Fanie
Member
Περιεχόμενα
Την επομένη ο καιρός είχε βελτιωθεί και τα σύννεφα είχαν λιγοστέψει αισθητά. Αφήσαμε τη Στεμνίτσα και οδηγώντας με προσοχή ανάμεσα στις σκόρπιες καθιζήσεις του δρόμου, φτάσαμε στη Δημητσάνα γύρω στις έντεκα το πρωί.
Την ώρα εκείνη ο ήλιος έπεφτε άπλετος στους χάλκινους τρούλους του ναού της Αγίας Κυριακής και του καμπαναριού της. Άδικα έψαχνα να βρω μια καλή γωνία για να βγάλω όσες φωτογραφίες μπορούσα πριν καταφθάσει η συννεφιά: τα καλώδια που αιωρούνταν ολόγυρα κατά ομάδες με σαμπόταραν κατ' εξακολούθηση. Αποφασίσαμε να ανεβούμε τον λόφο και να θαυμάσουμε τη θέα από την πλατεία της Αγίας Κυριακής. Εκεί βρήκαμε και την Δημόσια Βιβλιοθήκη της Δημητσάνας που στα χρόνια της επανάστασης εφοδίαζε με το χαρτί των βιβλίων της τους κατασκευαστές δυναμιτών. Σήμερα λειτουργεί ως δανειστική βιβλιοθήκη κι ως μινιόν μουσείο, με εκθέματα τη σέλα του αλόγου του Παπαφλέσσα και τη λάρνακα με τα οστά του Παλαιών Πατρών Γερμανού. Από το Δημοτικό Σχολείο που στεγάζεται στο ίδιο κτίριο ακούγαμε τα παιδιά να τραγουδούν, ένεκα που πλησίαζε η 28η Οκτωβρίου και με τη μουσική τους υπόκρουση αφήσαμε την πλατεία της Αγίας Κυριακής.
Στη συνέχεια η εκδρομή μας θα αποκτούσε εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Θα πηγαίναμε στο υπαίθριο μουσείο υδροκίνησης, δυο χιλιόμετρα από τη Δημητσάνα, για να μάθουμε πώς η δύναμη του νερού κινεί αλευρόμυλους, νεροτριβές και μπαρουτόμυλους, αλλά και πώς βοηθά στη λειτουργία των ρακοκάζανων και των βυρσοδεψείων. Ακολουθώντας τις πινακίδες πήραμε τον δρόμο που οδηγούσε στο μουσείο. Προσπεράσαμε το τεράστιο άδειο πάρκινγκ και διακόσια μέτρα μετά αφήναμε το αυτοκίνητο μπροστά στην είσοδο των εγκαταστάσεων. Πριν μπούμε μέσα κάναμε μια σύντομη βόλτα στο κεφαλάρι του Αγιανιού, με τα ψηλά πλατάνια και το κελαρυστό νερό. Ήταν το νερό από το ίδιο αυτό κεφαλάρι που λειτουργούσε πολλούς από τους μπαρουτόμυλους της Δημητσάνας τον καιρό της Επανάστασης.

Στο εκδοτήριο εισιτηρίων πληρώσαμε 3? ο καθένας (εάν είχα θυμηθεί να φέρω μαζί μου το πάσο μου θα έδινα 1,5 ?). Το μουσείο στεγάζεται σε μια σειρά από αναπαλαιωμένα κτίρια που το καθένα τους αποτελεί μια ολοκληρωμένη θεματική ενότητα (νεροτριβή/νερόμυλος, μπαρουτόμυλος, βυρσοδεψείο) εμπλουτισμένη με πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό. Έχουν επίσης ανασυσταθεί οι κατοικίες του μυλωνά και του βυρσοδέψη. Ακολουθήσαμε τις προτεινόμενες διαδρομές που μας πήγαιναν από σπιτάκι σε σπιτάκι ανάμεσα στα τρεχούμενα νερά.


Φτάσαμε μέχρι και τους κατεστραμμένους μπαρουτόμυλους κι εκεί αποφασίσαμε ότι είχαμε εκπαιδευτεί αρκετά και ότι ήταν καιρός να πάμε κάπου να φάμε.
Μας είχαν μιλήσει για την Ζέρζοβα, μία ταβέρνα στο χωριό Παναγιά, δεκατρία χιλιόμετρα έξω από την Δημητσάνα. Όταν φτάσαμε συναντήσαμε ένα όμορφο, αλλά έρημο χωριό. Άνθρωπος δεν φαινόταν πουθενά και την ταβέρνα που ψάχναμε την βρήκαμε κλειστή. Καθώς όμως ετοιμαζόμασταν να πάρουμε τον δρόμο του γυρισμού ένας παππούς μας πρόσεξε και φώναξε τη μητέρα του ιδιοκτήτη του μαγαζιού που ήρθε και μας άνοιξε και μας έστρωσε να φάμε.
Γυρίσαμε στη Στεμνίτσα αργά το απόγευμα και βγήκαμε για μια βόλτα στο χωριό σκεπτόμενοι την επόμενη ημέρα. Την ημέρα που θα περνούσαμε τα σύνορα.
Την ώρα εκείνη ο ήλιος έπεφτε άπλετος στους χάλκινους τρούλους του ναού της Αγίας Κυριακής και του καμπαναριού της. Άδικα έψαχνα να βρω μια καλή γωνία για να βγάλω όσες φωτογραφίες μπορούσα πριν καταφθάσει η συννεφιά: τα καλώδια που αιωρούνταν ολόγυρα κατά ομάδες με σαμπόταραν κατ' εξακολούθηση. Αποφασίσαμε να ανεβούμε τον λόφο και να θαυμάσουμε τη θέα από την πλατεία της Αγίας Κυριακής. Εκεί βρήκαμε και την Δημόσια Βιβλιοθήκη της Δημητσάνας που στα χρόνια της επανάστασης εφοδίαζε με το χαρτί των βιβλίων της τους κατασκευαστές δυναμιτών. Σήμερα λειτουργεί ως δανειστική βιβλιοθήκη κι ως μινιόν μουσείο, με εκθέματα τη σέλα του αλόγου του Παπαφλέσσα και τη λάρνακα με τα οστά του Παλαιών Πατρών Γερμανού. Από το Δημοτικό Σχολείο που στεγάζεται στο ίδιο κτίριο ακούγαμε τα παιδιά να τραγουδούν, ένεκα που πλησίαζε η 28η Οκτωβρίου και με τη μουσική τους υπόκρουση αφήσαμε την πλατεία της Αγίας Κυριακής.
Στη συνέχεια η εκδρομή μας θα αποκτούσε εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Θα πηγαίναμε στο υπαίθριο μουσείο υδροκίνησης, δυο χιλιόμετρα από τη Δημητσάνα, για να μάθουμε πώς η δύναμη του νερού κινεί αλευρόμυλους, νεροτριβές και μπαρουτόμυλους, αλλά και πώς βοηθά στη λειτουργία των ρακοκάζανων και των βυρσοδεψείων. Ακολουθώντας τις πινακίδες πήραμε τον δρόμο που οδηγούσε στο μουσείο. Προσπεράσαμε το τεράστιο άδειο πάρκινγκ και διακόσια μέτρα μετά αφήναμε το αυτοκίνητο μπροστά στην είσοδο των εγκαταστάσεων. Πριν μπούμε μέσα κάναμε μια σύντομη βόλτα στο κεφαλάρι του Αγιανιού, με τα ψηλά πλατάνια και το κελαρυστό νερό. Ήταν το νερό από το ίδιο αυτό κεφαλάρι που λειτουργούσε πολλούς από τους μπαρουτόμυλους της Δημητσάνας τον καιρό της Επανάστασης.

Στο εκδοτήριο εισιτηρίων πληρώσαμε 3? ο καθένας (εάν είχα θυμηθεί να φέρω μαζί μου το πάσο μου θα έδινα 1,5 ?). Το μουσείο στεγάζεται σε μια σειρά από αναπαλαιωμένα κτίρια που το καθένα τους αποτελεί μια ολοκληρωμένη θεματική ενότητα (νεροτριβή/νερόμυλος, μπαρουτόμυλος, βυρσοδεψείο) εμπλουτισμένη με πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό. Έχουν επίσης ανασυσταθεί οι κατοικίες του μυλωνά και του βυρσοδέψη. Ακολουθήσαμε τις προτεινόμενες διαδρομές που μας πήγαιναν από σπιτάκι σε σπιτάκι ανάμεσα στα τρεχούμενα νερά.


Φτάσαμε μέχρι και τους κατεστραμμένους μπαρουτόμυλους κι εκεί αποφασίσαμε ότι είχαμε εκπαιδευτεί αρκετά και ότι ήταν καιρός να πάμε κάπου να φάμε.
Μας είχαν μιλήσει για την Ζέρζοβα, μία ταβέρνα στο χωριό Παναγιά, δεκατρία χιλιόμετρα έξω από την Δημητσάνα. Όταν φτάσαμε συναντήσαμε ένα όμορφο, αλλά έρημο χωριό. Άνθρωπος δεν φαινόταν πουθενά και την ταβέρνα που ψάχναμε την βρήκαμε κλειστή. Καθώς όμως ετοιμαζόμασταν να πάρουμε τον δρόμο του γυρισμού ένας παππούς μας πρόσεξε και φώναξε τη μητέρα του ιδιοκτήτη του μαγαζιού που ήρθε και μας άνοιξε και μας έστρωσε να φάμε.
Γυρίσαμε στη Στεμνίτσα αργά το απόγευμα και βγήκαμε για μια βόλτα στο χωριό σκεπτόμενοι την επόμενη ημέρα. Την ημέρα που θα περνούσαμε τα σύνορα.