Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.390
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Την επόμενη μέρα ο στόχος είναι το Γύθειο, κι επειδή θέλαμε πάλι να πάρουμε τις λιγότερο σύντομες διαδρομές, ο δρόμος αναμένεται μακρύς. Η θέα της Δημητσάνας ήταν εξαιρετική, ενώ στη Στεμνίτσα κάναμε παράκαμψη ώστε να επισκεφθούμε την Ι.Μ Προδρόμου, όπως προτάθηκε από μέλη του φόρουμ... άρεσε πολύ κι ήταν ό,τι κοντινότερο σε Μετέωρα, τα οποία βέβαια δεν υπήρχε χρόνος να επισκεφθούμε. Αν ήταν και λίγο ευγενέστεροι οι μοναχοί/παπάδες/εισπράκτορες θα ήμασταν όλοι πιο ευχαριστημένοι... Αξίζει τον κόπο πάντως η μονή και για την παλαιότητά της και ασφαλώς για το πώς κρέμεται από το βράχο.
Μέχρι την Καλαμάτα η διαδρομή δεν είναι πλέον τόσο εντυπωσιακή, περάσαμε και από το χάλι της Μεγαλόπολης, από εκεί και πέρα όμως πήραμε τον παραλιακό, κι επειδή είχαμε και πάνω από μια μέρα να δούμε θάλασσα, γουστάραμε πολύ. Στην Καλαμάτα κάπου σταμάτησα να πάρω και οδηγίες κι έπεσα στον πανελίστα σε κουτσομπολίστικες εκπομπές του STAR/πρώην DJ και greek kamaki/παρουσιαστή εκπομπής στο κανάλι του Καρατζαφύρερ/οπαδό των χειρότερων κιτς κλιπ των ελληνικών 80's Ρακιντζή... Φιλικότατο παλικάρι, δε λέω, αλλά... αστυνομία γούστου δεν υπάρχει;
Επόμενη στάση η Καρδαμύλη, για την οποία έχουν γραφτεί διθυραμβικά σχόλια στο φόρουμ... Κάναμε μπανάκι, φάγαμε ωραιότατα (και πάμφθηνα...πάλι, μην ξανακούσω μουρμούρα για τις τιμές στα ελληνικά εστιατόρια), κάναμε μια βόλτα στο ομολογουμένως πανέμορφο παλιό κομμάτι, αλλά ο λαός βάρυνε από το φαγητό και κουράστηκε από την τραγική ζέστη, συν το ότι έμενε ακόμη πολύς δρόμος για το Γύθειο, οπότε φοβάμαι ότι το αδικήσαμε το χωριουδάκι, ήταν τόσο γραφικό που μάλλον έπρεπε να μείνουμε παραπάνω.
Το φυσικό και αρχιτεκτονικό τοπίο αρχίζει να αλλάζει μπαίνοντας στη Μάνη κι εγώ τρώγομαι για να κάνουμε το loop, ένα κύκλο δηλαδή μέχρι τη νότια μύτη της χερσονήσου κι από εκεί να ανέβουμε για Γύθειο, αλλά οι μισοί είναι ήδη πολύ κουρασμένοι. Με δημοκρατικές διαδικασίες αποφασίζεται να χωριστούμε στα δύο αμάξια: οι ανθεκτικοί θα κάνουν το... loop και οι υπόλοιποι πηγαίνουν στο μικρό χωριουδάκι έξω από το Γύθειο όπου έχουμε κανονίσει να μείνουμε.
Εννοείται πως είμαι με τους ανθεκτικούς, που είμαστε τέσσερις, και οι τέσσερις άνδρες. Τιμή και δόξα στον Ιταλολλανδό οδηγό που, παρότι οδηγούσε από το πρωί, όχι απλά γούσταρε, αλλά έκανε και παρακάμψεις, σταματούσε να βγάζει φωτογραφίες, έπιασε κουβέντα με τους ντόπιους και αν δεν ήταν αυτός δε θα βλέπαμε το ωραιότερο κομμάτι της Μάνης. Τα φαλακρά γυαλιστερά βουνά, οι φοβερές φάτσες (πολύ εξυπηρετικοί), οι ερειπωμένοι πύργοι, οι όμορφες παραλίες, το γυμνό του τοπίου, οι "πολεμίστρες" που δίνουν ένα μεσαιωνικό τόνο ακόμη και στις μοντέρνες κατασκευές συνθέτουν μια από τις αγαπημένες μου περιοχές στην Ελλάδα. Δεν έχει νόημα να αρχίσω να γράφω τα ονόματα κάθε χωριού ξεχωριστά. Ενδεικτικά, οι Άνω Μπουλαριοί ήταν ένα από τα γραφικότερα, με μισογκρεμισμένους πύργους να δημιουργούν στενά σοκάκια, ανάμεσα στα οποία εμφανίζονταν μαυροφορεμένες γιαγιάδες, γνωρίσαμε και μία που είναι από τους ελάχιστους κατοίκους (τρεις το σύνολο, μας είπε η κυρία) που μένουν όλο το χρόνο. Στη συγκεκριμένη φάση φιλοξενούσε την οικογένειά της από την Αθήνα, αλλά δε θα πάει να ζήσει εκεί διότι "εδώ έχω τα ζα μ' ". Άρχισε να νυχτώνει, αλλά εμείς συνεχίσαμε να μπαίνουμε και να βγαίνουμε σε χωριουδάκια, ανεβήκαμε βουνά, ξεπατωθήκαμε γενικώς, στο τέλος πεινάσαμε κιόλας και σταματήσαμε για φαγητό στη Λάγια, όπου -σε αντίθεση με τα προηγούμενα χωριά- τουλάχιστον υπήρχε μια ταβέρνα, που μόνο καλαμάκια, αρνί και χωριάτικη είχε, αλλά ό,τι μας φέρανε το καταβροχθίσαμε χωρίς κανένα πρόβλημα κι ήταν και νοστιμότατο. Η Βάθεια, το Πόρτο Κάγιο, ο Κότρωνας ήταν όλα μέρη με ξεχωριστή γοητεία, η οποία φαίνεται ότι έχει τραβήξει και πολλούς ξένους που πήραν παλιούς πύργους και τους ανακαίνισαν, είδαμε λίγες ολλανδικές, γερμανικές, γαλλικές και αυστριακές πινακίδες.
Μ' αυτά και μ' αυτά φτάσαμε στο Σκουτάρι (19χλμ από το Γύθειο) πολύ αργά, μας έπιασαν τα μαύρα μεσάνυχτα, ψιλοχαθήκαμε κιόλας, αλλά το βρήκαμε τέλος πάντων. Εκεί η Yaelle είχε κλείσει studios στο Thalis Rooms καιτ ο αναφέρω διότι η γυναίκα ήταν εξυπηρετικότατη, τα δωμάτια ήταν μια χαρά με τις κουζινούλες τους κλπ, η κοντινή παραλία πολύ καλή και λάδι το πρωί και στο χωριό ήμασταν οι μόνοι επισκέπτες. Πάλι 20 ευρώ το άτομο, εύγε στη Yaelle...
Το βράδυ αράξαμε στο μπαλκόνι. Οι υπόλοιποι μας είπαν πώς τα πέρασαν στην παραλία κι αποφασίσαμε την επόμενη να μη κάνουμε σχεδόν τίποτε, αφού οι περισσότεροι ήταν κουρασμένοι, καλό θα μας έκανε και μια μέρα ανάπαυση. Ό,τι πει ο λαός.
Μέχρι την Καλαμάτα η διαδρομή δεν είναι πλέον τόσο εντυπωσιακή, περάσαμε και από το χάλι της Μεγαλόπολης, από εκεί και πέρα όμως πήραμε τον παραλιακό, κι επειδή είχαμε και πάνω από μια μέρα να δούμε θάλασσα, γουστάραμε πολύ. Στην Καλαμάτα κάπου σταμάτησα να πάρω και οδηγίες κι έπεσα στον πανελίστα σε κουτσομπολίστικες εκπομπές του STAR/πρώην DJ και greek kamaki/παρουσιαστή εκπομπής στο κανάλι του Καρατζαφύρερ/οπαδό των χειρότερων κιτς κλιπ των ελληνικών 80's Ρακιντζή... Φιλικότατο παλικάρι, δε λέω, αλλά... αστυνομία γούστου δεν υπάρχει;
Επόμενη στάση η Καρδαμύλη, για την οποία έχουν γραφτεί διθυραμβικά σχόλια στο φόρουμ... Κάναμε μπανάκι, φάγαμε ωραιότατα (και πάμφθηνα...πάλι, μην ξανακούσω μουρμούρα για τις τιμές στα ελληνικά εστιατόρια), κάναμε μια βόλτα στο ομολογουμένως πανέμορφο παλιό κομμάτι, αλλά ο λαός βάρυνε από το φαγητό και κουράστηκε από την τραγική ζέστη, συν το ότι έμενε ακόμη πολύς δρόμος για το Γύθειο, οπότε φοβάμαι ότι το αδικήσαμε το χωριουδάκι, ήταν τόσο γραφικό που μάλλον έπρεπε να μείνουμε παραπάνω.
Το φυσικό και αρχιτεκτονικό τοπίο αρχίζει να αλλάζει μπαίνοντας στη Μάνη κι εγώ τρώγομαι για να κάνουμε το loop, ένα κύκλο δηλαδή μέχρι τη νότια μύτη της χερσονήσου κι από εκεί να ανέβουμε για Γύθειο, αλλά οι μισοί είναι ήδη πολύ κουρασμένοι. Με δημοκρατικές διαδικασίες αποφασίζεται να χωριστούμε στα δύο αμάξια: οι ανθεκτικοί θα κάνουν το... loop και οι υπόλοιποι πηγαίνουν στο μικρό χωριουδάκι έξω από το Γύθειο όπου έχουμε κανονίσει να μείνουμε.
Εννοείται πως είμαι με τους ανθεκτικούς, που είμαστε τέσσερις, και οι τέσσερις άνδρες. Τιμή και δόξα στον Ιταλολλανδό οδηγό που, παρότι οδηγούσε από το πρωί, όχι απλά γούσταρε, αλλά έκανε και παρακάμψεις, σταματούσε να βγάζει φωτογραφίες, έπιασε κουβέντα με τους ντόπιους και αν δεν ήταν αυτός δε θα βλέπαμε το ωραιότερο κομμάτι της Μάνης. Τα φαλακρά γυαλιστερά βουνά, οι φοβερές φάτσες (πολύ εξυπηρετικοί), οι ερειπωμένοι πύργοι, οι όμορφες παραλίες, το γυμνό του τοπίου, οι "πολεμίστρες" που δίνουν ένα μεσαιωνικό τόνο ακόμη και στις μοντέρνες κατασκευές συνθέτουν μια από τις αγαπημένες μου περιοχές στην Ελλάδα. Δεν έχει νόημα να αρχίσω να γράφω τα ονόματα κάθε χωριού ξεχωριστά. Ενδεικτικά, οι Άνω Μπουλαριοί ήταν ένα από τα γραφικότερα, με μισογκρεμισμένους πύργους να δημιουργούν στενά σοκάκια, ανάμεσα στα οποία εμφανίζονταν μαυροφορεμένες γιαγιάδες, γνωρίσαμε και μία που είναι από τους ελάχιστους κατοίκους (τρεις το σύνολο, μας είπε η κυρία) που μένουν όλο το χρόνο. Στη συγκεκριμένη φάση φιλοξενούσε την οικογένειά της από την Αθήνα, αλλά δε θα πάει να ζήσει εκεί διότι "εδώ έχω τα ζα μ' ". Άρχισε να νυχτώνει, αλλά εμείς συνεχίσαμε να μπαίνουμε και να βγαίνουμε σε χωριουδάκια, ανεβήκαμε βουνά, ξεπατωθήκαμε γενικώς, στο τέλος πεινάσαμε κιόλας και σταματήσαμε για φαγητό στη Λάγια, όπου -σε αντίθεση με τα προηγούμενα χωριά- τουλάχιστον υπήρχε μια ταβέρνα, που μόνο καλαμάκια, αρνί και χωριάτικη είχε, αλλά ό,τι μας φέρανε το καταβροχθίσαμε χωρίς κανένα πρόβλημα κι ήταν και νοστιμότατο. Η Βάθεια, το Πόρτο Κάγιο, ο Κότρωνας ήταν όλα μέρη με ξεχωριστή γοητεία, η οποία φαίνεται ότι έχει τραβήξει και πολλούς ξένους που πήραν παλιούς πύργους και τους ανακαίνισαν, είδαμε λίγες ολλανδικές, γερμανικές, γαλλικές και αυστριακές πινακίδες.
Μ' αυτά και μ' αυτά φτάσαμε στο Σκουτάρι (19χλμ από το Γύθειο) πολύ αργά, μας έπιασαν τα μαύρα μεσάνυχτα, ψιλοχαθήκαμε κιόλας, αλλά το βρήκαμε τέλος πάντων. Εκεί η Yaelle είχε κλείσει studios στο Thalis Rooms καιτ ο αναφέρω διότι η γυναίκα ήταν εξυπηρετικότατη, τα δωμάτια ήταν μια χαρά με τις κουζινούλες τους κλπ, η κοντινή παραλία πολύ καλή και λάδι το πρωί και στο χωριό ήμασταν οι μόνοι επισκέπτες. Πάλι 20 ευρώ το άτομο, εύγε στη Yaelle...
Το βράδυ αράξαμε στο μπαλκόνι. Οι υπόλοιποι μας είπαν πώς τα πέρασαν στην παραλία κι αποφασίσαμε την επόμενη να μη κάνουμε σχεδόν τίποτε, αφού οι περισσότεροι ήταν κουρασμένοι, καλό θα μας έκανε και μια μέρα ανάπαυση. Ό,τι πει ο λαός.
Attachments
-
20,4 KB Προβολές: 343