interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
Αφήνουμε πίσω τον Αγ. Στέφανο και ξαναπιάνουμε τον δρόμο μας μέσα στο δάσος των κατακόρυφων βράχων. Ώρες, ώρες, θυμίζει σκηνικό από ταινία επιστημονικής φαντασίας ή βιντεοπαιχνίδι, όπου οι βράχοι αιωρούνται πάνω από την επιφάνεια του εδάφους. Καλά τα αρχαία μοναστήρια, αλλά αν δεν υπήρχε αυτή η γεωλογική “ανωμαλία” δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι το μέρος θα ανακηρυσσόταν μνημείο της Ουνέσκο και θα έμπαινε στην λίστα με τους βασικούς προορισμούς στον κόσμο, τα 1000+1 μέρη που πρέπει να δω πριν πεθάνω κ.τ.λ.
Περνάμε από δύο σημεία παρατήρησης, σταματάμε και παρκάρουμε στο δεύτερο. Ο άνεμος ξυρίζει, καθώς ο ήλιος έχει πάρει την κατιούσα. Δεν μας εμποδίζει να βγάλουμε τις αυτο-φωτογραφίες μας, εμποδίζοντας και εμποδιζόμενοι, στην άκρη των βράχων που λιγουρεύονται να ποζάρουν όλοι.
Άλλα μοναστήρια στον ορίζοντα είναι Ιερά Μονή Ρουσάνου χαμηλά αριστερά μας, και πίσω της η Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Αναπαυσά. Και η δύο στις κορυφές πολύ στενών βράχων σαν να έχουν ξεφυτρώσει οργανικά από αυτόν. Μπροστά μας σε περίοπτη θέση η Ιερά Μονή Βαρλαάμ. Αναμφίβολα το μέρος προσέφερε προστασία, αλλά η ανάβαση των ίδιων των μοναχών δεν ήταν χωρίς απρόοπτα. Σύμφωνα με τους μοναχούς, στην αρχή γίνονταν με 4-5 ξύλινες σκάλες που κρέμονταν με πασσάλους και δημιουργούσαν ένα κενό μεταξύ τους. Οι μοναχοί ήταν αναγκασμένοι να πηδούν από τη μία σκάλα στην άλλη με κίνδυνο πολλές φορές να χάσουν ακόμη και τη ζωή τους.
Σταματάμε στο μοναστήρι του Μεγάλου Μετεώρου και επιβεβαιώνουμε αυτό που ήδη ξέραμε. Φτάσαμε αργά! Το μοναστήρι έχει κλείσει στις 14:00. Κοιτώντας το από τον απέναντι βράχο πρόκειται για μια πραγματική καστροπολιτεία. Διαβάζουμε ότι περιέχει κτίρια όπως τον πύργο του βριζονίου (χειροποίητος μηχανισμός με δίχτυ για ανέλκυση), το βαγεναρείο (κελάρι), η εστία (μαγειρείο), η τραπεζαρία, οστεοφυλάκιο, νοσοκομείο, γηροκομείο και καθολικό. Ε, ας δικαιολογήσουμε την πατάτα μας λέγοντας ότι αφήσαμε υλικό για να ξαναγυρίσουμε στα Μετέωρα...
Νυχτώνει και το στομάχι αρχίζει να διαμαρτύρεται. Σε ένα σουβλατζίδικο κοντά στο κέντρο της Καλαμπάκας, ο φιλικός ιδιοκτήτης με ορίτζιναλ προφορά μας περιποιείται με νοστιμότατο γύρο και μας μιλάει για την περιοχή και την επιχείριση του. Λέει ότι ο περισσότερος τουρισμός είναι οργανωμένος – τους πάνε κατευθείαν από το ξενοδοχείο στο μοναστήρι και σε συγκεκριμένα μαγαζιά. Είδαμε κάποια μεγάλα ξενοδοχεία κοντά στο χωριό Καστράκι, κατεβαίνοντας από τα Μετέωρα στην Καλαμπάκα. Εκεί μάλιστα παρατηρήσαμε και μια περίεργη σχισμή στον βράχο με διάφορα υφάσματα κρεμασμένα, σαν να είναι απλωμένη μπουγάδα. Ε, πρόκειται για το ερειπωμένο μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου του “Μαντηλά”, στο οποίο ανεβάζουν μαντίλια αναρριχτές τιμώντας ένα έθιμο από την Οθωμανική εποχή. Για τους λόγους που είναι η Θεόπετρα κλειστή πάντως δεν πήραμε πληροφορία.
Συνοδεία μελωδικού ροκ, αναπολήσαμε τις εικόνες τις ημέρας στην επιστροφή για τον Βόλο. Σας αφήνω κι εγώ λοιπόν με αυτές τις εικόνες και την πεποίθηση ότι τα ταξίδια στην Ελλάδα με τον θείο συνεχίζονται...
Αποχαιρετώντας τον Αγ. Στέφανο και τον ήλιο για σήμερα.
Εξωπραγματικές εικόνες.
Τα υπόλοιπα τέσσερα μοναστήρια σε ένα πλάνο!
Ο θείος πρόσθεσε ακόμα ένα Μετέωρο.
Τα βράχια με το σχήμα τους είναι σαν να καλούν τους ερημίτες. Παράξενο πως η φύση και μια ανθρώπινη ανάγκη για απομόνωση συνδυάζονται τόσο τέλεια μερικές φορές.
Τα μαντίλια στην εγκατελλειμένη μονή.
Τελευταίο απαραίτητο πιτ στην Καλαμπάκα.
Περνάμε από δύο σημεία παρατήρησης, σταματάμε και παρκάρουμε στο δεύτερο. Ο άνεμος ξυρίζει, καθώς ο ήλιος έχει πάρει την κατιούσα. Δεν μας εμποδίζει να βγάλουμε τις αυτο-φωτογραφίες μας, εμποδίζοντας και εμποδιζόμενοι, στην άκρη των βράχων που λιγουρεύονται να ποζάρουν όλοι.
Άλλα μοναστήρια στον ορίζοντα είναι Ιερά Μονή Ρουσάνου χαμηλά αριστερά μας, και πίσω της η Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Αναπαυσά. Και η δύο στις κορυφές πολύ στενών βράχων σαν να έχουν ξεφυτρώσει οργανικά από αυτόν. Μπροστά μας σε περίοπτη θέση η Ιερά Μονή Βαρλαάμ. Αναμφίβολα το μέρος προσέφερε προστασία, αλλά η ανάβαση των ίδιων των μοναχών δεν ήταν χωρίς απρόοπτα. Σύμφωνα με τους μοναχούς, στην αρχή γίνονταν με 4-5 ξύλινες σκάλες που κρέμονταν με πασσάλους και δημιουργούσαν ένα κενό μεταξύ τους. Οι μοναχοί ήταν αναγκασμένοι να πηδούν από τη μία σκάλα στην άλλη με κίνδυνο πολλές φορές να χάσουν ακόμη και τη ζωή τους.
Σταματάμε στο μοναστήρι του Μεγάλου Μετεώρου και επιβεβαιώνουμε αυτό που ήδη ξέραμε. Φτάσαμε αργά! Το μοναστήρι έχει κλείσει στις 14:00. Κοιτώντας το από τον απέναντι βράχο πρόκειται για μια πραγματική καστροπολιτεία. Διαβάζουμε ότι περιέχει κτίρια όπως τον πύργο του βριζονίου (χειροποίητος μηχανισμός με δίχτυ για ανέλκυση), το βαγεναρείο (κελάρι), η εστία (μαγειρείο), η τραπεζαρία, οστεοφυλάκιο, νοσοκομείο, γηροκομείο και καθολικό. Ε, ας δικαιολογήσουμε την πατάτα μας λέγοντας ότι αφήσαμε υλικό για να ξαναγυρίσουμε στα Μετέωρα...
Νυχτώνει και το στομάχι αρχίζει να διαμαρτύρεται. Σε ένα σουβλατζίδικο κοντά στο κέντρο της Καλαμπάκας, ο φιλικός ιδιοκτήτης με ορίτζιναλ προφορά μας περιποιείται με νοστιμότατο γύρο και μας μιλάει για την περιοχή και την επιχείριση του. Λέει ότι ο περισσότερος τουρισμός είναι οργανωμένος – τους πάνε κατευθείαν από το ξενοδοχείο στο μοναστήρι και σε συγκεκριμένα μαγαζιά. Είδαμε κάποια μεγάλα ξενοδοχεία κοντά στο χωριό Καστράκι, κατεβαίνοντας από τα Μετέωρα στην Καλαμπάκα. Εκεί μάλιστα παρατηρήσαμε και μια περίεργη σχισμή στον βράχο με διάφορα υφάσματα κρεμασμένα, σαν να είναι απλωμένη μπουγάδα. Ε, πρόκειται για το ερειπωμένο μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου του “Μαντηλά”, στο οποίο ανεβάζουν μαντίλια αναρριχτές τιμώντας ένα έθιμο από την Οθωμανική εποχή. Για τους λόγους που είναι η Θεόπετρα κλειστή πάντως δεν πήραμε πληροφορία.
Συνοδεία μελωδικού ροκ, αναπολήσαμε τις εικόνες τις ημέρας στην επιστροφή για τον Βόλο. Σας αφήνω κι εγώ λοιπόν με αυτές τις εικόνες και την πεποίθηση ότι τα ταξίδια στην Ελλάδα με τον θείο συνεχίζονται...
Last edited: