George Ef
Member
- Μηνύματα
- 44
- Likes
- 272
- Επόμενο Ταξίδι
- Στρασβούργο
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
Το επόμενο πρωινό,ξεκούραστος πλέον,ήταν αφιερωμένο στα αξιοθέατα του Τρόμσο.Πρωινό τρόπος του λέγειν αφού υπήρχε ένα λυκαυγές φώς απλά από τις 9μήσι εώς μιάμησι το μεσημέρι.Όταν δεν είχε σύννεφα ήταν αρκετό αλλά ο καιρός εναλλασσόταν συνεχώς μεταξύ χιονόπτωσης και βαριάς συννεφιάς με λίγα ανοίγματα.Έτσι λοιπόν επισκέφθηκα το ενυδρείο (το Polaria) για να δώ τις φώκιες,κάβουρες-βασιλιάδες με άνοιγμα ποδιών σχεδόν ένα μέτρο κ.α.Εκεί ήμουν τυχερός αφού έπεσα στην ώρα του φαγητού και είδα να ταίζουν τις φώκιες live.Εντυπωσιακά πλάσματα με μια φοβερή πραότητα στα πρόσωπα τους.
Από εκεί ο δρόμος με πήγε στο Tromso Museum, όπου είναι μουσείο φυσικής και πολιτικής ιστορίας της περιοχής με αναπαραστάσεις των πρώτων κατοίκων αλλά και με πλήρη έκθεση για την φυλή των Σάμι.Οι Σάμι είναι μια φυλή που κατοικεί στα βόρεια της Σκανδιναβικής και στο κομμάτι της Ρωσίας που συνορεύει με Φιλανδία-Νορβηγία.Θεωρούν τους εαυτούς αυτόχθονες και μέχρι την δεκαετία του '60 βρισκόταν σε διωγμό από την Νορβηγική κυβέρνηση και σε κατάσταση αντιπαλότητας με τους νότιους Νορβηγούς.Μια κατάσταση αντίστοιχη με τους Ινδιάνους τις ΗΠΑ.Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι,έχουν δικό τους κοινοβούλιο,δικά τους σημαία και είναι ισότιμα μέλη της χώρας.Κρατούν ακόμα τις παραδοσιακές κοινότητες τους και ασχολούνται κυρίως με την εκτροφή Ταράνδων,το πανέμορφο και ήσυχο αυτό ζώο,όπου μόλις βγείς από το αστικό κέντρο του Τρόμσο,μπορεί να τύχει να τους δεις να περνάνε τον δρόμο ή να βρίσκοντα στο ίδιο πεζοδρόμιο με τους πέζους.Οι κάτοικοι του Τρόμσο είναι κυρίως απόγονοι των Σάμι.όταν έφευγα από το μουσείο εμφανίστηκε ένα Δημοτικό σχολείο που είχε έρθει εκδρομή.Τα παιδάκια φορούσαν όλα φόρμες ισχυρού ψύχους του σχολείου και κρατούσαν μπρελόκ-ανακλαστήρες ώστε να είναι ορατά σε διερχόμενους οδηγούς.Οποιαδήποτε σύγκριση προκαλεί κατάθλιψη...Από εκεί κινήθηκα αντίθετα και βρέθηκα στο τελεφερίκ του Τρόμσο όπου ανεβαίνεις στα 420 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας και θαυμάζεις την θέα από ψηλά.Το καλοκαίρι πολύς κόσμος ανεβαίνει ως εκεί και μετά συνεχίζει για πεζοπορία στο βουνό,εγώ όταν πήγα πάντως το χιόνι ήταν ως το γόνατο οπότε δεν έκανα παράτολμες σκέψεις.Ενδεικτικά πάντως,το καλοκαίρι χρησιμοποιούν το τελεφερίκ γύρω στα δύο χιλιάδες άτομα ημερησίως..Στο τέρμα του τελεφερίκ υπάρχει ένα ωραίο καφέ-εστιατόριο με θέα το νησί του Τρόμσο και όπου πιάνει το μάτι ανάλογα με τον καιρό.
Από εκεί ήταν ώρα να κατέβω πάλι για το κέντρο της πόλης για να παραλάβω το vw polo που είχα κλείσει (55 ευρω την ημέρα) όπου θα με βοηθούσε να βρω το Πράσινη κυρία,την Lady Aurora μιας που είχα αποφασίσει να κινηθώ ανεξάρτητος,χωρίς κάποιο από τα πρακτορεία που οργανώνουν τέτοιες εκδρομές.Μεσημέρι,γύρω στις 3μησι και είχε πέσει η νύχτα ήδη.Να πω εδώ ότι το Τρόμσο δεν φημίζεται για κάτι όσον αφορά την κουζίνα του και βασίζεται στα γνωστά burgers,πίτσες,μακαρονάδες και λιγότερο στο ψάρι.Η τοπική σπεσιαλιτέ είναι η σούπα τάρανδου που δεν μπήκα στον πειρασμό να την δοκιμάσω.Περιμένοντας να περάσει η ώρα για να έρθει η νύχτα και στο ρολόι εκτός από την ατμόσφαιρα,μπήκα σε ένα καφέ όπου περιεργαζόμενος την φωτογραφική και ετοιμάζοντας μπαταρίες κτλ βρέθηκα ασυναίσθητα να τα συζητάω με την Emma,μία κοπέλα από το Άμστερνταμ η οποία είχε σπουδάσει κοινωνικές επιστήμες (ή κάτι τέτοιο τελος πάντων),είχε εγκατασταθεί μόνιμα εκεί αφού ήταν λάτρης της φωτογραφίας,της φύσης και του snowboard,δούλευε πλέον στο πανεπιστήμιο του Τρόμσο,και η οποία θα ήταν πλέον ο οδηγός και η παρέα μου στην περιοχή.Για το βράδυ ο καιρός προβλέποταν νεφελώδης και με συνεχείς χιονοπτώσεις,όπως όλη μέρα σχεδόν και οι πιθανότητες για Σέλας ήταν ελάχιστες αφού δεν υπήρχε καθαρός ουρανός αν και οι διάφορες εφαρμογές χτυπούσαν στο κινητό για έντονη δραστηριότητα και αρκέστηκαμε σε βόλτες εξοικείωσης στους παγωμένους δρόμους τους προς το διπλανό,προς τα δυτικά νησί,το Kvaløya.Οι δρόμοι τους έχουν μόνιμα μια στρώση παγωμένου χιονιού παρά το ότι μηχανήματα ρίχνουν αλάτι τακτικά όλο το 24ωρο και αυτό κάνει την οδηγήση απαιτητική.Επίσης πολλές φορές σηκώνει το χιόνι από γύρω ο αέρας και ψιλοχάνεσαι,παρ'ολα αυτά,τα χιονολάστιχα με καρφιά που φοράνε όλα τα αυτοκίνητα εκεί,σε κάνουν να οδηγείς με άνεση και ασφάλεια.Φυσικά θέλει προσοχή στα όρια ταχύτητας,αφού το πρόστιμο αν πας με 69,σε έναν δρόμο που έχει όριο 60,είναι 500 ευρω.Και οι δρόμοι τους είναι γεμάτοι κάμερες που λειτουργούν κανονικά,και έρχεται το κουστούμι μετα στην πιστωτική σου.Φοβερή αίσθηση,κατά την επιστροφή,όταν σταμάτησαμε σε ένα φανάρι και μαζί με τους πεζούς διέσχισαν τον δρόμο και δύο τάρανδοι!!



Από εκεί ο δρόμος με πήγε στο Tromso Museum, όπου είναι μουσείο φυσικής και πολιτικής ιστορίας της περιοχής με αναπαραστάσεις των πρώτων κατοίκων αλλά και με πλήρη έκθεση για την φυλή των Σάμι.Οι Σάμι είναι μια φυλή που κατοικεί στα βόρεια της Σκανδιναβικής και στο κομμάτι της Ρωσίας που συνορεύει με Φιλανδία-Νορβηγία.Θεωρούν τους εαυτούς αυτόχθονες και μέχρι την δεκαετία του '60 βρισκόταν σε διωγμό από την Νορβηγική κυβέρνηση και σε κατάσταση αντιπαλότητας με τους νότιους Νορβηγούς.Μια κατάσταση αντίστοιχη με τους Ινδιάνους τις ΗΠΑ.Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι,έχουν δικό τους κοινοβούλιο,δικά τους σημαία και είναι ισότιμα μέλη της χώρας.Κρατούν ακόμα τις παραδοσιακές κοινότητες τους και ασχολούνται κυρίως με την εκτροφή Ταράνδων,το πανέμορφο και ήσυχο αυτό ζώο,όπου μόλις βγείς από το αστικό κέντρο του Τρόμσο,μπορεί να τύχει να τους δεις να περνάνε τον δρόμο ή να βρίσκοντα στο ίδιο πεζοδρόμιο με τους πέζους.Οι κάτοικοι του Τρόμσο είναι κυρίως απόγονοι των Σάμι.όταν έφευγα από το μουσείο εμφανίστηκε ένα Δημοτικό σχολείο που είχε έρθει εκδρομή.Τα παιδάκια φορούσαν όλα φόρμες ισχυρού ψύχους του σχολείου και κρατούσαν μπρελόκ-ανακλαστήρες ώστε να είναι ορατά σε διερχόμενους οδηγούς.Οποιαδήποτε σύγκριση προκαλεί κατάθλιψη...Από εκεί κινήθηκα αντίθετα και βρέθηκα στο τελεφερίκ του Τρόμσο όπου ανεβαίνεις στα 420 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας και θαυμάζεις την θέα από ψηλά.Το καλοκαίρι πολύς κόσμος ανεβαίνει ως εκεί και μετά συνεχίζει για πεζοπορία στο βουνό,εγώ όταν πήγα πάντως το χιόνι ήταν ως το γόνατο οπότε δεν έκανα παράτολμες σκέψεις.Ενδεικτικά πάντως,το καλοκαίρι χρησιμοποιούν το τελεφερίκ γύρω στα δύο χιλιάδες άτομα ημερησίως..Στο τέρμα του τελεφερίκ υπάρχει ένα ωραίο καφέ-εστιατόριο με θέα το νησί του Τρόμσο και όπου πιάνει το μάτι ανάλογα με τον καιρό.

Από εκεί ήταν ώρα να κατέβω πάλι για το κέντρο της πόλης για να παραλάβω το vw polo που είχα κλείσει (55 ευρω την ημέρα) όπου θα με βοηθούσε να βρω το Πράσινη κυρία,την Lady Aurora μιας που είχα αποφασίσει να κινηθώ ανεξάρτητος,χωρίς κάποιο από τα πρακτορεία που οργανώνουν τέτοιες εκδρομές.Μεσημέρι,γύρω στις 3μησι και είχε πέσει η νύχτα ήδη.Να πω εδώ ότι το Τρόμσο δεν φημίζεται για κάτι όσον αφορά την κουζίνα του και βασίζεται στα γνωστά burgers,πίτσες,μακαρονάδες και λιγότερο στο ψάρι.Η τοπική σπεσιαλιτέ είναι η σούπα τάρανδου που δεν μπήκα στον πειρασμό να την δοκιμάσω.Περιμένοντας να περάσει η ώρα για να έρθει η νύχτα και στο ρολόι εκτός από την ατμόσφαιρα,μπήκα σε ένα καφέ όπου περιεργαζόμενος την φωτογραφική και ετοιμάζοντας μπαταρίες κτλ βρέθηκα ασυναίσθητα να τα συζητάω με την Emma,μία κοπέλα από το Άμστερνταμ η οποία είχε σπουδάσει κοινωνικές επιστήμες (ή κάτι τέτοιο τελος πάντων),είχε εγκατασταθεί μόνιμα εκεί αφού ήταν λάτρης της φωτογραφίας,της φύσης και του snowboard,δούλευε πλέον στο πανεπιστήμιο του Τρόμσο,και η οποία θα ήταν πλέον ο οδηγός και η παρέα μου στην περιοχή.Για το βράδυ ο καιρός προβλέποταν νεφελώδης και με συνεχείς χιονοπτώσεις,όπως όλη μέρα σχεδόν και οι πιθανότητες για Σέλας ήταν ελάχιστες αφού δεν υπήρχε καθαρός ουρανός αν και οι διάφορες εφαρμογές χτυπούσαν στο κινητό για έντονη δραστηριότητα και αρκέστηκαμε σε βόλτες εξοικείωσης στους παγωμένους δρόμους τους προς το διπλανό,προς τα δυτικά νησί,το Kvaløya.Οι δρόμοι τους έχουν μόνιμα μια στρώση παγωμένου χιονιού παρά το ότι μηχανήματα ρίχνουν αλάτι τακτικά όλο το 24ωρο και αυτό κάνει την οδηγήση απαιτητική.Επίσης πολλές φορές σηκώνει το χιόνι από γύρω ο αέρας και ψιλοχάνεσαι,παρ'ολα αυτά,τα χιονολάστιχα με καρφιά που φοράνε όλα τα αυτοκίνητα εκεί,σε κάνουν να οδηγείς με άνεση και ασφάλεια.Φυσικά θέλει προσοχή στα όρια ταχύτητας,αφού το πρόστιμο αν πας με 69,σε έναν δρόμο που έχει όριο 60,είναι 500 ευρω.Και οι δρόμοι τους είναι γεμάτοι κάμερες που λειτουργούν κανονικά,και έρχεται το κουστούμι μετα στην πιστωτική σου.Φοβερή αίσθηση,κατά την επιστροφή,όταν σταμάτησαμε σε ένα φανάρι και μαζί με τους πεζούς διέσχισαν τον δρόμο και δύο τάρανδοι!!