1. Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Ιανουάριο - Απρίλιο 2016! Κάντε κλικ εδώ!
Απόκρυψη ανακοίνωσης
Με την πλοήγησή σας στο Travelstories.gr αποδέχεστε τη χρήστη cookies που ενισχύουν την εμπειρία χρήσης. -- ΟΚ --

Βουλγαρία Σόφια: Η πόλη που μεγαλώνει αλλά δεν γερνάει. Φιλιππούπολη: Η επτάλοφος.

Συζήτηση στο φόρουμ 'Ταξιδιωτικές Ιστορίες - Ευρώπη' που ξεκίνησε από το μέλος Klair, στις 30 Νοεμβρίου 2017.

  1. Bulgaria 2017 (57).jpg

    Στις πλαγιές του όρους Βίτοσα εδώ και επτά χιλιάδες χρόνια, απλώνεται η πόλη της Σόφιας. Από τη νεολιθική εποχή υπήρχε ήδη ένας μικρός οικισμός, ενώ στο πέρασμα των χιλιάδων ετών από τότε, η πόλη βαφτιζόταν και με διαφορετικό όνομα, ανάλογα την εποχή-περίοδο και τον κατακτητή. Την ονόμασαν Σέρδικα, Τριαδίτσα, Σρέντετς, ώσπου τελικά τον 15ο αιώνα ονομάστηκε Σόφια, παίρνοντας το όνομα από την σημαντικότερη εκκλησία της, τη Βασιλική της Αγίας Σοφίας.

    Bulgaria 2017 (119).jpg

    Όλοι οι λαοί, που στο διάβα τους κυρίευσαν τη βουλγαρική πρωτεύουσα, άφησαν πολύ έντονα και ανεξίτηλα σημάδια πάνω στο κορμί της και φυσικά σφράγισαν την κατάκτησή τους, την πόλη δηλαδή, με κτίρια και οικοδομήματα ιδιαίτερης αισθητικής και μοναδικής αρχιτεκτονικής.

    Η πόλη συνδυάζει την Ανατολή και τη Δύση με έναν ιδιαίτερο τρόπο και στυλ.

    Ρωμαϊκά και Οθωμανικά κτίρια, νεοκλασικά οικοδομήματα του 19ου αιώνα αλλά και σκληρά και αυστηρά σε γραμμές κατασκευάσματα του Κομμουνιστικού καθεστώτος, απαρτίζουν ένα συνονθύλευμα διαφορετικών πολιτισμών αλλά και νοοτροπίας και ιδεών που χαρακτηρίζουν το ιστορικό κέντρο της πόλης.

    Bulgaria 2017 (124).jpg

    Από τη μία ο επισκέπτης βλέπει σύγχρονα εμπορικά κέντρα, πολυτελή ξενοδοχεία, λεωφόρους, πεζόδρομους, μοντέρνα αλλά και παραδοσιακά εστιατόρια, καλόγουστα καφέ και από την άλλη γυρνώντας απλώς τη ματιά του σε διαφορετικό σημείο, χωρίς καν να χρειαστεί να περπατήσει ούτε μέτρο, αντικρίζει Οθωμανικά Τζαμιά, Κομμουνιστικά απρόσωπα κτίρια, μνημεία και πάρκα. Πολλά πάρκα, με πολύ πράσινο, πανύψηλα δέντρα, φροντισμένα γρασίδια και φυτά που δίνουν μία διαφορετική πνοή ζωής στο πολύβουο και ζωντανό κέντρο της πόλης.

    Bulgaria 2017 (62).jpg


    Bulgaria 2017 (121).jpg

    Bulgaria 2017 (96).jpg

    Από όλο αυτό το σκηνικό, δεν θα μπορούσε να λείπει η έντονη και διαφορετική παρουσία του θρησκευτικού στοιχείου, κυρίως του Ορθόδοξου, αφού η επιβλητική παρουσία του τεράστιου Καθεδρικού ναού ή άλλων μικρότερων εκκλησιών, γίνεται εντόνως αισθητή σε πολλά σημεία σε ολόκληρη την πόλη.

    Bulgaria 2017 (72).jpg

    Εκτός όμως από την παρουσία Ορθόδοξων ναών, συναντάμε μία από τις μεγαλύτερες συναγωγές της Ευρώπης, το τέμενος Banya Bashi και πολλές καθολικές εκκλησίες.

    Mουσεία, γκαλερί, θέατρα, αρχαιολογικοί χώροι, πανεπιστήμια, στην καρδιά της πόλης αλλά και αμέτρητα σύγχρονα εμπορικά καταστήματα έρχονται να συμπληρώσουν όλα τα κομμάτια του παζλ και να δώσουν στη Σόφια την εικόνα μιας πόλης που δεν της λείπει τίποτα και που προσπαθεί να τα παρέχει όλα στον επισκέπτη, που έχει όρεξη και διάθεση να την εξερευνήσει, να την ανακαλύψει και να τη ζήσει.

    Bulgaria 2017 (38).jpg


    Bulgaria 2017 (120).jpg

    Ολόκληρη η πόλη σε προδιαθέτει να την περπατήσεις, αφού πολλοί δρόμοι είναι έτσι σχεδιασμένοι, ώστε ο επισκέπτης να μπορεί να δει όλα τα αξιοθέατα περπατώντας.

    Αυτό λοιπόν κάναμε και εμείς τις τέσσερις ολόκληρες μέρες που βρεθήκαμε στη Βουλγαρική πρωτεύουσα.

    Περπατήσαμε πολύ. Πάρα πολύ. Αυτό άλλωστε κάνουμε σε όλα μας τα ταξίδια, γράφοντας χιλιόμετρα στο κοντέρ και φορτώνοντας τα μάτια μας και το μυαλό μας με εικόνες. Πολλές εικόνες. Και μάλιστα εικόνες με πολύ φθινοπωρινό χρώμα. Αυτή η φθινοπωρινή παλέτα, διαθέτει τα ωραιότερα και τα πιο γλυκά χρώματα όλων των εποχών. Και όχι μόνο η Σόφια αλλά και η Βουλγάρικη φύση, μας τα πρόσφεραν απλόχερα. Σε αυτό βέβαια βοήθησε και ο πολύ καλός καιρός, ο οποίος στο μεγαλύτερο μέρος του ταξιδιού, ήταν σύμμαχος με ηλιόλουστες και ζεστές για τα δεδομένα της χώρας μέρες, πλην ενός απογεύματος στη Φιλιππούπολη, που έβρεξε για λίγη ώρα.

    Ας ξεκινήσω όμως σιγά-σιγά να ξεδιπλώνω και να μοιράζομαι μαζί σας όλα αυτά που είδα, γεύτηκα και έζησα σε αυτό το ταξίδι.
     

    Επισυναπτόμενα Αρχεία:

    #1
    Last edited: 14 Ιανουαρίου 2018

  2. Klair

    Klair Member

    Μηνύματα:
    818
    Likes:
    4.899
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Υπερσιβηρικός
    Αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε αυτή την απόδραση στη Βουλγαρία, όχι γιατί η Σόφια και η Φιλιππούπολη ήταν ψηλά στον ταξιδιωτικό χάρτη των πόλεων που επιθυμούσαμε να δούμε, αλλά για 2 άλλους διαφορετικούς λόγους. Ο πρώτος ήταν τα πολύ φθηνά αεροπορικά εισιτήρια που βρήκαμε, λίγους μήνες πριν το ταξίδι, δηλαδή 5 ευρώ με Ryan η μετάβαση και 15 ευρώ με Aegean η επιστροφή. Ο δεύτερος και πιο σημαντικός λόγος ήταν ότι στη Σόφια, θα συναντιόμασταν με τον γιο μας, ο οποίος θα επέστρεφε από ένα δεκαήμερο ταξίδι στη Σκωτία και έτσι θα είχαμε την ευκαιρία να χαρούμε μερικές ταξιδιωτικές μέρες όλοι μαζί.

    Το πλάνο ήταν τρεις μέρες Σόφια και δύο μέρες Φιλιππούπολη.

    Η αρχική κράτηση εισιτηρίων με τη Ryan ήταν για την Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2017 στις 8:15 το πρωί, αλλά λόγω των τελευταίων προβλημάτων της εταιρείας που όλοι γνωρίζουμε, περίπου 15 μέρες πριν το ταξίδι έρχεται ένα μήνυμα, ότι η ώρα αλλάζει και αντί για 8:15 το πρωί η πτήση μετατίθεται στις 18.00 το απόγευμα.
    Αυτό αυτομάτως σήμαινε ότι η μία από τις τρεις μέρες της Σόφιας πήγαινε χαμένη και ω!! της γκαντεμιάς, ήταν η μοναδική μέρα, η Κυριακή 5 Νοεμβρίου, που άλλαζε η ώρα της πτήσης.
    Σε όλες τις υπόλοιπες μέρες της εβδομάδας, οι πτήσεις εξακολουθούσαν να γίνονται στην κανονική τους ώρα, δηλαδή στις 8:15 το πρωί.
    Ακολούθησε συνεννόηση με την εταιρεία, η οποία μας άλλαξε την πτήση, για την προηγούμενη μέρα, Σάββατο 4 Νοεμβρίου 8:15 το πρωί και έτσι προέκυψαν τέσσερις ολόκληρες μέρες στη Σόφια.

    Τις δύο πρώτες μέρες θα ήμασταν ο σύζυγος και εγώ και τις επόμενες μέρες και οι τρεις μας.

    Το ξενοδοχείο που είχαμε κλείσει καιρό πριν, βρίσκεται ακριβώς στον κεντρικό σταθμό του μετρό της πόλης, Serdika. Ήταν μία καλή επιλογή γιατί μπορούσες να κινηθείς παντού με τα πόδια και αν χρειαζόταν να χρησιμοποιήσεις το μετρό, ο σταθμός ήταν στα 50- 60 βήματα από την πόρτα του καταλύματος.
    Δεν θα αναφέρω όμως το όνομα του ξενοδοχείου γιατί τελικά δεν το συνιστώ. Παρ’ όλο που ήταν πολύ οικονομικό, καθαρό, άλλαζε καθημερινά πετσέτες και είχε πολύ ευγενικό και εξυπηρετικό προσωπικό, είχε ένα δυνατό ελάττωμα: μύριζε έντονα και πολύ άσχημα το σιφόνι του μπάνιου, σε σημείο που αναγκαζόμασταν να βρέχουμε μία μικρή πετσέτα και να το καλύπτουμε, προσπαθώντας να μετριάσουμε τη δυσοσμία. Εκ των υστέρων τελικά, δεν απεδείχθη και τόσο καλή επιλογή.

    Σάββατο λοιπόν, 4 Νοεμβρίου 2017 και μετά από μία πολύ καλή πτήση φτάσαμε στο terminal 2 του αεροδρομίου της Σόφιας, περάσαμε γρήγορα τον έλεγχο, βγήκαμε έξω και κατευθυνθήκαμε προς το σταθμό του μετρό για τη μετάβασή μας στο κέντρο.

    Bulgaria 2017 (27).jpg


    Bulgaria 2017 (28).jpg

    Βγάλαμε εισιτήρια με κόστος 1,60 lev/άτομο (ισοτιμία 1€=1.95 lev) και μπήκαμε στο συρμό.
    Όλη η διαδικασία ήταν πανεύκολη και δεν συναντήσαμε καμία δυσκολία.

    Το μετρό της Σόφιας ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 28/1/1998, είναι καινούργιο και διαθέτει μοντέρνους σταθμούς. Αποτελείται από δύο γραμμές την μπλε Μ2 και την κόκκινη Μ1.
    https://www.metrosofia.com/en/

    Bulgaria 2017 (29).jpg


    Bulgaria 2017 (30).jpg

    Αν θυμάμαι καλά, από το αεροδρόμιο μέτρησα 12 στάσεις μέχρι τον κεντρικό σταθμό Serdika, στον οποίο κατεβήκαμε μετά από 35 λεπτά διαδρομής.

    Bulgaria 2017 (31).jpg

    Τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο και αμέσως ξεκινήσαμε για την πρώτη μας γνωριμία με την πόλη.
    Βγαίνοντας από την πόρτα του καταλύματος, κοιτώντας δεξιά αντικρίσαμε αυτή την εικόνα:

    Bulgaria 2017 (33).jpg

    O ναός του Αγίου Ιωσήφ είναι o μεγαλύτερος καθολικός ναός της Βουλγαρίας.
    Τα έργα κατασκευής ξεκίνησαν το 1878 και σύμφωνα με το σχέδιο έπρεπε να οικοδομηθεί μία μικρή εκκλησία με συγκρότημα δίπλα της. Στο συγκρότημα θα έπρεπε να υπάρχει ένα μοναστήρι και μία αίθουσα για συναυλίες. Όλο το συγκρότημα ολοκληρώθηκε κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου αλλά καταστράφηκε από τους βομβαρδισμούς τον Μάρτιο του 1944. Έμεινε μόνο η αίθουσα για τις συναυλίες. Το 2002 ο Πάπας Ιωάννης Παύλος ο 2ος, παρέστη στην ίδρυση του καινούργιου ναού. Τα χρήματα συγκεντρώθηκαν με δωρεές από Καθολικούς από όλο τον κόσμο. Ο νέος ναός είναι πολύ μεγαλύτερος από τον παλιό και μπορεί να φιλοξενήσει χίλιους πιστούς.

    Στρέφοντας το βλέμμα αριστερά, είδαμε την περίφημη πλατεία Largo, πρώην έδρα του Κομμουνιστικού Κόμματος, όπου δεσπόζουν κυβερνητικά κτίρια εκείνης της εποχής, τα οποία κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 1950. Είναι από τα σημαντικά αξιοθέατα της πόλης και οι τεράστιοι όγκοι των κτιρίων δείχνουν το ύφος της Σοσιαλιστικής αρχιτεκτονικής και το δέος που επεδίωκαν να προκαλέσουν με την παρουσία τους.

    Bulgaria 2017 (34).jpg

    Το κεντρικό κτίριο ήταν το αρχηγείο του Βουλγαρικού Κομμουνιστικού Κόμματος, που τώρα στεγάζει την Εθνοσυνέλευση της Βουλγαρίας ενώ τα δύο πλευρικά οικοδομήματα, φιλοξενούν το εμπορικό κέντρο TZUM, το Υπουργικό Συμβούλιο της Βουλγαρίας, καθώς επίσης το Προεδρικό μέγαρο, το Υπουργείο Παιδείας και το Sofia Hotel Balkan. Τα κομμουνιστικά σύμβολα στη διακόσμηση των κτιρίων απομακρύνθηκαν μετά τις αλλαγές του 1989. Ειδικά η αφαίρεση του κόκκινου αστεριού από την κορυφή του αρχηγείου του Κομμουνιστικού Κόμματος, θεωρήθηκε συμβολική πράξη και τη θέση του κατέλαβε η σημαία της Βουλγαρίας. Η πλατεία που περιβάλλεται από τα κτίρια ονομάζεται Ανεξαρτησίας.

    Bulgaria 2017 (77).jpg


    Bulgaria 2017 (125).jpg


    Bulgaria 2017 (128).jpg

    Περπατώντας μόλις 50-60 βήματα βρεθήκαμε στα σκαλιά του σταθμού Serdika.
    Eδώ στις 20/4/ 2016 άνοιξε το αρχαιολογικό συγκρότημα της αρχαίας Σερντίκας προσφέροντας στους επισκέπτες μία περιήγηση στο Αρχαίο Ρωμαϊκό παρελθόν της πρωτεύουσας.

    Η Σερντίκα ή Σερντόπολη ιδρύθηκε από τη θρακική φυλή Σέρδη, που εγκαταστάθηκε στην περιοχή γύρω από τις θερμές ιαματικές πηγές τον 1ο αιώνα μ.Χ. Η πόλη κατακτήθηκε από τους Ρωμαίους, οι οποίοι εκτιμούσαν τη σημαντική στρατηγική θέση αλλά και τις ιαματικές πηγές. Η πόλη ήταν σημαντική κατά το παρελθόν και ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Κωνσταντίνος ο Μέγας, αναφερόταν σε αυτήν ως: η “Ρώμη μου”. Το συγκρότημα καλύπτει έκταση περίπου 9 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων και σε μεγάλο βαθμό βρίσκεται κάτω από το επίπεδο του δρόμου. Περιλαμβάνει 8 δρόμους, μία παλαιοχριστιανική Βασιλική που πιστεύεται ότι έχει χτιστεί σε δύο χρονικά στάδια, καθώς επίσης έξι μεγάλα κτίρια και μία μεσαιωνική εκκλησία. Διάφορα σημάδια εξηγούν τα αξιοθέατα που πρέπει να δει ο επισκέπτης μέσα στο Αρχαίο αυτό συγκρότημα.

    Bulgaria 2017 (74).jpg

    Το Felix House, είναι ένα κτίριο 650 τετραγωνικών μέτρων, αρκετών δωματίων, γύρω από μία εσωτερική αυλή που χρονολογείται από τον 4ο έως τον 6ο αιώνα. Aπό το ψηφιδωτό δάπεδο του σπιτιού υπάρχει η ένδειξη, ότι το όνομα του ιδιοκτήτη ήταν Felix, ο οποίος ήταν ένας σημαντικός κάτοικος της Σερδικής.

    Σε άλλο σημείο υπάρχει ο οίκος Λεοντίου, 600 τετραγωνικά μέτρα. Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι αυτό το σπίτι μπορεί να ήταν το σπίτι του Λεοντίου Αρχιεπισκόπου της Σερντίτσας, κατά το τέλος του 6ου αιώνα.

    Ένα σημαντικό αξιοθέατο μέσα στο συγκρότημα αποτελεί ο κεντρικός δρόμος της πόλης κατά τη ρωμαϊκή εποχή ο Decumanus Maximus.

    Κάτω από μία σειρά μεγάλων γυάλινων θόλων, μέσω των οποίων είναι ορατά τα κτίρια της πλατείας Largo, υπάρχει μία σκηνή που προορίζεται για θέατρο, συναυλίες και άλλα.

    Bulgaria 2017 (83).jpg

    Σημαντικό αξιοθέατο είναι και η εκκλησία Sveta Petka Samardzhiiska (Πέτκα των Σελοποιών).
    Αυτή η γραφική εκκλησία χτίστηκε τον 14ο αιώνα κατά τη διάρκεια της Οθωμανικής κυριαρχίας, γεγονός που εξηγεί γιατί είναι κάτω από το επίπεδο του εδάφους και πολύ απλή στο εσωτερικό της. Εκτός από έναν μικρό φεγγίτη, ο οποίος πλέον είναι αποκλεισμένος, δεν υπάρχει φυσικό φως ημέρας. Ο Εθνικός ήρωας Vasil Levski, λέγεται ότι θάφτηκε εδώ, αφού κρεμάστηκε από τους Οθωμανούς ηγεμόνες και μία χάλκινη πλάκα στον τοίχο, μνημονεύει το γεγονός, αν και δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι τα λείψανα βρίσκονται εδώ. Λειτουργεί ως κανονική εκκλησία και το παρατσούκλι “Σελοποιών” προέρχεται από τους τεχνίτες δερμάτινων σελών, που υποστήριζαν την εκκλησία και είχαν την αγορά τους εδώ κοντά.

    Bulgaria 2017 (76).jpg


    Bulgaria 2017 (75).jpg


    Bulgaria 2017 (126).jpg

    Βγήκαμε έξω από τον αρχαιολογικό χώρο στην κεντρική πλατεία Sveta Nedelya, η οποία είναι από τα παλαιότερα σημεία της πόλης και σημείο συνάντησης των κατοίκων, που παλαιότερα ονομαζόταν Λένιν.Το τωρινό της όνομα το οφείλει στην ομώνυμη εκκλησία που δεσπόζει στο κέντρο της πλατείας. Ο ναός θεωρείται ότι χτίστηκε τον 10ο αιώνα αλλά με βεβαιότητα μπορούμε να πούμε ότι η εκκλησία υπάρχει από τον 12ο αιώνα, όταν η λατρεία της Αγίας Κυριακής έγινε επίσημη, ως προστάτιδα των Βασιλέων.
    Στην αυλή του ναού, σύμφωνα με την παράδοση, υπήρχαν Χριστιανικοί τάφοι. Ο ναός μέσα στο πέρασμα των χρόνων, καταστράφηκε και ξαναχτίστηκε. Η καινούργια εκκλησία είναι μεγαλύτερη και διαφορετική από τις προηγούμενες.

    Bulgaria 2017 (73).jpg


    Bulgaria 2017 (72).jpg

    Εδώ υπήρχε ανδριάντας του Ρώσου ηγέτη ο οποίος έχει αντικατασταθεί από το άγαλμα της Σοφίας, το οποίο αποτελεί και το σύμβολο της πόλης.
    Ανεγέρθη το 2000 και κοσμείται με τα σύμβολα της δύναμης (στέμμα), της ειρήνης (στεφάνι) και της σοφίας (κουκουβάγια). Το ύψος του ορειχάλκινου αγάλματος είναι 24 μέτρα.

    Bulgaria 2017 (281).jpg


    Bulgaria 2017 (272).jpg

    Με το καλημέρα και την πρώτη επαφή με την πόλη είχαμε αρχίσει να βομβαρδιζόμαστε με ένα σωρό ιστορικές εικόνες χωρίς να έχουμε περπατήσει παρά μόνο ελάχιστα μέτρα. Συνεχίσαμε την πορεία μας, περνώντας μπροστά από το Δικαστικό Μέγαρο

    Bulgaria 2017 (82).jpg

    για να συναντήσουμε την πιο διάσημη, πολύβουη και πολυπερπατημένη λεωφόρο της Σόφιας, τη λεωφόρο Vitosha. Ο δρόμος είναι πεζοδρομημένος και εδώ χτυπάει η καρδιά ολόκληρης της πόλης. Εδώ σκοπεύαμε να κάνουμε μία μικρή στάση για να τσιμπήσουμε κάτι παίρνοντας δυνάμεις για τη συνέχεια. Η Vitosha αυτή την ώρα ήταν κατάμεστη από κόσμο και που και που, έπαιρνε το αυτί μας και Ελληνικές ομιλίες, αφού οι Έλληνες επισκέπτες της πρωτεύουσας της Βουλγαρίας, αποτελούν έναν σημαντικά μεγάλο αριθμό.

    Ο δρόμος είναι γεμάτος από καφέ, εστιατόρια, εμπορικά καταστήματα και μπαρ. Τα μαγαζιά είναι σχεδόν όλα καλόγουστα, μοντέρνα με εξωτερικούς κλειστούς χώρους για καπνιστές και στην τύχη διαλέξαμε ένα που μας ταίριαξε στο μάτι και καθίσαμε.
    Φάγαμε το πρωινό μας και αποφασίσαμε να συνεχίσουμε τη βόλτα μας περνώντας από τα βασικότερα αξιοθέατα της πόλης για μία πρώτη ανάγνωση και επαφή με τον χαρακτήρα της.

    IMG_20171104_132217.jpg

    Επόμενος προορισμός θέλαμε να είναι το Εθνικό Θέατρο Ivan Vazov, το παλαιότερο και πιο αξιόλογο θέατρο της χώρας, που ιδρύθηκε το 1904, βρίσκεται στο κέντρο της πόλης και μπροστά του απλώνεται το επίσης παλαιότερο πάρκο της Σόφιας, Gradska gradina.

    Bulgaria 2017 (38).jpg


    Bulgaria 2017 (118).jpg

    Η αρχική ονομασία ήταν απλά Εθνικό Θέατρο. Συμπτωματικά το έργο “Οι απόκληροι” του Vazov, ήταν η πρώτη παράσταση που δόθηκε στο θέατρο όταν άνοιξε. Nεοκλασικό κτίριο, σχεδιασμένο από διάσημους Βιεννέζους αρχιτέκτονες θεάτρων, ολοκληρώθηκε το 1906 και άνοιξε στις 3 Ιανουαρίου 1907. Υπέστη ζημιές από πυρκαγιά αλλά ανακατασκευάστηκε.
    Οι βομβαρδισμοί της Σόφιας κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, προκάλεσαν ζημιές στο κτίριο αλλά πάλι ανακατασκευάστηκε το 1945.
    Διαθέτει μία καλά εξοπλισμένη κεντρική σκηνή με 750 θέσεις, μία μικρότερη με 120 θέσεις και μία ακόμα 70 θέσεων στον 4ο όροφο. Η πρόσοψη θυμίζει Αρχαιοελληνικό κτίριο με τις 6 άσπρες μαρμάρινες στήλες που απεικονίζουν τον Απόλλωνα και τις μούσες.

    Μπροστά από το θέατρο, είναι το διάσημο συντριβάνι με το γλυπτό της γυναίκας, που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε τη δεκαετία του '80 και το 2012 ανακατασκευάστηκε πλήρως, για να είναι χωρίς νερό και να μην λειτουργεί το 2017 που βρεθήκαμε εμείς μπροστά του.

    Bulgaria 2017 (36).jpg

    Το πάρκο πλαισιώνεται από διάφορα μεγαλοπρεπή εκτός του θεάτρου κτίρια, όπως η Εθνική Τράπεζα, η City Art Gallery, η Εθνική Πινακοθήκη, το μουσείο Εθνογραφίας κ.α.
    Είναι αγαπημένος χώρος συγκέντρωσης των κατοίκων, καθώς διαθέτει επίσης πολλά καφέ, πλανόδιους οργανοπαίχτες, μικρές μπάντες αλλά και τουρνουά ανοιχτού σκακιού.

    Συνεχίσαμε τη διαδρομή μας φτάνοντας μπροστά στο μεγαλόπρεπο πρώην Βασιλικό Παλάτι το οποίο σήμερα στεγάζει την Εθνική Πινακοθήκη της Σόφιας. Το κτίριο χρονολογείται από το 1882 και εδώ στεγάζονται εκθέματα και συλλογές σύγχρονης Αναγεννησιακής και Μεσαιωνικής ζωγραφικής.

    Bulgaria 2017 (41).jpg


    Bulgaria 2017 (40).jpg


    Bulgaria 2017 (79).jpg

    Συνεχίσαμε στη λεωφόρο Tsar Osvoboditel και αφού περάσαμε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας

    Bulgaria 2017 (46).jpg

    βρεθήκαμε έξω από την εντυπωσιακή Ρωσική εκκλησία της Σόφιας με τους χρυσούς τρούλους, γνωστή και ως εκκλησία του Αγίου Νικολάου.
    Η κατασκευή της άρχισε το 1907 και εγκαινιάστηκε το 1914 εξυπηρετώντας τη Ρωσική κοινότητα.
    Η είσοδος είναι δωρεάν και δεν επιτρέπονται οι φωτογραφίες. Ο χώρος ήταν σκοτεινός όταν τον επισκεφθήκαμε και αρκετά επιβλητικός με σπουδαίες τοιχογραφίες.

    Bulgaria 2017 (47).jpg

    Στη συνέχεια συναντήσαμε το πάρκο Crystal Garden με το ιδιαίτερο άγαλμα του Stefan Stambolov, του διακεκριμένου Βούλγαρου πολιτικού, που διετέλεσε και πρωθυπουργός. Κυβέρνησε 8 χρόνια και το 1895 δολοφονήθηκε από τους πολιτικούς του αντιπάλους. Ο Stambolov δεν έχαιρε καμίας εκτίμησης από όλο τον τότε Ελληνικό πολιτικό χώρο.
    Ο τότε Έλληνας Πρωθυπουργός Χαρίλαος Τρικούπης, το 1890 ήταν ο πρώτος που οραματίστηκε μία συμμαχία των Χριστιανικών κρατών του Αίμου κατά της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και για αυτό το λόγο, είχε επισκεφθεί τον Stambolov, το 1891 στη Σόφια.
    Μόλις όμως αναχώρησε ο Έλληνας Πρωθυπουργός, ο Stambolov έσπευσε στην Κωνσταντινούπολη, ζητώντας ακρόαση από τον Σουλτάνο, προκειμένου να μεταφέρει την Ελληνική πρόταση ως μεγάλη είδηση και έτσι να τύχει ευμενέστερων παροχών.
    Όλο αυτό το γεγονός, είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί έντονο διπλωματικό θέμα κατά της Ελλάδας.

    Bulgaria 2017 (51).jpg


    Bulgaria 2017 (50).jpg

    Επόμενος σταθμός στην περιήγησή μας ο Καθεδρικός Ναός της Σόφιας, το στολίδι της πόλης, Alexander Nevsky.
    Χτισμένος σε Νεοβυζαντινό ρυθμό, ένας από τους μεγαλύτερους Ορθόδοξους καθεδρικούς στον κόσμο, καταλαμβάνει έκταση 3170 τετραγωνικά μέτρα και χωράει στο εσωτερικό του 10.000 ανθρώπους.

    Bulgaria 2017 (59).jpg

    Είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος καθεδρικός στη Βαλκανική Χερσόνησο, μετά τον Καθεδρικό του Αγίου Σάββα στο Βελιγράδι. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 1882 όταν τέθηκε ο θεμέλιος λίθος αλλά το μεγαλύτερο τμήμα του χτίστηκε, μεταξύ 1904 και 1912.
    Ο Άγιος Αλέξανδρος Νιέφσκι ήταν Ρώσος Πρίγκιπας και ο ναός κατασκευάστηκε προς τιμήν των Ρώσων στρατιωτών που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια του Ρωσοτουρκικού πολέμου 1877- 1878, αποτέλεσμα του οποίου ήταν να απελευθερωθεί η Βουλγαρία από την Οθωμανική κυριαρχία.

    Bulgaria 2017 (48).jpg

    Ο επιχρυσωμένος τρούλος του ναού έχει ύψος 45 μέτρα και το καμπαναριό φτάνει τα 53 μέτρα. Ο ναός έχει 12 καμπάνες, με ανάγλυφες διακοσμήσεις, που κατασκευάστηκαν στη Μόσχα και η πιο βαριά ζυγίζει 12 τόνους.

    Bulgaria 2017 (49).jpg

    Μπήκαμε στο εσωτερικό του ναού. Εκείνη την ώρα δεν είχε πολύ κόσμο και επικρατούσε ησυχία. Θαυμάσαμε την εσωτερική διακόσμηση για την οποία έχουν χρησιμοποιηθεί πολύχρωμα Ιταλικά μάρμαρα, όνυχας, αλάβαστρο και άλλα πολυτελή υλικά, ενώ τα ψηφιδωτά και τα γλυπτά, φιλοτεχνημένα από Βούλγαρους και Ρώσους ή άλλους καλλιτέχνες, είναι ιδιαίτερα υψηλής τέχνης.
    Ο κεντρικός θόλος του ναού, είναι ζωγραφισμένος από τον διάσημο Ρώσο ζωγράφο Ιβάν Γκριγκόρεβιτς Μιασοέντοφ, με συνολική επιφάνεια 850 τετραγωνικά μέτρα, ενώ στην περίμετρο του θόλου είναι γραμμένο το “Πάτερ Ημών” με χρυσά γράμματα.
    Στα αριστερά της Αγίας Τράπεζας σε περίτεχνη λειψανοθήκη, εκτίθενται τα λείψανα του Αγίου Αλεξάνδρου Νιέφσκι, που δωρήθηκαν από τη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία.
    Η είσοδος στο ναό είναι δωρεάν όποιος όμως θέλει να επισκεφθεί και την Κρύπτη πληρώνει εισιτήριο.
    Εμείς δεν την επισκεφθήκαμε.

    Bulgaria 2017 (57).jpg

    Σε αυτό το σημείο της βόλτας μας αποφασίσαμε να μη συνεχίσουμε άλλο πιο πέρα αλλά να επιστρέψουμε προς το ξενοδοχείο μας για λίγη ξεκούραση και να βγούμε αργότερα το απόγευμα.


    Όταν ξαναβγήκαμε είχε νυχτώσει και τα γύρω κτίρια ήταν όλα φωταγωγημένα.

    Bulgaria 2017 (65).jpg


    Bulgaria 2017 (66).jpg


    Bulgaria 2017 (67).jpg

    Κάναμε ένα πέρασμα από την κλειστή αγορά Tsentralni Hali, η οποία βρίσκεται ακριβώς πίσω από το ξενοδοχείο μας, στα 200 μέτρα, μόλις 2 λεπτά περπάτημα.
    Η αγορά άνοιξε το 1911 και σήμερα είναι μία από τις πιο πολυσύχναστες εμπορικές τοποθεσίες της πόλης. Το στυλ είναι νεοαναγεννησιακό και διαθέτει στοιχεία νεοβυζαντινής και νεομπαρόκ αρχιτεκτονικής. Στο ισόγειο υπάρχουν πάγκοι που πωλούν τρόφιμα όπως ψωμί, αρτοσκευάσματα, ξηρούς καρπούς, ελιές, γλυκά, ψητά φαγητά και άλλα καλούδια.
    Λειτουργεί και καφέ.
    Στο πάνω επίπεδο, τα καταστήματα πωλούν ρούχα, καλλυντικά και αξεσουάρ.
    Στο υπόγειο δεν κατεβήκαμε.

    Bulgaria 2017 (78).jpg

    Απέναντι ακριβώς από την κλειστή αγορά, στη λεωφόρο Knyaginya Maria Luisa, στέκεται το μεγαλοπρεπές Τζαμί Banya Bashi, γνωστό και με το όνομα το “Τζαμί του Μουλά Εφέντη” και στο βάθος του μικρού αυτού πάρκου-πλατείας, εκτείνεται ένα ακόμη όμορφο και επιβλητικό κτίριο το Sofia Central Mineral Baths που σήμερα στεγάζει το μουσείο Iστορίας της Σόφιας.

    Στα δύο αυτά αξιοθέατα θα αναφερθώ αναλυτικότερα στη συνέχεια της ιστορίας καθώς σήμερα κάναμε ένα απλό πέρασμα μόνο και μόνο για να έχουμε μία γρήγορη εικόνα, αφού πλέον ήταν νύχτα και ο φωτισμός στο χώρο δεν ήταν επαρκής.

    Κατευθυνθήκαμε προς την πλατεία Ανεξαρτησίας με τα φωταγωγημένα, μεγαλοπρεπή Σοσιαλιστικά κτίρια, διασχίσαμε την λεωφόρο Kniaz Aleksander Dondukov και ακολουθώντας την ul. Lege, φτάσαμε στο Confetti, το εστιατόριο στο οποίο θα δειπνούσαμε το πρώτο μας βράδυ στη Βουλγαρική πρωτεύουσα.
    Υπήρχε ελεύθερο τραπέζι και καθίσαμε αμέσως.

    Επιλέξαμε μία σαλάτα Caesar’s, μία καρμπονάρα, ένα ψητό φιλέτο κοτόπουλο με πουρέ, αναψυκτικά, μία μπύρα και για επιδόρπιο ένα μεγάλο κομμάτι γλυκό.
    Ήταν όλα ωραία και φυσικά πολύ πολύ οικονομικά. Μισή τιμή από τη χώρα μας.

    https://foursquare.com/v/confetti/4b76bcb2f964a5209d5b2ee3
    https://www.facebook.com/CONFETTIgelateria/

    Τις υπόλοιπες μέρες του ταξιδιού μας στη Σόφια, επισκεφθήκαμε και άλλα εστιατόρια πιο παραδοσιακά, με Βουλγάρικη κουζίνα, αλλά το Confetti μας κέρδισε και το τιμήσαμε και άλλες φορές όχι μόνο για το φαγητό του, αλλά και για τα υπέροχα γλυκά και παγωτά του.

    Κλείσαμε το πρώτο μας βράδυ στη Σόφια, με μία μεγάλη βόλτα στην πολύβουη Vitosha και αργά επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας.
     
    #2
    Last edited: 14 Ιανουαρίου 2018
    alvadi, greco, kitsos! and 15 others like this.
  3. Στάθης

    Στάθης Member

    Μηνύματα:
    300
    Likes:
    276
    Επόμενο Ταξίδι:
    Βιετνάμ
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    ΗΠΑ - Ισλανδία - Ιορδανία
    Πολύ όμορφη η ιστορία σου και εξαιρετικές φωτογραφίες!!
    Σας ακολουθήσαμε στο ταξίδι της Βουδαπέστης αφού πήγαμε λίγο μετά από σας και εσείς μας "ακολουθήσατε" στο ταξίδι της Σόφιας! :haha: Σόφια πήγαμε αρχές Οκτωβρίου και μάλιστα μείναμε και στο ίδιο ξενοδοχείο :D Ωραίο ξενοδοχείο και όντως εξυπηρετικότατο προσωπικό αλλά αυτή η βρώμα στη τουαλέτα δεν παλευόταν!!
    Κάποια στιγμή θα ανεβάσουμε και εμείς την ιστορία μας,προς το παρόν περιμένω με ανυπομονησία την συνέχεια της δικιάς σου ιστορίας!! :clap:
     
    #3
    Klair likes this.
  4. Klair

    Klair Member

    Μηνύματα:
    818
    Likes:
    4.899
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Υπερσιβηρικός
    Γειά σου Στάθη
    Πρώτα απ' όλα να σε ευχαριστήσω για τα καλά σου λόγια.
    Μου αρέσει όλο αυτό το παιχνίδι που τυχαίνει μεταξύ μας, με τα ταξίδια που επιλέγουμε να κάνουμε και πολύ εύστοχα παρατήρησες.
    Το επόμενο δικό μας είναι τον Μάρτιο στο Λονδίνο. Μη μου πεις ότι πάλι θα συναντηθούν οι δρόμοι μας στον ίδιο προορισμό?
    Χαχα ακόμη και στο ξενοδοχείο τέτοια σύμπτωση? Μάλλον κάτι καρμικό μας ενώνει ταξιδιωτικά.
    Άντε πιάστε δουλειά με την ιστορία σας να δω και τη δική σας ματιά και άποψη για την Σόφια.
     
    #4
    Elena2508 likes this.
  5. Στάθης

    Στάθης Member

    Μηνύματα:
    300
    Likes:
    276
    Επόμενο Ταξίδι:
    Βιετνάμ
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    ΗΠΑ - Ισλανδία - Ιορδανία
    Ναι ναι ετοιμάζετε η ιστορία μας! Καλά εμείς για 2 μερούλες πήγαμε και νομίζω πως καλά ήταν,αν μπορούσαμε να κάτσουμε κ άλλο θα πηγαίναμε και εμείς Φιλιππούπολη.
    Μάλλον το ταξιδιωτικό μας παιχνίδι δεν θα συνεχιστεί,προς το παρόν τουλάχιστον;) τον Απρίλιο εμείς κανονίζουμε για Ρουμανία. Λονδίνο είναι ένας προορισμός που θέλουμε να πάμε αλλά επειδή και εγώ και η Γεωργία έχουμε ξαναπάει,το αφήνουμε για αργότερα...
     
    #5
    Klair likes this.
  6. Klair

    Klair Member

    Μηνύματα:
    818
    Likes:
    4.899
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Υπερσιβηρικός
    Ρουμανία, τέλεια!!
    Να λοιπόν που θα ξανασυναντηθούν οι ταξιδιωτικοί μας δρόμοι, αφού και εγώ σχεδιάζω να κάνω ένα οδικό ταξίδι στη Ρουμανία αλλά μάλλον για τον Σεπτέμβριο το βλέπω.
    Εύχομαι να πάνε όλα καλά και να πραγματοποιήσετε αυτό το ταξίδι, επιστρέφοντας με πληροφορίες που σίγουρα θα μου φανούν πολύ χρήσιμες.
     
    #6
  7. Στάθης

    Στάθης Member

    Μηνύματα:
    300
    Likes:
    276
    Επόμενο Ταξίδι:
    Βιετνάμ
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    ΗΠΑ - Ισλανδία - Ιορδανία
    Σ'ευχαριστούμε! Εννοείτε ότι επιστρέφοντας θα γραφτεί και η ανάλογη ιστορία!! ;)

    Περί Σόφιας τώρα,το συντριβάνι μπροστά από το θέατρο Ιβάν Βαζόφ όταν πήγαμε εμείς λειτουργούσε. Ίσως μετά από κάποια ημερομηνία σταματάνε την λειτουργία του.
    Την υπαίθρια αγορά με τους μικροπωλητές μπροστά από τον ναό του Alexander Nevsky την είδατε?
    Περιμένω την συνέχεια για να δω τι άλλο επισκεφτήκατε μιας και στην πρώτη μέρα ήδη τα έχετε δει σχεδόν όλα!! :cool:
     
    #7
  8. escursione

    escursione Member

    Μηνύματα:
    778
    Likes:
    2.060
    Επόμενο Ταξίδι:
    ?????
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    ΙΟΡΔΑΝΙΑ
    Πολύ καλογραμμένη μέχρι στιγμής η ιστορία σου με πολύ όμορφες φωτογραφίες που βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για ιστορία του μήνα.....αναμένουμε τη συνέχεια....αν και η Σόφια δεν βρίσκεται στους τοπ προορισμούς έχει την ομορφιά της και μέρη που αξίζει να επισκεφτείς.
    Αυτό που με χαλάει στη Σόφια είναι οι μεγάλες αντιθέσεις στους ανθρώπους που βλέπεις να κυκλοφορούν στο κέντρο όπου κυκλοφορούν πολλοί άστεγοι, ζητιάνοι κλπ κάτι το οποίο είναι αρκετά περιορισμένο στις μικρότερες πόλεις της Βουλγαρίας Πλόβντιβ, Στάρα Ζαγόρα, Μπουργκας κλπ.
     
    #8
    Sassenach77, Klair and tupacgr13 like this.
  9. Klair

    Klair Member

    Μηνύματα:
    818
    Likes:
    4.899
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Υπερσιβηρικός
    Μάλλον ήμασταν άτυχοι με τα σιντριβάνια, γιατί δεν πετύχαμε κανένα σε λειτουργία. Όπου υπήρχε λιμνούλα ή σιντριβάνι, ήταν άδεια από νερό.
    Στη συνέχεια της ιστορίας θα αναφερθώ και σε αυτά.

    Ναι, την αγορά με τους μικροπωλητές την είδαμε. Έρχεται στο τρίτο κεφάλαιο.
    Μείνε συντονισμένος τα καλύτερα έρχονται.
     
    #9
    Στάθης likes this.
  10. Klair

    Klair Member

    Μηνύματα:
    818
    Likes:
    4.899
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Υπερσιβηρικός
    Σε ευχαριστώ πολύ για τα όμορφα λόγια σου και με τιμά ιδιαιτέρως το σχόλιο περί υποψηφιότητας για ιστορία του μήνα, αλλά δεν έχω τέτοιες βλέψεις. Υπάρχουν ικανότεροι και πιο δημοφιλείς συγγραφείς για αυτές τις θέσεις. Σε ευχαριστώ και πάλι πάντως.
    Εγώ προσπαθώ πάντα με τις ιστορίες μου, να είμαι όσο πιο αναλυτική και κατατοπιστική γίνεται και να μεταφέρω στους αναγνώστες αυτά που είδα και βίωσα στο ταξίδι μου, ώστε ο μελλοντικός επισκέπτης να οργανώσει καλύτερα το δικό του ταξίδι, έχοντας έτοιμες και τις ιστορικές πληροφορίες που χρειάζεται και ενδεχομένως δεν έχει το χρόνο να αναζητήσει ο ίδιος. Ίσως σε κάποια σημεία να γίνομαι κουραστική με τις εκτενείς ιστορικές αναφορές, αλλά αυτός είναι ο τρόπος που εγώ ψάχνω και ζω ένα ταξίδι.

    Σίγουρα η Σόφια δεν συγκαταλέγεται στους τοπ προορισμούς αλλά αν αφεθείς χαλαρός και δεν πας προκατειλημμένος σίγουρα έχει ενδιαφέροντα στοιχεία για να σου κρατήσουν το ενδιαφέρον και να περάσεις λίγες μέρες καλά.

    Δεν ξέρω αν ήταν τυχαίο, αλλά εμείς άστεγους δεν είδαμε. Ίσως έπαιξε ρόλο και το ότι δεν κινηθήκαμε πολύ με το μετρό, το βράδυ δε καθόλου.

    Είδαμε μόνο ελάχιστους ζητιάνους στη Vitosha οι οποίοι δεν ήταν ενοχλητικοί.
    Απλώς έστεκαν σε ένα σημείο με απλωμένα χέρια.
    Όντως στη Φιλιππούπολη δεν είδαμε ούτε έναν άστεγο ή ζητιάνο.

    Ας μας πει και ο @Στάθης την εμπειρία του πάνω σε αυτό.

    Πάντως εμείς με τους ντόπιους δεν είχαμε καμία άσχημη εμπειρία ή περιστατικό.
     
    #10
    Sassenach77 likes this.
  11. Στάθης

    Στάθης Member

    Μηνύματα:
    300
    Likes:
    276
    Επόμενο Ταξίδι:
    Βιετνάμ
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    ΗΠΑ - Ισλανδία - Ιορδανία
    Προσπαθώ να θυμηθώ αλλά δεν πρέπει να είδαμε ούτε εμείς άστεγο. Ζητιάνους είδαμε αρκετούς και μάλιστα ήταν και έξω απο την ρώσικη εκκλησία αλλά και από την Αγ.Σοφία.
    Από τους ντόπιους όχι απλά δεν είχαμε άσχημη εμπειρία αλλά μπορώ να πω πως μας εξέπληξαν ευχάριστα. Όποτε χρειαστήκαμε βοήθεια για να πάμε κάπου έκαναν τα πάντα για να μας βοηθήσουν ακόμα και αν δεν ήξεραν γρι αγγλικά! Χαρακτηριστικά το δεύτερο βράδυ ψάχναμε ένα εστιατόριο και το μόνο μέρος που βρήκαμε να ρωτήσουμε πληροφορίες ήταν ένα μανάβικο που εκείνη την ώρα έκλεινε,τα παιδιά που ήταν εκεί δεν ήξεραν αγγλικά,παρόλα αυτά μπήκαν από το κινητό τους στο ίντερνετ να βρουν το μαγαζί και μετά μέσω google τρανσλειτ να μας δείξουν τι ήθελαν να μας πουν!! Σε μία βόλτα με το τραμ που πήγαμε δε,γιαγιάδες μας έπιαναν την "κουβέντα" και το βάζω σε εισαγωγικά για μιλάγαμε με νοήματα :haha: Η μία προσπαθούσε να μας πει διάφορα πράγματα γι αυτά που βλέπαμε στην διαδρομή και η άλλη για την ιστορία της οικογένεια της που πριν πολλά χρόνια είχε έρθει απο την Ελλάδα στην Βουλγαρία.
     
    #11
    Klair likes this.
  12. Klair

    Klair Member

    Μηνύματα:
    818
    Likes:
    4.899
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Υπερσιβηρικός
    Συμφωνώ μαζί σου!
    Ακόμα και οι ταξιτζήδες (αυτοί τουλάχιστον που εμείς συναντήσαμε) στις όποιες διαδρομές κάναμε με ταξί, ήταν φιλικοί, εξυπηρετικοί, προσπαθούσαν να συνεννοηθούν με τα λίγα Αγγλικά που ήξεραν και επαγγελματίες. Πάντα έβαζαν το ταξίμετρο και ποτέ δεν μας ζήτησαν χρήματα για μία κούρσα αυθαίρετα.
     
    #12
    Στάθης likes this.