ΗΠΑ Alaska - Road trip 2016

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.567
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός


Την επομένη το πρωί είχαμε αναχώρηση νωρίς, όπως πάντα, με προορισμό την πρωτεύουσα του Yukon το Whitehorse μια μικρή πόλη 25 περίπου χιλιάδων κατοίκων. Η απόσταση από το Haines ήταν κοντά στα 400 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα περισσότερα τα είχαμε περάσει δυο μέρες πριν πηγαίνοντας εκεί. Πήγαμε λοιπόν βόρεια και στο Haines Junction, αφού είχαμε περάσει πάλι τα σύνορα για να μπούμε στον Καναδά, στρίψαμε ανατολικά στον Alaska Hwy και νωρίς το απόγευμα βρισκόμασταν στο ξενοδοχείο μας, στο κέντρο της πόλης.





Προσέξτε τις κάμερες στα κράνη και των δύο στη μοτοσυκλέτα:


Επειδή είχαμε όρεξη και για άλλα χιλιόμετρα ξεκινήσαμε με νότια κατεύθυνση. Μας είχε κάτσει να πάμε στο Skagway που βρίσκεται στις ΗΠΑ και απέχει από το Whitehorse 170 χιλιόμετρα. Πιστεύαμε ότι θα είναι πολύ όμορφο. Ο δρόμος ήταν καλός και θα το κάναμε αν δεν έπρεπε να ξαναπεράσομε τα αμερικάνικα σύνορα και στην επιστροφή τα καναδέζικα. Αν δεν πήγαμε στο Skagway πήγαμε στο υπέροχο Carcross με το αυθεντικό αμερικάνικο ή καναδέζικο στυλ. Δε χορταίναμε να κάνομε βόλτα και να φωτογραφίζομε τα παλιά σπίτια. Η αποθέωση ήταν ένας τύπος σε ένα παλιό λεωφορείο που είχε μια επιγραφή λέγοντας ότι είναι μουσείο μοτοσυκλετών. Όντως υπήρχαν δυο παλιές απ' έξω.











Τελικά το Carcross μπορεί να άξιζε πιο πολύ από το Skagway που δεν είδαμε. Προχωρήσαμε όμως και απολαύσαμε τη υπέροχη λίμνη Nares με το μικρό νησί Bove. Τα νερά ήταν ήσυχα και βγάλαμε ορισμένες καλές φωτογραφίες που καθρεπτίζονταν τα βουνά.




Επιστρέφοντας στο Whitehorse περάσαμε από διαφορετική διαδρομή και συγκεκριμένα από τη λίμνη Marsh και τη γέφυρα του ποταμού Tagish. Και εδώ στο ποτάμι και στη λίμνη έβλεπες ξύλινες προβλήτες με βάρκες, που σήμαινε πως ένα χωριό ήταν κρυμμένο στο δάσος.





Κατά τις δέκα το βράδυ γυρίσαμε κουρασμένοι στα δωμάτιά μας για φαγητό και ύπνο. Η απογευματινή βόλτα μας ήταν περί τα 200 χιλιόμετρα. Το δωμάτιο ήταν άνετο και καθαρό. Κόστος 70 ευρώ, νορμάλ τιμή. Γενικά ο Καναδάς είναι πιο ήπιος στις τιμές, εφόσον έχεις έρθει από Αλάσκα.



Την επόμενη μέρα ξεκινήσαμε την επιστροφή στην Αλάσκα. Θα πηγαίναμε στην άλλη σπουδαία πόλη, το Fairbanks, αλλά επειδή ήταν μακριά θα μέναμε το βράδυ σε ενδιάμεσο σταθμό, το γνωστό μας Beaver Creek κοντά στα σύνορα. Απόσταση 450 χιλιόμετρα στον Alaska Hwy. Αυτός τώρα ο περίφημος δρόμος, που φτιάχτηκε την εποχή του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου, έχει διάφορα χαρακτηριστικά. Ας πούμε, τα χιλιομετρικά σημεία (milepost) δεν είναι σαφώς καθορισμένα γιατί ο δρόμος όλα αυτά τα χρόνια έχει υποστεί αλλαγές και ως προς τη διαμόρφωση αλλά κύρια στο σχεδιασμό του στο ανάγλυφο της περιοχής. Για παράδειγμα κόπηκε ένα κομμάτι στα βουνά και κατασκευάστηκε ένα άλλο πιο ομαλό με γέφυρες. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ενώ εσύ βρίσκεσαι στο μίλι 1400 πχ, (αν είσαι στις ΗΠΑ, γιατί αν είσαι στον Καναδά η απόσταση θα μπορούσε, δεν είναι σίγουρο, να είναι σε χιλιόμετρα) να δεις ένα ξενοδοχείο να ονομάζεται «Historic mile 1202». Και για την ιστορία το μίλι μηδέν (Historic mile 0) βρίσκεται στον Καναδά στο Dawson Creek και τελειώνει στο Historic mile 1420 που βρίσκεται 150 χιλιόμετρα πριν το Fairbanks στο γνωστό Delta Junction.

Ένα άλλο ωραίο είναι ότι σε κάποια σημεία μπορείς να φύγεις από τον κεντρικό δρόμο και να ακολουθήσεις τον παλιό Alaska Hwy, ο οποίος είναι στενότερος αλλά σε πηγαίνει από πιο ωραία τοπία. Το κάναμε λίγες φορές. Επίσης γενικά οι δρόμοι της περιοχής εκεί βόρεια στην Αλάσκα και στον Καναδά το καλοκαίρι επιδιορθώνονται και έχουμε συχνές καθυστερήσεις.

Είχαμε μείνει στο πρωινό που θα φεύγαμε από το Whitehorse. Όμως την πόλη δεν την είχαμε δει και οφείλαμε την επίσκεψή μας στα ενδιαφέροντα που δεν ήταν και ιδιαιτέρως πολλά. Κάναμε τη βόλτα με τα πόδια και σταθήκαμε κυρίως να φωτογραφίσουμε ορισμένα κτήρια και το ιστορικό ποταμόπλοιο Klondike που ήταν αραγμένο στον ποταμό Γιούκον που περνά από εκεί. Ένα τραμ που διαφημιζόταν δεν το είδαμε.










Μετά φύγαμε έξω από την πόλη για να επισκεφτούμε το Miles Canyon, όπου περπατήσαμε και λίγο. Από εκεί πήγαμε στην περιοχή των Κρυμμένων Λιμνών (Hidden Lakes). Ήταν υπέροχα. Αρκετές μικρές λίμνες κοντά η μια στην άλλη και διάφορα μονοπάτια να κάνεις βόλτα. Έπρεπε όμως να πλησιάσεις κάθε λίμνη για να τη θαυμάσεις, αφού οι περισσότερες κρυβόταν από τη βλάστηση.







Κάναμε τον κόπο να επισκεφτούμε και τις θερμές πηγές Takhini, αλλά ήταν επισκέψιμες μόνο σε εκείνους που θα έκαναν μπάνιο. Έτσι αναχωρήσαμε για τον προορισμό μας.



Είπαμε ότι πηγαίναμε για διανυκτέρευση στα σύνορα κοντά. Σε όλες αυτές τις διαδρομές που είχε το ταξίδι, κάναμε και πολλές παρακάμψεις εκτός προγράμματος. Αν βλέπαμε μια πινακίδα και μας γυάλιζε ακολουθούσαμε και βλέπαμε ό,τι ήταν εκεί. Για παράδειγμα ετούτη τη μέρα είδαμε την πινακίδα για τους Otter Falls, που έπρεπε να κάνουμε και 30 χιλιόμετρα χωματόδρομο. Είπαμε να τα κάνομε και τελικά άξιζε μόνο η διαδρομή αλλά όχι και ο καταρράκτης.



Και η τελευταία είκόνα αυτού του ταξιδιού από τον Καναδά:


 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.567
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Η επόμενη μέρα είχε μια κρουαζιέρα 5 περίπου ωρών στο χωριό Whittier. Την είχαμε κλείσει μήνες πριν για σιγουριά. Νομίζω έτσι πρέπει να γίνεται διότι σε μια άλλη περίπτωση αργότερα δεν είχα κλείσει και δεν βρήκα να κάνω την εκδρομή ακριβώς που ήθελα. Ευτυχώς δεν μας βγήκε σε κακό. Το χωριό Whittier απέχει 100 χιλιόμετρα από το Anchorage αλλά οι δρόμοι είναι καλοί και πας γρήγορα. Άλλωστε εμείς ξυπνούσαμε τόσο νωρίς που προλαβαίναμε να κάνομε άπειρα πράγματα. Ξεκινώντας νωρίς λοιπόν είχαμε την ευκαιρία να πάμε όλη τη διαδρομή και πιο πέρα σε ένα χωριό με το όνομα Hope που είδαμε στο χάρτη και κάπου έλεγε ότι είναι ψαροχώρι. Φτάσαμε μέχρι το τέλος του δρόμου και χωριό δεν είδαμε. Ήταν κρυμμένο μέσα στο δάσος. Στην περιοχή που ήταν τα σπίτια έβλεπες δρομάκια να εισχωρούν στη βλάστηση και ξεχώριζες και κάποιο σπίτι. Σιγά-σιγά καταλάβαμε ότι ξεχώριζες τα χωριά από τα κουτιά ταχυδρομείου στην άκρη του κεντρικού δρόμου.

upload_2016-9-14_16-25-7.jpeg


upload_2016-9-14_16-26-31.jpeg


upload_2016-9-14_16-28-8.jpeg


upload_2016-9-14_16-29-21.jpeg


Υπήρξε μικρός κίνδυνος να φτάσουμε καθυστερημένοι για τη βόλτα με το πλοίο γιατί για το Whittier έχει ένα δρόμο που περνά από ένα τούνελ (Anton Anderson Memorial Tunnel) με μήκος τέσσερα χιλιόμετρα και μια λωρίδα κυκλοφορίας όλη κι όλη. Από εκεί περνούν και τα τρένα. Τα αυτοκίνητα που πάνε στο χωριό περνάνε τις ολόκληρες ώρες και αυτά που επιστρέφουν τις μισές, αν δε σε πετύχει τρένο.

upload_2016-9-14_16-30-45.jpeg


upload_2016-9-14_16-31-52.jpeg


Η κρουαζιέρα θα ήταν καταπληκτική αν δεν είχε αρκετή συννεφιά και ομίχλη τις πρώτες δύο περίπου ώρες. Θα βλέπαμε 26 παγετώνες και είδαμε μια δεκαριά. Πάντως ήταν πολύ όμορφα και για Αλάσκα τα άξιζε τα 140 ευρώ της. Που να είχε και καλό καιρό!

upload_2016-9-14_16-33-23.jpeg


Τρεις Παγετώνες και μετά τρεις φώκιες.
upload_2016-9-14_16-34-36.jpeg


upload_2016-9-14_16-35-45.jpeg


upload_2016-9-14_16-37-13.jpeg


upload_2016-9-14_16-38-52.jpeg


upload_2016-9-14_16-40-19.jpeg


upload_2016-9-14_16-41-58.jpeg


Είδαμε μια φάλαινα μόνο και από μακριά.
upload_2016-9-14_16-44-7.jpeg


upload_2016-9-14_16-45-33.jpeg


Στην περιοχή αυτή πας κυρίως για τη φύση και ειδικά τους παγετώνες. Και όντως, τους παγετώνες τους απολαύσαμε. Δεν θέλω να κάνω συγκρίσεις με άλλες περιοχές γιατί είναι νωπές οι αναμνήσεις μου από τούτο το ταξίδι και η κρίση δεν θα είναι πλήρως αντικειμενική. Όμως αν θες να δεις και να πλησιάσεις παγετώνες η Αλάσκα είναι ιδανικό μέρος. Το πληρώνεις λίγο ακριβά, αλλά εμείς το είχαμε πάρει απόφαση και όπου χρειαζόταν τα ακουμπούσαμε κανονικά. Υπήρχαν παγετώνες που σε χρέωναν για να τους πλησιάσεις (δεν εννοώ να πάρεις οδηγό, αυτό κι αν χρεωνόταν ακριβά!) και άλλοι που με λίγο περπάτημα απολάμβανες το μεγαλείο τους. Όπου είχαμε χρόνο πηγαίναμε, αλλά γενικά δεν περπατήσαμε και τόσο σε αυτό το ταξίδι. Δεν κάνομε ταξίδια που το ενδιαφέρον τους να στηρίζεται στο περπάτημα σε μονοπάτια. Όχι λόγω ηλικίας αλλά γιατί αξιοποιούμε διαφορετικά το χρόνο μας. Εντάξει, αν χρειαστεί και μια δυο ώρες περπάτημα το κάνομε.

Φωτογραφίες από το Anchorage. Η πρώτη είναι ένα μνημείο της ειρήνης, όχι του πολέμου. Ο στρατιώτης είναι η φιγούρα σύμβολο ειρήνης! Σε όλους τους λαούς (σχεδόν).
upload_2016-9-14_16-47-12.jpeg


upload_2016-9-14_16-49-45.jpeg



Η τρίτη μέρα στην Αλάσκα είχε πολλά χιλιόμετρα για να δούμε γραφικά χωριά στη χερσόνησο Kenai. Το πιο όμορφο και τουριστικό θεωρείται το Seward, που φυσικά είναι παραλιακό. Από εκεί ξεκινούν ημερήσιες κρουαζιέρες για παγετώνες και ζώα της θάλασσας, αλλά δεν πήγαμε αφού είχαμε στο πρόγραμμά κι άλλες. Εντύπωση μας έκανε εκεί το camping για τροχόσπιτα. Το μέγεθος δηλαδή των τροχόσπιτων. Τα περισσότερα που κυκλοφορούν στην Αλάσκα είναι δωδεκάμετρα και πίσω κουβαλούν και ένα τζιπ οι άνθρωποι για τις μετακινήσεις τους. Τα τροχόσπιτα αυτά όταν έχουν παρκάρει έχουν τη δυνατότητα να εκτείνονται δεξιά και αριστερά για 50-60 πόντους επί πλέον και γίνονται κανονικές γκαρσονιέρες 30 ή 35 τετραγωνικών μέτρων!

upload_2016-9-14_16-52-23.jpeg


upload_2016-9-14_16-54-6.jpeg


upload_2016-9-14_16-55-31.jpeg


upload_2016-9-14_16-56-48.jpeg


Μετά προχωρήσαμε και στις μικρές πόλεις: Sterling, Soldotna και Kenai City, που δεν ήταν ιδιαίτερα ελκυστικές.

upload_2016-9-14_16-58-1.jpeg


upload_2016-9-14_16-59-16.jpeg


Η διαδρομή άξιζε όμως και κυρίως η λίμνη Skilac στην οποία κάναμε λίγο βόλτα.

upload_2016-9-14_17-0-40.jpeg


upload_2016-9-14_17-1-46.jpeg


Το ενδιαφέρον ήταν ότι σε κάθε στροφή μπορούσε να τύχει αν δούμε και κάποιο κοντινό ή μακρινό παγετώνα να ξεπετάγεται από τα βουνά. Χιόνια δεν υπήρχαν και πολύ χαμηλά. Πιστεύω ότι σε υψόμετρο κάτω από 1500 μέτρα δεν είχε, εκτός και αν ήταν χωμένο σε κάποια χαράδρα. Όμως οι παγετώνες έφταναν μέχρι τη θάλασσα, και αυτό ήταν το καταπληκτικό: να βλέπεις τα βουνά καταπράσινα ή με γυμνά βράχια και ξαφνικά να πετάγεται ο παγετώνας ανάμεσα σε δυο πλαγιές.

upload_2016-9-14_17-3-15.jpeg


upload_2016-9-14_17-4-42.jpeg


Η επόμενη μέρα είχε αναχώρηση για τα νησιά της Χαβάης λίγο μετά το μεσημέρι. Το πρωί επισκεφτήκαμε το μουσείο (25$ είσοδος, μετριότητα) και κάναμε βόλτα σε κάποια πάρκα στο Anchorage.

upload_2016-9-14_17-11-44.jpeg


Από το αεροπλάνο το θέαμα των βουνών με τους παγετώνες ήταν εξαίσιο.

upload_2016-9-14_17-7-33.jpeg


upload_2016-9-14_17-8-53.jpeg


Θα συνεχίσουμε με το ταξίδι στην Αλάσκα, αφού έχουμε επιστρέψει από Χαβάη.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.567
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Εδώ έχομε κάνει ένα διάλειμμα έξι ημερών για την επίσκεψη στη Χαβάη και επανερχόμαστε στο αεροδρόμιο του Anchorage νωρίς ένα πρωί επιστρέφοντας. Και βέβαια θα απαντήσω στην εύλογη ερώτηση: γιατί σπάσαμε την Αλάσκα στα δύο; Ο βασικότερος λόγος είναι οικονομικός, αλλά και ένας άλλος είναι το μικρότερο ρίσκο για κάποια αεροπορική ή άλλη καθυστέρηση. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν όλα με επιστροφή και γι αυτό έβγαιναν φτηνότερα από το να πας Αθήνα-Αλάσκα-Χαβάη-Αθήνα. Πιστεύω το είχα ψάξει αρκετά καλά και δεν βρήκα κάτι καλύτερο. Και μιλάμε για διαφορά από 500 ευρώ και πάνω.

Το θέμα του ρίσκου εξαρτάται από την ιδιοσυγκρασία και τις εμπειρίες του καθενός. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ήθελα να έχομε τρεις ανεξάρτητες και διαδοχικές πτήσεις χωρίς μεγάλο σταθμό. Και όταν λέω ανεξάρτητες εννοώ ότι τα εισιτήρια δε βγήκαν με τη μία με συνεργαζόμενες εταιρίες. Αυτό νομίζω σημαίνει ότι αν χάσεις μια πτήση δε στην καλύπτει κανείς.

Έτσι φτάνομε ξημερώματα (επιστρέφοντας από Χαβάη) στο Ted Stevens Anchorage αεροδρόμιο και πάμε στον γκισέ της Dollar-Thrifty για να πάρομε ένα Jeep Compass που είχαμε κλείσει μήνες πριν για να προλάβομε την περίοδο υψηλού τουρισμού στην περιοχή. Ήδη στο ίδιο ταξίδι είχαμε παραλάβει άλλα τρία αυτοκίνητα από την ίδια εταιρία (ένα στο Anchorage και από ένα στα δυο νησιά της Χαβάης που είχαμε επισκεφτεί). Δεν είχε υπάρξει κανένα πρόβλημα. Μόνο ας έχετε υπόψη σας ότι η συγκεκριμένη εταιρία εμφανίζει μικρό κόστος ενοικίασης, αλλά δεν συμπεριλαμβάνεται μέσα η ασφαλιστική κάλυψη και το κόστος μπορεί να υπερδιπλασιαστεί αν πάρεις όλες τις καλύψεις, που εμείς πάντα παίρνουμε.

Έρχεται η σειρά μας στον γκισέ και η κοπέλα που θα μας εξυπηρετούσε μου φάνηκε ξινή, πες το προαίσθημα. Της λέω το όνομα στο οποίο είχαμε κλείσει το αυτοκίνητο και δεν το εύρισκε. Υποχρεώθηκα να της δώσω τον αριθμό κράτησης. Μου έκανε εντύπωση, που δε μας βρήκε με το όνομα μόνο, αλλά η ενοικίαση προχωρούσε κανονικά. Σχεδόν είχαμε τελειώσει και τη ρωτώ αν θα μου δώσει κάποιο πρόσθετο έγγραφο αφού θα περνούσαμε τα σύνορα του Καναδά για να πάμε στο άλλο κομμάτι της Αλάσκας. Μόλις το ακούει ορθώνεται και μου λέει ότι δεν επιτρέπεται να φύγομε από την πολιτεία της Αλάσκας. Της εξηγώ ότι έχω μιλήσει με το γραφείο, εδώ στο αεροδρόμιο πριν την κράτησή μας και μου είπαν ότι περνάμε τα σύνορα χωρίς κανένα πρόβλημα. Παρά τις διαμαρτυρίες μου δεν άλλαζε γνώμη. Της ζητώ τον προϊστάμενο του γραφείου και μου είπε ότι είναι η ίδια. Δεν είχε νόημα να συνεχίσω τη διαμαρτυρία. Μου έφυγε ο τσαμπουκάς, όσος είχα, που δεν ήταν και πολύς. Μου έφυγε τέλος πάντων η χαλαρότης.

Το σκεφτόμαστε στα γρήγορα και αποφασίζομε να αλλάξομε το πρόγραμμά μας και να μην πάμε προς τον Καναδά. Ας χάσομε κάποια κλεισμένη κρουαζιέρα και ίσως τα ξενοδοχεία. Ρωτάμε και τα διπλανά γραφεία και αυτοκίνητο δεν υπήρχε ούτε για δείγμα. Της λέμε λοιπόν της κυρίας ότι ΟΚ, αλλάζομε το πρόγραμμά μας και δε θα περάσομε από Καναδά. Αμ δε! Δε σας το δίνω λέει το αμάξι γιατί «you intend to violate the contract» (σκοπεύετε να παραβιάσετε τη συμφωνία). Σκίζει και τα χαρτιά όλα και μας λέει ότι λυπάται. Της λέω ότι ήρθαμε από την Ελλάδα στην Αλάσκα και μας αφήνει 13 μέρες χωρίς αυτοκίνητο. Ήταν πολύ λυπημένη, όπως μας έλεγε. Είμαι σίγουρος ότι μέσα της την είχε καταβρεί. Θα μοσχονοίκιαζε το τζιπ τελευταία στιγμή.

Τόσο άσχημα είχα να νιώσω χρόνια. Φεύγοντας από τα γραφεία ενοικίασης και οι τρεις μας και χωρίς να ξέρομε τι μπορούμε να κάνομε ήμασταν απογοητευμένοι. Ξέρετε απογοήτευση με πανικό ταυτόχρονα, το χειρότερο συναίσθημα. Κινήσαμε βόλτες στο σχεδόν έρημο λόγω της ώρας αεροδρόμιο να βρούμε γραφείο πληροφοριών. Κλειστό. Πάω και λέω την πικρή μας ιστορία σε μια υπάλληλο της Alaska Airlines που ήταν μπροστά σε ένα κομπιούτερ και ασχολιόταν με απολεσθείσες αποσκευές. Ευτυχώς δεν είχε δουλειά και με άκουσε (καλά να είναι η γυναίκα!) με κατανόηση. Εγώ της πρότεινα να δει στο internet μήπως μας βρει κάποιο γραφείο στην πόλη με διαθέσιμο οποιοδήποτε όχημα. Το ψάχνει και μάλιστα πήρε από μόνη της τηλέφωνο και στο πρώτο που πήρε βρήκε ένα μεγάλο αλλά ακριβό chevrolet. Μου δίνει τη διεύθυνση και ήταν προς την πόλη, αλλά κοντά. Σε δέκα λεπτά ήμασταν εκεί με το ταξί και πήραμε το αυτοκίνητο. Ήταν λίγο ακριβό όπως είπα αλλά εκείνη την ώρα δε σκεφτόμασταν τα λεφτά. Για 13 μέρες δώσαμε 2.520 δολάρια. Το άλλο, το τζιπ, θα κόστιζε 2.000$. Ασφαλώς η χαρά μας ήταν πλέον τόσο μεγάλη που τα λεφτά και άλλα τόσα να ήταν δε θα μας ένοιαζε.

Και το ωραίο ήταν ότι λέω στην κοπέλα, αφού είχαμε πληρώσει (για λόγους ασφαλείας): θα θέλαμε να πάμε στο Haines (μια μικρή πόλη στη λωρίδα της Αλάσκας, που λέγαμε, δίπλα στον Καναδά), μπορούμε να διασχίσομε τα σύνορα του Καναδά για να φτάσομε εκεί; Βεβαίως μας λέει, κανένα πρόβλημα. Τη ρωτώ αν χρειάζεται κάποιο πρόσθετο χαρτί για τη διάβαση των συνόρων. Κανένα μου λέει, καλό ταξίδι. Και το ακόμα πιο ωραίο: η εταιρία ενοικίασης ήταν και αυτή της Dollar-Thrifty!

Έτσι με μια μικρή καθυστέρηση πήραμε τη λιμουζίνα μας και φύγαμε για την απέραντη Αλάσκα. Το ταξίδι μας πραγματοποιήθηκε όπως ακριβώς είχε σχεδιαστεί.

Το αμάξι μας.
upload_2016-9-15_22-0-43.jpeg


Δεν παρέλειψα φεύγοντας από το Anchorage να περάσω για να ευχαριστήσω την κοπέλα της Alaska Airlines που μας βρήκε το αυτοκίνητο. Δεν ήταν εκεί, αλλά άφησα σημείωμα σε μια συνάδελφό της για να της το παραδώσει. Ένα ευχαριστώ προς ένα άνθρωπο που βοήθησε χωρίς να έχει δικό του όφελος. Ακόμα και η συνάδελφός της που κράτησε το σημείωμα χάρηκε τόσο πολύ! Και για τις ευχαριστίες μας και γιατί είχαμε κάνει ένα ωραίο ταξίδι.


Και τώρα η ΑΛΑΣΚΑ ήταν για μας!


Πρώτη διαμονή ήταν σύμφωνα με το πρόγραμμά μας η πόλη Valdez. Είναι μια μικρή παραλιακή πόλη με 4, 5 χιλιάδες κατοίκους, που βρίσκεται στον κόλπο Prince William Sound. Εκεί καταλήγει ο περίφημος αγωγός Trans-Alaska Pipeline που έρχεται από τον Αρκτικό Ωκεανό μεταφέροντας πετρέλαιο. Επιλέξαμε αυτό το μέρος γιατί έχει ωραία διαδρομή για να φτάσεις και ενδιαφέρουσες κρουαζιέρες για να δούμε παγετώνες που φτάνουν στη θάλασσα και φάλαινες. Η απόστασή της από το Anchorage κοντά στα 500 χιλιόμετρα. Αν το κάνεις χωρίς στάσεις είναι λιγότερο από 6 ώρες.

upload_2016-9-15_22-2-10.jpeg


Τα δύο μεγάλα αυτοκίνητα που βλέπετε στην επόμενη φωτογραφία είναι τροχόσπιτα και το πρώτο τραβά και ένα αυτοκίνητο μαζί.
upload_2016-9-15_22-4-22.jpeg


upload_2016-9-15_22-6-3.jpeg


Από το Anchorage πήραμε τον Glenn Highway και η μέρα ήταν ηλιόλουστη. Όπου βλέπαμε παράκαμψη για κάποια λίμνη την ακολουθούσαμε για να τη δούμε και να τραβήξουμε φωτογραφίες. Σταματάγαμε και σε γέφυρες να δούμε τα ποτάμια γεμάτα νερό ή να φωτογραφήσουμε τα βουνά με τους παγετώνες. Και γενικά κάναμε όλα εκείνα που όταν είσαι με πρακτορείο δεν τα κάνεις ή τα κάνεις με φειδώ γιατί ο χρόνος τρέχει και πρέπει «να προλάβουμε το φαγητό στο ξενοδοχείο γιατί θα κλείσει το εστιατόριο». Ο τόπος καταπράσινος. Μόνο στα βουνά από κάποιο ύψος και πάνω (ας πούμε 1500 μέτρα) σταματούσε η βλάστηση και από χιόνια μόνο αρκετά ψηλά, ίσως στα δύο χιλιόμετρα και πάνω. Καμιά φορά νομίζομε ότι στην Αλάσκα έχει χιόνια παντού και το καλοκαίρι ακόμα. Δεν είναι έτσι.

upload_2016-9-15_22-7-26.jpeg


Ο δρόμος βέβαια ήταν άνετος και χωρίς ιδιαίτερη κίνηση. Κυρίως έβλεπες αυτά τα τεράστια τροχόσπιτα, λίγες νταλίκες και πιο λίγες μοτοσυκλέτες.

Σε κάποιο σημείο κάναμε μια παράκαμψη για να επισκεφτούμε τον παγετώνα Matanuska. Πληρώνεις και $25 το άτομο για να περάσεις από το δρόμο του ιδιώτη που τον εκμεταλλεύεται κατ' αυτόν τον τρόπο, όμως αξίζει. Φτάνεις στην άκρη του παγετώνα όπου παρκάρεις και με δέκα λεπτά περπάτημα είσαι πάνω στον παγετώνα. Φωτογραφίες και τα λοιπά.

Έχω μια ερώτηση: Είμαστε πολλοί που μας εκστασιάζουν οι παγετώνες, όσο κανένα άλλο φαινόμενο της φύσης;

Το ποτάμι-παγετώνας:
upload_2016-9-15_22-9-5.jpeg


Εδώ τελειώνει ο παγετώνας:
upload_2016-9-15_22-10-26.jpeg


Και για να γνωριστούμε:
upload_2016-9-15_22-12-2.jpeg


Να πω τώρα και μια αλήθεια: οι παγετώνες από μακριά έχουν περισσότερο ενδιαφέρον και ομορφιά. Όσο τους πλησιάζεις χάνεται η οπτική που έχεις και δε βλέπεις όλο το μέγεθος παρά μόνο το τμήμα του που προσεγγίζεις. Βέβαια όταν είσαι μακριά θες να πλησιάσεις όσο γίνεται περισσότερο, γιατί νομίζεις ότι θα απολαύσεις όλο αυτό που φαίνεται από την απόσταση που βρισκόσουν.

upload_2016-9-15_22-13-18.jpeg


upload_2016-9-15_22-14-38.jpeg


Ο δρόμος που πάει στο Valdez πάει γύρω-γύρω από μια οροσειρά με μέγιστο ύψος πάνω από τα 4 χιλιόμετρα και γεμάτη παγετώνες. Επειδή ο καιρός ήταν καλός και υπήρχε καλή ορατότητα, μπορέσαμε και τους απολαύσαμε από το δρόμο χωρίς να κάνομε άλλη παράκαμψη. Μόνο ο Matanuska άλλωστε ήταν κοντά στο δρόμο. Για τους άλλους δεν ξέρω αν υπάρχει καν δρόμος για αυτοκίνητο. Η Αλάσκα είναι το μέρος του περπατήματος (trekking), όπως και η Νέα Ζηλανδία (απ' όσα μέρη ξέρω). Έτσι όποιος το επιθυμεί ας πάει με τα πόδια του. Εμείς έχουμε άλλες προτεραιότητες: θαυμάζουμε από κοντά ή μακριά και πάμε κυρίως όπου πάει ο δρόμος. Περπάτημα κάνουμε μόνο όταν πιστεύουμε ότι αξίζει και όχι σε βάρος του προγράμματος της εκδρομής. Θα έχετε καταλάβει ότι δεν είναι να «χασομεράμε» στα ταξίδια που κάνω. Το πρόγραμμά μας πάντα έχει πολλές επισκέψεις και λίγο χασομέρι. Δεν πάμε στην άκρη του κόσμου με κόστος 250 ευρώ τη μέρα για να περπατάμε. Πολλοί θα διαφωνούν, αλλά αν θέλω περπάτημα το κάνω στα ελληνικά βουνά ή έστω της Ευρώπης.

upload_2016-9-15_22-16-3.jpeg


upload_2016-9-15_22-18-0.jpeg




Όλη η διαδρομή της μέρας αυτής ήταν υπέροχη και ειδικά τα τελευταία 100 χιλιόμετρα με βουνά που είχαν υπέροχους χρωματισμούς πετρωμάτων, καταρράκτες, ποτάμια , λίμνες και πολλούς (σχετικά μικρούς) παγετώνες. Μάλιστα τους δυο-τρεις τελευταίους τους προσέγγιζες εύκολα. Το κάναμε σε έναν. Μόνο φωτογραφίες δεν έβγαιναν τόσο ωραίες γιατί είχαμε κόντρα τον ήλιο. Είπαμε ότι μετά από δύο μέρες που θα αναχωρούσαμε πρωί θα ήταν ο ήλιος από πίσω και θα ήταν καλύτερες. Αμ δε! Είχε μια συννεφιά που σε ορισμένα σημεία γινόταν ομίχλη. Αυτό το κακό έχει εκεί, και το ζήσαμε κάμποσες φορές: περνάς από ένα δρόμο που ξέρεις ότι έχεις να δεις ωραία τοπία και σου έχει μικρή ορατότητα. Τουλάχιστο όταν περνάς πρώτη φορά δεν ξέρεις τι έχεις χάσει! Στην επιστροφή λοιπόν δεν απολαύσαμε ξανά το τοπίο. Μόνο σε ένα παγετώνα πήγαμε πολύ κοντά και ήταν υπέροχα. Θα τα πούμε στη συνέχεια της ιστορίας.

upload_2016-9-15_22-19-29.jpeg


Εγώ πάντως εδώ δεν έχω λόγια:
upload_2016-9-15_22-21-6.jpeg


upload_2016-9-15_22-22-26.jpeg


upload_2016-9-15_22-23-50.jpeg


upload_2016-9-15_22-25-11.jpeg


upload_2016-9-15_22-26-44.jpeg


upload_2016-9-15_22-28-14.jpeg


Το απογευματάκι φτάσαμε στο Valdez. Δεν είναι κάποια όμορφη πόλη, όπως θα φανταζόμασταν ένα παλιό ψαροχώρι. Έχει μερικά γραφικά ξύλινα κτήρια και ένα λιμάνι γεμάτο βάρκες και ιστιοπλοϊκά. Αν δηλαδή κάνεις με τα πόδια βόλτα για μια ώρα μάλλον θα έχεις ολοκληρώσει τα ενδιαφέροντα. Αξίζει ίσως μια βόλτα στην παλιά πόλη του Valdez, που είναι λίγο έξω από τη σημερινή και υπάρχουν κάποια λίγα ερείπια από ό,τι έμεινε από τον σεισμό του 1964. Τακτοποιηθήκαμε σε ένα συμπαθές διαμέρισμα με δύο υπνοδωμάτια και σαλόνι, κόστους 250 ευρώ ανά βράδυ. Είπαμε εδώ οι τιμές είναι φωτιά. Και που να πηγαίναμε σε τίποτα καλύτερο. Κάτι ξέρουν οι αμερικάνοι που ταξιδεύουν με τα τροχόσπιτα!

upload_2016-9-15_22-29-39.jpeg


upload_2016-9-15_22-30-56.jpeg


Κάμαμε μια βόλτα στο χωριό πριν πάμε για ύπνο. Κάθε τόσο έβλεπες ταμπέλες για να προσέχουμε τις αρκούδες και τι πρέπει αν κάνουμε αν βρεθούμε αντιμέτωποι με καμία από αυτές. Δυστυχώς ή ευτυχώς μας πέτυχαν μόνο κάτι αγριοκούνελα. Και ήταν πολύ φιλικά, αν και λίγο τρομαγμένα! Το περίεργο είναι ότι σε αυτά τα μέρη, ενώ βλέπεις τόσα αυτοκίνητα, τόσα σκάφη και τόσα μαγαζιά ο κόσμος είναι κρυμμένος. Δεν κυκλοφορεί. Δεν ξέρω αν φταίει η νοοτροπία ή ότι δεν θένε να ξοδέψουν χρήματα λόγω ακρίβειας. Στη χώρα μας πας σε ένα παραλιακό χωριό το καλοκαίρι και νομίζεις ότι δε θα έχει άνθρωπο και βλέπεις στην παραλία γεμάτα τα μαγαζιά.

upload_2016-9-15_22-32-18.jpeg


upload_2016-9-15_22-33-42.jpeg


upload_2016-9-15_22-35-8.jpeg



Το χαρακτηριστικό στην Αλάσκα είναι τα πολλά πολύχρωμα ξύλινα τοτέμ. Τα βλέπεις παντού και είναι πολύ όμορφα. Και το Valdez ήταν γεμάτο. Είναι ένα απομονωμένο μέρος. Αν σκεφτείς ότι βρίσκεται μακριά από το Anchorage και το πιο κοντινό χωριό απέχει τουλάχιστο 100 χιλιόμετρα, έχει μια μοναξιά. Εκτός από το σεισμό του 1964 που το κατέστρεψε είχε και μια άλλη καταστροφή: τον Μάρτιο του 1989 το πλοίο Exxon Valdez προσέκρουσε σε ένα βράχο τη νύχτα και πέσανε στον κόλπο Prince William Sound χιλιάδες τόνοι αργού πετρελαίου καταστρέφοντας για χρόνια την περιοχή. Η καταστροφή θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως για το περιβάλλον.

Και το ξενοδοχείο μας με τα τοτέμ του:
upload_2016-9-15_22-37-34.jpeg
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.567
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

chrgkoutz

Member
Μηνύματα
364
Likes
1.199
Ταξίδι-Όνειρο
Δάση Βόρειου Καναδά
travelbreak,πρωτα να σε "παινεψω" λιγο για την δημοσιευση σου.
Λιτος,αναλυτικος και ικανοποιητικα περιγραφικος.Περιγραφεις ολα οσα θελω να μαθω για προγραμματισμο παρομοιας περιοδειας,ενω οι φωτο σου υποστηριζουν κι αναδεικνυουν την φυσικη ομορφια των περιοχων,που διασχισατε.
.
Αρχικα λοιπον,θα ηθελα να ρωτησω,αν εχεις κανει τον γυρο της Νορβηγιας κι εφοσον απαντησεις θετικα, να σου ζητησω να συγκρινεις την μορφολογια και τις φυσικες ομορφιες,σε αναλογικη κλιμακα φυσικα,γιατι η Αλασκα είναι τεραστια
.
Μετα το ταξιδι,θα ελεγες/προτιμουσες να ειχες νοικιασει αυτοκινουμενο, για την περιοδεια σου στην Αλασκα;
Ειχες ελεγξει την περιπτωση αυτή κι αν ναι,ποια η διαφορα τιμης;

Επισης,κακως δεν αναφερεις το ονομα του «γραφειου ενοικιασης(?)»,που σου δημιουργησε το προβλημα,για να ξερει κι ο επομενος….προς αποφυγη
Περιμενω περιγραφες των δασικων περιοχων και φυσικα πολλες φωτο τους.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.204
Μηνύματα
883.728
Μέλη
38.901
Νεότερο μέλος
udemeetim036

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom