον που θα ήθελε να κάνει ενα παρόμοιο ταξίδι.
Σπεύδω να βρω το προτεινόμενο μουσικό μπαγκράουντ, να προμηθευτώ χάρακες, διαβήτες και αστρολάβους και να ανοίξω ένα λεπτομερέστατο χάρτη για να ακολουθήσω τη διαδρομή σου...:xmas_wink:

Με όοοοοοοσο περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς/αντέχεις/θυμάσαι, σε παρακαλώ....

Και ξανά ευχαριστώ....:xmas_razz:
 

_antonis_

Member
Μηνύματα
3.357
Likes
1.237
* Η ιστορία συνεχίζεται σιγά-σιγά με όσο χρόνο έχω στη διάθεσή μου για να ενσωματώσω όσες καίριες πληροφορίες μπορώ ώστε να φάνουν χρήσιμες και ακριβείς για κάποιον που θα ήθελε να κάνει ενα παρόμοιο ταξίδι.

Όχι σιγά σιγά!!
Υπάρχουν και άνθρωποι που βιάζονται εδώ μέσαααααα!!!
Περιμένουμε εναγωνίως!!!
 

STAV

Member
Μηνύματα
235
Likes
907
Επόμενο Ταξίδι
ΜΟΓΓΟΛΙΑ
Ονειρεμένο Ταξίδι
Δ.ΑΦΡΙΚΗ
μας άνοιξες την όρεξη ...ανυπομονούμε για την συνέχεια....έχει δίκιο και ο Αντώνης,τι θα πει σιγά, σιγά;;;;;
 

GKCAPO

Member
Μηνύματα
767
Likes
305
Ονειρεμένο Ταξίδι
ΚΑΝΑΔΑΣ-Η.Π.Α.
Λεβέντη μου, μπράβο σας!!!! Εσείς, ότι και να συμβεί (εξαίρεση... Θεού θέλημα) δε πρόκειται να χαθείτε!!!! Πες τους δικούς σου, να μην ανησυχούν καθόλου!!!! Το λέει ένας μεγαλύτερος τους.....
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
ένας από τους προορισμούς που θέλω να επισκεφθώ σύντομα αλλά δεν μου κάθεται!!! Περιμένουμε...
 

YBONNH

Member
Μηνύματα
234
Likes
115
Ονειρεμένο Ταξίδι
γυρος του κοσμου
Αχ, υπεροχο , αγαπημενο Μεξικο!!!

Ενα κομματι αυτης της διαδρομης το εκανα κι εγω, αλλα επειδη μια φορα δεν ειναι αρκετη:xmas_mrgreen:
περιμενω να το ξαναζησω μεσα απ τη δικια σου ιστορια.
 

campesino

Member
Μηνύματα
27
Likes
132
Επόμενο Ταξίδι
λατιν αμερικα κ καμποτζη
Ονειρεμένο Ταξίδι
λατιν αμερικα
παιδιά ευχαριστώ, θα αρχίζω να ανεβάζω σιγά σιγά βασικές πληροφορίες και τους χάρτες και μετά θα το συνεχίσω πόλη-πόλη με επιπλέον χάρτες για να μελετηθούν αναλόγως απο όποιον έχει σκοπό να πάει προς αυτό το κομμάτι του μεξικό... μόνο πρόβλημα είναι οτι μου μένει λίγος χρόνος να διαβάσω τις ιστορίες των άλλων για μέρη που με ενδιαφέρουν,να ξεστραβωθώ λιγάκι και γω!:xmas_confused:

θαίνκς και πάλι!
 

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.964
Ονειρεμένο Ταξίδι
Trobriand Islands...
Μια που σε βρήκα, να θέσω (μία και μόνη...) ερωτησούλα περί βορρά?

Barranca del Cobre, μήπως πήγες? Κι αν ναι, σχόλια?
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.109
Μηνύματα
880.601
Μέλη
38.837
Νεότερο μέλος
koliswa

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom