georgeant
Member
- Μηνύματα
- 608
- Likes
- 2.610
- Ταξίδι-Όνειρο
- Road trip B. Αμερική
Περιεχόμενα
Πριν πάω, οι πληροφορίες που είχα από φίλους και γνωστούς ήταν ότι:
• Το Βερολίνο είναι μια πόλη που αισθάνεσαι τελείως ελεύθερος. Μπορείς να κυκλοφορείς όπως θες, να φοράς ότι θες, να κυκλοφορείς αγκαλιά με όποιον θες, μπορείς να είσαι ότι θες, κανείς δεν ασχολείται μαζί σου.
• Είναι από τους top προορισμούς της Ευρώπης (μαζί με Άμστερνταμ και Βαρκελώνη) για sex tourism. Με παροτρύνανε χαριτολογώντας να πάω σε club στο οποίο αφήνεις τα ρούχα σου έξω και μπαίνεις με το εσώρουχο. Αυτή ήταν από τις ”light” προτάσεις πρέπει να σας πω. Οι υπόλοιπες νομίζω είναι για άλλο forum.
• Έχει τρελό nightlife γενικότερα (με ότι άλλο αυτό μπορεί να περιλαμβάνει).
• Είναι λίγο άσχημο, λίγο «βιομηχανικό».
• Ωστόσο, έχει πολύ πράσινο.
• Έχει άπειρα πράγματα να κάνεις.
• Άπειρες επιλογές για φαγητό.
• Είναι μια πόλη λίγο “punk”, ότι κι αν αυτό σημαίνει για τον καθένα.
• Έχει πλούσια ιστορία, ειδικά όσον αφορά την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου (κάτι που με ενδιάφερε πολύ). Είναι μια πόλη που περπατάς και συναντάς παντού την ιστορία της, είναι διάχυτη γύρω σου.
Κάποια από αυτά ισχύουν, κάποια άλλα δε με ενδιέφερε να ανακαλύψω αν ισχύουν, ωστόσο μου είχε φουντώσει αρκετά η περιέργεια για αυτήν την πόλη.
Έχοντας λοιπόν κατά νου τις παραπάνω πληροφορίες από το φιλικό μου περιβάλλον (να θυμηθώ να ξαναδώ λίγο με ποιους κάνω παρέα
) βγήκαμε στην αναζήτηση εισιτηρίων.
Η προσφορά που βρήκαμε για Αθήνα-Βερολίνο/Βερολίνο-Αθήνα ήταν πολύ καλή. Ryanair, 8-12 Ιουνίου γύρω στα 90 ευρώ (βρίσκαμε και με EasyJet με 77 αλλά δε βόλευαν οι μέρες).
Τα εισιτήρια κλείστηκαν.
Το επόμενο βήμα ήταν η αναζήτηση καταλύματος. Βρήκαμε ένα πολύ ωραίο διαμέρισμα κοντά στο Mitte αλλά 1 μήνα πριν το ταξίδι μας έστειλε ο ιδιοκτήτης μήνυμα και μας το ακύρωσε. Εκείνη την περίοδο, τόσο αργά δηλαδή, μια ανάσα πριν το ταξίδι βρίσκεις πάρα πολύ δύσκολα διαθέσιμα σπίτια και ότι υπάρχει είναι συνήθως πανάκριβο. Κοιτάξαμε για ξενοδοχείο, όλα πανάκριβα. Τελικά βρήκαμε ένα διαμέρισμα (ή μάλλον δωμάτιο) στο Kreuzberg, πολύ κοντά στο μετρό Möckernbrücke και στο κανάλι Landwehr που μάλιστα η κοπέλα που το είχε και έμενα ήταν Ελληνίδα. Να πω σε αυτό το σημείο πως δεν είχα ξαναμείνει ποτέ σε σπίτι που να μένει ταυτόχρονα και ο ιδιοκτήτης. Ήμουν τελείως αντίθετος, θέλω την άνεσή μου, δεν αντέχω καν την ιδέα του κοινού μπάνιου και γενικά δύσκολα θα μείνω σε ένα σπίτι με κάποιον που δεν ξέρω (για αυτό και δεν έχω μείνει ποτέ σε hostel). Όμως με μόνο 38 ευρώ/βραδιά, σε μια περιοχή όπως το Kreuzberg (άπειρες επιλογές για φαγητό, βόλτες και ποτό) και μάλιστα 1 μήνα πριν το ταξίδι, δεν το λες ούτε του παπά. Στο σημείο αυτό να σας πω ότι όχι απλά δεν το μετάνιωσα που επέλεξα αυτόν τον τρόπο διαμονής αλλά η όλη εμπειρία με ενθάρρυνε να το ξανακάνω και στο μέλλον. Η κοπέλα ήταν πολύ γλυκιά και απείρως διακριτική (ζήτημα να την είδαμε 3 φορές, δεν ξέρω που εξαφανιζόταν. Τα σενάρια συνομωσίας δίναν και παίρναν!!). Δεν βρήκαμε ποτέ το μπάνιο κατειλημμένο και πάντα υπήρχε ησυχία. Πολύ ευχάριστη διαμονή.
Ημέρα 1η
Προσγειωθήκαμε λοιπόν στο αεροδρόμιο Σόνενφελντ και πολύ εύκολα βρήκαμε τη στάση των λεωφορείων 171 και Χ7 ακριβώς έξω από την έξοδο των αφίξεων (όποιο κι αν πάρεις σε πηγαίνει μέχρι το μετρό Rudow κι από εκεί πηγαίνεις όπου θες στην πόλη).
Στο σταθμό Rudow ο χάρτης του μετρό δε σου άφηνε και πολλά περιθώρια αισιοδοξίας. Χάος κι εδώ, όπως και σε Λονδίνο-Παρίσι. Ας είναι καλά το google maps.
Αφού τακτοποιηθήκαμε στο διαμέρισμα, αν και είχαμε χάσει το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας (ήταν ήδη 20:00+ το βράδυ) βγήκαμε μια βόλτα στο Kreuzberg για φαγητό και για μια αναγνωριστική της γειτονιάς μας.
Η οδός Großbeerenstraße που ήταν το διαμέρισμά μας και που διασχίζει κάθετα την περιοχή του Kreuzberg.
Λίγα λόγια για το Kreuzberg: Πολύ ζωντανή περιοχή που φιλοξενεί σπουδαστές, καλλιτέχνες και μεγάλο Τουρκικό πληθυσμό, με πολλά εστιατόρια, vintage καταστήματα, καφέ και μπαρ. Οι επιλογές που έχεις για φαγητό και διασκέδαση είναι ανεξάντλητες, μπορείς να βρεις ότι κουζίνα θες σε ότι τιμές θες. Έχει έναν νεανικό και “επαναστατικό” αέρα, αφού εδώ, όταν η πόλη ήταν ακόμη διχοτομημένη, η περιοχή προσέλκυε χίπις, μετανάστες και καλλιτέχνες. Θα συναντήσεις γκράφιτι σε αρκετά σημεία της περιοχής.
Συνεχίζοντας προς το δρόμο με τα πολλά εστιατόρια και περνώντας έξω από ενδιαφέροντα κτίρια κατοικιών.
Κάτι που μου έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν το πόσους ποδηλάτες βλέπαμε παντού, σε κάθε σημείο της πόλης όλες τις ώρες της ημέρας και της νύχτας. Εδώ το ποδήλατο είναι τρόπος ζωής και καθημερινό μέσον μετακίνησης αφού υπάρχουν οι υποδομές και ο σεβασμός στον ποδηλάτη, αλλά και σεβασμός του ποδηλάτη προς τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς.
Επίσης, πάρα πολύ μεγάλοι και ανοιχτοί δρόμοι. Έχεις άπλα.
Περνώντας έξω από τα πρώτα εστιατόρια. Η βραδιά ήταν υπέροχη και ζεστή, είχε πάρα πολύ κόσμο και μια γλυκιά φασαρία παντού.
Ένα swinger club το οποίο δεν έχει κανένα ταμπού να βάλει φάτσα φόρα τη φωτεινή επιγραφή έξω από το χώρο σε κεντρικό δρόμο.
Καντε ζουμ και παρατηρείστε τον πορτιέρη. Mορφή!
Στρίβοντας σε κάθετο δρόμο σε αναζήτηση του ιδανικού εστιατορίου. Εδώ, όμορφη θήρα που μου τράβηξε το ενδιαφέρον.
Και ακριβώς δίπλα, τα γραφεία μιας δισκογραφικής με πανέξυπνο όνομα!
Λίγο παραδίπλα μια…προβοσκίδα;
Πιο κάτω ένα ακόμα εστιατόριο-μπαρ. Φαίνεται πόσο χαλαρός είναι ο κόσμος, πόσο καλός είναι ο καιρός και πόσο απολαμβάνουν οι Βερολινέζοι το καλοκαίρι.
Στρίβοντας στον επόμενο δρόμο, ένας ακόμη δρόμος με εστιατόρια το ένα δίπλα στο άλλο. Sushi, μεξικάνικη, ασιατική, ότι κουζίνα θες υπάρχει εδώ.
Έτσι κι εμείς καταλήξαμε σε ένα Ταϊλανδέζικο παραδίπλα, που είναι από τις αγαπημένες μας κουζίνες μιας και εκτός των άλλων προσφέρει και άπειρες χορτοφαγικές επιλογές.
Μετά το φαγητό γυρίσαμε σπίτι και ξεκουραστήκαμε. Δε φημιζόμαστε για την ξέφρενη νυχτερινή ζωή που κάνουμε ούτως ή άλλως αλλά ήμασταν αρκετά κουρασμένοι από το ταξίδι και την επόμενη μέρα είχαμε κλείσει walking tour με οδηγό στο κέντρο της πόλης. Όχι ακριβώς όπως το περίμενα βέβαια…
Τέλος 1ης ημέρας.
• Το Βερολίνο είναι μια πόλη που αισθάνεσαι τελείως ελεύθερος. Μπορείς να κυκλοφορείς όπως θες, να φοράς ότι θες, να κυκλοφορείς αγκαλιά με όποιον θες, μπορείς να είσαι ότι θες, κανείς δεν ασχολείται μαζί σου.
• Είναι από τους top προορισμούς της Ευρώπης (μαζί με Άμστερνταμ και Βαρκελώνη) για sex tourism. Με παροτρύνανε χαριτολογώντας να πάω σε club στο οποίο αφήνεις τα ρούχα σου έξω και μπαίνεις με το εσώρουχο. Αυτή ήταν από τις ”light” προτάσεις πρέπει να σας πω. Οι υπόλοιπες νομίζω είναι για άλλο forum.
• Έχει τρελό nightlife γενικότερα (με ότι άλλο αυτό μπορεί να περιλαμβάνει).
• Είναι λίγο άσχημο, λίγο «βιομηχανικό».
• Ωστόσο, έχει πολύ πράσινο.
• Έχει άπειρα πράγματα να κάνεις.
• Άπειρες επιλογές για φαγητό.
• Είναι μια πόλη λίγο “punk”, ότι κι αν αυτό σημαίνει για τον καθένα.
• Έχει πλούσια ιστορία, ειδικά όσον αφορά την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου (κάτι που με ενδιάφερε πολύ). Είναι μια πόλη που περπατάς και συναντάς παντού την ιστορία της, είναι διάχυτη γύρω σου.
Κάποια από αυτά ισχύουν, κάποια άλλα δε με ενδιέφερε να ανακαλύψω αν ισχύουν, ωστόσο μου είχε φουντώσει αρκετά η περιέργεια για αυτήν την πόλη.
Έχοντας λοιπόν κατά νου τις παραπάνω πληροφορίες από το φιλικό μου περιβάλλον (να θυμηθώ να ξαναδώ λίγο με ποιους κάνω παρέα
Η προσφορά που βρήκαμε για Αθήνα-Βερολίνο/Βερολίνο-Αθήνα ήταν πολύ καλή. Ryanair, 8-12 Ιουνίου γύρω στα 90 ευρώ (βρίσκαμε και με EasyJet με 77 αλλά δε βόλευαν οι μέρες).
Τα εισιτήρια κλείστηκαν.
Το επόμενο βήμα ήταν η αναζήτηση καταλύματος. Βρήκαμε ένα πολύ ωραίο διαμέρισμα κοντά στο Mitte αλλά 1 μήνα πριν το ταξίδι μας έστειλε ο ιδιοκτήτης μήνυμα και μας το ακύρωσε. Εκείνη την περίοδο, τόσο αργά δηλαδή, μια ανάσα πριν το ταξίδι βρίσκεις πάρα πολύ δύσκολα διαθέσιμα σπίτια και ότι υπάρχει είναι συνήθως πανάκριβο. Κοιτάξαμε για ξενοδοχείο, όλα πανάκριβα. Τελικά βρήκαμε ένα διαμέρισμα (ή μάλλον δωμάτιο) στο Kreuzberg, πολύ κοντά στο μετρό Möckernbrücke και στο κανάλι Landwehr που μάλιστα η κοπέλα που το είχε και έμενα ήταν Ελληνίδα. Να πω σε αυτό το σημείο πως δεν είχα ξαναμείνει ποτέ σε σπίτι που να μένει ταυτόχρονα και ο ιδιοκτήτης. Ήμουν τελείως αντίθετος, θέλω την άνεσή μου, δεν αντέχω καν την ιδέα του κοινού μπάνιου και γενικά δύσκολα θα μείνω σε ένα σπίτι με κάποιον που δεν ξέρω (για αυτό και δεν έχω μείνει ποτέ σε hostel). Όμως με μόνο 38 ευρώ/βραδιά, σε μια περιοχή όπως το Kreuzberg (άπειρες επιλογές για φαγητό, βόλτες και ποτό) και μάλιστα 1 μήνα πριν το ταξίδι, δεν το λες ούτε του παπά. Στο σημείο αυτό να σας πω ότι όχι απλά δεν το μετάνιωσα που επέλεξα αυτόν τον τρόπο διαμονής αλλά η όλη εμπειρία με ενθάρρυνε να το ξανακάνω και στο μέλλον. Η κοπέλα ήταν πολύ γλυκιά και απείρως διακριτική (ζήτημα να την είδαμε 3 φορές, δεν ξέρω που εξαφανιζόταν. Τα σενάρια συνομωσίας δίναν και παίρναν!!). Δεν βρήκαμε ποτέ το μπάνιο κατειλημμένο και πάντα υπήρχε ησυχία. Πολύ ευχάριστη διαμονή.
Ημέρα 1η
Προσγειωθήκαμε λοιπόν στο αεροδρόμιο Σόνενφελντ και πολύ εύκολα βρήκαμε τη στάση των λεωφορείων 171 και Χ7 ακριβώς έξω από την έξοδο των αφίξεων (όποιο κι αν πάρεις σε πηγαίνει μέχρι το μετρό Rudow κι από εκεί πηγαίνεις όπου θες στην πόλη).
Στο σταθμό Rudow ο χάρτης του μετρό δε σου άφηνε και πολλά περιθώρια αισιοδοξίας. Χάος κι εδώ, όπως και σε Λονδίνο-Παρίσι. Ας είναι καλά το google maps.

Αφού τακτοποιηθήκαμε στο διαμέρισμα, αν και είχαμε χάσει το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας (ήταν ήδη 20:00+ το βράδυ) βγήκαμε μια βόλτα στο Kreuzberg για φαγητό και για μια αναγνωριστική της γειτονιάς μας.
Η οδός Großbeerenstraße που ήταν το διαμέρισμά μας και που διασχίζει κάθετα την περιοχή του Kreuzberg.

Λίγα λόγια για το Kreuzberg: Πολύ ζωντανή περιοχή που φιλοξενεί σπουδαστές, καλλιτέχνες και μεγάλο Τουρκικό πληθυσμό, με πολλά εστιατόρια, vintage καταστήματα, καφέ και μπαρ. Οι επιλογές που έχεις για φαγητό και διασκέδαση είναι ανεξάντλητες, μπορείς να βρεις ότι κουζίνα θες σε ότι τιμές θες. Έχει έναν νεανικό και “επαναστατικό” αέρα, αφού εδώ, όταν η πόλη ήταν ακόμη διχοτομημένη, η περιοχή προσέλκυε χίπις, μετανάστες και καλλιτέχνες. Θα συναντήσεις γκράφιτι σε αρκετά σημεία της περιοχής.

Συνεχίζοντας προς το δρόμο με τα πολλά εστιατόρια και περνώντας έξω από ενδιαφέροντα κτίρια κατοικιών.


Κάτι που μου έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν το πόσους ποδηλάτες βλέπαμε παντού, σε κάθε σημείο της πόλης όλες τις ώρες της ημέρας και της νύχτας. Εδώ το ποδήλατο είναι τρόπος ζωής και καθημερινό μέσον μετακίνησης αφού υπάρχουν οι υποδομές και ο σεβασμός στον ποδηλάτη, αλλά και σεβασμός του ποδηλάτη προς τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς.

Επίσης, πάρα πολύ μεγάλοι και ανοιχτοί δρόμοι. Έχεις άπλα.

Περνώντας έξω από τα πρώτα εστιατόρια. Η βραδιά ήταν υπέροχη και ζεστή, είχε πάρα πολύ κόσμο και μια γλυκιά φασαρία παντού.

Ένα swinger club το οποίο δεν έχει κανένα ταμπού να βάλει φάτσα φόρα τη φωτεινή επιγραφή έξω από το χώρο σε κεντρικό δρόμο.

Καντε ζουμ και παρατηρείστε τον πορτιέρη. Mορφή!

Στρίβοντας σε κάθετο δρόμο σε αναζήτηση του ιδανικού εστιατορίου. Εδώ, όμορφη θήρα που μου τράβηξε το ενδιαφέρον.

Και ακριβώς δίπλα, τα γραφεία μιας δισκογραφικής με πανέξυπνο όνομα!

Λίγο παραδίπλα μια…προβοσκίδα;

Πιο κάτω ένα ακόμα εστιατόριο-μπαρ. Φαίνεται πόσο χαλαρός είναι ο κόσμος, πόσο καλός είναι ο καιρός και πόσο απολαμβάνουν οι Βερολινέζοι το καλοκαίρι.

Στρίβοντας στον επόμενο δρόμο, ένας ακόμη δρόμος με εστιατόρια το ένα δίπλα στο άλλο. Sushi, μεξικάνικη, ασιατική, ότι κουζίνα θες υπάρχει εδώ.

Έτσι κι εμείς καταλήξαμε σε ένα Ταϊλανδέζικο παραδίπλα, που είναι από τις αγαπημένες μας κουζίνες μιας και εκτός των άλλων προσφέρει και άπειρες χορτοφαγικές επιλογές.

Μετά το φαγητό γυρίσαμε σπίτι και ξεκουραστήκαμε. Δε φημιζόμαστε για την ξέφρενη νυχτερινή ζωή που κάνουμε ούτως ή άλλως αλλά ήμασταν αρκετά κουρασμένοι από το ταξίδι και την επόμενη μέρα είχαμε κλείσει walking tour με οδηγό στο κέντρο της πόλης. Όχι ακριβώς όπως το περίμενα βέβαια…
Τέλος 1ης ημέρας.