georgeant
Member
- Μηνύματα
- 608
- Likes
- 2.610
- Ταξίδι-Όνειρο
- Road trip B. Αμερική
Περιεχόμενα
Βενετία
Η διαδρομή προς Βενετία στον αυτοκινητόδρομο περιλάμβανε κυρίως νταλίκες (πολλές νταλίκες) αλλά και 2-3 Lamborghini, τη μία εκ των οποίων οδηγούσε μια κοπέλα στα early 20’s της. Και μπράβο της. Κατά τ ’άλλα είχε ενοχλητική ζέστη και το κλιματιστικό του αυτοκινήτου δε σταμάτησε καθόλου.
Παραδώσαμε το αυτοκίνητο στο rental του αεροδρομίου Marco Polo κι από κει πήραμε το λεωφορείο που μας άφησε στην Piazzale Roma, εκεί που καταλήγουν όλα σχεδόν τα λεωφορεία, μιας και μέσα στη Βενετία δεν κυκλοφορούν μεταφορικά μέσα με τροχούς… παρά μόνο γόνδολες! Κι έτσι ξεκίνησε η πρώτη μας επαφή με τη Βενετία.
Λίγα λόγια για την πόλη:
Φωτογενής, όμορφη, ιστορική, εντυπωσιακότατη, συνδεδεμένη με τις ρομαντικές (πλην πανάκριβες) βόλτες στο μεγάλο κανάλι της με συνοδεία τα τραγούδια ενός γονδολιέρη, αλλά και με το ξεφάντωμα και το καρναβάλι.
Είναι χτισμένη πάνω σε μια ομάδα 118 μικρών νησιών που χωρίζονται από κανάλια και ενώνονται μεταξύ τους με γέφυρες. Είναι πρωτεύουσα της Περιφέρειας του Βένετο. Ολόκληρη η πόλη είναι καταγεγραμμένη ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, μαζί με τη λιμνοθάλασσά της.
Η Βενετία, ιδιαίτερα στο Μεσαίωνα, την Αναγέννηση και το Μπαρόκ, ήταν μεγάλο κέντρο τέχνης και ανέπτυξε ένα μοναδικό ύφος γνωστό ως Βενετική Σχολή. Στο Μεσαίωνα και την Αναγέννηση η Βενετία, με τη Φλωρεντία και τη Ρώμη, ήταν ένα από τα σημαντικότερα κέντρα της τέχνης στην Ευρώπη και πολλοί πλούσιοι Βενετσιάνοι έγιναν προστάτες των τεχνών.
Αν αναρωτιέστε κι εσείς όπως κι εγώ πώς η πόλη αυτή μπορεί και στέκεται στο νερό, σας παραθέτω την απάντηση για να σας γλιτώσω από το googlάρισμα:
«Τα κτίρια της Βενετίας είναι κατασκευασμένα πάνω σε πυκνά τοποθετημένους ξύλινους πασσάλους. Οι περισσότεροι από αυτούς είναι ακόμη άθικτοι μετά από αιώνες καταβύθισης. Τα θεμέλια στηρίζονται στους πασσάλους και τα κτίρια από τούβλα ή πέτρα επικάθονται σε αυτές τις βάσεις. Οι πάσσαλοι διαπερνούν ένα μαλακότερο στρώμα άμμου και λάσπης μέχρι να φτάσουν σε ένα πολύ σκληρότερο στρώμα συμπιεσμένης αργίλου.
Βυθισμένο στο νερό, σε συνθήκες μειωμένου οξυγόνου, το ξύλο δεν σαπίζει τόσο γρήγορα όσο στην επιφάνεια. Σκληραίνει ως αποτέλεσμα της συνεχούς ροής νερού πλούσιου σε μέταλλα γύρω του και μέσα του, έτσι ώστε αποκτά μια δομή σαν πέτρα.»
Τελικά η Βενετία βυθίζεται;
Η πόλη απειλείται ακόμη από συχνότερες χαμηλού επιπέδου πλημμύρες (ονομαζόμενες "Ακουα άλτα", "ψηλά νερά") που γλιστρούν σε ύψος αρκετών εκατοστών πάνω από τις αποβάθρες της, που τακτικά ακολουθούν μετά από ορισμένες παλίρροιες. Σε πολλά παλιά σπίτια οι παλιές σκάλες που χρησιμοποιούνταν για την εκφόρτωση αγαθών είναι τώρα πλημμυρισμένες καθιστώντας το παλιό ισόγειο ακατοίκητο.
H Βενετία επίσης είναι από τις πρώτες πόλεις που θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις αν συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό το λιώσιμο των πάγων λόγω της κλιματικής αλλαγής. Επιστήμονες υπολογίζουν ότι μεγάλα μέρη της πόλης θα έχουν βυθιστεί μέχρι το 2150.
Μερικές πρόσφατες μελέτες έχουν αποφανθεί ότι η πόλη δεν βυθίζεται πια, αλλά αυτό δεν είναι ακόμη βέβαιο, έτσι η κατάσταση επιφυλακής δεν έχει ανακληθεί.
Η πόλη ωστόσο τώρα που μιλάμε είναι εκεί άθικτη και αγέρωχη, οπότε θα σας έλεγα σπεύσατε να τη δείτε και να τη ζήσετε.
Τουρισμός
Αν και ο τουρισμός αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην οικονομία της Βενετίας από τον 18ο αιώνα, πλέον οι τουρίστες υπολογίζονται περισσότεροι από τους μόνιμους κάτοικους της πόλης! Μόνο το 2023 επισκέφτηκε τη Βενετία 5.7 εκατομμύρια κόσμος, περισσότεροι από τον πληθυσμό της Αττικής! Το gentrification και το ζήτημα με τα airbnbs χτύπησε και τη Βενετία και οι κάτοικοι έχουν αρχίσει κι εδώ να δυσανασχετούν, όπως και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες μιας και η πόλη κινδυνεύει να γίνει περισσότερο ένα ανοιχτό μουσείο για τουρίστες παρά μια πόλη που μπορεί κάποιος να ζήσει.
Εγώ θα πω ωστόσο ότι υπάρχουν γειτονιές στη Βενετία (έξω από την υπερ-τουριστική περιφέρεια του San Marco κυρίως) που οι τουρίστες είναι ελάχιστοι. Το βράδυ δε, σχεδόν όλη η Βενετία είναι απόλαυση.
Οι συνοικίες/περιφέρειες της Βενετίας
Αρκετά με τα trivia όμως, ώρα να περάσουμε στις εικόνες!
Το στενό στο οποίο βρισκόταν το σπίτι μας. Η πόρτα τέρμα ευθεία. Για να καταλάβετε για τί πράγμα μιλάμε όσον αφορά στη Βενετία.. Ακόμα και το πιο απλό στενό έχει απαράμιλλη ομορφιά!
Τα σπίτια στη Βενετία ωστόσο έχουν ένα κακό. Υγρασία! Αναμενόμενο φυσικά, όλη η πόλη είναι πάνω από το νερό. Η έντονη μυρωδιά μούχλας ωστόσο ήταν πάρα πολύ έντονη. Σα να έμπαινες σε ένα παλιό πατάρι. Ανοίξαμε παράθυρα και βάλαμε το κλιματιστικό-που ευτυχώς διέθετε- στο “dry mode” και η κατάσταση κάπως καλυτέρευσε, όχι όμως εντελώς. Μια ανεπαίσθητη μυρωδιά μούχλας και υγρασίας υπήρχε πάντα στην ατμόσφαιρα όποτε μπαίναμε στο σπίτι. Στον αντίποδα, το σπίτι ήταν απλά πανέμορφο.
H πλατεία Campo San Polo, 3 λεπτά από το σπίτι μας.
Να και τα πρώτα κανάλια με τις πρώτες γόνδολες και βάρκες!
Στην Calle de Mezo.
H Βενετία δεν έχει μόνο αμέτρητα στενά, αλλά και στοές. Ένας πανέμορφος λαβύρινθος που επιβάλλεται να περπατήσετε και να χαθείτε μέσα του!
O Βασίλης, στην πλατεία Campo di San Silvestro. Σταθείτε μια στιγμή και προσέξτε την ποικιλομορφία των κτιρίων. Ρομαντικές αλλά και αραβικές επιρροές! Θα συναντήσετε πολλά τέτοια κτίρια παρόμοιας αρχιτεκτονικής. Στο τουρ που κάναμε την τελευταία μέρα μας είπαν ότι βενετσιάνικη αρχιτεκτονική παρουσιάζει ισλαμικές και αραβικές επιρροές λόγω των εκτεταμένων εμπορικών και πολιτιστικών ανταλλαγών της πόλης με τον ισλαμικό κόσμο κατά τον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση. Ως μεγάλη θαλάσσια δύναμη, η Βενετία είχε ισχυρούς εμπορικούς και διπλωματικούς δεσμούς με περιοχές όπως η Οθωμανική Αυτοκρατορία, η Αίγυπτος και η Περσία. Αυτό έφερε όχι μόνο αγαθά αλλά και καλλιτεχνικές και αρχιτεκτονικές ιδέες, όπως μυτερές καμάρες, περίπλοκες λιθοδομές και διακοσμητικά σχέδια. Εμβληματικά και χαρακτηριστικά κτίρια όπως το Παλάτι των Δόγηδων (που θα δείτε παρακάτω) και το Ca' d'Oro επιδεικνύουν αυτές τις επιρροές, αντανακλώντας τη συγχώνευση βενετσιάνικου και ισλαμικού στυλ που προέκυψε από αιώνες αλληλεπίδρασης.
Η Βενετία έχει από τα πιο ενδιαφέρουσα και ποικίλα αρχιτεκτονικά στυλ που έχω δει σε πόλη! Μια πανέμορφη μίξη σχεδίων και κουλτούρας!
Μόλις φτάσαμε στο πιο τουριστικό κομμάτι της πόλης, το Grand Canal, στο σημείο που περνάει από την πιο γνωστή γέφυρα της πόλης, την γέφυρα Rialto.
H γέφυρα Rialto (ponte di Rialto), όπου όλοι λαχταρούν μια λήψη!
To Κανάλι, όπως φαίνεται από τη Γέφυρα. Εντυπωσιακή θέα!
Συνεχίζουμε να χανόμαστε στην πόλη και όπου και αν στρέψουμε το βλέμμα βλέπουμε κανάλια με γόνδολες.
Φτάσαμε στην πασίγνωστη (και πραγματικά τεράστια) Piazza San Marco. Στο βάθος η Βασιλική του Αγίου Μάρκου γνωστή για τη βυζαντινή αρχιτεκτονική και τα χρυσά ψηφιδωτά της, και το Campanile (καμπαναριό), που προσφέρει πανοραμική θέα στην πόλη
H Βασιλική του Αγίου Μάρκου.
Το παλάτι των Δόγηδων και τα κτήρια Procuratie, όπου στεγάζονται τα γραφεία της κυβέρνησης της Βενετίας, βρίσκονται επίσης στην πλατεία. Ιστορικά, η Piazza San Marco ήταν η πολιτική, θρησκευτική και κοινωνική καρδιά της Βενετίας. Σήμερα παραμένει ένας κεντρικός τόπος συγκέντρωσης τουριστών, με καφέ και μουσεία.
Δίπλα ακριβώς από την πλατεία θα δείτε ένα άλλο ορόσημο της πόλης, τη Γέφυρα των Στεναγμών (Ponte dei Sospiri).
Χτισμένη το 1600, συνδέει το Παλάτι των Δόγηδων με την πρώην φυλακή της πόλης. Η περίκλειστη, λευκή γέφυρα έχει μικρά παράθυρα με πέτρινες ράβδους και χρησιμοποιούνταν για τη μεταφορά κρατουμένων στα κελιά τους. Αν και οι περισσότεροι πλέον συνδέουν τους «στεναγμούς» με κάτι πιο ερωτικό και ρομαντικό, ο θρύλος λέει ότι οι κρατούμενοι αναστέναζαν καθώς το διέσχιζαν, βλέποντας την τελευταία τους ματιά στη Βενετία από τα παράθυρα.
Η γέφυρα από την οποία θα βγάλετε φωτογραφία τη γέφυρα των Στεναγμών!
Γκρουπ τουριστών σε γόνδολα με φόντο την εκκλησία San Giorgio Maggiore.
Το περίφημο παλάτι των Δόγηδων. Χρησίμευσε ως κατοικία του Δόγη, του ηγέτη της Ενετικής Δημοκρατίας και του κέντρου της κυβέρνησης για αιώνες.
Ηλιοβασίλεμα.
Ανακαλύπτοντας κι άλλα κανάλια στο San Marco.
Τρεχούμενη σοκολάτα σε γόνδολες. Ε, ναι. Έπρεπε!
Μία τελευταία φωτογραφία στη γέφυρα Rialto…
Και από ένα ακόμα τυχαίο κανάλι από τα δεκάδες της πόλης!
Η πρώτη «αναγνωριστική» μέρα έφτασε στο τέλος της και ήμασταν κατενθουσιασμένοι. Η Βενετία φαίνεται να είναι από τις ομορφότερες πόλεις που έχω δει. Ξέροντας ότι αυτό είναι κάτι που έχω πει για πολλές άλλες πόλεις, θα τη διαφοροποιήσω ωστόσο ως προς το εξής: Είναι σίγουρα η πιο ιδιαίτερη και ξεχωριστή πόλη που έχω δει! Μια πόλη πάνω στο νερό με άπειρες γειτονιές για να ανακαλύψεις και αμέτρητες γέφυρες για να διαβείς!
Η επόμενη μέρα είχε mini trip με πλοιάριο στο νησί Burano. Το Burano και το Murano είναι δύο διάσημα νησιά κοντά στη Βενετία, το καθένα γνωστό για τις μοναδικές του παραδόσεις. Το Burano φημίζεται για τα έντονα χρωματιστά σπίτια του και τους έμπειρους τεχνίτες του στην κατασκευή δαντέλας. Είναι ένα γραφικό νησί, διάσημο για τη ζωντανή του γοητεία και τη γαλήνια ατμόσφαιρα. Το Murano, από την άλλη πλευρά, είναι παγκοσμίως γνωστό για την παράδοση του στην κατασκευή γυαλιού (σίγουρα θα έχετε πετύχει «γυαλί από το Μουράνο» κάποια στιγμή!). Από τον 13ο αιώνα, οι τεχνίτες του Murano παράγουν εξαιρετικά γυάλινα σκεύη, από πολυελαίους μέχρι ευαίσθητα γλυπτά. Και τα δύο νησιά είναι δημοφιλείς προορισμοί ημερήσιων εκδρομών από τη Βενετία, προσφέροντας ένα μείγμα καλλιτεχνικής κληρονομιάς και τοπικής κουλτούρας.
Εμείς επιλέξαμε το Burano για να χαζέψουμε τα χρωματιστά σπιτάκια και να περιπλανηθούμε στα ήσυχα στενά του.
Για να πάτε στο Burano, θα χρειαστεί να πάρετε το πλοιάριο (Vaporetto) από τη Fondamente Nove. Το ταξίδι από τη Βενετία στο Μουράνο διαρκεί περίπου 15 λεπτά. Από το Murano μπορείτε να συνεχίσετε στο Burano, μια διαδρομή που διαρκεί επιπλέον 30 λεπτά. Τα βαπορέτο αναχωρούν από τη Βενετία για Μουράνο κάθε 20 - 30 λεπτά. To εισιτήριο κοστίζει 19 ευρώ αν θέλετε να πάτε μέχρι το Burano και να γυρίσετε.
Έξτρα tip: Ξεκινήστε νωρίς το πρωί αν θέλετε να αποφύγετε τα πλήθη.
Λίγο πριν τον σταθμό των Vaporetto, στη Fodamente Nove.
Φτάσαμε!
Το νησί είναι πραγματικά πολύ γραφικό.
Εύκολα θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει κανείς ως τη «Μικρή Κούβα της Ιταλίας».
Αν και το κατακλύζουν εκατοντάδες τουρίστες, υπάρχουν γωνιές που θα συναντήσεις μόνο ντόπιους, να ζουν την καθημερινότητά τους.
Οι κάτοικοι αγαπούν πολύ αυτό το μέρος για αυτό και φροντίζουν πάντα τα σπίτια να είναι φρεσκοβαμμένα. Υπήρχε μάλιστα μια επιγραφή στον τοίχο ενός κτιρίου που έγραφε «αγαπητοί τουρίστες, βγάλτε όσες φωτογραφίες θέλετε, αλλά παρακαλούμε μην ακουμπάτε με τα πόδια σας στους τοίχους των σπιτιών γιατί θα πρέπει να τα ξαναβάψουμε!»
Το Burano είναι γλυκό και πανέμορφο, όμως είναι μια σταλιά. Το πολύ σε 1 ώρα θα το έχετε περπατήσει όλο και ύστερα δεν έχει κάτι να κάνετε. Αφιερώστε ένα πρωινό, βγάλτε όσες φωτογραφίες θέλετε, πιείτε ένα καφέ και γυρίστε το μεσημέρι στη Βενετία.
Επιστροφή στη Βενετία λοιπόν και βγαίνουμε στους δρόμους, αυτή τη φορά για να δούμε κι άλλες συνοικίες.
Στη Fodamente Nove και πάλι, μακριά από το San Marco και τα πλήθη του.
Το φανταστικό με τη Βενετία που παρατηρήσαμε είναι το εξής. Σε όποια γωνιά της κι αν βρεθείς, δε θα δεις παρακμιακή γειτονιά, όπως στις γνωστές μεγαλουπόλεις. Τις 3 μέρες που μείναμε περπατήσαμε όλη την πόλη, από το Cannaregio μέχρι το Castello και το San Marco και δεν είδαμε ούτε μια συνοικία να μην είναι απλώς πανέμορφη και γραφική, όπως στο κέντρο.
Για να καταλάβετε, αυτό είναι ίσως το πιο «βρώμικο» και λιγότερο γραφικό στενό που συναντήσαμε στη Βενετία!
Βόλτα για περπάτημα και φαγητό στο Cannaregio, τη συνοικία που πρότειναν πολλά ταξιδιωτικά sites.
Το Cannaregio είναι μια από τις μεγαλύτερες και πιο ζωντανές συνοικίες της Βενετίας και βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της πόλης. Είναι λιγότερο τουριστικό από την κεντρική Βενετία, προσφέροντας μια πιο αυθεντική βενετσιάνικη ατμόσφαιρα. Το Cannaregio φιλοξενεί το ιστορικό εβραϊκό γκέτο, ένα από τα παλαιότερα στον κόσμο, που ιδρύθηκε το 1516. Η συνοικία διαθέτει επίσης γοητευτικά κανάλια, ζωντανές αγορές και αξιοσημείωτα ορόσημα όπως το Ca' d'Oro και η εκκλησία Madonna dell'Orto. Είναι ένας συνδυασμός ήσυχης τοπικής ζωής και πολυσύχναστων περιοχών όπως η Strada Nuova, ένας δημοφιλής εμπορικός δρόμος.
-Πόσες φωτογραφίες θες να βγάλεις στα Κανάλια της Βενετίας;
-Ναι.
Στην καρδιά του Cannaregio και στην πλατεία Campiello de l’Anconeta.
Το Scuola Grande di San Giovanni Evangelista, που βρίσκεται στην καρδιά του San Polo.
Τι θα ήταν η Βενετία χωρίς καταστήματα με μάσκες και βενετσιάνικα κοστούμια; Στην Campo S. Toma.
Στο τέλος της μέρας καταλήξαμε στη γέφυρα Ponte dell' Academia, όπου έβγαλα μερικές από τις αγαπημένες μου φωτογραφίες.
Η Ponte dell'Accademia είναι μία από τις τέσσερις γέφυρες που διασχίζουν το Μεγάλο Κανάλι. Είναι γνωστή για την εκπληκτική θέα στο Μεγάλο Κανάλι, ιδιαίτερα στη Βασιλική της Santa Maria della Salute. Η γέφυρα είναι δημοφιλής τόσο στους ντόπιους όσο και στους τουρίστες για τη γραφική ομορφιά της και ως βασικό σημείο διέλευσης στη Βενετία.
Εκείνο το βράδυ έφαγα από τα πιο λαχταριστά street food που έχω φάει ποτέ! Χειροποίητα μακαρόνια με σάλτσα pesto.
Τα βράζουν εκείνη τη στιγμή, στα βάζουν στο χάρτινο κουτί για το χέρι, σου βάζουν και τη σάλτσα που θες κι έχεις ένα φανταστικό χορταστικότατο γεύμα. Τα φάγαμε σε ένα παγκάκι στην πλατεία Campo San Polo, παρατηρώντας πιτσιρίκια να παίζουν και ντόπιους να έχουν βγάλει βόλτα τα σκυλάκια τους.
Και κάπου εδώ τελείωσε και αυτή η μέρα στη Βενετία. Την επόμενη μέρα άφησα την φωτογραφική μηχανή στο σπίτι για να απολαύσω καλύτερα το τουρ με οδηγό που είχαμε κλείσει στην πόλη. Το απόγευμα, πήραμε την πτήση της επιστροφής για Αθήνα, κι έτσι τελείωσε ένα ακόμα ταξίδι.
Φύγαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις από την Βενετία αλλά και απ’όλα τα υπόλοιπα μέρη που είδαμε (Βερόνα, σ’αγαπώ). Προτείνω τη Βενετία ανεπιφύλακτα για ένα ταξίδι, δε νομίζω ότι υπάρχει αντίστοιχη πόλη πουθενά. Ωστόσο οι τουρίστες είναι αρκετοί (ήταν ήδη αρκετοί τον Οκτώβριο που είναι off-season) οπότε θα πρότεινα αν έχετε την επιλογή να μην πάτε καλοκαίρι. Αλλά γενικώς, να πάτε. Δείτε την Ιταλία, γυρίστε τη, είναι πραγματικά ανεξάντλητη.
Μου έχει μείνει ο νότος και η Σικελία. Θα γίνει κι αυτό.
Ελπίζω να σας φάνηκαν χρήσιμες οι πληροφορίες μου και να σας ταξίδεψα μέσα από τις φωτογραφίες μου. Καλά ταξίδια σε όλους!
Ciao a tutti!
Η διαδρομή προς Βενετία στον αυτοκινητόδρομο περιλάμβανε κυρίως νταλίκες (πολλές νταλίκες) αλλά και 2-3 Lamborghini, τη μία εκ των οποίων οδηγούσε μια κοπέλα στα early 20’s της. Και μπράβο της. Κατά τ ’άλλα είχε ενοχλητική ζέστη και το κλιματιστικό του αυτοκινήτου δε σταμάτησε καθόλου.

Παραδώσαμε το αυτοκίνητο στο rental του αεροδρομίου Marco Polo κι από κει πήραμε το λεωφορείο που μας άφησε στην Piazzale Roma, εκεί που καταλήγουν όλα σχεδόν τα λεωφορεία, μιας και μέσα στη Βενετία δεν κυκλοφορούν μεταφορικά μέσα με τροχούς… παρά μόνο γόνδολες! Κι έτσι ξεκίνησε η πρώτη μας επαφή με τη Βενετία.
Λίγα λόγια για την πόλη:
Φωτογενής, όμορφη, ιστορική, εντυπωσιακότατη, συνδεδεμένη με τις ρομαντικές (πλην πανάκριβες) βόλτες στο μεγάλο κανάλι της με συνοδεία τα τραγούδια ενός γονδολιέρη, αλλά και με το ξεφάντωμα και το καρναβάλι.
Είναι χτισμένη πάνω σε μια ομάδα 118 μικρών νησιών που χωρίζονται από κανάλια και ενώνονται μεταξύ τους με γέφυρες. Είναι πρωτεύουσα της Περιφέρειας του Βένετο. Ολόκληρη η πόλη είναι καταγεγραμμένη ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, μαζί με τη λιμνοθάλασσά της.
Η Βενετία, ιδιαίτερα στο Μεσαίωνα, την Αναγέννηση και το Μπαρόκ, ήταν μεγάλο κέντρο τέχνης και ανέπτυξε ένα μοναδικό ύφος γνωστό ως Βενετική Σχολή. Στο Μεσαίωνα και την Αναγέννηση η Βενετία, με τη Φλωρεντία και τη Ρώμη, ήταν ένα από τα σημαντικότερα κέντρα της τέχνης στην Ευρώπη και πολλοί πλούσιοι Βενετσιάνοι έγιναν προστάτες των τεχνών.
Αν αναρωτιέστε κι εσείς όπως κι εγώ πώς η πόλη αυτή μπορεί και στέκεται στο νερό, σας παραθέτω την απάντηση για να σας γλιτώσω από το googlάρισμα:
«Τα κτίρια της Βενετίας είναι κατασκευασμένα πάνω σε πυκνά τοποθετημένους ξύλινους πασσάλους. Οι περισσότεροι από αυτούς είναι ακόμη άθικτοι μετά από αιώνες καταβύθισης. Τα θεμέλια στηρίζονται στους πασσάλους και τα κτίρια από τούβλα ή πέτρα επικάθονται σε αυτές τις βάσεις. Οι πάσσαλοι διαπερνούν ένα μαλακότερο στρώμα άμμου και λάσπης μέχρι να φτάσουν σε ένα πολύ σκληρότερο στρώμα συμπιεσμένης αργίλου.
Βυθισμένο στο νερό, σε συνθήκες μειωμένου οξυγόνου, το ξύλο δεν σαπίζει τόσο γρήγορα όσο στην επιφάνεια. Σκληραίνει ως αποτέλεσμα της συνεχούς ροής νερού πλούσιου σε μέταλλα γύρω του και μέσα του, έτσι ώστε αποκτά μια δομή σαν πέτρα.»
Τελικά η Βενετία βυθίζεται;
Η πόλη απειλείται ακόμη από συχνότερες χαμηλού επιπέδου πλημμύρες (ονομαζόμενες "Ακουα άλτα", "ψηλά νερά") που γλιστρούν σε ύψος αρκετών εκατοστών πάνω από τις αποβάθρες της, που τακτικά ακολουθούν μετά από ορισμένες παλίρροιες. Σε πολλά παλιά σπίτια οι παλιές σκάλες που χρησιμοποιούνταν για την εκφόρτωση αγαθών είναι τώρα πλημμυρισμένες καθιστώντας το παλιό ισόγειο ακατοίκητο.
H Βενετία επίσης είναι από τις πρώτες πόλεις που θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις αν συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό το λιώσιμο των πάγων λόγω της κλιματικής αλλαγής. Επιστήμονες υπολογίζουν ότι μεγάλα μέρη της πόλης θα έχουν βυθιστεί μέχρι το 2150.
Μερικές πρόσφατες μελέτες έχουν αποφανθεί ότι η πόλη δεν βυθίζεται πια, αλλά αυτό δεν είναι ακόμη βέβαιο, έτσι η κατάσταση επιφυλακής δεν έχει ανακληθεί.
Η πόλη ωστόσο τώρα που μιλάμε είναι εκεί άθικτη και αγέρωχη, οπότε θα σας έλεγα σπεύσατε να τη δείτε και να τη ζήσετε.
Τουρισμός
Αν και ο τουρισμός αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην οικονομία της Βενετίας από τον 18ο αιώνα, πλέον οι τουρίστες υπολογίζονται περισσότεροι από τους μόνιμους κάτοικους της πόλης! Μόνο το 2023 επισκέφτηκε τη Βενετία 5.7 εκατομμύρια κόσμος, περισσότεροι από τον πληθυσμό της Αττικής! Το gentrification και το ζήτημα με τα airbnbs χτύπησε και τη Βενετία και οι κάτοικοι έχουν αρχίσει κι εδώ να δυσανασχετούν, όπως και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες μιας και η πόλη κινδυνεύει να γίνει περισσότερο ένα ανοιχτό μουσείο για τουρίστες παρά μια πόλη που μπορεί κάποιος να ζήσει.
Εγώ θα πω ωστόσο ότι υπάρχουν γειτονιές στη Βενετία (έξω από την υπερ-τουριστική περιφέρεια του San Marco κυρίως) που οι τουρίστες είναι ελάχιστοι. Το βράδυ δε, σχεδόν όλη η Βενετία είναι απόλαυση.

Οι συνοικίες/περιφέρειες της Βενετίας
Αρκετά με τα trivia όμως, ώρα να περάσουμε στις εικόνες!

Το στενό στο οποίο βρισκόταν το σπίτι μας. Η πόρτα τέρμα ευθεία. Για να καταλάβετε για τί πράγμα μιλάμε όσον αφορά στη Βενετία.. Ακόμα και το πιο απλό στενό έχει απαράμιλλη ομορφιά!
Τα σπίτια στη Βενετία ωστόσο έχουν ένα κακό. Υγρασία! Αναμενόμενο φυσικά, όλη η πόλη είναι πάνω από το νερό. Η έντονη μυρωδιά μούχλας ωστόσο ήταν πάρα πολύ έντονη. Σα να έμπαινες σε ένα παλιό πατάρι. Ανοίξαμε παράθυρα και βάλαμε το κλιματιστικό-που ευτυχώς διέθετε- στο “dry mode” και η κατάσταση κάπως καλυτέρευσε, όχι όμως εντελώς. Μια ανεπαίσθητη μυρωδιά μούχλας και υγρασίας υπήρχε πάντα στην ατμόσφαιρα όποτε μπαίναμε στο σπίτι. Στον αντίποδα, το σπίτι ήταν απλά πανέμορφο.

H πλατεία Campo San Polo, 3 λεπτά από το σπίτι μας.

Να και τα πρώτα κανάλια με τις πρώτες γόνδολες και βάρκες!

Στην Calle de Mezo.
H Βενετία δεν έχει μόνο αμέτρητα στενά, αλλά και στοές. Ένας πανέμορφος λαβύρινθος που επιβάλλεται να περπατήσετε και να χαθείτε μέσα του!

O Βασίλης, στην πλατεία Campo di San Silvestro. Σταθείτε μια στιγμή και προσέξτε την ποικιλομορφία των κτιρίων. Ρομαντικές αλλά και αραβικές επιρροές! Θα συναντήσετε πολλά τέτοια κτίρια παρόμοιας αρχιτεκτονικής. Στο τουρ που κάναμε την τελευταία μέρα μας είπαν ότι βενετσιάνικη αρχιτεκτονική παρουσιάζει ισλαμικές και αραβικές επιρροές λόγω των εκτεταμένων εμπορικών και πολιτιστικών ανταλλαγών της πόλης με τον ισλαμικό κόσμο κατά τον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση. Ως μεγάλη θαλάσσια δύναμη, η Βενετία είχε ισχυρούς εμπορικούς και διπλωματικούς δεσμούς με περιοχές όπως η Οθωμανική Αυτοκρατορία, η Αίγυπτος και η Περσία. Αυτό έφερε όχι μόνο αγαθά αλλά και καλλιτεχνικές και αρχιτεκτονικές ιδέες, όπως μυτερές καμάρες, περίπλοκες λιθοδομές και διακοσμητικά σχέδια. Εμβληματικά και χαρακτηριστικά κτίρια όπως το Παλάτι των Δόγηδων (που θα δείτε παρακάτω) και το Ca' d'Oro επιδεικνύουν αυτές τις επιρροές, αντανακλώντας τη συγχώνευση βενετσιάνικου και ισλαμικού στυλ που προέκυψε από αιώνες αλληλεπίδρασης.
Η Βενετία έχει από τα πιο ενδιαφέρουσα και ποικίλα αρχιτεκτονικά στυλ που έχω δει σε πόλη! Μια πανέμορφη μίξη σχεδίων και κουλτούρας!

Μόλις φτάσαμε στο πιο τουριστικό κομμάτι της πόλης, το Grand Canal, στο σημείο που περνάει από την πιο γνωστή γέφυρα της πόλης, την γέφυρα Rialto.

H γέφυρα Rialto (ponte di Rialto), όπου όλοι λαχταρούν μια λήψη!


To Κανάλι, όπως φαίνεται από τη Γέφυρα. Εντυπωσιακή θέα!

Συνεχίζουμε να χανόμαστε στην πόλη και όπου και αν στρέψουμε το βλέμμα βλέπουμε κανάλια με γόνδολες.

Φτάσαμε στην πασίγνωστη (και πραγματικά τεράστια) Piazza San Marco. Στο βάθος η Βασιλική του Αγίου Μάρκου γνωστή για τη βυζαντινή αρχιτεκτονική και τα χρυσά ψηφιδωτά της, και το Campanile (καμπαναριό), που προσφέρει πανοραμική θέα στην πόλη

H Βασιλική του Αγίου Μάρκου.
Το παλάτι των Δόγηδων και τα κτήρια Procuratie, όπου στεγάζονται τα γραφεία της κυβέρνησης της Βενετίας, βρίσκονται επίσης στην πλατεία. Ιστορικά, η Piazza San Marco ήταν η πολιτική, θρησκευτική και κοινωνική καρδιά της Βενετίας. Σήμερα παραμένει ένας κεντρικός τόπος συγκέντρωσης τουριστών, με καφέ και μουσεία.
Δίπλα ακριβώς από την πλατεία θα δείτε ένα άλλο ορόσημο της πόλης, τη Γέφυρα των Στεναγμών (Ponte dei Sospiri).

Χτισμένη το 1600, συνδέει το Παλάτι των Δόγηδων με την πρώην φυλακή της πόλης. Η περίκλειστη, λευκή γέφυρα έχει μικρά παράθυρα με πέτρινες ράβδους και χρησιμοποιούνταν για τη μεταφορά κρατουμένων στα κελιά τους. Αν και οι περισσότεροι πλέον συνδέουν τους «στεναγμούς» με κάτι πιο ερωτικό και ρομαντικό, ο θρύλος λέει ότι οι κρατούμενοι αναστέναζαν καθώς το διέσχιζαν, βλέποντας την τελευταία τους ματιά στη Βενετία από τα παράθυρα.


Η γέφυρα από την οποία θα βγάλετε φωτογραφία τη γέφυρα των Στεναγμών!

Γκρουπ τουριστών σε γόνδολα με φόντο την εκκλησία San Giorgio Maggiore.

Το περίφημο παλάτι των Δόγηδων. Χρησίμευσε ως κατοικία του Δόγη, του ηγέτη της Ενετικής Δημοκρατίας και του κέντρου της κυβέρνησης για αιώνες.

Ηλιοβασίλεμα.

Ανακαλύπτοντας κι άλλα κανάλια στο San Marco.

Τρεχούμενη σοκολάτα σε γόνδολες. Ε, ναι. Έπρεπε!

Μία τελευταία φωτογραφία στη γέφυρα Rialto…
Και από ένα ακόμα τυχαίο κανάλι από τα δεκάδες της πόλης!

Η πρώτη «αναγνωριστική» μέρα έφτασε στο τέλος της και ήμασταν κατενθουσιασμένοι. Η Βενετία φαίνεται να είναι από τις ομορφότερες πόλεις που έχω δει. Ξέροντας ότι αυτό είναι κάτι που έχω πει για πολλές άλλες πόλεις, θα τη διαφοροποιήσω ωστόσο ως προς το εξής: Είναι σίγουρα η πιο ιδιαίτερη και ξεχωριστή πόλη που έχω δει! Μια πόλη πάνω στο νερό με άπειρες γειτονιές για να ανακαλύψεις και αμέτρητες γέφυρες για να διαβείς!
Η επόμενη μέρα είχε mini trip με πλοιάριο στο νησί Burano. Το Burano και το Murano είναι δύο διάσημα νησιά κοντά στη Βενετία, το καθένα γνωστό για τις μοναδικές του παραδόσεις. Το Burano φημίζεται για τα έντονα χρωματιστά σπίτια του και τους έμπειρους τεχνίτες του στην κατασκευή δαντέλας. Είναι ένα γραφικό νησί, διάσημο για τη ζωντανή του γοητεία και τη γαλήνια ατμόσφαιρα. Το Murano, από την άλλη πλευρά, είναι παγκοσμίως γνωστό για την παράδοση του στην κατασκευή γυαλιού (σίγουρα θα έχετε πετύχει «γυαλί από το Μουράνο» κάποια στιγμή!). Από τον 13ο αιώνα, οι τεχνίτες του Murano παράγουν εξαιρετικά γυάλινα σκεύη, από πολυελαίους μέχρι ευαίσθητα γλυπτά. Και τα δύο νησιά είναι δημοφιλείς προορισμοί ημερήσιων εκδρομών από τη Βενετία, προσφέροντας ένα μείγμα καλλιτεχνικής κληρονομιάς και τοπικής κουλτούρας.
Εμείς επιλέξαμε το Burano για να χαζέψουμε τα χρωματιστά σπιτάκια και να περιπλανηθούμε στα ήσυχα στενά του.
Για να πάτε στο Burano, θα χρειαστεί να πάρετε το πλοιάριο (Vaporetto) από τη Fondamente Nove. Το ταξίδι από τη Βενετία στο Μουράνο διαρκεί περίπου 15 λεπτά. Από το Murano μπορείτε να συνεχίσετε στο Burano, μια διαδρομή που διαρκεί επιπλέον 30 λεπτά. Τα βαπορέτο αναχωρούν από τη Βενετία για Μουράνο κάθε 20 - 30 λεπτά. To εισιτήριο κοστίζει 19 ευρώ αν θέλετε να πάτε μέχρι το Burano και να γυρίσετε.

Έξτρα tip: Ξεκινήστε νωρίς το πρωί αν θέλετε να αποφύγετε τα πλήθη.

Λίγο πριν τον σταθμό των Vaporetto, στη Fodamente Nove.

Φτάσαμε!

Το νησί είναι πραγματικά πολύ γραφικό.


Εύκολα θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει κανείς ως τη «Μικρή Κούβα της Ιταλίας».

Αν και το κατακλύζουν εκατοντάδες τουρίστες, υπάρχουν γωνιές που θα συναντήσεις μόνο ντόπιους, να ζουν την καθημερινότητά τους.
Οι κάτοικοι αγαπούν πολύ αυτό το μέρος για αυτό και φροντίζουν πάντα τα σπίτια να είναι φρεσκοβαμμένα. Υπήρχε μάλιστα μια επιγραφή στον τοίχο ενός κτιρίου που έγραφε «αγαπητοί τουρίστες, βγάλτε όσες φωτογραφίες θέλετε, αλλά παρακαλούμε μην ακουμπάτε με τα πόδια σας στους τοίχους των σπιτιών γιατί θα πρέπει να τα ξαναβάψουμε!»



Το Burano είναι γλυκό και πανέμορφο, όμως είναι μια σταλιά. Το πολύ σε 1 ώρα θα το έχετε περπατήσει όλο και ύστερα δεν έχει κάτι να κάνετε. Αφιερώστε ένα πρωινό, βγάλτε όσες φωτογραφίες θέλετε, πιείτε ένα καφέ και γυρίστε το μεσημέρι στη Βενετία.

Επιστροφή στη Βενετία λοιπόν και βγαίνουμε στους δρόμους, αυτή τη φορά για να δούμε κι άλλες συνοικίες.

Στη Fodamente Nove και πάλι, μακριά από το San Marco και τα πλήθη του.
Το φανταστικό με τη Βενετία που παρατηρήσαμε είναι το εξής. Σε όποια γωνιά της κι αν βρεθείς, δε θα δεις παρακμιακή γειτονιά, όπως στις γνωστές μεγαλουπόλεις. Τις 3 μέρες που μείναμε περπατήσαμε όλη την πόλη, από το Cannaregio μέχρι το Castello και το San Marco και δεν είδαμε ούτε μια συνοικία να μην είναι απλώς πανέμορφη και γραφική, όπως στο κέντρο.
Για να καταλάβετε, αυτό είναι ίσως το πιο «βρώμικο» και λιγότερο γραφικό στενό που συναντήσαμε στη Βενετία!

Βόλτα για περπάτημα και φαγητό στο Cannaregio, τη συνοικία που πρότειναν πολλά ταξιδιωτικά sites.

Το Cannaregio είναι μια από τις μεγαλύτερες και πιο ζωντανές συνοικίες της Βενετίας και βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της πόλης. Είναι λιγότερο τουριστικό από την κεντρική Βενετία, προσφέροντας μια πιο αυθεντική βενετσιάνικη ατμόσφαιρα. Το Cannaregio φιλοξενεί το ιστορικό εβραϊκό γκέτο, ένα από τα παλαιότερα στον κόσμο, που ιδρύθηκε το 1516. Η συνοικία διαθέτει επίσης γοητευτικά κανάλια, ζωντανές αγορές και αξιοσημείωτα ορόσημα όπως το Ca' d'Oro και η εκκλησία Madonna dell'Orto. Είναι ένας συνδυασμός ήσυχης τοπικής ζωής και πολυσύχναστων περιοχών όπως η Strada Nuova, ένας δημοφιλής εμπορικός δρόμος.


-Πόσες φωτογραφίες θες να βγάλεις στα Κανάλια της Βενετίας;
-Ναι.

Στην καρδιά του Cannaregio και στην πλατεία Campiello de l’Anconeta.


Το Scuola Grande di San Giovanni Evangelista, που βρίσκεται στην καρδιά του San Polo.

Τι θα ήταν η Βενετία χωρίς καταστήματα με μάσκες και βενετσιάνικα κοστούμια; Στην Campo S. Toma.
Στο τέλος της μέρας καταλήξαμε στη γέφυρα Ponte dell' Academia, όπου έβγαλα μερικές από τις αγαπημένες μου φωτογραφίες.
Η Ponte dell'Accademia είναι μία από τις τέσσερις γέφυρες που διασχίζουν το Μεγάλο Κανάλι. Είναι γνωστή για την εκπληκτική θέα στο Μεγάλο Κανάλι, ιδιαίτερα στη Βασιλική της Santa Maria della Salute. Η γέφυρα είναι δημοφιλής τόσο στους ντόπιους όσο και στους τουρίστες για τη γραφική ομορφιά της και ως βασικό σημείο διέλευσης στη Βενετία.



Εκείνο το βράδυ έφαγα από τα πιο λαχταριστά street food που έχω φάει ποτέ! Χειροποίητα μακαρόνια με σάλτσα pesto.


Τα βράζουν εκείνη τη στιγμή, στα βάζουν στο χάρτινο κουτί για το χέρι, σου βάζουν και τη σάλτσα που θες κι έχεις ένα φανταστικό χορταστικότατο γεύμα. Τα φάγαμε σε ένα παγκάκι στην πλατεία Campo San Polo, παρατηρώντας πιτσιρίκια να παίζουν και ντόπιους να έχουν βγάλει βόλτα τα σκυλάκια τους.
Και κάπου εδώ τελείωσε και αυτή η μέρα στη Βενετία. Την επόμενη μέρα άφησα την φωτογραφική μηχανή στο σπίτι για να απολαύσω καλύτερα το τουρ με οδηγό που είχαμε κλείσει στην πόλη. Το απόγευμα, πήραμε την πτήση της επιστροφής για Αθήνα, κι έτσι τελείωσε ένα ακόμα ταξίδι.
Φύγαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις από την Βενετία αλλά και απ’όλα τα υπόλοιπα μέρη που είδαμε (Βερόνα, σ’αγαπώ). Προτείνω τη Βενετία ανεπιφύλακτα για ένα ταξίδι, δε νομίζω ότι υπάρχει αντίστοιχη πόλη πουθενά. Ωστόσο οι τουρίστες είναι αρκετοί (ήταν ήδη αρκετοί τον Οκτώβριο που είναι off-season) οπότε θα πρότεινα αν έχετε την επιλογή να μην πάτε καλοκαίρι. Αλλά γενικώς, να πάτε. Δείτε την Ιταλία, γυρίστε τη, είναι πραγματικά ανεξάντλητη.
Μου έχει μείνει ο νότος και η Σικελία. Θα γίνει κι αυτό.
Ελπίζω να σας φάνηκαν χρήσιμες οι πληροφορίες μου και να σας ταξίδεψα μέσα από τις φωτογραφίες μου. Καλά ταξίδια σε όλους!
Ciao a tutti!
Attachments
-
207,9 KB Προβολές: 0
-
420,8 KB Προβολές: 0
Last edited by a moderator: