Maou
Member
- Μηνύματα
- 20
- Likes
- 257
- Επόμενο Ταξίδι
- Τουρκία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ναμίμπια, Σοκότρα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση από Ελευθέριος Βενιζέλος
- Πρώτες εντυπώσεις από το Τόγκο - Πρώτη μέρα
- Μέρα δεύτερη - Πρώτη επαφή με το Κπαλιμέ
- Μέρα νούμερο 3 στο Κπαλιμέ
- 4η μέρα στη 4η μεγαλύτερη πόλη του Τόγκο!
- Ημέρα νούμερο 5
- Η καλύτερη μέρα - 6η
- Επιστροφή στο Λομέ - Μέρα νούμερο 7
- Μέρα νούμερο 8
- Η πολύ περίπλοκη αναχώρηση από το Τόγκο - Σκέψεις - Συναισθήματα - Μέρα νούμερο 9 - Τέλος
ΜΕΡΑ ΔΕΥΤΕΡΗ-ΠΡΩΤΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΚΠΑΛΙΜΕ
Το επόμενο πρωινό, άκρως ξεκούραστοι όλοι μιας και κοιμηθήκαμε πολύ το προηγούμενο βράδυ, κατεβήκαμε για πρωινό, το οποίο περιλάμβανε ομελέτα, φρέσκο ψωμί, χυμό, γάλα και καφέ. Όλα τα προϊόντα της χώρας είναι φρεσκότατα και όσο πιο οργανικά γίνεται, και έτσι απολαύσαμε πολλά από τα φαγητά που μας προσφέρθηκαν. Το ψωμί ήταν υπέροχο όπως και η ομελέτα, και εγώ παρότι δεν πολυείμαι του πρωινού, το έφαγα και είπα και ευχαριστώ! Κατά τη διάρκεια του πρωινού ξαφνικά εμφανίστηκε ένας τύπος με αστυνομική στολή, που αποδείχθηκε ότι ήταν ο αρχηγός της αστυνομίας του Κπαλιμέ, και μας διασφάλισε ότι δε θα αντιμετωπίσουμε κανένα πρόβλημα κατά τη διαμονή μας στην περιοχή! Ήταν κάτι που δεν περιμέναμε καθόλου!
Μετά την ευχάριστη αυτή έκπληξη και αφού ολοκληρώσαμε το πρωινό μας, δε ξεχάσαμε τα ψεκαστούμε με το εντομοαπωθητικό , παρότι δεν αισθανθήκαμε την παρουσία πολλών κουνουπιών στο χώρο. Αισθανθήκαμε όμως και με το παραπάνω την υγρασία, η οποία ήταν ακόμα χειρότερη από της Θεσσαλονίκης Οι υπόλοιποι φυσικά έπαιρναν καθημερινά και χάπια για τη μαλάρια. Εγώ πήρα το ρίσκο να μην τα πάρω και δικαιώθηκα, αλλά φυσικά έδωσα ιδιαίτερη προσοχή στον ψεκασμό αλλά και στο να φοράω μακρυμάνικες ενδυμασίες όσο γινόταν.
Έπειτα κατευθυνθήκαμε στην αίθουσα τελετών για λίγη ώρα και μετά από λίγη ώρα πήγαμε σε ένα σπίτι. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής με καθαρό και ξεκούραστο μυαλό θαυμάσαμε την άγρια ομορφιά της Αφρικανικής φύσης καθώς και απορροφήσαμε γενικότερα όσο περισσότερα πράγματα μπορούσαμε! Στην πορεία το βλέμμα μου έπεσε και σε ένα σούπερ μάρκετ, ένα από τα λίγα μαγαζιά που λειτουργούσε με ρεύμα. Οι υποδομές του μας πήγαν πολλές δεκαετίες πίσω και εντύπωση μας έκανε ότι από κάθε προϊόν άντε να υπήρχαν 3 ή 4 τεμάχια. Έπειτα από αυτή τη σύντομη βόλτα φτάσαμε στο σπίτι, όπου για καλή μας έκπληξη μάθαμε ότι εκεί πέρα έμεναν μερικοί Γάλλοι φοιτητές, , που κάναν την πρακτική τους στο Κπαλιμέ, ενώ σπούδαζαν Γεωπονία σε Γαλλικό πανεπιστήμιο φυσικά, αλλά μερικά από τα κατάλοιπα της γαλλικής αποικιοκρατίας, ευνοούν τους τολμηρούς πολίτες της, δίνοντάς τους τέτοιες ευκαιρίες. Ήταν η ευχάριστη έκπληξη του προγράμματος, όλα πολύ καλά και χαμηλών τόνων θα έλεγα παιδιά, ενώ μιλούσαν καλά αγγλικά. Εκεί πέρα γνωρίσαμε τα Γαλλάκια καθώς και είδαμε τι κάνουν και μετά από κάποιες δραστηριότητες μας πρόσφεραν μερικούς ξηρούς καρπούς καθώς και χυμούς ως πρόγευμα και όλα τους ήταν καταπληκτικά. Μέχρι και που πήρα σπίτι μερικά ξηροκάρπια από την πρωτεύουσα!
Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στην πόλη για να την εξερευνήσουμε και έπειτα γυρίσαμε και πάλι για το γνωστό μεσημεριανό. Με το που φάγαμε πήγαμε μαζί με τους ντόπιους φυσικά ξανά βόλτα αλλά πιο μέσα στην πόλη. Πήγαμε στην αγορά της πόλης, η οποία δυστυχώς δεν ήταν ανοιχτή αλλά ερημωμένη, αλλά παρόλα αυτά δε χάσαμε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε το μέρος. Είδαμε ακόμα και πως είναι ένα σχολείο και πάθαμε ένα μικρό σοκ με την κατάσταση που επικρατούσε. Το επίπεδο των υποδομών ήταν αρκετά χαμηλό, τα πάντα ήταν σκονισμένα και σχετικά σκοτεινά, ο πίνακας φυσικά ήταν με κιμωλία και υπήρχαν πάρα πολλά θρανία στα οποία ήταν ενσωματωμένος και ένας πάγκος για να κάθονται οι μαθητές χωρίς να μπορούν να ακουμπάνε πίσω την πλάτη τους.
Έπειτα πήγαμε σε ένα μίνι εμπορικό και είδαμε πάρα πολλά υφάσματα τα οποία ήταν ιδιαίτερα όμορφα και ιδιαίτερα, λόγω της αφρικανικής τους φύσης και αργά η γρήγορα όλοι μας αγοράσαμε από ένα, μιας και ήταν ιδιαίτερα ελκυστικά. Εδώ πέρα τα πάντα λειτουργούν με παζάρι. Παρότι στην αρχή αισθάνθηκα άσχημα να ακολουθήσω μία τέτοια λογική, αντιλήφθηκα ότι κάτι τέτοιο είναι μέρος της κουλτούρας των ντόπιων, οπότε θα έπρεπε να το σεβαστώ. Και στην τελική, είχε πολύ πλάκα η φάση. Το παζάρι λειτουργεί με την εξής λογική. Οι πωλητές θα σου πούνε μία τιμή αρκετά υψηλή στην αρχή μήπως και τσιμπήσεις και το πάρεις κατευθείαν. Στην πορεία όμως αντιλαμβάνεσαι ότι αυτοί είναι οκ με το να στο πουλήσουν σε έκπτωση ακόμα και 60-70% από την αρχική τιμή πώλησης, αν επιμείνεις λίγο. Στην αρχή ομολογώ ότι δεν το είχα καθόλου, ντρεπόμουν και φοβόμουν μην χάσω την ευκαιρία, αλλά μετά από συμβουλές ατόμων από την ελληνική αποστολή που ξέραν από τέτοια, μπήκα γρήγορα στο κλίμα, παίρνοντας θάρρος και αυτοπεποίθηση επιτέλους και φυσικά αγόρασα μερικά υφάσματα για δώρο αλλά και για εμένα. Στη συνέχεια πεταχτήκαμε από το μίνι εμπορικό για να πάμε να πάρουμε νερό να πιούμε και αντιληφθήκαμε τι εστί οδήγηση στο Κπαλιμέ. Παραλίγο να μας πατήσει ένα μηχανάκι το οποίο δεν μας περίμενε να περάσουμε το δρόμο, σε συνδυασμό με την αφέλεια μίας κοπέλας που μας υπέδειξε εντελώς λανθασμένα να περάσουμε το δρόμο και από τότε ήμασταν 2 και 3 φορές πιο προσεκτικοί, πράγμα που όπως καταλάβαμε έκανε ντόπιους που μας βλέπαν από τριγύρω να γελάνε μαζί μας.
Γενικά η οδήγηση στο Τόγκο είναι 100 φορές πιο τρομακτική από της Θεσσαλονίκης, και αυτό νομίζω τα λέει όλα. Υπάρχει πολύ μεγάλη τρέλα, κανείς δεν περιμένει κανέναν, δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου φανάρια και σήματα, δεν υπάρχει φυσικά καμία προτεραιότητα αλλά περισσότερο η λογική του όποιος χωθεί πρόλαβε. Δεν ήταν λίγες οι φορές που είδαμε τροχαίο να γίνεται live στο δρόμο, ενώ πολλά ταξί στα οποία ανεβήκαμε αλλά και γενικότερα αμάξια που είδαμε στο δρόμο είχαν είτε σπασμένο προφυλακτήρα ή/και μπροστινό τζάμι. Και δυστυχώς δεν είναι τόσο εφικτό οικονομικά για τους ίδιους να το επιδιορθώσουν.
Έπειτα από αυτήν την πολύ ενδιαφέρουσα βόλτα, και ενώ κάποιοι μάλλον μετάνιωσαν που δεν πήραν ύφασμα, κατευθυνθήκαμε προς το σπίτι των Γάλλων. Εκεί πέρα εκτός από αυτούς μας περίμενε ένα πλήθος μικρών και μεγάλων ντόπιων ανθρώπων, και στήθηκε ένα αξέχαστο και μεγάλο γλέντι, με χορό, τραγούδι και φωτογραφίες με τα παιδάκια. Όλη η εμπειρία φυσικά πολύ εντυπωσιακή και πρωτόγνωρη για εμάς. Ήταν από τις πολλές φορές που έπιασε τον εαυτό μου να αναρωτιέται <<Το ζω στην αλήθεια όλο αυτό ή είναι κάποια φάρσα;>>. Ήταν ένα από τα πολλά σουρεαλιστικά θεάματα που ζήσαμε. Ταυτόχρονα βρήκαμε και έναν ράφτη, μέσω του Σελόμ, ο οποίος μετέτρεψε το ύφασμα που αγόρασα για εμένα σε πουκάμισο, το οποίο με το έφερε την επομένη και γενικά έμεινα αρκετά ευχαριστημένος από τη δουλειά του. Γενικά μετά από 2 μέρες στο Τόγκο αντιληφθήκαμε και το πόσο φθηνά είναι τα πράγματα στη χώρα σε σχέση με την Ελλάδα. Το ύφασμα μαζί με τη δουλειά του ράπτη κόστισαν γύρω στα 10 ευρώ. Και το συγκεκριμένο πουκάμισο το αγαπάω πραγματικά!
Έπειτα φάγαμε βραδινό και θα αναφερθώ σε ένα συγκεκριμένο σημείο προτού ολοκληρώσω την ανάλυση της δεύτερης ημέρας. Εγώ δεν ολοκλήρωσα την μερίδα του φαγητού μου, την είχα αφήσει μισογεμάτη. Ένα από τα παιδιά από το Τόγκο μου ζήτησε αν μπορούσε να φάει από αυτά που είχαν περισσέψει. Συμφώνησα και το παιδί με μεγάλη χαρά συνέχισε να τρώει το περίσσευμά μου. Έπειτα πήγαμε στο ξενοδοχείο και ξεκουραστήκαμε.
Το επόμενο πρωινό, άκρως ξεκούραστοι όλοι μιας και κοιμηθήκαμε πολύ το προηγούμενο βράδυ, κατεβήκαμε για πρωινό, το οποίο περιλάμβανε ομελέτα, φρέσκο ψωμί, χυμό, γάλα και καφέ. Όλα τα προϊόντα της χώρας είναι φρεσκότατα και όσο πιο οργανικά γίνεται, και έτσι απολαύσαμε πολλά από τα φαγητά που μας προσφέρθηκαν. Το ψωμί ήταν υπέροχο όπως και η ομελέτα, και εγώ παρότι δεν πολυείμαι του πρωινού, το έφαγα και είπα και ευχαριστώ! Κατά τη διάρκεια του πρωινού ξαφνικά εμφανίστηκε ένας τύπος με αστυνομική στολή, που αποδείχθηκε ότι ήταν ο αρχηγός της αστυνομίας του Κπαλιμέ, και μας διασφάλισε ότι δε θα αντιμετωπίσουμε κανένα πρόβλημα κατά τη διαμονή μας στην περιοχή! Ήταν κάτι που δεν περιμέναμε καθόλου!

Μετά την ευχάριστη αυτή έκπληξη και αφού ολοκληρώσαμε το πρωινό μας, δε ξεχάσαμε τα ψεκαστούμε με το εντομοαπωθητικό , παρότι δεν αισθανθήκαμε την παρουσία πολλών κουνουπιών στο χώρο. Αισθανθήκαμε όμως και με το παραπάνω την υγρασία, η οποία ήταν ακόμα χειρότερη από της Θεσσαλονίκης Οι υπόλοιποι φυσικά έπαιρναν καθημερινά και χάπια για τη μαλάρια. Εγώ πήρα το ρίσκο να μην τα πάρω και δικαιώθηκα, αλλά φυσικά έδωσα ιδιαίτερη προσοχή στον ψεκασμό αλλά και στο να φοράω μακρυμάνικες ενδυμασίες όσο γινόταν.
Έπειτα κατευθυνθήκαμε στην αίθουσα τελετών για λίγη ώρα και μετά από λίγη ώρα πήγαμε σε ένα σπίτι. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής με καθαρό και ξεκούραστο μυαλό θαυμάσαμε την άγρια ομορφιά της Αφρικανικής φύσης καθώς και απορροφήσαμε γενικότερα όσο περισσότερα πράγματα μπορούσαμε! Στην πορεία το βλέμμα μου έπεσε και σε ένα σούπερ μάρκετ, ένα από τα λίγα μαγαζιά που λειτουργούσε με ρεύμα. Οι υποδομές του μας πήγαν πολλές δεκαετίες πίσω και εντύπωση μας έκανε ότι από κάθε προϊόν άντε να υπήρχαν 3 ή 4 τεμάχια. Έπειτα από αυτή τη σύντομη βόλτα φτάσαμε στο σπίτι, όπου για καλή μας έκπληξη μάθαμε ότι εκεί πέρα έμεναν μερικοί Γάλλοι φοιτητές, , που κάναν την πρακτική τους στο Κπαλιμέ, ενώ σπούδαζαν Γεωπονία σε Γαλλικό πανεπιστήμιο φυσικά, αλλά μερικά από τα κατάλοιπα της γαλλικής αποικιοκρατίας, ευνοούν τους τολμηρούς πολίτες της, δίνοντάς τους τέτοιες ευκαιρίες. Ήταν η ευχάριστη έκπληξη του προγράμματος, όλα πολύ καλά και χαμηλών τόνων θα έλεγα παιδιά, ενώ μιλούσαν καλά αγγλικά. Εκεί πέρα γνωρίσαμε τα Γαλλάκια καθώς και είδαμε τι κάνουν και μετά από κάποιες δραστηριότητες μας πρόσφεραν μερικούς ξηρούς καρπούς καθώς και χυμούς ως πρόγευμα και όλα τους ήταν καταπληκτικά. Μέχρι και που πήρα σπίτι μερικά ξηροκάρπια από την πρωτεύουσα!

Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στην πόλη για να την εξερευνήσουμε και έπειτα γυρίσαμε και πάλι για το γνωστό μεσημεριανό. Με το που φάγαμε πήγαμε μαζί με τους ντόπιους φυσικά ξανά βόλτα αλλά πιο μέσα στην πόλη. Πήγαμε στην αγορά της πόλης, η οποία δυστυχώς δεν ήταν ανοιχτή αλλά ερημωμένη, αλλά παρόλα αυτά δε χάσαμε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε το μέρος. Είδαμε ακόμα και πως είναι ένα σχολείο και πάθαμε ένα μικρό σοκ με την κατάσταση που επικρατούσε. Το επίπεδο των υποδομών ήταν αρκετά χαμηλό, τα πάντα ήταν σκονισμένα και σχετικά σκοτεινά, ο πίνακας φυσικά ήταν με κιμωλία και υπήρχαν πάρα πολλά θρανία στα οποία ήταν ενσωματωμένος και ένας πάγκος για να κάθονται οι μαθητές χωρίς να μπορούν να ακουμπάνε πίσω την πλάτη τους.

Έπειτα πήγαμε σε ένα μίνι εμπορικό και είδαμε πάρα πολλά υφάσματα τα οποία ήταν ιδιαίτερα όμορφα και ιδιαίτερα, λόγω της αφρικανικής τους φύσης και αργά η γρήγορα όλοι μας αγοράσαμε από ένα, μιας και ήταν ιδιαίτερα ελκυστικά. Εδώ πέρα τα πάντα λειτουργούν με παζάρι. Παρότι στην αρχή αισθάνθηκα άσχημα να ακολουθήσω μία τέτοια λογική, αντιλήφθηκα ότι κάτι τέτοιο είναι μέρος της κουλτούρας των ντόπιων, οπότε θα έπρεπε να το σεβαστώ. Και στην τελική, είχε πολύ πλάκα η φάση. Το παζάρι λειτουργεί με την εξής λογική. Οι πωλητές θα σου πούνε μία τιμή αρκετά υψηλή στην αρχή μήπως και τσιμπήσεις και το πάρεις κατευθείαν. Στην πορεία όμως αντιλαμβάνεσαι ότι αυτοί είναι οκ με το να στο πουλήσουν σε έκπτωση ακόμα και 60-70% από την αρχική τιμή πώλησης, αν επιμείνεις λίγο. Στην αρχή ομολογώ ότι δεν το είχα καθόλου, ντρεπόμουν και φοβόμουν μην χάσω την ευκαιρία, αλλά μετά από συμβουλές ατόμων από την ελληνική αποστολή που ξέραν από τέτοια, μπήκα γρήγορα στο κλίμα, παίρνοντας θάρρος και αυτοπεποίθηση επιτέλους και φυσικά αγόρασα μερικά υφάσματα για δώρο αλλά και για εμένα. Στη συνέχεια πεταχτήκαμε από το μίνι εμπορικό για να πάμε να πάρουμε νερό να πιούμε και αντιληφθήκαμε τι εστί οδήγηση στο Κπαλιμέ. Παραλίγο να μας πατήσει ένα μηχανάκι το οποίο δεν μας περίμενε να περάσουμε το δρόμο, σε συνδυασμό με την αφέλεια μίας κοπέλας που μας υπέδειξε εντελώς λανθασμένα να περάσουμε το δρόμο και από τότε ήμασταν 2 και 3 φορές πιο προσεκτικοί, πράγμα που όπως καταλάβαμε έκανε ντόπιους που μας βλέπαν από τριγύρω να γελάνε μαζί μας.
Γενικά η οδήγηση στο Τόγκο είναι 100 φορές πιο τρομακτική από της Θεσσαλονίκης, και αυτό νομίζω τα λέει όλα. Υπάρχει πολύ μεγάλη τρέλα, κανείς δεν περιμένει κανέναν, δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου φανάρια και σήματα, δεν υπάρχει φυσικά καμία προτεραιότητα αλλά περισσότερο η λογική του όποιος χωθεί πρόλαβε. Δεν ήταν λίγες οι φορές που είδαμε τροχαίο να γίνεται live στο δρόμο, ενώ πολλά ταξί στα οποία ανεβήκαμε αλλά και γενικότερα αμάξια που είδαμε στο δρόμο είχαν είτε σπασμένο προφυλακτήρα ή/και μπροστινό τζάμι. Και δυστυχώς δεν είναι τόσο εφικτό οικονομικά για τους ίδιους να το επιδιορθώσουν.
Έπειτα από αυτήν την πολύ ενδιαφέρουσα βόλτα, και ενώ κάποιοι μάλλον μετάνιωσαν που δεν πήραν ύφασμα, κατευθυνθήκαμε προς το σπίτι των Γάλλων. Εκεί πέρα εκτός από αυτούς μας περίμενε ένα πλήθος μικρών και μεγάλων ντόπιων ανθρώπων, και στήθηκε ένα αξέχαστο και μεγάλο γλέντι, με χορό, τραγούδι και φωτογραφίες με τα παιδάκια. Όλη η εμπειρία φυσικά πολύ εντυπωσιακή και πρωτόγνωρη για εμάς. Ήταν από τις πολλές φορές που έπιασε τον εαυτό μου να αναρωτιέται <<Το ζω στην αλήθεια όλο αυτό ή είναι κάποια φάρσα;>>. Ήταν ένα από τα πολλά σουρεαλιστικά θεάματα που ζήσαμε. Ταυτόχρονα βρήκαμε και έναν ράφτη, μέσω του Σελόμ, ο οποίος μετέτρεψε το ύφασμα που αγόρασα για εμένα σε πουκάμισο, το οποίο με το έφερε την επομένη και γενικά έμεινα αρκετά ευχαριστημένος από τη δουλειά του. Γενικά μετά από 2 μέρες στο Τόγκο αντιληφθήκαμε και το πόσο φθηνά είναι τα πράγματα στη χώρα σε σχέση με την Ελλάδα. Το ύφασμα μαζί με τη δουλειά του ράπτη κόστισαν γύρω στα 10 ευρώ. Και το συγκεκριμένο πουκάμισο το αγαπάω πραγματικά!

Έπειτα φάγαμε βραδινό και θα αναφερθώ σε ένα συγκεκριμένο σημείο προτού ολοκληρώσω την ανάλυση της δεύτερης ημέρας. Εγώ δεν ολοκλήρωσα την μερίδα του φαγητού μου, την είχα αφήσει μισογεμάτη. Ένα από τα παιδιά από το Τόγκο μου ζήτησε αν μπορούσε να φάει από αυτά που είχαν περισσέψει. Συμφώνησα και το παιδί με μεγάλη χαρά συνέχισε να τρώει το περίσσευμά μου. Έπειτα πήγαμε στο ξενοδοχείο και ξεκουραστήκαμε.