psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.104
- Likes
- 56.177
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αρχικός σχεδιασμός
- Αναχώρηση, άφιξη & πρώτη γνωριμία.
- Στο κάστρο της Μπρατισλάβας (Bratislavský hrad)
- Στη παλιά πόλη ως το ξημέρωμα
- Γύρω απ’ το ποτάμι «μας» (ημέρα δεύτερη)
- Στις ομορφιές της πόλης
- Ε, δεν αλλάζουμε χώρα; (ημέρα τρίτη)
- Κι εδώ ποτάμι έχει – Βιέννης συνέχεια
- Μια τελευταία βόλτα και φεύγουμε…
- Επίλογος – συμπεράσματα.
Κι εδώ ποτάμι έχει – Βιέννης συνέχεια
Έτσι ακανόνιστα είχαμε σκοπό να συνεχίσουμε τη βόλτα μας. Δεν υπήρχε άλλωστε λόγος για κάτι πιο συγκεκριμένο πέρα από βόλτα κι ευχαρίστηση. Σχεδόν αυθόρμητα διαπιστώσαμε από την αρχή συμφωνώντας παράλληλα, ότι τη Βιέννη πρέπει να τη δούμε σ’ ένα άλλο ταξίδι δίνοντας της το χρόνο που της αρμόζει. Συνεπώς τις υπόλοιπες ώρες που είχαμε στη πόλη θα τις επενδύαμε σε ότι μας κινούσε τη περιέργεια, κινούμενοι προς το Δούναβη όπως ήταν ο στόχος μας.
Χωρίς λοιπόν να το καταλάβουμε πέσαμε πάνω στο περίφημο ‘’Ankeruhr clock’’,ένα ρολόι κατασκευής του 1914 (ωραία χρονιά) και διάσημο αξιοθέατο του κέντρου:
Που βρίσκεται σε μια αν μη τι άλλο πολύ όμορφη γειτονιά η οποία πλαισιώνεται και από το εξίσου γνωστό σιντριβάνι ‘’Vermählungsbrunnen’’ όνομά που έλαβε από τη σκηνή του γάμου της Μαρίας και του Ιωσήφ:
Προς στιγμήν είχαμε πιστέψει ότι βγήκαμε στο ποτάμι, όταν 400 μέτρα πιο κάτω βρεθήκαμε πάνω στη γέφυρα ‘’Marienbrücke’’ ,αντικρίζοντας τα καραβάκια να πηγαινοέρχονται ανάμεσα στα διάφορα καφέ και καταστήματα εστίασης:
Δεν ήταν τίποτε παραπάνω όμως από το κανάλι που στην ουσία ορίζει τη συνοικία ‘’Leopoldstadt’’ οπότε συνεχίσαμε αμέριμνοι το δρόμο μας:
Η πόλη μας έδειχνε την ομορφιά της ακόμα και στα πιο μικρά κι ασήμαντα στενάκια της:
Χωρίς φυσικά να στερείται αξιοθέατων, όπως για παράδειγμα το μνημείο ‘’Tegetthoffdenkmal’’ ,αφιερωμένο στον Αυστριακό ναύαρχο Wilhelm von Tegetthoff, αξιωματικό του 19ου αιώνα:
Η αλληλουχία των σημείων ενδιαφέροντος όμως δε σταματούσε καθόλου σ’ αυτή την εντυπωσιακή πόλη, με αποτέλεσμα ενάμισι χιλιόμετρο πιο κάτω και βλέποντας πλέον μπροστά μας τις γέφυρες του ποταμού, να έχουμε στα δεξιά μας τον εντυπωσιακό ναό του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης (Kirche zum heiligen Franz von Assisi)
Η θεόρατη αυτή καθολική εκκλησία χτίστηκε μεταξύ του 1898 και του 1910 και αποτελεί το επιβλητικότερο κτίσμα της περιοχής:
Η συγκίνηση ήταν βαθιά, η εντύπωση μεγάλη, ωστόσο η πείνα μεγαλύτερη, έτσι πριν κάνουμε το βήμα προς το Δούναβη σταματήσαμε επιτόπου σε μία από τις καντίνες.
Ζήτησα κάτι ντόπιο, δοκιμάζοντας λευκό λουκάνικο, φυσικά με την υποστήριξη μιας παγωμένης, με τσουχτερή Αυστριακή τιμή:
Πήραμε τα ποτά και τα φαγώσιμα και πεταχτήκαμε απέναντι για να καθίσουμε να τα απολαύσουμε στο ποτάμι:
Ανεβήκαμε από τα σκαλιά στη πεζογέφυρα, όπου η θέα προς την εκκλησία του Αγίου Φραγκίσκου ήταν αρκετά πιο καλή:
Αλλά και προς τα κλασσικά πλέον πλωτά καταστήματα του Δούναβη:
Εννοείται πως δε χάσαμε την ευκαιρία να φωτογραφηθούμε κι εμείς με τέτοιο ωραίο φόντο, αλλά και τέτοιες ωραίες μπλούζες Κουβανέζικες. Είπαμε, Αβάνα – Μπρατισλάβα, ένα τσιγάρο δρόμος!
Για μια ακόμη φορά σε εκδρομή είχαμε απεριόριστη θέα προς το μεγάλο ποτάμι, κάτι που μας άρεσε ιδιαίτερα. Από τη μία ο χώρος για περπάτημα, από την άλλη το πάρκο με γρασσίδι, συντελούσαν στη πολύ όμορφη εικόνα που βλέπαμε:
Μαζί με τους κύκνους που κολυμπούσαν αμέριμνοι. Εντάξει, το ποδήλατο στο βυθό ήταν λίγο παράταιρο, αλλά αυτά γίνονται παντού, όχι μόνο στην Ελλάδα:
Είχαμε ήδη περπατήσει πολύ έχοντας δει αρκετά πράγματα από τη πόλη, ώστε θεωρήσαμε χρησιμότερο για εξοικονόμηση χρόνου να πάρουμε το μετρό για την επιστροφή μας στο κέντρο της. Αφενός ήταν εντυπωσιακό το γεγονός ότι ο σταθμός βρισκόταν κάτω από τη γέφυρα του Δούναβη αλλά παράλληλα πάνω σ’ αυτήν. Αφετέρου ήρθαμε για μια ακόμα φορά σε επαφή με την ακριβή πραγματικότητα της Αυστριακής πρωτεύουσας, δίνοντας 2,40€ για εισιτήριο μονής διαδρομής!
Επιστρέψαμε στο κέντρο και τη περιοχή του Stephansdom συνεχίζοντας το αγαπημένο μας σπορ, να περιφερόμαστε δηλαδή στα στενά της πόλης:
Φτάνοντας σε μια ακόμα καθολική εκκλησία με ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική:
Μία από τις πολλές που είδαμε εκείνη την ημέρα, την ‘’Katholische Kirche Jesuitenkirche – Universitätskirche’’
Επιστρέφοντας ως τη Stephansplatz για μερικές ακόμα μοναδικές λήψεις:
Ώσπου ξαφνικά στ’ αυτιά μας έφτασε μουσική. Βιεννέζικη κλασσική μουσική:
Είχαμε φτάσει ήδη έξω από το μουσείο τέχνης Albertina, σε μια ακόμα πολύ όμορφη περιοχή, εκεί όπου βρίσκεται και το περίτεχνο σιντριβάνι ‘’Albrechtsbrunnen’’ κάτω από το οποίο οι μουσικοί χάριζαν στο κόσμο καταπληκτικές στιγμές:
Εκμεταλλευτήκαμε το γεγονός ύπαρξης καντίνας στη πλατεία για μια ακόμη παραδοσιακή λιχουδιά, μαζί με μια τοπική βαις μπύρα για συνοδεία όπως είναι λογικό:
Ο κόσμος εξακολουθούσε να πυκνώνει στη Κυριακάτικη βόλτα του, λίγο πριν πέσει η νύχτα:
Με ‘μας να κινούμαστε προς το σταθμό των λεωφορείων για την επιστροφή μας στη Σλοβακία:
Κρατώντας τις πιο όμορφες εικόνες από τη πολύ περιεκτική επίσκεψη μας στη Βιέννη:
Φτάσαμε περίπου μισή ώρα νωρίτερα από την αναχώρηση μας, αξιοποιώντας το χρόνο στο διπλανό αναψυκτήριο πίνοντας από μια μπύρα αρχικά και άλλη μία στη συνέχεια αφήνοντας τα τελευταία χρήματα που είχαμε πάνω μας (χωρίς λόγο) με τον Αυστριακό μάλιστα να μας κάνει και «ψαλίδι» στη τιμή…
Έτσι ακανόνιστα είχαμε σκοπό να συνεχίσουμε τη βόλτα μας. Δεν υπήρχε άλλωστε λόγος για κάτι πιο συγκεκριμένο πέρα από βόλτα κι ευχαρίστηση. Σχεδόν αυθόρμητα διαπιστώσαμε από την αρχή συμφωνώντας παράλληλα, ότι τη Βιέννη πρέπει να τη δούμε σ’ ένα άλλο ταξίδι δίνοντας της το χρόνο που της αρμόζει. Συνεπώς τις υπόλοιπες ώρες που είχαμε στη πόλη θα τις επενδύαμε σε ότι μας κινούσε τη περιέργεια, κινούμενοι προς το Δούναβη όπως ήταν ο στόχος μας.
Χωρίς λοιπόν να το καταλάβουμε πέσαμε πάνω στο περίφημο ‘’Ankeruhr clock’’,ένα ρολόι κατασκευής του 1914 (ωραία χρονιά) και διάσημο αξιοθέατο του κέντρου:

Που βρίσκεται σε μια αν μη τι άλλο πολύ όμορφη γειτονιά η οποία πλαισιώνεται και από το εξίσου γνωστό σιντριβάνι ‘’Vermählungsbrunnen’’ όνομά που έλαβε από τη σκηνή του γάμου της Μαρίας και του Ιωσήφ:

Προς στιγμήν είχαμε πιστέψει ότι βγήκαμε στο ποτάμι, όταν 400 μέτρα πιο κάτω βρεθήκαμε πάνω στη γέφυρα ‘’Marienbrücke’’ ,αντικρίζοντας τα καραβάκια να πηγαινοέρχονται ανάμεσα στα διάφορα καφέ και καταστήματα εστίασης:

Δεν ήταν τίποτε παραπάνω όμως από το κανάλι που στην ουσία ορίζει τη συνοικία ‘’Leopoldstadt’’ οπότε συνεχίσαμε αμέριμνοι το δρόμο μας:

Η πόλη μας έδειχνε την ομορφιά της ακόμα και στα πιο μικρά κι ασήμαντα στενάκια της:

Χωρίς φυσικά να στερείται αξιοθέατων, όπως για παράδειγμα το μνημείο ‘’Tegetthoffdenkmal’’ ,αφιερωμένο στον Αυστριακό ναύαρχο Wilhelm von Tegetthoff, αξιωματικό του 19ου αιώνα:

Η αλληλουχία των σημείων ενδιαφέροντος όμως δε σταματούσε καθόλου σ’ αυτή την εντυπωσιακή πόλη, με αποτέλεσμα ενάμισι χιλιόμετρο πιο κάτω και βλέποντας πλέον μπροστά μας τις γέφυρες του ποταμού, να έχουμε στα δεξιά μας τον εντυπωσιακό ναό του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης (Kirche zum heiligen Franz von Assisi)

Η θεόρατη αυτή καθολική εκκλησία χτίστηκε μεταξύ του 1898 και του 1910 και αποτελεί το επιβλητικότερο κτίσμα της περιοχής:

Η συγκίνηση ήταν βαθιά, η εντύπωση μεγάλη, ωστόσο η πείνα μεγαλύτερη, έτσι πριν κάνουμε το βήμα προς το Δούναβη σταματήσαμε επιτόπου σε μία από τις καντίνες.
Ζήτησα κάτι ντόπιο, δοκιμάζοντας λευκό λουκάνικο, φυσικά με την υποστήριξη μιας παγωμένης, με τσουχτερή Αυστριακή τιμή:

Πήραμε τα ποτά και τα φαγώσιμα και πεταχτήκαμε απέναντι για να καθίσουμε να τα απολαύσουμε στο ποτάμι:

Ανεβήκαμε από τα σκαλιά στη πεζογέφυρα, όπου η θέα προς την εκκλησία του Αγίου Φραγκίσκου ήταν αρκετά πιο καλή:

Αλλά και προς τα κλασσικά πλέον πλωτά καταστήματα του Δούναβη:

Εννοείται πως δε χάσαμε την ευκαιρία να φωτογραφηθούμε κι εμείς με τέτοιο ωραίο φόντο, αλλά και τέτοιες ωραίες μπλούζες Κουβανέζικες. Είπαμε, Αβάνα – Μπρατισλάβα, ένα τσιγάρο δρόμος!

Για μια ακόμη φορά σε εκδρομή είχαμε απεριόριστη θέα προς το μεγάλο ποτάμι, κάτι που μας άρεσε ιδιαίτερα. Από τη μία ο χώρος για περπάτημα, από την άλλη το πάρκο με γρασσίδι, συντελούσαν στη πολύ όμορφη εικόνα που βλέπαμε:

Μαζί με τους κύκνους που κολυμπούσαν αμέριμνοι. Εντάξει, το ποδήλατο στο βυθό ήταν λίγο παράταιρο, αλλά αυτά γίνονται παντού, όχι μόνο στην Ελλάδα:

Είχαμε ήδη περπατήσει πολύ έχοντας δει αρκετά πράγματα από τη πόλη, ώστε θεωρήσαμε χρησιμότερο για εξοικονόμηση χρόνου να πάρουμε το μετρό για την επιστροφή μας στο κέντρο της. Αφενός ήταν εντυπωσιακό το γεγονός ότι ο σταθμός βρισκόταν κάτω από τη γέφυρα του Δούναβη αλλά παράλληλα πάνω σ’ αυτήν. Αφετέρου ήρθαμε για μια ακόμα φορά σε επαφή με την ακριβή πραγματικότητα της Αυστριακής πρωτεύουσας, δίνοντας 2,40€ για εισιτήριο μονής διαδρομής!
Επιστρέψαμε στο κέντρο και τη περιοχή του Stephansdom συνεχίζοντας το αγαπημένο μας σπορ, να περιφερόμαστε δηλαδή στα στενά της πόλης:

Φτάνοντας σε μια ακόμα καθολική εκκλησία με ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική:


Μία από τις πολλές που είδαμε εκείνη την ημέρα, την ‘’Katholische Kirche Jesuitenkirche – Universitätskirche’’

Επιστρέφοντας ως τη Stephansplatz για μερικές ακόμα μοναδικές λήψεις:


Ώσπου ξαφνικά στ’ αυτιά μας έφτασε μουσική. Βιεννέζικη κλασσική μουσική:

Είχαμε φτάσει ήδη έξω από το μουσείο τέχνης Albertina, σε μια ακόμα πολύ όμορφη περιοχή, εκεί όπου βρίσκεται και το περίτεχνο σιντριβάνι ‘’Albrechtsbrunnen’’ κάτω από το οποίο οι μουσικοί χάριζαν στο κόσμο καταπληκτικές στιγμές:
Εκμεταλλευτήκαμε το γεγονός ύπαρξης καντίνας στη πλατεία για μια ακόμη παραδοσιακή λιχουδιά, μαζί με μια τοπική βαις μπύρα για συνοδεία όπως είναι λογικό:

Ο κόσμος εξακολουθούσε να πυκνώνει στη Κυριακάτικη βόλτα του, λίγο πριν πέσει η νύχτα:

Με ‘μας να κινούμαστε προς το σταθμό των λεωφορείων για την επιστροφή μας στη Σλοβακία:

Κρατώντας τις πιο όμορφες εικόνες από τη πολύ περιεκτική επίσκεψη μας στη Βιέννη:

Φτάσαμε περίπου μισή ώρα νωρίτερα από την αναχώρηση μας, αξιοποιώντας το χρόνο στο διπλανό αναψυκτήριο πίνοντας από μια μπύρα αρχικά και άλλη μία στη συνέχεια αφήνοντας τα τελευταία χρήματα που είχαμε πάνω μας (χωρίς λόγο) με τον Αυστριακό μάλιστα να μας κάνει και «ψαλίδι» στη τιμή…
Last edited: