Χάθηκε από τα ραντάρ αεροσκάφος της Air France σε πτήση Βραζιλία-Παρίσι

GTS

Member
Μηνύματα
6.791
Likes
18.331
Ούτε εξωγήινοι, ούτε βόμβα για σκοτώσουν το πρίγκηπα της Ζαμούντα....απλά ατζαμής πιλότος, τόσο άσχετος που η Air France οφείλει να απολογηθεί για τα χάλια του και τα χάλια της...αν είναι δυνατόν, στο πιλοτήριο πρέπει να ήταν ο Mr Bean!

in.gr - Σωρεία λαθών έφερε την πτώση του Airbus της Air France, δείχνει το πόρισμα - Ειδήσεις - Κόσμος

Παρίσι, Γαλλία
Στους λανθασμένους χειρισμούς στο πιλοτήριο αποδίδει το προκαταρκτικό πόρισμα των εμπειρογνωμόνων την πτώση του αεροσκάφους Airbus A330 της Air France τον Ιούνιο του 2009 στον Ατλαντικό στα ανοιχτά της Βραζιλίας.

Η γαλλική υπηρεσία ερευνών και αναλύσεων για τα αεροπορικά δυστυχήματα (BEA), αναμένεται να ανακοινώσει επισήμως το απόγευμα της Παρασκευής τα συμπεράσματά της, όμως τα βασικά στοιχεία του πορίσματος έχουν δημοσιευτεί στον γαλλικό Τύπο. Η τελική έκθεση θα δημοσιευτεί το 2012.

Όπως δείχνει η ανάλυση των στοιχείων, τα μοιραία λεπτά πριν από την συντριβή από το πιλοτήριο απουσίαζε ο κυβερνήτης που είχε πάει να ξεκουραστεί, αφήνοντας το αεροσκάφος στους δύο συγκυβερνήτες. Το αεροπλάνο ήταν στον αυτόματο πιλότο, μία συνήθης κατάσταση για τις υπερατλαντικές πτήσεις.

Δύο ώρες και δέκα λεπτά μετά την απογείωση οι αισθητήρες ταχύτητας Pitot, που δίνουν τις αερομετρικές πληροφορίες, πάγωσαν με συνέπεια να αποσυνδεθεί ο αυτόματος πιλότος.

Αμέσως μετά ο (λιγότερο έμπειρος) πιλότος στα δεξιά έδωσε ώθηση ανυψώνοντας το ρύγχος του αεροσκάφους και οδηγώντας το στα 37.500 πόδια. Στο πιλοτήριο ο πιλότος που κάθεται δεξιά είναι ο λιγότερο έμπειρος και έχει την ευθύνη να αναλάβει τους χειρισμούς, ενώ ο δεύτερος πιλότος αριστερά έχει την αρμοδιότητα να αντιμετωπίζει τις βλάβες και να δίνει τις πληροφορίες στον συνάδελφό του.

Σύμφωνα όμως με τους εμπειρογνώμονες αυτό ήταν το πρώτο λάθος γιατί στο ύψος αυτό και με τέτοιου είδους ανύψωση, ο κίνδυνος να χαθεί ο έλεγχος είναι πολύ μεγάλος. Δεν φαινόταν μάλιστα να δίνει σημασία στα προειδοποιητικά μηνύματα.

Παρ’ όλα αυτά, σε αυτό το σημείο, οι αισθητήρες Pitot επαναλειτούργησαν και θα μπορούσε ο πιλότος να επαναφέρει το σκάφος στην κανονική πορεία και τη σωστή ταχύτητα. Αντίθετα όμως συνέχισε την ανοδική του πορεία.

Ο δεύτερος πιλότος, στα αριστερά, έχασε πολύτιμο χρόνο ασχολούμενος με τον συναγερμό για να ειδοποιηθεί ο κυβερνήτης ώστε να επανέλθει στο πιλοτήριο.

Έτσι δεν συνειδητοποίησε ότι ο συνάδελφός του χειριζόταν τη μανέτα αντίστροφα απ’ ό,τι έπρεπε συνεχίζοντας την ανοδική πορεία του αεροπλάνου.

Όταν ο κυβερνήτης επανήλθε στο πιλοτήριο, ήταν ήδη πολύ αργά.

Οι δύο πιλότοι δεν ήταν σε θέση να του δώσουν σωστές πληροφορίες και σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες δεν είχαν καν καταλάβει ότι το αεροσκάφος ήταν ήδη εκτός πορείας, ανεξέλεγκτο και σε πτώση.

Υπογραμμίζεται ότι σε΄όλο αυτό το διάστημα δεν ενημερώθηκαν καθόλου οι επιβάτες.

Πάντως ο επικεφαλής της υπήρεσίας ερευνών υπογραμμίζει ότι το αεροσκάφος ήταν πιθανό να διασωθεί.

Από την πτώση του Airbus σκοτώθηκαν και οι 228 επιβαίνοντες.

Στο πόρισμα της BEA αναφέρεται επίσης ότι το εν λόγω πλήρωμα δεν είχε παρακολουθήσει τη ειδική εκπαίδευση ΙΑS που αφορά στην αντιμετώπιση των καταστάσεων όταν γίνεται βλάβη στους αισθητήρες ταχύτητας και χάνονται οι ανεμομετρικές πληροφορίες.

Το θέμα αυτό υποχρεώνει τη διοίκηση της Air France να αναθεωρήσει το σύστημα εκπαίδευσης των πιλότων της, παράλληλα με την αναδιοργάνωση του πληρώματος της νύχτας στις υπερατλαντικές πτήσεις, όπου η ανάληψη των χειρισμών από τον λιγότερο έμπειρο πιλότο δεν είναι η πλέον ενδεδειγμένη.

Παραταύτα, η εταιρεία σε μία πρώτη ανακοίνωση υπερασπίστηκε την κατάρτιση των πιλότων της υποστηρίζοντας ότι οι αντιφατικές ενδείξεις των οργάνων έκαναν για τους πιλότους δυσκολότερη την ανάλυση των δεδομένων.
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.371
Likes
6.868
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
μαλλον ανέβαινε, και ανέβαινε, και ανέβαινε
και δεν πήραν χαμπάρι πόσο ολέθριο ήταν αυτό ...
που τελικά ηταν μοιραία και καταστροφική τόση ανύψωση..:(
μιας και δημιουργήθηκε το λεγόμενο deep stall

Stall (flight) - Wikipedia, the free encyclopedia

λεπτομέρειες περί αυτου
υπαρχουν αρμοδιοτεροι να γράψουν...;)
 

alex23

Member
Μηνύματα
312
Likes
49
Ταξίδι-Όνειρο
N.Y,ΙΝΔΙΑ,ΚΙΝΑ,ΜΑΛΔΙΒΕΣ
τελικα με air france πετας η πεφτεις?

τελικα ολα αυτα που ακουμε για την εν λογω εταιρια οτι δηλ ειναι μια απο τις καλυτερες στον κοσμο και οτι εχει αρτια εκπαιδευμενο προσωπικο δεν ισχυουν? η απαντηση κατα την δικη μου γνωμη ειναι οτι δεν ειναι τελικα ασφαλης εταιρια καθως οι πιλοτοι ειναι τοσο ασχετοι που δεν καταλαβαν καν οτι το αεροσκαφος επερνε υψος παραπανω απο το επιτρεπτο οριο...σχεδιαζω ταξιδι στην βραζιλια και ηταν απο τις πρωτες μου επιλογες αυτη η εταιρια αλλα μαλλον δεν θα πεταξω με αυτην ξανα...οποιος εχει κανει υπερατλαντικο ταξιδι με air france θα ηθελα να μου παραθεσει τις αποψεις του !
 

tripakias

Member
Μηνύματα
8.031
Likes
12.141
Επόμενο Ταξίδι
Άγιος Μαυρίκιος
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
τελικα ολα αυτα που ακουμε για την εν λογω εταιρια οτι δηλ ειναι μια απο τις καλυτερες στον κοσμο και οτι εχει αρτια εκπαιδευμενο προσωπικο δεν ισχυουν? η απαντηση κατα την δικη μου γνωμη ειναι οτι δεν ειναι τελικα ασφαλης εταιρια καθως οι πιλοτοι ειναι τοσο ασχετοι που δεν καταλαβαν καν οτι το αεροσκαφος επερνε υψος παραπανω απο το επιτρεπτο οριο...σχεδιαζω ταξιδι στην βραζιλια και ηταν απο τις πρωτες μου επιλογες αυτη η εταιρια αλλα μαλλον δεν θα πεταξω με αυτην ξανα...οποιος εχει κανει υπερατλαντικο ταξιδι με air france θα ηθελα να μου παραθεσει τις αποψεις του !
ε; (10 χαρακτηρες)
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.697
Likes
6.676
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
τελικα ολα αυτα που ακουμε για την εν λογω εταιρια οτι δηλ ειναι μια απο τις καλυτερες στον κοσμο και οτι εχει αρτια εκπαιδευμενο προσωπικο δεν ισχυουν? η απαντηση κατα την δικη μου γνωμη ειναι οτι δεν ειναι τελικα ασφαλης εταιρια καθως οι πιλοτοι ειναι τοσο ασχετοι που δεν καταλαβαν καν οτι το αεροσκαφος επερνε υψος παραπανω απο το επιτρεπτο οριο...σχεδιαζω ταξιδι στην βραζιλια και ηταν απο τις πρωτες μου επιλογες αυτη η εταιρια αλλα μαλλον δεν θα πεταξω με αυτην ξανα...οποιος εχει κανει υπερατλαντικο ταξιδι με air france θα ηθελα να μου παραθεσει τις αποψεις του !

εγω πεταω με airfrance σε υπερατλαντικα και ειμαι ζωντανη !!!
 

osfialgia

Member
Μηνύματα
756
Likes
250
Δηλαδη το προβλημα ειναι οτι σταματησε ο αυτοματος πιλοτος? Μετα απο αυτο καταφεραν και το εριξαν? Γιατι δηλαδη αφου σταματησε ο αυτοματος πιλοτος επρεπε να αλλαξουν υψος??

Ο δεύτερος πιλότος, στα αριστερά, έχασε πολύτιμο χρόνο ασχολούμενος με τον συναγερμό για να ειδοποιηθεί ο κυβερνήτης ώστε να επανέλθει στο πιλοτήριο...

ΘΑ τρελαθουμε τωρα? δηλαδη ΤΙ συναγερμος ειναι αυτος? δεν πατας ενα κουμπι και ερχετε ο πιλοτος??

Δηλαδη ασχετος ειμαι απο αυτα τα θεματα, αλλα με αυτα που διαβαζω δημιουργουνται αποριες.Αν ειναι καποιος σχετικος ασ πει..
 

giovanna_l

Member
Μηνύματα
17
Likes
3
Επόμενο Ταξίδι
Μόναχο
Στο μακεδονία καθε βράδυ (γύρω στις 11 νομίζω) έχει το may day που είναι μια σειρά σαν ντοκυμαντέρ και δείχνει αεροπορικά δυστυχήματα που έχουν συμβεί στην πραγματικότητα και τα αναλύει. Ονοματίζει μάλιστα και τις αεροπορικές εταιρίες και η Air France είναι αυτή που έχει αναφερθεί περισσότερο από όλες!! Δεν έχω ταξιδέψει ποτέ με την συγκεκριμένη αλλά έπειτα από αυτό το ντοκυμαντέρ δεν πρόκειται να το κάνω ΠΟΤΕ!!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.205
Μηνύματα
883.760
Μέλη
38.903
Νεότερο μέλος
Akis2002

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom