SofiaK.
Member
- Μηνύματα
- 20
- Likes
- 216
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Μέρος πρώτο: Ιταλία - Μιλάνo - 1η μέρα
- 2η μέρα
- 3η μέρα
- Μέρος δεύτερο: Ιορδανία - Αμμάν (2 μέρες) - 1η μέρα
- Γέρασα - Αμμάν - 2η μέρα
- Petra - 3η μέρα
- Petra - 4η μέρα
- Wadi Rum Desert - 5η μέρα
- Wadi Rum Desert - 6η μέρα
- Aqaba - 7η μέρα
- Aqaba - Madaba ( στο δρόμο) - 8η μέρα
- Madaba - Dead Sea - 9η μέρα
- Μέρος τρίτο: Ουγγαρία - Βουδαπέστη - 1η μέρα
- Ουγγαρία - Βουδαπέστη - 2η μέρα
- Ουγγαρία - Βουδαπέστη - 3η μέρα
Wadi Rum Desert
6η μέρα
Το ξυπνητήρι άρχισε να χτυπά από τις 5.30. Είχαμε κανονίσει το προηγούμενο βράδυ με τους καινούργιους μας φίλους, να σηκωθούμε αξημερωτα να δούμε την ανατολή του ηλίου στην έρημο, που φήμες έλεγαν ότι είναι απαράμιλλη.
Το χέρι του αγαπημένου μου άρχισε να με κουνά.
- Αγάπη μου, ξύπνα να πάμε να δούμε την ανατολή.
-Νύχτα είναι. Δεν βγαίνει ο ήλιος ακόμα. Άσε με λίγο.
-Μεχρι να ξυπνήσεις εσύ θα έχει βγει.
- Ζzzzz. Zzzzz


-Εεε.. αγάπη θα σηκωθείς;;
-Ανοιξε μου αν είναι την κουρτίνα και θα την δω εγώ από το παράθυρο, μουρμουρισα. Μη σε νοιάζει πήγαινε εσύ.
Άνοιξε την κουρτίνα και χωρίς να πολυζοριστεί ξανα κουκουλώθηκε και ο καλός μου.
-Θα τη δω κι εγώ απ' το παράθυρο .

Τελικά, δεν είδαμε ποτέ την ανατολή...ούτε και κανένας άλλος αφού είχαν πέσει όλοι ξεροί απ'την κούραση. Καλά πήγε κι αυτό.
9.30, ωστόσο, που είχαμε το ραντεβού με τον οδηγό μας είχαμε φάει, είχαμε ντυθεί καλά (η καροτσαδα μεγαλης διάρκειας δεν ενδείκνυται όταν αναρρώνεις) και ήμασταν έτοιμοι!
O Fahad μας έφτιαξε τα μαντήλια μας, μας φόρτωσε και ξεκινήσαμε! Ήμασταν μόνοι μας και έτσι θα μπορούσαμε να αφιερώσουμε το χρόνο που θέλαμε σε κάθε μέρος. Καλύτερα δεν γινόταν!
Πρώτη στάση Πηγή του Λώρενς...που δεν είναι ακριβώς πηγή του απλά αναφέρεται σε αυτή στο βιβλίο του. Στην πραγματικότητα ονομάζεται Ain Abu Aineh και είναι μια ιδιαίτερη τοποθεσία αφού είναι από τις λίγες που πηγάζει νερό. Μπορείς εύκολα να ξεχωρίσεις το σημείο ψηλά στο βράχο από όπου τρέχει το φρέσκο νερό αφού είναι το μόνο μέρος που έχει φυτρώσει ένα δεντράκι. Το νερό αυτό διοχετεύει και τη μικρή δεξαμενή όπου οι Βεδουίνοι φέρνουν τα ζώα τους να ξεδιψάσουν. Οι αρχαίες επιγραφές που συναντάς στη βάση του βράχου, πριν την άνοδο, σηματοδοτούσαν την ύπαρξη νερού για τα περαστικά καραβάνια.
Η ανάβαση μας πήρε 15 λεπτά. Η μικρή πηγή είναι κατάφυτη από άγρια μέντα. Η θέα για άλλη μια φορά υπέροχη!



(μια τεράστια καμήλα
)

(μια άσπρη καμήλα)

(μια κοιμισμένη καμήλα
)
Δεύτερη στάση sand dunes! Οι αμμόλοφοι δεν κρύβουν καμμιά ιστορία... Κρύβουμε εμείς, όμως, ένα παιδί μέσα μας που βγήκε στην επιφάνεια όταν σκαρφαλώσαμε εκεί πάνω! Τον παιχνίδι μας το χάλασε ο αέρας που μας έφερνε την άμμο στα μάτια. Αουτς. Ο Fahad μας προσκάλεσε για το πρώτο τσάι της ημέρας στην σκηνή δίπλα στον αμμόλοφο.

Επιβίβαση στην καρότσα και συνεχίζουμε για το Al khazali.Η περιοχή αυτή θεωρούταν ιερή στην αρχαιότητα λόγω της ύπαρξης νερού. Στους βράχους εντός συναντάς αρχαίες επιγραφές σε πρώιμη αραβική γραφή και πετρογλυφικά! Μπορούσες να περπατήσεις μέχρι ένα σημείο, αρκεί να πέρναγες επιτυχημένα από τα νερά, μετά στένευε αρκετά. Εγώ δεν τα κατάφερα μιας και τα παπούτσια μου γλιστρούσαν πάρα πολύ. Είπα να μην προκαλώ την τύχη μου και βρεθώ φαρδιά πλατιά μέσα στα νερά. Ο καλός μου, όμως, πέρασε και εγώ από την άλλη πλευρά ρωτούσα φωναχτά
- Τι βλέπεις ; Τι βλέπεις;
- Τίποτα φρακάραμε . Κάτσε εκεί που είσαι!


Ώρα για μεσημεριανό. Υπό άλλες συνθήκες θα μαγείρευε ο Fahad κάπου υπαίθρια αλλά λόγω αέρα τα πλάνα άλλαξαν. Θα γυρνούσαμε στο camp για φαγητό. No problem φυσικά.
Καρότσα και ξεκινάμε. "Fahad music music" του φωνάζαμε από την καρότσα οπότε ξεκινάγαμε.. Γούσταρε κι εκείνος, έβαζε τη μουσική του τέρμα(την έλεγες και αραβική τραπ
, 19 χρόνων ήταν) και ξεκινούσαμε το πάρτυ! Το αμάξι, είπαμε , είχε γίνει αεροπλάνο!
Φτάσαμε στο camp, μας ετοίμασε ένα ωραιότατο γεύμα, φάγαμε και γνωριστήκαμε καλύτερα!
Χορτάτοι πια θα συνεχίζαμε το tour μας. Αυτή τη φορά όμως μας λέει ο Fahad "Μήπως θέλετε να κάτσετε μέσα;" Εννοείται πως θέλαμε. Εκτός του ότι δεν ήθελα να χειροτερέψω πάνω που ένιωθα καλύτερα , μας άρεσε η παρέα του οδηγού μας .
Μπήκαμε μέσα και ξεκινήσαμε για το σπίτι του Λώρενς ή τουλάχιστον εκεί που λέγεται ότι έμενε ο Λώρενς της Αραβίας κατά την Αραβική επανάσταση.
Πέρα από το σπίτι, που δεν βλέπεις και πολλά καθώς είναι μισογρεμισμενο , ανεβήκαμε στους βράχους πάνω από αυτό. Είθισται όσοι επισκέπτες ανεβαίνουν να φτιάχνουν και από ένα πυργακι με πέτρες. Έχουν φτιαχτεί τόσα πολλά που το τοπίο μοιάζει εξωγήινο! Φτιάξαμε και εμείς το δικό μας, που αν έπρεπε να μαντέψω, θα έλεγα ότι μάλλον γκρεμίστηκε πριν ακόμα φύγουμε. Κακή κατασκευή.

Ώρα να φύγουμε. Στη διαδρομή συναντήσαμε ένα τεράστιο αμμόλοφο που παρά τη φορά που πήραμε δεν καταφέραμε να περάσουμε.. Γέλασαμε πολύ πάντως.
"Ευτυχώς που δεν μας έχεις ακόμα στην καρότσα, θα μας είχες χάσει" λέγαμε..
Επόμενος σταθμός το... μανιτάρι. Που δεν ήταν άλλο από ένα βράχο σε σχήμα μανιταριού. Πιο πολύ μας τράβηξε το ενδιαφέρον η άμμος δύο αποχρώσεων! Από τη μια πλευρά η κατακόκκινη άμμος, χαρακτηριστική της συγκεκριμένης ερήμου και από την άλλη υπόλευκη. Φύση είναι ,ότι θέλει κάνει!

Δεν είχαμε πολλά να δούμε οπότε φύγαμε γρήγορα. Η επόμενη στάση θα ήταν το φαράγγι Burrah αλλά μια συζήτηση που ξεκινήσαμε με τον Fahad μας έβγαλε εκτός πλάνου για λίγο. Κάναμε πρώτα μια στάση να μας δείξει πως κατασκευάζουν ,ακόμα και σήμερα ,ένα είδος φυσικής δεξαμενής , για τη συλλογή νερού, με πέτρες και λάσπη. Περισσότερες απορίες γεννήθηκαν και μας πήγε άλλου να μας δείξει ποιο χώμα είναι κατάλληλο για λάσπη χτισίματος και ποιο όχι. Τέλος, μας έμαθε πως από ένα θαμνοχόρτο μπορούμε να φτιάχνουμε σαπούνι! Το μαζεύεις, το σπας- τρίβεις με μια πέτρα, το τρίβεις στα χέρια σου με λίγο νερό και ιδού....σαπουνάδα! Και μύριζε πραγματικά φρεσκάδα!... Πανεύκολο. Αρκεί να μάθεις να το ξεχωρίσεις βέβαια
Ήταν νομίζω από τα highlights της ημέρας καθώς δεν είχε καμμία σχέση με το τουριστικό κομμάτι. Μάθαμε περισσότερα για την έρημο και τους ανθρώπους της και φάνηκε πως και ο Fahad χάρηκε που τα μοιράστηκε μαζί μας. Μίλαγε με περισσότερο ενθουσιασμό από ότι σε όλα τα άλλα αξιοθέατα!
Μετα από όλα αυτά επιστρέψαμε στο πρόγραμμα.. Burrah Canyon, λοιπόν, όπου μας άφησε στην αρχή του φαραγγιού και θα τον ξανά συναντούσαμε στο τέλος του. Όμορφη διαδρομή, χωρίς κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Στην αρχή κίτρινη άμμος που στην συνέχεια έδινε τη θέση της στην κατακόκκινη που γνωρίζουμε!


Στο τέλος του φαραγγιού μας περίμενε άλλη μια έκπληξη. Άλλος ένας μεγάλος αμμόλοφος που από ότι φαινόταν ήταν το σημείο συνάντησης για όσους ήθελαν να δοκιμάσουν την τύχη τους στο sandboarding. Πολλά αμάξια από διάφορα camps με τον δικό του κόσμο το καθένα και δυνατή μουσική που άλλαζε ανάλογα με τη διάθεση του κάθε οδηγού. Ένα αυτοσχέδιο 'πάρτυ'. Είδαμε επικές τούμπες, κινητά να χάνονται, κάποιους να μην καταφέρνουν να φτάσουν στην κορυφή αλλά καί κάποιους που κατέβαιναν την πλαγιά like a boss που λέμε.


Φύγαμε για μια τελευταία στάση πριν τη δύση του ήλιου. Um Frouth Rock bridge ή αλλιώς μεγάλη γέφυρα. Κάπου στη διαδρομή ένα αγροτικό , με κόσμο στην καρότσα πέρασε δίπλα μας , κυριολεκτικά, χωρίς να πατάει στη γη.
"Αυτός ο γρήγορος είναι ξάδερφος μου" , μας λέει ο Fahad.
Φτάνουμε στη γέφυρα και γινόταν χαμός από τον κόσμο. Ξεκινάμε να σκαρφαλώσουμε και πριν προλάβω να κάνω δύο βήματα γλιστράω.
- Άστο. Ανέβα εσύ αγάπη μου γιατί με βλέπω να τρώω τα μούτρα μου και με κοινό. (άσε που ήταν πολύ ψηλά)
Είπα να κάτσω να βγάλω φωτογραφίες αλλά τελικά κατέληξα να κάνω δημόσιες σχέσεις αφού ο Fahad μου γνώρισε αλλά πέντε, έξι (μπορεί και παραπάνω) από τα ξαδέρφια του, επίσης οδηγοί. "Και νόμιζα ότι εγώ έχω μεγάλο σόι " του λέω. Κάποια στιγμή έφτασε να γίνει inside joke και πριν προλάβει να μου συστηθεί κάποιος τον ρωτούσα αν είναι ξάδερφος.

Αφού ,ως άλλος Ταρζάν, ανέβηκε/κατέβηκε επιτυχώς ο αγαπημένος μου, βγάλαμε και τις φωτογραφίες μας ήταν ώρα για την κλασική ερώτηση.
- Τώρα που πάμε;
- Ηλιοβασίλεμα δεν θα μπορέσουμε να δούμε αφου ο ουρανός δεν είναι καθαρός αλλά θα πάμε κάπου ωραία να κλείσουμε τη μέρα.
Στη διαδρομή του έδωσε και κατάλαβε ο Fahad.
- Δεν πιστεύω να φοβάστε;
- Όχι κι εγώ έτσι οδηγώ , του λέω, δώσε
- Όντως έτσι το πάει και το δικό της , να λέει ο δικός μου. Είμαστε μαθημένοι.
Φτάνουμε , λοιπόν, σε ένα σημείο και ανέβηκαμε ψηλά να απολαύσουμε για τελευταία φορά τη θέα.
- Αν χανόσουν εδώ πέρα προς τα πού θα πήγαινες για να βρεις το camp; τον ρωτάω. Γιατί πρέπει να εξασκούμε και το ένστικτο επιβίωσης..
- Από κει και όλο ευθεία, μου δείχνει. Εσύ;
- Αν κρίνω από ποια κατεύθυνση ήρθαμε και το σημείο που βρίσκεται ο ήλιος (ας γελάσω) θα έλεγα από εκεί. Ναι ναι σίγουρα από εκεί.
Όταν κατεβήκαμε να βρούμε τον Fahad είχε ήδη ανάψει φωτιά και ετοίμαζε τσάι παρέα με έναν.... ξάδερφο.
-Are you the fast cousin?
- No.. i'm the funny cousin.
Και όντως ήταν!
-Fahad προς ποια κατεύθυνση είναι το camp;
Και μας δείχνει στην τελείως αντίθετη πλευρά από αυτή που που φανταζόμασταν.
Ωραία ..να βρούμε το δρόμο μας δεν θα μπορούσαμε αλλά τουλάχιστον θα ξέραμε να φτιάχνουμε σαπούνι.

Καθίσαμε εκεί μέχρι που νύχτωσε σχεδόν . Περάσαμε πολύ ωραία και γελάσαμε πάρα πολυ.. Ήταν ώρα να φύγουμε όμως..
- Θες να οδηγήσεις; μου λέει ο Fahad.
- Εννοείται!! Μόνο να μου λες που να πάω!
Σαν να μην του το είπα ποτέ φύλαγε τις οδηγίες για τελευταία στιγμή! Είχε αναλάβει τη μουσική!
Είχε νυχτώσει πια για τα καλά και δεν έβλεπες πέρα από εκεί που έφεγγαν τα φώτα. Απορίας άξιο πόσο καλό προσανατολισμό έχουν ήμαλλον πόσο καλά ξέρουν το μέρος αφού δεν μπορείς να δεις τίποτα που να σου μαρτυρά που βρίσκεσαι! Σκοτάδι πίσσα!
Ήταν από τις αγαπημένες μου στιγμές της ημέρας, το ευχαριστήθηκα παααρα πολύ και σίγουρα θα μου μείνει αξέχαστη η εμπειρία να οδηγάς στην έρημο!
Όταν πια φτάσαμε στο camp ήμασταν ψοφιοι απ'την κούραση! Χαιρέτησαμε τον Fahad και τον ευχαριστήσαμε για την υπέροχη μέρα!
Το φαγητό πάλι βγήκε από την άμμο και το τσάι πάλι έβραζε στην φωτιά της βεράντας αλλά οι χθεσινοι μας φίλοι είχαν αναχωρήσει και τη θέση τους είχαν πάρει ένα γκρουπ Κινέζων.
Αυτή τη φορά η παρέα δεν έδεσε. Μετά το φαγητό καθίσαμε μόνοι μας στη φωτιά να απολαύσουμε την ηρεμία της ερήμου.

Ο ουρανός ήταν συννεφιασμένος και τα αστέρια δεν φαίνονταν. Ευτυχώς είχαμε σταθεί τυχεροί το προηγούμενο βράδυ!
Ώρα για ύπνο.. Την επόμενη είχαμε πρωινή αναχώρηση !
6η μέρα
Το ξυπνητήρι άρχισε να χτυπά από τις 5.30. Είχαμε κανονίσει το προηγούμενο βράδυ με τους καινούργιους μας φίλους, να σηκωθούμε αξημερωτα να δούμε την ανατολή του ηλίου στην έρημο, που φήμες έλεγαν ότι είναι απαράμιλλη.
Το χέρι του αγαπημένου μου άρχισε να με κουνά.
- Αγάπη μου, ξύπνα να πάμε να δούμε την ανατολή.
-Νύχτα είναι. Δεν βγαίνει ο ήλιος ακόμα. Άσε με λίγο.
-Μεχρι να ξυπνήσεις εσύ θα έχει βγει.
- Ζzzzz. Zzzzz



-Εεε.. αγάπη θα σηκωθείς;;
-Ανοιξε μου αν είναι την κουρτίνα και θα την δω εγώ από το παράθυρο, μουρμουρισα. Μη σε νοιάζει πήγαινε εσύ.
Άνοιξε την κουρτίνα και χωρίς να πολυζοριστεί ξανα κουκουλώθηκε και ο καλός μου.
-Θα τη δω κι εγώ απ' το παράθυρο .


Τελικά, δεν είδαμε ποτέ την ανατολή...ούτε και κανένας άλλος αφού είχαν πέσει όλοι ξεροί απ'την κούραση. Καλά πήγε κι αυτό.

9.30, ωστόσο, που είχαμε το ραντεβού με τον οδηγό μας είχαμε φάει, είχαμε ντυθεί καλά (η καροτσαδα μεγαλης διάρκειας δεν ενδείκνυται όταν αναρρώνεις) και ήμασταν έτοιμοι!
O Fahad μας έφτιαξε τα μαντήλια μας, μας φόρτωσε και ξεκινήσαμε! Ήμασταν μόνοι μας και έτσι θα μπορούσαμε να αφιερώσουμε το χρόνο που θέλαμε σε κάθε μέρος. Καλύτερα δεν γινόταν!
Πρώτη στάση Πηγή του Λώρενς...που δεν είναι ακριβώς πηγή του απλά αναφέρεται σε αυτή στο βιβλίο του. Στην πραγματικότητα ονομάζεται Ain Abu Aineh και είναι μια ιδιαίτερη τοποθεσία αφού είναι από τις λίγες που πηγάζει νερό. Μπορείς εύκολα να ξεχωρίσεις το σημείο ψηλά στο βράχο από όπου τρέχει το φρέσκο νερό αφού είναι το μόνο μέρος που έχει φυτρώσει ένα δεντράκι. Το νερό αυτό διοχετεύει και τη μικρή δεξαμενή όπου οι Βεδουίνοι φέρνουν τα ζώα τους να ξεδιψάσουν. Οι αρχαίες επιγραφές που συναντάς στη βάση του βράχου, πριν την άνοδο, σηματοδοτούσαν την ύπαρξη νερού για τα περαστικά καραβάνια.
Η ανάβαση μας πήρε 15 λεπτά. Η μικρή πηγή είναι κατάφυτη από άγρια μέντα. Η θέα για άλλη μια φορά υπέροχη!




(μια τεράστια καμήλα


(μια άσπρη καμήλα)

(μια κοιμισμένη καμήλα

Δεύτερη στάση sand dunes! Οι αμμόλοφοι δεν κρύβουν καμμιά ιστορία... Κρύβουμε εμείς, όμως, ένα παιδί μέσα μας που βγήκε στην επιφάνεια όταν σκαρφαλώσαμε εκεί πάνω! Τον παιχνίδι μας το χάλασε ο αέρας που μας έφερνε την άμμο στα μάτια. Αουτς. Ο Fahad μας προσκάλεσε για το πρώτο τσάι της ημέρας στην σκηνή δίπλα στον αμμόλοφο.



Επιβίβαση στην καρότσα και συνεχίζουμε για το Al khazali.Η περιοχή αυτή θεωρούταν ιερή στην αρχαιότητα λόγω της ύπαρξης νερού. Στους βράχους εντός συναντάς αρχαίες επιγραφές σε πρώιμη αραβική γραφή και πετρογλυφικά! Μπορούσες να περπατήσεις μέχρι ένα σημείο, αρκεί να πέρναγες επιτυχημένα από τα νερά, μετά στένευε αρκετά. Εγώ δεν τα κατάφερα μιας και τα παπούτσια μου γλιστρούσαν πάρα πολύ. Είπα να μην προκαλώ την τύχη μου και βρεθώ φαρδιά πλατιά μέσα στα νερά. Ο καλός μου, όμως, πέρασε και εγώ από την άλλη πλευρά ρωτούσα φωναχτά
- Τι βλέπεις ; Τι βλέπεις;
- Τίποτα φρακάραμε . Κάτσε εκεί που είσαι!






Ώρα για μεσημεριανό. Υπό άλλες συνθήκες θα μαγείρευε ο Fahad κάπου υπαίθρια αλλά λόγω αέρα τα πλάνα άλλαξαν. Θα γυρνούσαμε στο camp για φαγητό. No problem φυσικά.
Καρότσα και ξεκινάμε. "Fahad music music" του φωνάζαμε από την καρότσα οπότε ξεκινάγαμε.. Γούσταρε κι εκείνος, έβαζε τη μουσική του τέρμα(την έλεγες και αραβική τραπ

Φτάσαμε στο camp, μας ετοίμασε ένα ωραιότατο γεύμα, φάγαμε και γνωριστήκαμε καλύτερα!
Χορτάτοι πια θα συνεχίζαμε το tour μας. Αυτή τη φορά όμως μας λέει ο Fahad "Μήπως θέλετε να κάτσετε μέσα;" Εννοείται πως θέλαμε. Εκτός του ότι δεν ήθελα να χειροτερέψω πάνω που ένιωθα καλύτερα , μας άρεσε η παρέα του οδηγού μας .

Μπήκαμε μέσα και ξεκινήσαμε για το σπίτι του Λώρενς ή τουλάχιστον εκεί που λέγεται ότι έμενε ο Λώρενς της Αραβίας κατά την Αραβική επανάσταση.
Πέρα από το σπίτι, που δεν βλέπεις και πολλά καθώς είναι μισογρεμισμενο , ανεβήκαμε στους βράχους πάνω από αυτό. Είθισται όσοι επισκέπτες ανεβαίνουν να φτιάχνουν και από ένα πυργακι με πέτρες. Έχουν φτιαχτεί τόσα πολλά που το τοπίο μοιάζει εξωγήινο! Φτιάξαμε και εμείς το δικό μας, που αν έπρεπε να μαντέψω, θα έλεγα ότι μάλλον γκρεμίστηκε πριν ακόμα φύγουμε. Κακή κατασκευή.





Ώρα να φύγουμε. Στη διαδρομή συναντήσαμε ένα τεράστιο αμμόλοφο που παρά τη φορά που πήραμε δεν καταφέραμε να περάσουμε.. Γέλασαμε πολύ πάντως.
"Ευτυχώς που δεν μας έχεις ακόμα στην καρότσα, θα μας είχες χάσει" λέγαμε..
Επόμενος σταθμός το... μανιτάρι. Που δεν ήταν άλλο από ένα βράχο σε σχήμα μανιταριού. Πιο πολύ μας τράβηξε το ενδιαφέρον η άμμος δύο αποχρώσεων! Από τη μια πλευρά η κατακόκκινη άμμος, χαρακτηριστική της συγκεκριμένης ερήμου και από την άλλη υπόλευκη. Φύση είναι ,ότι θέλει κάνει!


Δεν είχαμε πολλά να δούμε οπότε φύγαμε γρήγορα. Η επόμενη στάση θα ήταν το φαράγγι Burrah αλλά μια συζήτηση που ξεκινήσαμε με τον Fahad μας έβγαλε εκτός πλάνου για λίγο. Κάναμε πρώτα μια στάση να μας δείξει πως κατασκευάζουν ,ακόμα και σήμερα ,ένα είδος φυσικής δεξαμενής , για τη συλλογή νερού, με πέτρες και λάσπη. Περισσότερες απορίες γεννήθηκαν και μας πήγε άλλου να μας δείξει ποιο χώμα είναι κατάλληλο για λάσπη χτισίματος και ποιο όχι. Τέλος, μας έμαθε πως από ένα θαμνοχόρτο μπορούμε να φτιάχνουμε σαπούνι! Το μαζεύεις, το σπας- τρίβεις με μια πέτρα, το τρίβεις στα χέρια σου με λίγο νερό και ιδού....σαπουνάδα! Και μύριζε πραγματικά φρεσκάδα!... Πανεύκολο. Αρκεί να μάθεις να το ξεχωρίσεις βέβαια

Ήταν νομίζω από τα highlights της ημέρας καθώς δεν είχε καμμία σχέση με το τουριστικό κομμάτι. Μάθαμε περισσότερα για την έρημο και τους ανθρώπους της και φάνηκε πως και ο Fahad χάρηκε που τα μοιράστηκε μαζί μας. Μίλαγε με περισσότερο ενθουσιασμό από ότι σε όλα τα άλλα αξιοθέατα!
Μετα από όλα αυτά επιστρέψαμε στο πρόγραμμα.. Burrah Canyon, λοιπόν, όπου μας άφησε στην αρχή του φαραγγιού και θα τον ξανά συναντούσαμε στο τέλος του. Όμορφη διαδρομή, χωρίς κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Στην αρχή κίτρινη άμμος που στην συνέχεια έδινε τη θέση της στην κατακόκκινη που γνωρίζουμε!




Στο τέλος του φαραγγιού μας περίμενε άλλη μια έκπληξη. Άλλος ένας μεγάλος αμμόλοφος που από ότι φαινόταν ήταν το σημείο συνάντησης για όσους ήθελαν να δοκιμάσουν την τύχη τους στο sandboarding. Πολλά αμάξια από διάφορα camps με τον δικό του κόσμο το καθένα και δυνατή μουσική που άλλαζε ανάλογα με τη διάθεση του κάθε οδηγού. Ένα αυτοσχέδιο 'πάρτυ'. Είδαμε επικές τούμπες, κινητά να χάνονται, κάποιους να μην καταφέρνουν να φτάσουν στην κορυφή αλλά καί κάποιους που κατέβαιναν την πλαγιά like a boss που λέμε.


Φύγαμε για μια τελευταία στάση πριν τη δύση του ήλιου. Um Frouth Rock bridge ή αλλιώς μεγάλη γέφυρα. Κάπου στη διαδρομή ένα αγροτικό , με κόσμο στην καρότσα πέρασε δίπλα μας , κυριολεκτικά, χωρίς να πατάει στη γη.

Φτάνουμε στη γέφυρα και γινόταν χαμός από τον κόσμο. Ξεκινάμε να σκαρφαλώσουμε και πριν προλάβω να κάνω δύο βήματα γλιστράω.
- Άστο. Ανέβα εσύ αγάπη μου γιατί με βλέπω να τρώω τα μούτρα μου και με κοινό. (άσε που ήταν πολύ ψηλά)
Είπα να κάτσω να βγάλω φωτογραφίες αλλά τελικά κατέληξα να κάνω δημόσιες σχέσεις αφού ο Fahad μου γνώρισε αλλά πέντε, έξι (μπορεί και παραπάνω) από τα ξαδέρφια του, επίσης οδηγοί. "Και νόμιζα ότι εγώ έχω μεγάλο σόι " του λέω. Κάποια στιγμή έφτασε να γίνει inside joke και πριν προλάβει να μου συστηθεί κάποιος τον ρωτούσα αν είναι ξάδερφος.


Αφού ,ως άλλος Ταρζάν, ανέβηκε/κατέβηκε επιτυχώς ο αγαπημένος μου, βγάλαμε και τις φωτογραφίες μας ήταν ώρα για την κλασική ερώτηση.
- Τώρα που πάμε;
- Ηλιοβασίλεμα δεν θα μπορέσουμε να δούμε αφου ο ουρανός δεν είναι καθαρός αλλά θα πάμε κάπου ωραία να κλείσουμε τη μέρα.
Στη διαδρομή του έδωσε και κατάλαβε ο Fahad.
- Δεν πιστεύω να φοβάστε;
- Όχι κι εγώ έτσι οδηγώ , του λέω, δώσε

- Όντως έτσι το πάει και το δικό της , να λέει ο δικός μου. Είμαστε μαθημένοι.
Φτάνουμε , λοιπόν, σε ένα σημείο και ανέβηκαμε ψηλά να απολαύσουμε για τελευταία φορά τη θέα.
- Αν χανόσουν εδώ πέρα προς τα πού θα πήγαινες για να βρεις το camp; τον ρωτάω. Γιατί πρέπει να εξασκούμε και το ένστικτο επιβίωσης..
- Από κει και όλο ευθεία, μου δείχνει. Εσύ;
- Αν κρίνω από ποια κατεύθυνση ήρθαμε και το σημείο που βρίσκεται ο ήλιος (ας γελάσω) θα έλεγα από εκεί. Ναι ναι σίγουρα από εκεί.
Όταν κατεβήκαμε να βρούμε τον Fahad είχε ήδη ανάψει φωτιά και ετοίμαζε τσάι παρέα με έναν.... ξάδερφο.

-Are you the fast cousin?
- No.. i'm the funny cousin.
Και όντως ήταν!
-Fahad προς ποια κατεύθυνση είναι το camp;
Και μας δείχνει στην τελείως αντίθετη πλευρά από αυτή που που φανταζόμασταν.
Ωραία ..να βρούμε το δρόμο μας δεν θα μπορούσαμε αλλά τουλάχιστον θα ξέραμε να φτιάχνουμε σαπούνι.






Καθίσαμε εκεί μέχρι που νύχτωσε σχεδόν . Περάσαμε πολύ ωραία και γελάσαμε πάρα πολυ.. Ήταν ώρα να φύγουμε όμως..
- Θες να οδηγήσεις; μου λέει ο Fahad.
- Εννοείται!! Μόνο να μου λες που να πάω!
Σαν να μην του το είπα ποτέ φύλαγε τις οδηγίες για τελευταία στιγμή! Είχε αναλάβει τη μουσική!
Είχε νυχτώσει πια για τα καλά και δεν έβλεπες πέρα από εκεί που έφεγγαν τα φώτα. Απορίας άξιο πόσο καλό προσανατολισμό έχουν ήμαλλον πόσο καλά ξέρουν το μέρος αφού δεν μπορείς να δεις τίποτα που να σου μαρτυρά που βρίσκεσαι! Σκοτάδι πίσσα!
Ήταν από τις αγαπημένες μου στιγμές της ημέρας, το ευχαριστήθηκα παααρα πολύ και σίγουρα θα μου μείνει αξέχαστη η εμπειρία να οδηγάς στην έρημο!
Όταν πια φτάσαμε στο camp ήμασταν ψοφιοι απ'την κούραση! Χαιρέτησαμε τον Fahad και τον ευχαριστήσαμε για την υπέροχη μέρα!
Το φαγητό πάλι βγήκε από την άμμο και το τσάι πάλι έβραζε στην φωτιά της βεράντας αλλά οι χθεσινοι μας φίλοι είχαν αναχωρήσει και τη θέση τους είχαν πάρει ένα γκρουπ Κινέζων.


Ο ουρανός ήταν συννεφιασμένος και τα αστέρια δεν φαίνονταν. Ευτυχώς είχαμε σταθεί τυχεροί το προηγούμενο βράδυ!
Ώρα για ύπνο.. Την επόμενη είχαμε πρωινή αναχώρηση !