nmavra
Member
- Μηνύματα
- 62
- Likes
- 17
Με την ημέρα αναχώρησης να πλησιάζει, αποφασίσαμε να δούμε τί εστί παραλία Dreamland, μιας και μέχρι στιγμής η μόνες παραλίες που είχαμε δει ήταν της Tanjung Benoa που κανονικά δεν κολυμπιέται (μόνο water sports) αλλά και της Kuta που ήταν καλή για surf, αλλά τίποτα το ιδιαίτερο σε γενικές γραμμές κατά τα άλλα.
Έτσι λοιπόν μετά από τόσες μέρες πρωινού ξυπνήματος ήταν ευκαιρία να ξυπνήσουμε στις 10, και αυτό ίσα ίσα ώστε να προλάβουμε το πρωινό που έκλεινε στις 10.30. Ο Santika μας πήγε στην Dreamland, νότια της Denpasar. Μία ιστορική αναδρομή για την Dreamland νομίζω είναι αρκετά ενδιαφέρουσα εδώ. Γενικά το Μπαλί δεν φημίζεται για τις παραλίες του, όπως π. χ. τα περισσότερα μέρη της Ταιλάνδης. Η άμμος είναι συνήθως σκουρόχρωμη προς το γκρι, με δεδομένο το ηφαίστειο που υπάρχει και το οποίο είναι ακόμα ενεργό, και το νερό λόγω του κύματος είναι φυσικά ανακατεμένο.. Έτσι λοιπόν η Dreamland με την κατακίτρινη άμμο έκανε τη διαφορά, γιατί ακόμα και με τα καθημερινά της μεγάλα κύματα το νερό δεν φαινόταν “βρώμικο”. Επίσης η Nusa Dua και η Sanur που και αυτές έχουν κίτρινη άμμο δεν ήταν στο πρόγραμμά μας, οπότε δεν ξέρω να σας πω σε σύγκριση με αυτές, αλλά από surf-ικής πλευράς η Dreamland ήταν πολύ αγαπημένο μέρος των surfers για πολλά χρόνια. Πριν 2 περίπου χρόνια όμως άρχισαν οι εργασίες εκεί για την κατασκευή ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων και γκολφ, με αποτέλεσμα ο χώρος να χαλάσει. Ο Santika μας είπε ότι το ξενοδοχείο θα μπλοκάρει την είσοδο στην παραλία, οπότε όταν ολοκληρωθεί θα προσελκύει ακόμα λιγότερους επισκέπτες και surfers. Τον Αύγουστο που πήγαμε εμείς οι εργασίες προχωρούσαν, είχαν μπει τα μπετά και από όσο μπορούσα να δω πρέπει να ήταν σε φάση κατασκευής του εσωτερικού. Αναφέρομαι τουλάχιστον στο ξενοδοχείο που είναι ακριβώς πάνω απ'την παραλία, δεν ξέρω πόσα άλλα θα χτιστούν. Πάντως το γήπεδο γκολφ ήταν έτοιμο.
Η παραλία λοιπόν είναι σχετικά μικρή, με ξαπλώστρες στο ένα μέρος και το άλλο μέρος της είναι λίγο πιο freestyle, ένας βράχος που εξέχει χωρίζει τα 2 κομμάτια. Λόγω του μικρού μεγέθους της, υπάρχουν λιγότεροι που θα σας πλησιάσουν για μασάζ, sarong (καφτάνι) και να σας πουλήσουν φρούτα. Surf μπορεί κάποιος να κάνει μόνο στο αριστερό μέρος, ακριβώς στην είσοδο της παραλίας δηλαδή, και αυτό γιατί στα δεξιά έχει βράχια που έκαναν την εμφάνισή τους κατά την άμπωτη. Τα κύματα εκεί είναι τα μεγαλύτερα που έχω δει προσωπικά εγώ, και έτσι η προσπάθειά μου να κάνω surf δεν στέφθηκε με επιτυχία. Καμία σχέση με Kuta δηλαδή που τα κύματα είναι λίγο πιο εύκολα για αρχάριους.
Γενικά η Dreamland είναι απ'τις πιο όμορφες παραλίες που έχω δει, αν όχι η πιο ωραία, αλλά δυστυχώς η τουριστική ανάπτυξη της περιοχής την έχει χαλάσει από αυτά που μας λένε όλοι όσοι την ξέρανε από πριν. Φυσικά παραμένει φανταστική παραλία και σίγουρα αξίζει να την επισκεφτείτε!
Κατά τις 4.30 ο Santika μας πήγε στο ναό της Uluatu, όπου για να μπεις χρειάζεται να φορέσεις ένα sarong αν τα πόδια είναι εκτεθειμένα, ή αλλιώς μόνο μια ζώνη αν φοράτε παντελόνι. Ο ναός είναι πάνω στο βράχο, και είναι γεμάτος από πίθηκους που η μόνη τους ενασχόληση είναι να προσπαθούν να σας κλέψουν κάθε λογής πράγματα, γι'αυτό και το προειδοποιητικό σήμα στην είσοδο του ναού.
Καμία σχέση με τους φιλικούς πίθηκους των άλλων περιοχών δηλαδή, οπότε προσοχή. Καπέλα, γυαλιά, κινητά όλα στην τσάντα, και τη φωτογραφική με το λουράκι. Αν παρόλαυτά κάποιος επιτήδειος πίθηκος σας βουτήξει κάτι θα πεταχτεί απ'το πουθενά κάποιος Μπαλινέζος εργαζόμενος στο ναό (όχι ιερέας φυσικά) που έναντι κάποιας μικρής αμοιβής θα κυνηγήσει τον πίθηκο για να φέρει πίσω τα κλοπιμαία. Κοινώς, προσέχουμε για να έχουμε!
Στο ναό αυτό υπάρχει ένας χώρος που κάθε μέρα κάνουν Kecak χορό, αλλά εμείς δεν καθίσαμε να τον δούμε. Αν πρόσεξα καλά κοστίζει 5? το άτομο και κρατάει 1 ώρα. Η πείνα μας ήταν μεγαλύτερη της επιθυμίας μας για να δούμε το χορό και έτσι γυρίσαμε στο ξενοδοχείο, και καλέσαμε τον Santika για δείπνο. Εδώ έγινε το εξής περίεργο.. Παρόλο που κάθε μέρα όλη μέρα ο Santika ήταν πολύ ομιλητικός, την ώρα που πηγαίναμε στην Dreamland και μας εξιστόρησε τα γεγονότα με την (πρώην) γυναίκα του, εμείς πήγαμε να το παίξουμε συμβουλάτορες, σύμφωνα τουλάχιστον με τις δικές μας εμπειρίες του Δυτικού κόσμου, και γενικά να τον υποστηρίξουμε. Αυτό δεν ξέρω αν τον πείραξε ή αν απλά τον έβαλε σε σκέψεις, πάντως την υπόλοιπη μέρα μίλαγε ελάχιστα και τελικά προφασίστηκε ότι έχει διαδρομή στο αεροδρόμιο και δεν φάγαμε μαζί τελικά, και συνέχισε να είναι λιγομίλητος (αλλά φυσικά πάντα ευγενικός, φιλικός και εξυπηρετικός) και την επόμενη ήμερα, όπου την περάσαμε όλη στην παραλία της περιοχής Seminiyak, η προέκταση δηλαδή της παραλίας της Kuta.
Η τελευταία μέρα μας βρήκε να ξυπνάμε 7 ώστε να προλάβουμε να πάμε για snorkeling στην Tanjung Benoa κοντά στη Nusa Dua, να πάρουμε κάποια δωράκια και να φύγουμε για το αεροδρόμιο.
Έχω κάνει πολλά ταξίδια και πάντα λυπάμαι που αφήνω πίσω έναν τόπο που μου άρεσε. Μπαίνοντας όμως στο αεροπλάνο ένοιωσα ένα πρωτόγνωρο αίσθημα άγχους, πίεσης και μελαγχολίας που φεύγω απ'το Μπαλί.
Μιλώντας με κάποια ζευγάρια Ελλήνων ο καθένας τελικά είχε κάνει διαφορετικά πράγματα, άλλος πέρασε 8 μέρες στην παραλία, άλλος έκανε όλα τα tours, και γενικά καμία ιστορία δεν ήταν ίδια. Για μένα το Μπαλί, δεν είναι κάτι το απλώς διαφορετικό. Αν ασχοληθεί κάποιος με το να σκεφτεί λίγο τί είναι αυτό που ζει, να προσπαθήσει να μπει στη ζωή των ντόπιων (όπως μας έβαλε εμάς για λίγα λεπτά ο Santika προσκαλώντας μας στο σπίτι του στο χωρίο), να μυρίσει τις ντόπιες μυρωδιές (καλές και κακές), να προσπαθήσει να καταλάβει τα ήθη και τα έθιμα του λαού και γενικά να νοιώσει ένα με τον τόπο αυτόν πιστεύω θα είναι μια εμπειρία ανεπανάληπτη.
Το Μπαλί αξίζει κάποιος να το ανακαλύψει και να ασχοληθεί μαζί του, δεν είναι ένα μέρος που πας και λιώνεις 10 μέρες στην παραλία όπως πχ. οι Μαλδίβες. Έχει τόσα πράγματα να κάνεις και να δεις, που οι μέρες ποτέ δεν είναι αρκετές.
Έχω μόνο καλά λόγια να πω για το νησί και τους κατοίκους του, και σίγουρα θα ξαναγυρίσουμε φυσικά με οδηγό μας και πάλι τον Santika για να δούμε και το υπόλοιπο νησί και να θυμηθούμε τις απίστευτες στιγμές που ζήσαμε εκεί!
Έτσι λοιπόν μετά από τόσες μέρες πρωινού ξυπνήματος ήταν ευκαιρία να ξυπνήσουμε στις 10, και αυτό ίσα ίσα ώστε να προλάβουμε το πρωινό που έκλεινε στις 10.30. Ο Santika μας πήγε στην Dreamland, νότια της Denpasar. Μία ιστορική αναδρομή για την Dreamland νομίζω είναι αρκετά ενδιαφέρουσα εδώ. Γενικά το Μπαλί δεν φημίζεται για τις παραλίες του, όπως π. χ. τα περισσότερα μέρη της Ταιλάνδης. Η άμμος είναι συνήθως σκουρόχρωμη προς το γκρι, με δεδομένο το ηφαίστειο που υπάρχει και το οποίο είναι ακόμα ενεργό, και το νερό λόγω του κύματος είναι φυσικά ανακατεμένο.. Έτσι λοιπόν η Dreamland με την κατακίτρινη άμμο έκανε τη διαφορά, γιατί ακόμα και με τα καθημερινά της μεγάλα κύματα το νερό δεν φαινόταν “βρώμικο”. Επίσης η Nusa Dua και η Sanur που και αυτές έχουν κίτρινη άμμο δεν ήταν στο πρόγραμμά μας, οπότε δεν ξέρω να σας πω σε σύγκριση με αυτές, αλλά από surf-ικής πλευράς η Dreamland ήταν πολύ αγαπημένο μέρος των surfers για πολλά χρόνια. Πριν 2 περίπου χρόνια όμως άρχισαν οι εργασίες εκεί για την κατασκευή ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων και γκολφ, με αποτέλεσμα ο χώρος να χαλάσει. Ο Santika μας είπε ότι το ξενοδοχείο θα μπλοκάρει την είσοδο στην παραλία, οπότε όταν ολοκληρωθεί θα προσελκύει ακόμα λιγότερους επισκέπτες και surfers. Τον Αύγουστο που πήγαμε εμείς οι εργασίες προχωρούσαν, είχαν μπει τα μπετά και από όσο μπορούσα να δω πρέπει να ήταν σε φάση κατασκευής του εσωτερικού. Αναφέρομαι τουλάχιστον στο ξενοδοχείο που είναι ακριβώς πάνω απ'την παραλία, δεν ξέρω πόσα άλλα θα χτιστούν. Πάντως το γήπεδο γκολφ ήταν έτοιμο.

Η παραλία λοιπόν είναι σχετικά μικρή, με ξαπλώστρες στο ένα μέρος και το άλλο μέρος της είναι λίγο πιο freestyle, ένας βράχος που εξέχει χωρίζει τα 2 κομμάτια. Λόγω του μικρού μεγέθους της, υπάρχουν λιγότεροι που θα σας πλησιάσουν για μασάζ, sarong (καφτάνι) και να σας πουλήσουν φρούτα. Surf μπορεί κάποιος να κάνει μόνο στο αριστερό μέρος, ακριβώς στην είσοδο της παραλίας δηλαδή, και αυτό γιατί στα δεξιά έχει βράχια που έκαναν την εμφάνισή τους κατά την άμπωτη. Τα κύματα εκεί είναι τα μεγαλύτερα που έχω δει προσωπικά εγώ, και έτσι η προσπάθειά μου να κάνω surf δεν στέφθηκε με επιτυχία. Καμία σχέση με Kuta δηλαδή που τα κύματα είναι λίγο πιο εύκολα για αρχάριους.

Γενικά η Dreamland είναι απ'τις πιο όμορφες παραλίες που έχω δει, αν όχι η πιο ωραία, αλλά δυστυχώς η τουριστική ανάπτυξη της περιοχής την έχει χαλάσει από αυτά που μας λένε όλοι όσοι την ξέρανε από πριν. Φυσικά παραμένει φανταστική παραλία και σίγουρα αξίζει να την επισκεφτείτε!

Κατά τις 4.30 ο Santika μας πήγε στο ναό της Uluatu, όπου για να μπεις χρειάζεται να φορέσεις ένα sarong αν τα πόδια είναι εκτεθειμένα, ή αλλιώς μόνο μια ζώνη αν φοράτε παντελόνι. Ο ναός είναι πάνω στο βράχο, και είναι γεμάτος από πίθηκους που η μόνη τους ενασχόληση είναι να προσπαθούν να σας κλέψουν κάθε λογής πράγματα, γι'αυτό και το προειδοποιητικό σήμα στην είσοδο του ναού.

Καμία σχέση με τους φιλικούς πίθηκους των άλλων περιοχών δηλαδή, οπότε προσοχή. Καπέλα, γυαλιά, κινητά όλα στην τσάντα, και τη φωτογραφική με το λουράκι. Αν παρόλαυτά κάποιος επιτήδειος πίθηκος σας βουτήξει κάτι θα πεταχτεί απ'το πουθενά κάποιος Μπαλινέζος εργαζόμενος στο ναό (όχι ιερέας φυσικά) που έναντι κάποιας μικρής αμοιβής θα κυνηγήσει τον πίθηκο για να φέρει πίσω τα κλοπιμαία. Κοινώς, προσέχουμε για να έχουμε!


Στο ναό αυτό υπάρχει ένας χώρος που κάθε μέρα κάνουν Kecak χορό, αλλά εμείς δεν καθίσαμε να τον δούμε. Αν πρόσεξα καλά κοστίζει 5? το άτομο και κρατάει 1 ώρα. Η πείνα μας ήταν μεγαλύτερη της επιθυμίας μας για να δούμε το χορό και έτσι γυρίσαμε στο ξενοδοχείο, και καλέσαμε τον Santika για δείπνο. Εδώ έγινε το εξής περίεργο.. Παρόλο που κάθε μέρα όλη μέρα ο Santika ήταν πολύ ομιλητικός, την ώρα που πηγαίναμε στην Dreamland και μας εξιστόρησε τα γεγονότα με την (πρώην) γυναίκα του, εμείς πήγαμε να το παίξουμε συμβουλάτορες, σύμφωνα τουλάχιστον με τις δικές μας εμπειρίες του Δυτικού κόσμου, και γενικά να τον υποστηρίξουμε. Αυτό δεν ξέρω αν τον πείραξε ή αν απλά τον έβαλε σε σκέψεις, πάντως την υπόλοιπη μέρα μίλαγε ελάχιστα και τελικά προφασίστηκε ότι έχει διαδρομή στο αεροδρόμιο και δεν φάγαμε μαζί τελικά, και συνέχισε να είναι λιγομίλητος (αλλά φυσικά πάντα ευγενικός, φιλικός και εξυπηρετικός) και την επόμενη ήμερα, όπου την περάσαμε όλη στην παραλία της περιοχής Seminiyak, η προέκταση δηλαδή της παραλίας της Kuta.

Η τελευταία μέρα μας βρήκε να ξυπνάμε 7 ώστε να προλάβουμε να πάμε για snorkeling στην Tanjung Benoa κοντά στη Nusa Dua, να πάρουμε κάποια δωράκια και να φύγουμε για το αεροδρόμιο.

Έχω κάνει πολλά ταξίδια και πάντα λυπάμαι που αφήνω πίσω έναν τόπο που μου άρεσε. Μπαίνοντας όμως στο αεροπλάνο ένοιωσα ένα πρωτόγνωρο αίσθημα άγχους, πίεσης και μελαγχολίας που φεύγω απ'το Μπαλί.
Μιλώντας με κάποια ζευγάρια Ελλήνων ο καθένας τελικά είχε κάνει διαφορετικά πράγματα, άλλος πέρασε 8 μέρες στην παραλία, άλλος έκανε όλα τα tours, και γενικά καμία ιστορία δεν ήταν ίδια. Για μένα το Μπαλί, δεν είναι κάτι το απλώς διαφορετικό. Αν ασχοληθεί κάποιος με το να σκεφτεί λίγο τί είναι αυτό που ζει, να προσπαθήσει να μπει στη ζωή των ντόπιων (όπως μας έβαλε εμάς για λίγα λεπτά ο Santika προσκαλώντας μας στο σπίτι του στο χωρίο), να μυρίσει τις ντόπιες μυρωδιές (καλές και κακές), να προσπαθήσει να καταλάβει τα ήθη και τα έθιμα του λαού και γενικά να νοιώσει ένα με τον τόπο αυτόν πιστεύω θα είναι μια εμπειρία ανεπανάληπτη.
Το Μπαλί αξίζει κάποιος να το ανακαλύψει και να ασχοληθεί μαζί του, δεν είναι ένα μέρος που πας και λιώνεις 10 μέρες στην παραλία όπως πχ. οι Μαλδίβες. Έχει τόσα πράγματα να κάνεις και να δεις, που οι μέρες ποτέ δεν είναι αρκετές.
Έχω μόνο καλά λόγια να πω για το νησί και τους κατοίκους του, και σίγουρα θα ξαναγυρίσουμε φυσικά με οδηγό μας και πάλι τον Santika για να δούμε και το υπόλοιπο νησί και να θυμηθούμε τις απίστευτες στιγμές που ζήσαμε εκεί!
Attachments
-
21,2 KB Προβολές: 213