Emilykyr
Member
- Μηνύματα
- 62
- Likes
- 238
- Επόμενο Ταξίδι
- Κίνα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γύρος του κόσμου
Περιεχόμενα
6η-7η μέρα ΧΑΙΔΕΛΒΕΡΓΗ
Οι 2 επόμενες μέρες είναι αφιερωμένες στην γραφική Χαϊδελβέργη. Είναι μια πανέμορφη ,αψεγάδιαστη, γερμανική πόλη χτισμένη στις όχθες του πoταμού Νέκαρ. Τα κυριότερα αξιοθέατα της βρίσκονται στην παλιά πόλη που είναι στο μεγαλύτερο μέρος της πεζοδρομημένη. Μην χάσετε:
-Την βόλτα στον κεντρικό πεζόδρομο ,μήκους 1,6 χλμ. που θεωρείται ο μεγαλύτερος της Γερμανίας και ένας από τους μεγαλύτερους της Ευρώπης. Εδώ θαυμάσαμε τα ιστορικά κτίρια, τον καθεδρικό της πόλης δίπλα στην πλατεία του Δημαρχείου και περιπλανηθήκαμε για ώρες στα εμπορικά καταστήματα του πεζόδρομου. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία εστιατορίων και καφέ πάνω στον δρόμο αυτό με καλές τιμές.
-Την ανάβαση στο κάστρο της Χαϊδελβέργης .Για να ανεβείτε προτιμήστε το τρενάκι –τελεφερίκ παρά το μονοπάτι με τα σκαλοπάτια. Κοιτάζοντας ψηλά η θέα του κάστρου από την πόλη σε γοητεύει, όμως ακόμη καλύτερη είναι η θέα της πόλης όταν βρίσκεσαι ψηλά στο κάστρο .Σαν βγαλμένη από παραμύθι άλλης εποχής φαίνεται η παλιά πόλη με τον Νέκαρ να την διατρέχει .Θυμίζει τόσο καρτ ποστάλ!
View attachment 161420
View attachment 161421
Σε πολλά σημεία το κάστρο είναι κατεστραμμένο και διασώζεται μόνο ο εξωτερικός τοίχος του .Το κάστρο χτίστηκε μεταξύ 1398-1410 και είναι μείγμα γοτθικού και αναγεννησιακού ρυθμού. Μέσα στο κάστρο επισκεφθείτε το μουσείο φαρμακευτικής και το κελάρι που έχει το μεγαλύτερο βαρέλι κρασιού στον κόσμο χωρητικότητας 220.000 λίτρων .Μάλιστα με σκάλα μπορείτε να ανεβείτε στην οροφή του που είναι τόσο μεγάλη ώστε χωράει αρκετά άτομα .
View attachment 161419
Μην σταματήσετε εδώ, συνεχίστε με το τελεφερίκ ψηλότερα. Σε κάποιο σημείο αλλάζετε βαγόνι και επιβιβάζεστε σε ξύλινα παλαιά βαγόνια. Το τρενάκι αυτό θεωρείται όπως διάβασα το παλαιότερο της Γερμανίας. Κινείται υπερβολικά αργά και αυτό σε συνδυασμό με την μεγάλη του ανηφορική κλίση μας επέτρεψε να ευχαριστηθούμε ακόμη περισσότερο την διαδρομή και την ακαταμάχητη θέα της πόλης στο κατέβασμα. Στο τέλος της διαδρομής βρίσκεται η τοποθεσία Κonigstuhl όπου η θέα της πόλης είναι απλά αξεπέραστη. Περπατώντας λίγο ψηλότερα θα συναντήσετε το πάρκο Marchenparadies που αξίζει την επίσκεψη κυρίως αν έχετε παιδιά προσχολικής ηλικίας.
View attachment 161422
Ονομαστός είναι και ο "περίπατος των φιλοσόφων " ένα ειδυλλιακό μονοπάτι στη βόρεια πλευρά του Νέκαρ όπου λέγεται ότι οι καθηγητές του διάσημου πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης και οι φιλόσοφοι συνήθιζαν να έχουν ως χώρο περιπάτου στα διαλείμματα τους. Δυστυχώς εκεί δεν προλάβαμε να πάμε.
Προλάβαμε όμως να περπατήσουμε κατά μήκους του ποταμού Νέκαρ όπου συναντήσαμε και μερικές πολύ εντυπωσιακές γέφυρες. Εννοείται ότι η πόλη διαθέτει πολύ πράσινο και πάρκα.
Για φαγητό πολύ καλή επιλογή ήταν το Schnitzelhaus ,ένα εστιατόριο με 100 διαφορετικά πιάτα σνίτσελ με μερίδες τόσο μεγάλες που είναι σχεδόν αδύνατον να φαγωθούν ολόκληρες. Εξαιρετικό φαγητό και πολύ λογικές τιμές. Επίσης, επισκεφτείτε την μπυραρία Vetter που παρασκευάζει την δική της εξαιρετική μπύρα.
Το μεσημεράκι της 7ης μέρας κινήσαμε για Στρασβούργο, η απόσταση Χαϊδελβέργης-Στρασβούργου 130 χλμ.
8η-9η-10η μέρα ΣΤΡΑΣΒΟΥΡΓΟ
Κατευθυνόμενη στο Στρασβούργο αισθάνομαι αγχωμένη. Αυτό οφείλεται στο ότι ενώ μέχρι εκείνη την στιγμή στο ταξίδι είχαμε κλείσει ξενοδοχεία για την διαμονή μας, στο Στρασβούργο και την Κολμάρ επιλέξαμε διαμερίσματα που κλείσαμε μέσω της airbnb. Πόσο θα ανταποκρίνονται στις φωτογραφίες και τις προσδοκίες μας τα διαμερίσματα αυτά?
Τελικά οι φόβοι μου όλοι διαψεύστηκαν καθώς ειδικά στο Στρασβούργο δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε καλύτερη επιλογή! Το διαμέρισμα Nice Duplex close to the Cathedral
βρίσκεται στο απόλυτο κέντρο πίσω ακριβώς από τον καθεδρικό της πόλης. Εξωτερικά είναι ένα παλιό τετραώροφο κτίσμα τουλάχιστον 2 αιώνων, φυσικά δεν υπάρχει ασανσέρ και μας βγαίνει κυριολεκτικά η ψυχή για να ανεβούμε στον 4ο όροφο με όλα αυτά τα μπαγάζια που κουβαλάμε. Όμως ανοίγοντας την πόρτα επιφωνήματα ενθουσιασμού ακούγονται. Πρόκειται για ένα loft διώροφο πλήρως ανακαινισμένο που διατηρεί και στοιχεία του παρελθόντος του όπως τα παραδοσιακά ξύλινα δοκάρια που διαχωρίζουν την κουζίνα από το καθιστικό. Είναι πολύ ευρύχωρο με δύο υπνοδωμάτια που το ένα βρίσκεται στο πάνω πάτωμα, μια σοφίτα με επικλινή στέγη και φανταστική θέα της πόλης και της στέγης του καθεδρικού που είναι σε απόσταση αναπνοής .
View attachment 161426 View attachment 161427
Οι ιδιοκτήτες , ένα ζευγάρι μεσηλίκων, μας εξοπλίζουν με πλήθος χαρτών και ταξιδιωτικών οδηγών της πόλης και μας παρέχουν ευγενικά και τις δικές τους προτάσεις των must see της πόλης.
Το σύνθημα της airbnb ¨βιώστε την πόλη όπως οι ντόπιοι ¨ είναι απόλυτα σωστό. Νοικιάζοντας ένα σπίτι σε μια πόλη αποκτάς μια εντελώς διαφορετική αίσθηση της πόλης ,την νιώθεις λίγο σαν δική σου πόλη και δεν είσαι πια ο τουρίστας που μένει σε ξενοδοχείο. Βγαίνεις να ψωνίσεις τρόφιμα για να μαγειρέψεις, συναναστρέφεσαι με ντόπιους ,ακόμα και το να ανοίγεις την εξώπορτα μιας οικοδομής με τα κλειδιά σου δίνουν την αίσθηση ότι γίνεσαι έστω και για λίγες μέρες κάτοικος της πόλης αυτής. Έτσι βιώσαμε και εμείς το Στρασβούργο και γι΄αυτό νομίζω ότι απέκτησε για πάντα μια θέση στην καρδιά μου η πόλη αυτή.
Η πρώτη μας στάση στην πόλη είναι φυσικά ο καθεδρικός . Τεράστιος, κτιζόταν σε γοτθικό ρυθμό από το 1015 έως το 1439. Μέχρι το τέλος του 19ου αιώνα ήταν η πιο ψηλή εκκλησία στον χριστιανικό κόσμο. Εντυπωσιάζει σίγουρα το περίτεχνο εξωτερικό του αλλά και εσωτερικά, ιδίως λόγω του αστρονομικού ρολογιού όπου στις 12:30 π.μ. καθημερινά γίνεται ‘ ο γύρος των Αποστόλων’. Το βράδυ για την περίοδο του καλοκαιριού υπάρχει ένα φαντασμαγορικό θέαμα ‘’ήχος και φώς’ στο εξωτερικό του ναού όπου λέιζερ προβάλλουν στα πλάγια τοιχώματα του ναού μαγευτικές εικόνες συνοδεία μουσικής.
View attachment 161423
Την επομένη, πρωί πρωί, πάμε στο τουριστικό γραφείο της πόλης (βρίσκεται δίπλα στον καθεδρικό ) απ’όπου προμηθευόμαστε μια carte visite της πόλης (Strasbourg pass) δηλαδή μια κάρτα τριήμερης ισχύος με εκπτωτικά κουπόνια για πλήθος μουσείων και δραστηριοτήτων στην πόλη. Ανάμεσα στα άλλα η κάρτα παρέχει και είσοδο στο Batorama μια εξαιρετική ξενάγηση με καραβάκια στην πόλη. Αξίζει για όσους μένουν για λίγο στην πόλη γιατί σε πηγαίνουν στα κυριότερα αξιοθέατα της πόλης, στην περιοχή της Petite France, την Ευρωπαϊκή συνοικία και αλλού πάντα με τη συνοδεία ξενάγησης σε διάφορες γλώσσες με τα ειδικά ακουστικά. Η πόλη έχει μια ιδιότυπη ιστορία αφού για αιώνες βρισκόταν άλλοτε στα χέρια των Γάλλων και άλλοτε των Γερμανών.
Το νησί στο κέντρο του Στρασβούργου είναι γεμάτο μεσαιωνικά κτίρια και πολυάριθμες γραφικές πλατείες γεμάτο εστιατόρια, καφέ και μαγαζιά. Τα κτίρια εδώ ανήκουν στην λεγόμενη γαλλική περίοδο της πόλης , δηλαδή κτίστηκαν κυρίως την περίοδο που η πόλη ανήκε στην Γαλλία .
View attachment 161424
Σίγουρα η ομορφότερη και διασημότερη περιοχή του Στρασβούργου είναι η Mικρή Γαλλία ( Petite France) που χαρακτηρίστηκε ολόκληρη από την Unesco το 1988 ‘μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς.’ Η ομορφιά της περιοχής είναι απερίγραπτη καθώς μοιάζει με πίνακα ζωγραφικής γεμάτο μεσαιωνικά αλσατικά σπίτια με τα εμφανή στην πρόσοψη χαρακτηριστικά ξύλινα δοκάρια (λέγονται colombages), κανάλια, γέφυρες και παρακλάδια του ποταμού Ιλ. Στο κέντρο της περιοχής βρίσκεται η πλατεία Benjamin-Ζix όπου και καθίσαμε για φαγητό. Προχωρώντας συναντάτε τρεις πύργους (Ponts Couverts) και δίπλα την ΕΝΑ (η διάσημη Εθνική Σχολή Διοίκησης της Γαλλίας).
View attachment 161425
Αφήνοντας το νησί η αρχιτεκτονική του ιστορικού κέντρου αλλάζει καθώς τα κτίρια εδώ κτίστηκαν μετά το 1870, όταν η πόλη κατακτήθηκε από τους γερμανούς. Σε αυτό το κομμάτι της πόλης τα κτίρια είναι πιο ογκώδη και επιβλητικά σε νεοκλασσικό ρυθμό. Πανέμορφη η περιοχή γύρω από την Place de la Republique που περιτριγυρίζεται από ιστορικά κτίρια όπως η Εθνική και Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη, το Εθνικό Θέατρο ,το Palais du Rhin κ.α
Την τελευταία μας μέρα στην πόλη αποφασίζουμε να εκμεταλλευτούμε την δωρεάν ενοικίαση ποδηλάτων που μας παρέχει το Strasbourg pass. Αυτόν τον τρόπο περιήγησης πρώτη φορά τον κάνουμε στο εξωτερικό. Η πόλη όντως είναι ιδανική για ποδηλάτες. Έχει παντού ποδηλατοδρόμους και τα αμάξια πραγματικά σέβονται τον ποδηλάτη. Ακόμη και εγώ που είχα να κάνω τόση διαδρομή με ποδήλατο από τα παιδικά μου χρόνια το κατευχαριστήθηκα και πείστηκα ότι αυτός θα ήταν ο κύριος τρόπος μετακίνησης μου αν ζούσα σε μια τέτοια πόλη. Ξεκινώντας από τον χώρο ενοικίασης Velhop στο κέντρο της πόλης μας ζητούν μια γερή εγγύηση για τα τέσσερα ποδήλατα. Είναι περίπου μεσημέρι και η ζέστη έντονη αλλά εμείς δεν πτοούμαστε .Θα επισκεφτούμε την Ευρωπαϊκή Συνοικία που είδαμε μόνο κατά την βόλτα με το καραβάκι. Η διαδρομή είναι θαυμάσια, κινούμαστε σε πολλά σημεία παράλληλα με το ποτάμι κάτω από την σκιά των δέντρων. Φτάνουμε στην έδρα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και θαυμάζουμε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Εκεί κοντά βρίσκεται και το πάρκο Orangerie όπου σταματάμε να ξαποστάσουμε μέσα σε μια τεράστια όαση πρασίνου όπου οι κάτοικοι κάνουν ανέμελοι βόλτα ή ακόμη και βαρκάδα στην μικρή λίμνη.
Αναμφισβήτητα αυτή ήταν η ωραιότερη μέρα στο Στρασβούργο που μας ενίσχυσε ακόμη περισσότερο την ψευδαίσθηση ότι είμαστε μια οικογένεια που ζει σε αυτήν την μαγική πόλη. Το Στρασβούργο είναι μια υπέροχη πόλη σύγχρονη αλλά και ιστορική ταυτόχρονα και αξίζει να είναι κέντρο της Ευρώπης .Σίγουρα θα επιδιώξω να ξαναπάω , κατά προτίμηση τα Χριστούγεννα αφού διαθέτει την αρχαιότερη χριστουγεννιάτικη αγορά της Ευρώπης και θα είναι σίγουρα ακόμη πιο ζωντανή και γοητευτική.
11η-12η μέρα ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ-COLMAR
Ξεκινάμε το πρωί με κατεύθυνση τον τελευταίο τόπο διαμονής του ταξιδιού, την Colmar. Διανύουμε το μεγαλύτερο μέρος του λεγόμενου δρόμου του κρασιού της Αλσατίας (Rue de vin), ένα απέραντο χαλί αμπελώνων στην σκιά της οροσειράς Vosges Διάβασα ότι 67 χωριά σε μια ευθεία γραμμή συνολικής απόστασης 170 χιλιομέτρων από το Marlenheim μέχρι το Thann συνθέτουν τον δρόμο του κρασιού στην Αλσατία. Εμείς ξεκινώντας από το Στρασβούργο διανύουμε τον περισσότερο δρόμο σε αυτοκινητόδρομο και μετά κάνουμε παράκαμψη μέσα από επαρχιακό δρόμο περνώντας μικρά γραφικά χωριά. Η περιοχή είναι ενδιαφέρουσα καθώς περνάμε μεγάλες εκτάσεις όπου το μόνο που βλέπουμε είναι αμπέλια που απλώνονται ακόμα και σε υψώματα ή μικρές πλαγιές με περισσή τάξη και οργάνωση. Πού και πού συναντάμε αγάλματα του εσταυρωμένου Χριστού μέσα στις καλλιέργειες .Είναι φαίνεται συνήθειο της περιοχής κάτι σαν τα δικά μας εκκλησάκια στους δρόμους. Καθ΄όδόν συναντάμε αμέτρητα οινοποιεία και κάβες όπου θα ήταν ωραίο να κάναμε μια στάση καθώς προσφέρουν οργανωμένες (κατόπιν ραντεβού) ξεναγήσεις στους αμπελώνες , στις εγκαταστάσεις τουςνκαι φυσικά γευστικές δοκιμές των κρασιών. Εμείς λόγω οικονομίας χρόνου δεν προλάβαμε να σταματήσουμε κάπου.
Η πρώτη μας στάση είναι το κάστρο Haut-Koeningsbourg. Πρόκειται για ένα εκπληκτικά συντηρημένο μεσαιωνικό κάστρο στην κορυφή ενός βουνού σε υψόμετρο 700 μέτρων που εξαιτίας της στρατηγικής του θέσης επόπτευε όλη την περιοχή μέχρι και την Γερμανία. Το κάστρο άρχισε να χτίζεται το 1147, καταστράφηκε και ξαναχτίστηκε πολλές φορές στην διάρκεια της ιστορίας του, έμεινε εγκαταλελειμμένο για 2 περίπου αιώνες και ξανααναστηλώθηκε στην σημερινή του μορφή το 1900 από τον Γουλιέλμο τον 2ο.Η τελευταία αυτή επισκευή του κάστρου έγινε με τέτοια πιστότητα στο μεσαιωνικό του παρελθόν που πραγματικά νιώθεις ότι από κάποια μεριά θα ξεπροβάλλουν ιππότες και πριγκίπισσες! Είναι μοναδική η θέα από το κάστρο σε όλη την γύρω περιοχή και ειλικρινά επιβάλλεται η επίσκεψη εκεί για όποιον βρίσκεται στην Αλσατία.
View attachment 161428 View attachment 161429
Στην συνέχεια φτάνουμε στην Colmar, μια κωμόπολη γεμάτο τουρίστες που επιβεβαιώνει την φήμη της ως η ομορφότερη πόλη της Αλσατίας σε κάθε βήμα. Το διαμέρισμα που κλείσαμε ήταν απόλυτα κεντρικό δίπλα σε ένα δωρεάν παρκινγκ (Appartement des Tanneurs) όμορφο, μεγάλο αλλά έλειπαν κάποια βασικά πράγματα από τον εξοπλισμό του όπως σαπούνι και απορρυπαντικό πιάτων. Είμαι σίγουρη, βέβαια, ότι το διαμέρισμα αυτό έχασε πόντους στα μάτια μας λόγω της υποσυνείδητης σύγκρισής του με το προηγούμενο εκπληκτικό μας χώρο στο Στρασβούργο. Η πόλη είναι μικρή, εύκολα την περπατήσαμε. Εντυπωσιακά είναι τα πολύχρωμα, παραδοσιακά αλσατικά σπίτια à colombages με απίστευτα λουλούδια να κρέμονται από τα παράθυρά τους, πολλά τα μαγαζιά με τουριστικά είδη και τα γραφικά στενά πλακόστρωτα δρομάκια . Μοναδικής ομορφιάς είναι η περιοχή που λέγεται ΄΄μικρή Βενετία΄΄. Παλιότερα, όπως και η μικρή Γαλλία του Στρασβούργου, ήταν συνοικία βυρσοδεψών και ψαράδων. Σήμερα είναι άκρως τουριστική αλλά συνάμα απόλυτα ρομαντική και γραφική με μικρά εστιατόρια σε απόσταση αναπνοής από τα νερά των καναλιών που την διατρέχουν και με μικρές βαρκούλες να σε ξεναγούν στις άγνωστες γωνιές της.
View attachment 161431
Στην πόλη υπάρχει και το αξιόλογο μουσείο Μπαρτολντί, το διάσημο τέκνο της Colmar , που έφτιαξε το άγαλμα της Ελευθερίας που δωρίστηκε από την Γαλλία στην Νέα Υόρκη και πλήθος ακόμη γνωστών γλυπτών. Η Colmar αποτελεί μια από τις γραφικότερες πόλεις που έχω επισκεφτεί και αξίζει κανείς να μείνει εκεί για να την γυρίσει με την ησυχία του.
Την επόμενη μέρα , είχα διαβάσει ότι υπάρχει μια γιορτή κρασιού στο χωριό Εguisheim που ούτως ή αλλως είναι ένα must see της περιοχής. Η γιορτή άρχιζε από το μεσημέρι, έτσι φτάσαμε νωρίς εκεί για να μπορέσουμε να γυρίσουμε το χωριό χωρίς πολύ κόσμο. Αποδείχτηκε ότι πράξαμε πολύ ορθά. Ο κόσμος το βράδυ ήταν τόσος πολύς που με το ζόρι μπορούσαμε να διασχίσουμε το χωριό. Ας ξεκινήσω όμως από την αρχή. Στην είσοδο του χωριού υπήρχαν λόγω της γιορτής ταμεία όπου μαζί με το εισιτήριο σου έδιναν και ένα μικρό ποτηράκι για να δοκιμάσεις στην συνέχεια τα τοπικά κρασιά. Μέσα στο χωριό βρίσκονταν αμέτρητοι πάγκοι όπου μπορούσες να δοκιμάσεις τα τοπικά κρασιά πάντα με πληρωμή φυσικά ανάλογα με το είδος του κρασιού, εδώ το ποτηράκι κρασί κόστιζε από 2,5 έως 6 ευρώ (εκείνη την στιγμή νοστάλγησα την γενναιοδωρία την Ελλήνων που σε αντίστοιχες γιορτές-πανηγύρια πάντα προσφέρουν δωρεάν πλήθος τοπικών προϊόντων.) Επίσης υπήρχαν πλήθος πάγκοι από όπου αγόραζες τοπικές σπεσιαλιτέ όπως η tarte flambée που είναι ένα είδος πίτσας με πολύ κρεμμύδι και κρέμα γάλακτος καθώς και διάφοροι άλλοι πλανόδιοι πωλητές κοσμημάτων ή τουριστικών ειδών. Το πιο ωραίο ήταν ότι σε κάθε γωνιά σχεδόν του χωριού υπήρχαν μπάντες που έπαιζαν ζωντανά μουσική και ο κόσμος χόρευε και τραγουδούσε. Δοκιμάσαμε tarte flambée, σάντουιτς με τοπικά λουκάνικα, ήπιαμε τα κρασάκια μας και γίναμε ένα με το εύθυμο πλήθος από νεαρόκοσμο κυρίως που φαίνεται ότι γλεντούσαν πραγματικά.
Το να περιγράψει κανείς το Εguisheim είναι αρκετά δύσκολο. Μόνο περπατώντας το μπορείτε να αντιληφθείτε την απίστευτη ομορφιά του. Έχει άλλωστε ψηφιστεί πολλές φορές το ομορφότερο χωριό της Γαλλίας και όχι άδικα. Η αρχιτεκτονική του επίσης είναι αξιοπερίεργη καθώς το κέντρο του αποτελείται από δύο παράλληλους, κυκλικούς δρόμους που απέχουν μεταξύ τους μόνο μια σειρά από σπίτια .Θα λεγε κανείς ότι ο χρόνος έχει σταματήσει αρκετούς αιώνες πριν στο χωριό αυτό. Έτσι περίπου φαντάζομαι τα χωριά που περιγράφονται στα παραμύθια του Χανς Κριστιαν Άντερσεν. Υπάρχουν μικρά ,πολύχρωμα σπίτια με την χαρακτηριστική αρχιτεκτονική της περιοχής, αμέτρητα λουλούδια, γραφικές πλατειούλες και στενά πλακόστρωτα σοκάκια. Η ομορφιά του χωριού σε συνδυασμό με την ζωντάνια της γιορτής του κρασιού έκανε την επίσκεψη μας στο Εguisheim μια ανεπανάληπτη εμπειρία.
View attachment 161430
Σύμφωνα με όσα διάβασα και κατάλαβα από την επίσκεψη μου στην Αλσατία όλα τα χωριά του δρόμου του κρασιού στις βασικές γραμμές μοιάζουν μεταξύ τους. Η άποψη αυτή επιβεβαιώθηκε και από την επίσκεψη μας σε ένα άλλο κοντινό χωριό το Καyserberg που είναι επίσης κουκλίστικο με έντονο το μεσαιωνικό στοιχείο. Μου φάνηκε ελαφρώς μεγαλύτερο και δεν σου έδινε την κλειστοφοβική αίσθηση του Εguisheim που λόγω των κυκλικών του δρόμων έμοιαζε με οχυρό. Πανέμορφη ήταν η πλατεία γύρω από την εκκλησία και η θέα ενός παλιού εγκαταλελειμμένου φρουρίου που δέσποζε πάνω από την πόλη.
Την τελευταία ημέρα του ταξιδιού επιστρέφουμε το αυτοκίνητο στο αεροδρόμιο της Βασιλείας και γυρνάμε Θεσσαλονίκη.
Έτσι όμορφα κύλισαν αυτές οι 12 ημέρες του ταξιδιού που μας φάνηκαν σαν να ήταν ένας μήνας με τα τόσα ερεθίσματα που μας πρόσφερε. Κάντε ένα παρόμοιο ταξίδι με την οικογένεια σας. Είμαι σίγουρη ότι θα χορτάσετε ομορφιά και εσείς και τα παιδιά σας δεν θα το λησμονήσετε ποτέ.
Οι 2 επόμενες μέρες είναι αφιερωμένες στην γραφική Χαϊδελβέργη. Είναι μια πανέμορφη ,αψεγάδιαστη, γερμανική πόλη χτισμένη στις όχθες του πoταμού Νέκαρ. Τα κυριότερα αξιοθέατα της βρίσκονται στην παλιά πόλη που είναι στο μεγαλύτερο μέρος της πεζοδρομημένη. Μην χάσετε:
-Την βόλτα στον κεντρικό πεζόδρομο ,μήκους 1,6 χλμ. που θεωρείται ο μεγαλύτερος της Γερμανίας και ένας από τους μεγαλύτερους της Ευρώπης. Εδώ θαυμάσαμε τα ιστορικά κτίρια, τον καθεδρικό της πόλης δίπλα στην πλατεία του Δημαρχείου και περιπλανηθήκαμε για ώρες στα εμπορικά καταστήματα του πεζόδρομου. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία εστιατορίων και καφέ πάνω στον δρόμο αυτό με καλές τιμές.
-Την ανάβαση στο κάστρο της Χαϊδελβέργης .Για να ανεβείτε προτιμήστε το τρενάκι –τελεφερίκ παρά το μονοπάτι με τα σκαλοπάτια. Κοιτάζοντας ψηλά η θέα του κάστρου από την πόλη σε γοητεύει, όμως ακόμη καλύτερη είναι η θέα της πόλης όταν βρίσκεσαι ψηλά στο κάστρο .Σαν βγαλμένη από παραμύθι άλλης εποχής φαίνεται η παλιά πόλη με τον Νέκαρ να την διατρέχει .Θυμίζει τόσο καρτ ποστάλ!
View attachment 161420
View attachment 161421
Σε πολλά σημεία το κάστρο είναι κατεστραμμένο και διασώζεται μόνο ο εξωτερικός τοίχος του .Το κάστρο χτίστηκε μεταξύ 1398-1410 και είναι μείγμα γοτθικού και αναγεννησιακού ρυθμού. Μέσα στο κάστρο επισκεφθείτε το μουσείο φαρμακευτικής και το κελάρι που έχει το μεγαλύτερο βαρέλι κρασιού στον κόσμο χωρητικότητας 220.000 λίτρων .Μάλιστα με σκάλα μπορείτε να ανεβείτε στην οροφή του που είναι τόσο μεγάλη ώστε χωράει αρκετά άτομα .
View attachment 161419
Μην σταματήσετε εδώ, συνεχίστε με το τελεφερίκ ψηλότερα. Σε κάποιο σημείο αλλάζετε βαγόνι και επιβιβάζεστε σε ξύλινα παλαιά βαγόνια. Το τρενάκι αυτό θεωρείται όπως διάβασα το παλαιότερο της Γερμανίας. Κινείται υπερβολικά αργά και αυτό σε συνδυασμό με την μεγάλη του ανηφορική κλίση μας επέτρεψε να ευχαριστηθούμε ακόμη περισσότερο την διαδρομή και την ακαταμάχητη θέα της πόλης στο κατέβασμα. Στο τέλος της διαδρομής βρίσκεται η τοποθεσία Κonigstuhl όπου η θέα της πόλης είναι απλά αξεπέραστη. Περπατώντας λίγο ψηλότερα θα συναντήσετε το πάρκο Marchenparadies που αξίζει την επίσκεψη κυρίως αν έχετε παιδιά προσχολικής ηλικίας.
View attachment 161422
Ονομαστός είναι και ο "περίπατος των φιλοσόφων " ένα ειδυλλιακό μονοπάτι στη βόρεια πλευρά του Νέκαρ όπου λέγεται ότι οι καθηγητές του διάσημου πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης και οι φιλόσοφοι συνήθιζαν να έχουν ως χώρο περιπάτου στα διαλείμματα τους. Δυστυχώς εκεί δεν προλάβαμε να πάμε.
Προλάβαμε όμως να περπατήσουμε κατά μήκους του ποταμού Νέκαρ όπου συναντήσαμε και μερικές πολύ εντυπωσιακές γέφυρες. Εννοείται ότι η πόλη διαθέτει πολύ πράσινο και πάρκα.
Για φαγητό πολύ καλή επιλογή ήταν το Schnitzelhaus ,ένα εστιατόριο με 100 διαφορετικά πιάτα σνίτσελ με μερίδες τόσο μεγάλες που είναι σχεδόν αδύνατον να φαγωθούν ολόκληρες. Εξαιρετικό φαγητό και πολύ λογικές τιμές. Επίσης, επισκεφτείτε την μπυραρία Vetter που παρασκευάζει την δική της εξαιρετική μπύρα.
Το μεσημεράκι της 7ης μέρας κινήσαμε για Στρασβούργο, η απόσταση Χαϊδελβέργης-Στρασβούργου 130 χλμ.
8η-9η-10η μέρα ΣΤΡΑΣΒΟΥΡΓΟ
Κατευθυνόμενη στο Στρασβούργο αισθάνομαι αγχωμένη. Αυτό οφείλεται στο ότι ενώ μέχρι εκείνη την στιγμή στο ταξίδι είχαμε κλείσει ξενοδοχεία για την διαμονή μας, στο Στρασβούργο και την Κολμάρ επιλέξαμε διαμερίσματα που κλείσαμε μέσω της airbnb. Πόσο θα ανταποκρίνονται στις φωτογραφίες και τις προσδοκίες μας τα διαμερίσματα αυτά?
Τελικά οι φόβοι μου όλοι διαψεύστηκαν καθώς ειδικά στο Στρασβούργο δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε καλύτερη επιλογή! Το διαμέρισμα Nice Duplex close to the Cathedral
βρίσκεται στο απόλυτο κέντρο πίσω ακριβώς από τον καθεδρικό της πόλης. Εξωτερικά είναι ένα παλιό τετραώροφο κτίσμα τουλάχιστον 2 αιώνων, φυσικά δεν υπάρχει ασανσέρ και μας βγαίνει κυριολεκτικά η ψυχή για να ανεβούμε στον 4ο όροφο με όλα αυτά τα μπαγάζια που κουβαλάμε. Όμως ανοίγοντας την πόρτα επιφωνήματα ενθουσιασμού ακούγονται. Πρόκειται για ένα loft διώροφο πλήρως ανακαινισμένο που διατηρεί και στοιχεία του παρελθόντος του όπως τα παραδοσιακά ξύλινα δοκάρια που διαχωρίζουν την κουζίνα από το καθιστικό. Είναι πολύ ευρύχωρο με δύο υπνοδωμάτια που το ένα βρίσκεται στο πάνω πάτωμα, μια σοφίτα με επικλινή στέγη και φανταστική θέα της πόλης και της στέγης του καθεδρικού που είναι σε απόσταση αναπνοής .
View attachment 161426 View attachment 161427
Οι ιδιοκτήτες , ένα ζευγάρι μεσηλίκων, μας εξοπλίζουν με πλήθος χαρτών και ταξιδιωτικών οδηγών της πόλης και μας παρέχουν ευγενικά και τις δικές τους προτάσεις των must see της πόλης.
Το σύνθημα της airbnb ¨βιώστε την πόλη όπως οι ντόπιοι ¨ είναι απόλυτα σωστό. Νοικιάζοντας ένα σπίτι σε μια πόλη αποκτάς μια εντελώς διαφορετική αίσθηση της πόλης ,την νιώθεις λίγο σαν δική σου πόλη και δεν είσαι πια ο τουρίστας που μένει σε ξενοδοχείο. Βγαίνεις να ψωνίσεις τρόφιμα για να μαγειρέψεις, συναναστρέφεσαι με ντόπιους ,ακόμα και το να ανοίγεις την εξώπορτα μιας οικοδομής με τα κλειδιά σου δίνουν την αίσθηση ότι γίνεσαι έστω και για λίγες μέρες κάτοικος της πόλης αυτής. Έτσι βιώσαμε και εμείς το Στρασβούργο και γι΄αυτό νομίζω ότι απέκτησε για πάντα μια θέση στην καρδιά μου η πόλη αυτή.
Η πρώτη μας στάση στην πόλη είναι φυσικά ο καθεδρικός . Τεράστιος, κτιζόταν σε γοτθικό ρυθμό από το 1015 έως το 1439. Μέχρι το τέλος του 19ου αιώνα ήταν η πιο ψηλή εκκλησία στον χριστιανικό κόσμο. Εντυπωσιάζει σίγουρα το περίτεχνο εξωτερικό του αλλά και εσωτερικά, ιδίως λόγω του αστρονομικού ρολογιού όπου στις 12:30 π.μ. καθημερινά γίνεται ‘ ο γύρος των Αποστόλων’. Το βράδυ για την περίοδο του καλοκαιριού υπάρχει ένα φαντασμαγορικό θέαμα ‘’ήχος και φώς’ στο εξωτερικό του ναού όπου λέιζερ προβάλλουν στα πλάγια τοιχώματα του ναού μαγευτικές εικόνες συνοδεία μουσικής.
View attachment 161423
Την επομένη, πρωί πρωί, πάμε στο τουριστικό γραφείο της πόλης (βρίσκεται δίπλα στον καθεδρικό ) απ’όπου προμηθευόμαστε μια carte visite της πόλης (Strasbourg pass) δηλαδή μια κάρτα τριήμερης ισχύος με εκπτωτικά κουπόνια για πλήθος μουσείων και δραστηριοτήτων στην πόλη. Ανάμεσα στα άλλα η κάρτα παρέχει και είσοδο στο Batorama μια εξαιρετική ξενάγηση με καραβάκια στην πόλη. Αξίζει για όσους μένουν για λίγο στην πόλη γιατί σε πηγαίνουν στα κυριότερα αξιοθέατα της πόλης, στην περιοχή της Petite France, την Ευρωπαϊκή συνοικία και αλλού πάντα με τη συνοδεία ξενάγησης σε διάφορες γλώσσες με τα ειδικά ακουστικά. Η πόλη έχει μια ιδιότυπη ιστορία αφού για αιώνες βρισκόταν άλλοτε στα χέρια των Γάλλων και άλλοτε των Γερμανών.
Το νησί στο κέντρο του Στρασβούργου είναι γεμάτο μεσαιωνικά κτίρια και πολυάριθμες γραφικές πλατείες γεμάτο εστιατόρια, καφέ και μαγαζιά. Τα κτίρια εδώ ανήκουν στην λεγόμενη γαλλική περίοδο της πόλης , δηλαδή κτίστηκαν κυρίως την περίοδο που η πόλη ανήκε στην Γαλλία .
View attachment 161424
Σίγουρα η ομορφότερη και διασημότερη περιοχή του Στρασβούργου είναι η Mικρή Γαλλία ( Petite France) που χαρακτηρίστηκε ολόκληρη από την Unesco το 1988 ‘μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς.’ Η ομορφιά της περιοχής είναι απερίγραπτη καθώς μοιάζει με πίνακα ζωγραφικής γεμάτο μεσαιωνικά αλσατικά σπίτια με τα εμφανή στην πρόσοψη χαρακτηριστικά ξύλινα δοκάρια (λέγονται colombages), κανάλια, γέφυρες και παρακλάδια του ποταμού Ιλ. Στο κέντρο της περιοχής βρίσκεται η πλατεία Benjamin-Ζix όπου και καθίσαμε για φαγητό. Προχωρώντας συναντάτε τρεις πύργους (Ponts Couverts) και δίπλα την ΕΝΑ (η διάσημη Εθνική Σχολή Διοίκησης της Γαλλίας).
View attachment 161425
Αφήνοντας το νησί η αρχιτεκτονική του ιστορικού κέντρου αλλάζει καθώς τα κτίρια εδώ κτίστηκαν μετά το 1870, όταν η πόλη κατακτήθηκε από τους γερμανούς. Σε αυτό το κομμάτι της πόλης τα κτίρια είναι πιο ογκώδη και επιβλητικά σε νεοκλασσικό ρυθμό. Πανέμορφη η περιοχή γύρω από την Place de la Republique που περιτριγυρίζεται από ιστορικά κτίρια όπως η Εθνική και Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη, το Εθνικό Θέατρο ,το Palais du Rhin κ.α
Την τελευταία μας μέρα στην πόλη αποφασίζουμε να εκμεταλλευτούμε την δωρεάν ενοικίαση ποδηλάτων που μας παρέχει το Strasbourg pass. Αυτόν τον τρόπο περιήγησης πρώτη φορά τον κάνουμε στο εξωτερικό. Η πόλη όντως είναι ιδανική για ποδηλάτες. Έχει παντού ποδηλατοδρόμους και τα αμάξια πραγματικά σέβονται τον ποδηλάτη. Ακόμη και εγώ που είχα να κάνω τόση διαδρομή με ποδήλατο από τα παιδικά μου χρόνια το κατευχαριστήθηκα και πείστηκα ότι αυτός θα ήταν ο κύριος τρόπος μετακίνησης μου αν ζούσα σε μια τέτοια πόλη. Ξεκινώντας από τον χώρο ενοικίασης Velhop στο κέντρο της πόλης μας ζητούν μια γερή εγγύηση για τα τέσσερα ποδήλατα. Είναι περίπου μεσημέρι και η ζέστη έντονη αλλά εμείς δεν πτοούμαστε .Θα επισκεφτούμε την Ευρωπαϊκή Συνοικία που είδαμε μόνο κατά την βόλτα με το καραβάκι. Η διαδρομή είναι θαυμάσια, κινούμαστε σε πολλά σημεία παράλληλα με το ποτάμι κάτω από την σκιά των δέντρων. Φτάνουμε στην έδρα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και θαυμάζουμε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Εκεί κοντά βρίσκεται και το πάρκο Orangerie όπου σταματάμε να ξαποστάσουμε μέσα σε μια τεράστια όαση πρασίνου όπου οι κάτοικοι κάνουν ανέμελοι βόλτα ή ακόμη και βαρκάδα στην μικρή λίμνη.
Αναμφισβήτητα αυτή ήταν η ωραιότερη μέρα στο Στρασβούργο που μας ενίσχυσε ακόμη περισσότερο την ψευδαίσθηση ότι είμαστε μια οικογένεια που ζει σε αυτήν την μαγική πόλη. Το Στρασβούργο είναι μια υπέροχη πόλη σύγχρονη αλλά και ιστορική ταυτόχρονα και αξίζει να είναι κέντρο της Ευρώπης .Σίγουρα θα επιδιώξω να ξαναπάω , κατά προτίμηση τα Χριστούγεννα αφού διαθέτει την αρχαιότερη χριστουγεννιάτικη αγορά της Ευρώπης και θα είναι σίγουρα ακόμη πιο ζωντανή και γοητευτική.
11η-12η μέρα ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ-COLMAR
Ξεκινάμε το πρωί με κατεύθυνση τον τελευταίο τόπο διαμονής του ταξιδιού, την Colmar. Διανύουμε το μεγαλύτερο μέρος του λεγόμενου δρόμου του κρασιού της Αλσατίας (Rue de vin), ένα απέραντο χαλί αμπελώνων στην σκιά της οροσειράς Vosges Διάβασα ότι 67 χωριά σε μια ευθεία γραμμή συνολικής απόστασης 170 χιλιομέτρων από το Marlenheim μέχρι το Thann συνθέτουν τον δρόμο του κρασιού στην Αλσατία. Εμείς ξεκινώντας από το Στρασβούργο διανύουμε τον περισσότερο δρόμο σε αυτοκινητόδρομο και μετά κάνουμε παράκαμψη μέσα από επαρχιακό δρόμο περνώντας μικρά γραφικά χωριά. Η περιοχή είναι ενδιαφέρουσα καθώς περνάμε μεγάλες εκτάσεις όπου το μόνο που βλέπουμε είναι αμπέλια που απλώνονται ακόμα και σε υψώματα ή μικρές πλαγιές με περισσή τάξη και οργάνωση. Πού και πού συναντάμε αγάλματα του εσταυρωμένου Χριστού μέσα στις καλλιέργειες .Είναι φαίνεται συνήθειο της περιοχής κάτι σαν τα δικά μας εκκλησάκια στους δρόμους. Καθ΄όδόν συναντάμε αμέτρητα οινοποιεία και κάβες όπου θα ήταν ωραίο να κάναμε μια στάση καθώς προσφέρουν οργανωμένες (κατόπιν ραντεβού) ξεναγήσεις στους αμπελώνες , στις εγκαταστάσεις τουςνκαι φυσικά γευστικές δοκιμές των κρασιών. Εμείς λόγω οικονομίας χρόνου δεν προλάβαμε να σταματήσουμε κάπου.
Η πρώτη μας στάση είναι το κάστρο Haut-Koeningsbourg. Πρόκειται για ένα εκπληκτικά συντηρημένο μεσαιωνικό κάστρο στην κορυφή ενός βουνού σε υψόμετρο 700 μέτρων που εξαιτίας της στρατηγικής του θέσης επόπτευε όλη την περιοχή μέχρι και την Γερμανία. Το κάστρο άρχισε να χτίζεται το 1147, καταστράφηκε και ξαναχτίστηκε πολλές φορές στην διάρκεια της ιστορίας του, έμεινε εγκαταλελειμμένο για 2 περίπου αιώνες και ξανααναστηλώθηκε στην σημερινή του μορφή το 1900 από τον Γουλιέλμο τον 2ο.Η τελευταία αυτή επισκευή του κάστρου έγινε με τέτοια πιστότητα στο μεσαιωνικό του παρελθόν που πραγματικά νιώθεις ότι από κάποια μεριά θα ξεπροβάλλουν ιππότες και πριγκίπισσες! Είναι μοναδική η θέα από το κάστρο σε όλη την γύρω περιοχή και ειλικρινά επιβάλλεται η επίσκεψη εκεί για όποιον βρίσκεται στην Αλσατία.
View attachment 161428 View attachment 161429
Στην συνέχεια φτάνουμε στην Colmar, μια κωμόπολη γεμάτο τουρίστες που επιβεβαιώνει την φήμη της ως η ομορφότερη πόλη της Αλσατίας σε κάθε βήμα. Το διαμέρισμα που κλείσαμε ήταν απόλυτα κεντρικό δίπλα σε ένα δωρεάν παρκινγκ (Appartement des Tanneurs) όμορφο, μεγάλο αλλά έλειπαν κάποια βασικά πράγματα από τον εξοπλισμό του όπως σαπούνι και απορρυπαντικό πιάτων. Είμαι σίγουρη, βέβαια, ότι το διαμέρισμα αυτό έχασε πόντους στα μάτια μας λόγω της υποσυνείδητης σύγκρισής του με το προηγούμενο εκπληκτικό μας χώρο στο Στρασβούργο. Η πόλη είναι μικρή, εύκολα την περπατήσαμε. Εντυπωσιακά είναι τα πολύχρωμα, παραδοσιακά αλσατικά σπίτια à colombages με απίστευτα λουλούδια να κρέμονται από τα παράθυρά τους, πολλά τα μαγαζιά με τουριστικά είδη και τα γραφικά στενά πλακόστρωτα δρομάκια . Μοναδικής ομορφιάς είναι η περιοχή που λέγεται ΄΄μικρή Βενετία΄΄. Παλιότερα, όπως και η μικρή Γαλλία του Στρασβούργου, ήταν συνοικία βυρσοδεψών και ψαράδων. Σήμερα είναι άκρως τουριστική αλλά συνάμα απόλυτα ρομαντική και γραφική με μικρά εστιατόρια σε απόσταση αναπνοής από τα νερά των καναλιών που την διατρέχουν και με μικρές βαρκούλες να σε ξεναγούν στις άγνωστες γωνιές της.
View attachment 161431
Στην πόλη υπάρχει και το αξιόλογο μουσείο Μπαρτολντί, το διάσημο τέκνο της Colmar , που έφτιαξε το άγαλμα της Ελευθερίας που δωρίστηκε από την Γαλλία στην Νέα Υόρκη και πλήθος ακόμη γνωστών γλυπτών. Η Colmar αποτελεί μια από τις γραφικότερες πόλεις που έχω επισκεφτεί και αξίζει κανείς να μείνει εκεί για να την γυρίσει με την ησυχία του.
Την επόμενη μέρα , είχα διαβάσει ότι υπάρχει μια γιορτή κρασιού στο χωριό Εguisheim που ούτως ή αλλως είναι ένα must see της περιοχής. Η γιορτή άρχιζε από το μεσημέρι, έτσι φτάσαμε νωρίς εκεί για να μπορέσουμε να γυρίσουμε το χωριό χωρίς πολύ κόσμο. Αποδείχτηκε ότι πράξαμε πολύ ορθά. Ο κόσμος το βράδυ ήταν τόσος πολύς που με το ζόρι μπορούσαμε να διασχίσουμε το χωριό. Ας ξεκινήσω όμως από την αρχή. Στην είσοδο του χωριού υπήρχαν λόγω της γιορτής ταμεία όπου μαζί με το εισιτήριο σου έδιναν και ένα μικρό ποτηράκι για να δοκιμάσεις στην συνέχεια τα τοπικά κρασιά. Μέσα στο χωριό βρίσκονταν αμέτρητοι πάγκοι όπου μπορούσες να δοκιμάσεις τα τοπικά κρασιά πάντα με πληρωμή φυσικά ανάλογα με το είδος του κρασιού, εδώ το ποτηράκι κρασί κόστιζε από 2,5 έως 6 ευρώ (εκείνη την στιγμή νοστάλγησα την γενναιοδωρία την Ελλήνων που σε αντίστοιχες γιορτές-πανηγύρια πάντα προσφέρουν δωρεάν πλήθος τοπικών προϊόντων.) Επίσης υπήρχαν πλήθος πάγκοι από όπου αγόραζες τοπικές σπεσιαλιτέ όπως η tarte flambée που είναι ένα είδος πίτσας με πολύ κρεμμύδι και κρέμα γάλακτος καθώς και διάφοροι άλλοι πλανόδιοι πωλητές κοσμημάτων ή τουριστικών ειδών. Το πιο ωραίο ήταν ότι σε κάθε γωνιά σχεδόν του χωριού υπήρχαν μπάντες που έπαιζαν ζωντανά μουσική και ο κόσμος χόρευε και τραγουδούσε. Δοκιμάσαμε tarte flambée, σάντουιτς με τοπικά λουκάνικα, ήπιαμε τα κρασάκια μας και γίναμε ένα με το εύθυμο πλήθος από νεαρόκοσμο κυρίως που φαίνεται ότι γλεντούσαν πραγματικά.
Το να περιγράψει κανείς το Εguisheim είναι αρκετά δύσκολο. Μόνο περπατώντας το μπορείτε να αντιληφθείτε την απίστευτη ομορφιά του. Έχει άλλωστε ψηφιστεί πολλές φορές το ομορφότερο χωριό της Γαλλίας και όχι άδικα. Η αρχιτεκτονική του επίσης είναι αξιοπερίεργη καθώς το κέντρο του αποτελείται από δύο παράλληλους, κυκλικούς δρόμους που απέχουν μεταξύ τους μόνο μια σειρά από σπίτια .Θα λεγε κανείς ότι ο χρόνος έχει σταματήσει αρκετούς αιώνες πριν στο χωριό αυτό. Έτσι περίπου φαντάζομαι τα χωριά που περιγράφονται στα παραμύθια του Χανς Κριστιαν Άντερσεν. Υπάρχουν μικρά ,πολύχρωμα σπίτια με την χαρακτηριστική αρχιτεκτονική της περιοχής, αμέτρητα λουλούδια, γραφικές πλατειούλες και στενά πλακόστρωτα σοκάκια. Η ομορφιά του χωριού σε συνδυασμό με την ζωντάνια της γιορτής του κρασιού έκανε την επίσκεψη μας στο Εguisheim μια ανεπανάληπτη εμπειρία.
View attachment 161430
Σύμφωνα με όσα διάβασα και κατάλαβα από την επίσκεψη μου στην Αλσατία όλα τα χωριά του δρόμου του κρασιού στις βασικές γραμμές μοιάζουν μεταξύ τους. Η άποψη αυτή επιβεβαιώθηκε και από την επίσκεψη μας σε ένα άλλο κοντινό χωριό το Καyserberg που είναι επίσης κουκλίστικο με έντονο το μεσαιωνικό στοιχείο. Μου φάνηκε ελαφρώς μεγαλύτερο και δεν σου έδινε την κλειστοφοβική αίσθηση του Εguisheim που λόγω των κυκλικών του δρόμων έμοιαζε με οχυρό. Πανέμορφη ήταν η πλατεία γύρω από την εκκλησία και η θέα ενός παλιού εγκαταλελειμμένου φρουρίου που δέσποζε πάνω από την πόλη.
Την τελευταία ημέρα του ταξιδιού επιστρέφουμε το αυτοκίνητο στο αεροδρόμιο της Βασιλείας και γυρνάμε Θεσσαλονίκη.
Έτσι όμορφα κύλισαν αυτές οι 12 ημέρες του ταξιδιού που μας φάνηκαν σαν να ήταν ένας μήνας με τα τόσα ερεθίσματα που μας πρόσφερε. Κάντε ένα παρόμοιο ταξίδι με την οικογένεια σας. Είμαι σίγουρη ότι θα χορτάσετε ομορφιά και εσείς και τα παιδιά σας δεν θα το λησμονήσετε ποτέ.
Attachments
-
272,5 KB Προβολές: 0