ΗΠΑ «Δεν πιστεύω να σας πηγαίνει ο Γιώργος σε τίποτα ερημιές…»

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.691
Likes
50.588
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα

Πριν φύγουμε για το γειτονικό Bisbee θαυμάσαμε κι ένα τεράστιο βυτιοφόρο που πήγαινε με 20χλμ/ώρα (και πολλά λέω) και συνοδευόταν από έξι περιπολικά, μερικές αστυνομικές μοτοσικλέτες και μπόλικους μπάτσους. Η διαδρομή για το Bisbee ήταν δεν ήταν σαράντα λεπτά και πολύ ευχάριστα ερημική. Για το Bisbee είχαμε διαβάσει τα καλύτερα, πως είναι πανέμορφο, με βικτωριανά κτίρια, πολλή γοητεία και λοιπά, αλλά εμάς μας φάνηκε μια απλά συμπαθής πόλη με μερικά όμορφα κτίρια, ουδεμία σχέση με το διαμάντι του Tombstone. Ευτυχώς, εκτός από την απλά χαριτωμένη (όχι και τόσο) παλιά πόλη, το Bisbee έχει κι άλλο αξιοθέατο: την επίσκεψη στα ορυχεία (χρυσού και όχι μόνο) της πόλης που την έκαναν μια από τις πλουσιότερες πόλεις της Άγριας Δύσης. Η επίσκεψη γίνεται με βαγονέτο, η ξενάγηση από πρώην μεταλλωρύχο και το όλο πράγμα φαινόταν να δίνει πολλές υποσχέσεις, αλλά λίγο πριν ξεκινήσουμε ο Α έπαθε κρίση κλειστοφοβίας κι εγκατέλειψε το ομολογουμένως άβολο βαγονάκι που θα μας έβαζε στο σκοτεινό τούνελ. Τουλάχιστον πήρε τα λεφτά του πίσω ο άνθρωπος, που έχασε μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία: ο άξεστος ξεναγός/μεταλλωρύχος έκανε σόκιν αστεία μπροστά σε ανήλικα που έκαναν το τουρ με τη μαμά τους, τα πιτσιρίκια χοροπηδούσαν σαν τρελά, οι μεταλλικές σκουριασμένες χέστρες όπου έκαναν την ανάγκη τους οι εργάτες ήταν κλου, μάθαμε πολλά για τις συνθήκες εργασίας μιας γενιάς ολόκληρης και μείναμε με το στόμα ανοιχτό όταν μας είπαν πως τα μουλάρια έμεναν στις σήραγγες του ορυχείου επί 12 συναπτά έτη, αφού δεν τα άφηναν να βγαίνουν έξω ούτε το βράδυ διότι «τρελαίνονταν» με τη διαφορά φωτός και μετά αρνιόντουσαν να ξαναμπούν. Πραγματικά εκπαιδευτική επίσκεψη. Αλλά Tombstone δεν ήταν κι επειδή είχε κι άλλα πράγματα να δούμε στο καουμπόικο διαμαντάκι, γυρίσαμε από την ίδια ευχάριστη διαδρομή.

Στο Tombstone θέλαμε να προλάβουμε μια από τις σκηνοθετημένες ενσαρκώσεις της μονομαχίας του OK Corral, αλλά την πρώτη… προβολή τη χάσαμε, οπότε μέχρι να ξεκινήσει η δεύτερη είπαμε να κάνουμε ακόμη μια βόλτα. Βρήκαμε ένα παλιό φωτογραφείο όπου η κοπελιά μας πρότεινε να βγάλουμε μια φωτογραφία ντυμένοι ως κακοποιοί του Far West κι εμείς άλλο που δε θέλαμε για καραγκιοζιλίκια: επιλέξαμε ρούχα, όπλα, καπέλα, background και το αποτέλεσμα το θαυμάζετε στη συνημμένη φωτό: οι γκριμάτσες των κακών μας έλειπαν, τελικά είμαστε μεγάλα νούμερα!

Μετά επισκεφθήκαμε το τελείως αδιάφορο μουσείο του OK Corral (δεν έπιανε μία μπροστά στο μπουρδέλο της προηγούμενης ημέρας, με επιτηδευμένα εκθέματα και μηδαμινή συνοχή), στο τοπικό αρχαίο τυπογραφείο που είχε φανταστικές ιστορικές φωτογραφίες από μεταλλωρύχους, το θρυλικό αυτόχθονα Τζερόνιμο (τρελή φάτσα) και Ινδιάνους που τους είχαν κόψει τις μύτες οι λευκοί ως τιμωρία. Ε, ήρθε η ώρα να δούμε και τη σκηνοθετημένη μονομαχία… Τι να πω, τουλάχιστον γελάσαμε με τους άθλιους ντόπιους ηθοποιούς, τα ψεύτικα όπλα, τις χαζές πτώσεις από πυροβολισμό και τη βλακεία μας να δώσουμε και 12$ για αυτή τη μπούρδα. Δυστυχώς το θεατράκι με τα σκηνικά εποχής ήταν γεμάτο και φαίνεται πως οι περαστικοί επισκέπτες της πόλης αυτό προτιμούν να δουν και μετά την κάνουν. Κρίμα διότι το εισιτήριο περιλαμβάνει και είσοδο σε μια αίθουσα προβολής ενός πολύ ενδιαφέροντος ντοκιμαντέρ για την ιστορία της πόλης, τα ορυχεία και τις αιτίες του γρήγορου και άδοξου θανάτου της Άγριας Δύσης, η προβολή του οποίου συνδύαζε ήχο, ένα καταπληκτικό περιστρεφόμενο καρουζέλ και καταπληκτική αφήγηση.

Την τελευταία ώρα μας στο Tombstone την περάσαμε σε άλλο ένα σαλούν όπου γεμίσαμε τα στομάχια μας με μέτριο φαγητό και τα αυτιά μας με τις καθημερινές ανησυχίες του Α ότι έχει πυρετό (μια φορά του πήραμε θερμοκρασία και είχε… 36.2C !), ότι κόλλησε γρίπη των χοίρων, ότι μάλλον είναι πολύ άρρωστος και τι θα κάνουμε τώρα και τα γνωστά υποχονδριακά από έναν άνθρωπο που φοβάται τα ασανσέρ, τα αεροπλάνα, το σκοτάδι, τις ασθένειες και μάλλον και τον ίσκιο του την ίδια ώρα που οδηγεί αμέριμνος πολύ συχνά στους ελληνικούς δρόμους με ταχύτητες άνω των 200χλμ… Άβυσσος η ψυχή του Α, που να σημειωθεί ότι κατά τα λοιπά είναι από τους πιο κουλ και διασκεδαστικούς ανθρώπους που έχω γνωρίσει, αλλά πιστέψτε με, δε θέλετε να πετάξετε μαζί του (Γιατί κουνάει; Πέφτουμε; Στο είχα πει εγώ, είναι της πλάκας η αεροπορική εταιρεία! Βλέπεις αυτόν που βήχει; Δεν τη γλιτώνουμε τη γρίπη, όχι ρε γαμώτο, κρίμα να κολλήσουμε τώρα! Είναι σίγουρη αυτή η γειτονιά ρε ή είναι γκέτο με μαχαιροβγάλτες; ). Το καλό είναι πως μόλις περάσει η κρίση υστερίας τον πιάνει κρίση αυτοσαρκασμού και πέφτει πολύ γέλιο (και δούλεμα μαζί).

Η διαδρομή που θα παίρναμε μέχρι το Green Valley, ένα ανύπαρκτο χωριό κοντά στα σύνορα με το Μεξικό, σύμφωνα με το Lonely Planet θα ήταν «εκπληκτική» και θα περνούσαμε από τοπία που σε λίγα χιλιόμετρα θυμίζουν «Αφρική, Αλάσκα και Παταγονία μαζί». Ε, μπορώ πλέον με κάθε επισημότητα να επιβεβαιώσω πως το LP του Southwest USA το έγραψε ο Στήβι Γουόντερ! Τέτοια γκαβομάρα δεν εξηγείται αλλιώς! Η περίφημη «οδός Παταγονίας» δεν είναι παρά ένας επαρχιακός δρόμος που περνάει από συμπαθητικά χωριουδάκια που κάνουν φιλότιμες προσπάθειες να καλλιεργήσουν αμπέλια και… αυτό είναι. Ο ίδιος οδηγός μας είχε βγάλει «βαρετή και αδιάφορη» μια από τις καλύτερες διαδρομές του ταξιδιού, εκείνη από το Hanksville προς Monument Valley, όπου ξεσκιστήκαμε να παρκάρουμε στην ερημιά για να παίρνουμε φωτό κάθε λίγα λεπτά σε ένα τοπίο που συγκινεί ακόμη και πεθαμένους.

Περάσαμε ξυστά από τα σύνορα με το Μεξικό, αδιάφορα αν εξαιρέσει κανείς τη συνοριοφυλακή και τις αμέτρητες ταμπέλες ισπανόφωνων δικηγόρων που βάζουνε τη μούρη τους σε πλακάτ που «κοσμούν» κτίρια, δρόμους, βενζινάδικα, σούπερ μάρκετ κλπ. Ελπίζω να μη φτάσει και στο Ελλάντα αυτή η μόδα, θα γίνει επανάσταση έτσι και βάλει τίποτε αφίσες με τη φάτσα του ο γνωστός μοντελοπνίχτης στα Εξάρχεια, με βλέπω να θυμάμαι τα νιάτα μου…

Με τα πολλά φτάσαμε στο ξενοδοχείο που έκλεισα εγώ το προηγούμενο βράδυ με κριτήριο ότι ήταν πάμφθηνο, κοντά στη διαδρομή που θέλαμε να κάνουμε την επόμενη και είχε πρωινό και ίντερνετ στην εξευτελιστική online τιμή. Το σύμπλεγμα βρίσκεται πραγματικά στη μέση του πουθενά κι όσο πλησιάζαμε αναρωτιόμασταν ποιος διάολός έχτισε τέτοιο τέρας εκεί πέρα. Εγώ ήμουν πεπεισμένος πως πρόκειται για ξέπλυμα χρημάτων κανενός Μεξικανού Ουσιαστικά πρόκειται για σειρά από ξενοδοχεία, με τεράστιες εκτάσεις, όλα στην ίδια αλυσίδα, το ένα έχει ως θέμα τα κανό, το άλλο τα γκολφ, άλλο τις πισίνες… Μπήκαμε στο σύμπλεγμα και κάναμε κανένα μισάωρο με το αυτοκίνητο μέχρι να φτάσουμε στο δικό μας υποσύμπλεγμα ενώ ήμασταν σίγουροι πως κάποιο λάθος είχε γίνει και μας είχαν δώσει τέτοια τιμή. Η συμπαθέστατη ισπανόφωνη ρεσεψιονίστ μας έδωσε το κλειδί μας και μας έστειλε σε αν τεράστιο κτίριο. Μπήκαμε στο δωμάτιο, πολυτελέστατο ήταν, μεγάλο… κι είχε και μια πόρτα… Ανοίγω την πόρτα και βλέπω… ένα διαμέρισμα ολόκληρο. Τι ένα δηλαδή, δύο μη σου πω και τρία, το διαμερισματάκι μου στην Αβάνα είναι όσο ήταν το μπαλκόνι… Η μια πόρτα διαδεχόταν την άλλη: κουζίνες, μπαλκόνια, γιγαντοοθόνη FlatScreen, δωμάτιο για σιδέρωμα άλλα δύο μπάνια, υδρομασάζ, τραπεζαρίες, αποθήκες… Υπέθεσα πως η ενδιάμεση πόρτα κατά λάθος ήταν ανοιχτή και πως επρόκειτο για άλλο διαμέρισμα με άλλη χρέωση, αλλά πρότεινα να το χρησιμοποιήσουμε έτσι κι αλλιώς χωρίς να τους ειδοποιήσουμε. Εκεί πετάχτηκε η φωνή της συνείδησης, ο άνθρωπος που ούτε την εφορία δεν κλέβει, ο βράχος ηθικής που λέγεται Χ που επέμενε να πάρουμε τη ρεσεψιόν. Ε, την πήρα και τι καταλάβαμε; Όντως υπήρχε διαφορετική χρέωση, όντως επρόκειτο για άλλη κατηγορία δωματίου αν και η έξτρα χρέωση ήταν μόλις 50$ (δηλαδή 11 ευρώ/άτομο με τη σημερινή ισοτιμία). Εννοείται πως τα δύο μωρά ήθελαν να πληρώσουμε το έξτρα πενηντάρικο, εννοείται πως εγώ δεν κατάλαβα το λόγο (Μήπως θα μαγειρεύαμε στην κουζίνα διαστάσεων; Θα καλούσαμε τίποτα γκόμενες σε πάρτι και θέλαμε 350 τετραγωνικά μέτρα δωμάτιο; Υπήρχε λόγος να έχουμε τρία μπάνια και τέσσερις ντουζιέρες; Γιατί να κάνουμε τους χαζοπλούσιους; ), εννοείται πως υπερίσχυσε η άποψη των άλλων δυο και το διαμέρισμα/τέρας έγινε δικό μας για μερικές ώρες τις οποίες έτσι κι αλλιώς περάσαμε κοιμώμενοι…


Βουαλά και μία από το White Sands.

Δρόμος από το Hanksville προς το Monument Valley: εκατοντάδες χιλιόμετρα ασφάλτου χωρίς ίχνος πολιτισμού.

O αρχαιολογικός χώρος του Mesa Verde.

Άγρια άλογα mustang.

Και ξαφνικά μέσα στα βράχια ένα ποτάμι, στη Γιούτα είναι.

Μονοπάτι με ωραία χρωματάκια στο Bryce Canyon.

Εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα στη Route 66.

 
Last edited:

LULLU

Member
Μηνύματα
3.525
Likes
7.785
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
... οτι καλυτερο για μια Καλη μερα....νασε καλα....:clap:
 

eva kas

Member
Μηνύματα
961
Likes
225
Επόμενο Ταξίδι
οσο πιο μακρια γινεται!
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτικη + Αρκτικη
μας εφτιαξες πρωι πρωι!
αντε ανυπομονουμε για την ιστορια σου απο την ανταρκτικη!!!και οταν λες ανταρκτικη...τι εννοεις καλο μου????που θα μενεις?στους παγους?
 

eva kas

Member
Μηνύματα
961
Likes
225
Επόμενο Ταξίδι
οσο πιο μακρια γινεται!
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτικη + Αρκτικη
και εννοειται οτι περιμενουμε και την συνεχεια της ιστοριας σου απο την αμερικη!!!!
 

ipanag

Member
Μηνύματα
316
Likes
151
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος του κόσμου
Η πτήση είχε καθυστέρηση, αλλά τελικώς πρόλαβα μια χαρά. Η επόμενη ανησυχία ήταν αν θα με άφηναν να μπω στις ΗΠΑ, διότι την προηγούμενη φορά που το επιχείρησα (έχοντας πάντα αμερικάνικη βίζα) δε μου επετράπη η είσοδος στη χώρα, πιθανόν λόγω της «ύποπτης διαδρομής» (Αβάνα-Παναμάς-Βενεζουέλα-Κολομβία), πιθανόν λόγω πρότερου βίου (…), πιθανόν λόγω «εξωτικών» χωρών στο διαβατήριό μου, δε θα μάθω ποτέ, δε σου εξηγούν κιόλας. Έφτασα στο Χιούστον μια χαρά, πέρασα και τον έλεγχο διαβατηρίων αφού μου έγινε παρατήρηση διότι δεν είχα τη διεύθυνση του ξενοδοχείου όπου θα έμενα (το όνομα δεν αρκεί, θέλουν και διεύθυνση) και μετά… φυσικά έγινα singled out, με απομόνωσαν δηλαδή για να μου ψάξουν όλα τα πράγματα, (ξεφύλλισμα και ανάγνωση των περιεχομένων παρακαλώ!) όπως γίνεται πάντα όταν πηγαίνω στην Αμερική. Για πρώτη φορά πάντως δε με έβαλαν γδυθώ τσίτσιδος και ο υπάλληλος ήταν ευγενέστατος, βρήκε κάτι βιβλία και μου έπιασε την κουβέντα (κλασικό «ψάρεμα» των υπαλλήλων ασφαλείας αλλά ευγενέστατος πραγματικά) και σε 20 λεπτάκια με άφησαν να φύγω.
Kαλά γιατί τόσο άσχημα με τις ΗΠΑ? Τι έχεις κάνει και σε ψάχνουν, γιατί φαντάζομαι μόνο με σκουρόχρωμους κάνουν έτσι

Προσγειώθηκα στο Φοίνιξ, την αδιάφορη πρωτεύουσα της Αριζόνα, όπου το μικρό αλλά λειτουργικό αεροδρόμιο έχει την πρωτοτυπία ότι στο χώρο παραλαβής αποσκευών μπαίνει όποιος περαστικός θέλει, αφού η έξοδος προς την πόλη είναι ορθάνοιχτη. Μπαίνει δηλαδή ένας περαστικός, παίρνει και καμιά βαλίτσα πριν φτάσουν οι επιβάτες και δεν τρέχει και τίποτε…
Νομίζω το έχουν ξανακούσει και για άλλα αεροδρόμια των ΗΠΑ ... αλλά το έχω δει και εγώ στο Sydney
Σε αρκετές σοβιετικές χώρες πάντως κάνουν το λογικό, σου ζητάνε το χαρτάκι και τσεκάρουν με την αποσκευή.


Ωραία πάντως ... περιμένω και NYC, από σένα ειδικά μ'ενδιαφέρει αρκετά!
 

taxidakia

Member
Μηνύματα
285
Likes
51
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Άνδεις ξανά
"Για πρώτη φορά πάντως δε με έβαλαν γδυθώ τσίτσιδος "

????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.691
Likes
50.588
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
:oops: Ευχαριστώ για τα καλά σχόλια.

  • eva_kas: Στην Ανταρκτική μένει κανείς σε παγοθραυστικό, είναι σε φάση κρουαζιέρα, αλλά κατεβαίνεις και με βάρκες, περπατάς, κάνεις diving, βλέπεις πανίδα, κάνεις καγιάκ κλπ. Η διαμονή είναι σε καμπίνες στο πλοίο, πάντως.
  • ipanag: Ναι, συνήθως στους ελέγχους σταματάνε Πακιστανούς και λοιπούς σκουρόχρωμους, συνήθως από μουσουλμανικές χώρες. Εγώ νομίζω πως ξέρω τι από το... παρελθόν μου με κατατάσσει στους υπόπτους, αλλά όπως καταλαβαίνεις δε θέλω να το συζητήσω δημόσια σε φόρουμ, πάντως δεν είναι τίποτε ποινικό. Στο κάτω-κάτω, δικιά τους είναι η χώρα και παίρνουν ό,τι μέτρα ασφαλείας θέλουν. Πιο πολύ με εκνευρίζει η πολυεθνική που δεν αφήνει το φίλο μου το Χ να πληρωθεί τις υπερωρίες του και να πάρει τις άδειες που ορίζει ο νόμος, παρά τα ίσως υπερβολικά μέτρα ασφαλείας σε μια χώρα που αν θες πας, αν δε θες δεν πας. Πήγα με πλήρη επίγνωση ότι έχουν το δικαίωμα να μου αρνηθούν την είσοδο, όπως άλλωστε σου ξεκαθαρίζουν κι όταν βγάζεις τη βίζα. Για τις σοβιετικές χώρες όπου σου ζητάνε το απόκομμα αποσκευής... πρόσθεσε και την Κούβα, μάλλον η αποσοβιετικοποίηση δεν ολοκληρώθηκε ακόμη! Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον, θα γράψω και για τη ΝΥ, πρώτη μου φορά ήταν εκεί...
  • taxidakia: Η πρώτη μου "γνωριμία" με τις καταπληκτικές υπαλλήλους της Υπηρεσίας Μετανάστευσης ήταν λίγες εβδομάδες μετά την 11η Σεπτέμβρη, οι αρχές στα αεροδρόμια διακατέχονταν από μια αντιτρομοκρατική υστερία και μου ζητήθηκε να βγάλω όλα μου τα ρούχα, μου έσπασαν και κάτι πιάτα από τη Σκύρο που πήγαινα στην κοπέλα μου, μου ζήτησαν να βγάζω φωτογραφίες με τη φωτογραφική μου μηχανή για να βεβαιωθούν πως δεν έχε μέσα βόμβα κλπ. Δεν είναι από τα πράγματα που μπορούν να χαλάσουν τη διάθεσή μου. Απλά όποτε μπαίνω στις ΗΠΑ προσέχω ώστε το connecting flight να έχει τουλάχιστον 4 ώρες διαφορά, ώστε να υπάρχει χρόνος για συνεντεύξεις, ψαξίματα κλπ διότι αυτά γίνονται στο αερδόμιο πρώτης άφιξης κι όχι στον τελικό προορισμό. Και στην έξοδο από Ιαπωνία προς Κίνα είχα ανάλογη εμπειρία, αλλά εκεί είχε πέσει πολύ γέλιο...ωραία ιδέα μου έδωσες, θα γράψω κι εκείνη την ιστοριούλα, πλάκα είχε με ιρανικά βιβλία, βορειοκορεάτες ταξιδιωτικούς πράκτορες και... ιντερνετικούς πορνοστάρ. Προσεχώς!
Δε με βλέπω να την τελειώνω την ιστορία... τουλάχιστον αν προλάβαινα να φτάσω στους Ινδιάνους με τους χορούς της βροχής... Θα δούμε, πρέπει να φτιάξω και βαλίτσες, να βάλω και καμιά ντουζίνα ρολά χαρτιού υγείας διότι πλέον μας τελείωσε και αυτό την Κούβα, μέχρι το Δεκέμβριο:
Video - Breaking News Videos from CNN.com
Ο -σοβαρός- κατά τ' άλλα κύριος Ζακαρία ξέχασε να αναφέρει το εμπάργκο... Εντάξει η οργάνωση στην Κούβα είναι για τα μπάζα, αλλά άμα αφήνανε και οι καλοί μας γείτονες κανένα καράβι να μπει στο λιμάνι της Αβάνας, καμιά αμερικάνικη εταιρεία να επενδύσει και τους πολίτες της να πάνε διακοπές και να καταναλώνουν τα απαγορευμένα κουβανικά προϊόντα (ρούμι, πούρα, ζάχαρη) μάλλον θα είχαμε κωλόχαρτα, έτσι δεν είναι;

Μιας που το κάναμε Ομόνοια το ποστ... να αναφέρω και τους πανέξυπνους Έλληνες που συνελήφθησαν στην Κούβα για διακίνηση ναρκωτικών:
Στις φυλακές της ΞšΞΏΟΞ²Ξ±Ο‚ δύο ΞˆΞ»Ξ»Ξ·Ξ½Ξ΅Ο‚ Ξ³ΞΉΞ± ναρκωτικά - ΕΑΞ?online ΕιδΞ?σΡις

Εύγε, την καλύτερη χώρα βρήκανε να διαλέξουνε για μεταβατικό σταθμό, πού νομίζανε ότι πάνε, στο Μεξικό; Δεν παίζουνε στην Κούβα με τέτοια... Όχι τίποτε άλλο, αλλά όταν θα τους βάλουνε να αφοδεύσουν και τα σακουλάκια θα είναι και ασκούπιστοι οι λεβέντες...

Σοβαρεύομαι κι επιστρέφω στην αφήγηση...
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.697
Likes
6.676
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
Οπως παντα πολυ ενδιαφερουσα η αφηγηση σου Χορχε ...
ειδικα αυτες οι πολιτειες της Αμερικης με ενδιαφερουν πολυ για μελλοντικο ταξιδι ....

Ευχαριστω για το τιπ σχετικα με το χαρτι στη Κουβα ....
Βρηκα τι δωρο θα παρω για τη πεθερα !!!!
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.691
Likes
50.588
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Στο Truxton (πάντα πάνω στην 66) βάλαμε βενζίνη σε ένα παππού που φαινόταν σα να έχει βγει από ταινίες γουέστερν, συνεχίσαμε με τα ερημικά τοπία μέχρι το Kingman, αλλά αντί να συνεχίσουμε βόρεια για Las Vegas από εκεί, αποφασίσαμε να πάμε λίγο πιο νότια για να δούμε το… καουμπόικο Oatman. Πριν φτάσουμε όμως εκεί, το πραγματικό αξιοθέατο ήταν η διαδρομή: ξαφνικά η άσφαλτος χαλάει και θυμίζει ελληνικούς επαρχιακούς δρόμους του ‘80, τα αραιά σπίτια χάνονται, βλέπεις μόνο τροχόσπιτα στη μέση του πουθενά με σκουριασμένα γραμματοκιβώτια από την εποχή του Νώε, κάκτοι κάνουν την εμφάνισή τους, ο δρόμος αποκτά υψόμετρο και προσφέρει πανέμορφες θέες πάνω από τα βράχια και πλέον δε βλέπουμε ούτε ένα αμάξι. Αυτή είναι η πραγματική 66, με την αίσθηση εγκατάλειψης και της απέραντης ερημιάς στο δρόμο να σε κυριεύει, απούσα από τον ταξιδιωτικό οδηγό μας αυτή η διαδρομή, μάλλον γι’ αυτό και είμαστε εντελώς μόνοι. Κι αν πάθουμε καμιά βλάβη στη μέση του πουθενά τι γίνεται; Σιγά μην πάθουμε βλάβη, λέω, ενώ η φράση της ανήσυχης μαμάς του Χ θα μας συνοδεύει για τις επόμενες δύο εβδομάδες: «δεν πιστεύω να σας πηγαίνει ο Γιώργος σε τίποτε ερημιές!». Όχι καλέ… Ειδικά στη Γιούτα μες στον πολιτισμό ήμασταν…


Το Oatman επίσης άξιζε το detour… Κτίρια βγαλμένα από το Λούκυ Λουκ, σαλούν με χιλιάδες μονοδόλαρα να κρέμονται από την οροφή, γαϊδουράκια που απέμειναν από την εποχή που τα χρησιμοποιούσαν στο γειτονικό χρυσορυχείο και πλέον μπουκάρουν και στα μαγαζιά (!), μέχρι και κιτς ψεύτικη μονομαχία με καουμπόηδες είχε, που ευτυχώς τη χάσαμε. Πλην της κατανοητής εμπορευματοποίησης, υπάρχει και η ακατανόητη αμερικάνικη εμμονή στο αυτοκίνητο. Η πόλη έχει όλο κι όλο ένα δρομάκο με αρκετά ιστορικά ξύλινα κτίρια, τα οποία όμως επισκιάζονται από τα τερατώδη τζιπ των ντόπιων κατοίκων/εργαζομένων/επισκεπτών. Είναι τόσο δύσκολο να απαγορεύσουν το παρκάρισμα μπροστά από το πανέμορφο σαλούν του 1882; Δεν είναι, όπως θα μας αποδείξει το καταπληκτικό Tombstone καμιά δεκαριά μέρες αργότερα…

Συνεχίσαμε για το Topock όπου το GPS (πού είσαι mio gps να με καμαρώσεις… έμαθα κι εγώ τι είναι το gps κι ας μην ξέρω να οδηγώ…) μας εγκατέλειψε διότι μπήκαμε στην Καλιφόρνια η οποία δεν περιλαμβανόταν στους χάρτες του… Μπήκαμε λοιπόν στην Καλιφόρνια, βγήκαμε, ξαναμπήκαμε, μετά νομίζαμε ότι βρήκαμε αλλά πάλι μέσα ήμασταν, μέχρι που μας υπέδειξε ένας καλός άνθρωπος το δρόμο για Νεβάδα.

Μπαίνοντας στη Νεβάδα μας μένει πολύς δρόμος μέχρι το Las Vegas, ατέλειωτη ευθεία όπου μάλιστα γίνονται και έργα, σα να μη μας έφτανα τα γελοιωδώς χαμηλά όρια ταχύτητας των ΗΠΑ. Πάντως η μονοτονία του τοπίου σπάει από τα καζίνο, τα οποία ξεκινούν με το που μπαίνει κανείς στη Νεβάδα, από τις ταμπέλες που σε προτρέπουν «να δοκιμάσεις και συ μια καραμπίνα, τώρα σε προσφορά!» (ε, να πάρουμε μία να έχουμε, μπορεί να μας χρειαστεί, π.χ για το Βύντρα) και από την εμφανή παρουσία των Ινδιάνων-καζιναρχών. Κάπου εκεί στο πουθενά είχα και τη φαεινή ιδέα να σταματήσουμε να φάμε σε εστιατόριο υπέρβαρων Ινδιάνων με «ινδιάνικο» μενού… τρελή αποτυχία, αναλαμβάνω πλήρως την ευθύνη.

Η άφιξη στο Βέγκας έγινε το απογευματάκι. Ο Χ έχει κλείσει δωμάτιο στο MGM, το οποίο σύμφωνα με τη Wikipedia είναι το δεύτερο μεγαλύτερο ξενοδοχείο στον κόσμο. Επειδή είναι Δευτέρα, το κόστος είναι πολύ λογικό, μόλις 128$ για το τρίκλινο (με τη σημερινή ισοτιμία βγαίνει 30ευρώ το άτομο), αν είχαμε πάει την προηγούμενη ήταν τριπλάσια, αλλά είπαμε: ο προγραμματισμός έγινε πολύ καιρό πριν (πράγμα που δε συνηθίζω να κάνω, πάντως) κι έτσι όλα αυτά είχαν προβλεφθεί, να ευλογήσουμε και τα γένια μας λιγάκι…

Μπαίνοντας στο πελώριο (και κεντρικότατο) MGM νιώθει κανείς ολίγον βλάχος, ομολογώ πως ρεσεψιόν με είκοσι άτομα δεν είχα ξαναδεί, ενώ τα λούσα, τα χρυσά (αλλά και αληθινά σε γυάλα!) λιοντάρια έχουν ως στόχο να θαμπώσουν τον επισκέπτη, πράγμα που με εμάς τουλάχιστον το κατάφεραν. Λόγω αντικειμένου σπουδών και πρότερης εργασιακής εμπειρίας, με ενδιέφερε πολύ ο τρόπος διοίκησης ενός τόσο μεγάλου ξενοδοχείου. Οι τύποι είναι απίστευτα αποτελεσματικοί, το ξενοδοχείο –όπως σωστά παρατήρησε ο Α- λειτουργεί σαν αεροδρόμιο, με εντελώς διαφορετικά sections, τα δωμάτια είναι πολυτελή, αλλά εν τέλει φαίνεται ότι ο στόχος του ξενοδοχείου είναι να σε κρατήσει μέσα: οι διάδρομοι είναι δαιδαλώδεις και περνούν μέσα από όλα τα καζίνο του ισογείου (δεν υπάρχει δηλαδή μια βασική αίθουσα καζίνο, το καζίνο είναι… όλοι οι ενδιάμεσοι χώροι ανάμεσα σε μαγαζιά, τουαλέτες, εστιατόρια, ρεσεψιόν κλπ) ώστε να «τσιμπήσεις» και να κάτσεις να παίξεις σε ένα τραπέζι ή ένα κουλοχέρη. Κι άμα κάτσεις, υποτίθεται πως δε σηκώνεσαι, διότι λίγο ο τζογαδόρικος εθισμός, λίγο οι σιλικονάτες που σερβίρουν δωρεάν ποτά σε όποιον παίζει (άμα είναι πιωμένοι πού να κερδίσουν οι άνθρωποι; ), λίγο η έλλειψη ρολογιών και φώτων… περνάει η μέρα κι ακόμη εκεί είσαι. Ενδιαφέρουσα προσέγγιση μάρκετινγκ χωρίς αμφιβολία, αλλά φοβάμαι (ή μάλλον ελπίζω) πως πιάνει μόνο σε λαούς με την αμερικάνικη νοοτροπία. Θέλω να πω, εμείς ως Ευρωπαίοι που κάτσαμε να παίξουμε, βάλαμε ένα στόχο: να διπλασιάσουμε ένα συγκεκριμένο ποσό το οποίο ποντάραμε, κι αν το χάναμε θα φεύγαμε, χωρίς να κάνουμε χρήση των ΑΤΜ που τόσο βολικά βρίσκονται δίπλα στους κουλοχέρηδες. Ο Αμερικανός όμως έχει άλλη νοοτροπία: τη νοοτροπία του winner takes it all, double or nothing, do or die και λοιπά εμπριμέ. Έτσι κερδισμένο βγαίνει το καζίνο, το οποίο μαθηματικά θα σε κερδίσει αν κάτσεις πολύ ώρα να παίξεις. Αντίθετα, αν παίξεις λίγο και με σύστημα (π.χ το κόκκινο-μαύρο στη ρουλέτα) έχεις πολλές πιθανότητες να κερδίσεις, υπό την προϋπόθεση ότι θα βάλεις μόνος σου ένα όριο-φραγμό και θα σηκωθείς να φύγεις όταν το φτάσεις. Απόδειξη ότι το βράδυ και το επόμενο πρωί που παίξαμε κερδίσαμε και οι τρεις και τα συνολικά μας καθαρά κέρδη μάς πλήρωσαν το ξενοδοχείο, το ίντερνετ, τα πρωινά και τα φιλοδωρήματα που δώσαμε στο Βέγκας… Τσάμπα μας βγήκε το Βέγκας!

Τέλος πάντων, πριν παίξουμε πήγαμε να κάνουμε μια βολτίτσα στις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου: τερατώδες αλλά άνετο, κιτσάτο αλλά με λούσα, λειτουργικό αλλά παγιδευτικό και πάνω απ’ όλα efficient, πραγματικά αξιοθαύμαστο το πώς καταφέρνουν να τα φέρνουν βόλτα με 5.000 δωμάτια και χιλιάδες άτομα να κυκλοφορούν σε όλα τα τμήματα όλο το εικοσιτετράωρο. Εντυπωσιακό το πόσο καθαρό είναι το όλο συγκρότημα με δεδομένο πως έχει μοκέτες αι κυκλοφορούν τόσοι μεθυσμένοι, άλλωστε το Βέγκας για τους Αμερικανούς είναι μια sin city.

Οι άλλοι έκατσαν στην πισίνα, εγώ έκατσα λίγο να χρησιμοποιήσω το ίντερνετ, κι όταν μαζευτήκαμε πήγαμε να φάμε. Τα εστιατόρια του ξενοδοχείου ήταν πολύ ακριβά, στο μπουφέ είχαμε δικαίωμα πρόσβασης…την επόμενη παρότι είχαμε τη διάθεση να πληρώσουμε, οπότε βγήκαμε έξω. Καταλήξαμε στο hooters, όπου το φαγητό ήταν ΟΚ και το θέαμα… πιο ΟΚ! Για να έρθουμε στα ίσα μας πήγαμε βολτίτσα… Τι βολτίτσα δηλαδή, βολτάρα, το ξεφτιλίσαμε το θέμα, δεν ξέρω πόσες ώρες περπατούσαμε, πήγαμε να δούμε όλα αυτά τα διάσημα ξενοδοχεία για τα οποία τα έχουν γράψει κι άλλοι, δεν έχω να προσθέσω τίποτε. Συμφωνώ πως είναι κιτς (κάποια περισσότερο από άλλα) αλλά το θέαμα είναι πολύ ενδιαφέρον από αισθητικής, αρχιτεκτονικής κι επιχειρηματικής σκοπιάς. Η άποψη πως το Λας Βέγκας είναι χάσιμο χρόνου με βρίσκει αντίθετο: δεν ήταν το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του ταξιδιού, αλλά είναι κι αυτό ένα αξιοθέατο που προσφέρει γέλιο, food for thought και μπόλικο ψυχογράφημα αυτού του παζλ που λέγεται αμερικάνικη κοινωνία. Άσε που το να κερδίσεις στο blackjack και τη ρουλέτα παραείναι εύκολο, αρκεί να ξέρεςι να σταματάς, να μην πίνεις και να κάνεις focus στο τραπέζι κι όχι στο ντεκολτέ της κυρίας που σερβίρει.

Θέλαμε να πάμε και σε κανένα στριπτιτζάδικο, αλλά τα πόδια μας δε μας κρατούσαν πια, ειδικά τους δύο ήρωες που τράβηξαν και το κουπί της οδήγησης., πάνω από 500 χιλιόμετρα και σήμερα έκαναν οι άνθρωποι όσο εγώ καθόμουν και θαύμαζα τα τοπία ή ξεκοκάλιζα το "Why did the Soviet Union Collapse?" στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου. Μήπως έπρεπε να φτιάξει κανένα σοσιαλιστικό Βέγκας ο Γκορμπατσόφ; Λιγότερο ξεφτίλα από τις διαφημίσεις της Pizza Hut που γύρισε θα ήταν και θα άφηνε και κανένα ψιλό στους νταβάριτς. Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο όπου κερδίσαμε τα πρώτα ψιλά (τα υπόλοιπα το επόμενο πρωί) και πέσαμε για ύπνο στα τρίπατα στρώματα (η πολλή χλίδα κάνει κακό λέω εγώ, αλλά ποιος με ακούει…) του MGM.
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.799
Likes
18.651
Δυο παρατηρήσεις σχετικά με το τζόγο Γιώργο:

1. Ποια αμερικάνικη νοοτροπία? Ο πίνων μεθά και ο παίζων χάνει. Έχεις πάει καθημερινή πρωϊ στο πάρκινγ του Mont Parnes να δεις τι γίνεται από αυτοκίνητα? Δεν υπάρχει εθνικότητα στο τζόγο...όλοι χαμένοι & καμμένοι....

2. Το ότι κερδίσατε όπως λες είναι καθαρά θέμα τύχης....καταλαβαίνεις και εσύ ότι μαθηματικά το καζίνο δε κερδίζεται και ότι έτυχε να κερδιζετε αρχικά ώστε να σταματήσετε κερδισμένοι....οι νόμοι των πιθανοτήτων είναι αμείλικτοι φίλε μου και τα καζίνο οι καλύτεροι φίλοι τους...


Τέλος, πολύ θα με ενδιέφερε μία σύγκριση Ντουμπάι - Λας Βέγκας, γιατί έχω βαρεθεί να διαβάζω απαξιωτικά σχόλια για το Ντουμπάι γιατί λέει "είναι εντελώς τεχνητό", λες και το Βέγκας ή η Νέα Υόρκη είναι φυσικά φαινόμενα....

Υ.Γ. Ξέρω ότι εσύ δεν έχεις πάει Ντουμπάι, αν κάποιος άλλος έχει άποψη, ας μας την χαρίσει....πολύ με ενδιαφέρει η συγκεκριμένη σύγκριση.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.221
Μηνύματα
884.149
Μέλη
38.912
Νεότερο μέλος
Aza

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom