gkalla
Member
- Μηνύματα
- 1.658
- Likes
- 8.759
- Επόμενο Ταξίδι
- Ισπανία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Πόρτο
Φτάσαμε στο αεροδρόμιο της Λισσαβόνας στις 14:30. Αναζητήσαμε τον υπάλληλο της εταιρείας ενοικίασης του αυτοκινήτου (Centauro) που υποτίθεται κανονίζει τη μεταφορά των πελατών στα γραφεία τους αλλά δεν… Έτσι αναγκαστήκαμε να περπατήσουμε ως εκεί κουβαλώντας τις αποσκευές μας. Περιμέναμε αρκετά για να εξυπηρετηθούμε παίρνοντας μια πρώτη γεύση από την χαλαρότητα των Πορτογάλων.
Τελικά παραλάβαμε το όχημα έναντι του πολύ χαμηλού αντιτίμου των 60€ για 3 ημέρες και ξεκινήσαμε για το Πόρτο. Θα ακολουθούσαμε ευτυχώς δρόμους που θα μπορούσαμε να πληρώσουμε διόδια με τον παραδοσιακό τρόπο. Έτσι δεν χρειάστηκε να αγοράσουμε το ειδικό μηχάνημα για τα ηλεκτρονικά διόδια που είναι απολύτως απαραίτητο σε αρκετούς άλλους εθνικούς δρόμους της χώρας.
Μετά από μια διαδρομή που περνούσε μέσα από αρκετές περιοχές που το προηγούμενο καλοκαίρι είχαν υποστεί της συνέπειες της μεγάλης φωτιάς, φτάσαμε στο Πόρτο. Το διαμέρισμα που είχαμε κλείσει ήταν κοντά στον κεντρικότερο σταθμό μετρό της πόλης Trindade, εκεί που διασταυρώνονται όλες οι γραμμές του δικτύου.
Τηλεφωνήσαμε στην εταιρεία που διαχειριζόταν το διαμέρισμα και με χαλαρότητα μας ανακοίνωσαν πως θα καθυστερούσαν να έρθουν να μας ανοίξουν. Μας πρότειναν δε, ευγενικότατα (??!!), αν θέλουμε να κάνουμε μια βόλτα στην περιοχή για να μην βαρεθούμε.
Όταν επιτέλους κατορθώσαμε να μπούμε και να τακτοποιηθούμε στο διαμέρισμα η ώρα ήταν αρκετά περασμένη. Αποφασίσαμε έτσι να κάνουμε μια μικρή βόλτα στην περιοχή και να την συνδυάσουμε με φαγητό.
Ξεκινήσαμε από τον εμπορικό δρόμο της Santa Catarina που ήταν δίπλα μας και κατηφορίσαμε για να δούμε την Capela das Almas, μια όμορφη εκκλησία του 18ου αιώνα επενδυμένη με τα κλασικά πορτογαλικά πλακάκια azulejos.
Περάσαμε από την κεντρική αγορά της πόλης (Mercado do Bolhão) που ήταν κλειστή, όχι μόνο λόγω ώρας, αλλά γενικότερα καθώς γινόταν ριζική ανακαίνιση. Η βόλτα μας έκλεισε με την πλατεία Liberdade και το Δημαρχείο του Πόρτο.
Σε όλη αυτή την διαδρομή είχαμε διαπιστώσει ότι τα εστιατόρια που συναντούσαμε ήταν κλειστά. Ρωτώντας μάθαμε πως τις Κυριακές λίγα ανοίγουν και μας είπαν πως αν θέλαμε να φάμε θα έπρεπε να πάμε σε πιο τουριστικές περιοχές. Τα σημάδια χαλαρότητας των κατοίκων αυτής της χώρας πλήθαιναν ώρα με την ώρα.
Ευτυχώς καταφέραμε τελικά να βρούμε ένα καλό εστιατόριο και να απολαύσουμε μαζί με το φαγητό μας ένα ωραίο κρασί από την ξεχωριστή οινοποιητική περιοχή της κοιλάδας του Douro.
Ξυπνήσαμε το επόμενο πρωί χαλαροί και έτοιμοι να χορτάσουμε με τις εικόνες που θα μας προσέφερε η πόλη. Ως υπέρ-οργανωτικός που είμαι είχα δει ότι στην γειτονιά υπήρχε ένας μικρός φούρνος. Μέσω της λειτουργίας Street view του Google είχα διαπιστώσει πως στην βιτρίνα του, εκτός των άλλων, φαίνονταν και τα εξαιρετικά γλυκάκια της Πορτογαλίας, τα pasteis de nata. Άκουσα τις σχετικές κοροϊδίες από τους συνταξιδιώτες μου (εσύ δεν χρειαζόταν να έρθεις, τα έχεις δει όλα από πριν στο google και άλλα τέτοια) αλλά όταν έφαγαν τα πρώτα φρεσκότατα γλυκάκια σταμάτησαν το δούλεμα.
Κατηφορίζοντας προς το κέντρο είδαμε ωραία γκράφιτι στους τοίχους ενός κτιρίου στο σύγχρονο κομμάτι της πόλης.
Πρώτη στάση στην πλατεία Liberdade και το Δημαρχείο για να τα δούμε και στο φως της ημέρας.
Μπήκαμε στα στενά της πόλης με σκοπό να κινηθούμε προς τον πύργο των κληρικών (Torre dos Clérigos) και συνεχίσαμε να απολαμβάνουμε τις καλλιτεχνικές αλλά και χιουμοριστικές εικόνες της πόλης.
Φτάσαμε στην περιοχή της Praça de Lisboa, μιας πλατείας πολύ ιδιαίτερης, σε ορόφους, όπου στον πάνω όροφο έχει φυτεμένες μεγάλες ελιές. Δίπλα ακριβώς είναι και το Πανεπιστήμιο του Πόρτο.
Στο έναν δρόμο της πλατείας βρίσκεται και το βιβλιοπωλείο Livraria Lello, ένα πολύ όμορφο κτίριο στο οποίο μπορούσες να δεις το εσωτερικό του πληρώνοντας εισιτήριο 4 €! Λέγεται πως από την εσωτερική του σκάλα πήραν την ιδέα για την αντίστοιχη της σειράς ταινιών του Χάρι Πότερ.
Στην περιοχή υπάρχει και το Centro Portugues de Fotografia, ωραίο κτίριο του 1767 που παλαιότερα είχε χρησιμοποιηθεί ως δικαστήριο αλλά και ως φυλακή ενώ τώρα είναι μουσείο και έκθεση φωτογραφίας. Η είσοδος είναι δωρεάν αλλά εμείς δεν μπορούσαμε να μπούμε καθώς τις Δευτέρες παραμένει κλειστό. Επίσης υπάρχει και η εκκλησία Igreja do Carmo με τα γνωστά πια azulejos.
Και βέβαια παντού υπάρχει μια γάτα… και δύο μη σου πω.
Κάτω από την πλατεία Praça de Lisboa βρίσκεται και ο πύργος-καμπαναριό των κληρικών ένα από τα σήματα κατατεθέντα του Πόρτο. Από την κορυφή του έχει ωραία θέα αλλά έχει και 240 σκαλιά για να ανέβεις. Έτσι την θέα του Πόρτο από εκεί… δεν την είδαμε.
Συνεχίσαμε στην Rua das Flores, έναν πεζόδρομο γεμάτο με παραδοσιακά στολισμένα κτίρια (με διαφορετικά πλακάκια το καθένα), μικρά μαγαζάκια που πουλάνε πράγματα από φελλό, τσάντες, παπούτσια και ένα σωρό μικροπράγματα αλλά και μικρά και μεγάλα μπαράκια, εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία κλπ.
Πήραμε μια δεύτερη γερή δόση από pasteis de nata μαζί με καφεδάκι στο θεωρητικά καλύτερο ζαχαροπλαστείο της πόλης (Nata Lisboa) και καταλήξαμε στον σταθμό τραίνων São Bento με την πολύ ωραία διακόσμηση από azulejos στο εσωτερικό του. Οι παραστάσεις απεικονίζουν από ιστορικές στιγμές έως και την βουκολική ζωή της χώρας.
Σειρά είχε ο καθεδρικός ναός (Se Catedral) που βρίσκεται σε μια αρκετά ενδιαφέρουσα περιοχή της πόλης και διαθέτει (κυρίως από την μια πλευρά) ωραία θέα προς την παλιά πόλη, το ποτάμι αλλά και την Gaia.
Ακολουθήσαμε τον δρόμο δίπλα από τον καθεδρικό για να διασχίσουμε την γέφυρα Ponte D. Luis I, το δεύτερο σύμβολο της πόλης με κατεύθυνση προς την Gaia. Η Ponte D. Luis I είναι μια περίεργη ψηλή γέφυρα με δύο επίπεδα την οποία μπορείς να διασχίσεις με τα πόδια και να απολαύσεις την εξαιρετική θέα τόσο προς την πόλη όσο και προς το ποτάμι. Στο πάνω επίπεδο περνά το μετρό αλλά έχει και πεζοδρόμια οπότε δεν χάσαμε την ευκαιρία να δούμε την θέα από εκεί ψηλά.
Απέναντι είναι η περιοχή της Gaia με πολλά από τα οινοποιεία της πόλης να βρίσκονται εδώ κατά μήκος του ποταμού. Σε αρκετά από αυτά προσφέρονται ξεναγήσεις και δοκιμές του περίφημου κρασιού πόρτο. Κατεβήκαμε στην άκρη του ποταμού από την πλευρά της Gaia μέσα από κατηφορικά στενοσόκακα και βολτάραμε στον περιποιημένο πεζόδρομο της ακτής. Καθώς είχαμε ήδη περπατήσει αρκετά χιλιόμετρα και η πείνα μας είχε αγριέψει μπήκαμε στα στενά και καταλήξαμε σ’ ένα μικρό ταβερνάκι για να δοκιμάσουμε τον πρώτο μας πορτογαλικό μπακαλιάρο, το εθνικό φαγητό της χώρας. Αν και απογοητευτήκαμε από την έλλειψη σκορδαλιάς… πνίξαμε τον πόνο μας με μερικές από τις 365 άλλες συνταγές που διαθέτει η χώρα.
Αργά το απόγευμα περάσαμε ξανά προς το Πόρτο από το κάτω επίπεδο της γέφυρας αυτή την φορά. Περάσαμε από την πλατεία Ribeira στην ακτή αυτής της πλευράς, μια μικρή ωραία πλατεία και συνεχίσαμε προς την ανηφόρα περνώντας δίπλα από το μουσείο τέχνης της πόλης (Palácio das Artes) και την εντυπωσιακή γοτθική εκκλησία με τις κατακόμβες Igreja de Sao Francisco. Δίπλα ήταν το Palacio da Bolsa, παλάτι με πολλές αίθουσες, αίθρια και βιβλιοθήκη. Η πιο ωραία απ’ αυτές είναι η αραβική αίθουσα.
Η κούραση είχε φτάσει στο ζενίθ οπότε αποφασίσαμε να πάρουμε ένα ταξί για το διαμέρισμα. Ο συμπαθέστατος και ομιλητικότατος ταξιτζής μας έπιασε αμέσως κουβέντα. Άρχισε μάλιστα να μας εξηγεί και το πολύπλοκο σύστημα αργιών διαφόρων ειδών (θρησκευτικών, επετειακών κλπ) που υπάρχει στην χώρα και τις πολλές ευκαιρίες που διαθέτουν οι εργαζόμενοι για ξεκούραση. Ο αριθμός ήταν εντυπωσιακά μεγαλύτερος από αυτόν που έχουμε εμείς οι … τεμπέληδες Έλληνες.
Το τέλος της ημέρας μας βρήκε στο διαμέρισμα μας να προσπαθούμε να ανακουφίσουμε τα πόδια μας καθώς ξέραμε ότι την επόμενη ημέρα θα είχαμε νέο μαραθώνιο στο Guimarães όπως και το ταξίδι της επιστροφής στην Λισαβόνα.
Φτάσαμε στο αεροδρόμιο της Λισσαβόνας στις 14:30. Αναζητήσαμε τον υπάλληλο της εταιρείας ενοικίασης του αυτοκινήτου (Centauro) που υποτίθεται κανονίζει τη μεταφορά των πελατών στα γραφεία τους αλλά δεν… Έτσι αναγκαστήκαμε να περπατήσουμε ως εκεί κουβαλώντας τις αποσκευές μας. Περιμέναμε αρκετά για να εξυπηρετηθούμε παίρνοντας μια πρώτη γεύση από την χαλαρότητα των Πορτογάλων.
Τελικά παραλάβαμε το όχημα έναντι του πολύ χαμηλού αντιτίμου των 60€ για 3 ημέρες και ξεκινήσαμε για το Πόρτο. Θα ακολουθούσαμε ευτυχώς δρόμους που θα μπορούσαμε να πληρώσουμε διόδια με τον παραδοσιακό τρόπο. Έτσι δεν χρειάστηκε να αγοράσουμε το ειδικό μηχάνημα για τα ηλεκτρονικά διόδια που είναι απολύτως απαραίτητο σε αρκετούς άλλους εθνικούς δρόμους της χώρας.
Μετά από μια διαδρομή που περνούσε μέσα από αρκετές περιοχές που το προηγούμενο καλοκαίρι είχαν υποστεί της συνέπειες της μεγάλης φωτιάς, φτάσαμε στο Πόρτο. Το διαμέρισμα που είχαμε κλείσει ήταν κοντά στον κεντρικότερο σταθμό μετρό της πόλης Trindade, εκεί που διασταυρώνονται όλες οι γραμμές του δικτύου.
Τηλεφωνήσαμε στην εταιρεία που διαχειριζόταν το διαμέρισμα και με χαλαρότητα μας ανακοίνωσαν πως θα καθυστερούσαν να έρθουν να μας ανοίξουν. Μας πρότειναν δε, ευγενικότατα (??!!), αν θέλουμε να κάνουμε μια βόλτα στην περιοχή για να μην βαρεθούμε.
Όταν επιτέλους κατορθώσαμε να μπούμε και να τακτοποιηθούμε στο διαμέρισμα η ώρα ήταν αρκετά περασμένη. Αποφασίσαμε έτσι να κάνουμε μια μικρή βόλτα στην περιοχή και να την συνδυάσουμε με φαγητό.
Ξεκινήσαμε από τον εμπορικό δρόμο της Santa Catarina που ήταν δίπλα μας και κατηφορίσαμε για να δούμε την Capela das Almas, μια όμορφη εκκλησία του 18ου αιώνα επενδυμένη με τα κλασικά πορτογαλικά πλακάκια azulejos.



Περάσαμε από την κεντρική αγορά της πόλης (Mercado do Bolhão) που ήταν κλειστή, όχι μόνο λόγω ώρας, αλλά γενικότερα καθώς γινόταν ριζική ανακαίνιση. Η βόλτα μας έκλεισε με την πλατεία Liberdade και το Δημαρχείο του Πόρτο.
Σε όλη αυτή την διαδρομή είχαμε διαπιστώσει ότι τα εστιατόρια που συναντούσαμε ήταν κλειστά. Ρωτώντας μάθαμε πως τις Κυριακές λίγα ανοίγουν και μας είπαν πως αν θέλαμε να φάμε θα έπρεπε να πάμε σε πιο τουριστικές περιοχές. Τα σημάδια χαλαρότητας των κατοίκων αυτής της χώρας πλήθαιναν ώρα με την ώρα.
Ευτυχώς καταφέραμε τελικά να βρούμε ένα καλό εστιατόριο και να απολαύσουμε μαζί με το φαγητό μας ένα ωραίο κρασί από την ξεχωριστή οινοποιητική περιοχή της κοιλάδας του Douro.
Ξυπνήσαμε το επόμενο πρωί χαλαροί και έτοιμοι να χορτάσουμε με τις εικόνες που θα μας προσέφερε η πόλη. Ως υπέρ-οργανωτικός που είμαι είχα δει ότι στην γειτονιά υπήρχε ένας μικρός φούρνος. Μέσω της λειτουργίας Street view του Google είχα διαπιστώσει πως στην βιτρίνα του, εκτός των άλλων, φαίνονταν και τα εξαιρετικά γλυκάκια της Πορτογαλίας, τα pasteis de nata. Άκουσα τις σχετικές κοροϊδίες από τους συνταξιδιώτες μου (εσύ δεν χρειαζόταν να έρθεις, τα έχεις δει όλα από πριν στο google και άλλα τέτοια) αλλά όταν έφαγαν τα πρώτα φρεσκότατα γλυκάκια σταμάτησαν το δούλεμα.

Κατηφορίζοντας προς το κέντρο είδαμε ωραία γκράφιτι στους τοίχους ενός κτιρίου στο σύγχρονο κομμάτι της πόλης.

Πρώτη στάση στην πλατεία Liberdade και το Δημαρχείο για να τα δούμε και στο φως της ημέρας.

Μπήκαμε στα στενά της πόλης με σκοπό να κινηθούμε προς τον πύργο των κληρικών (Torre dos Clérigos) και συνεχίσαμε να απολαμβάνουμε τις καλλιτεχνικές αλλά και χιουμοριστικές εικόνες της πόλης.


Φτάσαμε στην περιοχή της Praça de Lisboa, μιας πλατείας πολύ ιδιαίτερης, σε ορόφους, όπου στον πάνω όροφο έχει φυτεμένες μεγάλες ελιές. Δίπλα ακριβώς είναι και το Πανεπιστήμιο του Πόρτο.


Στο έναν δρόμο της πλατείας βρίσκεται και το βιβλιοπωλείο Livraria Lello, ένα πολύ όμορφο κτίριο στο οποίο μπορούσες να δεις το εσωτερικό του πληρώνοντας εισιτήριο 4 €! Λέγεται πως από την εσωτερική του σκάλα πήραν την ιδέα για την αντίστοιχη της σειράς ταινιών του Χάρι Πότερ.

Στην περιοχή υπάρχει και το Centro Portugues de Fotografia, ωραίο κτίριο του 1767 που παλαιότερα είχε χρησιμοποιηθεί ως δικαστήριο αλλά και ως φυλακή ενώ τώρα είναι μουσείο και έκθεση φωτογραφίας. Η είσοδος είναι δωρεάν αλλά εμείς δεν μπορούσαμε να μπούμε καθώς τις Δευτέρες παραμένει κλειστό. Επίσης υπάρχει και η εκκλησία Igreja do Carmo με τα γνωστά πια azulejos.

Και βέβαια παντού υπάρχει μια γάτα… και δύο μη σου πω.
Κάτω από την πλατεία Praça de Lisboa βρίσκεται και ο πύργος-καμπαναριό των κληρικών ένα από τα σήματα κατατεθέντα του Πόρτο. Από την κορυφή του έχει ωραία θέα αλλά έχει και 240 σκαλιά για να ανέβεις. Έτσι την θέα του Πόρτο από εκεί… δεν την είδαμε.

Συνεχίσαμε στην Rua das Flores, έναν πεζόδρομο γεμάτο με παραδοσιακά στολισμένα κτίρια (με διαφορετικά πλακάκια το καθένα), μικρά μαγαζάκια που πουλάνε πράγματα από φελλό, τσάντες, παπούτσια και ένα σωρό μικροπράγματα αλλά και μικρά και μεγάλα μπαράκια, εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία κλπ.
Πήραμε μια δεύτερη γερή δόση από pasteis de nata μαζί με καφεδάκι στο θεωρητικά καλύτερο ζαχαροπλαστείο της πόλης (Nata Lisboa) και καταλήξαμε στον σταθμό τραίνων São Bento με την πολύ ωραία διακόσμηση από azulejos στο εσωτερικό του. Οι παραστάσεις απεικονίζουν από ιστορικές στιγμές έως και την βουκολική ζωή της χώρας.


Σειρά είχε ο καθεδρικός ναός (Se Catedral) που βρίσκεται σε μια αρκετά ενδιαφέρουσα περιοχή της πόλης και διαθέτει (κυρίως από την μια πλευρά) ωραία θέα προς την παλιά πόλη, το ποτάμι αλλά και την Gaia.



Ακολουθήσαμε τον δρόμο δίπλα από τον καθεδρικό για να διασχίσουμε την γέφυρα Ponte D. Luis I, το δεύτερο σύμβολο της πόλης με κατεύθυνση προς την Gaia. Η Ponte D. Luis I είναι μια περίεργη ψηλή γέφυρα με δύο επίπεδα την οποία μπορείς να διασχίσεις με τα πόδια και να απολαύσεις την εξαιρετική θέα τόσο προς την πόλη όσο και προς το ποτάμι. Στο πάνω επίπεδο περνά το μετρό αλλά έχει και πεζοδρόμια οπότε δεν χάσαμε την ευκαιρία να δούμε την θέα από εκεί ψηλά.


Απέναντι είναι η περιοχή της Gaia με πολλά από τα οινοποιεία της πόλης να βρίσκονται εδώ κατά μήκος του ποταμού. Σε αρκετά από αυτά προσφέρονται ξεναγήσεις και δοκιμές του περίφημου κρασιού πόρτο. Κατεβήκαμε στην άκρη του ποταμού από την πλευρά της Gaia μέσα από κατηφορικά στενοσόκακα και βολτάραμε στον περιποιημένο πεζόδρομο της ακτής. Καθώς είχαμε ήδη περπατήσει αρκετά χιλιόμετρα και η πείνα μας είχε αγριέψει μπήκαμε στα στενά και καταλήξαμε σ’ ένα μικρό ταβερνάκι για να δοκιμάσουμε τον πρώτο μας πορτογαλικό μπακαλιάρο, το εθνικό φαγητό της χώρας. Αν και απογοητευτήκαμε από την έλλειψη σκορδαλιάς… πνίξαμε τον πόνο μας με μερικές από τις 365 άλλες συνταγές που διαθέτει η χώρα.

Αργά το απόγευμα περάσαμε ξανά προς το Πόρτο από το κάτω επίπεδο της γέφυρας αυτή την φορά. Περάσαμε από την πλατεία Ribeira στην ακτή αυτής της πλευράς, μια μικρή ωραία πλατεία και συνεχίσαμε προς την ανηφόρα περνώντας δίπλα από το μουσείο τέχνης της πόλης (Palácio das Artes) και την εντυπωσιακή γοτθική εκκλησία με τις κατακόμβες Igreja de Sao Francisco. Δίπλα ήταν το Palacio da Bolsa, παλάτι με πολλές αίθουσες, αίθρια και βιβλιοθήκη. Η πιο ωραία απ’ αυτές είναι η αραβική αίθουσα.

Η κούραση είχε φτάσει στο ζενίθ οπότε αποφασίσαμε να πάρουμε ένα ταξί για το διαμέρισμα. Ο συμπαθέστατος και ομιλητικότατος ταξιτζής μας έπιασε αμέσως κουβέντα. Άρχισε μάλιστα να μας εξηγεί και το πολύπλοκο σύστημα αργιών διαφόρων ειδών (θρησκευτικών, επετειακών κλπ) που υπάρχει στην χώρα και τις πολλές ευκαιρίες που διαθέτουν οι εργαζόμενοι για ξεκούραση. Ο αριθμός ήταν εντυπωσιακά μεγαλύτερος από αυτόν που έχουμε εμείς οι … τεμπέληδες Έλληνες.
Το τέλος της ημέρας μας βρήκε στο διαμέρισμα μας να προσπαθούμε να ανακουφίσουμε τα πόδια μας καθώς ξέραμε ότι την επόμενη ημέρα θα είχαμε νέο μαραθώνιο στο Guimarães όπως και το ταξίδι της επιστροφής στην Λισαβόνα.
Last edited: