interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
Στην είσοδο της ιεράς μονής Αγ. Στεφάνου το πλήθος είναι εντυπωσιακά πολυεθνικό, τόσο που έχεις αίσθηση εξωτερικού. Η ίδια η ιστορία των Μετεώρων είναι πολυεθνική. Τα μοναστήρια χτίστηκαν από ντόπιους μοναχούς με την συνδρομή της Σέρβικης διοίκησης της Θεσσαλίας, σε μια εποχή που το Σερβικό Βασίλειο κατείχε μεγάλο μέρος της Ελλάδας και παρατηρήθηκε ανάπτυξη στην περιοχή (14ος αιώνας). Μάλιστα ο ίδιος ο ηγεμόνας της Θεσσαλίας, ο Ιωάννης Ούρεσης, μόνασε εκεί από κάποιο σημείο της ζωής του και μετά, ως μοναχός Ιωάσαφ.
Στην πινακίδα, το όνομα της μονής και με Κυριλλικούς χαρακτήρες. Για να μπεις στην μονή, που θυμίζει κάστρο, περνάς από ένα χάσμα με μια μικρή γέφυρα. Στα δεξιά, ένα μαγαζάκι με εικόνες, όπου μπήκαμε καθώς εκκρεμούσαν και κάποια δώρα για Πρωτοχρονιά. Οι δύο μοναχές στο ταμείο, προσπαθούν να εξυπηρετήσουν την πελατεία. “Πόσες μοναχές έχει η μονή”, ρωτάμε αυτή που
φαίνεται μεγαλύτερη. “31, α όχι 32...”. “Πολλές. Δεν χωράμε!” απαντάει η άλλη μοναχή, “για το μέγεθος του μοναστηριού μας, σε ένα μικρό βράχο”. “Χίλιοι καλοί χωράνε”, πάμε να το μπαλώσουμε εμείς. Είναι προφανές όμως ότι ακόμα και οι τόσες μοναχές είναι πολύ απασχολημένες, έχοντας να εξυπηρετήσουν τόσους τουρίστες.
Το μοναστήρι, δεν μένει στο ένδοξο παρελθόν αλλά δημιουργεί σύγχρονη ιστορία. Το καθολικό του Αγ. Χαραλάμπους είναι διακοσμημένο με υπέροχες αγιογραφίες. Φιλοτεχνημένες
μόλις το 1991 από τον Βλάση Τσοτσώνη, ο οποίος χρησιμοποίησε φιγούρες από παλαιές αγιογραφίες σε άλλες μονές, σε μια πολυπρόσωπη σύνθεση. Ειδικά η Δεύτερη Παρουσία είναι φοβερή και αξίζει κανείς να την δει. Η φωτογράφηση αυτών αδύνατη, καθώς η γεροδεμένη μοναχή ήταν αρκετά πειστική ότι φλας και τοιχογραφίες δεν πάνε μαζί (και λογικό). Aγοράσαμε και ένα βιβλιαράκι που εξηγεί τα επιμέρους τμήματα, είναι εντυπωσιακό πόσο πλούσιος είναι ο Χριστιανισμός σε συμβολισμούς για το υπερπέραν.
Βγαίνοντας, μπαίνουμε κατευθείαν σε ένα μουσείο με ενδιαφέροντα κειμήλια. Από πετραχήλια (επιτραχήλια δηλαδή όπως έμαθα εκ των υστέρων!), άγια δισκοπότηρα, αλληλογραφία με το Πατριαρχείο (η μονή ανήκε απευθείας στο Πατριαρχείο κατά την Οθωμανική περίοδο), μεταφράσεις του Αριστοτέλη από τον 15ο αιώνα!!
Η κεντρική αυλή είναι φοβερή, με πολύ περιποιημένους κήπους. Ωραίο μέρος και για φωτογραφίες, με τους απότομους γκρεμούς στην άκρη, και απέναντι τον Πηνειό να φιδογυρίζει κάτω από το αδιαπέραστο τοίχος της Πίνδου. Φανταστικό τοπίο!
Βγαίνοντας μαθαίνουμε από μια μοναχή ότι τα μοναστήρια που είναι ανοιχτά την σήμερον ημέρα είναι έξι, “αλλά μπορεί κανείς να δει και τα εγκαταλελειμμένα, αριστερά και δεξιά του δρόμου”. Για να δούμε τι άλλο θα δούμε... αν και ηταν κάπως αργα.
Στην πινακίδα, το όνομα της μονής και με Κυριλλικούς χαρακτήρες. Για να μπεις στην μονή, που θυμίζει κάστρο, περνάς από ένα χάσμα με μια μικρή γέφυρα. Στα δεξιά, ένα μαγαζάκι με εικόνες, όπου μπήκαμε καθώς εκκρεμούσαν και κάποια δώρα για Πρωτοχρονιά. Οι δύο μοναχές στο ταμείο, προσπαθούν να εξυπηρετήσουν την πελατεία. “Πόσες μοναχές έχει η μονή”, ρωτάμε αυτή που
φαίνεται μεγαλύτερη. “31, α όχι 32...”. “Πολλές. Δεν χωράμε!” απαντάει η άλλη μοναχή, “για το μέγεθος του μοναστηριού μας, σε ένα μικρό βράχο”. “Χίλιοι καλοί χωράνε”, πάμε να το μπαλώσουμε εμείς. Είναι προφανές όμως ότι ακόμα και οι τόσες μοναχές είναι πολύ απασχολημένες, έχοντας να εξυπηρετήσουν τόσους τουρίστες.
Το μοναστήρι, δεν μένει στο ένδοξο παρελθόν αλλά δημιουργεί σύγχρονη ιστορία. Το καθολικό του Αγ. Χαραλάμπους είναι διακοσμημένο με υπέροχες αγιογραφίες. Φιλοτεχνημένες
μόλις το 1991 από τον Βλάση Τσοτσώνη, ο οποίος χρησιμοποίησε φιγούρες από παλαιές αγιογραφίες σε άλλες μονές, σε μια πολυπρόσωπη σύνθεση. Ειδικά η Δεύτερη Παρουσία είναι φοβερή και αξίζει κανείς να την δει. Η φωτογράφηση αυτών αδύνατη, καθώς η γεροδεμένη μοναχή ήταν αρκετά πειστική ότι φλας και τοιχογραφίες δεν πάνε μαζί (και λογικό). Aγοράσαμε και ένα βιβλιαράκι που εξηγεί τα επιμέρους τμήματα, είναι εντυπωσιακό πόσο πλούσιος είναι ο Χριστιανισμός σε συμβολισμούς για το υπερπέραν.
Βγαίνοντας, μπαίνουμε κατευθείαν σε ένα μουσείο με ενδιαφέροντα κειμήλια. Από πετραχήλια (επιτραχήλια δηλαδή όπως έμαθα εκ των υστέρων!), άγια δισκοπότηρα, αλληλογραφία με το Πατριαρχείο (η μονή ανήκε απευθείας στο Πατριαρχείο κατά την Οθωμανική περίοδο), μεταφράσεις του Αριστοτέλη από τον 15ο αιώνα!!
Η κεντρική αυλή είναι φοβερή, με πολύ περιποιημένους κήπους. Ωραίο μέρος και για φωτογραφίες, με τους απότομους γκρεμούς στην άκρη, και απέναντι τον Πηνειό να φιδογυρίζει κάτω από το αδιαπέραστο τοίχος της Πίνδου. Φανταστικό τοπίο!
Βγαίνοντας μαθαίνουμε από μια μοναχή ότι τα μοναστήρια που είναι ανοιχτά την σήμερον ημέρα είναι έξι, “αλλά μπορεί κανείς να δει και τα εγκαταλελειμμένα, αριστερά και δεξιά του δρόμου”. Για να δούμε τι άλλο θα δούμε... αν και ηταν κάπως αργα.

Last edited: