Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.500
- Likes
- 31.342
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Κεφάλαιο 9ο
Πέμπτη 9 Νοεμβρίου, Μέρος Β'
Μετά το ομολογουμένως αναζωογονητικό διάλειμμα επιστρέψαμε στο Τζαμί Dzhumaya,



γιατί από δω ουσιαστικά ξεκινάει η συνοικία Kapana, μια περιοχή που προέκυψε ως κέντρο Τεχνών 5 αιώνες πριν.


Η λέξη Kapana σε κυριολεκτική μετάφραση σημαίνει “παγίδα” και το όνομα είναι εμπνευσμένο από τα πολλά και μπερδεμένα μικρά σοκάκια.


Σήμερα βέβαια δεν υπάρχουν εδώ οι παραδοσιακοί τεχνίτες των παλαιότερων χρόνων, αλλά σύγχρονες και πολύ δημιουργικές επιχειρήσεις, πράγμα το οποίο οφείλεται στις προσπάθειες της τοπικής αυτοδιοίκησης, μετατρέποντας το μέχρι πρόσφατα παραμελημένο κομμάτι της πόλης σε ένα πραγματικό κέντρο Τέχνης και μια περιφέρεια αφιερωμένη στις δημιουργικές βιομηχανίες.



Το 80% των μικρών δρόμων της συνοικίας είναι μέρος της πεζοδρομημένης ζώνης της πόλης. Τα μικροσκοπικά παλιά κτίρια είναι ζωγραφισμένα με ζωηρά και γεμάτα με "ζωή" graffiti και οι άνθρωποι απολαμβάνουν να κάθονται έξω, στα κουκλίστικα καφέ και εστιατόρια.

Μόλις φτάσαμε εδώ και χαθήκαμε περπατώντας στα στενά δρομάκια, κατάλαβα ότι δε θέλω να φύγω ποτέ από αυτήν τη γειτονιά. Έχω μια ιδιαίτερη αδυναμία στα graffiti και μου αρέσει να τα φωτογραφίζω μανιωδώς, οπότε εδώ, αισθάνθηκα όπως αισθάνονται τα μικρά παιδιά όταν μπαίνουν σε ένα πολυκατάστημα γεμάτο παιχνίδια.
Εδώ, πραγματικά ένιωσα, ότι δεν μου φτάνει ο χρόνος να ζήσω και να χορτάσω, αυτό το υπερθέαμα, που ξεδιπλωνόταν μπροστά σε κάθε βήμα μου, πίσω από κάθε γωνιά, πάνω σε κάθε τοίχο σπιτιού ή μαγαζιού.








Η Kapana, όντως λειτούργησε σαν μια “ωραία παγίδα” πάνω μου, αφού ακόμα και τώρα, αισθάνομαι ότι ένα κομμάτι του εαυτού μου έχει παραμείνει ακόμα παγιδευμένο και χαμένο, στα παλιά πλακόστρωτα καλντερίμια της συνοικίας, περιμένοντας κάποτε να γυρίσω πίσω για να το ξανασυναντήσω.

Με βαριά καρδιά άφησα την Kapana, γιατί και ο επόμενος προορισμός μας θα ήταν εξίσου συναρπαστικός. Διαφορετικά δεν υπήρχε περίπτωση, να μη μείνω μέχρι να νυχτώσει, να δω και να νιώσω τον βραδινό παλμό αυτής της ξεχωριστής και τόσο εναλλακτικής συνοικίας.
Σταματήσαμε ένα ταξί και του δείξαμε στο κινητό τους χάρτες με τον επόμενο προορισμό. Ο λόφος Bunardzhika-Alyosa monument είναι ο δεύτερος υψηλότερος λόφος από τους επτά που περιβάλλουν την πόλη της Φιλιππούπολης.
Ο ταξιτζής μας άφησε σε ένα σημείο της ul. Gladston και μας έκανε νόημα, ότι από δω και πέρα η πρόσβαση στον λόφο γίνεται μόνο με τα πόδια. Η ανάβαση ήταν δύσκολη και αρκετά κουραστική, αφού υπάρχουν πολλά σκαλιά και μεγάλη ανηφόρα. Αρχίσαμε να ανεβαίνουμε με γοργό ρυθμό γιατί θέλαμε να φτάσουμε πάνω πριν το ηλιοβασίλεμα. Μας βγήκε η γλώσσα, αλλά όσο ανηφορίζαμε η θέα γινόταν συναρπαστική.


Καθώς ο ήλιος χανόταν στο βάθος του ορίζοντα, φτάσαμε στην κορυφή, κάτω από το επιβλητικό άγαλμα.


Φιλοτεχνήθηκε την περίοδο 1950-1954 και γλύπτης ήταν ο Βασίλ Ροντοσλάβοβ, του οποίου η ομάδα αναδείχθηκε νικήτρια σε διαγωνισμό μεταξύ άλλων 10. Ο τίτλος της υποψηφιότητας ήταν: “Ο Κόκκινος Ήρωας”.
Όταν το μνημείο αναπαριστά έναν και μόνο Σοβιετικό στρατιώτη, συνηθίζεται στη Βουλγαρία το μνημείο αυτό να ονομάζεται Αλιόσα, χαϊδευτικό του Αλεξέι.

Η όλη διαδικασία ανάθεσης της κατασκευής είχε ξεκινήσει το 1948, με πρωτοβουλία του πληθυσμού της πόλης. Τα επίσημα εγκαίνια έγιναν στις 7 Νοεμβρίου 1957. Η αρχική ιδέα ήταν ένα σύμπλεγμα από τρία στοιχεία, αλλά η έλλειψη χρημάτων οδήγησε στην αναπαράσταση ενός μόνο Στρατιώτη. Σύμφωνα με την παράδοση, το άγαλμα αναπαριστά τον τυφεκιοφόρο του 10ου τάγματος χιονοδρόμων, του 922ου Συντάγματος, του 3ου Ουκρανικού μετώπου, Αλεξέι Ιβάνοβιτς Σκουρλάτοβ, ο οποίος το 1944 αποκατέστησε την τηλεφωνική γραμμή μεταξύ Plovdiv και Σόφιας. Τότε, ο Αλεξέι έγινε φίλος με έναν τεχνικό τηλεπικοινωνιών από το Plovdiv, τον Μετόντι. Mια παράδοση θέλει λοιπόν, ο Μετόντι, να δίνει μετά από χρόνια στον γλύπτη μια φωτογραφία του Αλεξέι, για να την χρησιμοποιήσει ως πρότυπο.
Το άγαλμα λοιπόν αναπαριστά τον Αλεξέι, φορώντας στολή και μπέρτα, να κρατά στο δεξί του χέρι ένα ημιαυτόματο (Σπάγκιν) με την κάνη προς τα κάτω.

Στα πλάγια του μνημείου υπάρχουν ανάγλυφες παραστάσεις. Στη μια ο Σοβιετικός στρατός νικάει τον εχθρό,

ενώ στη δεύτερη, ο λαός συναντά τον Σοβιετικό στρατό και τον αντιμετωπίζει με ευγνωμοσύνη. Χαρακτηριστική λεπτομέρεια, ο γέρος άντρας που γέρνει στον ώμο του οπλισμένου Ρώσου Στρατιώτη.

Στην μπροστινή πλευρά του μνημείου υπάρχει η φράση: “Δόξα στον ανίκητο Σοβιετικό στρατό, τον απελευθερωτή”.

Πηγή: http://klearchosguidetothegalaxy.blogspot.gr/2008/11/blog-post_26.html
Φυσούσε ένα ελαφρώς παγωμένο αεράκι, ίσα- ίσα για να στεγνώσει τον ιδρώτα που είχε δημιουργηθεί στα μέτωπά μας από τη γρήγορη και κουραστική ανάβαση. Η θέα όλης της Φιλιππούπολης απλά ανυπέρβλητη.








Ξεκινήσαμε να κατηφορίζουμε όταν τα φώτα της πόλης είχαν αρχίσει σιγά-σιγά να ανάβουν και πριν μας πιάσει το πολύ σκοτάδι στην κορυφή του λόφου. Ήταν μια κουραστική αλλά άκρως εντυπωσιακή εμπειρία.

Η κατάβαση ήταν ευκολότερη φυσικά. Τους πρόποδες του λόφου διατρέχει η bul. Ruski και εδώ υπάρχει το Mall Markovo Tepe. Μιας και βρεθήκαμε λοιπόν εδώ, κατεβαίνοντας από τον λόφο, είπαμε να κάνουμε μια βόλτα να χαζέψουμε και λίγη Βουλγάρικη μόδα.
Ωραίο Mall, προσεγμένο, με αρκετά καλά μαγαζιά. Μπήκαμε σε πολλά, δοκιμάσαμε διάφορα ρούχα, σε πολύ καλές ομολογουμένως τιμές, αλλά τελικά δεν ψωνίσαμε τίποτα. Μετά από κάμποση ώρα που διαθέσαμε για χάζεμα στα μαγαζιά, βγήκαμε στη λεωφόρο και πήραμε ταξί επιστρέφοντας στο κέντρο.
Είχε έρθει η ώρα για φαγητό!
Το πρωί, επιστρέφοντας προς το κέντρο από την παλιά πόλη μέσω της οδού Otets Paisiy, είχε πάρει το μάτι μας ένα εστιατόριο με το όνομα Smokini. Κάναμε μια μικρή “σύσκεψη” για να πάρουμε “σημαντικές αποφάσεις”.
Smokini No 2 στα 234 εστιατόρια σύμφωνα με το Τripadvisor ή Hemingway No 3 στα 234 εστιατόρια?
Και ο κύβος ερρίφθη: Smokini!
Καλά, όχι ότι έπαιξαν σημαντικό ρόλο οι βαθμολογίες στο Tripadvisor για την απόφασή μας. Συνήθως δεν επιλέγουμε εστιατόρια βάσει σχολίων αυτής της πλατφόρμας. Απλά επειδή το πρωί κάτι μας είχε κάνει κλικ με αυτό το εστιατόριο, αποφασίσαμε να πάμε τελικά σε αυτό.
https://smokini.bg/en?gclid=CjwKCAi...Yw6oy7g_XN2PDHSe1EyrrHCBVLOB9t1xoCFMoQAvD_BwE

Χοιρινό bon fillet με blueberries και πουρέ κολοκύθας

Χοιρινή μπριζόλα με πατάτες

Γεμιστό ρολό κοτόπουλου με ρύζι
παραδοσιακή Βουλγάρικη σαλάτα, ωραίο ψωμάκι και φυσικά αναψυκτικά ήταν οι επιλογές μας και ήταν όλα υπέροχα. Αν θυμάμαι καλά ο λογαριασμός ήταν γύρω στα 60 lev (30€).
Αφήσαμε το Smokini κατά τις 20:30 και κατευθυνθήκαμε προς την πλατεία Stefan Stambolov ακολουθώντας τον γνωστό πλέον πεζόδρομο, Knyaz Alexander I.

Το προηγούμενο βράδυ, λόγω βροχής, δεν είχαμε μπορέσει να ευχαριστηθούμε την καρδιά της πόλης φωτισμένη και ζωντανή.



Ένα τελευταίο event θα συμπλήρωνε το τελευταίο μας βράδυ στο Plovdiv και αυτό ήταν, τα Singing Fountains, στο πάρκο Tsar Simeon, το οποίο εκτείνεται στην πίσω πλευρά του Δημαρχείου, μεταξύ των οδών Gladston, Filip Makedonski, Avksentiy Veleshki, Veliko Tarnovo και pl. Tsentralen. H απόσταση από το Δημαρχείο είναι περίπου 600 με 700 μέτρα.
Αυτό το πάρκο δημιουργήθηκε το 1892, από τον Ελβετό αρχιτέκτονα Lucien Chevalas. Το 1879, ο Βούλγαρος βασιλιάς Aleksandar Bogoridi κάλεσε τον Chevalas να γίνει ο “κηπουρός” του Plovdiv. Για όλες τις κατασκευές που έγιναν στην πόλη, ο Chevalas τιμήθηκε ως επίτιμος δημότης της πόλης του Plovdiv και συχνά αποκαλείτο ως: “Τhe Μinister of flowers”.
Το διαμάντι του πάρκου σήμερα είναι η ανακαινισμένη λίμνη με τα Singing Fountains. Aυτό το σόου με τα “χορεύοντα σιντριβάνια” ήρθαμε να δούμε και εμείς, για να κλείσουμε με θέαμα και μουσική αυτό το ταξίδι στη γείτονα χώρα.
Ο χορός των σιντριβανιών, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, ξεκινούσε κατά τις 21:00. Φτάσαμε και εμείς στον χώρο περιμένοντας να δούμε κόσμο μαζεμένο για το θέαμα, αλλά δεν υπήρχε ψυχή. Μόνο κάνα δυό ζευγαράκια κάθονταν στα πιο σκοτεινά παγκάκια περιμετρικά της λίμνης. Τα παγκάκια δε, ήταν μούσκεμα από την υγρασία που πλέον είχε πέσει στον περιβάλλοντα χώρο. Βγάλαμε χαρτομάντηλα να σκουπίσουμε τα νερά για να μπορέσουμε να καθίσουμε.
Μουσική πάντως δεν ακούσαμε να παίζει από πουθενά, παρά μόνο από το club που βρίσκεται στην άκρη της λίμνης, το οποίο ήταν γεμάτο με κόσμο που διασκέδαζε.
Τα σιντριβάνια ψήλωναν, χαμήλωναν και άλλαζαν φωτισμούς…… Τώρα αν αυτό ήταν ο χορός τους, τότε μάλλον χόρεψαν.


Δε θα έλεγα ότι μας άρεσε και πολύ το event. Τo πάρκο πάλι, αν και νύχτα, μια χαρά ήταν. Μαζεύει ζευγαράκια, παρέες νεαρών ατόμων αλλά και πολλούς θαμώνες που πίνουν και διασκεδάζουν στο club της λίμνης.
Έτσι έκλεισε μια πολύ γεμάτη μέρα στο Plovdiv, με πολλές εναλλαγές συνοικιών, λόφων, σοκακιών, λεωφόρων, ησυχίας στην παλιά πόλη, φασαρίας και ζωντάνιας στο κέντρο αλλά και πολλών συγκινήσεων!
Η καρδιά μου όμως, επαναλαμβάνω, έμεινε στη συνοικία Kapana και το μυαλό μου ακόμα περιφέρεται στα δρομάκια της, ενώ στο βλέμμα μου ζωντανεύουν ακόμα εικόνες γεμάτες χρώμα και τέχνη!
Last edited: