Αιθιοπία FARENZI..

LULLU

Member
Μηνύματα
3.525
Likes
7.784
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Ο δρόμος μας βγάζει στη περιοχή των ρασταφαρι…και τι είναι πάλι αυτοί? Είναι ένα θρησκευτικό κίνημα, παρακλάδι του Χριστιανισμού, που επηρέασε καταλυτικά τη ζωή και την τέχνη στο νησί της Τζαμάικα. Ο πιο γνωστός οπαδός της θρησκείας ήταν χωρίς αμφιβολία ο μεγάλος μουσικός της reggae Μπομπ Μάρλεϊ.

Και ποια θα μου πείτε η σχέση Τζαμάικα και Αιθιοπίας? Μα λόγω του Χαιλέ Σελασιέ που θεωρείτε μεσσίας από τους ρασταφαρι.. αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή…Λοιπόν.. απο οτι ειδα σερφαροντας στο ιντερνετ...
Την έμπνευση για το κίνημα αποτέλεσαν οι διδασκαλίες του Marcus Garvey, ο οποίος προώθησε τον Αφρο-κεντρισμό, την υπεροχή της μαύρης φυλής και την επιστροφή στην Αφρική. Αν και δεν θεωρείται επίσημα ως ο ιδρυτής της θρησκείας, πολλοί πιστοί τον θεωρούν προφήτη, ακόμα και δεύτερο Ιωάννη Πρόδρομο. Μια προφητεία που του αποδίδεται είναι η ενθρόνιση του Χαϊλέ Σελασιέ της Αιθιοπίας, (ο μεσσίας στο Ρασταφάρι), καθώς το 1927 είχε δηλώσει: «κοιτάξτε προς την Αφρική για την ενθρόνιση ενός μαύρου βασιλιά, αυτός θα είναι ο λυτρωτής». Οι θεωρίες του για επιστροφή της Αφρικής στους μαύρους και κλείσιμο των αποικιών των λευκών είχαν μεγάλη απήχηση στους φτωχούς αγροτικούς πληθυσμούς της Τζαμάικα. Παρ' όλα αυτά, ο ίδιος ήρθε σε σύγκρουση με τον Χαϊλέ Σελασιέ, επειδή εγκατέλειψε την Αιθιοπία κατά την εισβολή των Ιταλών, και η οργάνωση του δεν τον αναγνώρισε ως μεσσία.Όπως είναι ευνόητο, ιδιαίτερα σημαντικό πρόσωπο θεωρούταν για τους οπαδούς του Ρασταφάρι ο βασιλιάς της Αιθιοπίας Χαϊλέ Σελασιέ, ως ο μόνος ανεξάρτητος μαύρος βασιλιάς, σε μια εποχή που η Αφρική ήταν χωρισμένη σε αποικίες. Το πλήρες όνομά του ήταν Ras Tafari Makonnen, από το οποίο πήρε το όνομά της η θρησκεία. Οι οπαδοί του Ρασταφάρι πίστευαν οτι ο Χαϊλέ Σελασιέ είναι ο μεσσίας, ο δεύτερος Ιησούς, που ήρθε να λυτρώσει τη νέα εκλεκτή φυλή του Θεού, τους νέγρους, και να την οδηγήσει στην Αιθιοπία, την καινούρια Σιών..Σύμφωνα με την παράδοση, ο Χαϊλέ Σελασιέ είναι ο 225ος μονάρχης της σολομωνικής δυναστείας στην Αιθιοπία. Η μυθολογία του Ρασταφάρι θέλει τους Αιθίοπες μονάρχες να είναι απόγονοι του Μενελίκ του 1ου, γιου του βιβλικού βασιλιά Σολομώντα και της βασίλισσας του Σαβά..
Η λατρεία για την Αιθιοπία φαίνεται και στα ρούχα που φορούν οι Ράστα (πιστοί του Ρασταφάρι), όπου κυριαρχούν τα χρώματα της αιθιοπικής σημαίας πράσινο, κίτρινο και κόκκινο.
Ένα από τα θεμελιώδη συστατικά του Ρασταφάρι είναι το κίνημα «πίσω στην Αφρική». Επηρεασμένοι από τις θεωρίες του Garvey, οι Ράστα πίστευαν οτι επιτέλους είχε έρθει η ώρα να λήξει η διασπορά τους και να επιστρέψουν στη βιβλική Σιών, που δεν ήταν άλλη από την Αιθιοπία. Το 1960 η κυβέρνηση της Τζαμάικα έστειλε μια επιτροπή από Ράστα στην Αιθιοπία, για να δουν από κοντά πως έχουν τα πράγματα και να προετοιμάσουν το έδαφος για μια μελλοντική μετανάστευση σε μεγάλη κλίμακα. Απ' ότι φαίνεται όμως, η εξοικείωση των ηγετών του Ρασταφάρι με τη σκληρή αφρικανική πραγματικότητα τους απογοήτευσε, αναβάλλοντας τα σχέδια για άμεση μαζική μετακίνηση...
Ένα μεγάλης σημασίας γεγονός έλαβε χώρα την 21η Απριλίου του 1966, καθώς ο Χαϊλέ Σελασιέ επισκέφτηκε επιτέλους το νησί της Τζαμάικα. Η μέρα αυτή γιορτάζεται ως ιερή από τους πιστούς του Ρασταφάρι. Όταν το αεροσκάφος που μετέφερε το νέγρο βασιλιά προσγειώθηκε, ένα πλήθος ανθρώπων μεταξύ 100 και 200 χιλιάδων τον περίμενε στο αεροδρόμιο του Κίνγκστον, καπνίζοντας μαριχουάνα και παίζοντας παραδοσιακά κρουστά. Το πλήθος ήταν τόσο μεγάλο, που ο Χαϊλέ Σελασιέ άργησε να κατέβει από το αεροπλάνο κατά μία ώρα, μέχρι να καταλαγιάσουν κάπως οι εκδηλώσεις ενθουσιασμού. Κατά την επίσκεψή του, ο Αφρικανός μονάρχης φέρεται να είπε στους ηγέτες της νέας θρησκείας οτι ο καιρός για τη μετανάστευση στην Αιθιοπία δεν είχε έρθει ακόμα, καθώς έπρεπε πρώτα να απελευθερώσουν την ίδια τους τη χώρα.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι ο Χαϊλέ Σελασιέ δεν αρνήθηκε ποτέ τον τίτλο του μεσσία που του απέδιδαν, ούτε όμως και τον επιβεβαίωσε, διατηρώντας μια διπλωματική, σχεδόν σιβυλλική σιγή. Απ' ότι φαίνεται, ο σκοπός του ταξιδιού του στη Τζαμάικα ήταν να πείσει τους ανθρώπους της να μην μεταναστεύσουν σε μεγάλη κλίμακα στην Αιθιοπία, καθώς η χώρα του δεν διέθετε ούτε τις υποδομές, ούτε την ανεπτυγμένη οικονομία για να τους δεχτεί..και φυσικά ούτε τις απόκτησε ποτέ..


Η θρησκεία του Ρασταφάρι, πέρα από τις εντυπωσιακές και επαναστατικές αρχές που προαναφέραμε, θεμελιώθηκε επίσης σε ένα θολό σύμπλεγμα κανόνων, ταμπού, παραδόσεων και δεισιδαιμονιών, πολλά από τα οποία προϋπήρχαν. Αρχικά, η εμφάνιση το γνωστό look, είναι πολύ σημαντική για τους Ράστα. Ο χαρακτηριστικός τύπος μαλλιών, μακριά, κατσαροπλεγμένα και όχι πάντα καθαρά, που στα ελληνικά αποκαλούμε επίσης ράστα (αγγλικά: dreadlocks), είναι σχεδόν απαραίτητος για όλους τους πιστούς
Όπως ισχύει και η απαγόρευση που αφορά οποιαδήποτε επέμβαση στο σώμα του πιστού, συμπεριλαμβανομένων και των χειρουργικών επεμβάσεων.., (αχ πάει έχασα τη δουλειά μου!.) κάτι ανάλογο περίπου ισχύει και με τους μάρτυρες του Ιεχωβά που δεν θέλουν να δουν στα μάτια τους άλλο αίμα πλην του δικού τους..

Ακόμα, πολύ συνηθισμένη είναι η χρήση μαριχουάνας,( βρε δουλειές που θα κανανε εδώ οι Ζωνιανοί!!!!)ή αλλιώς γκάντζα για θρησκευτικούς σκοπούς. Ο πιστός ενθαρρύνεται να καπνίσει γκάντζα σε τελετές και συγκεντρώσεις, με το σκεπτικό ότι καθαγιάζει το σώμα και το πνεύμα, διευρύνει τη συνείδηση, προάγει τα φιλειρηνικά ένστικτα και φέρνει το χρήστη πιο κοντά στο Θεό. Σύμφωνα με κάποιους μελετητές, η συνήθεια αυτή μεταφέρθηκε στη Τζαμάικα από την Ινδία μέσω μεταναστών, στις αρχές του 20ου αιώνα. Οι δάσκαλοι του Ρασταφάρι βρίσκουν επίσης βιβλικές αναφορές που προτρέπουν τη χρήση μαριχουάνας, όπως η παρακάτω (Γεν. 3,18)?κ?νθας κα? τριβ?λους ?νατελε? σοι, κα? φαγ? τ?ν χ?ρτον το? ?γρο?.Η απαγόρευση του χασίς από τη δυτική κοινωνία είναι για τους Ράστα απόδειξη ότι είναι καταπιεστική και εχθρική προς τη θρησκεία τους. Γι' αυτόν και πολλούς ακόμα λόγους έχουν ονομάσει την κοινωνία των λευκών «Βαβυλώνα», σε αντιδιαστολή με την Αφρική και ειδικότερα την Αιθιοπία που θεωρείται η «Σιών»Οι πιστοί Ράστα δε, θεωρούνται αυστηρά χορτοφάγοι.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.525
Likes
7.784
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Και μπορεί να μην έγινε η μαζική μετανάστευση των Τζαμαϊκανών στη Αιθιοπία, κάποιοι όμως τόλμησαν να κάνουν αυτό το υπερατλαντικό ταξίδι, να αρνηθούν τη θάλασσα και ναρθουν να χωθούν εδώ ανάμεσα στα βουνά και τα χωράφια να αρχίσουν μια ζωή θρησκόληπτη και κατευθυνόμενη από τους νεοαρχομενους μεσσίες – προφήτες που εδρεύουν εδώ σε αυτό το ναό-μοναστήρι- μουσείο, που βρίσκομαι απ έξω περιμένοντας την ευλογία του ιερέα μαζί με την άδεια να εισβάλουμε στα ενδότερα.. απαντώντας στις κοινότυπες ερωτήσεις τύπου,¨¨ από πού είσαι? ¨¨ η ¨¨ πρώτη φορά από τα μέρη μας?¨¨¨¨, η αν σου αρέσει η Αιθιοπία ?¨¨
Και ήλθε επιτέλους η έγκριση , πέρασα τη καγκελόπορτα και βρέθηκα να ευλογούμε από μια τεράστια φωτογραφία του Σελασιέ με τα χέρια ορθάνοιχτα σαν πεταλούδα , ενώ παραδίπλα δεσπόζει μια άλλη του Μαρλευ.. Αποθέτω τα σέβη στον δεύτερο λόγω μουσικής, τους βασιλιάδες δεν τους πάω καθόλου και κατευθύνομαι στα άδυτα του σύγχρονου προφήτη που σκάει μύτη μέσα σε ένα ντουμανιασμένο από καύση μαριχουάνας δωμάτιο , με μάτια υγρά- θολά, με ρινική αποσυμφόρηση και δεν κραταγε και χαρτομάντιλο ο άτιμος και ρίχνει τη ερωτοαπαντηση κεραυνός!!.
ΧΜΜΜΜ Greece ε?????? έχετε πολλά προβλήματα εσείς εκεί τώρα, αλλά μην φοβάστε θα σας βοηθήσουν οι Κινέζοι…!
-Ντούπ τι έγινε καλέ? Σερφαρισε στο διαδίχτυο ο τύπος μέχρι να δώσει τη άδεια, βρήκε όλα τα άπλυτα και πλυμένα της οικονομίας μας , μας καρφώνει δε, με το κενό θολό του βλέμμα και μας την λέει κιόλας… Ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι μου δίδοντας ένα ροδοκόκκινο-βυσσινί χρώμα στο πρόσωπο μου.. Βρε αι στο διάολο και εσύ τώρα που θα μου κάνεις κατήχηση και θα μου πεις το ριζικό μου.!!!!. άιντε και όρμησα έξω.. Δεν είπε ο άνθρωπος κάτι διαφορετικό από ότι λένε κάθε μέρα τα πρωιναδικα και οι δημοσιογράφοι στις φυλλάδες και στα τηλεπαράθυρα, αλλά ρε παιδάκι μου να πώς να το πω, εγωισμό να το πω, υπέρτατο πατριωτισμό να το πω, αλλιώς να τα ακούς από δικό σου , αλλιώς να το ακούς από ξένο στόμα..
Αφήνοντας τους άλλους βγήκα να πάρω φρέσκο αέρα στη αυλή..
 

Lyda

Member
Μηνύματα
723
Likes
241
Επόμενο Ταξίδι
ΚΑΛΜΥΚΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Πολυ ενδιαφερουσες οι πληροφοριες. Αληθεια ποσες μερες εμεινες;
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.525
Likes
7.784
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
.. εμεινα 17 μερες ....
 

Lyda

Member
Μηνύματα
723
Likes
241
Επόμενο Ταξίδι
ΚΑΛΜΥΚΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Θα ειχε ενδιαφερον να μας πεις τις μερες που εμεινες εκει αν ειχες δει αυτους τους πανφτωχους ανθρωπους που τα παιδια τους πεθαινουν απο την πεινα να δινουν 100 USD (τεραστιο ποσο για αυτους) σε μαγους για να κανουν στα παιδια τους εξωρκισμους.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.525
Likes
7.784
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
..οσο έμεινα εκει κατι τετοιο δεν είδα, όχι οτι δεν γινεται αλλα εγω δεν ειδα Αυτο ομως που ειδα ειναι να αρνουνται θεραπεια λόγω κόστους η να μην μπορει να θεραπευτει άρρωστος λόγω ελλειψης φαρμακων.... γενικα παντως υπαρχει μια απιστευτη φτωχεια στη χωρα ...
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
lullu σε φαντάζομαι να βγαίνεις έξω μαυρη απο το κακό σου ..
Επειδή σε γνωρίζω καλά το κάνεις οταν φτάνεις στο αμήν..
Απο όσα είδες παλι σε κεινη την χώρα μετά απο 7 χρονια που ήσουνα εκεί,ειδες καποια βελτίωση στην γενική κατάσταση των κατοίκων και ειδικότερα στην ανταποκριση σε θέματα υγείας?
Η είπες οτι δεν έχει ο δρόμος γυρισμό?
ξέρω οτι θα εισαι εντελώς αντικειμενική....
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.525
Likes
7.784
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
lullu σε φαντάζομαι να βγαίνεις έξω μαυρη απο το κακό σου ..
Επειδή σε γνωρίζω καλά το κάνεις οταν φτάνεις στο αμήν..
Απο όσα είδες παλι σε κεινη την χώρα μετά απο 7 χρονια που ήσουνα εκεί,ειδες καποια βελτίωση στην γενική κατάσταση των κατοίκων και ειδικότερα στην ανταποκριση σε θέματα υγείας?
Η είπες οτι δεν έχει ο δρόμος γυρισμό?
ξέρω οτι θα εισαι εντελώς αντικειμενική....
σημαντικα βηματα εχουν γινει ως προς τη διαγνωση και θεραπεια του AIDS και εχει γινει τεραστια προσπαθεια στη βαση δεδομενων σε ολη τη χωρα, όλα ομως αυτα γινονται με την υποστηριξη των ΜΚΟ και αλλων διεθνων οργανωσεων που σημαινει οτι αν μια μερατα κονδυλια αυτα θα στερεψουν , εκεινοι θα γυρισουν ολοταχως στο μηδεν, εγω ευχομαι οι οργανωσεις και οι επενδυτες να εχουν παντα ενδιαφερον προς τα εκει ...
Ο υποσιτισμος δεν εχει προς στιγμη οριζοντα...καταλαβαινεις τι θελω να πω..
 

Twinkie

Member
Μηνύματα
1.142
Likes
327
Επόμενο Ταξίδι
Με το νου
Ταξίδι-Όνειρο
Στα πέντε σημεία της Γης
Απολαυστικότατη ιστορία...Είναι πάντα χαρά μου να διαβάζω πράγματα που δεν ξέρω και πολύ θα ήθελα να μάθω από πρώτο χέρι...Μπράβο!
 

Giristroula

Member
Μηνύματα
723
Likes
348
Επόμενο Ταξίδι
κάτσε να μαζώξω κάνα χρήμ
Ταξίδι-Όνειρο
Κίνα, Ιαπωνία
Πολύ όμορφη εμπειρία, μας μετέφερες όσο μπορούσες στην περιοχή όπου είδαμε με τα μάτια της ψυχής και νοιώσαμε τα όσα μας διηγήθηκες. Σε θαυμάζω για την τεράστια δύναμη ψυχής που διαθέτεις!Σου εύχομαι να έχεις κι άλλες τέτοιες εμπειρίες που σε γεμίζουν!
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.525
Likes
7.784
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Γεμίσαμε τα τζιπ καύσιμα και βουρ για το Sodo , όπου θα αναζητήσουμε φαί-καφέ και τι άλλο ? τουαλέτες! Σε ένα τριώροφο νεόκτιστο οικοδόμημα, με φιμέ τζάμια στην μια ημικυκλική πλευρά του, βρήκαμε όλα τα παραπάνω…μόνο που καφές ήταν τόσο δυνατός που ακόμη και εγώ που δίνω θάνατο οπως λένε στο καφέ, δεν μπόρεσα να πιώ… Από το μαγαζάκι δίπλα αγοράσαμε τις τελευταίες προμήθειες καθώς δεν γνωρίζαμε ακόμη αν θα κατασκηνώναμε η θα μέναμε σε lodge, σπάζοντας μας ολίγον τι τα νεύρα, αυτό το επτασφράγιστο μυστικό -έκπληξη όπως έλεγαν..! Έκπληξη θανε να κατασκηνώσουμε να αρχίσει να τουλιουμάζει και να γίνομαι ναυαγοί αντί για πρόσκοπες! Άσε δε και το καυτό ζήτημα της τουαλέτας !, που το βάζεις αυτό? Να τρέχεις τα μεσάνυχτα να βρεις δένδρο για την ανάγκη σου και να γίνεσαι και παπί από τη βροχή?! Είπα να αρχίσω τις προσευχές σε όλους τους Αγίους , έτσι άπιστη και άθεη που είμαι μπορεί να εισακουστώ έτσι για να μου αποδείξουν ότι υπάρχουν αλλά που!!!! ,τζίφος .. ζέστη και πάλι ζέστη,, αποφάσισαν οι θεοί να με αγνοήσουν..
Όλη η διαδρομή ένα εργοτάξιο … μπουλντόζες-εκσκαφείς, εργάτες –ζώα και σκόνη.. που δεν περιγράφεται… Ο χρόνος μας πιέζει γιατί αν νυχτώσει και είμαστε ακόμη στο δρόμο τα πράγματα περιπλέκονται αφού δεν υπάρχει φωτισμός και οι πιθανότητες ατυχήματος είναι πολύ μεγάλες.. Το δεκάωρο έκλεισε από ώρα όταν η λίμνη κάνει την εμφάνιση της.. Άντε φτάσαμε.. Αιώνας μας φάνηκε η διαδρομή ως το lodge Paradise που βρίσκετε χτισμένο πάνω στο χείλος του γκρεμού και μόνο ένα κοτετσοσυρμα μας χωρίζει από την ζούγκλα που βρίσκεται από κάτω ….
Το αρχιτεκτονικό σχέδιο δεν αλλάζει και πολύ , για να μην πω καθόλου . Οι χορταρένιες κατασκευές με τις ξύλινες πόρτες έχουν μια διάταξη εν σειρά, λίγο λοξή και διαθέτουν ένα μεγάλο μπαλκόνι στη πίσω πλευρά που βλέπει στη ζούγκλα εφοδιασμένο με μπαμπουδένιες πολυθρόνες και τραπέζι . Παίρνω το νούμερο 13 και μαζί με τις άλλες 2 συγκατοίκους σέρνω τα μπαγκάζια μου ως εκεί πεθαίνοντας για ένα ντους και ένα καφέ . Δεν χάνω χρόνο να το σκεφτώ για δεύτερη φορά και βρίσκομαι κάτω από το χλιαρό, που για να το ρυθμίσω είδα και έπαθα, αδύναμης ροής νερό… Ξαναγεννημένη και συνεπώς πεντακάθαρη με το καφέ στο χέρι βγαίνω στ μπαλκόνι.. Έχει αρχίσει να σουρουπώνει και η νύχτα δίνει μια ξεχωριστή αλλά και συνάμα άγνωστη ομορφιά στο χώρο. Από τη ζούγκλα βγαίνουν ήχοι δυνατοί και άγριοι, ήχοι πάλης ανάμεσα στα ζώα, ήχοι θριάμβου του θηρευτή, ήχοι πόνου του αδύνατου θύματος …η ζωή στη ζούγκλα έχει αρχίσει με το που έσβησαν οι τελευταίες αχτίνες του ήλιου. Καθηλωμένη στο μπαλκόνι μου παρακολουθώ τη νύχτα να απλώνει το πέπλο της πάνω στα ψηλά κλαδιά των δένδρων, νιώθω στη επιδερμίδα μου το κρύο και την υγρασία να διεκδικούν μερίδιο από τη διάρκεια της νύχτας . Δεν νομίζω να ένιωσα ποτέ τόση χαλαρότητα, τόση γαλήνη σαν να άδειασε η καρδιά και το κορμί από όλα όσα στοιχειωμένα κουβαλημένα με βάραιναν. Το μάτι της σκέψης ανάλαφρο πήδησε το δίχτυ και πέρασε στο παχύ σκοτάδι της ζούγκλας να κλέψει σκηνές και ακούσματα μιας ζωής διαφορετικής. Η βροχή διέκοψε και απέσπασε την σχεδόν ταύτιση , συνύπαρξη μου από το γύρω περιβάλλον.
Στη τραπεζαρία αν και το φαγητό δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτό της κυρίας Μαρίας, δεν αφήσαμε ούτε ψίχουλο, κοινώς γλείψαμε και τα πιάτα αφού μας είχε κόψει μαύρη πείνα. Με μια μπυρίτσα στο χέρι και έξω στη βεράντα της τραπεζαρίας που για μέσο προφύλαξης από την ελεύθερη πτώση μέσα στη ζούγκλα έχει ξύλινους κορμούς αντί για κοτετσόσυρμα.. Η χαρά του να ακουμπήσεις και να ξαποστάσεις κόπηκε απότομα από τη εμφάνιση ενός ασπρουλιάρικου φιδιού που μας πρόλαβε …μπρουρρρρρρρρρ πίσω ολοταχώς!!!!!!!!
Δώσαμε τέλος σε αυτή τη μακρά διαρκείας ταλαίπωρης μέρας τυλιγμένες μέσα και κάτω από την ευτυχώς ακέραια κουνουπιέρα μας.. περιμένοντας ποια θα αρχίσει πρώτη το ροχαλητό..
 

Attachments

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Mε τα φίδια τοχεις ρε παιδάκι μου...
Μπορώ να καταλάβω την προσμονή σου για το μπανιο και τον καφέ ..
όσο παει και γίνεσαι μοναδική στις περιγραφές σου διαολίτσα Lullu!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
883.994
Μέλη
38.908
Νεότερο μέλος
Apostolos88

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom