Menia21
Member
- Μηνύματα
- 781
- Likes
- 2.050
- Επόμενο Ταξίδι
- Το σχεδιάζω...
- Ταξίδι-Όνειρο
- Photography trip
14 Ιανουαρίου. Πρωινό ξύπνημα, τρώμε και φεύγουμε για Serengeti. Στο δρόμο προς την έξοδο του Tarangire National Park κάνουμε και το σαφάρι μας, βλέποντας τα ζώα στις πρωινές τους δραστηριότητες. Σε κάποιο σημείο στη μέση του δρόμου βρίσκονται ελέφαντες. Ενας απ' αυτούς μάς δείχνει τη δυσαρέσκειά του μουγκρίζοντας και σηκώνοντας το μπροστινό του πόδι. Ηταν τόσο κοντά μας που αν ήθελε να μας κάνει κακό θα του ήταν παιχνιδάκι. Ο Charles μας είπε να μην φωνάξουμε και να μην κάνουμε απότομες κινήσεις. Ο ελέφαντας μας αγριοκοίταξε και τελικά έφυγε. Ακολουθώντας την ίδια διαδρομή φτάσαμε στην είσοδο του πάρκου. Αφού τακτοποιήθηκαν τα χαρτιά εξόδου, ξεκινήσαμε για το Serengeti National Park. Για να πας στο Serengeti έπρεπε να πάρουμε το δρόμο πίσω για Αρούσα και κάπου στη μέση είχε διασταύρωση προς Ngorongoro Conservation Area. Για να φτάσεις στο Serengeti πρέπει να μπεις και να περάσεις το Ngorongoro. Η διαφορά μεταξύ του χαρακτηρισμού National Park και Conservation Area είναι ότι στο πρώτο υπάρχουν μόνο ζώα, απαγορεύεται να μένει άνθρωπος εκεί και στο δεύτερο ότι επιτρέπεται η συνύπαρξη ανθρώπων και ζώων. Και στα δύο απαγορεύεται φυσικά το κυνήγι και η καλλιέργεια γης. Στο Ngorongoro έχουν τα χωριά τους οι Μασάι και θρέφονται από τα κοπάδια τους (αγελάδες και κατσίκες), συνυπάρχοντας με τα άγρια ζώα. Φυσικά απαγορεύεται να σκοτώσουν άγριο ζώο.
Ο δρόμος λοιπόν για το Serengeti μακρύς, θα φθάναμε στο Serengeti Sopa Lodge, όπου και θα διανυκτερεύαμε, κατά τις 18.00. Από τη διασταύρωση που ανέφερα πιο πάνω και μετά βλέπαμε όλο χωριουδάκια των Μασάι. Παιδιά στέκονταν στην άκρη του δρόμου και μας κάνανε νοήματα του στυλ "πεινάω, διψάω" ή φωνάζανε "lift lift". Ρώτησα τον Charles τι σήμαιναν όλα αυτά και μου είπε ότι φωνάζανε να σταματήσουμε να τους δώσουμε νερό ή φαγητό ή για να τους πάρουμε να τους μεταφέρουμε λίγο πιο κάτω. Κανένας δεν σταματούσε, γι' αυτούς ήταν κάτι το συνηθισμένο και δεν δίνανε καμία σημασία. Τον ρώτησα πώς είναι η ζωή των Μασάι και μου είπε "Δύσκολη". Αν θέλουν νερό πρέπει να περπατήσουν ίσως και χιλιόμετρα με τα μπιτονάκια για να φτάσουν σε κανά νερόλακο. Πίνουν το ίδιο νερό με τις αγελάδες. Σημασία έχει να υπάρχει κάποιος λάκος. Το ανοσοποιητικό τους έχει συνηθίσει και δεν αρρωσταίνουν από τις αρρώστιες που βασανίζουν εμάς. Αν, παρόλ' αυτά, κάποιος πεθάνει, τον αφήνουν μέσα στην καλύβα και εγκαταλείπουν όλο το χωριό γιατί φοβούνται το πνεύμα του νεκρού!
Συνεχίζουμε τον μακρύ δρόμο μας. Είχα ζητήσει από τον Charles να επισκεφτούμε ένα ορφανοτροφείο . Από την Αρούσα είχαμε αγοράσει σχολικά είδη για τα παιδάκια. Σταματήσαμε στο Watoto Care Orphanage, σε μια μικρή πόλη. Μας υποδέχτηκε ο διευθυντής Judica. Μπήκαμε στην αίθουσα όπου ήταν μαζεμένα όλα τα παιδάκια με τη δασκάλα τους. Φυσικά δεν είχαν ηλεκτρισμό και τα πράγματα ήταν απλά. Πολύ απλά. Μια αίθουσα για μαθήματα, ένα δωμάτιο κοριτσιών κι ένα αγοριών με δυο διώροφα κρεβάτια το καθένα, όπου κοιμόντουσαν δυο-δυο τα παιδάκια. Ενα περιφραγμένο κοτέτσι, μια κυρία έπλενε στη σκάφη τα ρούχα των παιδιών, μια κουζίνα που απείχε πολύ από τη δικιά μας, δυο τουαλέτες που επίσης απείχαν από τις δικές μας.
::
Μας εξήγησε την προσπάθεια που κάνανε. Τα περισσότερα παιδάκια είχαν χάσει τους γονείς τους από το AIDS. Σκοπός ήταν να παραμείνουν στο ορφανοτροφείο μέχρι να τελειώσουν το σχολείο τους. Δεν είχα ξαναδεί τέτοιες φατσούλες. Αρχίσαμε να τους μοιράζουμε τα τετράδια και μολύβια και κάνανε σαν τρελά! Μόλις ένα τερατάκι αντιλήφθηκε ότι το έβγαζα φωτογραφία άρχισε να κάνει τα πάντα για να μου τραβήξει την προσοχή! Μετά πήραν αέρα και τα υπόλοιπα. Και ξαφνικά κάτι μου αγκάλιασε τον αστράγαλο. Ενα μικρούλι κοριτσάκι με αγκάλιασε και δεν με άφηνε... Με κοίταζε στα μάτια, και είχε κάτι ματάρες άλλο πράμα... Αισθάνθηκα πολύ άσχημα, ήθελα να το πιάσω να του δώσω ένα μεγάαααλο φιλί, δεν έχω παιδιά ακόμα όμως αν μπορούσα να το πάρω μαζί μου στην Αθήνα θα το έπαιρνα, μα το Θεό... Αυτή τη σκηνή ακόμα τη μουρμουράω, με άγγιξε, πώς να το πω αλλιώς? Στο τέλος μάς είπανε ένα τραγουδάκι αποχαιρετισμού και όταν φεύγαμε τρέξανε στην είσοδο και μας χαιρετούσαν. Δυνατή εμπειρία... Δεν πρόκειται να ξαναδιαμαρτυρηθώ για τίποτα στη ζωή μου, τα έχουμε όλα κι όμως δεν μας φτάνουν, πώς έχουμε γίνει έτσι?
Ο δρόμος λοιπόν για το Serengeti μακρύς, θα φθάναμε στο Serengeti Sopa Lodge, όπου και θα διανυκτερεύαμε, κατά τις 18.00. Από τη διασταύρωση που ανέφερα πιο πάνω και μετά βλέπαμε όλο χωριουδάκια των Μασάι. Παιδιά στέκονταν στην άκρη του δρόμου και μας κάνανε νοήματα του στυλ "πεινάω, διψάω" ή φωνάζανε "lift lift". Ρώτησα τον Charles τι σήμαιναν όλα αυτά και μου είπε ότι φωνάζανε να σταματήσουμε να τους δώσουμε νερό ή φαγητό ή για να τους πάρουμε να τους μεταφέρουμε λίγο πιο κάτω. Κανένας δεν σταματούσε, γι' αυτούς ήταν κάτι το συνηθισμένο και δεν δίνανε καμία σημασία. Τον ρώτησα πώς είναι η ζωή των Μασάι και μου είπε "Δύσκολη". Αν θέλουν νερό πρέπει να περπατήσουν ίσως και χιλιόμετρα με τα μπιτονάκια για να φτάσουν σε κανά νερόλακο. Πίνουν το ίδιο νερό με τις αγελάδες. Σημασία έχει να υπάρχει κάποιος λάκος. Το ανοσοποιητικό τους έχει συνηθίσει και δεν αρρωσταίνουν από τις αρρώστιες που βασανίζουν εμάς. Αν, παρόλ' αυτά, κάποιος πεθάνει, τον αφήνουν μέσα στην καλύβα και εγκαταλείπουν όλο το χωριό γιατί φοβούνται το πνεύμα του νεκρού!
Συνεχίζουμε τον μακρύ δρόμο μας. Είχα ζητήσει από τον Charles να επισκεφτούμε ένα ορφανοτροφείο . Από την Αρούσα είχαμε αγοράσει σχολικά είδη για τα παιδάκια. Σταματήσαμε στο Watoto Care Orphanage, σε μια μικρή πόλη. Μας υποδέχτηκε ο διευθυντής Judica. Μπήκαμε στην αίθουσα όπου ήταν μαζεμένα όλα τα παιδάκια με τη δασκάλα τους. Φυσικά δεν είχαν ηλεκτρισμό και τα πράγματα ήταν απλά. Πολύ απλά. Μια αίθουσα για μαθήματα, ένα δωμάτιο κοριτσιών κι ένα αγοριών με δυο διώροφα κρεβάτια το καθένα, όπου κοιμόντουσαν δυο-δυο τα παιδάκια. Ενα περιφραγμένο κοτέτσι, μια κυρία έπλενε στη σκάφη τα ρούχα των παιδιών, μια κουζίνα που απείχε πολύ από τη δικιά μας, δυο τουαλέτες που επίσης απείχαν από τις δικές μας.


Μας εξήγησε την προσπάθεια που κάνανε. Τα περισσότερα παιδάκια είχαν χάσει τους γονείς τους από το AIDS. Σκοπός ήταν να παραμείνουν στο ορφανοτροφείο μέχρι να τελειώσουν το σχολείο τους. Δεν είχα ξαναδεί τέτοιες φατσούλες. Αρχίσαμε να τους μοιράζουμε τα τετράδια και μολύβια και κάνανε σαν τρελά! Μόλις ένα τερατάκι αντιλήφθηκε ότι το έβγαζα φωτογραφία άρχισε να κάνει τα πάντα για να μου τραβήξει την προσοχή! Μετά πήραν αέρα και τα υπόλοιπα. Και ξαφνικά κάτι μου αγκάλιασε τον αστράγαλο. Ενα μικρούλι κοριτσάκι με αγκάλιασε και δεν με άφηνε... Με κοίταζε στα μάτια, και είχε κάτι ματάρες άλλο πράμα... Αισθάνθηκα πολύ άσχημα, ήθελα να το πιάσω να του δώσω ένα μεγάαααλο φιλί, δεν έχω παιδιά ακόμα όμως αν μπορούσα να το πάρω μαζί μου στην Αθήνα θα το έπαιρνα, μα το Θεό... Αυτή τη σκηνή ακόμα τη μουρμουράω, με άγγιξε, πώς να το πω αλλιώς? Στο τέλος μάς είπανε ένα τραγουδάκι αποχαιρετισμού και όταν φεύγαμε τρέξανε στην είσοδο και μας χαιρετούσαν. Δυνατή εμπειρία... Δεν πρόκειται να ξαναδιαμαρτυρηθώ για τίποτα στη ζωή μου, τα έχουμε όλα κι όμως δεν μας φτάνουν, πώς έχουμε γίνει έτσι?
Attachments
-
24 KB Προβολές: 3.242