ΗΠΑ «Δεν πιστεύω να σας πηγαίνει ο Γιώργος σε τίποτα ερημιές…»

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.691
Likes
50.589
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα

Ε, είπα δυο κουβέντες για το θεό Απόλλωνα και συνέχισε ο Billy:
“Βλέπετε που ο άνθρωπος ξέρει την ιστορία της χώρας του; Κι όχι μόνο την ξέρει, αλλά ήρθε εδώ για να μάθει και τη δική μας. Έτσι κι εσείς, πρώτα πρέπει να μάθετε τη δική σας.”. Αρχίζει να μιλάει για την ιστορία του θεάτρου κι εξηγεί την παράδοση που θέλει όλους τους καλλιτέχνες πριν ξεκινήσουν την παράστασή τους να τρίβουν το «μαγικό» κούτσουρο στη μέση της σκηνής. “Δηλαδή κι ο Μάικλ το άγγιξε;”, ρωτάει μια πιτσιρίκα. “Μα φυσικά!”, απαντάει ο Billy προκαλώντας ένα μακρόσυρτο “wow” από πλευράς παιδιών. Το ότι ο Τζάκσον προκαλεί περισσότερο δέος από το Στήβι και την Έλλα είναι μάλλον αναμενόμενο, άλλωστε ο θάνατός του είχε συντελεστεί μόλις λίγες μέρες πριν, σε όλο το Χάρλεμ υπήρχαν πανό και αφίσες που του εύχονταν να αναπαυθεί εν ειρήνη και οι δίσκοι του είχαν γίνει ανάρπαστοι.

“Εγώ λοιπόν καθόμουν εκεί, πίσω από τη σκηνή κι έβλεπα όλους αυτούς τους μεγάλους καλλιτέχνες να προετοιμάζονται. Ένας μου ζητούσε νερό, άλλος ήθελε μια πετσέτα να σκουπίσει τον ιδρώτα του και μερικοί ήθελαν απόλυτη ησυχία. Ο Στήβι Ουόντερ όμως πάντα ήθελε παρέα. Και μέχρι πρόσφατα ερχόταν τουλάχιστον δυο φορές το χρόνο και κάθε –μα κάθε- φορά που μου έσφιγγε το χέρι, έβρισκα στην παλάμη μου 100 δολάρια. Κι εκείνα τα 100 δολάρια με βοηθούσαν πάρα πολύ όταν ήμουν πιτσιρικάς σαν κι εσάς και η μάνα μου μεγάλωνε εννέα παιδιά. Γι’ αυτό κι εσείς όταν μεγαλώσετε και γίνετε κάποιοι, να μην ξεχνάτε από πού ήρθατε. You gotta give something back to your community. Coz’ without our community, we are nothin’, zero, we’re empty.”

Τα πιτσιρίκια –και οι δάσκαλοί τους- τον κοιτούν με ανοιχτό το στόμα. Ένας εξάχρονος μπόμπιρας σηκώνει το χέρι του και ρωτάει: “Καλέ κύριε… ο Μάικλ δούλευε κι αυτός εδώ;”. Τα μεγαλύτερα παιδιά σκάνε στα γέλια, αλλά ο Billy τους το κόβει απαντώντας. “Όχι, ο Μάικλ ερχόταν εδώ μόνο για να δώσει παράσταση. Αλλά δε βρίσκω το λόγο να γελάτε με την ερώτηση του φίλου μας. Από πού είσαι, little man;”. O μικρός απαντάει κι από την αντίδραση του Billy, που λέει πως πέρασε κάποια χρόνια εκεί, καταλαβαίνω πως πρόκειται για γειτονιά της κακιάς ώρας, άλλωστε μου έκανε εντύπωση που όλα τα παιδάκια είναι μαύρα, χωρίς καμία εξαίρεση. Ή από πολύ υποβαθμισμένη περιοχή θα ήταν ή ήταν απλώς εκδρομή… για μαύρους, πράγμα το οποίο αποκλείεται με δεδομένη την καταφανέστατη πρόοδο των ΗΠΑ στην καταπολέμηση του ρατσισμού.

“Λοιπόν… Ξέρετε πως το Apollo περηφανεύεται πως είναι το θέατρο που ανακαλύπτει πολλά μεγάλα ταλέντα, έτσι δεν είναι; Τις Τετάρτες λοιπόν έχουμε βραδιά ταλέντου. Είναι μια παράδοση τόσο παλιά όσο και το θέατρο”. To είχα διαβάσει αυτό για τις Τετάρτες και πολύ ήθελα να πάω, αλλά ήμασταν στην Ουάσιγκτον. Κρίμα διότι διάβασα πως το κοινό γίνεται άγριο, γιουχάρει και η ατμόσφαιρα είναι ηλεκτρισμένη. Τα γιουχαΐσματα του Apollo είναι πασίγνωστα στη Λατινική Αμερική… “Έτσι κι εμείς σήμερα θα κάνουμε μια επίδειξη ταλέντου! Μιας που είστε εδώ, τι καλύτερο από το να δώσετε μια παράσταση στη σκηνή, ζωντανά. Εμείς όμως δε θα γιουχάρουμε, θα χειροκροτήσουμε όλους όσους ανέβουν στη σκηνή γιατί θέλει πολύ θάρρος να σηκωθεί κανείς εδώ, μπροστά σε όλους, χωρίς καμία προετοιμασία, έτσι δεν είναι little people; Λοιπόν, θέλω έξι παραστάσεις, τρεις από κάθε σχολείο. Μπορεί να είστε σόλο, ντούο, ομάδα, να χορέψετε, να ραπάρετε, να τραγουδήσετε a cappella, ό,τι θέλετε. Έχετε είκοσι λεπτά να ετοιμαστείτε, σε συνεργασία με τους δασκάλους σας. Let’s get ready for the show, little people!”, λέει ο Billy και τα πιτσιρίκια ενθουσιάζονται, ενώ οι δασκάλες μαζεύουν συμμετοχές.

