ΗΠΑ «Δεν πιστεύω να σας πηγαίνει ο Γιώργος σε τίποτα ερημιές…»

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.687
Likes
50.580
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα

Αρχικά μια αξιολόγηση της χώρας και μετά μερικές πρακτικές συμβουλές. Βάζω μέσα στην αξιολόγηση και προηγούμενο ταξίδι στις ΗΠΑ, σε άλλες πολιτείες, όπως η Καλιφόρνια. Χρησιμοποιώ τις ίδιες κατηγορίες που χρησιμοποιώ για όλες τις χώρες, σε κλίμακα με άριστα το 10. Προφανώς και είναι υποκειμενικά τα κριτήρια και η αξιολόγηση με βάση αυτά, αλλά παραθέτω αιτιολόγηση και σύγκριση με τις χώρες που έχουν την υψηλότερη βαθμολογία ανά κατηγορία:

  • Αρχαιολογία: 3. Not bad, δεν είναι και το Περού ή η Ελλάδα αλλά το τριαράκι το αξίζει, το Mesa Verde ήταν καταπληκτικό μνημείο. Για την έκτασή της η χώρα θα μπορούσε να έχει και περισσότερα, αλλά κι έτσι καλά είναι. Πολύ οφσάιντ όσοι θεωρούν πως στις ΗΠΑ δεν υπάρχει αρχαιολογία.
  • Άνθρωποι: 8. Πολύ ευγενικοί κι εξυπηρετικοί, οι Ινδιάνοι καταπληκτικοί, οι Νεοϋορκέζοι πιο αδιάφοροι, αλλά αυτό ήταν κάτι που το ξέραμε και αναμέναμε. Ορισμένοι μας σκλάβωσαν με την ευγένειά τους, ο μόνος λόγος που δεν παίρνει παραπάνω βαθμούς είναι ότι οι χώρες που παίρνουν μεγαλύτερη βαθμολογία χαρακτηρίζονται από υπερανθρώπους όπως οι Γιαπωνέζοι, οι Λάο, οι Αιθίοπες ή οι Ιρανοί (που είναι και οι κατέχοντες το δωδεκάρι) κλπ. Συμπαθέστατοι οι Αμερικάνοι, ειδικά εκτός πόλεων. Επίσης να τονίσω πως, σε αντίθεση με άλλα ταξίδια στις ΗΠΑ, δεν είχαμε σχεδόν κανένα περιστατικό ακραίας ασχετίλας, όπως μου έτυχε πολλές φορές στο παρελθόν με Αμερικάνους που με ρωτούσαν αν φοράμε τηβέννους στην Ελλάδα, αν βρισκόμαστε στην Καραϊβική κλπ. Πολύ καλό επίπεδο από όλες τις απόψεις, εξαιρετικό σέρβις, ευγενικοί και βοηθητικότατοι όπου τους χρειαστείς.
  • Φύση: 10. Ε, τι να λέμε, φοβερή ποικιλία φύσης και τα πάντα σε υπερθετικό βαθμό. Από τα παράλια της Καλιφόρνια, τα θαύματα της Γιούτα, τα βουνά του Κολοράντο, τις ερήμους του Νιού Μέξικο και της Αριζόνα κι ένα σωρό άλλα θαύματα που δεν έχω δει ακόμη (Νιαγάρας, Χαβάη κλπ). Δεν παίρνει 12 διότι αυτό το βαθμό τον παίρνει μόνο μια χώρα ανά κατηγορία και στη συγκεκριμένη πηγαίνει στην Ινδονησία. 10 με τόνο στις ΗΠΑ.
  • Φαγητό: 4. Ψιλοαπογοήτευση. Σε μια χώρα με τόσους μετανάστες θα περίμενε κανείς ειδικά η ξένη κουζίνα να είναι πολύ καλύτερη. Θα πει κανείς πως πήγαμε σε λάθος εστιατόρια ή δεν ψάξαμε αρκετά. Διαφωνώ. Το φαγητό (όπως και τους ανθρώπους κλπ) μιας χώρας δεν τους κρίνεις από επιλεγμένους στόχους, αλλά από το μέσο όρο. Η Ιαπωνία παίρνει 12 διότι ακόμη και στα περίπτερά της το φαγητό δεν παίζεται. Η Ινδία παίρνει 10 διότι επί εβδομάδες έτρωγα από γιαγιούλες που μαγείρευαν στο δρόμο και έφτιαχναν φοβερά πράγματα. Στις ΗΠΑ φάγαμε δυο-τρεις φορές καλά, μόλις μία πάρα πολύ καλά (σε κυπριακό εστιατόριο στη ΝΥ), καμία εξαιρετικά και αρκετές φορές μέτρια ή χάλια. Τουλάχιστον για τόσο ακριβή χώρα το φαγητό είναι σε σχετικά λογικές τιμές, αν και τις φορές που πληρώσαμε για να φάμε γκουρμέ δεν τα άξιζε πλήρως τα λεφτά του. Μακάρι σε επόμενες επισκέψεις να βελτιωθεί ο βαθμός.
  • Μοναδικότητα: 5. Είναι μια χώρα που δεν έχει μια πολύ συγκεκριμένη ταυτότητα, διότι από τη μία αποτελεί χώρα μεταναστών –άρα δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη ταυτότητα- κι απ’ την άλλη δεν έχει την τεράστια ιστορία ή μια μοναδική κατάσταση (κλιματολογική, πολιτική, γεωγραφική, θρησκευτική) που θα την καθιστούσε ένα μοναδικό φαινόμενο. Στα μοναδικά της στοιχεία είναι η τεχνολογία και η τρελή ανάπτυξη που οδηγούν σε φαινόμενα που δε βλέπει κανείς σε τέτοιο βαθμό στον υπόλοιπο αναπτυγμένο κόσμο. Πέραν τούτου, λίγα πράγματα, αλλά υπαρκτά. (χώρα που παίρνει το 12 στην κατηγορία: Βόρειος Κορέα, ενώ δεκάρια παίρνουν χώρες όπως η Αιθιοπία, το Ιράν, η Ινδία κλπ).
  • Ποικιλία: 8. Μπόλικη ποικιλία, δεν μπορώ να πω! Ποικιλία στη φύση, στους ανθρώπους, στην αρχιτεκτονική, αλλά και μια ομοιογένεια μεγαλύτερη του αναμενόμενου για μια χώρα τόσο τεράστια. Από πλευράς αξιοθέατων που μπορεί αν δει κανείς ή δραστηριοτήτων που μπορεί να κάνει επίσης υπάρχει ποικιλία, αλλά δεν υπάρχει αρχαιολογία, ζωντανές ινδιγενείς κοινότητες κλπ, εξ’ ου και δε συγκρίνεται με το δωδεκάρι του Περού, αλλά το οκτώ το αξίζει. Για άλλη μια φορά η έλλειψη ιστορίας την καταδικάζει στο να μην πάρει το άριστα.
  • Αρχιτεκτονική: 4. Σε μεγάλο βαθμό οι ΗΠΑ είναι αρχιτεκτονικά αδιάφορες, αλλά στις πόλεις του νότου βρίσκει κανείς παλιά αξιόλογα κτίρια (π.χ οι πόλεις με τα σαλούν), το Σαν Φρανσίσκο έχει μια ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική άποψη, πόλεις όπως η Βοστώνη κι ας πούμε πως ακόμη και οι ουρανοξύστες δεν είναι τελείως αδιάφοροι. Πέραν τούτου λίγα πράγματα, αδιανόητο να συγκριθεί με χώρες που διαθέτουν πόλεις και χωριά που αποτελούν ανοικτά μουσεία, όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Κούβα, η Γαλλία, το Μεξικό κλπ. Πάντως τελείως αδιάφορη δεν είναι η χώρα, απλά δεν έχει διαμάντια.
  • Ασφάλεια: 8. Πολύς χαμός για το τίποτε, μου φαίνεται. Μια χαρά ασφαλής είναι η χώρα. Γνωρίζω πως σε πολλές μεγάλες πόλεις δε μπορεί κανείς να κινηθεί με απόλυτη ελευθερία το βράδυ, αλλά εμείς δεν αντιμετωπίσαμε συγκεκριμένο πρόβλημα. Όσο για τις νότιες πολιτείες, ουδέν πρόβλημα. Αν δεν υπήρχαν κάτι Όκλαντ, κάτι γειτονιές στο Λος Άντζελες κλπ, θα έπαιρνε και καλύτερο βαθμό, αλλά σε γενικές γραμμές δε μπορώ να διανοηθώ πως θα ακύρωνε κανείς σχέδια επίσκεψης στη χώρα για λόγους ασφαλείας. Στα συν ο πολύ σοβαρός τρόπος με τον οποίο τα ΜΜΕ της χώρας αντιμετώπισαν το θέμα της γρίπης, σε μια εποχή που τα δικά μας τσίριζαν υστερικά. Η Νέα Υόρκη –για την οποία τόσος λόγος γίνεται- προφανώς και δεν είναι η πιο ασφαλής μεγαλούπολη του κόσμου, αλλά έχει κάνει τεράστια –και δύσκολα- βήματα προς την κατεύθυνσης της ασφάλειας και με μερικές εξαιρέσεις είναι όσο ασφαλής όσο οποιαδήποτε δυτική μεγαλούπολη.
  • Αυθεντικότητα: 6. Δύσκολη κατηγορία, υπό την έννοια πως από τη μία δε μπορεί αν πει κανείς πως βλέπεις τρόπους ζωής που χάθηκαν αλλού, παραδόσεις που αντιστέκονται επί αιώνες κλπ και το επιθετικό μάρκετινγκ κάνει την παρουσία της παντού, αλλά από την άλλη η χώρα είναι σχεδόν άδεια από τουρίστες, πράγμα το οποίο ασφαλώς και είναι θετικό. Πήγαμε στην ετήσια λαοσύναξη των Ινδιάνων και δεν είδαμε σχεδόν κανένα τουρίστα, όταν μείναμε το βράδυ στο Tombstone ήμασταν μόνοι μας, στο Χάρλεμ ψάχνεις τους τουρίστες με το τουφέκι, εκπληκτικά τοπία στις νότιες πολιτείες τα απολαμβάνεις σε πλήρη ησυχία… Έχει τα καλά της αυτή η απεραντότητα και σε πολλά πράγματα δε νιώθεις πως δημιουργήθηκαν για να τα δουν οι τουρίστες (σε άλλα ναι, πάντως). Για να καταλάβει κανείς τι εννοώ με την κατηγορία (αυθεντικότητα/αντιτουριστικότητα) το δωδεκάρι πάει στην Αιθιοπία και χώρες όπως η Βολιβία, η Ινδία και το Ιράν παίρνουν 10.
  • Κόστος: 3. Θα μπορούσε να πάρει και καλύτερο βαθμό αν υπήρχε φτηνός τρόπος μετακίνησης, αλλά δυστυχώς χωρίς αμάξι δεν κάνεις δουλειά. Πολύ φτηνά καταλύματα δεν υπάρχουν, το φαγητό είναι σχετικά (αλλά όχι πολύ) ακριβό, τα ψώνια δε με αφορούν και ορισμένες είσοδοι είναι υπερβολικές (20$ για να ανέβεις σε έναν ουρανοξύστη…). Κατά τα λοιπά, η χώρα έχει γίνει πολύ φτηνότερη και προσιτότερη από παλαιότερα λόγω της πτώσης του δολλαρίου, οι εσωτερικές πτήσεις είναι πολύ οικονομικές και για κάποιον που έτσι κι αλλιώς ταξιδεύει σε ξενοδοχεία 3,4 και 5 αστέρων, για την ποιότητα που παίρνεις οι τιμές είναι όντως χαμηλές σε σύγκριση με τη δυτική Ευρώπη, αλλά πολύ φτηνές επιλογές δεν υπάρχουν κι εγώ έτσι κι αλλιώς δεν ταξιδεύω σε καταλύματα «ποιότητας» διότι θεωρώ πως μειώνουν την ποιότητα της επαφής μου με τη χώρα. Η χώρα είναι ακριβή –όπως θα περίμενε κανείς από έναν οικονομικό γίγαντα- αλλά όχι παράλογα και σίγουρα είναι πιο προσιτή από ποτέ για τους έχοντες ευρώ και πιο οικονομική από αρκετούς άλλους προορισμούς.

ΣΥΝΟΛΟ: 59. Καθόλου άσχημα, κατατάσσεται στην 22η θέση των 49 χωρών στις οποίες έχω ταξιδέψει σχετικά εκτεταμένα, αυτές που είναι μαρκαρισμένες στο χάρτη μου (οι άλλες θα σημειωθούν όταν τις ταξιδέψω εκτενέστερα, δε γίνεται με 2-3 επισκέψεις –ή μία!- των πεντε ημερών να βγάζεις και πολλά συμπεράσματα βλέποντας 2-3 πόλεις μόνο). Οι ΗΠΑ βρίσκονται λίγο πάνω από τη μέση, σημειώνοντας χαμηλή βαθμολογία στην αρχαιολογία, το κόστος και το φαγητό, και «σκίζοντας» στη φύση, τους ανθρώπους και την ποικιλία. Θεωρώ πως πρόκειται για υποβαθμισμένο προορισμό: λίγοι πάνε και αυτοί που πάνε συνήθως δεν πάνε για το μεγάλο ατού της χώρας, τη φύση (κι εμένα ακόμη που μένουν πολλά σημεία με τρομερό ενδιαφέρον στο συγκεκριμένο τομέα, π.χ το Yellowstone), αλλά μένουν στα αστικά κέντρα τύπου Λ.Α, Βέγκας, ΝΥ, Βοστώνη κλπ.

Επίσης θεωρώ πως η αιτιολόγηση του να μην πάει κανείς επειδή είναι «αντι-αμερικάνος» είναι άστοχη, δε βρίσκω τι δουλειά έχουν οι αποφάσεις του Μπους με τα φαράγγια της Αριζόνα, τους ουρανοξύστες της Νέας Υόρκης και τους συμπαθέστατους Μορμόνους της Γιούτα. Ειδικά στην Ελλάδα έχουμε ένα βαθμό αντιαμερικανισμού τελείως αδικαιολόγητο, θα μπορούσαμε να πάρουμε παράδειγμα από τους Κουβανούς που το μόνο τους πρόβλημα είναι η κυβέρνηση των ΗΠΑ κι όχι η χώρα, οι άνθρωποι κλπ. Δε διαφωνώ πως υπάρχουν χίλιοι λόγοι να τα έχει κανείς με
τη μεγαλύτερη αυτοκρατορία στον κόσμο, αλλά αφενός οι μισοί δεν ξέρουν γιατί την αντιπαθούν (αλήθεια είναι…ακόμη και τα οκτάχρονα είναι αντιαμερικάνοι στην Ελλάδα και δεν ξέρουν τι είναι η Ακτή των Χοίρων ή η απόβαση στη Νορμανδία) κι αφετέρου αν ήταν να κρίνουμε με πολιτικά κριτήρια τους προορισμούς, εγώ με το ζόρι θα πήγαινα σε 5 χώρες κι όχι στις 72 που έχω πατήσει το πόδι μου. Όπως βρίσκω πανηλίθια την απαγόρευση των ΗΠΑ στους πολίτες τους να ταξιδεύουν στην Κούβα, έτσι βρίσκω και στενόμυαλη την άρνηση να ταξιδέψει κανείς κάπου για πολιτικούς λόγους. Το ταξίδι σε κάνει να διευρύνεις ορίζοντες, να μαθαίνεις τα καλά και τα κακά της κάθε χώρας και να αναλογιστείς τι θα μπορούσες να αντιγράψεις και τι να απορρίψεις. Αλίμονο αν όσοι πηγαίνουν στην Κούβα είναι κομουνιστές, όσοι πάνε στο Θιβέτ είναι Βουδιστές κι όσοι πάνε στη Βόρειο Κορέα είναι ψυχοπαθείς (γιατί το εκεί δεν εντάσσεται σε καμία πολιτική κατηγορία…).

Θα ξαναπήγαινα; Αμέ! Ευχαρίστως. Μένουν πάρα πολλά ακόμη να δω στις ΗΠΑ. Από τα μέρη που πήγαμε μάλλον είμαι «γεμάτος», πλην της Νέας Υόρκης όπου μένουν ακόμη γειτονιές που θα ήθελα να δω (π.χ Μπρονξ), δραστηριότητες που θα ήθελα να κάνω (π.χ να πεάξω με ελικόπτερο) και θεάματα που θα ήθελαν να δω (π.χ Wednesday Talent Night στο θέατρο Apollo). Σε όλες τις πολιτείες που πήγαμε μας έμειναν πράγματα να δούμε (ειδικά στο Κολοράντο και τη Γιούτα), σε καμία περίπτωση δε θεωρώ πως τα καλύψαμε όλα. Αλλά αν ξαναπήγαινα θα πήγαινα σε άλλους προορισμούς. Προς το παρόν πάντως δε βιάζομαι να ξαναπάω.

Απογοητεύτηκα; Όχι, καθόλου. Άλλωστε δεν πήγα και με τρελές προσδοκίες. Ίσως η Νέα Υόρκη να ήταν λίγο κατώτερη των προσδοκιών, βρίσκω το όλο hype για το Μεγάλο Μήλο υπερβολικό και μάλλον μεγενθυμένο από τη…μεγάλη οθόνη, αλλά οπωσδήποτε είναι μια πόλη πολύ ενδιαφέρουσα.

Θα ζούσα εκεί; Μμμ, μάλλον όχι, αλλά ποτέ δεν ξέρεις. Δεν είναι στα πιθανά σενάρια προς το παρόν, υπάρχουν άλλα μέρη που βρίσκω πιο επιθυμητά όταν αφήσω την Αβάνα το Σεπτέμβριο, αλλά αν προκύψει κάτι εξαιρετικό…γιατί όχι; Ποτέ μη λες ποτέ, ειδικά όταν υπάρχει διέξοδος (αν δε μου αρέσει, φεύγω). Η χώρα χάνει λίγο σε αυτό που κερδίζει η Κούβα: mysticism. Ίσως επειδή είναι υπερβολικά εκτεθειμένη στα μάτια μας λόγω τηλεόρασης και όλα φαίνονται γνωστά και κοινά.
Πώς θα περιέγραφα τη χώρα με πέντε λέξεις; Μμμμμ, let’s see: προσιτή, πανέμορφη, οικεία (αρνητικά και θετικά), αφιλόξενη (για μη οδηγούς, τι μίσος είναι αυτό με τους μη αυτοκινητιστές; ) και ιστορικά/πολιτιστικά/αρχαιολογικά λίγο άχρωμη.

Χάιλάιτς: Σίγουρα το gospel, το απίστευτο θέαμα στο Τάος με τους Ινδιάνους και φυσικά όλα τα καταπληκτικά τοπία στις ΝΔ πολιτείες, πραγματικά αξέχαστα.

Άντε πάμε και στα πρακτικά, φτάνει το μπλα-μπλα…
 
Last edited:

LULLU

Member
Μηνύματα
3.525
Likes
7.785
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
... οτι καλυτερο για μια Καλη μερα....νασε καλα....:clap:
 

eva kas

Member
Μηνύματα
961
Likes
225
Επόμενο Ταξίδι
οσο πιο μακρια γινεται!
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτικη + Αρκτικη
μας εφτιαξες πρωι πρωι!
αντε ανυπομονουμε για την ιστορια σου απο την ανταρκτικη!!!και οταν λες ανταρκτικη...τι εννοεις καλο μου????που θα μενεις?στους παγους?
 

eva kas

Member
Μηνύματα
961
Likes
225
Επόμενο Ταξίδι
οσο πιο μακρια γινεται!
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτικη + Αρκτικη
και εννοειται οτι περιμενουμε και την συνεχεια της ιστοριας σου απο την αμερικη!!!!
 

ipanag

Member
Μηνύματα
316
Likes
151
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος του κόσμου
Η πτήση είχε καθυστέρηση, αλλά τελικώς πρόλαβα μια χαρά. Η επόμενη ανησυχία ήταν αν θα με άφηναν να μπω στις ΗΠΑ, διότι την προηγούμενη φορά που το επιχείρησα (έχοντας πάντα αμερικάνικη βίζα) δε μου επετράπη η είσοδος στη χώρα, πιθανόν λόγω της «ύποπτης διαδρομής» (Αβάνα-Παναμάς-Βενεζουέλα-Κολομβία), πιθανόν λόγω πρότερου βίου (…), πιθανόν λόγω «εξωτικών» χωρών στο διαβατήριό μου, δε θα μάθω ποτέ, δε σου εξηγούν κιόλας. Έφτασα στο Χιούστον μια χαρά, πέρασα και τον έλεγχο διαβατηρίων αφού μου έγινε παρατήρηση διότι δεν είχα τη διεύθυνση του ξενοδοχείου όπου θα έμενα (το όνομα δεν αρκεί, θέλουν και διεύθυνση) και μετά… φυσικά έγινα singled out, με απομόνωσαν δηλαδή για να μου ψάξουν όλα τα πράγματα, (ξεφύλλισμα και ανάγνωση των περιεχομένων παρακαλώ!) όπως γίνεται πάντα όταν πηγαίνω στην Αμερική. Για πρώτη φορά πάντως δε με έβαλαν γδυθώ τσίτσιδος και ο υπάλληλος ήταν ευγενέστατος, βρήκε κάτι βιβλία και μου έπιασε την κουβέντα (κλασικό «ψάρεμα» των υπαλλήλων ασφαλείας αλλά ευγενέστατος πραγματικά) και σε 20 λεπτάκια με άφησαν να φύγω.
Kαλά γιατί τόσο άσχημα με τις ΗΠΑ? Τι έχεις κάνει και σε ψάχνουν, γιατί φαντάζομαι μόνο με σκουρόχρωμους κάνουν έτσι

Προσγειώθηκα στο Φοίνιξ, την αδιάφορη πρωτεύουσα της Αριζόνα, όπου το μικρό αλλά λειτουργικό αεροδρόμιο έχει την πρωτοτυπία ότι στο χώρο παραλαβής αποσκευών μπαίνει όποιος περαστικός θέλει, αφού η έξοδος προς την πόλη είναι ορθάνοιχτη. Μπαίνει δηλαδή ένας περαστικός, παίρνει και καμιά βαλίτσα πριν φτάσουν οι επιβάτες και δεν τρέχει και τίποτε…
Νομίζω το έχουν ξανακούσει και για άλλα αεροδρόμια των ΗΠΑ ... αλλά το έχω δει και εγώ στο Sydney
Σε αρκετές σοβιετικές χώρες πάντως κάνουν το λογικό, σου ζητάνε το χαρτάκι και τσεκάρουν με την αποσκευή.


Ωραία πάντως ... περιμένω και NYC, από σένα ειδικά μ'ενδιαφέρει αρκετά!
 

taxidakia

Member
Μηνύματα
285
Likes
51
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Άνδεις ξανά
"Για πρώτη φορά πάντως δε με έβαλαν γδυθώ τσίτσιδος "

????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.687
Likes
50.580
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
:oops: Ευχαριστώ για τα καλά σχόλια.

  • eva_kas: Στην Ανταρκτική μένει κανείς σε παγοθραυστικό, είναι σε φάση κρουαζιέρα, αλλά κατεβαίνεις και με βάρκες, περπατάς, κάνεις diving, βλέπεις πανίδα, κάνεις καγιάκ κλπ. Η διαμονή είναι σε καμπίνες στο πλοίο, πάντως.
  • ipanag: Ναι, συνήθως στους ελέγχους σταματάνε Πακιστανούς και λοιπούς σκουρόχρωμους, συνήθως από μουσουλμανικές χώρες. Εγώ νομίζω πως ξέρω τι από το... παρελθόν μου με κατατάσσει στους υπόπτους, αλλά όπως καταλαβαίνεις δε θέλω να το συζητήσω δημόσια σε φόρουμ, πάντως δεν είναι τίποτε ποινικό. Στο κάτω-κάτω, δικιά τους είναι η χώρα και παίρνουν ό,τι μέτρα ασφαλείας θέλουν. Πιο πολύ με εκνευρίζει η πολυεθνική που δεν αφήνει το φίλο μου το Χ να πληρωθεί τις υπερωρίες του και να πάρει τις άδειες που ορίζει ο νόμος, παρά τα ίσως υπερβολικά μέτρα ασφαλείας σε μια χώρα που αν θες πας, αν δε θες δεν πας. Πήγα με πλήρη επίγνωση ότι έχουν το δικαίωμα να μου αρνηθούν την είσοδο, όπως άλλωστε σου ξεκαθαρίζουν κι όταν βγάζεις τη βίζα. Για τις σοβιετικές χώρες όπου σου ζητάνε το απόκομμα αποσκευής... πρόσθεσε και την Κούβα, μάλλον η αποσοβιετικοποίηση δεν ολοκληρώθηκε ακόμη! Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον, θα γράψω και για τη ΝΥ, πρώτη μου φορά ήταν εκεί...
  • taxidakia: Η πρώτη μου "γνωριμία" με τις καταπληκτικές υπαλλήλους της Υπηρεσίας Μετανάστευσης ήταν λίγες εβδομάδες μετά την 11η Σεπτέμβρη, οι αρχές στα αεροδρόμια διακατέχονταν από μια αντιτρομοκρατική υστερία και μου ζητήθηκε να βγάλω όλα μου τα ρούχα, μου έσπασαν και κάτι πιάτα από τη Σκύρο που πήγαινα στην κοπέλα μου, μου ζήτησαν να βγάζω φωτογραφίες με τη φωτογραφική μου μηχανή για να βεβαιωθούν πως δεν έχε μέσα βόμβα κλπ. Δεν είναι από τα πράγματα που μπορούν να χαλάσουν τη διάθεσή μου. Απλά όποτε μπαίνω στις ΗΠΑ προσέχω ώστε το connecting flight να έχει τουλάχιστον 4 ώρες διαφορά, ώστε να υπάρχει χρόνος για συνεντεύξεις, ψαξίματα κλπ διότι αυτά γίνονται στο αερδόμιο πρώτης άφιξης κι όχι στον τελικό προορισμό. Και στην έξοδο από Ιαπωνία προς Κίνα είχα ανάλογη εμπειρία, αλλά εκεί είχε πέσει πολύ γέλιο...ωραία ιδέα μου έδωσες, θα γράψω κι εκείνη την ιστοριούλα, πλάκα είχε με ιρανικά βιβλία, βορειοκορεάτες ταξιδιωτικούς πράκτορες και... ιντερνετικούς πορνοστάρ. Προσεχώς!
Δε με βλέπω να την τελειώνω την ιστορία... τουλάχιστον αν προλάβαινα να φτάσω στους Ινδιάνους με τους χορούς της βροχής... Θα δούμε, πρέπει να φτιάξω και βαλίτσες, να βάλω και καμιά ντουζίνα ρολά χαρτιού υγείας διότι πλέον μας τελείωσε και αυτό την Κούβα, μέχρι το Δεκέμβριο:
Video - Breaking News Videos from CNN.com
Ο -σοβαρός- κατά τ' άλλα κύριος Ζακαρία ξέχασε να αναφέρει το εμπάργκο... Εντάξει η οργάνωση στην Κούβα είναι για τα μπάζα, αλλά άμα αφήνανε και οι καλοί μας γείτονες κανένα καράβι να μπει στο λιμάνι της Αβάνας, καμιά αμερικάνικη εταιρεία να επενδύσει και τους πολίτες της να πάνε διακοπές και να καταναλώνουν τα απαγορευμένα κουβανικά προϊόντα (ρούμι, πούρα, ζάχαρη) μάλλον θα είχαμε κωλόχαρτα, έτσι δεν είναι;

Μιας που το κάναμε Ομόνοια το ποστ... να αναφέρω και τους πανέξυπνους Έλληνες που συνελήφθησαν στην Κούβα για διακίνηση ναρκωτικών:
Στις φυλακές της ΞšΞΏΟΞ²Ξ±Ο‚ δύο ΞˆΞ»Ξ»Ξ·Ξ½Ξ΅Ο‚ Ξ³ΞΉΞ± ναρκωτικά - ΕΑΞ?online ΕιδΞ?σΡις

Εύγε, την καλύτερη χώρα βρήκανε να διαλέξουνε για μεταβατικό σταθμό, πού νομίζανε ότι πάνε, στο Μεξικό; Δεν παίζουνε στην Κούβα με τέτοια... Όχι τίποτε άλλο, αλλά όταν θα τους βάλουνε να αφοδεύσουν και τα σακουλάκια θα είναι και ασκούπιστοι οι λεβέντες...

Σοβαρεύομαι κι επιστρέφω στην αφήγηση...
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.697
Likes
6.676
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
Οπως παντα πολυ ενδιαφερουσα η αφηγηση σου Χορχε ...
ειδικα αυτες οι πολιτειες της Αμερικης με ενδιαφερουν πολυ για μελλοντικο ταξιδι ....

Ευχαριστω για το τιπ σχετικα με το χαρτι στη Κουβα ....
Βρηκα τι δωρο θα παρω για τη πεθερα !!!!
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.687
Likes
50.580
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Στο Truxton (πάντα πάνω στην 66) βάλαμε βενζίνη σε ένα παππού που φαινόταν σα να έχει βγει από ταινίες γουέστερν, συνεχίσαμε με τα ερημικά τοπία μέχρι το Kingman, αλλά αντί να συνεχίσουμε βόρεια για Las Vegas από εκεί, αποφασίσαμε να πάμε λίγο πιο νότια για να δούμε το… καουμπόικο Oatman. Πριν φτάσουμε όμως εκεί, το πραγματικό αξιοθέατο ήταν η διαδρομή: ξαφνικά η άσφαλτος χαλάει και θυμίζει ελληνικούς επαρχιακούς δρόμους του ‘80, τα αραιά σπίτια χάνονται, βλέπεις μόνο τροχόσπιτα στη μέση του πουθενά με σκουριασμένα γραμματοκιβώτια από την εποχή του Νώε, κάκτοι κάνουν την εμφάνισή τους, ο δρόμος αποκτά υψόμετρο και προσφέρει πανέμορφες θέες πάνω από τα βράχια και πλέον δε βλέπουμε ούτε ένα αμάξι. Αυτή είναι η πραγματική 66, με την αίσθηση εγκατάλειψης και της απέραντης ερημιάς στο δρόμο να σε κυριεύει, απούσα από τον ταξιδιωτικό οδηγό μας αυτή η διαδρομή, μάλλον γι’ αυτό και είμαστε εντελώς μόνοι. Κι αν πάθουμε καμιά βλάβη στη μέση του πουθενά τι γίνεται; Σιγά μην πάθουμε βλάβη, λέω, ενώ η φράση της ανήσυχης μαμάς του Χ θα μας συνοδεύει για τις επόμενες δύο εβδομάδες: «δεν πιστεύω να σας πηγαίνει ο Γιώργος σε τίποτε ερημιές!». Όχι καλέ… Ειδικά στη Γιούτα μες στον πολιτισμό ήμασταν…


Το Oatman επίσης άξιζε το detour… Κτίρια βγαλμένα από το Λούκυ Λουκ, σαλούν με χιλιάδες μονοδόλαρα να κρέμονται από την οροφή, γαϊδουράκια που απέμειναν από την εποχή που τα χρησιμοποιούσαν στο γειτονικό χρυσορυχείο και πλέον μπουκάρουν και στα μαγαζιά (!), μέχρι και κιτς ψεύτικη μονομαχία με καουμπόηδες είχε, που ευτυχώς τη χάσαμε. Πλην της κατανοητής εμπορευματοποίησης, υπάρχει και η ακατανόητη αμερικάνικη εμμονή στο αυτοκίνητο. Η πόλη έχει όλο κι όλο ένα δρομάκο με αρκετά ιστορικά ξύλινα κτίρια, τα οποία όμως επισκιάζονται από τα τερατώδη τζιπ των ντόπιων κατοίκων/εργαζομένων/επισκεπτών. Είναι τόσο δύσκολο να απαγορεύσουν το παρκάρισμα μπροστά από το πανέμορφο σαλούν του 1882; Δεν είναι, όπως θα μας αποδείξει το καταπληκτικό Tombstone καμιά δεκαριά μέρες αργότερα…

Συνεχίσαμε για το Topock όπου το GPS (πού είσαι mio gps να με καμαρώσεις… έμαθα κι εγώ τι είναι το gps κι ας μην ξέρω να οδηγώ…) μας εγκατέλειψε διότι μπήκαμε στην Καλιφόρνια η οποία δεν περιλαμβανόταν στους χάρτες του… Μπήκαμε λοιπόν στην Καλιφόρνια, βγήκαμε, ξαναμπήκαμε, μετά νομίζαμε ότι βρήκαμε αλλά πάλι μέσα ήμασταν, μέχρι που μας υπέδειξε ένας καλός άνθρωπος το δρόμο για Νεβάδα.

Μπαίνοντας στη Νεβάδα μας μένει πολύς δρόμος μέχρι το Las Vegas, ατέλειωτη ευθεία όπου μάλιστα γίνονται και έργα, σα να μη μας έφτανα τα γελοιωδώς χαμηλά όρια ταχύτητας των ΗΠΑ. Πάντως η μονοτονία του τοπίου σπάει από τα καζίνο, τα οποία ξεκινούν με το που μπαίνει κανείς στη Νεβάδα, από τις ταμπέλες που σε προτρέπουν «να δοκιμάσεις και συ μια καραμπίνα, τώρα σε προσφορά!» (ε, να πάρουμε μία να έχουμε, μπορεί να μας χρειαστεί, π.χ για το Βύντρα) και από την εμφανή παρουσία των Ινδιάνων-καζιναρχών. Κάπου εκεί στο πουθενά είχα και τη φαεινή ιδέα να σταματήσουμε να φάμε σε εστιατόριο υπέρβαρων Ινδιάνων με «ινδιάνικο» μενού… τρελή αποτυχία, αναλαμβάνω πλήρως την ευθύνη.

Η άφιξη στο Βέγκας έγινε το απογευματάκι. Ο Χ έχει κλείσει δωμάτιο στο MGM, το οποίο σύμφωνα με τη Wikipedia είναι το δεύτερο μεγαλύτερο ξενοδοχείο στον κόσμο. Επειδή είναι Δευτέρα, το κόστος είναι πολύ λογικό, μόλις 128$ για το τρίκλινο (με τη σημερινή ισοτιμία βγαίνει 30ευρώ το άτομο), αν είχαμε πάει την προηγούμενη ήταν τριπλάσια, αλλά είπαμε: ο προγραμματισμός έγινε πολύ καιρό πριν (πράγμα που δε συνηθίζω να κάνω, πάντως) κι έτσι όλα αυτά είχαν προβλεφθεί, να ευλογήσουμε και τα γένια μας λιγάκι…

Μπαίνοντας στο πελώριο (και κεντρικότατο) MGM νιώθει κανείς ολίγον βλάχος, ομολογώ πως ρεσεψιόν με είκοσι άτομα δεν είχα ξαναδεί, ενώ τα λούσα, τα χρυσά (αλλά και αληθινά σε γυάλα!) λιοντάρια έχουν ως στόχο να θαμπώσουν τον επισκέπτη, πράγμα που με εμάς τουλάχιστον το κατάφεραν. Λόγω αντικειμένου σπουδών και πρότερης εργασιακής εμπειρίας, με ενδιέφερε πολύ ο τρόπος διοίκησης ενός τόσο μεγάλου ξενοδοχείου. Οι τύποι είναι απίστευτα αποτελεσματικοί, το ξενοδοχείο –όπως σωστά παρατήρησε ο Α- λειτουργεί σαν αεροδρόμιο, με εντελώς διαφορετικά sections, τα δωμάτια είναι πολυτελή, αλλά εν τέλει φαίνεται ότι ο στόχος του ξενοδοχείου είναι να σε κρατήσει μέσα: οι διάδρομοι είναι δαιδαλώδεις και περνούν μέσα από όλα τα καζίνο του ισογείου (δεν υπάρχει δηλαδή μια βασική αίθουσα καζίνο, το καζίνο είναι… όλοι οι ενδιάμεσοι χώροι ανάμεσα σε μαγαζιά, τουαλέτες, εστιατόρια, ρεσεψιόν κλπ) ώστε να «τσιμπήσεις» και να κάτσεις να παίξεις σε ένα τραπέζι ή ένα κουλοχέρη. Κι άμα κάτσεις, υποτίθεται πως δε σηκώνεσαι, διότι λίγο ο τζογαδόρικος εθισμός, λίγο οι σιλικονάτες που σερβίρουν δωρεάν ποτά σε όποιον παίζει (άμα είναι πιωμένοι πού να κερδίσουν οι άνθρωποι; ), λίγο η έλλειψη ρολογιών και φώτων… περνάει η μέρα κι ακόμη εκεί είσαι. Ενδιαφέρουσα προσέγγιση μάρκετινγκ χωρίς αμφιβολία, αλλά φοβάμαι (ή μάλλον ελπίζω) πως πιάνει μόνο σε λαούς με την αμερικάνικη νοοτροπία. Θέλω να πω, εμείς ως Ευρωπαίοι που κάτσαμε να παίξουμε, βάλαμε ένα στόχο: να διπλασιάσουμε ένα συγκεκριμένο ποσό το οποίο ποντάραμε, κι αν το χάναμε θα φεύγαμε, χωρίς να κάνουμε χρήση των ΑΤΜ που τόσο βολικά βρίσκονται δίπλα στους κουλοχέρηδες. Ο Αμερικανός όμως έχει άλλη νοοτροπία: τη νοοτροπία του winner takes it all, double or nothing, do or die και λοιπά εμπριμέ. Έτσι κερδισμένο βγαίνει το καζίνο, το οποίο μαθηματικά θα σε κερδίσει αν κάτσεις πολύ ώρα να παίξεις. Αντίθετα, αν παίξεις λίγο και με σύστημα (π.χ το κόκκινο-μαύρο στη ρουλέτα) έχεις πολλές πιθανότητες να κερδίσεις, υπό την προϋπόθεση ότι θα βάλεις μόνος σου ένα όριο-φραγμό και θα σηκωθείς να φύγεις όταν το φτάσεις. Απόδειξη ότι το βράδυ και το επόμενο πρωί που παίξαμε κερδίσαμε και οι τρεις και τα συνολικά μας καθαρά κέρδη μάς πλήρωσαν το ξενοδοχείο, το ίντερνετ, τα πρωινά και τα φιλοδωρήματα που δώσαμε στο Βέγκας… Τσάμπα μας βγήκε το Βέγκας!

Τέλος πάντων, πριν παίξουμε πήγαμε να κάνουμε μια βολτίτσα στις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου: τερατώδες αλλά άνετο, κιτσάτο αλλά με λούσα, λειτουργικό αλλά παγιδευτικό και πάνω απ’ όλα efficient, πραγματικά αξιοθαύμαστο το πώς καταφέρνουν να τα φέρνουν βόλτα με 5.000 δωμάτια και χιλιάδες άτομα να κυκλοφορούν σε όλα τα τμήματα όλο το εικοσιτετράωρο. Εντυπωσιακό το πόσο καθαρό είναι το όλο συγκρότημα με δεδομένο πως έχει μοκέτες αι κυκλοφορούν τόσοι μεθυσμένοι, άλλωστε το Βέγκας για τους Αμερικανούς είναι μια sin city.

Οι άλλοι έκατσαν στην πισίνα, εγώ έκατσα λίγο να χρησιμοποιήσω το ίντερνετ, κι όταν μαζευτήκαμε πήγαμε να φάμε. Τα εστιατόρια του ξενοδοχείου ήταν πολύ ακριβά, στο μπουφέ είχαμε δικαίωμα πρόσβασης…την επόμενη παρότι είχαμε τη διάθεση να πληρώσουμε, οπότε βγήκαμε έξω. Καταλήξαμε στο hooters, όπου το φαγητό ήταν ΟΚ και το θέαμα… πιο ΟΚ! Για να έρθουμε στα ίσα μας πήγαμε βολτίτσα… Τι βολτίτσα δηλαδή, βολτάρα, το ξεφτιλίσαμε το θέμα, δεν ξέρω πόσες ώρες περπατούσαμε, πήγαμε να δούμε όλα αυτά τα διάσημα ξενοδοχεία για τα οποία τα έχουν γράψει κι άλλοι, δεν έχω να προσθέσω τίποτε. Συμφωνώ πως είναι κιτς (κάποια περισσότερο από άλλα) αλλά το θέαμα είναι πολύ ενδιαφέρον από αισθητικής, αρχιτεκτονικής κι επιχειρηματικής σκοπιάς. Η άποψη πως το Λας Βέγκας είναι χάσιμο χρόνου με βρίσκει αντίθετο: δεν ήταν το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του ταξιδιού, αλλά είναι κι αυτό ένα αξιοθέατο που προσφέρει γέλιο, food for thought και μπόλικο ψυχογράφημα αυτού του παζλ που λέγεται αμερικάνικη κοινωνία. Άσε που το να κερδίσεις στο blackjack και τη ρουλέτα παραείναι εύκολο, αρκεί να ξέρεςι να σταματάς, να μην πίνεις και να κάνεις focus στο τραπέζι κι όχι στο ντεκολτέ της κυρίας που σερβίρει.

Θέλαμε να πάμε και σε κανένα στριπτιτζάδικο, αλλά τα πόδια μας δε μας κρατούσαν πια, ειδικά τους δύο ήρωες που τράβηξαν και το κουπί της οδήγησης., πάνω από 500 χιλιόμετρα και σήμερα έκαναν οι άνθρωποι όσο εγώ καθόμουν και θαύμαζα τα τοπία ή ξεκοκάλιζα το "Why did the Soviet Union Collapse?" στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου. Μήπως έπρεπε να φτιάξει κανένα σοσιαλιστικό Βέγκας ο Γκορμπατσόφ; Λιγότερο ξεφτίλα από τις διαφημίσεις της Pizza Hut που γύρισε θα ήταν και θα άφηνε και κανένα ψιλό στους νταβάριτς. Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο όπου κερδίσαμε τα πρώτα ψιλά (τα υπόλοιπα το επόμενο πρωί) και πέσαμε για ύπνο στα τρίπατα στρώματα (η πολλή χλίδα κάνει κακό λέω εγώ, αλλά ποιος με ακούει…) του MGM.
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.799
Likes
18.621
Δυο παρατηρήσεις σχετικά με το τζόγο Γιώργο:

1. Ποια αμερικάνικη νοοτροπία? Ο πίνων μεθά και ο παίζων χάνει. Έχεις πάει καθημερινή πρωϊ στο πάρκινγ του Mont Parnes να δεις τι γίνεται από αυτοκίνητα? Δεν υπάρχει εθνικότητα στο τζόγο...όλοι χαμένοι & καμμένοι....

2. Το ότι κερδίσατε όπως λες είναι καθαρά θέμα τύχης....καταλαβαίνεις και εσύ ότι μαθηματικά το καζίνο δε κερδίζεται και ότι έτυχε να κερδιζετε αρχικά ώστε να σταματήσετε κερδισμένοι....οι νόμοι των πιθανοτήτων είναι αμείλικτοι φίλε μου και τα καζίνο οι καλύτεροι φίλοι τους...


Τέλος, πολύ θα με ενδιέφερε μία σύγκριση Ντουμπάι - Λας Βέγκας, γιατί έχω βαρεθεί να διαβάζω απαξιωτικά σχόλια για το Ντουμπάι γιατί λέει "είναι εντελώς τεχνητό", λες και το Βέγκας ή η Νέα Υόρκη είναι φυσικά φαινόμενα....

Υ.Γ. Ξέρω ότι εσύ δεν έχεις πάει Ντουμπάι, αν κάποιος άλλος έχει άποψη, ας μας την χαρίσει....πολύ με ενδιαφέρει η συγκεκριμένη σύγκριση.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.222
Μηνύματα
884.094
Μέλη
38.912
Νεότερο μέλος
Aza

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom