sophia_det
Member
- Μηνύματα
- 213
- Likes
- 225
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ισλανδία,Περού,Ν.Ζηλανδία
συνέχεια...
Η παραπάνω φωτογραφία είναι από βόλτα στην παλιά πόλη (όλες η παλιές πόλεις λέγονται Μεδίνα) της Τοζέρ, με ξεναγό τον ένα γιο της οικογένειας που ανέφερα παραπάνω. Μεσημεράκι... τα παιδιά έχουν τελειώσει το σχολείο και επιδίδονται σε κάτι μεταξύ “κάνω τα μαθήματά μου” και “παίζω” ταυτόχρονα. Μας τραβάνε να παίξουμε και μεις μαζί τους! Μου λένε λέξεις στα τυνησιακά, στα αγγλικά και κάποιες στα ελληνικά! Αχταρμάς, γέλιο,τραγούδια, σούπερ κατάσταση! Ξαφνικά περνάει ένας ντόπιος και τα παιδιά αυτόματα “συμμαζεύονται”...
Το σχολείο ξεκινά το πρωί, κάνουν ένα διάλειμμα για φαί γύρω στις 12:30 για μιάμισι ώρα και επιστρέφουν στο σχολείο περίπου ως τις 15:30 (αναλόγως και τη βαθμίδα). Τα κορίτσια φοράνε ροζ ποδιές και ρούχα κανονικά από κάτω και τα αγόρια μπλε. Η εκπαίδευση είναι υποχρεωτική μέχρι τα 16, με εξετάσεις στο τέλος κάθε χρονιάς. Η Τυνησία έπαψε να είναι Γαλλική αποικία τα τελευταία 60 περίπου χρόνια, με συνέπεια να είναι εμφανής η Γαλλική επιρροή, ακόμα και στο εκπαιδευτικό σύστημα. Τα αραβικά είναι επίσημη γλώσσα, ενώ υπάρχουν μαθήματα και για γαλλικά-αγγλικά από το δημοτικό. Επίσης οι γονείς μαθαίνουν στα παιδάκια από πολύ μικρή ηλικία να αποστηθίζουν φράσεις από το Κοράνι. Αυτή η τακτική συνεχίζεται μέσω και του σχολείου.
Κυκλοφορώντας στους δρόμους νομίζεις ότι η χώρα αυτή αποτελείται μόνο από νέους! Είναι πολύ μεγάλο το ποσοστό σε σχέση με μεγαλύτερες ηλικίες, πάνω από το 1/3 της χώρας. Η αναλογία είναι υπέρ των νέων. Βοηθάει φυσικά και το γεγονός ότι κάνουν πολλά παιδιά και πως έχουν βελτιωθεί αισθητά οι ιατρικές παροχές (δωρεάν νοσοκομειακή περίθαλψη). Ο πληθυσμός είναι περίπου όσος και της Ελλάδας.
Πλανόδιοι πωλητές παντού, φαί άφθονο και ποικίλο. Ακόμα και ποπ κορν! Στομαχικές διαταραχές δεν είχα. Βέβαια χρησιμοποιείς και την κοινή λογική, όταν διαλέγεις να φας κάπου. Τα κορίτσια μόλις τελείωσαν από το πανεπιστήμιο. (φώτο) Γυναίκες που να δουλεύουν σε μαγαζιά, είδα σε ελάχιστα. Σίγουρα η νέα γενιά έχει περισσότερα δικαιώματα. Τα κορίτσια θέλουν να σπουδάζουν. Βέβαια η ανεργία είναι τεράστια και η βίζα για έξω σχεδόν ανέκδοτο. Μόνο στην Τουρκία μπορούν να πάνε εύκολα. Για να έρθουν π.χ. στην Ελλάδα θα πρέπει κάποιος να τους προσκαλέσει και να εγγυηθεί για αυτούς. Επίσης για να κάνουν αίτηση βίζας στη χώρας τους θα πρέπει να αποδείξουν ότι έχουν εργασία μόνιμη με συβόλαια μόνιμης εργασίας. Γενικά με την Τουρκία έχουν άριστες σχέσεις. Τους φτιάχνουν και το καινούριο αεροδρόμιο το οποίο όμως θα εκμεταλλεύεται η Τουρκία για αρκετά χρόνια (όπως οι Γερμανοί εδώ δηλαδή). Η σημαία τους είναι σχεδόν ίδια με αυτή της Τουρκίας...τυχαίο;
Και πάμε στο Βορρά, όπου νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε ευρωπαϊκή πόλη. Ευτυχώς δεν κάτσαμε πολύ εκεί. Όλο το ενδιαφέρον της χώρας βρίσκεται στο Νότο. Η παραπάνω φωτογραφία είναι από νυχτερινό μαγαζί στο παραλιακό θέρετρο της Βόρειας Τυνησίας Sidi Bou Said, ένα όμορφο κατά τ'άλλα μέρος που κατακλύζεται από τους λεφτάδες της χώρας. Πολλοί έχουν τα εξοχικά τους εκεί. Είναι εύκολα προσβάσιμο από την πρωτεύουσα Τύνιδα (υπάρχει τρένο και λεοφωρείο που πηγαίνει συχνά). Στην Τυνησία σιγά σιγά αναπτύσεται και η λεγόμενη αστική τάξη που πάει να ενώσει κάπως τα 2 άκρα που υπάρχουν στην οικονομική κατάσταση της κοινωνίας. Στην Χάμμαμετ υπάρχει ολόκληρο προάστιο (το YASMINE) που είναι μόνο τεράστια ξενοδοχεία, όπου και πηγαίνει ο κύριος όγκος των τουριστών. Παγερά αδιάφορο μέρος. Οι παραλίες και η θάλασσα τίποτα το συγκλονιστικό, δρόμοι-λεωφόροι, μαγαζιά με μαϊμούδες, ταξί-καρότσα για σταχτοπούτες, μπαράκια για τουρίστες...γενικά βλέπεις μόνο τουρίστες...σε ερώτησή μου, γιατί συμβαίνει αυτό, ένας υπάλληλος του ξενοδοχείου μου ανέφερε χαρακτηριστικά ότι υπάρχει αστυνομία στην είσοδο και έξοδο της περιοχής, η οποία και ελέγχει ποιος μπαίνει. Για να μπει κάποιος ντόπιος , θα πρέπει να έχει κάρτα ότι δουλεύει στην περιοχή...Γκέτο τουριστών δηλαδή! Πάντως δεν είναι και άσχημη πρόταση και για relax-διακοπές. Που αλλού θα βρείτε 5αστερα ξενοδοχεία απέναντι από τη θάλασσα, με δωμάτια όσο το μισό σας σπίτι και ημιδιατροφή σε μπουφέδες χιλιομέτρων με 48 ευρώ;!;!;!
Και το καλύτερο για το τέλος... ο Μπεν Αλί, ο πρωθυπουργός της χώρας. Κόβει, ράβει, ξηλώνει... παντού βλέπεις αφίσες του! ΠΑΝΤΟΥ!!! Δεν έχει σταματημό αυτό το πράγμα!Στην είσοδο της πόλης σε καλοσωρίζει, στην έξοδο σε ξεπροβοδίζει. Στην πόλη παίρνει διάφορες περίεργες πόζες, που μόνο ψυχαναλυτές μπορούν να τις αναλύσουν... Μπορεί να μην του φαίνεται από το κορακοβερνικομένο μαλλί, αλλά έχει καβατζάρει τα 70 εδώ και κάποια χρονάκια. Ο προηγούμενος πρωθυπουργός της χώρας, ο Μπουργκίμπα, είναι ακόμη και τώρα ο αγαπημένος, ο λατρεμένος μπορώ να πω, όλων των κατοίκων. Σε κάποια μαγαζιά βλέπεις πάλι πόστερ του... ο λόγος; Παίρνουν ευκολότερα άδεια για το μαγαζί!!! Η παραπάνω πόζα μπορεί να αποτελέσει οδηγό για την επόμενη προεκλογική περίοδο στην Ελλάδα. Βρωμίζουν τον τόπο με τις αφίσες τους, τουλάχιστον να χαρακτηρίζονται και από τέτοιες πόζες ώστε να γελάει και λίγο το χειλάκι μας. Τυνησία – Ελλάδα σημειώσατε 1...
Ο Αλί, λοιπόν, μετά από πολλά χρόνια διακυβέρνησης και αφού, όπως λένε οι ντόπιοι έφαγε ότι ήταν να φάει (όλο του το σόι και οι αυλικοί του), έχει επιδοθεί στην ανάπτυξη της χώρας προσελκύοντας ξένα κεφάλαια και επενδύοντας στον τουρισμό. Κρατάει τυπικές σχέσεις με τις γείτονες χώρες, Αλγερία και Λιβυή, με αποτέλεσμα να διατηρείται η ειρήνη και χωρίς την ύπαρξη εξτρεμιστικών ομάδων.
Σημείωση: καλοδεχούμενα τα κεφάλαια βέβαια, από την άλλη, αν κάποια εταιρεία ή ξένος ιδιώτης αγοράσει γη ή κτίσμα στη χώρα, στο συμβόλαιο αναφέρει ότι ενώ είναι ιδιοκτησία του, στην ουσία το κράτος συνεχίζει να έχει την κυριότητα του χώρου. Δεν μπορεί δηλαδή να τα πουλήσει αλλού χωρίς την αδειοδότηση της κυβέρνησης, με συνέπεια η γη και τα οικοδομήματα να παραμένουν υπό την κυριότητα του κράτους.

Η παραπάνω φωτογραφία είναι από βόλτα στην παλιά πόλη (όλες η παλιές πόλεις λέγονται Μεδίνα) της Τοζέρ, με ξεναγό τον ένα γιο της οικογένειας που ανέφερα παραπάνω. Μεσημεράκι... τα παιδιά έχουν τελειώσει το σχολείο και επιδίδονται σε κάτι μεταξύ “κάνω τα μαθήματά μου” και “παίζω” ταυτόχρονα. Μας τραβάνε να παίξουμε και μεις μαζί τους! Μου λένε λέξεις στα τυνησιακά, στα αγγλικά και κάποιες στα ελληνικά! Αχταρμάς, γέλιο,τραγούδια, σούπερ κατάσταση! Ξαφνικά περνάει ένας ντόπιος και τα παιδιά αυτόματα “συμμαζεύονται”...

Το σχολείο ξεκινά το πρωί, κάνουν ένα διάλειμμα για φαί γύρω στις 12:30 για μιάμισι ώρα και επιστρέφουν στο σχολείο περίπου ως τις 15:30 (αναλόγως και τη βαθμίδα). Τα κορίτσια φοράνε ροζ ποδιές και ρούχα κανονικά από κάτω και τα αγόρια μπλε. Η εκπαίδευση είναι υποχρεωτική μέχρι τα 16, με εξετάσεις στο τέλος κάθε χρονιάς. Η Τυνησία έπαψε να είναι Γαλλική αποικία τα τελευταία 60 περίπου χρόνια, με συνέπεια να είναι εμφανής η Γαλλική επιρροή, ακόμα και στο εκπαιδευτικό σύστημα. Τα αραβικά είναι επίσημη γλώσσα, ενώ υπάρχουν μαθήματα και για γαλλικά-αγγλικά από το δημοτικό. Επίσης οι γονείς μαθαίνουν στα παιδάκια από πολύ μικρή ηλικία να αποστηθίζουν φράσεις από το Κοράνι. Αυτή η τακτική συνεχίζεται μέσω και του σχολείου.
Κυκλοφορώντας στους δρόμους νομίζεις ότι η χώρα αυτή αποτελείται μόνο από νέους! Είναι πολύ μεγάλο το ποσοστό σε σχέση με μεγαλύτερες ηλικίες, πάνω από το 1/3 της χώρας. Η αναλογία είναι υπέρ των νέων. Βοηθάει φυσικά και το γεγονός ότι κάνουν πολλά παιδιά και πως έχουν βελτιωθεί αισθητά οι ιατρικές παροχές (δωρεάν νοσοκομειακή περίθαλψη). Ο πληθυσμός είναι περίπου όσος και της Ελλάδας.

Πλανόδιοι πωλητές παντού, φαί άφθονο και ποικίλο. Ακόμα και ποπ κορν! Στομαχικές διαταραχές δεν είχα. Βέβαια χρησιμοποιείς και την κοινή λογική, όταν διαλέγεις να φας κάπου. Τα κορίτσια μόλις τελείωσαν από το πανεπιστήμιο. (φώτο) Γυναίκες που να δουλεύουν σε μαγαζιά, είδα σε ελάχιστα. Σίγουρα η νέα γενιά έχει περισσότερα δικαιώματα. Τα κορίτσια θέλουν να σπουδάζουν. Βέβαια η ανεργία είναι τεράστια και η βίζα για έξω σχεδόν ανέκδοτο. Μόνο στην Τουρκία μπορούν να πάνε εύκολα. Για να έρθουν π.χ. στην Ελλάδα θα πρέπει κάποιος να τους προσκαλέσει και να εγγυηθεί για αυτούς. Επίσης για να κάνουν αίτηση βίζας στη χώρας τους θα πρέπει να αποδείξουν ότι έχουν εργασία μόνιμη με συβόλαια μόνιμης εργασίας. Γενικά με την Τουρκία έχουν άριστες σχέσεις. Τους φτιάχνουν και το καινούριο αεροδρόμιο το οποίο όμως θα εκμεταλλεύεται η Τουρκία για αρκετά χρόνια (όπως οι Γερμανοί εδώ δηλαδή). Η σημαία τους είναι σχεδόν ίδια με αυτή της Τουρκίας...τυχαίο;

Και πάμε στο Βορρά, όπου νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε ευρωπαϊκή πόλη. Ευτυχώς δεν κάτσαμε πολύ εκεί. Όλο το ενδιαφέρον της χώρας βρίσκεται στο Νότο. Η παραπάνω φωτογραφία είναι από νυχτερινό μαγαζί στο παραλιακό θέρετρο της Βόρειας Τυνησίας Sidi Bou Said, ένα όμορφο κατά τ'άλλα μέρος που κατακλύζεται από τους λεφτάδες της χώρας. Πολλοί έχουν τα εξοχικά τους εκεί. Είναι εύκολα προσβάσιμο από την πρωτεύουσα Τύνιδα (υπάρχει τρένο και λεοφωρείο που πηγαίνει συχνά). Στην Τυνησία σιγά σιγά αναπτύσεται και η λεγόμενη αστική τάξη που πάει να ενώσει κάπως τα 2 άκρα που υπάρχουν στην οικονομική κατάσταση της κοινωνίας. Στην Χάμμαμετ υπάρχει ολόκληρο προάστιο (το YASMINE) που είναι μόνο τεράστια ξενοδοχεία, όπου και πηγαίνει ο κύριος όγκος των τουριστών. Παγερά αδιάφορο μέρος. Οι παραλίες και η θάλασσα τίποτα το συγκλονιστικό, δρόμοι-λεωφόροι, μαγαζιά με μαϊμούδες, ταξί-καρότσα για σταχτοπούτες, μπαράκια για τουρίστες...γενικά βλέπεις μόνο τουρίστες...σε ερώτησή μου, γιατί συμβαίνει αυτό, ένας υπάλληλος του ξενοδοχείου μου ανέφερε χαρακτηριστικά ότι υπάρχει αστυνομία στην είσοδο και έξοδο της περιοχής, η οποία και ελέγχει ποιος μπαίνει. Για να μπει κάποιος ντόπιος , θα πρέπει να έχει κάρτα ότι δουλεύει στην περιοχή...Γκέτο τουριστών δηλαδή! Πάντως δεν είναι και άσχημη πρόταση και για relax-διακοπές. Που αλλού θα βρείτε 5αστερα ξενοδοχεία απέναντι από τη θάλασσα, με δωμάτια όσο το μισό σας σπίτι και ημιδιατροφή σε μπουφέδες χιλιομέτρων με 48 ευρώ;!;!;!


Και το καλύτερο για το τέλος... ο Μπεν Αλί, ο πρωθυπουργός της χώρας. Κόβει, ράβει, ξηλώνει... παντού βλέπεις αφίσες του! ΠΑΝΤΟΥ!!! Δεν έχει σταματημό αυτό το πράγμα!Στην είσοδο της πόλης σε καλοσωρίζει, στην έξοδο σε ξεπροβοδίζει. Στην πόλη παίρνει διάφορες περίεργες πόζες, που μόνο ψυχαναλυτές μπορούν να τις αναλύσουν... Μπορεί να μην του φαίνεται από το κορακοβερνικομένο μαλλί, αλλά έχει καβατζάρει τα 70 εδώ και κάποια χρονάκια. Ο προηγούμενος πρωθυπουργός της χώρας, ο Μπουργκίμπα, είναι ακόμη και τώρα ο αγαπημένος, ο λατρεμένος μπορώ να πω, όλων των κατοίκων. Σε κάποια μαγαζιά βλέπεις πάλι πόστερ του... ο λόγος; Παίρνουν ευκολότερα άδεια για το μαγαζί!!! Η παραπάνω πόζα μπορεί να αποτελέσει οδηγό για την επόμενη προεκλογική περίοδο στην Ελλάδα. Βρωμίζουν τον τόπο με τις αφίσες τους, τουλάχιστον να χαρακτηρίζονται και από τέτοιες πόζες ώστε να γελάει και λίγο το χειλάκι μας. Τυνησία – Ελλάδα σημειώσατε 1...
Ο Αλί, λοιπόν, μετά από πολλά χρόνια διακυβέρνησης και αφού, όπως λένε οι ντόπιοι έφαγε ότι ήταν να φάει (όλο του το σόι και οι αυλικοί του), έχει επιδοθεί στην ανάπτυξη της χώρας προσελκύοντας ξένα κεφάλαια και επενδύοντας στον τουρισμό. Κρατάει τυπικές σχέσεις με τις γείτονες χώρες, Αλγερία και Λιβυή, με αποτέλεσμα να διατηρείται η ειρήνη και χωρίς την ύπαρξη εξτρεμιστικών ομάδων.
Σημείωση: καλοδεχούμενα τα κεφάλαια βέβαια, από την άλλη, αν κάποια εταιρεία ή ξένος ιδιώτης αγοράσει γη ή κτίσμα στη χώρα, στο συμβόλαιο αναφέρει ότι ενώ είναι ιδιοκτησία του, στην ουσία το κράτος συνεχίζει να έχει την κυριότητα του χώρου. Δεν μπορεί δηλαδή να τα πουλήσει αλλού χωρίς την αδειοδότηση της κυβέρνησης, με συνέπεια η γη και τα οικοδομήματα να παραμένουν υπό την κυριότητα του κράτους.
Attachments
-
177,8 KB Προβολές: 152
Last edited by a moderator: