Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Περιεχόμενα
2η ημέρα (Μπριζ – Αμβέρσα – Χάγη)
Πρωινό ξύπνημα στην ηλιόλουστη Μπριζ. Το πρωινό του ξενοδοχείου ήταν πολύ καλό, μα πιο καλή ήταν η αίθουσα του πρωινού, που ήταν στο ισόγειο του ξενοδοχείου που με τις μεγάλες τζαμαρίες του είχαμε φοβερή ορατότητα στο κανάλι.
Ξανά μία τελευταία βόλτα στη Μπριζ και μετά στο σταθμό για να βγάλουμε εισιτήρια για τον επόμενο προορισμό μας, που ήταν η Αμβέρσα.
Το τρένο όμως θα «αργούσε». Θα έκανε μισή ώρα να έρθει! Αλλά εγώ πολύ θα ήθελα να αργούσε το τρένο πραγματικά, γιατί αυτός ο σταθμός τρένων πέραν του ότι ήταν πολύ ωραίος είχε και καταπληκτικό χώρο για καφέ-αναμονή. Έχω και μια αδυναμία στους σταθμούς των τρένων. Μάλλον φταίει η Αγκάθα Κρίστι που διάβαζα όταν ήμουν μικρή και με έχουν επηρεάσει οι περιγραφές της σχετικά με τα τρένα και τους σταθμούς που πρωταγωνιστούσαν στα έργα της. Τι να πω!
Μα τι σταθμός ήταν αυτός! Ωραία ξύλινα έπιπλα σε διαφορετικά επίπεδα, φωτεινός, με ένα τεράστιο αντίκα ρολόι να κρέμεται από την οροφή. Πως είναι το κυλικείο στο Σταθμό Λαρίσης; Καμία σχέση. Επίσης και το σέρβις ήταν φοβερό. Αυτό το μισάωρο σίγουρα δεν ήταν από τους νεκρούς χρόνους, που τόσο προσπαθώ να αποφύγω στα ταξίδια μου. Αυτό ήταν ένα διάλλειμα για χαλάρωμα σε ένα υπέροχο καφέ στην Brugge, που πάντα θα θυμάμαι.
Μετά από μία ώρα φτάσαμε Αμβέρσα. Πάλι τα πράγματά μας τα αφήσαμε σε ντουλαπάκια του σταθμού. Ε! τι να πω τώρα και για αυτόν τον σιδηροδρομικό σταθμό. Μοναδικός! Επιβλητικός! Απίστευτη αρχιτεκτονική. Το κτίριο είναι μουσειακό. Ένα must see από μόνος του. Χτίστηκε το 1895. Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα δείγματα σιδηροδρομικής αρχιτεκτονικής. Το ύψος του κτιρίου φτάνει μέχρι τα 43μ. Ύψος που ήταν απαραίτητο κάποτε για τον ατμό των μηχανών.
Εδώ δεν καθίσαμε όμως για καφέ γιατί είχαμε πολλά άλλα να δούμε. Μπορεί να καθίσουμε στο γυρισμό, αν «αργήσει» το τρένο κανένα μισάωρο. Μετά τις απαραίτητες φωτογραφίες του σταθμού βγήκαμε στην πόλη.
Αυτή η πόλη ήταν σαφώς πιο μεγάλη από τις δύο προηγούμενες. Δεν θα μπορούσαμε να τη γυρίσουμε ούτε με τα πόδια, ούτε με καραβάκι αλλά ούτε με ποδήλατο που ήθελα πολύ. Αποφασίσαμε να πάρουμε το open bus. Τιμή 13€ το άτομο. Το λεωφορείο μας γύρισε σε όλη την πόλη περιφερειακά ενημερώνοντας μας για ότι βλέπαμε, μέσω των ακουστικών στα Αγγλικά και φτάνοντας στο κέντρο της πόλης κατεβήκαμε προκειμένου να κάνουμε και περιήγηση με τα πόδια.
Κάναμε τα κλασικά, δηλ. κεντρική πλατεία με φωτογραφίες στο κεντρικό συντριβάνι, επίσκεψη στον καθεδρικό, ο οποίος (τι έκπληξη!) είχε μέσα αριστουργηματικούς πίνακες του Rubens, μπύρα σε διπλανή μπυραρία (που μου είχε συστήσει μια Βελγίδα γνωστή μου) την Elfde Gebod (που σημαίνει: ενδεκάτη εντολή), με την πολύ ιδιαίτερη και λίγο κιτς διακόσμηση αγαλμάτων και εικόνων αγίων, για να καταλήξουμε στο λιμάνι της Αμβέρσας, σε πάρκο δίπλα στο κάστρο της για πικ-νικ, μαζί με πολλούς ντόπιους.
Ο καθεδρικός ναός της Παναγίας της Αμβέρσας
Grote Markt
Η μπυραρία Elfde Gebod
Μία οπτική μέρους του μεγάλου λιμανιου της Αμβέρσας
Το άγαλμα του Lange Wapper μπροστά από το Steen Castle του λιμανιου. Ο Lange Wapper ήταν ένας γίγαντας σύμφωνα με την φλαμανδική λαογραφία.
Το παραλιακό πάρκο, μπροστα από το Steen Castle.
Μετά το φαγητό και την απαραίτητη ξεκούραση στα παγκάκια του λιμανιού, για να ολοκληρωθεί η βόλτα μας έπρεπε να πάμε και μία βόλτα και στο εμπορικό κέντρο της πόλης να πάρουμε μια «μυρωδιά» και να επισκεφτούμε αν μπορούσαμε και το σπίτι του Rubens που ήταν εκεί. Πήραμε πάλι το open bus και φτάσαμε στον κεντρικό πεζόδρομο της πόλης. Το σπίτι μουσείο του Rubens τελικά ήταν κλειστό. Πήγαμε τη μοναδική μέρα του χρόνου που ήταν κλειστά. Ήταν πρωτομαγιά. Δεν πειράζει. Τουλάχιστον είδαμε τα έργα του στον καθεδρικό.
Ξανά με το open bus επιστροφή στο σταθμό-μουσείο, πήραμε τα πράγματά μας από τα lock rooms, το τρένο δυστυχώς δεν άργησε και σε δέκα λεπτά πήραμε το τρένο για τον επόμενο προορισμό μας που ήταν η Χάγη, στην οποία θα διανυκτερεύαμε.
Φτάσαμε στη Χάγη μετά από ταξίδι μιας ώρας. Εκεί είχαμε μια μικρή ταλαιπωρία. Και λέω μικρή γιατί στις μικρές πόλεις και οι ταλαιπωρίες είναι ανάλογες. Γι’ αυτό μου αρέσουν οι μικρές πόλεις. Είχα κλείσει ένα ξενοδοχείο λίγο περιφερειακά της πόλης και όχι στο κέντρο της, γιατί στο κέντρο ήταν αρκετά ακριβά. Επίσης είχα σκεφτεί ότι από τη Χάγη ενδεχομένως θα μπορούσαμε να νοικιάσουμε για μία ημέρα αυτοκίνητο για να πάμε στους κήπους Keukenhof, που δεν πήγαινε τρένο και αν το ξενοδοχείο ήταν περιφερειακά της πόλης θα ήταν πιο εύκολο το παρκάρισμα σε σχέση με το κέντρο.
Το περιφερειακό ξενοδοχείο που είχα κλείσει ήταν περίπου 2 χιλιόμετρα μακριά από το κέντρο της πόλης. Μετά από 15 λεπτά διαδρομή με το λεωφορείο και λίγο περπάτημα (περάσαμε και μπροστά από το δικαστήριο της Χάγης) φτάσαμε στο ξενοδοχείο. Εκεί όμως ο receptionist μας ανακοίνωσε ψιλοχαριτολογώντας ότι έχει και καλά νέα και κακά νέα. Τα κακά νέα ήταν ότι δυστυχώς ήταν πλήρεις και δεν υπήρχε δωμάτιο για μας. Χωρίς κόμμα στο λόγο του (προφανώς για να μην προλάβω να πάθω τίποτα), στο καπάκι μας είπε ότι τα καλά νέα είναι ότι είχαν φροντίσει να μας κλείσουν δωμάτιο σε άλλο ξενοδοχείο το οποίο ήταν 2 χλμ. από εκεί.
Τι να κάνουμε λοιπόν; Το αποδεχτήκαμε. Ήταν αργά, ήμασταν κουρασμένοι και ότι και να ήταν αυτό που μας είχαν κλείσει, τώρα θα μέναμε. Μας έστειλαν στο νέο ξενοδοχείο με ταξί παρακαλώ. Τελικά το νέο ξενοδοχείο ήταν στο κέντρο της πόλης, δίπλα στη λίμνη-κανάλι Hofvijver και στο Mauritshuis (δηλ. στα βασικά αξιοθέατα της πόλης), ήταν 4*, πολύ καλύτερο από αυτό που είχα κλείσει και ήταν το Mercure hotel. Για μια ακόμη φορά επιβεβαιώνεται το «ουδέν κακόν αμιγές καλού».
Εγώ παρόλο που προς στιγμήν ανησύχησα (γιατί στα ταξίδια μας κυρίως εγώ είμαι υπεύθυνη για τα ξενοδοχεία που κλείνουμε…και μάλλον και για όλα τα άλλα), τελικά ήμουν πολύ ευχαριστημένη με την εξέλιξη. Τώρα έπρεπε να φρεσκαριστούμε σύντομα προκειμένου να προλάβουμε ένα νυχτερινό happening που θα γινόταν στις 10: 00 στην Madurodam.
Αφού συνήλθαμε από το ευχάριστο σοκ και ξεκουραστήκαμε καμιά ώρα κατά τις 9:30 πήραμε το τραμ (Νο9) και φτάσαμε στη Madurodam. Η Madurodam ήταν ένας χώρος παρουσίασης όλης της Ολλανδίας σε μικρογραφίες. Γέφυρες, λιμάνια, κανάλια, πλατείες του Άμστερνταμ, το δικαστήριο της Χάγης που είχαμε δει και νωρίτερα και πολλά άλλα σε μικρογραφίες. Το ιδιαίτερο της βραδιάς ήταν ότι σε αυτόν τον χώρο γινόταν παρουσίαση της Ιστορίας της Ολλανδίας οπτικοακουστικά με μουσική, λέιζερ και video, τα οποία μέσα στη νύχτα ήταν πολύ εντυπωσιακή. Είδαμε και τις μινιατούρες βέβαια αλλά μέσα στα σκοτάδια. Το περίεργο ήταν ότι δεν πληρώσαμε κανένα εισιτήριο. Δεν ξέρω αν ήταν δωρεάν το θέαμα ή επειδή ήταν αργά ήταν ελεύθερη η είσοδος ή επειδή την ώρα που μπήκαμε έτυχε να μην είναι κάποιος στην είσοδο. Πάντως εμείς περάσαμε ευχάριστα.
H είσοδος του πάρκου
Τα παιχνιδίσματα με τα laiser. Προφανώς δεν μπορώ με τις φωτογταφίες να μεταφέρω το αποτέλεσμα. Ακτίνες, κινούμενες εικόνες, ολογράμματα, μουσική που εξηγούσαν την ιστορία της Ολλανδίας. Τονίστηκε ιδιαίτερα η σχέση που έχει η χώρα με τη θάλασσα.
Η Ολλανδία σε μικρογραφία...τη νύχτα.
Το τραμ του γυρισμού άργησε να περάσει. Περιμέναμε περίπου μισή ώρα στην εξοχή. Ήταν έντεκα και η ώρα, δηλ. αργά, για τα δεδομένα της Χάγης και ήταν λίγο ερημιά. Φτάσαμε πεινασμένοι στη γειτονιά μας, αλλά επειδή ήταν κεντρικό σημείο βρήκαμε πρόχειρο φαγητό στο μοναδικό μαγαζί που ήταν ανοιχτό και φάγαμε για να στηλωθούμε λίγο. Και αυτή ήταν «γεμάτη» μέρα.
Η ιστορία συνεχίζεται....συντόμως.
Πρωινό ξύπνημα στην ηλιόλουστη Μπριζ. Το πρωινό του ξενοδοχείου ήταν πολύ καλό, μα πιο καλή ήταν η αίθουσα του πρωινού, που ήταν στο ισόγειο του ξενοδοχείου που με τις μεγάλες τζαμαρίες του είχαμε φοβερή ορατότητα στο κανάλι.
Ξανά μία τελευταία βόλτα στη Μπριζ και μετά στο σταθμό για να βγάλουμε εισιτήρια για τον επόμενο προορισμό μας, που ήταν η Αμβέρσα.
Το τρένο όμως θα «αργούσε». Θα έκανε μισή ώρα να έρθει! Αλλά εγώ πολύ θα ήθελα να αργούσε το τρένο πραγματικά, γιατί αυτός ο σταθμός τρένων πέραν του ότι ήταν πολύ ωραίος είχε και καταπληκτικό χώρο για καφέ-αναμονή. Έχω και μια αδυναμία στους σταθμούς των τρένων. Μάλλον φταίει η Αγκάθα Κρίστι που διάβαζα όταν ήμουν μικρή και με έχουν επηρεάσει οι περιγραφές της σχετικά με τα τρένα και τους σταθμούς που πρωταγωνιστούσαν στα έργα της. Τι να πω!
Μα τι σταθμός ήταν αυτός! Ωραία ξύλινα έπιπλα σε διαφορετικά επίπεδα, φωτεινός, με ένα τεράστιο αντίκα ρολόι να κρέμεται από την οροφή. Πως είναι το κυλικείο στο Σταθμό Λαρίσης; Καμία σχέση. Επίσης και το σέρβις ήταν φοβερό. Αυτό το μισάωρο σίγουρα δεν ήταν από τους νεκρούς χρόνους, που τόσο προσπαθώ να αποφύγω στα ταξίδια μου. Αυτό ήταν ένα διάλλειμα για χαλάρωμα σε ένα υπέροχο καφέ στην Brugge, που πάντα θα θυμάμαι.
Μετά από μία ώρα φτάσαμε Αμβέρσα. Πάλι τα πράγματά μας τα αφήσαμε σε ντουλαπάκια του σταθμού. Ε! τι να πω τώρα και για αυτόν τον σιδηροδρομικό σταθμό. Μοναδικός! Επιβλητικός! Απίστευτη αρχιτεκτονική. Το κτίριο είναι μουσειακό. Ένα must see από μόνος του. Χτίστηκε το 1895. Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα δείγματα σιδηροδρομικής αρχιτεκτονικής. Το ύψος του κτιρίου φτάνει μέχρι τα 43μ. Ύψος που ήταν απαραίτητο κάποτε για τον ατμό των μηχανών.
Εδώ δεν καθίσαμε όμως για καφέ γιατί είχαμε πολλά άλλα να δούμε. Μπορεί να καθίσουμε στο γυρισμό, αν «αργήσει» το τρένο κανένα μισάωρο. Μετά τις απαραίτητες φωτογραφίες του σταθμού βγήκαμε στην πόλη.
Αυτή η πόλη ήταν σαφώς πιο μεγάλη από τις δύο προηγούμενες. Δεν θα μπορούσαμε να τη γυρίσουμε ούτε με τα πόδια, ούτε με καραβάκι αλλά ούτε με ποδήλατο που ήθελα πολύ. Αποφασίσαμε να πάρουμε το open bus. Τιμή 13€ το άτομο. Το λεωφορείο μας γύρισε σε όλη την πόλη περιφερειακά ενημερώνοντας μας για ότι βλέπαμε, μέσω των ακουστικών στα Αγγλικά και φτάνοντας στο κέντρο της πόλης κατεβήκαμε προκειμένου να κάνουμε και περιήγηση με τα πόδια.
Κάναμε τα κλασικά, δηλ. κεντρική πλατεία με φωτογραφίες στο κεντρικό συντριβάνι, επίσκεψη στον καθεδρικό, ο οποίος (τι έκπληξη!) είχε μέσα αριστουργηματικούς πίνακες του Rubens, μπύρα σε διπλανή μπυραρία (που μου είχε συστήσει μια Βελγίδα γνωστή μου) την Elfde Gebod (που σημαίνει: ενδεκάτη εντολή), με την πολύ ιδιαίτερη και λίγο κιτς διακόσμηση αγαλμάτων και εικόνων αγίων, για να καταλήξουμε στο λιμάνι της Αμβέρσας, σε πάρκο δίπλα στο κάστρο της για πικ-νικ, μαζί με πολλούς ντόπιους.
Ο καθεδρικός ναός της Παναγίας της Αμβέρσας
Grote Markt
Η μπυραρία Elfde Gebod
Μία οπτική μέρους του μεγάλου λιμανιου της Αμβέρσας
Το άγαλμα του Lange Wapper μπροστά από το Steen Castle του λιμανιου. Ο Lange Wapper ήταν ένας γίγαντας σύμφωνα με την φλαμανδική λαογραφία.
Μετά το φαγητό και την απαραίτητη ξεκούραση στα παγκάκια του λιμανιού, για να ολοκληρωθεί η βόλτα μας έπρεπε να πάμε και μία βόλτα και στο εμπορικό κέντρο της πόλης να πάρουμε μια «μυρωδιά» και να επισκεφτούμε αν μπορούσαμε και το σπίτι του Rubens που ήταν εκεί. Πήραμε πάλι το open bus και φτάσαμε στον κεντρικό πεζόδρομο της πόλης. Το σπίτι μουσείο του Rubens τελικά ήταν κλειστό. Πήγαμε τη μοναδική μέρα του χρόνου που ήταν κλειστά. Ήταν πρωτομαγιά. Δεν πειράζει. Τουλάχιστον είδαμε τα έργα του στον καθεδρικό.
Ξανά με το open bus επιστροφή στο σταθμό-μουσείο, πήραμε τα πράγματά μας από τα lock rooms, το τρένο δυστυχώς δεν άργησε και σε δέκα λεπτά πήραμε το τρένο για τον επόμενο προορισμό μας που ήταν η Χάγη, στην οποία θα διανυκτερεύαμε.
Φτάσαμε στη Χάγη μετά από ταξίδι μιας ώρας. Εκεί είχαμε μια μικρή ταλαιπωρία. Και λέω μικρή γιατί στις μικρές πόλεις και οι ταλαιπωρίες είναι ανάλογες. Γι’ αυτό μου αρέσουν οι μικρές πόλεις. Είχα κλείσει ένα ξενοδοχείο λίγο περιφερειακά της πόλης και όχι στο κέντρο της, γιατί στο κέντρο ήταν αρκετά ακριβά. Επίσης είχα σκεφτεί ότι από τη Χάγη ενδεχομένως θα μπορούσαμε να νοικιάσουμε για μία ημέρα αυτοκίνητο για να πάμε στους κήπους Keukenhof, που δεν πήγαινε τρένο και αν το ξενοδοχείο ήταν περιφερειακά της πόλης θα ήταν πιο εύκολο το παρκάρισμα σε σχέση με το κέντρο.
Το περιφερειακό ξενοδοχείο που είχα κλείσει ήταν περίπου 2 χιλιόμετρα μακριά από το κέντρο της πόλης. Μετά από 15 λεπτά διαδρομή με το λεωφορείο και λίγο περπάτημα (περάσαμε και μπροστά από το δικαστήριο της Χάγης) φτάσαμε στο ξενοδοχείο. Εκεί όμως ο receptionist μας ανακοίνωσε ψιλοχαριτολογώντας ότι έχει και καλά νέα και κακά νέα. Τα κακά νέα ήταν ότι δυστυχώς ήταν πλήρεις και δεν υπήρχε δωμάτιο για μας. Χωρίς κόμμα στο λόγο του (προφανώς για να μην προλάβω να πάθω τίποτα), στο καπάκι μας είπε ότι τα καλά νέα είναι ότι είχαν φροντίσει να μας κλείσουν δωμάτιο σε άλλο ξενοδοχείο το οποίο ήταν 2 χλμ. από εκεί.
Τι να κάνουμε λοιπόν; Το αποδεχτήκαμε. Ήταν αργά, ήμασταν κουρασμένοι και ότι και να ήταν αυτό που μας είχαν κλείσει, τώρα θα μέναμε. Μας έστειλαν στο νέο ξενοδοχείο με ταξί παρακαλώ. Τελικά το νέο ξενοδοχείο ήταν στο κέντρο της πόλης, δίπλα στη λίμνη-κανάλι Hofvijver και στο Mauritshuis (δηλ. στα βασικά αξιοθέατα της πόλης), ήταν 4*, πολύ καλύτερο από αυτό που είχα κλείσει και ήταν το Mercure hotel. Για μια ακόμη φορά επιβεβαιώνεται το «ουδέν κακόν αμιγές καλού».
Εγώ παρόλο που προς στιγμήν ανησύχησα (γιατί στα ταξίδια μας κυρίως εγώ είμαι υπεύθυνη για τα ξενοδοχεία που κλείνουμε…και μάλλον και για όλα τα άλλα), τελικά ήμουν πολύ ευχαριστημένη με την εξέλιξη. Τώρα έπρεπε να φρεσκαριστούμε σύντομα προκειμένου να προλάβουμε ένα νυχτερινό happening που θα γινόταν στις 10: 00 στην Madurodam.
Αφού συνήλθαμε από το ευχάριστο σοκ και ξεκουραστήκαμε καμιά ώρα κατά τις 9:30 πήραμε το τραμ (Νο9) και φτάσαμε στη Madurodam. Η Madurodam ήταν ένας χώρος παρουσίασης όλης της Ολλανδίας σε μικρογραφίες. Γέφυρες, λιμάνια, κανάλια, πλατείες του Άμστερνταμ, το δικαστήριο της Χάγης που είχαμε δει και νωρίτερα και πολλά άλλα σε μικρογραφίες. Το ιδιαίτερο της βραδιάς ήταν ότι σε αυτόν τον χώρο γινόταν παρουσίαση της Ιστορίας της Ολλανδίας οπτικοακουστικά με μουσική, λέιζερ και video, τα οποία μέσα στη νύχτα ήταν πολύ εντυπωσιακή. Είδαμε και τις μινιατούρες βέβαια αλλά μέσα στα σκοτάδια. Το περίεργο ήταν ότι δεν πληρώσαμε κανένα εισιτήριο. Δεν ξέρω αν ήταν δωρεάν το θέαμα ή επειδή ήταν αργά ήταν ελεύθερη η είσοδος ή επειδή την ώρα που μπήκαμε έτυχε να μην είναι κάποιος στην είσοδο. Πάντως εμείς περάσαμε ευχάριστα.
H είσοδος του πάρκου
Τα παιχνιδίσματα με τα laiser. Προφανώς δεν μπορώ με τις φωτογταφίες να μεταφέρω το αποτέλεσμα. Ακτίνες, κινούμενες εικόνες, ολογράμματα, μουσική που εξηγούσαν την ιστορία της Ολλανδίας. Τονίστηκε ιδιαίτερα η σχέση που έχει η χώρα με τη θάλασσα.
Η Ολλανδία σε μικρογραφία...τη νύχτα.
Το τραμ του γυρισμού άργησε να περάσει. Περιμέναμε περίπου μισή ώρα στην εξοχή. Ήταν έντεκα και η ώρα, δηλ. αργά, για τα δεδομένα της Χάγης και ήταν λίγο ερημιά. Φτάσαμε πεινασμένοι στη γειτονιά μας, αλλά επειδή ήταν κεντρικό σημείο βρήκαμε πρόχειρο φαγητό στο μοναδικό μαγαζί που ήταν ανοιχτό και φάγαμε για να στηλωθούμε λίγο. Και αυτή ήταν «γεμάτη» μέρα.
Η ιστορία συνεχίζεται....συντόμως.
Attachments
-
310,7 KB Προβολές: 0
-
140,2 KB Προβολές: 0
-
297,6 KB Προβολές: 0
-
223,7 KB Προβολές: 0
-
379,6 KB Προβολές: 0
-
329,8 KB Προβολές: 0
-
284,3 KB Προβολές: 0
-
331,2 KB Προβολές: 0
-
249,8 KB Προβολές: 0
-
212,6 KB Προβολές: 0
-
307,9 KB Προβολές: 0
-
177,7 KB Προβολές: 0
-
137,7 KB Προβολές: 0
-
283,5 KB Προβολές: 0
-
319,8 KB Προβολές: 0
-
320,8 KB Προβολές: 0
-
311,3 KB Προβολές: 0
-
278,1 KB Προβολές: 0
-
276,2 KB Προβολές: 0
-
335,5 KB Προβολές: 0
-
705,4 KB Προβολές: 0
-
260,3 KB Προβολές: 0
-
294,6 KB Προβολές: 0
-
493,8 KB Προβολές: 0