Ο χρόνος έχει περάσει και θα πρέπει να φύγω για να είμαι στην ώρα μου στο ραντεβού με τον Α, αλλά θέλω να δω μια-δυο παραστάσεις. Στο ενδιάμεσο εικοσάλεπτο με πλησιάζει ένας δάσκαλος. «Αλήθεια είναι πως ζείτε στην Κούβα;», ρωτάει και γνέφω θετικά. “Ξέρετε πως ο Φιντέλ όταν ήρθε να μιλήσει στον ΟΗΕ έμενε στο Χάρλεμ;”, με κοιτάει όλο προσμονή. “Βεβαίως”, του λέω, “πέρασα κι από το ξενοδοχείο όπου έμεινε, πολύ σεμνό κατάλυμα”. “Η μαμά μου ήταν εδώ, έλεγε ότι είχε γίνει χαμός, τον υποδέχθηκαν σαν ήρωα. Αν τον δείτε ποτέ, να του πείτε πως εδώ τον εκτιμάμε πολύ, δεν είμαστε όλοι σαν τον Μπους. Τώρα με τον Μπαράκ για πρόεδρο θα πάνε όλα καλά, και για μας και για τους Κουβανούς και για όλο τον κόσμο. The era of stupidity is over. Σύντομα θα μας αφήνουν να πηγαίνουμε στην Κούβα, θέλω πολύ να τη δω”. Του έδωσα του μέηλ μου και του είπα αν ποτέ καταφέρει να πάει στην Κούβα να με ειδοποιήσει. Μακάρι μια μέρα να ξαναξεκινήσουν πτήσεις από ΝΥ για Αβάνα, είναι ντροπή αυτό που γίνεται, να ψάχνεις πτήση στις μηχανές αναζήτησης στο Διαδίκτυο και να σου βγαίνει αυτή η αηδία “due to US legislation restrictions we cannot offer the requested fare” και να πρέπει ο κόσμος να πηγαινοέρχεται σαν κλέφτης μέσω τρίτων χωρών, τρέμοντας μην φάει κανένα πρόστιμο από το τρισκατάρατο OFAC (“oh fuck”, το λέω εγώ, γιατί άμα σου έρθει γράμμα από αυτούς είναι σίγουρα πρόστιμο, οπότε αναφωνείς… oh fuck!).

Οι πρώτες παραστάσεις είναι έτοιμες. Η πρώτη αποτελείται από τέσσερις χιπ χόπερς που κάνουν όμως και φοβερό χορευτικό αυτοσχεδιασμό, πολύ κίνηση τα μαυράκια. Ακολουθούν τέσσερις κοπελίτσες που τραγουδούν R&B, αλλά την παράσταση την κλέβει μια λιλιπούτεια κουκλίτσα που είναι τελείως παράφωνη βέβαια, αλλά και μόνο που θυμάται όλους τους στίχους καταχειροκροτείται από το κοινό και από το Billy. Η τρίτη παράσταση είναι ένας έφηβος που χορεύει…κλακέτες! Πολύ καλός ο νέος. Την τέταρτη δεν πρόλαβα να τη δω… Έχει περάσει η ώρα κι αν μετάνιωσα κάτι είναι που δεν είχα το χρόνο να χαιρετήσω το Billy, αφού ήταν στη σκηνή παρουσιάζοντας τα πιτσιρίκια. Του είμαι υπόχρεος του ανθρώπου κι είναι τιμή μου που τον γνώρισα, πολύ χαρισματική φυσιογνωμία. Η όλη επίσκεψη στο Apollo ήταν από τα καλύτερα σημεία της επίσκεψης στην πόλη.

Φεύγω τρέχοντας για το ξενοδοχείο, όπου βρίσκω τον Α. Πεινάμε σα λύκοι και πάμε απέναντι σε ένα Γιαπωνέζικο εστιατόριο που το έχουν κάτι… Ταϊβανέζοι. Ευμενέστατοι οι άνθρωποι και το φαγητό ήταν καλούτσικο, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς και την καλή τιμή. Πάμε για βόλτα στο Central Park, να κάψουμε θερμίδες και να το δούμε με την ησυχία μας, άλλωστε είναι στο δρόμο για το θέατρο όπου θα βλέπαμε το μιούζικαλ για το οποίο αγοράσαμε εισιτήρια την προηγούμενη. Το πάρκο είναι φοβερός πνεύμονας οξυγόνου για την πόλη, εκπληκτικό ότι υπάρχει εκεί στη μέση της ζούγκλας από ατσάλι και τσιμέντο. Βλέπει κανείς κόσμο να κάνει τζόγκιγκ, πικνικ, ηλιοθεραπεία, να διαβάζει κι είναι ένας χώρος καθαρός, ασφαλής (πλέον, διότι κάποτε ήταν… «του φόβου» που έλεγε κι ένας συμφοιτητής μου) όπου μπορεί κανείς να περάσει μερικές ώρες ευχάριστα τρώγοντας το παγωτό του, κάνοντας αθλητισμό ή απολαμβάνοντας μουσικούλα (συνήθως τζαζ). Πέραν τούτου δεν είναι και κανένα άχαστο αξιοθέατο, είναι ένα προσεγμένο πάρκο που έχει θεοποιηθεί από τον αμερικάνικο κινηματογράφο, προσωπικά βρίσκω το γειτονικό Chapultepec στην Πόλη του Μεξικού πολύ εντυπωσιακότερο. (εντάξει, επίτηδες το είπα για να πικάρω τον taver).

Ευχάριστη η βολτίτσα αν μη τι άλλο, πραγματική απόδραση από τη ζούγκλα των γύρω δρόμων, αλλά αργήσαμε για το Broadway και στο τέλος τρέχαμε να προλάβουμε. Φτάσαμε στην ώρα μας, αλλά με την ψυχή στο στόμα. Ο Α είχε επιλέξει να δούμε το West Side Story. Εγώ δεν πολυψηνόμουν για τα 91$ του εισιτηρίου, ειδικά από την ώρα που ούτε last minute offers υπήρχαν, ούτε μπορέσαμε να βρούμε εκ των προτέρων φτηνότερα εισιτήρια, άλλωστε ήμασταν και στη μέση του καλοκαιριού. Τέλος πάντων, αφού το ήθελε τόσο ο Α κι εγώ δεν είχα ξαναδεί μιούζικαλ, είπαμε να πάμε, άλλωστε ο άνθρωπος με ανέχθηκε τρεις εβδομάδες κι ήταν υποδειγματικός συνταξιδιώτης.

Ε, ήταν εκπληκτικά. Κι αξίζει ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Α, διότι χωρίς τη δική του παρότρυνση δε θα είχα πάει. Εδώ που τα λέμε το όλο ταξίδι δε θα είχε γίνει χωρίς το Χ και τον Α διότι εγώ δεν ξέρω να οδηγώ και χωρίς αμάξι τέτοιο ταξίδι σε αυτή τη χώρα δε γίνεται.

Τι λέγαμε; Α, ναι για την παράσταση. Ωραίες φωνές, καλοί ηθοποιοί (πολλοί οι λατινοαμερικάνοι, αλλά ήταν λίγο περίεργο να κάνουν τους Πορτορικάνους άνθρωποι με αργεντίνικη και παναμέζικη προφορά, αλλά τι το ψάχνεις, λεπτομέρεια για σπαστικούς γλωσσολόγους είναι αυτή…), φανταστικά σκηνικά και η αίθουσα από μόνη της ήταν σκέτο μνημείο. Ήταν η πρώτη μου φορά σε μιούζικαλ και μου άρεσε τόσο που λίγες εβδομάδες αργότερα βρεθήκαμε σε άλλο (ακόμη καλύτερο) στο Μπουένος Άιρες με την κοπέλα μου. Εξαιρετική εμπειρία, άξιζε τα 91$ και με το παραπάνω.

Τις τελευταίες μας ώρες στη Νέα Υόρκη τις περάσαμε κάνοντας μια τεράστια βόλτα μέχρι τη γέφυρα Brooklyn. Όμορφα –και ασφαλέστατα- ήταν, αλλά μάλλον περίμενα κάτι καλύτερο. Ίσως έχει να κάνει και με τις προσδοκίες που έχει κανείς από τον προορισμό που επισκέπτεται. Είχα ακούσει τόσα και τόσα για τη Νέα Υόρκη, πως είναι το κέντρο του κόσμου, η υπέρτατη πόλη, THE place to be και άλλα τέτοια και όντως ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη, αλλά δεν την ερωτεύτηκα. Καλά, για περισσότερη κριτική, πρακτικές πληροφορίες κλπ για το ταξίδι, παρακάτω.

Η αναχώρησή μας από τη Νέα Υόρκη ήταν χωρίς προβλήματα, αν εξαιρέσεις το αιώνιο πρόβλημα του πακεταρίσματος των βαλιτσών του Α… Απερίγραπτος τύπος, δεν έχω δει άλλο άντρα να ψωνίζει σα γυναίκα… Και μόνο το ότι ένα ταξίδι που εμένα μου κόστισε (χωρίς καμία προσπάθεια οικονομίας, με απλή συνετή κατανάλωση) λιγότερα από 2500 ευρώ, του Α του ήρθε 6.000 και βάλε χάρη στα ψώνια! Παιδί για οικονομία…

Με το που γυρίσαμε στην Ελλάδα, εγώ υποδέχθηκα κάτι ξένους φίλους και κάναμε κι ένα ελληνικό τουρ (άλλη ιστορία αυτή…).

Ακολουθούν τα practicalities του ταξιδιού…
 
Last edited:

LULLU

Member
Μηνύματα
3.525
Likes
7.785
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
... οτι καλυτερο για μια Καλη μερα....νασε καλα....:clap:
 

eva kas

Member
Μηνύματα
961
Likes
225
Επόμενο Ταξίδι
οσο πιο μακρια γινεται!
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτικη + Αρκτικη
μας εφτιαξες πρωι πρωι!
αντε ανυπομονουμε για την ιστορια σου απο την ανταρκτικη!!!και οταν λες ανταρκτικη...τι εννοεις καλο μου????που θα μενεις?στους παγους?
 

eva kas

Member
Μηνύματα
961
Likes
225
Επόμενο Ταξίδι
οσο πιο μακρια γινεται!
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτικη + Αρκτικη
και εννοειται οτι περιμενουμε και την συνεχεια της ιστοριας σου απο την αμερικη!!!!
 

ipanag

Member
Μηνύματα
316
Likes
151
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος του κόσμου
Η πτήση είχε καθυστέρηση, αλλά τελικώς πρόλαβα μια χαρά. Η επόμενη ανησυχία ήταν αν θα με άφηναν να μπω στις ΗΠΑ, διότι την προηγούμενη φορά που το επιχείρησα (έχοντας πάντα αμερικάνικη βίζα) δε μου επετράπη η είσοδος στη χώρα, πιθανόν λόγω της «ύποπτης διαδρομής» (Αβάνα-Παναμάς-Βενεζουέλα-Κολομβία), πιθανόν λόγω πρότερου βίου (…), πιθανόν λόγω «εξωτικών» χωρών στο διαβατήριό μου, δε θα μάθω ποτέ, δε σου εξηγούν κιόλας. Έφτασα στο Χιούστον μια χαρά, πέρασα και τον έλεγχο διαβατηρίων αφού μου έγινε παρατήρηση διότι δεν είχα τη διεύθυνση του ξενοδοχείου όπου θα έμενα (το όνομα δεν αρκεί, θέλουν και διεύθυνση) και μετά… φυσικά έγινα singled out, με απομόνωσαν δηλαδή για να μου ψάξουν όλα τα πράγματα, (ξεφύλλισμα και ανάγνωση των περιεχομένων παρακαλώ!) όπως γίνεται πάντα όταν πηγαίνω στην Αμερική. Για πρώτη φορά πάντως δε με έβαλαν γδυθώ τσίτσιδος και ο υπάλληλος ήταν ευγενέστατος, βρήκε κάτι βιβλία και μου έπιασε την κουβέντα (κλασικό «ψάρεμα» των υπαλλήλων ασφαλείας αλλά ευγενέστατος πραγματικά) και σε 20 λεπτάκια με άφησαν να φύγω.
Kαλά γιατί τόσο άσχημα με τις ΗΠΑ? Τι έχεις κάνει και σε ψάχνουν, γιατί φαντάζομαι μόνο με σκουρόχρωμους κάνουν έτσι

Προσγειώθηκα στο Φοίνιξ, την αδιάφορη πρωτεύουσα της Αριζόνα, όπου το μικρό αλλά λειτουργικό αεροδρόμιο έχει την πρωτοτυπία ότι στο χώρο παραλαβής αποσκευών μπαίνει όποιος περαστικός θέλει, αφού η έξοδος προς την πόλη είναι ορθάνοιχτη. Μπαίνει δηλαδή ένας περαστικός, παίρνει και καμιά βαλίτσα πριν φτάσουν οι επιβάτες και δεν τρέχει και τίποτε…
Νομίζω το έχουν ξανακούσει και για άλλα αεροδρόμια των ΗΠΑ ... αλλά το έχω δει και εγώ στο Sydney
Σε αρκετές σοβιετικές χώρες πάντως κάνουν το λογικό, σου ζητάνε το χαρτάκι και τσεκάρουν με την αποσκευή.


Ωραία πάντως ... περιμένω και NYC, από σένα ειδικά μ'ενδιαφέρει αρκετά!
 

taxidakia

Member
Μηνύματα
285
Likes
51
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Άνδεις ξανά
"Για πρώτη φορά πάντως δε με έβαλαν γδυθώ τσίτσιδος "

????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.691
Likes
50.589
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
:oops: Ευχαριστώ για τα καλά σχόλια.

  • eva_kas: Στην Ανταρκτική μένει κανείς σε παγοθραυστικό, είναι σε φάση κρουαζιέρα, αλλά κατεβαίνεις και με βάρκες, περπατάς, κάνεις diving, βλέπεις πανίδα, κάνεις καγιάκ κλπ. Η διαμονή είναι σε καμπίνες στο πλοίο, πάντως.
  • ipanag: Ναι, συνήθως στους ελέγχους σταματάνε Πακιστανούς και λοιπούς σκουρόχρωμους, συνήθως από μουσουλμανικές χώρες. Εγώ νομίζω πως ξέρω τι από το... παρελθόν μου με κατατάσσει στους υπόπτους, αλλά όπως καταλαβαίνεις δε θέλω να το συζητήσω δημόσια σε φόρουμ, πάντως δεν είναι τίποτε ποινικό. Στο κάτω-κάτω, δικιά τους είναι η χώρα και παίρνουν ό,τι μέτρα ασφαλείας θέλουν. Πιο πολύ με εκνευρίζει η πολυεθνική που δεν αφήνει το φίλο μου το Χ να πληρωθεί τις υπερωρίες του και να πάρει τις άδειες που ορίζει ο νόμος, παρά τα ίσως υπερβολικά μέτρα ασφαλείας σε μια χώρα που αν θες πας, αν δε θες δεν πας. Πήγα με πλήρη επίγνωση ότι έχουν το δικαίωμα να μου αρνηθούν την είσοδο, όπως άλλωστε σου ξεκαθαρίζουν κι όταν βγάζεις τη βίζα. Για τις σοβιετικές χώρες όπου σου ζητάνε το απόκομμα αποσκευής... πρόσθεσε και την Κούβα, μάλλον η αποσοβιετικοποίηση δεν ολοκληρώθηκε ακόμη! Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον, θα γράψω και για τη ΝΥ, πρώτη μου φορά ήταν εκεί...
  • taxidakia: Η πρώτη μου "γνωριμία" με τις καταπληκτικές υπαλλήλους της Υπηρεσίας Μετανάστευσης ήταν λίγες εβδομάδες μετά την 11η Σεπτέμβρη, οι αρχές στα αεροδρόμια διακατέχονταν από μια αντιτρομοκρατική υστερία και μου ζητήθηκε να βγάλω όλα μου τα ρούχα, μου έσπασαν και κάτι πιάτα από τη Σκύρο που πήγαινα στην κοπέλα μου, μου ζήτησαν να βγάζω φωτογραφίες με τη φωτογραφική μου μηχανή για να βεβαιωθούν πως δεν έχε μέσα βόμβα κλπ. Δεν είναι από τα πράγματα που μπορούν να χαλάσουν τη διάθεσή μου. Απλά όποτε μπαίνω στις ΗΠΑ προσέχω ώστε το connecting flight να έχει τουλάχιστον 4 ώρες διαφορά, ώστε να υπάρχει χρόνος για συνεντεύξεις, ψαξίματα κλπ διότι αυτά γίνονται στο αερδόμιο πρώτης άφιξης κι όχι στον τελικό προορισμό. Και στην έξοδο από Ιαπωνία προς Κίνα είχα ανάλογη εμπειρία, αλλά εκεί είχε πέσει πολύ γέλιο...ωραία ιδέα μου έδωσες, θα γράψω κι εκείνη την ιστοριούλα, πλάκα είχε με ιρανικά βιβλία, βορειοκορεάτες ταξιδιωτικούς πράκτορες και... ιντερνετικούς πορνοστάρ. Προσεχώς!
Δε με βλέπω να την τελειώνω την ιστορία... τουλάχιστον αν προλάβαινα να φτάσω στους Ινδιάνους με τους χορούς της βροχής... Θα δούμε, πρέπει να φτιάξω και βαλίτσες, να βάλω και καμιά ντουζίνα ρολά χαρτιού υγείας διότι πλέον μας τελείωσε και αυτό την Κούβα, μέχρι το Δεκέμβριο:
Video - Breaking News Videos from CNN.com
Ο -σοβαρός- κατά τ' άλλα κύριος Ζακαρία ξέχασε να αναφέρει το εμπάργκο... Εντάξει η οργάνωση στην Κούβα είναι για τα μπάζα, αλλά άμα αφήνανε και οι καλοί μας γείτονες κανένα καράβι να μπει στο λιμάνι της Αβάνας, καμιά αμερικάνικη εταιρεία να επενδύσει και τους πολίτες της να πάνε διακοπές και να καταναλώνουν τα απαγορευμένα κουβανικά προϊόντα (ρούμι, πούρα, ζάχαρη) μάλλον θα είχαμε κωλόχαρτα, έτσι δεν είναι;

Μιας που το κάναμε Ομόνοια το ποστ... να αναφέρω και τους πανέξυπνους Έλληνες που συνελήφθησαν στην Κούβα για διακίνηση ναρκωτικών:
Στις φυλακές της ΞšΞΏΟΞ²Ξ±Ο‚ δύο ΞˆΞ»Ξ»Ξ·Ξ½Ξ΅Ο‚ Ξ³ΞΉΞ± ναρκωτικά - ΕΑΞ?online ΕιδΞ?σΡις

Εύγε, την καλύτερη χώρα βρήκανε να διαλέξουνε για μεταβατικό σταθμό, πού νομίζανε ότι πάνε, στο Μεξικό; Δεν παίζουνε στην Κούβα με τέτοια... Όχι τίποτε άλλο, αλλά όταν θα τους βάλουνε να αφοδεύσουν και τα σακουλάκια θα είναι και ασκούπιστοι οι λεβέντες...

Σοβαρεύομαι κι επιστρέφω στην αφήγηση...
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.697
Likes
6.676
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
Οπως παντα πολυ ενδιαφερουσα η αφηγηση σου Χορχε ...
ειδικα αυτες οι πολιτειες της Αμερικης με ενδιαφερουν πολυ για μελλοντικο ταξιδι ....

Ευχαριστω για το τιπ σχετικα με το χαρτι στη Κουβα ....
Βρηκα τι δωρο θα παρω για τη πεθερα !!!!
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.691
Likes
50.589
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Στο Truxton (πάντα πάνω στην 66) βάλαμε βενζίνη σε ένα παππού που φαινόταν σα να έχει βγει από ταινίες γουέστερν, συνεχίσαμε με τα ερημικά τοπία μέχρι το Kingman, αλλά αντί να συνεχίσουμε βόρεια για Las Vegas από εκεί, αποφασίσαμε να πάμε λίγο πιο νότια για να δούμε το… καουμπόικο Oatman. Πριν φτάσουμε όμως εκεί, το πραγματικό αξιοθέατο ήταν η διαδρομή: ξαφνικά η άσφαλτος χαλάει και θυμίζει ελληνικούς επαρχιακούς δρόμους του ‘80, τα αραιά σπίτια χάνονται, βλέπεις μόνο τροχόσπιτα στη μέση του πουθενά με σκουριασμένα γραμματοκιβώτια από την εποχή του Νώε, κάκτοι κάνουν την εμφάνισή τους, ο δρόμος αποκτά υψόμετρο και προσφέρει πανέμορφες θέες πάνω από τα βράχια και πλέον δε βλέπουμε ούτε ένα αμάξι. Αυτή είναι η πραγματική 66, με την αίσθηση εγκατάλειψης και της απέραντης ερημιάς στο δρόμο να σε κυριεύει, απούσα από τον ταξιδιωτικό οδηγό μας αυτή η διαδρομή, μάλλον γι’ αυτό και είμαστε εντελώς μόνοι. Κι αν πάθουμε καμιά βλάβη στη μέση του πουθενά τι γίνεται; Σιγά μην πάθουμε βλάβη, λέω, ενώ η φράση της ανήσυχης μαμάς του Χ θα μας συνοδεύει για τις επόμενες δύο εβδομάδες: «δεν πιστεύω να σας πηγαίνει ο Γιώργος σε τίποτε ερημιές!». Όχι καλέ… Ειδικά στη Γιούτα μες στον πολιτισμό ήμασταν…


Το Oatman επίσης άξιζε το detour… Κτίρια βγαλμένα από το Λούκυ Λουκ, σαλούν με χιλιάδες μονοδόλαρα να κρέμονται από την οροφή, γαϊδουράκια που απέμειναν από την εποχή που τα χρησιμοποιούσαν στο γειτονικό χρυσορυχείο και πλέον μπουκάρουν και στα μαγαζιά (!), μέχρι και κιτς ψεύτικη μονομαχία με καουμπόηδες είχε, που ευτυχώς τη χάσαμε. Πλην της κατανοητής εμπορευματοποίησης, υπάρχει και η ακατανόητη αμερικάνικη εμμονή στο αυτοκίνητο. Η πόλη έχει όλο κι όλο ένα δρομάκο με αρκετά ιστορικά ξύλινα κτίρια, τα οποία όμως επισκιάζονται από τα τερατώδη τζιπ των ντόπιων κατοίκων/εργαζομένων/επισκεπτών. Είναι τόσο δύσκολο να απαγορεύσουν το παρκάρισμα μπροστά από το πανέμορφο σαλούν του 1882; Δεν είναι, όπως θα μας αποδείξει το καταπληκτικό Tombstone καμιά δεκαριά μέρες αργότερα…

Συνεχίσαμε για το Topock όπου το GPS (πού είσαι mio gps να με καμαρώσεις… έμαθα κι εγώ τι είναι το gps κι ας μην ξέρω να οδηγώ…) μας εγκατέλειψε διότι μπήκαμε στην Καλιφόρνια η οποία δεν περιλαμβανόταν στους χάρτες του… Μπήκαμε λοιπόν στην Καλιφόρνια, βγήκαμε, ξαναμπήκαμε, μετά νομίζαμε ότι βρήκαμε αλλά πάλι μέσα ήμασταν, μέχρι που μας υπέδειξε ένας καλός άνθρωπος το δρόμο για Νεβάδα.

Μπαίνοντας στη Νεβάδα μας μένει πολύς δρόμος μέχρι το Las Vegas, ατέλειωτη ευθεία όπου μάλιστα γίνονται και έργα, σα να μη μας έφτανα τα γελοιωδώς χαμηλά όρια ταχύτητας των ΗΠΑ. Πάντως η μονοτονία του τοπίου σπάει από τα καζίνο, τα οποία ξεκινούν με το που μπαίνει κανείς στη Νεβάδα, από τις ταμπέλες που σε προτρέπουν «να δοκιμάσεις και συ μια καραμπίνα, τώρα σε προσφορά!» (ε, να πάρουμε μία να έχουμε, μπορεί να μας χρειαστεί, π.χ για το Βύντρα) και από την εμφανή παρουσία των Ινδιάνων-καζιναρχών. Κάπου εκεί στο πουθενά είχα και τη φαεινή ιδέα να σταματήσουμε να φάμε σε εστιατόριο υπέρβαρων Ινδιάνων με «ινδιάνικο» μενού… τρελή αποτυχία, αναλαμβάνω πλήρως την ευθύνη.

Η άφιξη στο Βέγκας έγινε το απογευματάκι. Ο Χ έχει κλείσει δωμάτιο στο MGM, το οποίο σύμφωνα με τη Wikipedia είναι το δεύτερο μεγαλύτερο ξενοδοχείο στον κόσμο. Επειδή είναι Δευτέρα, το κόστος είναι πολύ λογικό, μόλις 128$ για το τρίκλινο (με τη σημερινή ισοτιμία βγαίνει 30ευρώ το άτομο), αν είχαμε πάει την προηγούμενη ήταν τριπλάσια, αλλά είπαμε: ο προγραμματισμός έγινε πολύ καιρό πριν (πράγμα που δε συνηθίζω να κάνω, πάντως) κι έτσι όλα αυτά είχαν προβλεφθεί, να ευλογήσουμε και τα γένια μας λιγάκι…

Μπαίνοντας στο πελώριο (και κεντρικότατο) MGM νιώθει κανείς ολίγον βλάχος, ομολογώ πως ρεσεψιόν με είκοσι άτομα δεν είχα ξαναδεί, ενώ τα λούσα, τα χρυσά (αλλά και αληθινά σε γυάλα!) λιοντάρια έχουν ως στόχο να θαμπώσουν τον επισκέπτη, πράγμα που με εμάς τουλάχιστον το κατάφεραν. Λόγω αντικειμένου σπουδών και πρότερης εργασιακής εμπειρίας, με ενδιέφερε πολύ ο τρόπος διοίκησης ενός τόσο μεγάλου ξενοδοχείου. Οι τύποι είναι απίστευτα αποτελεσματικοί, το ξενοδοχείο –όπως σωστά παρατήρησε ο Α- λειτουργεί σαν αεροδρόμιο, με εντελώς διαφορετικά sections, τα δωμάτια είναι πολυτελή, αλλά εν τέλει φαίνεται ότι ο στόχος του ξενοδοχείου είναι να σε κρατήσει μέσα: οι διάδρομοι είναι δαιδαλώδεις και περνούν μέσα από όλα τα καζίνο του ισογείου (δεν υπάρχει δηλαδή μια βασική αίθουσα καζίνο, το καζίνο είναι… όλοι οι ενδιάμεσοι χώροι ανάμεσα σε μαγαζιά, τουαλέτες, εστιατόρια, ρεσεψιόν κλπ) ώστε να «τσιμπήσεις» και να κάτσεις να παίξεις σε ένα τραπέζι ή ένα κουλοχέρη. Κι άμα κάτσεις, υποτίθεται πως δε σηκώνεσαι, διότι λίγο ο τζογαδόρικος εθισμός, λίγο οι σιλικονάτες που σερβίρουν δωρεάν ποτά σε όποιον παίζει (άμα είναι πιωμένοι πού να κερδίσουν οι άνθρωποι; ), λίγο η έλλειψη ρολογιών και φώτων… περνάει η μέρα κι ακόμη εκεί είσαι. Ενδιαφέρουσα προσέγγιση μάρκετινγκ χωρίς αμφιβολία, αλλά φοβάμαι (ή μάλλον ελπίζω) πως πιάνει μόνο σε λαούς με την αμερικάνικη νοοτροπία. Θέλω να πω, εμείς ως Ευρωπαίοι που κάτσαμε να παίξουμε, βάλαμε ένα στόχο: να διπλασιάσουμε ένα συγκεκριμένο ποσό το οποίο ποντάραμε, κι αν το χάναμε θα φεύγαμε, χωρίς να κάνουμε χρήση των ΑΤΜ που τόσο βολικά βρίσκονται δίπλα στους κουλοχέρηδες. Ο Αμερικανός όμως έχει άλλη νοοτροπία: τη νοοτροπία του winner takes it all, double or nothing, do or die και λοιπά εμπριμέ. Έτσι κερδισμένο βγαίνει το καζίνο, το οποίο μαθηματικά θα σε κερδίσει αν κάτσεις πολύ ώρα να παίξεις. Αντίθετα, αν παίξεις λίγο και με σύστημα (π.χ το κόκκινο-μαύρο στη ρουλέτα) έχεις πολλές πιθανότητες να κερδίσεις, υπό την προϋπόθεση ότι θα βάλεις μόνος σου ένα όριο-φραγμό και θα σηκωθείς να φύγεις όταν το φτάσεις. Απόδειξη ότι το βράδυ και το επόμενο πρωί που παίξαμε κερδίσαμε και οι τρεις και τα συνολικά μας καθαρά κέρδη μάς πλήρωσαν το ξενοδοχείο, το ίντερνετ, τα πρωινά και τα φιλοδωρήματα που δώσαμε στο Βέγκας… Τσάμπα μας βγήκε το Βέγκας!

Τέλος πάντων, πριν παίξουμε πήγαμε να κάνουμε μια βολτίτσα στις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου: τερατώδες αλλά άνετο, κιτσάτο αλλά με λούσα, λειτουργικό αλλά παγιδευτικό και πάνω απ’ όλα efficient, πραγματικά αξιοθαύμαστο το πώς καταφέρνουν να τα φέρνουν βόλτα με 5.000 δωμάτια και χιλιάδες άτομα να κυκλοφορούν σε όλα τα τμήματα όλο το εικοσιτετράωρο. Εντυπωσιακό το πόσο καθαρό είναι το όλο συγκρότημα με δεδομένο πως έχει μοκέτες αι κυκλοφορούν τόσοι μεθυσμένοι, άλλωστε το Βέγκας για τους Αμερικανούς είναι μια sin city.

Οι άλλοι έκατσαν στην πισίνα, εγώ έκατσα λίγο να χρησιμοποιήσω το ίντερνετ, κι όταν μαζευτήκαμε πήγαμε να φάμε. Τα εστιατόρια του ξενοδοχείου ήταν πολύ ακριβά, στο μπουφέ είχαμε δικαίωμα πρόσβασης…την επόμενη παρότι είχαμε τη διάθεση να πληρώσουμε, οπότε βγήκαμε έξω. Καταλήξαμε στο hooters, όπου το φαγητό ήταν ΟΚ και το θέαμα… πιο ΟΚ! Για να έρθουμε στα ίσα μας πήγαμε βολτίτσα… Τι βολτίτσα δηλαδή, βολτάρα, το ξεφτιλίσαμε το θέμα, δεν ξέρω πόσες ώρες περπατούσαμε, πήγαμε να δούμε όλα αυτά τα διάσημα ξενοδοχεία για τα οποία τα έχουν γράψει κι άλλοι, δεν έχω να προσθέσω τίποτε. Συμφωνώ πως είναι κιτς (κάποια περισσότερο από άλλα) αλλά το θέαμα είναι πολύ ενδιαφέρον από αισθητικής, αρχιτεκτονικής κι επιχειρηματικής σκοπιάς. Η άποψη πως το Λας Βέγκας είναι χάσιμο χρόνου με βρίσκει αντίθετο: δεν ήταν το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του ταξιδιού, αλλά είναι κι αυτό ένα αξιοθέατο που προσφέρει γέλιο, food for thought και μπόλικο ψυχογράφημα αυτού του παζλ που λέγεται αμερικάνικη κοινωνία. Άσε που το να κερδίσεις στο blackjack και τη ρουλέτα παραείναι εύκολο, αρκεί να ξέρεςι να σταματάς, να μην πίνεις και να κάνεις focus στο τραπέζι κι όχι στο ντεκολτέ της κυρίας που σερβίρει.

Θέλαμε να πάμε και σε κανένα στριπτιτζάδικο, αλλά τα πόδια μας δε μας κρατούσαν πια, ειδικά τους δύο ήρωες που τράβηξαν και το κουπί της οδήγησης., πάνω από 500 χιλιόμετρα και σήμερα έκαναν οι άνθρωποι όσο εγώ καθόμουν και θαύμαζα τα τοπία ή ξεκοκάλιζα το "Why did the Soviet Union Collapse?" στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου. Μήπως έπρεπε να φτιάξει κανένα σοσιαλιστικό Βέγκας ο Γκορμπατσόφ; Λιγότερο ξεφτίλα από τις διαφημίσεις της Pizza Hut που γύρισε θα ήταν και θα άφηνε και κανένα ψιλό στους νταβάριτς. Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο όπου κερδίσαμε τα πρώτα ψιλά (τα υπόλοιπα το επόμενο πρωί) και πέσαμε για ύπνο στα τρίπατα στρώματα (η πολλή χλίδα κάνει κακό λέω εγώ, αλλά ποιος με ακούει…) του MGM.
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.799
Likes
18.655
Δυο παρατηρήσεις σχετικά με το τζόγο Γιώργο:

1. Ποια αμερικάνικη νοοτροπία? Ο πίνων μεθά και ο παίζων χάνει. Έχεις πάει καθημερινή πρωϊ στο πάρκινγ του Mont Parnes να δεις τι γίνεται από αυτοκίνητα? Δεν υπάρχει εθνικότητα στο τζόγο...όλοι χαμένοι & καμμένοι....

2. Το ότι κερδίσατε όπως λες είναι καθαρά θέμα τύχης....καταλαβαίνεις και εσύ ότι μαθηματικά το καζίνο δε κερδίζεται και ότι έτυχε να κερδιζετε αρχικά ώστε να σταματήσετε κερδισμένοι....οι νόμοι των πιθανοτήτων είναι αμείλικτοι φίλε μου και τα καζίνο οι καλύτεροι φίλοι τους...


Τέλος, πολύ θα με ενδιέφερε μία σύγκριση Ντουμπάι - Λας Βέγκας, γιατί έχω βαρεθεί να διαβάζω απαξιωτικά σχόλια για το Ντουμπάι γιατί λέει "είναι εντελώς τεχνητό", λες και το Βέγκας ή η Νέα Υόρκη είναι φυσικά φαινόμενα....

Υ.Γ. Ξέρω ότι εσύ δεν έχεις πάει Ντουμπάι, αν κάποιος άλλος έχει άποψη, ας μας την χαρίσει....πολύ με ενδιαφέρει η συγκεκριμένη σύγκριση.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.221
Μηνύματα
884.150
Μέλη
38.912
Νεότερο μέλος
Aza

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom