Περιεχόμενα
Τέταρτη μέρα
Ύπνος 2 ώρες και πολύ λέω. Τα δωμάτια μας στο ξενοδοχείο στο Ζαμάλεκ ήταν πάνω στο δρόμο και το μόνο που άκουγες ήταν μπιπ μπιπ κόρνες αυτοκινήτων. Είχαν και 3πλάσια τιμή από την Γκίζα παρακαλώ! Η πτήση για το Λούξορ ήταν 7.30 το πρωί οπότε δεν είχε νόημα να προσπαθήσουμε για αλλαγή δωματίου 00.30 το βράδυ που επιστρέψαμε για 2 ώρες ύπνου. Αν κλείσετε δωμάτιο στο κέντρο του Καΐρου ζητήστε σίγουρα πίσω δωμάτιο όχι με θέα.
Την προηγούμενη μέρα ο Ζαχαρίας είχε φροντίσει να μας βρει ξεναγό και οδηγό για το Λούξορ. Βέβαια τελευταία στιγμή ο άνθρωπος ότι μπορούσε έκανε (που να ήξερε). Συμφώνησε μαζί τους τιμή και ξεναγήσεις και μας δήλωσε, κυρίως στον κολλητό, πως το φιλοδώρημά τους το είχε συμπεριλάβει στην τιμή και να μην δίναμε τίποτα παραπάνω. Δεν είχα κανονίσει κάτι για το Λούξορ γιατί Έλληνα ξεναγό δεν μπορούσα να βρω και αποφάσισα πως θα ζητούσα από το ξενοδοχείο ημερήσια εκδρομή καθώς οι τιμές ήταν φθηνές.
Καλώς ήρθαμε στο Λούξορ, εντάξει…άλλη αίσθηση. Ο οδηγός μας Πίτερ μας περίμενε στο αεροδρόμιο. Είχα κλείσει σε πολύ καλή τιμή ένα καλό ξενοδοχείο δίπλα από τον Νείλο. Οι τιμές στην περιοχή είναι πραγματικά χαμηλές. Χάι Πίτερ εμείς, τίποτα ο Πίτερ, αγγλικά γρι. Όταν όμως ο άνθρωπος έχει διάθεση, όλα αλλάζουν και ο Πίτερ ένας 30άρης χριστιανός της Αιγύπτου το είχε πάρει προσωπικά και ήθελε να κάνει τη διαμονή μας στο Λούξορ ξεχωριστή. Η λύση…google translator. Μέχρι το ξενοδοχείο ο Πίτερ μιλούσε στο κινητό και αυτό μετέφραζε τι βλέπουμε γύρω μας.
Να σου και ο ξεναγός μας, έρχεται από το ξενοδοχείο να μας πάρει για ξενάγηση στην δυτική όχθη, την κοιλάδα των Βασιλέων, ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της Αρχαίας Αιγύπτου. Περισσότεροι από 60 τάφοι, μεταξύ τους και αυτός του Τουτ Ανκ Αμόν βρίσκονται σε αυτό το κομμάτι της ερήμου. Οι Φαραω επέλεξαν αυτό το μέρος, διότι πίστευαν πως ο ήλιος που ανέτειλε πίσω από τα βουνά θα τους χάριζε αιώνια ζωή.

Πριν φτάσουμε εκεί, πρώτη στάση στους κολοσσούς του Μέμνονα. Αυτό μας λέει ο ξεναγός είναι μία δωρεάν ξενάγηση από εμένα για εσάς μας λέει, και όχι όχι ξεκινάμε εμείς, θα σε πληρώσουμε για όλα. Τα δωρεάν πράγματα στην Αίγυπτο δύσκολα υπάρχουν. Κοιτάω το πρόγραμμά που έχει συνεννοηθεί ο Ζαχαρίας μαζί του και το βλέπω να αναγράφεται, άρα το έχουμε πληρώσει. Μάλλον κάτι δεν κατάλαβα λέω και σταματάω.
Επιστροφή στο αμάξι και ο Πίτερ μας προσφέρει φυσικό χυμό από ζαχαροκάλαμο. Και μας λέει σε άπταιστα αγγλικά ο ξεναγός για τους χυμούς, αυτό είναι ένα ακόμα δώρο από εμένα. Κοιτιόμαστε, λέμε θα είπε στον Πίτερ να μας τους πάρει…ποτέ.

Κοιλάδα των βασιλέων λοιπόν και έχουμε μείνει άφωνοι από αυτά που βλέπουμε. Αν ήταν ο Ζαχαρίας εδώ θα ξεκινούσε όμορφα την ξενάγηση, οπότε μαζευόμαστε δίπλα από τον ακριβοπληρωμένο ξεναγό ο οποίος βγάζει κάτι καρτποστάλ με την Κλεοπάτρα και αρχίζει να μας λέει για τις εικόνες στα καρτποσταλ. Μας βάζει στους τάφους μόνους μας γιατί οι ξεναγοί δεν μπαίνουν στους τάφους και μας λέει θα σας βρω σε μία ώρα εδώ. Ε λέμε θα μας τα εξηγήσει μετά. Βρε να του κάνουμε ερωτήσεις, βρε αυτός να λέει το ίδιο ποίημα με τα καρτποσταλ. Εκεί λέμε κάτι δεν πάει καλά. Δεν μπορούσαμε να συνεννοηθούμε ούτε για τα απλά στα αγγλικά.

Συνεχίζουμε σε ένα από τα πιο όμορφα αρχιτεκτονικά αριστουργήματα του κόσμου, τον επιτάφιο ναό της Χατσεπτούτ, της πρώτης βασίλισσας της Αιγύπτου. Αποτελούμενη από τρεις τεχνητές βεράντες που σταδιακά ανεβαίνουν προς την πλαγιά, είναι πραγματικά ένα αξιοθέατο. Αρχίζει ο ξεναγός ένα ποίημα στα αγγλικά μόλις φτάσαμε μέσα στο ναό, εδώ βλέπεται την Χασεμψούτ έγκυο μας λέει και να ψάχνουμε να την δούμε, που είναι βρε άνθρωπέ μου η Χασεμψούτ έγκυος να τον ρωτάμε, παρακάτω το ποίημα αυτός. Δεν καταλάβαινε τίποτα. Μάλλον δεν καταλάβαινε ούτε αυτά που έλεγε γιατί τη μητέρα της Χασεμψούτ έγκυο την είδαμε δύο κολώνες πιο κάτω. Είχε μπερδέψει το ποιηματάκι.

Θερμοκρασία 40 βαθμοί υπό σκιά και εμείς είμαστε στο λιοπύρι. Βλέπω πιο κάτω την τουριστική καφετέρια του ναού. Πάμε λοιπόν οι ανυποψίαστοι τουρίστες που έχουμε μάθει κάτω από την στοργική φτερούγα του Ζαχαρία και παίρνουμε 2 χυμούς τύπου αμίτα από το ψυγείο, ένα νερό και ένα ανθρακούχο νερό. Μαζεύονται στο ταμείο 5 άτομα ‘της καφετέριας’ και στο ταμείο αρχίζει ο ένας να χτυπάει ότι ήθελε από τιμές στο κουμπιουτεράκι και στο τέλος μου δείχνει 23€. Είναι εκείνα τα δευτερόλεπτα που χρειάζεσαι να κάνεις την αλλαγή της ισοτιμίας και να αντιδράσεις, ενώ ο κολλητός έχει ήδη βγάλει την κάρτα να πληρώσει και η κολλητή ψάχνει το πορτοφόλι της να δώσει ψιλά! Ψιλά 23€ (δεν είχε προφανώς ακόμα υπολογίσει την ισοτιμία)! Καταλαβαίνουν οι τύποι του καφέ πως εγώ θα αντιδράσω και παίρνουν το χυμό από τα χέρια του κολλητού και του τον ανοίγουν να τον πιει. Ταυτόχρονα εγώ απομακρύνω την κάρτα του κολλητού από το POS και να φωνάζω στην κολλητή να κλείσει το πορτοφόλι της. Υπάρχει μία αναστάτωση, οι κολλητοί προσπαθούν να καταλάβουν τι γίνεται μέχρι που με βλέπουν να αρπάζω τον άλλο χυμό και το ανθρακούχο νερό. Όπως λοιπόν τα έχω στο χέρι μου και τα πηγαίνω στο ψυγείο, να μου τα τραβάνε από το χέρι οι τύποι του μαγαζιού για να μου τα ανοίξουν και να αναγκαστώ να τα πληρώσω. Με την επέμβαση της κολλητής με άφησαν να τα επιστρέψω και τελικά με ανάγκασαν να πληρώσω 12€ για ένα χυμό αμίτα (που άνοιξαν στον κολλητό) και ένα νερό. Ο ξεναγός απλά δίπλα μου να χαμογελάει.
Γιατί γράφω όλο αυτό το περιστατικό με τόσες λεπτομέρειες και σας κουράζω. Στην Αίγυπτο πρέπει να είσαι συνεχώς προετοιμασμένος πως με τον τρόπο τους θα σε κάνουν να ψωνίσεις. Κανονικά θα έπρεπε να είχα φωνάξει την τουριστική αστυνομία που ήταν παντού στην περιοχή και στην καφετέρια, αλλά με την σύγχυση που πήρα δεν το σκέφτηκα καν.
Φεύγοντας από το καφέ άρχισα να ρωτάω τον ξεναγό γιατί δεν αντέδρασε αλλά δεν καταλάβαινε τίποτα στα αγγλικά. Έξαλλη εγώ, φαινόμουν άλλωστε, άρχισε να καταλαβαίνει πως την άλλη μέρα δεν θα τον έχουμε μαζί μας, οπότε με τον google translator μας είπε πως ναι τελικά ίσως ήταν ακριβές οι τιμές εκεί! Βάση συμφωνημένου προγράμματος θα έπρεπε να γυρίσουμε στο ξενοδοχείο και το βράδυ να μας πήγαινε ο Πίτερ στο φως και ήχος στο Ναό του Καρνάκ. Βάζοντας τυχαία το google maps για να δω πόσο χρόνο έχουμε μέχρι το ξενοδοχείο, αντιλαμβάνομαι πως ο Πίτερ δεν πηγαίνει στο ξενοδοχείο αλλά προς άλλη κατεύθυνση. Google translator και ρωτάω τον ξεναγό που πάμε και μου λέει μία απόσταση 1 ώρας μακριά σε άλλους ναούς. Με τα πολλά ο ξεναγός ήθελε να μας πάει εκεί και να μας βάλει να τον πληρώσουμε επιπλέον χρήματα, καθώς δεν ήταν στο πρόγραμμά μας. Έπρεπε να ήμασταν συνεχώς υποψιασμένοι μαζί του.
Όπως καταλαβαίνετε επενέβη τηλεφωνικώς ο Ζαχαρίας, τον πληρώσαμε για μία μέρα και δεν τον ξαναείδαμε.
Και μιας και πιο πάνω έγραψα για ίντερνετ να αναφέρω πως με το πρόγραμμα που έχω στην Vodafone με 13€ επιπλεόν την ημέρα είχα κανονικά το πρόγραμμά μου στην Αίγυπτο. Είναι ακριβό για 5 μέρες αλλά για επαγγελματικούς λόγους το χρειαζόμουν.
Φτάνοντας μεσημέρι στο ξενοδοχείο φάγαμε με 8€ το άτομο σε έναν εξαιρετικό μπουφέ και έπειτα χαρήκαμε την πισίνα που ήταν δίπλα στον Νείλο. Στιγμές χαλάρωσης σε ένα μαγικό τοπίο.

Το απόγευμα ο Πίτερ ήρθε και μας πήρε για το φως και ήχος στο ναό του Καρνάκ και από εκείνη τη στιγμή έγινε ο νέος Ζαχαρίας. Μας ξεναγούσε παντού με το google translator. Δεν έχω λόγια για να περιγράψω την βραδινή εμπειρία στο ναό του Καρνάκ. Δείτε απλά τις φωτογραφίες που παραθέτω για να καταλάβετε.

Το Λούξορ είναι πραγματικά τουριστικό μέρος προσεγμένο, καθαρό. Καμία σχέση με το Κάιρο. Φεύγοντας από τον Ναό πήγαμε με τον Πίτερ στον παραποτάμιο δρόμο να περπατήσουμε. Γεμάτο μαγαζάκια βαρκούλες σαν το Φλοίσβο ας πούμε, αλλά με πολλά ξυπόλητα παιδάκια που ζητάνε μπαξίσι.

Ύπνος 2 ώρες και πολύ λέω. Τα δωμάτια μας στο ξενοδοχείο στο Ζαμάλεκ ήταν πάνω στο δρόμο και το μόνο που άκουγες ήταν μπιπ μπιπ κόρνες αυτοκινήτων. Είχαν και 3πλάσια τιμή από την Γκίζα παρακαλώ! Η πτήση για το Λούξορ ήταν 7.30 το πρωί οπότε δεν είχε νόημα να προσπαθήσουμε για αλλαγή δωματίου 00.30 το βράδυ που επιστρέψαμε για 2 ώρες ύπνου. Αν κλείσετε δωμάτιο στο κέντρο του Καΐρου ζητήστε σίγουρα πίσω δωμάτιο όχι με θέα.
Την προηγούμενη μέρα ο Ζαχαρίας είχε φροντίσει να μας βρει ξεναγό και οδηγό για το Λούξορ. Βέβαια τελευταία στιγμή ο άνθρωπος ότι μπορούσε έκανε (που να ήξερε). Συμφώνησε μαζί τους τιμή και ξεναγήσεις και μας δήλωσε, κυρίως στον κολλητό, πως το φιλοδώρημά τους το είχε συμπεριλάβει στην τιμή και να μην δίναμε τίποτα παραπάνω. Δεν είχα κανονίσει κάτι για το Λούξορ γιατί Έλληνα ξεναγό δεν μπορούσα να βρω και αποφάσισα πως θα ζητούσα από το ξενοδοχείο ημερήσια εκδρομή καθώς οι τιμές ήταν φθηνές.
Καλώς ήρθαμε στο Λούξορ, εντάξει…άλλη αίσθηση. Ο οδηγός μας Πίτερ μας περίμενε στο αεροδρόμιο. Είχα κλείσει σε πολύ καλή τιμή ένα καλό ξενοδοχείο δίπλα από τον Νείλο. Οι τιμές στην περιοχή είναι πραγματικά χαμηλές. Χάι Πίτερ εμείς, τίποτα ο Πίτερ, αγγλικά γρι. Όταν όμως ο άνθρωπος έχει διάθεση, όλα αλλάζουν και ο Πίτερ ένας 30άρης χριστιανός της Αιγύπτου το είχε πάρει προσωπικά και ήθελε να κάνει τη διαμονή μας στο Λούξορ ξεχωριστή. Η λύση…google translator. Μέχρι το ξενοδοχείο ο Πίτερ μιλούσε στο κινητό και αυτό μετέφραζε τι βλέπουμε γύρω μας.
Να σου και ο ξεναγός μας, έρχεται από το ξενοδοχείο να μας πάρει για ξενάγηση στην δυτική όχθη, την κοιλάδα των Βασιλέων, ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της Αρχαίας Αιγύπτου. Περισσότεροι από 60 τάφοι, μεταξύ τους και αυτός του Τουτ Ανκ Αμόν βρίσκονται σε αυτό το κομμάτι της ερήμου. Οι Φαραω επέλεξαν αυτό το μέρος, διότι πίστευαν πως ο ήλιος που ανέτειλε πίσω από τα βουνά θα τους χάριζε αιώνια ζωή.

Πριν φτάσουμε εκεί, πρώτη στάση στους κολοσσούς του Μέμνονα. Αυτό μας λέει ο ξεναγός είναι μία δωρεάν ξενάγηση από εμένα για εσάς μας λέει, και όχι όχι ξεκινάμε εμείς, θα σε πληρώσουμε για όλα. Τα δωρεάν πράγματα στην Αίγυπτο δύσκολα υπάρχουν. Κοιτάω το πρόγραμμά που έχει συνεννοηθεί ο Ζαχαρίας μαζί του και το βλέπω να αναγράφεται, άρα το έχουμε πληρώσει. Μάλλον κάτι δεν κατάλαβα λέω και σταματάω.
Επιστροφή στο αμάξι και ο Πίτερ μας προσφέρει φυσικό χυμό από ζαχαροκάλαμο. Και μας λέει σε άπταιστα αγγλικά ο ξεναγός για τους χυμούς, αυτό είναι ένα ακόμα δώρο από εμένα. Κοιτιόμαστε, λέμε θα είπε στον Πίτερ να μας τους πάρει…ποτέ.

Κοιλάδα των βασιλέων λοιπόν και έχουμε μείνει άφωνοι από αυτά που βλέπουμε. Αν ήταν ο Ζαχαρίας εδώ θα ξεκινούσε όμορφα την ξενάγηση, οπότε μαζευόμαστε δίπλα από τον ακριβοπληρωμένο ξεναγό ο οποίος βγάζει κάτι καρτποστάλ με την Κλεοπάτρα και αρχίζει να μας λέει για τις εικόνες στα καρτποσταλ. Μας βάζει στους τάφους μόνους μας γιατί οι ξεναγοί δεν μπαίνουν στους τάφους και μας λέει θα σας βρω σε μία ώρα εδώ. Ε λέμε θα μας τα εξηγήσει μετά. Βρε να του κάνουμε ερωτήσεις, βρε αυτός να λέει το ίδιο ποίημα με τα καρτποσταλ. Εκεί λέμε κάτι δεν πάει καλά. Δεν μπορούσαμε να συνεννοηθούμε ούτε για τα απλά στα αγγλικά.



Συνεχίζουμε σε ένα από τα πιο όμορφα αρχιτεκτονικά αριστουργήματα του κόσμου, τον επιτάφιο ναό της Χατσεπτούτ, της πρώτης βασίλισσας της Αιγύπτου. Αποτελούμενη από τρεις τεχνητές βεράντες που σταδιακά ανεβαίνουν προς την πλαγιά, είναι πραγματικά ένα αξιοθέατο. Αρχίζει ο ξεναγός ένα ποίημα στα αγγλικά μόλις φτάσαμε μέσα στο ναό, εδώ βλέπεται την Χασεμψούτ έγκυο μας λέει και να ψάχνουμε να την δούμε, που είναι βρε άνθρωπέ μου η Χασεμψούτ έγκυος να τον ρωτάμε, παρακάτω το ποίημα αυτός. Δεν καταλάβαινε τίποτα. Μάλλον δεν καταλάβαινε ούτε αυτά που έλεγε γιατί τη μητέρα της Χασεμψούτ έγκυο την είδαμε δύο κολώνες πιο κάτω. Είχε μπερδέψει το ποιηματάκι.





Θερμοκρασία 40 βαθμοί υπό σκιά και εμείς είμαστε στο λιοπύρι. Βλέπω πιο κάτω την τουριστική καφετέρια του ναού. Πάμε λοιπόν οι ανυποψίαστοι τουρίστες που έχουμε μάθει κάτω από την στοργική φτερούγα του Ζαχαρία και παίρνουμε 2 χυμούς τύπου αμίτα από το ψυγείο, ένα νερό και ένα ανθρακούχο νερό. Μαζεύονται στο ταμείο 5 άτομα ‘της καφετέριας’ και στο ταμείο αρχίζει ο ένας να χτυπάει ότι ήθελε από τιμές στο κουμπιουτεράκι και στο τέλος μου δείχνει 23€. Είναι εκείνα τα δευτερόλεπτα που χρειάζεσαι να κάνεις την αλλαγή της ισοτιμίας και να αντιδράσεις, ενώ ο κολλητός έχει ήδη βγάλει την κάρτα να πληρώσει και η κολλητή ψάχνει το πορτοφόλι της να δώσει ψιλά! Ψιλά 23€ (δεν είχε προφανώς ακόμα υπολογίσει την ισοτιμία)! Καταλαβαίνουν οι τύποι του καφέ πως εγώ θα αντιδράσω και παίρνουν το χυμό από τα χέρια του κολλητού και του τον ανοίγουν να τον πιει. Ταυτόχρονα εγώ απομακρύνω την κάρτα του κολλητού από το POS και να φωνάζω στην κολλητή να κλείσει το πορτοφόλι της. Υπάρχει μία αναστάτωση, οι κολλητοί προσπαθούν να καταλάβουν τι γίνεται μέχρι που με βλέπουν να αρπάζω τον άλλο χυμό και το ανθρακούχο νερό. Όπως λοιπόν τα έχω στο χέρι μου και τα πηγαίνω στο ψυγείο, να μου τα τραβάνε από το χέρι οι τύποι του μαγαζιού για να μου τα ανοίξουν και να αναγκαστώ να τα πληρώσω. Με την επέμβαση της κολλητής με άφησαν να τα επιστρέψω και τελικά με ανάγκασαν να πληρώσω 12€ για ένα χυμό αμίτα (που άνοιξαν στον κολλητό) και ένα νερό. Ο ξεναγός απλά δίπλα μου να χαμογελάει.
Γιατί γράφω όλο αυτό το περιστατικό με τόσες λεπτομέρειες και σας κουράζω. Στην Αίγυπτο πρέπει να είσαι συνεχώς προετοιμασμένος πως με τον τρόπο τους θα σε κάνουν να ψωνίσεις. Κανονικά θα έπρεπε να είχα φωνάξει την τουριστική αστυνομία που ήταν παντού στην περιοχή και στην καφετέρια, αλλά με την σύγχυση που πήρα δεν το σκέφτηκα καν.
Φεύγοντας από το καφέ άρχισα να ρωτάω τον ξεναγό γιατί δεν αντέδρασε αλλά δεν καταλάβαινε τίποτα στα αγγλικά. Έξαλλη εγώ, φαινόμουν άλλωστε, άρχισε να καταλαβαίνει πως την άλλη μέρα δεν θα τον έχουμε μαζί μας, οπότε με τον google translator μας είπε πως ναι τελικά ίσως ήταν ακριβές οι τιμές εκεί! Βάση συμφωνημένου προγράμματος θα έπρεπε να γυρίσουμε στο ξενοδοχείο και το βράδυ να μας πήγαινε ο Πίτερ στο φως και ήχος στο Ναό του Καρνάκ. Βάζοντας τυχαία το google maps για να δω πόσο χρόνο έχουμε μέχρι το ξενοδοχείο, αντιλαμβάνομαι πως ο Πίτερ δεν πηγαίνει στο ξενοδοχείο αλλά προς άλλη κατεύθυνση. Google translator και ρωτάω τον ξεναγό που πάμε και μου λέει μία απόσταση 1 ώρας μακριά σε άλλους ναούς. Με τα πολλά ο ξεναγός ήθελε να μας πάει εκεί και να μας βάλει να τον πληρώσουμε επιπλέον χρήματα, καθώς δεν ήταν στο πρόγραμμά μας. Έπρεπε να ήμασταν συνεχώς υποψιασμένοι μαζί του.
Όπως καταλαβαίνετε επενέβη τηλεφωνικώς ο Ζαχαρίας, τον πληρώσαμε για μία μέρα και δεν τον ξαναείδαμε.
Και μιας και πιο πάνω έγραψα για ίντερνετ να αναφέρω πως με το πρόγραμμα που έχω στην Vodafone με 13€ επιπλεόν την ημέρα είχα κανονικά το πρόγραμμά μου στην Αίγυπτο. Είναι ακριβό για 5 μέρες αλλά για επαγγελματικούς λόγους το χρειαζόμουν.
Φτάνοντας μεσημέρι στο ξενοδοχείο φάγαμε με 8€ το άτομο σε έναν εξαιρετικό μπουφέ και έπειτα χαρήκαμε την πισίνα που ήταν δίπλα στον Νείλο. Στιγμές χαλάρωσης σε ένα μαγικό τοπίο.


Το απόγευμα ο Πίτερ ήρθε και μας πήρε για το φως και ήχος στο ναό του Καρνάκ και από εκείνη τη στιγμή έγινε ο νέος Ζαχαρίας. Μας ξεναγούσε παντού με το google translator. Δεν έχω λόγια για να περιγράψω την βραδινή εμπειρία στο ναό του Καρνάκ. Δείτε απλά τις φωτογραφίες που παραθέτω για να καταλάβετε.











Το Λούξορ είναι πραγματικά τουριστικό μέρος προσεγμένο, καθαρό. Καμία σχέση με το Κάιρο. Φεύγοντας από τον Ναό πήγαμε με τον Πίτερ στον παραποτάμιο δρόμο να περπατήσουμε. Γεμάτο μαγαζάκια βαρκούλες σαν το Φλοίσβο ας πούμε, αλλά με πολλά ξυπόλητα παιδάκια που ζητάνε μπαξίσι.


