Περιεχόμενα
Τρίτη Μέρα
Ύπνος 5 ώρες. Βρίσκω στο κινητό μου 10 μηνύματα να με ρωτάνε αν είμαι καλά. Εντάξει λέω Ισραήλ Παλαιστίνη έχουν πόλεμο όχι η Αίγυπτος, τι έπαθαν ξαφνικά. Τελικά έπαθαν πως είχε γίνει ένα πολύνεκρο τροχαίο στο δρόμο Κάιρο Αλεξάνδρια.. Ο Ζαχαρίας είχε δίκιο που δεν ήθελε να ταξιδεύουμε βράδυ.
Το πρωινό ακριβώς όπως στις φωτογραφίες που είδα όταν έκλεισα το ξενοδοχείο. Σήμερα αλλάζαμε ξενοδοχείο και πηγαίναμε στο νησάκι του Νείλου, περιοχή Ζαμάλεκ. Στο τσεκ άουτ παρατηρώ πως ο Ζαχαρίας τους δίνει μπαξίσι, μικρό ποσό γενικά. Ζαχαρία δεν θα το πιστέψεις του λέμε, σήμερα το πρωινό εκπληκτικό και το δωμάτιο που μας άλλαξαν χθες ακόμα καλύτερο. Χαμογελάει και τους δίνει ένα ακόμα ποσό. Η αποκάλυψη έγινε, ο Ζαχαρίας σε συνεννόηση με κανά δύο ακόμα ξεναγούς, τους έκαναν παράπονα για το πρωινό. Λέμε και εμείς, τι μεγάλη αλλαγή ήταν αυτή. Τελικά όλα γίνονται σε αυτή τη χώρα με λίγο μπαξίσι.
Τσεκ ιν στο ξενοδοχείο του Ζαμάλεκ. Γεία σας, θα θέλατε δωμάτιο με θέα την πόλη ή την πίσω αυλή; Μα και βέβαια με θέα την πόλη αποκρίνομαι και μόλις την πατήσαμε, η αυπνία θα συνεχιζόταν…
Ζαμάλεκ, μία περιοχή του Καΐρου τελείως διαφορετική από αυτό που είχαμε συνηθίσει τις προηγούμενες μέρες. Περιοχή με καθαριότητα, πιο ωραία και περιποιημένα κτίρια και δεν φοβόσουν να περπατήσεις στο δρόμο οποιαδήποτε ώρα. Εκεί συνειδητοποίησα πόσο όμορφο είναι το Κάιρο. Μία βόλτα στο Ζαμάλεκ και από εκεί ισλαμικό Κάιρο.
Το Ισλαμικό Κάιρο, επίσης γνωστό και ως Ιστορικό Κάιρο, ιδρύθηκε το 969 π.Χ. από τους Φατιμίδες Χαλίφηδες και είναι γνωστό για τα ιστορικής σημασίας τζαμιά του. Πρώτη στάση το φρούριο Σιταντέλ στο τζαμί του Μωχάμεντ Άλι, τo πιο ενδιαφέρον τζαμί της Αιγύπτου από άποψη αρχιτεκτονικής και ιστορίας. Το συγκεκριμένο οικοδόμημα βρίσκεται σε μια μοναδική τοποθεσία μέσα στην Ακρόπολη του Καϊρου, η οποία κατασκευάστηκε από τον Σαλαντίν και έχει θέα στο κέντρο του Καΐρου.
Το Εθνικό Πολεμικό Μουσείο Καΐρου είναι στην ίδια περιοχή και σχεδόν άδειο. Περάσαμε 2 ώρες εκεί με τον Ζαχαρία να μας ενημερώνει για τη σύγχρονη ιστορία της Αιγύπτου. Ωραία τα αρχαία, αλλά μου άρεσε που έμαθα τι έχει συμβεί σε αυτή τη χώρα τα τελευταία χρόνια.

Στην συνέχεια, πηγαίνουμε με ταξί στο παλαιό (Κοπτικό) Κάιρο, επισκεφτήκαμε τον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου, ο οποίος χρονολογείται από τον 12ο αιώνα μ.Χ. Εδώ φυλακίστηκε και βασανίστηκε ο Αγ. Γεώργιος. Από εκεί συνεχίζουμε στην Κρεμαστή Εκκλησία του 690 π.Χ. γνωστή και ως Κοπτική Ορθόδοξη Εκκλησία της Αγίας Παρθένου Μαρίας, θεωρείται η πρώτη εκκλησία στην Αίγυπτο που χτίστηκε υπό αρχιτεκτονική μορφή Βασιλικής.
Εκεί δίπλα βρίσκεται η Συναγωγή Μπεν Έζρα, που στη διάρκεια των αιώνων ανακαινίστηκε και φέρει ενδιαφέροντα διάκοσμο, περιλαμβάνοντας τουρκικής έμπνευσης σχέδια αστεριών, παραλληλογράμμων και πενταγώνων στους τοίχους, στις οροφές και τα πατώματα. Την είδαμε μέσα από το ταξί καθώς ήταν γεμάτη αστυνόμευση. Από εκεί για το επόμενο μουσείο της ημέρας, Εθνικό Μουσείο Αιγυπτιακού Πολιτισμού. Όταν φεύγεις από το Κάιρο νιώθεις άλλος άνθρωπος με τις γνώσεις που έχεις πάρει. Τουλάχιστον εγώ, έτσι νιώθω.
Πεινάμε Ζαχαρία και δεν θέλω πάλι τουριστικό μαγαζί. Ο Δούσης στις Εικόνες έφαγε Kόσαρι σε ένα μαγαζί εδώ κοντά, του λέω και μας πηγαίνει περπατώντας σε ένα παραδοσιακό εστιατόριο που σερβίρει μόνο αυτό το φαγητό. Επιτέλους περπατήσαμε στο Κάιρο. Τώρα κατάλαβα γιατί ο Ζαχαρίας μας είχε αποστειρωμένους. Λοιπόν με 5€ ο ένας, φάγαμε κόσαρι και γλυκό. Άξιζε η εμπειρία.
Έχει αρχίσει και νυχτώνει, αύριο πρωί πετάμε για Λούξορ και δεν έχουμε δει Αλ Χαλίλι. Επιτέλους το παζάρι που τόσα ακούμε. Χρώματα αρώματα, πραγματικό παζάρι ανατολής. Ψωνίσαμε φθηνά αναμνηστικά από τον πρώτο όροφο, από μαγαζάκια με τιμές επάνω στα προϊόντα, χωρίς παζάρι. Ώρα για να κάτσουμε εκεί, να το απολαύσουμε. Διαλέγουμε ένα μαγαζάκι και σε λίγο κάτι οργανοπαίκτες έρχονται στο δίπλα τραπέζι (τόσα τραπέζια είχε το μαγαζί και τόσα μαγαζιά το παζάρι, σημάδι που κάθισαν δίπλα μας…και το εκμεταλλευτήκαμε). Ξεκινάει λοιπόν ένα όμορφο απόγευμα που θα θυμόμαστε για πάντα. Πιπεράτη λεπτομέρεια, ο κολλητός μοίραζε χρήματα στους οργανοπαίκτες (τύπου 2€), ο οικονόμος Ζαχαρίας κόντευε να πάθει εγκεφαλικό και τον μάζευε, οι οργανοπαίκτες είχαν εξασιαστεί, κάτι κοπέλες από Σαουδική Αραβία δίπλα μας πέταξαν τη μαντίλα και γνώρισαν τους Αιγύπτιους δίπλα τους. Χαμούλις στο μαγαζί.

Γεια σου Ζαχαρία, θα σε ξαναδούμε σίγουρα, αγκαλιές, φιλιά, αποχαιρετισμοί, αφού είχε γίνει πλέον μέλος της παρέας μας και πηγαίνουμε προς το ξενοδοχείο μας στο Ζαμάλεκ. Είχα επιλέξει να αλλάξουμε ξενοδοχείο την τελευταία βραδιά στο Κάιρο για να είμαστε πιο κοντά στο αεροδρόμιο από ότι θα ήμασταν αν μέναμε Γκίζα αλλά και για να βλέπαμε και αυτή την πλευρά της πόλης.
Και τώρα θα κάτσουμε ξενοδοχείο με ρωτάνε οι δύο κολλητοί μου και καταλαβαίνω πως σίγουρα δεν έπεται ξεκούραση μετά από αυτή τη δήλωση. Έχω βρει ένα ωραίο ιταλικό εδώ πιο κάτω τους λέω, γιατί πάντα πεινάνε και φεύγουμε για εκεί.
Ύπνος 5 ώρες. Βρίσκω στο κινητό μου 10 μηνύματα να με ρωτάνε αν είμαι καλά. Εντάξει λέω Ισραήλ Παλαιστίνη έχουν πόλεμο όχι η Αίγυπτος, τι έπαθαν ξαφνικά. Τελικά έπαθαν πως είχε γίνει ένα πολύνεκρο τροχαίο στο δρόμο Κάιρο Αλεξάνδρια.. Ο Ζαχαρίας είχε δίκιο που δεν ήθελε να ταξιδεύουμε βράδυ.
Το πρωινό ακριβώς όπως στις φωτογραφίες που είδα όταν έκλεισα το ξενοδοχείο. Σήμερα αλλάζαμε ξενοδοχείο και πηγαίναμε στο νησάκι του Νείλου, περιοχή Ζαμάλεκ. Στο τσεκ άουτ παρατηρώ πως ο Ζαχαρίας τους δίνει μπαξίσι, μικρό ποσό γενικά. Ζαχαρία δεν θα το πιστέψεις του λέμε, σήμερα το πρωινό εκπληκτικό και το δωμάτιο που μας άλλαξαν χθες ακόμα καλύτερο. Χαμογελάει και τους δίνει ένα ακόμα ποσό. Η αποκάλυψη έγινε, ο Ζαχαρίας σε συνεννόηση με κανά δύο ακόμα ξεναγούς, τους έκαναν παράπονα για το πρωινό. Λέμε και εμείς, τι μεγάλη αλλαγή ήταν αυτή. Τελικά όλα γίνονται σε αυτή τη χώρα με λίγο μπαξίσι.
Τσεκ ιν στο ξενοδοχείο του Ζαμάλεκ. Γεία σας, θα θέλατε δωμάτιο με θέα την πόλη ή την πίσω αυλή; Μα και βέβαια με θέα την πόλη αποκρίνομαι και μόλις την πατήσαμε, η αυπνία θα συνεχιζόταν…
Ζαμάλεκ, μία περιοχή του Καΐρου τελείως διαφορετική από αυτό που είχαμε συνηθίσει τις προηγούμενες μέρες. Περιοχή με καθαριότητα, πιο ωραία και περιποιημένα κτίρια και δεν φοβόσουν να περπατήσεις στο δρόμο οποιαδήποτε ώρα. Εκεί συνειδητοποίησα πόσο όμορφο είναι το Κάιρο. Μία βόλτα στο Ζαμάλεκ και από εκεί ισλαμικό Κάιρο.
Το Ισλαμικό Κάιρο, επίσης γνωστό και ως Ιστορικό Κάιρο, ιδρύθηκε το 969 π.Χ. από τους Φατιμίδες Χαλίφηδες και είναι γνωστό για τα ιστορικής σημασίας τζαμιά του. Πρώτη στάση το φρούριο Σιταντέλ στο τζαμί του Μωχάμεντ Άλι, τo πιο ενδιαφέρον τζαμί της Αιγύπτου από άποψη αρχιτεκτονικής και ιστορίας. Το συγκεκριμένο οικοδόμημα βρίσκεται σε μια μοναδική τοποθεσία μέσα στην Ακρόπολη του Καϊρου, η οποία κατασκευάστηκε από τον Σαλαντίν και έχει θέα στο κέντρο του Καΐρου.
Το Εθνικό Πολεμικό Μουσείο Καΐρου είναι στην ίδια περιοχή και σχεδόν άδειο. Περάσαμε 2 ώρες εκεί με τον Ζαχαρία να μας ενημερώνει για τη σύγχρονη ιστορία της Αιγύπτου. Ωραία τα αρχαία, αλλά μου άρεσε που έμαθα τι έχει συμβεί σε αυτή τη χώρα τα τελευταία χρόνια.







Στην συνέχεια, πηγαίνουμε με ταξί στο παλαιό (Κοπτικό) Κάιρο, επισκεφτήκαμε τον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου, ο οποίος χρονολογείται από τον 12ο αιώνα μ.Χ. Εδώ φυλακίστηκε και βασανίστηκε ο Αγ. Γεώργιος. Από εκεί συνεχίζουμε στην Κρεμαστή Εκκλησία του 690 π.Χ. γνωστή και ως Κοπτική Ορθόδοξη Εκκλησία της Αγίας Παρθένου Μαρίας, θεωρείται η πρώτη εκκλησία στην Αίγυπτο που χτίστηκε υπό αρχιτεκτονική μορφή Βασιλικής.
Εκεί δίπλα βρίσκεται η Συναγωγή Μπεν Έζρα, που στη διάρκεια των αιώνων ανακαινίστηκε και φέρει ενδιαφέροντα διάκοσμο, περιλαμβάνοντας τουρκικής έμπνευσης σχέδια αστεριών, παραλληλογράμμων και πενταγώνων στους τοίχους, στις οροφές και τα πατώματα. Την είδαμε μέσα από το ταξί καθώς ήταν γεμάτη αστυνόμευση. Από εκεί για το επόμενο μουσείο της ημέρας, Εθνικό Μουσείο Αιγυπτιακού Πολιτισμού. Όταν φεύγεις από το Κάιρο νιώθεις άλλος άνθρωπος με τις γνώσεις που έχεις πάρει. Τουλάχιστον εγώ, έτσι νιώθω.
Πεινάμε Ζαχαρία και δεν θέλω πάλι τουριστικό μαγαζί. Ο Δούσης στις Εικόνες έφαγε Kόσαρι σε ένα μαγαζί εδώ κοντά, του λέω και μας πηγαίνει περπατώντας σε ένα παραδοσιακό εστιατόριο που σερβίρει μόνο αυτό το φαγητό. Επιτέλους περπατήσαμε στο Κάιρο. Τώρα κατάλαβα γιατί ο Ζαχαρίας μας είχε αποστειρωμένους. Λοιπόν με 5€ ο ένας, φάγαμε κόσαρι και γλυκό. Άξιζε η εμπειρία.
Έχει αρχίσει και νυχτώνει, αύριο πρωί πετάμε για Λούξορ και δεν έχουμε δει Αλ Χαλίλι. Επιτέλους το παζάρι που τόσα ακούμε. Χρώματα αρώματα, πραγματικό παζάρι ανατολής. Ψωνίσαμε φθηνά αναμνηστικά από τον πρώτο όροφο, από μαγαζάκια με τιμές επάνω στα προϊόντα, χωρίς παζάρι. Ώρα για να κάτσουμε εκεί, να το απολαύσουμε. Διαλέγουμε ένα μαγαζάκι και σε λίγο κάτι οργανοπαίκτες έρχονται στο δίπλα τραπέζι (τόσα τραπέζια είχε το μαγαζί και τόσα μαγαζιά το παζάρι, σημάδι που κάθισαν δίπλα μας…και το εκμεταλλευτήκαμε). Ξεκινάει λοιπόν ένα όμορφο απόγευμα που θα θυμόμαστε για πάντα. Πιπεράτη λεπτομέρεια, ο κολλητός μοίραζε χρήματα στους οργανοπαίκτες (τύπου 2€), ο οικονόμος Ζαχαρίας κόντευε να πάθει εγκεφαλικό και τον μάζευε, οι οργανοπαίκτες είχαν εξασιαστεί, κάτι κοπέλες από Σαουδική Αραβία δίπλα μας πέταξαν τη μαντίλα και γνώρισαν τους Αιγύπτιους δίπλα τους. Χαμούλις στο μαγαζί.


Γεια σου Ζαχαρία, θα σε ξαναδούμε σίγουρα, αγκαλιές, φιλιά, αποχαιρετισμοί, αφού είχε γίνει πλέον μέλος της παρέας μας και πηγαίνουμε προς το ξενοδοχείο μας στο Ζαμάλεκ. Είχα επιλέξει να αλλάξουμε ξενοδοχείο την τελευταία βραδιά στο Κάιρο για να είμαστε πιο κοντά στο αεροδρόμιο από ότι θα ήμασταν αν μέναμε Γκίζα αλλά και για να βλέπαμε και αυτή την πλευρά της πόλης.
Και τώρα θα κάτσουμε ξενοδοχείο με ρωτάνε οι δύο κολλητοί μου και καταλαβαίνω πως σίγουρα δεν έπεται ξεκούραση μετά από αυτή τη δήλωση. Έχω βρει ένα ωραίο ιταλικό εδώ πιο κάτω τους λέω, γιατί πάντα πεινάνε και φεύγουμε για εκεί.