Συζήτηση περί φωτογραφίας

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.518
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Αν δεν μπορείς να βγάλεις μια φωτογραφία κοντά στο φυσικό τότε δεν μπορείς να λέγεσαι φωτογράφος.
Αν θες όλες τις ώρες να βγάζεις τέλιες φωτογραφίες, απλά δεν λέγεσαι φωτογράφος.
Αν θες την τέλια φωτό κάθε φορά που πατάς το κλείστρο της μηχανής, απλά δεν λέγεσαι φωτογράφος._
Εντάξει λοιπόν, για να το λες εσύ έτσι θα'ναι. Έχεις μία δική σου θεωρία για το πότε λέγεται κάποιος φωτογράφος και πότε όχι και είσαι απόλυτος σε αυτό. Φαντάζομαι εσύ θα ξέρεις καλύτερα κι από τους επαγγελματίες και από όλους, τι να σου πει η Canon κι η Nikon με τα RAW και τα HDR, εταιριούλες. Προφανώς λειτουργείς με ταμπέλες και παρωπίδες και δεν έχει νόημα οποιαδήποτε συζήτηση μαζί σου με επιχειρήματα αφού όσο και να σου εξηγώ με παραδείγματα εσύ λες τα δικά σου. Ο καθένας στον μικρόκοσμό του, τι να κάνουμε τώρα.
 

taver

Member
Μηνύματα
12.477
Likes
28.936
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Μιας και το θέμα με ενδιαφέρει κι'εμένα, να πω ότι προσωπικά εγώ δε δίνω σημασία στο αν έχει γίνει ένα color correction ή ένα levels ξερωγω σε μια φωτογραφία, και μου φαίνεται πολύ φυσιολογικό να γίνονται τέτοιοι έλεγχοι και διορθώσεις. Με ενοχλεί όταν βλέπω να προστίθονται ουρανοί από άλλες φωτογραφίες και γενικά να υπάρχει τόση επέμβαση που η τελική εικόνα είναι εντελώς τεχνητή.
+1.

ΑΥΤΟ, π.χ., ενοχλεί:
 

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.518
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
+1.

ΑΥΤΟ, π.χ., ενοχλεί:
Ωραίο παράδειγμα.
Εδώ δεν πρόκειται απλά για επεξεργασία. Εδώ μιλάμε για φωτομοντάζ, το οποίο είναι κάτι άλλο. Στις περισσότερες περιπτώσεις το φωτομοντάζ έχει συνδεθεί με σκάνδαλα και γενικά κάτι αρνητικό (κυρίως όσον αφορά celebrities κλπ) σε άλλες περιπτώσεις όμως εξυπηρετεί. Εξαρτάται την οπτική που το βλέπει κανείς. Αν κάποιος θέλει να δει την παραπάνω φωτογραφία ως ιστορικό ντοκουμέντο προφανώς και ενοχλεί. Αν κάποιος τη δει ως concept φωτο τότε είναι οκ για μένα (πχ να θέλουμε να δείξουμε πως ήταν οι ενδυμασίες της εποχής κλπ, να επικεντρωθούμε σε αυτό και μόνο δηλ). Η επεξεργασία ωστόσο και το πώς έχουν καθαρίσει την εικόνα είναι εξαιρετική.
 

noobtraveller

Member
Μηνύματα
140
Likes
573
Για αυτά που συζητάτε τελευταία ,έχουν έρθει σε διένεξη διάσημοι youtubers - φωτογράφοι πριν λίγο καιρό.Έγινε ένα ντόμινο , επειδή ξεκίνησε ένας ντόρος και έπειτα όλοι είπαν τη γνώμη τους στο youtube.Ας φωτογραφίζει ο καθένας όπως του αρέσει.

H αιτία του καβγά

η απάντηση

ανταπάντηση

και ακολούθησαν πολλές γνώμες.Πχ


Υπάρχουν 1 εκατομμύριο λόγοι να χρησιμοποιήσεις raw ή έτοιμα jpeg. Για πείτε μου:

1. Είσαι σε φωτογράφιση γάμου και τραβάς jpeg . Είσαι ο superman ,τα κάνεις όλα τέλεια στο άψε-σβήσε; και αν δεν εκθέσεις σωστά την κατάλληλη στιγμή μέσα στην εκκλησία τι κάνεις; Θα ξανακάνουν το γάμο άλλη μέρα για σένα πάλι;

2. Πάντα τραβάω raw+jpeg . Σε jpeg αναγκαστικά πρέπει να επιλέξω ένα από τα επόμενα Film simulations : Provia-Velvia-Astia-Classic Chrome-Pro Neg Hi-Pro Neg Std-Αcros-Monochrome.Ενώ στο raw λαμβάνω τη flat φωτογραφία .Ποιο αποδέχεστε ως έτοιμο jpeg από αυτά ,που να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα ;

Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα, όπως και πολλά για ποιο λόγο να τραβάς μόνο jpegs .Ο καθένας κάνεις τις επιλογές του.
 
Last edited:

Vasileti

Member
Μηνύματα
478
Likes
1.632
Πώς προετοιμάζεις τη φωτογραφική σου μηχανή nikon coolpix p610 zoom 60x που μόλις αγόρασες, όντας άσχετος γενικά, ώστε να φωτογραφίσεις ακίνητο άγριο ζώο, σε απόσταση περίπου 15 μέτρων, λίγο πριν το χάραμα. Το ενσωματωμένο φλας θα φτάσει?
Επαναλαμβάνω το ερώτημα. Σχετικά ακίνητο αντικείμενο, (άγριο ζωο), σε απόσταση περίπου 15 μέτρων, όπου μάλλον δεν καλύπτει το φλας, πριν το χάραμα. Στο μενού της μηχανής βλέπω αυτόματες προτεραιότητες, ISO που δεν κατέχω κ.ά. ωραία. Προτεινόμενες αρχικές ρυθμίσεις?
 

Viaggi

Member
Μηνύματα
1.248
Likes
7.002
Επαναλαμβάνω το ερώτημα. Σχετικά ακίνητο αντικείμενο, (άγριο ζωο), σε απόσταση περίπου 15 μέτρων, όπου μάλλον δεν καλύπτει το φλας, πριν το χάραμα. Στο μενού της μηχανής βλέπω αυτόματες προτεραιότητες, ISO που δεν κατέχω κ.ά. ωραία. Προτεινόμενες αρχικές ρυθμίσεις?
Αν και είναι αδύνατον να απαντηθεί το ερώτημα σου, οι νυχτερινή φωτογράφιση συμπεριλαμβάνει μερικές περίπλοκες καταστάσεις φωτισμού, θα προσπαθήσω να σου εξηγήσω πως θα κινηθείς. Ρυθμίζεις όσο πιο ψηλά μπορείς το ISO, (800 το πολύ 1600). Με αυτό επιτυγχάνεις μικρότερη ταχύτητα έκθεσης, άρα λιγότερο "κουνημένο" θέμα, αλλά αυξάνεις το κόκκο/θόρυβο της φωτογραφίας σου. Παράδειγμα: ISO 100 με διάφραγμα f 8.0, η ταχύτητα έκθεσης είναι 2 δευτερόλεπτα. Με ISO 400 και ίδιο διάφραγμα η έκθεση πέφτει σε 1/4 δευτερόλεπτα κ.ο.κ. Σίγουρα η μηχανή σου έχει φωτόμετρο, στη χειροκίνητη λειτουργία θα σε βοηθήσει να ρυθμίσεις σωστά τις παραμέτρους για να πατήσεις το κλείστρο. Όλα αυτά αφορούν τις χειροκίνητες ρυθμίσεις. Αν τώρα επιλέξεις προτεραιότητα ταχύτητας, εσύ ρυθμίζεις την ευαισθησία (ISO) και την ταχύτητα του φωτοφράκτη και η μηχανή βάζει το κατάλληλο διάφραγμα. Αν επιλέξεις προτεραιότητα διαφράγματος, πάλι ρυθμίζεις εσύ την ευαισθησία και το διάφραγμα αυτή τη φορά και η μηχανή βάζει την κατάλληλη ταχύτητα. Τι κερδίζεις με τις προτεραιότητες; Χρόνο! Όπως και αν έχει, πειραματίσου με τις ρυθμίσεις, κάθε κλικ θα σε κάνει καλύτερο και με κάθε κλικ θα φτάνεις πιο κοντά στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
 

gotthard

Member
Μηνύματα
74
Likes
40
Επόμενο Ταξίδι
kusadasi
Ταξίδι-Όνειρο
ΣΚΩΤΙΑ
Ευχαριστώ, πήρα κατεύθυνση...
σε καταστάσεις που περιμένεις το αναπάντεχο, καλό είναι η κάμερα να βρίσκεται στο Aperture Priority (A) στις επιλογές. Έτσι παίζεις μόνο με το f, τα υπόλοιπα τα κανονίζει η μηχανή.
 

Elena2508

Member
Μηνύματα
1.111
Likes
3.736
Επόμενο Ταξίδι
??
Ταξίδι-Όνειρο
N. Υόρκη
Επαναλαμβάνω το ερώτημα. Σχετικά ακίνητο αντικείμενο, (άγριο ζωο), σε απόσταση περίπου 15 μέτρων, όπου μάλλον δεν καλύπτει το φλας, πριν το χάραμα. Στο μενού της μηχανής βλέπω αυτόματες προτεραιότητες, ISO που δεν κατέχω κ.ά. ωραία. Προτεινόμενες αρχικές ρυθμίσεις?
Δεν ξέρω πως αποδίδει η μηχανή σου σε υψηλά ISO και πόσο κόκκο βγάζει τελικά, αλλά θα σου πρότεινα να δοκιμάσεις τις εξής ρυθμίσεις στο πρόγραμμα Μ ( manual).
ISO 1600-2000, F: 4- 4,5 (το πιο ανοιχτό διάφραγμα της μηχανής σου) και ταχύτητα κλείστρου t: 1/25 ή 1/20 εάν έχεις σταθερό χέρι.
Εάν δεν κουνηθεί το ζώο και έχει λίγο φως θα το φέρεις κοντά με το ζουμ της μηχανής σου και θα βγει μια χαρά η φωτογραφία.
Εάν δεν έχεις σταθερό χέρι δεν μπορείς να βάλεις πιο αργή ταχύτητα π.χ. 1/15 και πρέπει να χρησιμοποιησεις τρίποδο για να μην βγει κουνημένη η φωτογραφία.
 

Vasileti

Member
Μηνύματα
478
Likes
1.632
Άρα ψηλό iso και μικρό αριθμητικά διάφραγμα. Είχα δύο ευκαιρίες αλλά δεν έκανα κάτι. Την άνοιξη πάλι. Σημειώνω τις παραπάνω τρεις απαντήσεις και ευχαριστώ.
 

gotthard

Member
Μηνύματα
74
Likes
40
Επόμενο Ταξίδι
kusadasi
Ταξίδι-Όνειρο
ΣΚΩΤΙΑ
Δεν ξέρω πως αποδίδει η μηχανή σου σε υψηλά ISO και πόσο κόκκο βγάζει τελικά, αλλά θα σου πρότεινα να δοκιμάσεις τις εξής ρυθμίσεις στο πρόγραμμα Μ ( manual).
ISO 1600-2000, F: 4- 4,5 (το πιο ανοιχτό διάφραγμα της μηχανής σου) και ταχύτητα κλείστρου t: 1/25 ή 1/20 εάν έχεις σταθερό χέρι.
Εάν δεν κουνηθεί το ζώο και έχει λίγο φως θα το φέρεις κοντά με το ζουμ της μηχανής σου και θα βγει μια χαρά η φωτογραφία.
Εάν δεν έχεις σταθερό χέρι δεν μπορείς να βάλεις πιο αργή ταχύτητα π.χ. 1/15 και πρέπει να χρησιμοποιησεις τρίποδο για να μην βγει κουνημένη η φωτογραφία.
Δεν θα συμβεί με τίποτα αυτό δίχως τρίποδο. Χονδρικά για καλό sharpness και δίχως κούνημα η ταχύτητα κλείστρου πρέπει να είναι τουλάχιστον ίδια με τα mm του φακού. Δηλαδή 50μμ 1/50 και επάνω.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.166
Μηνύματα
882.651
Μέλη
38.880
Νεότερο μέλος
fanisfanisfanis

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom