Ηνωμένο Βασίλειο 20 χρόνια, εξερευνώντας τα μυστικά της Σκωτίας

katkats

Moderator
Μηνύματα
7.456
Likes
8.544
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ν. Αμερική
Hunger is a cook right good, Woe to him who sneers at food, Barley crowdie in my shoe, the sweetest food I ever knew - Alexander Stewart.


Το παραπάνω γράφτηκε (στα Γαελικά) αφού ο ντόπιος άρχοντας επιστρέφοντας στο κάστρο του μετά από μάχη, μια φτωχή γυναίκα του έδωσε κριθάρι το οποίο ανακάτεψε με νερό στο παπούτσι του και έφαγε.

Πόλεμος. Ποτέ δεν μπορείς να προδικάσεις το αποτέλεσμα. Η επιλογή της κατάλληλης πλευράς πιστεύουμε γίνεται με βάση τα υψηλά ιδανικά, όπως η επιστροφή του “νόμιμου” βασιλιά στον θρόνο του. Στα Χάιλαντς η αλήθεια είναι άλλη. Τις περισσότερες φορές η επιλογή γινόταν με βάση τις ιστορικές διαφορές των Κλαν και κυρίως ζυγίζοντας τις πιθανότητες επιβίωσης του Κλαν ΜΕΤΑ τον πόλεμο. Αν είσαι με τους νικητές θα δρέψεις τους καρπούς της επιτυχίας, αν είσαι με τους χαμένους θα βρεθείς μπροστά σε ερείπια...

---

Περιπλανώμενος στις εξοχές του Αμπερντίν, διαπίστωσα ότι η περιοχή βρίθει από κάστρα. Βρισκόμενος σε έναν επαρχιακό δρόμο, έβλεπα πινακίδα μετά την πινακίδα με άγνωστα ονόματα και το σήμα του κάστρου. Σταμάτησα σε μερικά, αυτό που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση ήταν το Kildrummy.

Αν και το κάστρο έχει εισιτήριο στην τουριστική περίοδο, τώρα το φθινόπωρο ήταν δωρεάν. Ακολουθώντας ένα μικρό μονοπατάκι αντίκρισα στην κορυφή του λόφου μια μεγάλη ταμπέλα. Αυτή απεικόνιζε ένα μεγαλειώδες κάστρο, με αυλικούς και άλογα να συνωστίζονται στο σκοτάδι υπό το φως των δάδων. Γάμος. Η ντόπια αρχόντισσα παντρεύεται τον ανιψιό του βασιλιά παραδίδοντας του το Κάστρο της.

Πίσω από την ταμπέλα τα ερείπια. Γκρεμισμένες πύλες με δίδυμους πύργους που κάποτε καραδοκούσαν φρουροί. Ξεθωριασμένοι τοίχοι εκκλησιών όπου ο κόμης και η κόμισα παρακολουθούσαν τις λειτουργίες την Κυριακή. Διαλυμένοι πύργοι όπου κάποτε στέγαζαν μια ντουζίνα κουτσούβελα με βασιλικό αίμα. Ο πόλεμος και μια λάθος απόφαση τα είχαν καταστρέψει σχεδόν όλα.

---

Από τα κάστρα-αριστοκρατικές κατοικίες λέγεται ότι το κομψότερο είναι το Glamis (προφέρεται Γκλαμς). Κοντά στο Νταντί, είναι αρκετά προσβάσιμο από άλλα μέρη της Σκωτίας. Η πρώτη διαπίστωση είναι ότι έχει σωστό χρώμα! Πολλά από τα κάστρα-κατοικίες είναι βαμμένα άσπρα, ροζ ή άλλα γελοία χρώματα. Αυτό είναι καφέ, όπως και οι γειτονικοί βράχοι. Οι δεύτεροι μάλιστα έχουν πάνω αρχαία ανάγλυφα του των Πίκτων. (βλ. σχετική ιστορία)

Οι κήποι του κάστρου είναι άκρως εντυπωσιακοί. Στην είσοδο υπάρχουν γρασίδια, με αγάλματα που πλαισιώνουν την θέα του κάστρου. Στο βάθος βοσκάνε αγελάδες των Χάιλαντς – ναι αυτές με τα δυο πανωφόρια! Προσπερνώντας ένα νεκροταφείο ζώων, όπου βρίσκεται η τελευταία κατοικία του Χάπι, του ινδικού χοιριδίου της οικογένειας, καταλήγεις σε έναν ρομαντικό πλην ερημικό περιτοιχισμένο κήπο. Οι κήποι έχουν τοίχους στην Σκοτία για ένα πολύ απλό λόγο. Ο διαρκής άνεμος!

Από το εσωτερικό είδα λίγα πράγματα, καθώς ήθελε έξτρα εισιτήριο. Όμως αυτό που μου έμεινε είναι μια έκθεση με ξύλινα αγάλματα που αναφέρονται στον Μάκβεθ. Τα αγάλματα είναι σπαρμένα σε μια μικρή έκταση δίπλα στο κάστρο, και όταν εντοπίσεις κάθε ένα διαβάζεις και μια μικρή φράση από το έργο του Σέξπηρ – το έργο άλλωστε διαδραματίζεται στο Γκλαμς. Τέλεια δραστηριότητα για μικρούς και μεγάλους!

Μια και διανύουμε την #metoo περίοδο στην Ελλάδα. να αναφέρω και μια σχετική είδηση. Σε μια εκδήλωση που έγινε πέρσι, όπου οι καλεσμένοι μείναν το βράδυ στο Γκλαμς, ο 34-χρονος γόνος της οικογένειας μπήκε μεθυσμένος στο δωμάτιο μιας γυναίκας, της επιτέθηκε σεξουαλικά και αρνήθηκε να βγει για 20 λεπτά. Χθες ο δράστης μπήκε φυλακή για περίοδο 10 μηνών, και στην τιμωρία πρέπει να συνυπολογίσουμε και την προσβολή της τιμής της οικογένεια που είναι και συγγενική της Βασίλισσας. Και στα κάστρα της Σκοτίας λοιπόν φωλιάζει το είδος των αλαζόνων ανώμαλων.:(

---

Τελευταίο και καλύτερο όλων ;; (αν και αυτό θα το κρίνετε εσείς, αλλά ας κρίνουμε πρώτα μόνο αυτή την τριαδα) στην παρουσίαση των κάστρων που έχω επισκεφθεί στην Σκωτία άφησα το Eilean Donan.

Κάποτε ο πόλεμος είχε αφήσει το στίγμα του σε αυτό το στολίδι των Χάιλαντς, Ο αρχηγός του Κλαν ΜακΚένζι είχε διαλέξει την “λάθος” πλευρά στις ξακουστές εξεγέρσεις του 18ου αιώνα κατά της ένωσης των Βασιλείων Σκωτίας-Αγγλίας υπό των Ανοβερίτων βασιλιάδων. Ο στόλος του Βασιλιά κατέστρεψε το κάστρο σχεδόν ολοσχερώς. Μέχρι που στον 20ο αιώνα βρέθηκε ένας κύριος που αποφάσισε να ανακατασκευάσει όλα τα ερείπια στην σημερινή τους μορφή.

Φτάνοντας το μεσημέρι στο κάστρο βρέθηκα μπροστά σε μια εικόνα βγαλμένη από παραμύθι. Οι αχτίδες του ήλιου έκαναν την γέφυρα που οδηγεί στο κάστρο να λάμπει και μαζί με την ζάλη που μου έφερναν νόμιζα ότι όλα είναι μαγεμένα. Το κάστρο βρίσκεται σε εξαιρετικά φωτογενή θέση. Σε ένα νησάκι στην συμβολή τριών λοχ, πλαισιωμένο από πράσινους (την άνοιξη που πήγαμε) λόφους.

Το ίδιο το κάστρο είναι συμπαγές και καλαίσθητο, με συνδεόμενα κτίρια και ψηλούς πυργίσκους. Δυστυχώς η πίεση χρόνου, καθώς έπρεπε να συνεχίσουμε προς το νησί Σκάι με τους θείους μου δεν μας άφησαν χρόνο για επίσκεψη στο εσωτερικό. Μια άλλη φορά πάλι πέρασα νύχτα.


Αυτά λοιπόν για τα κάστρα της Σκοτίας. Ακολουθούν φωτό.

View attachment 340698
Kildrummy

View attachment 340699 Glamis

View attachment 340701
Eilean Donan. φωτό ευγενική προσφορά της @Sassenach77 καθώς οι δικές μου είναι μόνο από την νυχτερινή επίσκεψη
Ψηφίζω Eilean Donan για την περιγραφή σου με τη γέφυρα και για τη φωτο της @Sassenach77 (το "ανθρωπάκι" σε πρώτο πλάνο, όλα τα λεφτά☺)
 

interted

Member
Μηνύματα
1.283
Likes
7.284
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Ευχαριστώ @psilos3 . Έτσι είναι, δεν είναι σε κάποια πόλη της Αγγλίας αλλά στην πιο "αριστοκρατική" πόλη της Σκωτίας. Και που να συναντήσεις και οπαδούς της Hibernian... Σε αντίθεση με αυτούς της Hearts που είναι πολιτισμένοι.

Πρώτο σετ φωτό του Λιθ

IMG_0495(2).JPG





IMG_0497(2).JPG


IMG_0492(2).JPG


Στο Biscuit Factory:

IMG_0491.JPG


IMG_0487(1).JPG


IMG_0486(1).JPG


Στον Leith walk

IMG_0967(2).JPG


IMG_0501(2).JPG




IMG_0502(2).JPG



Διάφορες:

IMG_0477(2).JPG




IMG_0964(2).JPG

IMG_0500(1).JPG


Στο Foot of the Walk - την καρδιά του Λιθ

IMG_0962(2).JPG


IMG_0956(2).JPG


IMG_0949(1).JPG


IMG_0947(1).JPG


IMG_0951(1).JPG


IMG_0948(1).JPG


IMG_0953(2).JPG


Φτάνοντας στην Whisky Society:

IMG_0918(2).JPG


Και ψάχνοντας τους ναούς στα στενά πάνω από το Shore:

IMG_0944(1).JPG


IMG_0940.JPG

IMG_0929(2).JPG


IMG_0923(1).JPG


IMG_0931(1).JPG


IMG_0946(1).JPG


IMG_0939.JPG


IMG_0938(1).JPG


Έχουμε φτάσει πλέον στο Shore.
 

Attachments

interted

Member
Μηνύματα
1.283
Likes
7.284
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Οι εκβολές του ποταμού Λιθ χρησιμοποιούνται από τον 14ο αιώνα για την προσάραξη των πλοίων. Πρόκειται για την τοποθεσία που αναφέρεται σήμερα ως “The shore”. Αν και το λιμάνι μεταφέρθηκε σταδιακά σε προβλήτες δυτικά και ανατολικά των εκβολών, γιατί τα νερά στις εκβολές ήταν ρηχά, στο shore διασώζεται αρκετό από “σώμα” και το “πνεύμα” του παλιού λιμανιού.

Παρατηρώ τα ονόματα των πλοίων που βρίσκονται αραγμένα. “Ocean mist” που παραπέμπει σε μακρινά μυστηριώδη ταξίδια. Όπως αυτό που κάναν οι 1200 ψυχές που φύγαν από το Λιθ το καλοκαίρι του 1698, προς άγνωστο γι’ αυτούς προορισμό. Κάπου στην Μαδέιρα τους ενημερώσανε ότι η αποστολή τους ήταν να αποικίσουν το Ντάριεν, τις βαλτώδεις ακτές του Παναμά στην Κεντρική Αμερική. Η νεοσύστατη αποικία της Σκωτίας ονομάστηκε “Νέα Καληδονία” (Καληδονία ήταν το όνομα της Σκωτίας επι Ρωμαίων), αλλά διαλύθηκε σύντομα λόγω του ανταγωνισμού με τις Αγγλικές αποικίες. Και στην τελική το Ντάριεν δεν είναι και από τα πιο εύκολα μέρη να ζήσεις – ακόμα και σήμερα είναι το μόνο σημείο που ο δρόμος 30.000 χιλ. που ενώνει την Βόρεια με την Νότια Αμερική διακόπτεται και όπου κυριαρχούν ντόπιοι πολέμαρχοι. Η υπόθεση άφησε δυσβάσταχτο χρέος στην Σκωτία που ήταν καθοριστικός παράγοντας για την ένωση των Βασιλείων με την Αγγλία λίγα χρόνια μετά.

Ποιος να φανταστεί αυτή την εξέλιξη την ώρα που τα καράβια βγαίνανε από τον ποταμό Λιθ, με τον κόσμο να πανηγυρίζει, τις μανάδες να κλαίνε και τους ναυτικούς να σπρώχνουν τους λαθρεπιβάτες από το κατάστρωμα.

Σήμερα επιβιώνουν κτίρια όπως το “Παλιό Σπίτι των Ναυτών”, που, αν και πλέον είναι ξενοδοχείο, αν πλησιάσεις θα διακρίνεις την ξεφτισμένη ταμπέλα που λέει “SAILORS HOME” πάνω από μια ρωμαϊκού τύπου αψιδωτή είσοδο. Υπάρχει ο παχύς πύργος του Signal Tower από την κορυφή του οποίου, ανάμεσα από τις πολεμίστρες δίναν το σήμα στα πλοία. Το King’s Wark, το customs house και τα άλλα παλιά κτίρια, έχουν σήμερα χρήσεις κυρίως ως gastropub – δηλαδή κυριλέ πάμπ με προσεγμένο φαγητό και τσουχτερές τιμές.

Ένα μεγάλο καμάκι θυμίζει τις χρυσές αλλά περασμένες εποχές της φαλαινοθηρίας, όπου ο στόλος του Νορβηγού Σάλβεσεν που είχε έδρα εδώ έφτανε μέχρι τις νότιες θάλασσες και την απομακρυσμένη νήσο Νότια Γεωργία.

Εδώ ανακαλύφθηκε και τυποποιήθηκε το άθλημα του γκολφ. Στο πάρκο στα Ανατολικά που ονομάζεται Leith Links.

Συνεχίζουμε την γραφική πορεία, ακολουθώντας τις παλιές γραμμές του τρένου που περνάει ανάμεσα από κυβερνητικά κτίρια και παλιές αποθήκες και καταλήγει στην σύγχρονη προκυμαία. Aπό εκεί ξεκινάνε σήμερα πολλά κρουαζιερόπλοια και επίσης βρίσκεται αραγμένο το Royal Yacht Britannia, το πρώην πλωτό σπίτι της βασίλισσας, τώρα αξιόλογο μουσείο. Δυστυχώς ο σύγχρονος σχεδιασμός της προκυμαίας αφήνει λίγη πρόσβαση στην θάλασσα, καθώς στο μεγαλύτερο μέρος έχουν κτίσει ένα γιγάντιο Mall όπου μπορείς να έχεις οπτική πρόσβαση στην θάλασσα μόνο μέσω των γυάλινων τόιχων, πίνοντας τον καφέ σου, ή ψωνίζοντας. Για άμεση επαφή με την θάλασσα πρέπει να λοξοδρομήσουμε λίγο.

Συνεχίζεται...
 
Last edited:

interted

Member
Μηνύματα
1.283
Likes
7.284
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
IMG_0912(2).JPG


IMG_0913(2).JPG


IMG_0907(2).JPG



IMG_0905(2).JPG

Οι νέες γραμμές του τραμ, υπό κατασκευή.

IMG_0893(2).JPG

Αριστερά το πρώην Sailors' House και δεξιά ο πρώην signal tower.





IMG_0894(2).JPG



IMG_0897(2).JPG

Πλεόν λέγεται ξενοδοχείο Malmaison, αλλά ο παλίος τίτλος διακρίνεται ακόμα ψηλά.

IMG_0892(2).JPG

Χάρτης και πληροφορίες για το παλιό λιμάνι.

IMG_0888(2).JPG

Το καμάκι του Σάλβεσεν

IMG_0890(2).JPG

Φωτό από την βάση στην νήσο Νότια Γεωργία όπου το λιμάνι έχει ονομαστεί επίσης Λιθ.

IMG_0884(2).JPG

Άγαλμα εμπόρου κρασιού, παρακαλώ.

IMG_0877(2).JPG


IMG_0872(2).JPG

Το ανακαινισμένο Ocean Mist, πρώην Cruz για όσους έχουν έρθει παλιότερα.

IMG_0873(2).JPG


IMG_0874(2).JPG


IMG_0876(2).JPG


IMG_0867(2).JPG


IMG_0865(2).JPG


IMG_0860(2).JPG

Το Toll House.

IMG_0853(2).JPG

Ιστορία της ένωσης του Λιθ με το Εδιμβούργο.

IMG_0852(2).JPG

Περπατώντας προς τις αποβάθρες του σύγχρονου λιμανιού.

IMG_0850(1).JPG


IMG_0843(1).JPG

Διακρίνονται παλιές γραμμές τρένου που περνούσαν μπροστά από τις παλιές αποθήκες.

IMG_0839(2).JPG

Ψάρεμα με θέα τον παλιό πύργο του Forth Ports Office.

IMG_0835(2).JPG

Well Enhancer.

IMG_0470(2).JPG


IMG_0831(1).JPG

Το επισκέψιμο και πολύ ενδιαφέρον Royal Yacht Britannia

IMG_0463(2).JPG

Το εσωτερικό του Ocean Terminal Mall.

IMG_0472(1).JPG

Θέα μέσα από το τζάμι προς το Newhaven που θα πάμε μετά.
 

Attachments

interted

Member
Μηνύματα
1.283
Likes
7.284
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Δέκα λεπτά περπάτημα από το Μολ προς τα δυτικά, προσπερνώντας μια άσχημη ομολογουμένως περιοχή με εργοστάσια, και φτάνουμε στο Newhaven.

Το Newhaven είναι ένα παλιό ψαροχώρι που έχει ενωθεί πλέον με την πόλη. Η καρδιά του Newhaven είναι η πλατεία της ψαραγοράς (fishmarket square), όπου γίνεται ακόμα υπαίθρια αγορά. Υπάρχουν επίσης καλά εστιατόρια με ψάρια. Εδώ, στο γραφικό λιμανάκι, κάποτε βγάζανε τόνους από στρείδια, μέχρι που εκλείψανε λόγω της υπεραλιείας. Μπορεί κάποιος να πάρει ένα fish-and-chips στο χέρι – με αλάτι και ξύδι ως είθισται – και να πάει βόλτα μέχρι την άκρη του λιμενοβραχίονα, όπου βρίσκεται ένας παλιός φάρος. Αν είναι καλή μέρα και δεν φυσάει τραγικά θα δεις πολλές παρέες να κάθονται στα βράχια και να πίνουν μπίρα.

Η περιοχή έχει έναν καλλιτεχνικό-εναλλακτικό χαρακτήρα, με μουσαμάδες με ζωγραφισμένες καρδούλες πάνω σε παλιά police boxes, ή μεγάλες σημαίες με το rainbow flag από τα παράθυρα των σπιτιών.

Από εδώ ξεκινάει ένας παραλιακός πεζόδρομος-ποδηλατόδρομος με κατεύθυνση δυτικά. Από την μία η θάλασσα, δηλαδή ο κόλπος του Φορθ με τα νησάκια του, και από την άλλη τα σπίτια στις πράσινες πλαγιές της περιοχής Trinity – από τις πιο κυριλέ του Εδιμβούργου. Είναι εντυπωσιακή η εναλλαγή πλούσιων και φτωχών περιοχών στο Εδιμβούργο. Μπορείς να μένεις σε ένα τετράγωνο που από την μία έχει χλιδάτες βίλες με κήπους και από την άλλη απλές εργατικές κατοικίες που μένουν σήμερα συνήθως μετανάστες από Πολωνία ή Ρουμανία.

Φτάσαμε στο Wardie Bay, ένα από τα αγαπημένα μου σημεία στο Εδιμβούργο. Τα χαμηλά παραδοσιακά σπιτάκια, όπως ήταν από την εποχή των ψαράδων, είναι βαμμένα διάφορα έντονα χρώματα. Κόσμος με σκυλάκια πάει βόλτα στον μακρύ βραχίωνα (1 χιλιόμετρο μήκος) ή αν η μέρα είναι ζεστή ξαπλώνει στην αμμουδιά.

Και θα συνεχίζουμε, καθώς η επόμενη περιοχή, το Granton, αποτελείται από πολύ παλιές εγκαταλελειμμένες βιομηχανίες: με ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον 19ο αιώνα, ή ηλεκτρονικά εξαρτήματα για υποβρύχια. Σήμερα κατεστραμμένα κτίρια, παλιοί σταθμοί τρένων, ανάμεσα από νέες γυαλιστερές πολυκατοικίες και λεωφόρους.

Τελειώνουμε αυτή την, ομολογουμένως μεγάλη, βόλτα στην παραλιακή ζώνη του Εδιμβούργου στο Granton Castle Walled Garden. Αν πας συγκεκριμένη μέρα του μήνα (αναφέρεται έξω από την πόρτα) θα σε υποδεχθεί μια παρέα ηλικιωμένων, με διάφορα καλούδια και όρεξη για κουβέντα. Πρόκειται για έναν πολύ παλιό περιτειχισμένο κήπο όπου τα μέλη του συλλόγου, προστατευμένοι από τον ισχυρό Σκοτσέζικο άνεμο, καλλιεργούν τον παρατημένο χώρο έτσι που αποτελεί ένα καταφύγιο ηρεμίας για την ντόπια κοινότητα. Σε κάποια σημεία μπορείς να δεις υπολείματα παλιού κάστρου. Ένας τύπος μου έπιασε κουβέντα για τα καλοκαίρια του ‘70 στην Ίο και την Τουρκία, όπου ο μακριά ξανθιά κόμη του εν λόγω κυρίου αποτελούσε κόκκινο πανί για τους αστυνομικούς της εποχής. Αλλά είχε περάσει τέλεια, μου λέει. Χαιρετάω την παρέα των ασπρομάλιδων με το νεανικό στυλ και παιρνω μια ανάσα αγναντεύοντας την θάλασσα. Πλέον έτοιμοι να γυρίσουμε στην βοή της πρωτεύουσας.
 

interted

Member
Μηνύματα
1.283
Likes
7.284
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Ξεκινάμε από το Newhaven:

IMG_2911(1).JPG


IMG_2919(1).JPG


IMG_2917(1).JPG



IMG_2915(1).JPG


IMG_2916(1).JPG

Αν και δεν του φαίνεται, πρόκειται για αναρριχητικό κέντρο. (Alien Rock)


IMG_3441.JPG

Πίνοντας μπίρες στον βραχίονα που μπαίνει στον κόλπο Φορθ.

---

Συνεχίζουμε περπατώντας στον παραλιακό πεζόδρομο στην περιοχή Trinity:

IMG_2906(2).JPG


IMG_2908(1).JPG



IMG_2896(2).JPG

Κοιτάζοντας πίσω προς τον βραχίονα του Newhaven με τις μοντέρνες κατασκευές.

IMG_2887.JPG


---

Φτάνοντας στο Wardie Bay με τα χρωματιστά σπιτάκια:

IMG_1693 - Copy.JPG


IMG_1696.JPEG


IMG_3210.JPG


Σε μια ασυνήθιστα καλοκαιρινή μέρα (σπάνιο ντοκουμέντο):

IMG_3750.JPG


IMG_3751.JPG


---

Και κλείνουμε με την επίσκεψη στο Granton Castle Walled Garden:

IMG_1686.JPG


IMG_1674.JPG


IMG_1676.JPG


IMG_1671.JPG


IMG_1669.JPG

Υπολείμματα από το παλιό κάστρο

IMG_1667.JPG


IMG_1664.JPG

Μια εγκατάσταση για άστεγους και μετανάστες.

IMG_1987.JPG

Ρεμβάζοντας
 

Attachments

interted

Member
Μηνύματα
1.283
Likes
7.284
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Ανακεφαλαίωση τελευταίων :

1. Κάστρα νο4

Kildrummy Απρίλης-Σεπτέμβρης £6.00 09:30-17:30 . Οκτώβρης-Μάρτης Δωρεάν

Glamis Κάστρο+κήποι £15.50, Κήποι μόνο £7.50. Για το εσωτερικό του Γκλαμς υπάρχει και εικονικό τουρ με εισιτήριο £8.50 Virtual Tour | Glamis Castle, Angus, Scotland

Eilean Donan είσοδος £10.00 . Υπάρχουν και live webcams: Webcam - Eilean Donan

2. East End Γλασκώβης

Η διαδρομή που έγινε (διάρκεια 1 ώρα):

okok.jpg


3. Λιθ και πέριξ

Η διαδρομή (διάρκεια 1:48)

okokok.jpg


Από το επόμενο θα αρχίσουμε να ασχολούμαστε με μικρότερες πόλεις της Σκωτίας.
 

interted

Member
Μηνύματα
1.283
Likes
7.284
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
It is good to have an end to journey towards; but it is the journey that matters, in the end. Ursula K. Le Guin



Το Falkirk για τα δεδομένα Σκωτίας είναι άσχημη πόλη. Μια φορά πήγα για καφέ στο κέντρο και το μετάνιωσα. Ένας άχρωμος πεζόδρομος, μαγαζιά μεγάλων αλυσίδων και μίζερα συγκροτήματα κατοικιών. Γύρω από το Falkirk υπάρχουν όμως 3 πολύ ενδιαφέροντα αξιοθέατα, τα πρώτα δύο του 21ου αιώνα και το τρίτο του 150 μ.Κ.Ε.!

Το πρώτο μπορεί να το δει κανείς και από την εθνική οδό. Δυο κεφάλια αλόγων, γιγάντιων διαστάσεων ξεπροβάλουν στον ορίζοντα. Λέγονται Kelpies, όνομα πλασμάτων της μυθολογίας της Σκωτίας. Λέγεται συναντώνται στα λοχ, σε μορφή είτε μαύρου αλόγου είτε ανθρώπου που όμως διατηρεί τις οπλές του αλόγου. Μοναχικοί ταξιδιώτες μπορεί να πέσουν θύματα ενός kelpie, και αργότερα όταν ήρθε ο Χριστιανισμός τα kelpies ταυτίστηκαν με εκφάνσεις του Σατανά. Τα Kelpies που είναι χτισμένα στο πάρκο δίπλα στο κανάλι του Falkirk πάντως είναι αφιερωμένα στην δύναμη των μηχανών της βιομηχανικής επανάστασης που μεταμόρφωσαν το τοπίο γύρω από την πόλη.

Το δεύτερο αξιοθέατο είναι το Falkirk Wheel. Είναι ένα ασανσέρ καραβιών! Ενώνει δύο κανάλια. Το ένα έρχεται από την Γλασκόβη και το άλλο από το Εδιμβούργο φτάνοντας σε διαφορετικά υψόμετρα. Ο συνήθεις τρόπος να ανεβούν τα καράβια από το ένα επίπεδο στο άλλο είναι οι δεξαμενές ανύψωσης (locks), μια διαδικασία που είναι από τις πιο χαλαρωτικές να παρακολουθείς στην Βρετανική επαρχία. Όμως εδώ η υψομετρική διαφορά είναι τόσο μεγάλη που χρειάζεται ένας περιστρεφόμενος ανελκυστήρας 24 μέτρων. Αν θες μπορείς να το δοκιμάσεις και μέσα από καράβι, όμως το θέαμα είναι εξίσου εντυπωσιακό και από τα δύο διαφορετικά επίπεδα.

Το τρίτο αξιοθέατο είναι το Τείχος του Αντωνίνου που περνάει σε μικρή απόσταση από το Falkirk Wheel. Ίσως έχετε ακούσει για το τείχος του Ανδριανού που χωρίζει την Αγγλία από την Σκωτία (χοντρικά) που χτίσανε οι Ρωμαίοι για να προστατευτούν από τους αντιστεκόμενους Πίκτους. Ε, ο γιος του Ανδριανού, ο Αντωνίνος, είχε καταφέρει να προχωρήσει λίγο πιο βόρεια και έχτισε ένα νέο τείχος και οχυρά για να απωθήσει τους “βάρβαρους” με τα βαμμένα σώματα (εξού και η ονομασία Πίκτοι). Σήμερα περπατώντας στο αρχαίο δάσος, θα δεις μόνο το μεγάλο χαντάκι που βρισκόταν στην μία πλευρά του τείχους. Το ίδιο το τείχος ήταν από ξύλο και τύρφη, επομένως δεν έχει διασωθεί τίποτε. Στο τέλος του όμορφου μονοπατιού βρίσκεται σε ένα διαμορφωμένο πλάτωμα, πάνω στο οποίο βρισκόταν το Ρωμαϊκό οχυρό.

Ο συνδυασμός Wheel και τείχους πιστεύω αξίζει, αν έχετε 2-3 ώρες να αφιερώσετε στο Falkirk. Τα Kelpies τα βλέπετε και από τον δρόμο.

---


Το Dunfermline είναι η μεγαλύτερη πόλη του Βασιλείου του Φάιφ – αν θυμάστε έχουμε είδη αναφερθεί σε δύο τοποθεσίες στο Fife, το “χωριό του Outlander” Culross και την οικία του Σκωτσέζου βάνδαλου Έλγιν Broomhall House. Το Dunfermline είναι καλός σταθμός ανεφοδιασμού αλλά και με ιστορικό κέντρο που προσφέρεται για μια βόλτα.

Εντυπωσιακά είναι τα ερείπια του αρχαίου παλατιού, που ήταν αγαπημένος τόπος κατοικίας των Σκοτσέζων μοναρχών. Ένας από αυτούς ήταν και ο Κάρολος ο 1ος, από το βασιλικό κλαν Στιούαρτ που βασίλευε Σκωτία και Αγγλία, ο οποίος γεννήθηκε μάλιστα εδώ. Δίπλα στο παλάτι υπάρχουν κατέλειπα και του παλιού αβαείου. Τόσο το αβαείο όσο και ο Κάρολος βρήκαν τραγικό τέλος, σε μια εποχή που ο Καθολικισμός έφερνε φθόνο σε αυτό το νησί.

Στο δρόμο για το αβαείο θα δεις και παμπάλαιες πάμπ, όπως πχ. το The Old Inn, το οποίο ήταν κάποτε σταθμός για τις άμαξες με τα άλογα που αποτελούσαν την δημόσια συγκοινωνία της εποχής. Ο ταξιδιώτης πήγαινε σε Λιθ του Εδιμβούργου όπου έπαιρνε το φέρι για για το βασίλειο του Φάιφ (δεν υπήρχαν γέφυρες 15 χιλιομέτρων τότε βέβαια!) και μετά το παραδοσιακό κάρο. Η στάση λοιπόν σε ένα πανδοχείο πρέπει να ήταν βάλσαμο για τον ταλαιπωρημένο ταξιδιώτη της εποχής, ειδικά στην σκιά ενός τόσο ιερού και σεβάσμιου τόπου.

Ε γιαυτό σας λέω, κάντε κι εσείς μια στασούλα για ένα αναψυκτικό.
 

interted

Member
Μηνύματα
1.283
Likes
7.284
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Ξεκινάμε με το Falkirk

IMG_7255(1).JPG


Στο πάρκο των Kelpies:

IMG_7241(1).JPG


IMG_7237(1).JPG


IMG_7243(1).JPG


IMG_7248(1).JPG


Στο Falkirk wheel:

IMG_4636.JPG


IMG_4607.JPG

IMG_4617.JPG


IMG_4612.JPG


IMG_4623 (Edited).JPG


Και στο τείχος του Αντωνίνου:

IMG_4626.JPG


IMG_4635.JPG


IMG_4634.JPG


IMG_4630.JPG

Η τάφρος που έχει μείνει από το τείχος.

---


IMG_3218(1).JPG

Στον δρόμο για το Ντανφέρμλάιν μια άνοιξη

IMG_3403(1).JPG


IMG_3405(1).JPG

IMG_3406(1).JPG
IMG_3409(1).JPG


IMG_3412(1).JPG


IMG_3416(1).JPG

Οι εξοχές του Φάιφ την άνοιξη είναι εξαίσιες

IMG_3494 (Edited).JPG
 

interted

Member
Μηνύματα
1.283
Likes
7.284
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Η πρόσβαση στο Oban γίνεται, τόσο από την Γλασκόβη όσο και από το Εδιμβούργο, μέσω των στενών κοιλάδων που βρίσκονται βόρεια του Λοχ Awe. Στην άκρη του Λοχ Awe βρίσκονται τα ερείπια του κάστρου του διάσημου κλαν των Campbell, το Kilchurn Castle. Δυστυχώς πέρασα νύχτα και τα ερείπια στέκονταν πάνω από την επιφάνεια του απόκοσμα ήρεμου λοχ, αόρατα. Αυτό που τραβούσε την προσοχή ήταν η χιονισμένη κορυφή του μυτερού και επιβλητικού Ben Cruachan.

Το Oban είναι ένα παραλιακό θέρετρο και πύλη στα δυτικά νησιά, κυρίως στο νησί Mull. Αν πάτε λοιπόν στο Mull αξίζει να αφιερώσετε καναδύο ώρες περπατώντας μέσα ή και γύρω από το Oban. Την νύχτα, από το πεταλόσχημο λιμανάκι εντύπωση προκαλεί ένα τεράστιος πύργος, χτισμένος στο λόφο πάνω από το χωριό, ο οποίος είναι φωτισμένος μπλε. Ο McCaig's Tower είναι ένα folly, δηλαδή “απομίμηση” παλαιάς αρχιτεκτονικής χωρίς καμία λειτουργική χρήση. Θυμίζει κάτι σαν ρωμαϊκό οχυρό ή θέατρο. Χτίστηκε την εποχή που το Oban αναπτυσσόταν τουριστικά, με την αντίληψη μάλλον ότι θα ήταν καλό να υπάρχει κάτι που να ξεχωρίζει.

Εύκολη σηματοδότηση οδηγεί τον δρόμο του επισκέπτη από την high street με τα φαγάδικα και τα θαλασσινά προς στον απότομο λόφο. Η επίσκεψη στον πύργο αξίζει τόσο για τα παιχνίδια του φωτός ανάμεσα από τα ανοίγματα των τοίχων, όσο και για την ωραία θέα όλου του κόλπου.

Αν είχα περισσότερο χρόνο θα πήγαινα και μια πεζοπορία στα βόρεια του κόλπου, όπου μπορείς να δεις τα ερείπια του Dunollie castle – φαίνονται αρκετά ρομαντικά στις φωτογραφίες. Τελικά την έβγαλα με ένα βραδινό fish-and-chips, του οποίου το λίπος σε κρατάει ντούρο σε μια τόσο κρύα νύχτα του χειμώνα.

---

Το Dumfries είναι η πόλη του εθνικού ποιητή, του Ρόμπερτ Μπερνς. Βρίσκεται στην Νότια Σκοτία, σε μια περιοχή που μάλλον τραβάει λίγους τουρίστες – ίσως αυτούς που πάνε στο κάστρο Caerlaverock ή στον δρυμό του Galloway. Ήσυχη περιοχή της Σκοτίας, με χαμηλούς πράσινους λόφους και όμορφες νότιες ακτές γεμάτες με πουλιά.

Ένας φαρδύς ποταμός, ο Nith, περνάει από το κέντρο. Από τις πρασινάδες δίπλα στον ποτάμι ο κόσμος σουλατσάρει χαζεύοντας τις παλιές γέφυρες, ειδικά την Devorgilla Bridge ή απλώς Παλιά Γέφυρα, που είναι μια από τις παλιότερες της Σκοτίας.

Η πόλη ήταν σημαντική από τον Μεσαίωνα, καθώς ήταν πολύ κοντά στα σύνορα Σκοτίας, Αγγλίας. Αυτή την παλιά αίσθηση παίρνεις περπατώντας στα εμπορικά στενά δίπλα στον ποταμό. Στην Σκοτσέζικη διάλεκτο λέγονται Vennel από το Λατινικό Venella που σημαίνει δρομάκι. Ταμπέλες στους τοίχους ενημερώνουν για επαναστάσεις, φωτιές και άλλα περιστατικά που έζησαν οι ντόπιοι ανά τους αιώνες. Φυσικά σε κεντρικό σημείο φιγουράρει το άγαλμα του καλοντυμένου ποιητή με κάποιους στίχους στην βάση. Ο Μπερνς έγραφε στην διάλεκτο (ή γλώσσα αν θέλετε) των Σκότων:

O my Luve is like a red, red rose

That’s newly sprung in June;

O my Luve is like the melody

That’s sweetly played in tune …


As fair art thou, my bonnie lass,

So deep in luve am I;

And I will luve thee still, my dear,

Till a' the seas gang dry;


Κάτι τέτοια ένεπνευσαν τον Ντίλαν κατά δήλωση του ίδιου!

Το σπίτι που έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής του, το άγαλμα της γυναίκας και μούσας του, Jean Amour, και το μαυσωλείο του στο γειτονικό νεκροταφείο. Ένα απόγευμα πάντως γεμίζει ευχάριστα βλέποντας και κάτι off-the beaten path.


Ας κλείσουμε με τον πιο σύγχρονο ποιητή γιατί η τέχνη δεν έχει σύνορα
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
31.455
Μηνύματα
764.718
Μέλη
35.992
Νεότερο μέλος
Βαγγελης12

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom