Βουλγαρία Σόφια: Η πόλη που μεγαλώνει αλλά δεν γερνάει. Φιλιππούπολη: Η επτάλοφος.

Klair

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
25.363
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Περιμένω με ανυπομονησία και τη συνέχεια της ιστορίας για Φιλιππούπολη, γιατί προσπαθώ να πείσω τον σύζυγο να πάμε και δεν τα έχω καταφέρει ακόμη... :rolleyes-80:
Ένα μόνο θα σου αποκαλύψω τώρα για τη Φιλιππούπολη: ότι δεν τη χόρτασα και θα ήθελα και τρίτη μέρα!
 
Last edited:

Klair

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
25.363
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Κεφάλαιο 5ο

Τρίτη 7 Νοεμβρίου, η τέταρτη μέρα στη Σόφια ξεκίνησε με πρωινό στο Raffy Bar & Gelato στη Vitosha. Στο πρόγραμμα της μέρας πρωτοστατούσε μια εξόρμηση σε ένα κοντινό προάστιο της πρωτεύουσας για να δούμε ένα μνημείο UNESCO, την εκκλησία της Boyana και το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο στην ίδια συνοικία. Σκεφτήκαμε να πάρουμε ταξί για να μην ταλαιπωρηθούμε με συγκοινωνίες και να κερδίσουμε χρόνο.

Έτσι, βρήκαμε ένα ταξί σε κάποιο στενό της Vitosha και ρωτήσαμε τον ταξιτζή πόσα χρήματα θέλει για να μας μεταφέρει μέχρι την εκκλησία. Μας απάντησε ότι θα βάλει το ταξίμετρο και θα πληρώσουμε όσα γράψει, οπότε συμφωνήσαμε και ξεκινήσαμε.

Η απόσταση μέχρι το προάστιο αυτό είναι περίπου 10 χιλιόμετρα και η συνοικία θεωρείται μια καλή περιοχή, με πιο ακριβά σπίτια, κυρίως μονοκατοικίες, χτισμένες μέσα σε ένα πανέμορφο φυσικό τοπίο, αφού η Boyana βρίσκεται στους πρόποδες του όρους Vitosha.

Mετά από 25 λεπτά διαδρομής και 30 lev (15€), το ταξί μας άφησε έξω από την πόρτα της εκκλησίας. Στο ταμείο βγάλαμε ενιαίο εισιτήριο, για την εκκλησία και το μουσείο, με κόστος 12 lev (6€). Το εισιτήριο μόνο για την εκκλησία κοστίζει 10 lev (5€).

Μπαίνοντας στην αυλή, αριστερά υπάρχει ένα τεράστιο δέντρο και χρειάστηκαν τρεις φωτογραφίες για να χωρέσει.

Bulgaria 2 (62).jpg

Bulgaria 2 (61).jpg

Bulgaria 2 (60).jpg


Είχα διαβάσει ότι γίνεται 15λεπτη ξενάγηση στο εσωτερικό της εκκλησίας και ότι οι επισκέπτες μπορούν να παραμείνουν μόνον αυτά τα 15 λεπτά. Εμείς ήμασταν οι μοναδικοί επισκέπτες εκείνην την ώρα και δεν έγινε καμία ξενάγηση.

Bulgaria 2 (1).jpeg


Ήρθε ένας ηλικιωμένος Βούλγαρος που δε μίλαγε γρι Αγγλικά, ξεκλείδωσε την πόρτα, μας έκανε νοήματα ότι απαγορεύονται οι φωτογραφίες και μας παρακολουθούσε να περιεργαζόμαστε τον ναό με τις σπάνιες τοιχογραφίες. Που και που προσπαθούσε κάτι να μας εξηγήσει, στα Βουλγάρικα πάντα, εμείς να του κάνουμε νοήματα ότι δεν καταλαβαίνουμε τι μας λέει και αυτός να συνεχίζει τον χαβά του!

Ευτυχώς είχα κάνει την έρευνά μου και ήμουν προετοιμασμένη για το τι θα δούμε, οπότε τα καταφέραμε μόνοι μας. Κρατώντας τις σημειώσεις μου στα χέρια, έκανα μόνη μου την ξενάγηση και στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς μου.

Η Boyana είναι Βουλγαρική Ορθόδοξη εκκλησία μνημείο UNESCO από το 1979. Αποτελείται από τρία κτίρια, χτισμένα το καθένα σε διαφορετική χρονική περίοδο. Χτίστηκε σε τρία στάδια, στα τέλη του 10ου αιώνα με αρχές του 11ου αιώνα, στα μέσα του 13ου αιώνα και στα μέσα του 19ου αιώνα.

Bulgaria 2 (82).jpg


Η εκκλησία έκλεισε για το κοινό το 1954 προκειμένου να συντηρηθεί. Ως μέτρο προστασίας εγκαταστάθηκε κλιματισμός για να διατηρείται η θερμοκρασία στους 17-18 βαθμούς Κελσίου και φωτισμός χαμηλής θερμότητας. Οι καλύτερα σωζόμενες τοιχογραφίες στο εσωτερικό του ναού, χρονολογούνται από το 1259 και είναι από τα σπουδαιότερα δείγματα Βουλγαρικής μεσαιωνικής ζωγραφικής.

Εκτός από το πρώτο στρώμα των τοιχογραφιών του 11ου-12ου αιώνα (από τις οποίες σώζονται μόνο θραύσματα) και το περίφημο δεύτερο στρώμα τοιχογραφιών από το 1259, η εκκλησία διαθέτει επίσης έναν μικρότερο αριθμό μεταγενέστερων τοιχογραφιών του 14ου και του 16ου-17ου αιώνα.

Η εκκλησία οφείλει την παγκόσμια φήμη της, κυρίως στις τοιχογραφίες του 1259, δηλαδή στο δεύτερο στρώμα. Υπάρχει το πορτραίτο του Αγίου Ιωάννη της Ρίλας, προστάτη του Βουλγαρικού λαού, ο οποίος ίδρυσε και το μοναστήρι της Ρίλας, καθώς και η μορφή του Ιησού σαν έφηβος: “Ιησούς ανάμεσα στους λoγίους στον ναό”.

Bulgaria 2 (83).jpg


Βγήκαμε στην αυλή της εκκλησίας, η οποία περιτριγυρίζεται από όμορφο πάρκο. Στη μια πλευρά εκτίθενται πέτρινα κηροπήγια που ανακαλύφθηκαν στο έδαφος καθώς και μαρμάρινα στοιχεία από παλιά κτίρια.

Bulgaria 2 (80).jpg


Στην άλλη πλευρά βρίσκεται ο τάφος της Ελεονώρας, συζύγου του Φερδινάνδου. Η βασίλισσα ήταν ερωτευμένη με το μέρος, καταλάβαινε την ανεκτίμητη αξία των αγιογραφιών και έκανε πολλά για τη διατήρησή τους. Παραχώρησε χώρο για την οικοδόμηση νέας εκκλησίας εμποδίζοντας με αυτόν τον τρόπο την καταστροφή του μικρού ναού.

Bulgaria 2 (81).jpg


Αφού τελειώσαμε με την επίσκεψή μας στην εκκλησία, βγήκαμε από τον περίβολο, στρίψαμε αριστερά στην ul. Mladost (υπάρχει στάση λεωφορείου στη γωνία)

Bulgaria 2 (79).jpg


και αμέσως δεξιά στην ul. Pop Evstati Vitoshki, ακολουθώντας αυτόν τον πολύ ανηφορικό δρόμο, ο οποίος οδηγεί στην αρχή του μονοπατιού για τους καταρράκτες της Boyana.

Bulgaria 2 (78).jpg


Tο τοπίο ήταν καταπληκτικό. Δάσος με πυκνά δέντρα και έδαφος στρωμένο με πεσμένα φύλλα σε υπέροχα φθινοπωρινά χρώματα, σπίτια μέσα στο πράσινο και στο βάθος η πρωτεύουσα τυλιγμένη σε μια απαλή θολούρα.

Bulgaria 2 (87).jpg


Στην αρχή του μονοπατιού συναντήσαμε και έναν πεζοπόρο, ο οποίος ετοιμαζόταν να ξεκινήσει τη διαδρομή του προς τους καταρράκτες.

Bulgaria 2 (77).jpg



Bulgaria 2 (76).jpg


Πολύ θα ήθελα και εγώ να κάνω αυτήν την πεζοπορία, αφού η μέρα ήταν η ιδανική θα έλεγα για ένα τέτοιο εγχείρημα, αλλά δυστυχώς ούτε κουράγιο υπήρχε (ήδη τα πόδια είχαν αρχίσει να διαμαρτύρονται από τις προηγούμενες εξορμήσεις στη Σόφια), αλλά ούτε και χρόνος, αφού η συνολική διαδρομή πήγαινε-έλα διαρκεί περίπου τρεις ώρες.

Ο καταρράκτης πάντως μπορεί να προσεγγιστεί από τρία κύρια μονοπάτια. Το πιο εύκολο είναι από το ξενοδοχείο Kopitoto και το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής είναι ομαλό εκτός από το τελευταίο κομμάτι που οδηγεί στον καταρράκτη, όπου το έδαφος είναι βραχώδες, τραχύ και γλιστερό. O καταρράκτης θεωρείται ο πιο όμορφος και μεγαλύτερος του όρους Vitosha. Η καλύτερη εποχή για επίσκεψη είναι φυσικά η άνοιξη, όταν λιώνουν τα χιόνια και ο όγκος και η ορμή του νερού είναι αχαλίνωτα.

filename-boyanafall-jpg.jpg


boyana-waterfall.jpg

Φωτογραφίες από το Internet

Μείναμε αρκετή ώρα περπατώντας ανάμεσα στα δέντρα, ενώ τα πόδια βούλιαζαν μέσα στο παχύ στρώμα των πορτοκαλοκόκκινων φύλλων.

Bulgaria 2 (74).jpg



Bulgaria 2 (75).jpg



Bulgaria 2 (72).jpg



Bulgaria 2 (86).jpg


Κατηφορίσαμε τον απότομο αυτόν δρόμο και επόμενος προορισμός μας ήταν το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, το οποίο απέχει από την εκκλησία περίπου 2 χιλιόμετρα.

Αποφασίσαμε να πάμε με τα πόδια για να δούμε καλύτερα όλη τη συνοικία της Boyana, τα σπίτια, τους δρόμους, τα μεγάλα πάρκα με τη βλάστηση και να χαρούμε τη Βουλγάρικη εξοχή.

Βρήκαμε στους χάρτες τη διαδρομή που θα ακολουθούσαμε και ξεκινήσαμε προς αυτήν την κατεύθυνση. Το Μουσείο βρίσκεται επίσης μέσα σε ένα μεγάλο περιφραγμένο πάρκο και μετά από 1,5 χιλιόμετρο ποδαρόδρομου, καταλήξαμε μπροστά σε μια μεγάλη κλειστή σιδερένια πόρτα, από την οποία φυσικά δεν μπορούσαμε να εισέλθουμε στο πάρκο και να φτάσουμε στο Μουσείο, οπότε έπρεπε να γυρίσουμε όλον αυτόν τον δρόμο πίσω, γιατί η είσοδος ήταν από άλλο σημείο του πάρκου. Οι χάρτες αυτήν τη φορά μας είχαν παραπλανήσει.

Προσπαθήσαμε να σταματήσουμε κάποιο ταξί, αλλά πάνω στη λεωφόρο Daskal Stoyan Popandreev που βρισκόμασταν, κανείς δε σταματούσε. Συνεχίσαμε να περπατάμε πάλι προς τα πίσω μέχρι που φτάσαμε στη διασταύρωση με την boulevard Aleksandar S. Pushkin, όπου εκεί πλέον υπήρχε άπλωμα και ευτυχώς σταμάτησε ένα ταξί, το οποίο μας μετέφερε στην είσοδο του Μουσείου.

Bulgaria 2 (71).jpg


Δείξαμε τα εισιτήρια που είχαμε ήδη βγάλει και εισήλθαμε στο πάρκο. Και εδώ, γύρω από το κτίριο, απλώνεται μια μεγάλη έκταση με πολλά και διάφορα δέντρα, ακόμη και έλατα. Μπορεί λοιπόν κανείς να φανταστεί τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στην περιοχή, αλλά και το υψόμετρο, ώστε να ευδοκιμούν μέχρι και τα έλατα.

Bulgaria 2 (68).jpg


Το Εθνικό Μουσείο της Σόφιας είναι ένα από τα μεγαλύτερα στα Βαλκάνια, με πάνω από 600.000 αντικείμενα. Έξω και γύρω από το Μουσείο υπάρχουν διάφορα μνημεία, κολώνες και άλλα εκθέματα από την αρχαιότητα, διάσπαρτα και χωρίς καμία ιδιαίτερη προστασία.

Bulgaria 2 (70).jpg


Ανεβήκαμε μια μεγάλη μαρμάρινη σκάλα όπου, δεξιά και αριστερά, υπήρχαν διάφορα αγάλματα Ρωμαϊκής εποχής και στη συνέχεια, μπήκαμε σε μια αίθουσα με μεγάλες τζαμαρίες, θέα στο δάσος και μια πανέμορφη ξύλινη σκαλιστή οροφή.

Bulgaria 2 (67).jpg



Bulgaria 2 (66).jpg


Ήταν η αίθουσα για την οποία είχαμε κάνει όλον αυτόν τον δρόμο: η αίθουσα ΘΡΑΚΗ.

Πολλά εκθέματα σε αυτήν την αίθουσα δείχνουν την ακμή του Βασιλείου των Οδρυσών, με διάφορα είδη θρακικού οπλισμού

Bulgaria 2 (55).jpg


και μαρμάρινα ευρήματα με Ελληνικά κείμενα.

Bulgaria 2 (63).jpg



Bulgaria 2 (64).jpg


Ο λόγος όμως, που μας έφερε μέχρις εδώ, ήταν ένας και μοναδικός και δεν ήταν άλλος, από τον παγκοσμίου φήμης θησαυρό του Παναγκίουριστε, το έργο δηλαδή των χρυσοχόων μαστόρων από την πρώιμη Ελληνιστική εποχή που συνδυάζει αρχαία Ελληνικά μοτίβα με Θρακικές Αχαιμενιδικές τεχνικές.

Το μοναδικό χρυσό σερβίτσιο ανήκει σε κάποιον Θρακιώτη βασιλιά και ανακαλύφθηκε τον Δεκέμβριο του 1949 στην περιοχή Μερούλ. Ο εκάστοτε βασιλιάς της Θράκης έθαβε έναν θησαυρό, ενώ σε κάθε ταφή επιφανούς ανδρός, τοποθετούνταν πολύτιμα κτερίσματα. Για παράδειγμα, ο θησαυρός του Παναγκίουριστε ήταν αρκετός ώστε να μισθωθεί ένα ολόκληρο στράτευμα 500 ανδρών.

Παρ’ όλο που την εποχή εκείνη οι Κέλτες βρίσκονταν στα σύνορα της Θράκης, ο βασιλιάς δεν έλιωσε τον χρυσό, αλλά τον έθαψε, γιατί η αξία του θησαυρού υπερτερούσε για αυτόν, αφού αποτελούσε τεκμήριο της εξουσίας του.

Το 1949 ο θησαυρός ανακαλύφθηκε από τρία αδέλφια, ενώ επεξεργάζονταν πηλό για πλίνθους. Περιλαμβάνει εννέα χρυσά αντικείμενα, συνολικού βάρους έξι κιλών. Όλα αυτά τα αντικείμενα παρέχουν μια πλήρη εικόνα για τον πολιτισμό των Θρακών, για τις αντιλήψεις τους, για το πώς πολεμούσαν και πώς πανηγύριζαν.

Bulgaria 2 (65).jpg


Οι Θράκες ζούσαν στην περιοχή της Σκυθίας και η ανταλλαγή δώρων πραγματοποιούνταν κατά το διάστημα του 5ου-4ου αιώνα π.Χ.

Οι αρχαίοι Έλληνες και ιδιαίτερα η Αθήνα, κατά τον Πελοποννησιακό πόλεμο είχαν τεράστια ανάγκη από συμμάχους. Οι βασιλείς της Θράκης ήταν ισχυροί σύμμαχοι και ως διπλωματικά δώρα ελάμβαναν χρυσά αντικείμενα φτιαγμένα από Έλληνες. Πάνω στα δώρα οι Έλληνες σχεδίαζαν αναπαραστάσεις από τη δική τους μυθολογία. Τα αντικείμενα του θησαυρού έγιναν με τη μέθοδο της χύτευσης. Ξεχωριστές χυτεύσεις έγιναν στις λαβές και στα κεφάλια των ζώων.

Ρώτησα την φύλακα της αίθουσας, αν αυτά που βλέπουμε μέσα στη βιτρίνα είναι τα αυθεντικά κομμάτια και εκείνη μου απάντησε, ότι τα αυθεντικά αυτήν την περίοδο βρίσκονται σε έκθεση στη Νορβηγία. Αυτά που εκτίθενται μέσα στη βιτρίνα, είναι μεν χρυσά, αλλά όχι τα αυθεντικά.

Κάναμε ένα γρήγορο πέρασμα και από τις υπόλοιπες αίθουσες βλέποντας παραδοσιακές στολές, παλιά σκαλιστά έπιπλα, φωτογραφίες και διακοσμητικά αντικείμενα, εικόνες και διάφορα άλλα αξιόλογα εκθέματα.

Βγήκαμε στην αυλή του Μουσείου και καθίσαμε για λίγο στα παγκάκια απολαμβάνοντας το υπέροχο φθινοπωρινό τοπίο του όρους Vitosha.

Bulgaria 2 (69).jpg


Λόγω των συνοικιών που έχουν χτιστεί τα τελευταία χρόνια στους πρόποδες του όρους, το βουνό έχει γίνει στην ουσία κομμάτι της πρωτεύουσας και μάλιστα θεωρείται ο πνεύμονάς της. Αποτελεί επίσης δημοφιλή προορισμό των κατοίκων αλλά και των ξένων, καθώς διαθέτει τις κατάλληλες υποδομές για χειμερινά σπορ και προσφέρει δυνατότητες για πεζοπορία και εξερεύνηση της φύσης. Στο προάστιο Simeonovo υπάρχει τελεφερίκ που ανεβαίνει μέχρι την κορυφή του βουνού. Το ψάξαμε γιατί θέλαμε να κάνουμε την ανάβαση στο βουνό, αλλά λειτουργούσε μόνο τα Σαββατοκύριακα.

Από το ξεκίνημα αυτού του ταξιδιού, μου είχε καρφωθεί στο μυαλό ένα περίεργο αξιοθέατο το οποίο βρίσκεται επίσης στο προάστιο Simeonovo της Σόφιας και ήθελα πάση θυσία να το επισκεφθώ.

Σε αυτήν λοιπόν την περιοχή της Βουλγαρικής πρωτεύουσας, είναι χτισμένο, από το 2008, ένα από τα 50 πιο παράξενα κτίρια του κόσμου. Υπάρχει μια ιστοσελίδα, η οποία έχει συγκεντρώσει σε μια κατάταξη όλα αυτά τα περίεργα οικοδομήματα και μάλιστα το σπίτι-σαλιγκάρι (Snail House) της Σόφιας κατέχει μια από τις υψηλότερες θέσεις της κατάταξης. Τρίτη ή τέταρτη θέση νομίζω.

Bulgaria 2 (85).jpg


Αρχίσαμε να ψάχνουμε με ποιον τρόπο μπορούμε να πάμε στο Simeonovo, από το σημείο που βρισκόμασταν. Στην αρχή, μπερδευτήκαμε λίγο με τις συγκοινωνίες, αλλά τελικά βγάλαμε άκρη από αυτό εδώ το site: www.sofiatraffic.bg

H ul. Okolovrasten pat περνάει μπροστά από την έξοδο του Μουσείου και εκεί φυσικά υπάρχει στάση λεωφορείου, απ’ όπου διέρχεται το Νο 111. Αυτό το λεωφορείο πήραμε εμείς και μετά από 3 στάσεις κατεβήκαμε για να αλλάξουμε λεωφορείο, παίρνοντας το No 98, το οποίο μετά από 7 στάσεις μας άφησε στο Simeonovo.

Όταν σταθήκαμε μπροστά από το σπίτι-σαλιγκάρι, δεν πιστεύαμε στα μάτια μας.

Bulgaria 2 (48).jpg


Πόση φαντασία μπορεί να είχε ο πολιτικός μηχανικός Συμεών Συμεώνοφ, ο οποίος σκέφτηκε και κατασκεύασε αυτό το οικοδόμημα, το οποίο δεν προορίζεται ούτε για Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, ούτε για παιδικό σταθμό, αλλά για κανονική πολυκατοικία. Ο ίδιος έχει σχεδιάσει πολλά γήπεδα γκολφ στην Ιαπωνία και τη Γαλλία και εργάστηκε επίσης στο παλάτι του Εμίρη του Κουβέιτ.

Όλοι οι τοίχοι χτίστηκαν με ελαφρύ μπετόν. “Τέσσερις φορές ελαφρύτερο από το νερό”, εξηγεί ο μηχανικός. Σύμφωνα με τα όσα έχει πει ο ίδιος, το σπίτι-σαλιγκάρι, έχει οκτώ φορές μεγαλύτερη ενεργειακή αποδοτικότητα από οποιοδήποτε κτίριο. Δεν έχει κάθετους τοίχους και ορθές γωνίες. Η κίτρινη μέλισσα στην πλάτη εκτελεί χρέη καμινάδας και οι κεραίες της λειτουργούν ως φώτα τη νύχτα και αλεξικέραυνα, ενώ ο αέρας μπαίνει στο κτίριο από τα μάτια του σαλιγκαριού.

Bulgaria 2 (59).jpg



Bulgaria 2 (58).jpg



Bulgaria 2 (57).jpg



Bulgaria 2 (56).jpg


Πήραμε το λεωφορείο Νο 98 με ένα χαμόγελο για το παράξενο αυτό θέαμα που μόλις είχαμε δει και μετά από 11 στάσεις κατεβήκαμε έξω από το Paradise Center, στην bulevard Cherni vrah, απ’ όπου πήραμε το μετρό από τον σταθμό Vitosha.

Bulgaria 2 (92).jpg


Kατεβήκαμε στη στάση NDK και ανεβήκαμε τις σκάλες για να βρεθούμε σε άλλο ένα μεγάλο πάρκο-πλατεία της πρωτεύουσας. Εδώ βρίσκεται το Εθνικό Παλάτι του Πολιτισμού, το μεγαλύτερο πολυλειτουργικό συνεδριακό και εκθεσιακό κέντρο στη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Να σας πω και κάτι πρωτότυπο? Το τεράστιο σιντριβάνι μπροστά από το κτίριο δε λειτουργούσε.

Bulgaria 2 (54).jpg


Το κέντρο άνοιξε το 1981 για τον εορτασμό της 1300ης επετείου της Βουλγαρίας. Τον Ιούλιο του 2005 ανακηρύχθηκε το καλύτερο συνεδριακό κέντρο στον κόσμο για το έτος, από τον διεθνή οργανισμό συνεδριακών κέντρων.

Είναι εξοπλισμένο για να φιλοξενήσει διάφορες εκδηλώσεις όπως: συναυλίες, πολυγλωσσικά συνέδρια, εκθέσεις και παρουσιάσεις. Έχει 8 ορόφους και τρία υπόγεια επίπεδα. Διαθέτει 13 αίθουσες, 15.000 τ.μ εκθεσιακού χώρου, εμπορικό κέντρο και φυσικά χώρο στάθμευσης. Η κύρια αίθουσα μπορεί να φιλοξενήσει 3.000 άτομα. Το διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου της Σόφιας πραγματοποιείται στο κέντρο αυτό.

Bulgaria 2 (49).jpg


Πλησιάζοντας πολύ κοντά στο κτίριο είδαμε ότι γύρω από αυτό γίνονταν έργα. Το πάρκο ωστόσο είχε ζωή. Skaters έκαναν φιγούρες ανεβαίνοντας σε πεζούλια και ράμπες και κόσμος καθόταν στα παγκάκια ή έκανε βόλτες.

Bulgaria 2 (52).jpg



Bulgaria 2 (53).jpg



Bulgaria 2 (51).jpg

Temple of Bulgarian Martyrs


Bulgaria 2 (50).jpg

Το μνημείο για τους στρατιώτες του 1ου και του 6ου συντάγματος, της 1ης ταξιαρχίας του Πεζικού της Σόφιας, οι οποίοι σκοτώθηκαν στη μάχη.

Πίσω από τα ψηλά κτίρια του δρόμου ο ήλιος έδυε, ενώ λευκές γραμμές από το πέρασμα κάποιου αεροπλάνου αυλάκωναν τον ουρανό, ο οποίος είχε αρχίσει πλέον να παίρνει ένα γλυκό γκρίζο χρώμα.

Bulgaria 2 (1).jpg


Σκεφτήκαμε να δοκιμάσουμε για δεύτερη φορά την τύχη μας, πηγαίνοντας χωρίς κράτηση στο εστιατόριο με το όνομα γλωσσοδέτη: Hadjidraganovite Izbi ! Το θυμάστε από προηγούμενο κεφάλαιο?

Κινήσαμε για κει. Αυτή τη φορά η ώρα ήταν περίπου 5 το απόγευμα, καθημερινή και υποθέσαμε ότι μπορεί να σταθούμε τυχεροί και να βρούμε τραπέζι για να δοκιμάσουμε Βουλγάρικη κουζίνα.

Πράγματι μπαίνοντας στο εστιατόριο όλα τα τραπέζια ήταν άδεια.

Ο σερβιτόρος συμβουλεύτηκε πάντως το βιβλίο κρατήσεων και μας έβαλε να καθίσουμε σε ένα τραπέζι στην κάτω αίθουσα. Στην παρούσα φάση, που ήμασταν κουρασμένοι από την ολοήμερη εξόρμηση και πεινασμένοι, εκτίμησα πολύ το γεγονός ότι δεν καθόμασταν ο ένας πάνω στον άλλον, με μουσικές, γλέντια και νταβαντούρια, όπως συνηθίζεται άλλες μέρες σε αυτό το εστιατόριο. Εκείνο που θα μείνει στη μνήμη μου από αυτό το μαγαζί (εκτός από το φαγητό) είναι δύο πολύ χαρακτηριστικά στοιχεία της διακόσμησής του, όπως τα μεγάλα ξύλινα βαρέλια και τα υφαντά κιλίμια που κυριαρχούσαν σε ολόκληρο τον χώρο.

https://www.tripadvisor.com.gr/Rest...Hadjidraganovite_Izbi-Sofia_Sofia_Region.html

https://translate.google.gr/translate?hl=el&sl=bg&u=https://www.izbite.com/&prev=search

Ήρθαν οι κατάλογοι και αρχίσαμε να ψάχνουμε τι θα πρωτοπαραγγείλουμε. Καταλήξαμε, μετά από ένα σωρό διαβουλεύσεις, σε κότσι χοιρινό με ολόκληρες πατάτες φούρνου,

Bulgaria 2 (88).jpg


σε κομματάκια χοιρινού σβησμένα με κρασί,

Bulgaria 2 (89).jpg


και σε ψητό φιλέτο κοτόπουλο,

Bulgaria 2 (93).jpg


σαλάτα φυσικά και επειδή φοβηθήκαμε ότι όλα αυτά μπορεί να μη μας φτάσουν, παραγγείλαμε και μια έξτρα μερίδα πατάτες φούρνου. Όταν ήρθαν οι πατάτες σοκαριστήκαμε, γιατί μέσα σε ένα μεγάλο σκεύος σαν τηγάνι, υπήρχαν 6-7 μεγάλες ολόκληρες πατάτες, καλοψημένες με το βουτυράκι τους και η τιμή τους !! 3 lev (1,5€).

Περιττό να πω ότι ήταν όλα νοστιμότατα και φυσικά σκάσαμε. Ο συνολικός λογαριασμός μαζί με αναψυκτικά ήρθε 69 lev (35€).

Βγήκαμε ξανά στους δρόμους κατά τις 19:00. Το μόνο που μπορούσαμε να κάνουμε μετά από τόσο φαγητό ήταν ξανά περπάτημα για χώνεψη. Ό,τι ήταν να δούμε το είχαμε δει, οπότε χωρίς πρόγραμμα πλέον, επιδοθήκαμε στο να χαζεύουμε βιτρίνες στη Solunska, να τριγυρνάμε γύρω από την πλατεία Rayko Daskalov, όπου υπήρχαν υπαίθριοι πάγκοι με βιβλία, παλιά αντικείμενα, σουβενίρ, είδη ταξιδίου και διάφορα άλλα αταίριαστα μεταξύ τους εμπορεύματα και στη συνέχεια να βολτάρουμε στην πλατεία Petko R. Slaveykov και στην οδό Graf Ignatiev με την αγορά βιβλίου.

Φτάσαμε μέχρι και στο πολυκατάστημα TZUM, το οποίο εσωτερικά ήταν μεγαλοπρεπές ντυμένο παντού με μάρμαρα, κυλιόμενες σκάλες, επώνυμα μαγαζιά…... αλλά νεκροταφείο! Δεν κυκλοφορούσε ψυχή. Ακόμα και οι υπάλληλοι των καταστημάτων έμοιαζαν ναρκωμένοι από τη βαρεμάρα και την απραξία. Κλείσαμε την τελευταία μας μέρα στη Σόφια με βόλτα στην οδό Pirotska, έναν πεζόδρομο στο πλάι της κλειστής αγοράς, ο οποίος έχει πολλά “συνοικιακά” μαγαζιά και μου θύμισε την οδό Αιόλου της Αθήνας, όπως ήταν κάποια χρόνια πριν.

Μαζευτήκαμε σχετικά νωρίς στο ξενοδοχείο κατάκοποι πλέον, γιατί την επόμενη μέρα αναχωρούσαμε για Φιλιππούπολη!!
 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.075
Likes
20.113
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός
Ένα ταξίδι όλο χρώμα!!!
Πολύ όμορφες φωτογραφίες !!!
 

HKLEOPATRA

Member
Μηνύματα
304
Likes
1.054
Επόμενο Ταξίδι
ΚΡΑΚΟΒΙΑ-ΒΡΟΤΣΛΑΒ
Ονειρεμένο Ταξίδι
Το επόμενο !!!!
Με ιδιαιτερο ενδιαφέρον παρακολουθω την ιστορια σου @Klair με τις πολυ αναλυτικές σου περιγραφές και τις υπέροχες φωτογραφίες σου !!! Αναμενω την συνεχεια του ταξιδιου σου στην Φιλιππουπολη μια που θα ειναι το επομενο μου ταξιδι μετα την Πρωτοχρονια. Ελπιζω να προλαβεις να την γράψεις μέχρι να φύγω γιατι αλλιως θα σου ζητησω τα SOS :xalara::xalara:
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
25.363
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Με ιδιαιτερο ενδιαφέρον παρακολουθω την ιστορια σου @Klair με τις πολυ αναλυτικές σου περιγραφές και τις υπέροχες φωτογραφίες σου !!! Αναμενω την συνεχεια του ταξιδιου σου στην Φιλιππουπολη μια που θα ειναι το επομενο μου ταξιδι μετα την Πρωτοχρονια. Ελπιζω να προλαβεις να την γράψεις μέχρι να φύγω γιατι αλλιως θα σου ζητησω τα SOS :xalara::xalara:
Σε ευχαριστώ πολύ για τα όμορφα σχόλια!

Μην ανησυχείς θα προλάβω να τελειώσω την ιστορία μέχρι να φύγεις.
'Ο,τι ερωτήσεις πάντως σου προκύψουν ευχαρίστως να σου απαντήσω.
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
25.363
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Bulgaria 2 (12).jpg


Κεφάλαιο 6ο

Η Φιλιππούπολη ή Plovdiv είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Βουλγαρίας, σημαντικό οικονομικό, πολιτιστικό, συγκοινωνιακό και εκπαιδευτικό κέντρο. Απλώνεται σε 7 λόφους και εντυπωσιάζει με τα Ρωμαϊκά μνημεία, το αρχαίο θέατρο αλλά και τα πλούσια αρχοντικά σπίτια της παλιάς πόλης, που αποκαλύπτουν τη μακραίωνη ιστορία της.

Bulgaria 2 (11).jpg


Οφείλει φυσικά το όνομά της, στον Φίλιππο Β΄, πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, που την κατέκτησε το 342 π.Χ. Ενδείξεις κατοίκησης όμως υπάρχουν από την 6η χιλιετία π.Χ, ενώ ίχνη νεολιθικής κατοίκησης βρέθηκαν από τα τέλη της 4ης χιλιετίας π.Χ. Τον 12ο αιώνα π.Χ, το τότε χωριό, εξελίχθηκε σε κανονική πόλη με Θράκες κατοίκους, ενώ στη συνέχεια δέχτηκε εισβολές Περσών, Ελλήνων, Κελτών, Ρωμαίων, Γότθων, Ρώσων και Τούρκων.

Η πόλη ήταν γνωστή στη Δύση, για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα της καταγεγραμμένης ιστορίας της, με το Ελληνικό της όνομα. Το 1878 και συγκεκριμένα στις 4 Ιανουαρίου, η πόλη απελευθερώθηκε από την Οθωμανική κατοχή, από τον Ρωσικό στρατό. Το 1885, η Φιλιππούπολη αλλά και η Ανατολική Ρωμυλία έγιναν τμήμα της Βουλγαρίας. Έως την οριστική προσάρτησή της στη Βουλγαρία, στη Φιλιππούπολη υπήρχε ακμαία Ελληνική κοινότητα με αξιόλογη οικονομική και πνευματική ζωή και μάλιστα εκδιδόταν ελληνόφωνη εφημερίδα. Στα τέλη του 19ου αιώνα λειτουργούσαν στην πόλη 8 Ελληνικά σχολεία, με πιο ξακουστή τη Ζαρίφειο σχολή.

Bulgaria 2 (1).jpg


Μετά την ενοποίηση, η Φιλιππούπολη παρέμεινε η δεύτερη πόλη της Βουλγαρίας, σε πληθυσμό και σημασία, μετά την πρωτεύουσα Σόφια. Η πρώτη σιδηροδρομική γραμμή κατασκευάστηκε το 1874 και το 1888 η πόλη συνδέθηκε με τη Σόφια. Στις αρχές του 20ου αιώνα, η πόλη αναπτύχθηκε ως σημαντικό βιομηχανικό και εμπορικό κέντρο και επενδύθηκαν τεράστια Ευρωπαϊκά κεφάλαια.

Bulgaria 2 (18).jpg


Βρίσκεται στη νότιο-κεντρική Βουλγαρία και απλώνεται στις δύο όχθες του ποταμού Έβρου, τον οποίο οι ντόπιοι αποκαλούν Μαρίτσα. Η παλιά πόλη είναι σκαρφαλωμένη πάνω σε τρεις λόφους, με χαρακτηριστικά κτίρια και κατοικίες της Βουλγαρικής Αναγέννησης. Υπάρχουν πολλά απομεινάρια από την αρχαιότητα όπως: τμήματα μεσαιωνικών τειχών και πύργων, Οθωμανικά τζαμιά, καλοδιατηρημένα σπίτια και εκκλησίες και δαιδαλώδη λιθόστρωτα δρομάκια.

Bulgaria 2 (15).jpg



Bulgaria 2 (20).jpg



Bulgaria 2 (14).jpg


Μουσεία, πινακοθήκες και πολιτιστικά κέντρα συμπληρώνουν την εικόνα της πολύπλευρης και ιδιαίτερης αυτής πόλης.

Bulgaria 2 (9).jpg



Bulgaria 2 (10).jpg


Στις 5 Σεπτεμβρίου 2014, η πόλη επελέγη ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το έτος 2019.

Bulgaria 2 (13).jpg


Αυτή λοιπόν την πόλη θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε τις δύο επόμενες μέρες. Ελπίζω να σας παρασύρω σε αυτήν τη διαδρομή και να χαθούμε μαζί, στα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης, ανάμεσα σε χρωματιστά σπίτια, ναούς, αρχαία θέατρα αλλά και σε σύγχρονους πολυσύχναστους δρόμους!

Bulgaria 2 (21).jpg
 
Last edited:

HKLEOPATRA

Member
Μηνύματα
304
Likes
1.054
Επόμενο Ταξίδι
ΚΡΑΚΟΒΙΑ-ΒΡΟΤΣΛΑΒ
Ονειρεμένο Ταξίδι
Το επόμενο !!!!
Τι όμορφο ξεκινημα ήταν αυτό και τι υπέροχες φωτογραφίες !!!! Ουτε στην πιο αγαπημενη τηλεοπτική σειρά δεν ειχα τέτοια αγωνία για το επόμενο επεισόδιο :haha::haha:
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.075
Likes
20.113
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός
Αν υπάρχει κάτι που θέλω πραγματικά να δώ στη Βουλγαρία, είναι η Φιλιππούπολη...είναι διαμάντι!
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
25.363
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Αν υπάρχει κάτι που θέλω πραγματικά να δώ στη Βουλγαρία, είναι η Φιλιππούπολη...είναι διαμάντι!
Φυσικά και είναι διαμάντι!
Εμείς την απολαύσαμε στο έπακρο, την περπατήσαμε πολύ, ανεβήκαμε στους λόφους της και δεν τη χορτάσαμε!
Μου έμεινε καημός, ότι ήθελα άλλη μια μέρα, για να νιώσω ότι γέμισα και ξεχείλισα από την ομορφιά της!
Σου εύχομαι ολόψυχα να την επισκεφθείς και να την χαρείς, όπως της αξίζει.

Ετοιμάζω πυρετωδώς το επόμενο κεφάλαιο, γιατί βλέπω ότι η Φιλιππούπολη έχει κοινό που την φλερτάρει και θέλει να την γνωρίσει!
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.075
Likes
20.113
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός
Μερικές φορές, τους προορισμούς που έχουμε κοντά, τους αφήνουμε γιατί ακριβώς είναι εύκολα προσβάσιμοι...τουλάχιστον εγώ έτσι την έχω "πατήσει" με τη Φιλιππούπολη
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
25.363
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Μερικές φορές, τους προορισμούς που έχουμε κοντά, τους αφήνουμε γιατί ακριβώς είναι εύκολα προσβάσιμοι...τουλάχιστον εγώ έτσι την έχω "πατήσει" με τη Φιλιππούπολη
Δεν έχεις άδικο σε αυτό που λες, αλλά εσείς οι Θεσσαλονικείς, είστε "τόσο τυχεροί", που έχετε τα Βαλκάνια κοντά σας, που ακόμα και ένα τριήμερο, μπορείτε να "πεταχτείτε" για μία μίνι αλλά ταυτόχρονα τόσο ενδιαφέρουσα απόδραση!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.109
Μηνύματα
880.603
Μέλη
38.837
Νεότερο μέλος
koliswa

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom