ΗΠΑ Alaska - Road trip 2016

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.567
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

Μετά τη διανυκτέρευσή μας στο γνωστό μας πλέον ξενοδοχείο του Beaver Creek, περάσαμε τα σύνορα για τις ΗΠΑ άλλη μια φορά (και τελευταία για το ταξίδι αυτό) και συνεχίσαμε για το Fairbanks. Η μέρα ήταν βροχερή στο μεγαλύτερο μέρος της, αλλά δε μας ένοιαζε και πολύ αφού μεγάλο μέρος της διαδρομής το είχαμε δει. Ταλαιπωρηθήκαμε λίγο λόγω των επισκευών στο οδικό δίκτυο, αλλά φτάσαμε στο Fairbanks αρκετά νωρίς. Είχαμε κάνει μια στάση στο Delta Junction, που τόσο καιρό ακούγαμε αλλά δε βλέπαμε. Είχε πολύ όμορφα πράγματα να δούμε, κυρίως γραφικά μαγαζιά και σιδερένια έργα τέχνης. Εκεί αγαπούν πολύ να εκθέτουν τα παλιά μηχανήματα κατασκευής δρόμων και άλλα τέτοια.









Αναχωρώντας από εκεί είχαμε δίπλα μας τον μεγάλο ιστορικό ποταμό Tenana και στο Big Delta είδαμε τον αγωγό πετρελαίου, για πρώτη φορά, να περνά ένα παραπόταμο του Tenana σαν σε γέφυρα. Αυτό το σημείο και το Delta Junction ήταν τα πιο ενδιαφέροντα της διαδρομής μας σήμερα.





Ταχτοποιηθήκαμε στα δωμάτιά μας από τις 15:00 και ενώ ο Γιάννης αποφάσισε να ξεκουραστεί εμείς φύγαμε για βόλτα στην πόλη. Το κόστος του δίκλινου εδώ ήταν κάπου 70 ευρώ η βραδιά. Θα μέναμε τρεις βραδιές. Αποφασίσαμε να πάμε στην περιοχή του πάρκου πόλης στο Pioneer Park, που θεωρείται και είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον. Δίπλα είναι το κλειστό γήπεδο Carlson Center όπου είχα διαβάσει ότι γινόταν αυτές ακριβώς τις μέρες η Ολυμπιάδα Εσκιμώων. Εγώ κυρίως γι αυτό το τελευταίο ήθελα να πάω εκεί το απόγευμα.

Κάναμε τη βόλτα μας στο πάρκο μέχρι να περάσει η ώρα για να πάμε στο γήπεδο. Το πάρκο είχε ενδιαφέρον γιατί είχε διάφορα να κάνεις και δεν κάναμε τίποτα εμείς. Ας πούμε είχε ένα θέατρο εποχής που ακούγαμε τη μουσική. Είχε μαγαζιά με τοπικά εδέσματα. Εγώ μόνο ένα υποτίθεται ελληνικό σουβλάκι έφαγα, το οποίο ναι μεν ήταν νόστιμο αλλά δεν είχε καμία σχέση με σουβλάκι. Έκανε και 8 δολάρια. Είχε κάποιο μουσείο, τρενάκι για μικρούς και μεγάλους, ένα ποταμόπλοιο στην ξηρά και αρκετά έργα τέχνης στους δρόμους. Μπορούσες να περάσεις άνετα μερικές ώρες αλλά έπρεπε να έχεις διάθεση να ξοδέψεις και χρήματα.



O σκύλος είναι ζωντανός:


Πήγαμε στην ώρα μας στους αγώνες όπου είδαμε πολλούς ιθαγενείς με φορεσιές και σχετικά όμως λίγους θεατές. Στην αρχή είχε επίδειξη από παιδιά κάποιων παλιών αγωνισμάτων των Εσκιμώων και μετά διαγωνισμό με παλιές φορεσιές. Αυτό είχε και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, κυρίως για τη γυναίκα μου, που νόμιζε ότι θα βαριόταν με τα αγωνίσματα. Είδαμε πράγματα που δεν τα είχαμε δει στο μουσείο του Anchorage. Δυστυχώς φύγαμε νωρίς γιατί έπρεπε να πάμε στο ξενοδοχείο για το Γιάννη, που θα είχε ξυπνήσει. Έτσι δεν ξέρουμε τη συνέχεια του προγράμματος.







Και οι τρεις μαζί πήγαμε βόλτα στο κέντρο της πόλης που δεν είχε μεγάλο ενδιαφέρον. Ό,τι όμορφο υπήρχε ήταν δίπλα στο πλημμυρισμένο ποτάμι, τον Chena που είναι παραπόταμος του Tenana.





Εκεί σε μια πλατεία ανακαλύψαμε και την ταβέρνα του Μπάμπη, το Bobbys Downtown. Γνωρίσαμε και τον ιδιοκτήτη, τον Μπάμπη από την Ελασσόνα και δώσαμε ραντεβού να πάμε την επομένη να τα πούμε, επειδή τότε ήταν ήδη αργά και πηγαίναμε για ύπνο. Δεν τον στήσαμε στο ραντεβού μας, και δε χάσαμε.

Ιδού και η ταβέρνα:


Στην πόλη είχαμε περιέργεια να μάθουμε γιατί σε κάθε θέση αυτοκινήτου στα εξωτερικά parking υπήρχε και μία πρίζα. Ρωτήσαμε και μας είπαν ότι το χειμώνα οι θερμοκρασίες φτάνουν και κάτω από το -50 βαθμούς Κελσίου. Συνδέουν λοιπόν ένα φις που έχουν στο αυτοκίνητό τους στην πρίζα, ώστε να ζεσταίνεται η μπαταρία, το καύσιμο και το λάδι (επειδή παγώνουν σε αυτές τις θερμοκρασίες) και να παίρνει μπροστά αμέσως. Βλέπαμε κι εμείς τα φις να κρέμονται μπροστά στα αυτοκίνητα και δεν κατανοούσαμε το λόγο. Αυτό δεν το παρατηρήσαμε (λες να κάνω λάθος;) στο Anchorage γιατί εκεί δεν έχουν τόσο χαμηλές θερμοκρασίες. Στο Anchorage η μέση χαμηλή του Ιανουαρίου είναι -12 και η μέση υψηλή -5, ενώ για το Fairbanks είναι αντίστοιχα -27 και -17.

Έχουν πρόβλημα και με τα λάστιχα που πέφτει η πίεση όταν έχει θερμοκρασία ας πούμε -40 βαθμούς (δεν έχει σημασία αν εννοώ Κελσίου ή Φαρενάιτ, γιατί στους μείον 40 βαθμούς οι τιμές των θερμοκρασιών συμπίπτουν) και πρέπει να οδηγήσουν αρκετές εκατοντάδες μέτρα μέχρι να ζεσταθούν και να φουσκώσουν. Ο Μπάμπης μας είπε ότι εκείνος έχει αντί για αέρα καθαρό άζωτο στα λάστιχα και δεν ξεφουσκώνουν. Θέλω να το ψάξω γιατί μου διαφεύγει αυτή η λεπτομέρεια.

Τη δεύτερη μέρα στο Fairbanks ξεκινήσαμε με βόλτα με ποταμόπλοιο στον ποταμό Chena με διαδρομή που έφτανε στον Tenana. Κόστισε κάπου 60 ευρώ για τρεις ώρες αλλά τα άξιζε, ακόμα και για Αλάσκα. Εμείς πήγαμε πρώτοι γιατί δεν είχαμε εισιτήριο και ήμασταν χαρούμενοι που βρήκαμε. Όταν όμως πήγε ένα τέταρτο πριν την αναχώρηση και δε βλέπαμε κόσμο, νομίζαμε ότι θα ήταν άδειο το πλοίο. Τελικά ήρθαν όλοι μαζί και μπορεί να ανέβηκαν και πάνω από 500 άτομα.





Η όλη ιστορία δεν ήταν να σε πάει μόνο τρεις ώρες πήγαιν' έλα και ό,τι δεις, αλλά ο καπετάνιος (που όμως εδώ δεν οδηγούσε αυτός αλλά ο γιός του) μιλούσε συνεχώς λέγοντας διάφορα ιστορικά και σχετικά με τη φύση και τα ζώα θέματα και πληροφορίες. Είχε στημένα διάφορα θέματα στις όχθες του ποταμού. Αρχικά ένα υδροπλάνο έκανε προσγείωση και απογείωση δίπλα μας. Εκείνος μιλούσε με τον πιλότο κι εμείς ακούγαμε τη συνομιλία από μεγάφωνα στο πλοίο.



Παρακάτω είχε ένα εκτροφείο σκύλων για έλκηθρα και συνομίλησε με μια εκπαιδεύτρια. Εμείς ακούγαμε και βλέπαμε τα σκυλιά (δεκάδες) και τα σπιτάκια τους. Στο τέλος έβαλαν μερικά να σύρουν ένα μικρό όχημα εν είδει ελκήθρου, για να δούμε τι γίνεται το χειμώνα.



Στις όχθες βλέπαμε διάφορα κτήρια και μας έλεγε την ιστορία τους ή χαιρετούσε κατοίκους οικιών. Όσο αμερκανίλα και να σας θυμίζει όλο αυτό, ήταν για μας εξαιρετικό.





Καταλήξαμε σε ένα χώρο όπου κατεβήκαμε στην όχθη και χωριστήκαμε σε 4-5 γκρουπ για να μας δείξουν διάφορα από την παλιά ζωή των ιθαγενών. Κάθε γκρουπ είχε και τον ξεναγό του, ένα νεαρό ή μια κοπέλα και μας έλεγαν τα διάφορα. Είχε θέματα για τη ζωή και τα σπίτια τους, για το ψάρεμα του σολομού και την συντήρησή του, για τα καριμπού με τα τρελά κέρατα, για την επεξεργασία των γουνών και εκπαίδευση σκυλιών. Και όλα αυτά σου τα έδειχναν ζωντανά, δηλαδή είχε ένα τύπο που ψάρευε, τεμάχιζε το σολομό και τον άπλωνε για να ξεραθεί. Εμένα μου άρεσε όλη αυτή η ιστορία και γενικά ευχαριστήθηκα την εκδρομή. Εδώ ήταν που ο καπετάνιος διαφημίζοντας το συσκευασμένο σολομό που πουλούσε μας τάισε κανονικά.



Καπνιστός σολομός:






Μετά από αυτή τη βόλτα είπαμε να πάμε στο Chena Hot Springs Resort, που βρίσκεται 100 χιλιόμετρα ανατολικά της πόλης. Ήταν ωραίος χώρος με κτίρια, εκθέματα και διάφορα να κάνεις, αλλά ως συνήθως εμείς δε σπαταλούσαμε ούτε χρόνο ούτε χρήμα για να κάνομε ζεστό εξωτερικό μπάνιο ή να πάμε περπάτημα στο βουνό. Βγάλαμε τις φωτογραφίες μας και φύγαμε.







Κοιτάξαμε το χάρτη μας και αποφασίσαμε να πάρομε το δρόμο για ένα χωριό ονόματι Circle στα 250 χιλιόμετρα. Όχι ότι θα φτάναμε μέχρι εκεί, αλλά για να δούμε τη φύση. Κάναμε μπορεί και άλλα 100 χιλιόμετρα προς την κατεύθυνση αυτή και μας άρεσε. Εδώ δεν έχει παγετώνες, αφού δεν έχει και ψηλά βουνά η περιοχή.







Ένδειξη ύπαρξης αρκετών σπιτιών μέσα στο δάσος:


Επιστρέψαμε και πήγαμε να ετοιμαστούμε για να πάμε στον Μπάμπη. Και όντως ο άνθρωπος μας περίμενε πως και πως.

Μας περιποιήθηκε όσο δεν παίρνει και ήταν η πρώτη φορά στην Αλάσκα που φάγαμε υπέροχο φαγητό και ήπιαμε καλό κρασί. Ο άνθρωπος είναι καλός επαγγελματίας όπως το είδαμε και έχει λατρεία για την Ελλάδα. Ήθελε τόσο πολύ να κουβεντιάσει για τα ελληνικά θέματα που συνέχεια βρισκόταν στο τραπέζι μας. Μας μιλούσε λες και ήμασταν παλιοί γνωστοί.
Φεύγοντας μας παρακάλεσε να του στείλουμε μια κάρτα ή οτιδήποτε άλλο με ταχυδρομείο από την πατρίδα. Εμείς ήδη του στείλαμε μια κάρτα αλλά δεν απάντησε. Ούτε στο e-mail μου που του έγραψα. Άλλωστε του το είχα δώσει και εκεί αλλά δεν έχω πάρει ακόμα κανένα μήνυμα. Περιμένω, αλλά θα του ξαναστείλω.

Ουσιαστικά δυο μέρες έμειναν για να τελειώσει το ταξίδι μας. Τις περίμενα όμως με λαχτάρα γιατί περίμενα να είναι σπουδαίες.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.567
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Η επόμενη μέρα είχε μια κρουαζιέρα 5 περίπου ωρών στο χωριό Whittier. Την είχαμε κλείσει μήνες πριν για σιγουριά. Νομίζω έτσι πρέπει να γίνεται διότι σε μια άλλη περίπτωση αργότερα δεν είχα κλείσει και δεν βρήκα να κάνω την εκδρομή ακριβώς που ήθελα. Ευτυχώς δεν μας βγήκε σε κακό. Το χωριό Whittier απέχει 100 χιλιόμετρα από το Anchorage αλλά οι δρόμοι είναι καλοί και πας γρήγορα. Άλλωστε εμείς ξυπνούσαμε τόσο νωρίς που προλαβαίναμε να κάνομε άπειρα πράγματα. Ξεκινώντας νωρίς λοιπόν είχαμε την ευκαιρία να πάμε όλη τη διαδρομή και πιο πέρα σε ένα χωριό με το όνομα Hope που είδαμε στο χάρτη και κάπου έλεγε ότι είναι ψαροχώρι. Φτάσαμε μέχρι το τέλος του δρόμου και χωριό δεν είδαμε. Ήταν κρυμμένο μέσα στο δάσος. Στην περιοχή που ήταν τα σπίτια έβλεπες δρομάκια να εισχωρούν στη βλάστηση και ξεχώριζες και κάποιο σπίτι. Σιγά-σιγά καταλάβαμε ότι ξεχώριζες τα χωριά από τα κουτιά ταχυδρομείου στην άκρη του κεντρικού δρόμου.

upload_2016-9-14_16-25-7.jpeg


upload_2016-9-14_16-26-31.jpeg


upload_2016-9-14_16-28-8.jpeg


upload_2016-9-14_16-29-21.jpeg


Υπήρξε μικρός κίνδυνος να φτάσουμε καθυστερημένοι για τη βόλτα με το πλοίο γιατί για το Whittier έχει ένα δρόμο που περνά από ένα τούνελ (Anton Anderson Memorial Tunnel) με μήκος τέσσερα χιλιόμετρα και μια λωρίδα κυκλοφορίας όλη κι όλη. Από εκεί περνούν και τα τρένα. Τα αυτοκίνητα που πάνε στο χωριό περνάνε τις ολόκληρες ώρες και αυτά που επιστρέφουν τις μισές, αν δε σε πετύχει τρένο.

upload_2016-9-14_16-30-45.jpeg


upload_2016-9-14_16-31-52.jpeg


Η κρουαζιέρα θα ήταν καταπληκτική αν δεν είχε αρκετή συννεφιά και ομίχλη τις πρώτες δύο περίπου ώρες. Θα βλέπαμε 26 παγετώνες και είδαμε μια δεκαριά. Πάντως ήταν πολύ όμορφα και για Αλάσκα τα άξιζε τα 140 ευρώ της. Που να είχε και καλό καιρό!

upload_2016-9-14_16-33-23.jpeg


Τρεις Παγετώνες και μετά τρεις φώκιες.
upload_2016-9-14_16-34-36.jpeg


upload_2016-9-14_16-35-45.jpeg


upload_2016-9-14_16-37-13.jpeg


upload_2016-9-14_16-38-52.jpeg


upload_2016-9-14_16-40-19.jpeg


upload_2016-9-14_16-41-58.jpeg


Είδαμε μια φάλαινα μόνο και από μακριά.
upload_2016-9-14_16-44-7.jpeg


upload_2016-9-14_16-45-33.jpeg


Στην περιοχή αυτή πας κυρίως για τη φύση και ειδικά τους παγετώνες. Και όντως, τους παγετώνες τους απολαύσαμε. Δεν θέλω να κάνω συγκρίσεις με άλλες περιοχές γιατί είναι νωπές οι αναμνήσεις μου από τούτο το ταξίδι και η κρίση δεν θα είναι πλήρως αντικειμενική. Όμως αν θες να δεις και να πλησιάσεις παγετώνες η Αλάσκα είναι ιδανικό μέρος. Το πληρώνεις λίγο ακριβά, αλλά εμείς το είχαμε πάρει απόφαση και όπου χρειαζόταν τα ακουμπούσαμε κανονικά. Υπήρχαν παγετώνες που σε χρέωναν για να τους πλησιάσεις (δεν εννοώ να πάρεις οδηγό, αυτό κι αν χρεωνόταν ακριβά!) και άλλοι που με λίγο περπάτημα απολάμβανες το μεγαλείο τους. Όπου είχαμε χρόνο πηγαίναμε, αλλά γενικά δεν περπατήσαμε και τόσο σε αυτό το ταξίδι. Δεν κάνομε ταξίδια που το ενδιαφέρον τους να στηρίζεται στο περπάτημα σε μονοπάτια. Όχι λόγω ηλικίας αλλά γιατί αξιοποιούμε διαφορετικά το χρόνο μας. Εντάξει, αν χρειαστεί και μια δυο ώρες περπάτημα το κάνομε.

Φωτογραφίες από το Anchorage. Η πρώτη είναι ένα μνημείο της ειρήνης, όχι του πολέμου. Ο στρατιώτης είναι η φιγούρα σύμβολο ειρήνης! Σε όλους τους λαούς (σχεδόν).
upload_2016-9-14_16-47-12.jpeg


upload_2016-9-14_16-49-45.jpeg



Η τρίτη μέρα στην Αλάσκα είχε πολλά χιλιόμετρα για να δούμε γραφικά χωριά στη χερσόνησο Kenai. Το πιο όμορφο και τουριστικό θεωρείται το Seward, που φυσικά είναι παραλιακό. Από εκεί ξεκινούν ημερήσιες κρουαζιέρες για παγετώνες και ζώα της θάλασσας, αλλά δεν πήγαμε αφού είχαμε στο πρόγραμμά κι άλλες. Εντύπωση μας έκανε εκεί το camping για τροχόσπιτα. Το μέγεθος δηλαδή των τροχόσπιτων. Τα περισσότερα που κυκλοφορούν στην Αλάσκα είναι δωδεκάμετρα και πίσω κουβαλούν και ένα τζιπ οι άνθρωποι για τις μετακινήσεις τους. Τα τροχόσπιτα αυτά όταν έχουν παρκάρει έχουν τη δυνατότητα να εκτείνονται δεξιά και αριστερά για 50-60 πόντους επί πλέον και γίνονται κανονικές γκαρσονιέρες 30 ή 35 τετραγωνικών μέτρων!

upload_2016-9-14_16-52-23.jpeg


upload_2016-9-14_16-54-6.jpeg


upload_2016-9-14_16-55-31.jpeg


upload_2016-9-14_16-56-48.jpeg


Μετά προχωρήσαμε και στις μικρές πόλεις: Sterling, Soldotna και Kenai City, που δεν ήταν ιδιαίτερα ελκυστικές.

upload_2016-9-14_16-58-1.jpeg


upload_2016-9-14_16-59-16.jpeg


Η διαδρομή άξιζε όμως και κυρίως η λίμνη Skilac στην οποία κάναμε λίγο βόλτα.

upload_2016-9-14_17-0-40.jpeg


upload_2016-9-14_17-1-46.jpeg


Το ενδιαφέρον ήταν ότι σε κάθε στροφή μπορούσε να τύχει αν δούμε και κάποιο κοντινό ή μακρινό παγετώνα να ξεπετάγεται από τα βουνά. Χιόνια δεν υπήρχαν και πολύ χαμηλά. Πιστεύω ότι σε υψόμετρο κάτω από 1500 μέτρα δεν είχε, εκτός και αν ήταν χωμένο σε κάποια χαράδρα. Όμως οι παγετώνες έφταναν μέχρι τη θάλασσα, και αυτό ήταν το καταπληκτικό: να βλέπεις τα βουνά καταπράσινα ή με γυμνά βράχια και ξαφνικά να πετάγεται ο παγετώνας ανάμεσα σε δυο πλαγιές.

upload_2016-9-14_17-3-15.jpeg


upload_2016-9-14_17-4-42.jpeg


Η επόμενη μέρα είχε αναχώρηση για τα νησιά της Χαβάης λίγο μετά το μεσημέρι. Το πρωί επισκεφτήκαμε το μουσείο (25$ είσοδος, μετριότητα) και κάναμε βόλτα σε κάποια πάρκα στο Anchorage.

upload_2016-9-14_17-11-44.jpeg


Από το αεροπλάνο το θέαμα των βουνών με τους παγετώνες ήταν εξαίσιο.

upload_2016-9-14_17-7-33.jpeg


upload_2016-9-14_17-8-53.jpeg


Θα συνεχίσουμε με το ταξίδι στην Αλάσκα, αφού έχουμε επιστρέψει από Χαβάη.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.567
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Εδώ έχομε κάνει ένα διάλειμμα έξι ημερών για την επίσκεψη στη Χαβάη και επανερχόμαστε στο αεροδρόμιο του Anchorage νωρίς ένα πρωί επιστρέφοντας. Και βέβαια θα απαντήσω στην εύλογη ερώτηση: γιατί σπάσαμε την Αλάσκα στα δύο; Ο βασικότερος λόγος είναι οικονομικός, αλλά και ένας άλλος είναι το μικρότερο ρίσκο για κάποια αεροπορική ή άλλη καθυστέρηση. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν όλα με επιστροφή και γι αυτό έβγαιναν φτηνότερα από το να πας Αθήνα-Αλάσκα-Χαβάη-Αθήνα. Πιστεύω το είχα ψάξει αρκετά καλά και δεν βρήκα κάτι καλύτερο. Και μιλάμε για διαφορά από 500 ευρώ και πάνω.

Το θέμα του ρίσκου εξαρτάται από την ιδιοσυγκρασία και τις εμπειρίες του καθενός. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ήθελα να έχομε τρεις ανεξάρτητες και διαδοχικές πτήσεις χωρίς μεγάλο σταθμό. Και όταν λέω ανεξάρτητες εννοώ ότι τα εισιτήρια δε βγήκαν με τη μία με συνεργαζόμενες εταιρίες. Αυτό νομίζω σημαίνει ότι αν χάσεις μια πτήση δε στην καλύπτει κανείς.

Έτσι φτάνομε ξημερώματα (επιστρέφοντας από Χαβάη) στο Ted Stevens Anchorage αεροδρόμιο και πάμε στον γκισέ της Dollar-Thrifty για να πάρομε ένα Jeep Compass που είχαμε κλείσει μήνες πριν για να προλάβομε την περίοδο υψηλού τουρισμού στην περιοχή. Ήδη στο ίδιο ταξίδι είχαμε παραλάβει άλλα τρία αυτοκίνητα από την ίδια εταιρία (ένα στο Anchorage και από ένα στα δυο νησιά της Χαβάης που είχαμε επισκεφτεί). Δεν είχε υπάρξει κανένα πρόβλημα. Μόνο ας έχετε υπόψη σας ότι η συγκεκριμένη εταιρία εμφανίζει μικρό κόστος ενοικίασης, αλλά δεν συμπεριλαμβάνεται μέσα η ασφαλιστική κάλυψη και το κόστος μπορεί να υπερδιπλασιαστεί αν πάρεις όλες τις καλύψεις, που εμείς πάντα παίρνουμε.

Έρχεται η σειρά μας στον γκισέ και η κοπέλα που θα μας εξυπηρετούσε μου φάνηκε ξινή, πες το προαίσθημα. Της λέω το όνομα στο οποίο είχαμε κλείσει το αυτοκίνητο και δεν το εύρισκε. Υποχρεώθηκα να της δώσω τον αριθμό κράτησης. Μου έκανε εντύπωση, που δε μας βρήκε με το όνομα μόνο, αλλά η ενοικίαση προχωρούσε κανονικά. Σχεδόν είχαμε τελειώσει και τη ρωτώ αν θα μου δώσει κάποιο πρόσθετο έγγραφο αφού θα περνούσαμε τα σύνορα του Καναδά για να πάμε στο άλλο κομμάτι της Αλάσκας. Μόλις το ακούει ορθώνεται και μου λέει ότι δεν επιτρέπεται να φύγομε από την πολιτεία της Αλάσκας. Της εξηγώ ότι έχω μιλήσει με το γραφείο, εδώ στο αεροδρόμιο πριν την κράτησή μας και μου είπαν ότι περνάμε τα σύνορα χωρίς κανένα πρόβλημα. Παρά τις διαμαρτυρίες μου δεν άλλαζε γνώμη. Της ζητώ τον προϊστάμενο του γραφείου και μου είπε ότι είναι η ίδια. Δεν είχε νόημα να συνεχίσω τη διαμαρτυρία. Μου έφυγε ο τσαμπουκάς, όσος είχα, που δεν ήταν και πολύς. Μου έφυγε τέλος πάντων η χαλαρότης.

Το σκεφτόμαστε στα γρήγορα και αποφασίζομε να αλλάξομε το πρόγραμμά μας και να μην πάμε προς τον Καναδά. Ας χάσομε κάποια κλεισμένη κρουαζιέρα και ίσως τα ξενοδοχεία. Ρωτάμε και τα διπλανά γραφεία και αυτοκίνητο δεν υπήρχε ούτε για δείγμα. Της λέμε λοιπόν της κυρίας ότι ΟΚ, αλλάζομε το πρόγραμμά μας και δε θα περάσομε από Καναδά. Αμ δε! Δε σας το δίνω λέει το αμάξι γιατί «you intend to violate the contract» (σκοπεύετε να παραβιάσετε τη συμφωνία). Σκίζει και τα χαρτιά όλα και μας λέει ότι λυπάται. Της λέω ότι ήρθαμε από την Ελλάδα στην Αλάσκα και μας αφήνει 13 μέρες χωρίς αυτοκίνητο. Ήταν πολύ λυπημένη, όπως μας έλεγε. Είμαι σίγουρος ότι μέσα της την είχε καταβρεί. Θα μοσχονοίκιαζε το τζιπ τελευταία στιγμή.

Τόσο άσχημα είχα να νιώσω χρόνια. Φεύγοντας από τα γραφεία ενοικίασης και οι τρεις μας και χωρίς να ξέρομε τι μπορούμε να κάνομε ήμασταν απογοητευμένοι. Ξέρετε απογοήτευση με πανικό ταυτόχρονα, το χειρότερο συναίσθημα. Κινήσαμε βόλτες στο σχεδόν έρημο λόγω της ώρας αεροδρόμιο να βρούμε γραφείο πληροφοριών. Κλειστό. Πάω και λέω την πικρή μας ιστορία σε μια υπάλληλο της Alaska Airlines που ήταν μπροστά σε ένα κομπιούτερ και ασχολιόταν με απολεσθείσες αποσκευές. Ευτυχώς δεν είχε δουλειά και με άκουσε (καλά να είναι η γυναίκα!) με κατανόηση. Εγώ της πρότεινα να δει στο internet μήπως μας βρει κάποιο γραφείο στην πόλη με διαθέσιμο οποιοδήποτε όχημα. Το ψάχνει και μάλιστα πήρε από μόνη της τηλέφωνο και στο πρώτο που πήρε βρήκε ένα μεγάλο αλλά ακριβό chevrolet. Μου δίνει τη διεύθυνση και ήταν προς την πόλη, αλλά κοντά. Σε δέκα λεπτά ήμασταν εκεί με το ταξί και πήραμε το αυτοκίνητο. Ήταν λίγο ακριβό όπως είπα αλλά εκείνη την ώρα δε σκεφτόμασταν τα λεφτά. Για 13 μέρες δώσαμε 2.520 δολάρια. Το άλλο, το τζιπ, θα κόστιζε 2.000$. Ασφαλώς η χαρά μας ήταν πλέον τόσο μεγάλη που τα λεφτά και άλλα τόσα να ήταν δε θα μας ένοιαζε.

Και το ωραίο ήταν ότι λέω στην κοπέλα, αφού είχαμε πληρώσει (για λόγους ασφαλείας): θα θέλαμε να πάμε στο Haines (μια μικρή πόλη στη λωρίδα της Αλάσκας, που λέγαμε, δίπλα στον Καναδά), μπορούμε να διασχίσομε τα σύνορα του Καναδά για να φτάσομε εκεί; Βεβαίως μας λέει, κανένα πρόβλημα. Τη ρωτώ αν χρειάζεται κάποιο πρόσθετο χαρτί για τη διάβαση των συνόρων. Κανένα μου λέει, καλό ταξίδι. Και το ακόμα πιο ωραίο: η εταιρία ενοικίασης ήταν και αυτή της Dollar-Thrifty!

Έτσι με μια μικρή καθυστέρηση πήραμε τη λιμουζίνα μας και φύγαμε για την απέραντη Αλάσκα. Το ταξίδι μας πραγματοποιήθηκε όπως ακριβώς είχε σχεδιαστεί.

Το αμάξι μας.
upload_2016-9-15_22-0-43.jpeg


Δεν παρέλειψα φεύγοντας από το Anchorage να περάσω για να ευχαριστήσω την κοπέλα της Alaska Airlines που μας βρήκε το αυτοκίνητο. Δεν ήταν εκεί, αλλά άφησα σημείωμα σε μια συνάδελφό της για να της το παραδώσει. Ένα ευχαριστώ προς ένα άνθρωπο που βοήθησε χωρίς να έχει δικό του όφελος. Ακόμα και η συνάδελφός της που κράτησε το σημείωμα χάρηκε τόσο πολύ! Και για τις ευχαριστίες μας και γιατί είχαμε κάνει ένα ωραίο ταξίδι.


Και τώρα η ΑΛΑΣΚΑ ήταν για μας!


Πρώτη διαμονή ήταν σύμφωνα με το πρόγραμμά μας η πόλη Valdez. Είναι μια μικρή παραλιακή πόλη με 4, 5 χιλιάδες κατοίκους, που βρίσκεται στον κόλπο Prince William Sound. Εκεί καταλήγει ο περίφημος αγωγός Trans-Alaska Pipeline που έρχεται από τον Αρκτικό Ωκεανό μεταφέροντας πετρέλαιο. Επιλέξαμε αυτό το μέρος γιατί έχει ωραία διαδρομή για να φτάσεις και ενδιαφέρουσες κρουαζιέρες για να δούμε παγετώνες που φτάνουν στη θάλασσα και φάλαινες. Η απόστασή της από το Anchorage κοντά στα 500 χιλιόμετρα. Αν το κάνεις χωρίς στάσεις είναι λιγότερο από 6 ώρες.

upload_2016-9-15_22-2-10.jpeg


Τα δύο μεγάλα αυτοκίνητα που βλέπετε στην επόμενη φωτογραφία είναι τροχόσπιτα και το πρώτο τραβά και ένα αυτοκίνητο μαζί.
upload_2016-9-15_22-4-22.jpeg


upload_2016-9-15_22-6-3.jpeg


Από το Anchorage πήραμε τον Glenn Highway και η μέρα ήταν ηλιόλουστη. Όπου βλέπαμε παράκαμψη για κάποια λίμνη την ακολουθούσαμε για να τη δούμε και να τραβήξουμε φωτογραφίες. Σταματάγαμε και σε γέφυρες να δούμε τα ποτάμια γεμάτα νερό ή να φωτογραφήσουμε τα βουνά με τους παγετώνες. Και γενικά κάναμε όλα εκείνα που όταν είσαι με πρακτορείο δεν τα κάνεις ή τα κάνεις με φειδώ γιατί ο χρόνος τρέχει και πρέπει «να προλάβουμε το φαγητό στο ξενοδοχείο γιατί θα κλείσει το εστιατόριο». Ο τόπος καταπράσινος. Μόνο στα βουνά από κάποιο ύψος και πάνω (ας πούμε 1500 μέτρα) σταματούσε η βλάστηση και από χιόνια μόνο αρκετά ψηλά, ίσως στα δύο χιλιόμετρα και πάνω. Καμιά φορά νομίζομε ότι στην Αλάσκα έχει χιόνια παντού και το καλοκαίρι ακόμα. Δεν είναι έτσι.

upload_2016-9-15_22-7-26.jpeg


Ο δρόμος βέβαια ήταν άνετος και χωρίς ιδιαίτερη κίνηση. Κυρίως έβλεπες αυτά τα τεράστια τροχόσπιτα, λίγες νταλίκες και πιο λίγες μοτοσυκλέτες.

Σε κάποιο σημείο κάναμε μια παράκαμψη για να επισκεφτούμε τον παγετώνα Matanuska. Πληρώνεις και $25 το άτομο για να περάσεις από το δρόμο του ιδιώτη που τον εκμεταλλεύεται κατ' αυτόν τον τρόπο, όμως αξίζει. Φτάνεις στην άκρη του παγετώνα όπου παρκάρεις και με δέκα λεπτά περπάτημα είσαι πάνω στον παγετώνα. Φωτογραφίες και τα λοιπά.

Έχω μια ερώτηση: Είμαστε πολλοί που μας εκστασιάζουν οι παγετώνες, όσο κανένα άλλο φαινόμενο της φύσης;

Το ποτάμι-παγετώνας:
upload_2016-9-15_22-9-5.jpeg


Εδώ τελειώνει ο παγετώνας:
upload_2016-9-15_22-10-26.jpeg


Και για να γνωριστούμε:
upload_2016-9-15_22-12-2.jpeg


Να πω τώρα και μια αλήθεια: οι παγετώνες από μακριά έχουν περισσότερο ενδιαφέρον και ομορφιά. Όσο τους πλησιάζεις χάνεται η οπτική που έχεις και δε βλέπεις όλο το μέγεθος παρά μόνο το τμήμα του που προσεγγίζεις. Βέβαια όταν είσαι μακριά θες να πλησιάσεις όσο γίνεται περισσότερο, γιατί νομίζεις ότι θα απολαύσεις όλο αυτό που φαίνεται από την απόσταση που βρισκόσουν.

upload_2016-9-15_22-13-18.jpeg


upload_2016-9-15_22-14-38.jpeg


Ο δρόμος που πάει στο Valdez πάει γύρω-γύρω από μια οροσειρά με μέγιστο ύψος πάνω από τα 4 χιλιόμετρα και γεμάτη παγετώνες. Επειδή ο καιρός ήταν καλός και υπήρχε καλή ορατότητα, μπορέσαμε και τους απολαύσαμε από το δρόμο χωρίς να κάνομε άλλη παράκαμψη. Μόνο ο Matanuska άλλωστε ήταν κοντά στο δρόμο. Για τους άλλους δεν ξέρω αν υπάρχει καν δρόμος για αυτοκίνητο. Η Αλάσκα είναι το μέρος του περπατήματος (trekking), όπως και η Νέα Ζηλανδία (απ' όσα μέρη ξέρω). Έτσι όποιος το επιθυμεί ας πάει με τα πόδια του. Εμείς έχουμε άλλες προτεραιότητες: θαυμάζουμε από κοντά ή μακριά και πάμε κυρίως όπου πάει ο δρόμος. Περπάτημα κάνουμε μόνο όταν πιστεύουμε ότι αξίζει και όχι σε βάρος του προγράμματος της εκδρομής. Θα έχετε καταλάβει ότι δεν είναι να «χασομεράμε» στα ταξίδια που κάνω. Το πρόγραμμά μας πάντα έχει πολλές επισκέψεις και λίγο χασομέρι. Δεν πάμε στην άκρη του κόσμου με κόστος 250 ευρώ τη μέρα για να περπατάμε. Πολλοί θα διαφωνούν, αλλά αν θέλω περπάτημα το κάνω στα ελληνικά βουνά ή έστω της Ευρώπης.

upload_2016-9-15_22-16-3.jpeg


upload_2016-9-15_22-18-0.jpeg




Όλη η διαδρομή της μέρας αυτής ήταν υπέροχη και ειδικά τα τελευταία 100 χιλιόμετρα με βουνά που είχαν υπέροχους χρωματισμούς πετρωμάτων, καταρράκτες, ποτάμια , λίμνες και πολλούς (σχετικά μικρούς) παγετώνες. Μάλιστα τους δυο-τρεις τελευταίους τους προσέγγιζες εύκολα. Το κάναμε σε έναν. Μόνο φωτογραφίες δεν έβγαιναν τόσο ωραίες γιατί είχαμε κόντρα τον ήλιο. Είπαμε ότι μετά από δύο μέρες που θα αναχωρούσαμε πρωί θα ήταν ο ήλιος από πίσω και θα ήταν καλύτερες. Αμ δε! Είχε μια συννεφιά που σε ορισμένα σημεία γινόταν ομίχλη. Αυτό το κακό έχει εκεί, και το ζήσαμε κάμποσες φορές: περνάς από ένα δρόμο που ξέρεις ότι έχεις να δεις ωραία τοπία και σου έχει μικρή ορατότητα. Τουλάχιστο όταν περνάς πρώτη φορά δεν ξέρεις τι έχεις χάσει! Στην επιστροφή λοιπόν δεν απολαύσαμε ξανά το τοπίο. Μόνο σε ένα παγετώνα πήγαμε πολύ κοντά και ήταν υπέροχα. Θα τα πούμε στη συνέχεια της ιστορίας.

upload_2016-9-15_22-19-29.jpeg


Εγώ πάντως εδώ δεν έχω λόγια:
upload_2016-9-15_22-21-6.jpeg


upload_2016-9-15_22-22-26.jpeg


upload_2016-9-15_22-23-50.jpeg


upload_2016-9-15_22-25-11.jpeg


upload_2016-9-15_22-26-44.jpeg


upload_2016-9-15_22-28-14.jpeg


Το απογευματάκι φτάσαμε στο Valdez. Δεν είναι κάποια όμορφη πόλη, όπως θα φανταζόμασταν ένα παλιό ψαροχώρι. Έχει μερικά γραφικά ξύλινα κτήρια και ένα λιμάνι γεμάτο βάρκες και ιστιοπλοϊκά. Αν δηλαδή κάνεις με τα πόδια βόλτα για μια ώρα μάλλον θα έχεις ολοκληρώσει τα ενδιαφέροντα. Αξίζει ίσως μια βόλτα στην παλιά πόλη του Valdez, που είναι λίγο έξω από τη σημερινή και υπάρχουν κάποια λίγα ερείπια από ό,τι έμεινε από τον σεισμό του 1964. Τακτοποιηθήκαμε σε ένα συμπαθές διαμέρισμα με δύο υπνοδωμάτια και σαλόνι, κόστους 250 ευρώ ανά βράδυ. Είπαμε εδώ οι τιμές είναι φωτιά. Και που να πηγαίναμε σε τίποτα καλύτερο. Κάτι ξέρουν οι αμερικάνοι που ταξιδεύουν με τα τροχόσπιτα!

upload_2016-9-15_22-29-39.jpeg


upload_2016-9-15_22-30-56.jpeg


Κάμαμε μια βόλτα στο χωριό πριν πάμε για ύπνο. Κάθε τόσο έβλεπες ταμπέλες για να προσέχουμε τις αρκούδες και τι πρέπει αν κάνουμε αν βρεθούμε αντιμέτωποι με καμία από αυτές. Δυστυχώς ή ευτυχώς μας πέτυχαν μόνο κάτι αγριοκούνελα. Και ήταν πολύ φιλικά, αν και λίγο τρομαγμένα! Το περίεργο είναι ότι σε αυτά τα μέρη, ενώ βλέπεις τόσα αυτοκίνητα, τόσα σκάφη και τόσα μαγαζιά ο κόσμος είναι κρυμμένος. Δεν κυκλοφορεί. Δεν ξέρω αν φταίει η νοοτροπία ή ότι δεν θένε να ξοδέψουν χρήματα λόγω ακρίβειας. Στη χώρα μας πας σε ένα παραλιακό χωριό το καλοκαίρι και νομίζεις ότι δε θα έχει άνθρωπο και βλέπεις στην παραλία γεμάτα τα μαγαζιά.

upload_2016-9-15_22-32-18.jpeg


upload_2016-9-15_22-33-42.jpeg


upload_2016-9-15_22-35-8.jpeg



Το χαρακτηριστικό στην Αλάσκα είναι τα πολλά πολύχρωμα ξύλινα τοτέμ. Τα βλέπεις παντού και είναι πολύ όμορφα. Και το Valdez ήταν γεμάτο. Είναι ένα απομονωμένο μέρος. Αν σκεφτείς ότι βρίσκεται μακριά από το Anchorage και το πιο κοντινό χωριό απέχει τουλάχιστο 100 χιλιόμετρα, έχει μια μοναξιά. Εκτός από το σεισμό του 1964 που το κατέστρεψε είχε και μια άλλη καταστροφή: τον Μάρτιο του 1989 το πλοίο Exxon Valdez προσέκρουσε σε ένα βράχο τη νύχτα και πέσανε στον κόλπο Prince William Sound χιλιάδες τόνοι αργού πετρελαίου καταστρέφοντας για χρόνια την περιοχή. Η καταστροφή θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως για το περιβάλλον.

Και το ξενοδοχείο μας με τα τοτέμ του:
upload_2016-9-15_22-37-34.jpeg
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.567
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

chrgkoutz

Member
Μηνύματα
364
Likes
1.199
Ταξίδι-Όνειρο
Δάση Βόρειου Καναδά
travelbreak,πρωτα να σε "παινεψω" λιγο για την δημοσιευση σου.
Λιτος,αναλυτικος και ικανοποιητικα περιγραφικος.Περιγραφεις ολα οσα θελω να μαθω για προγραμματισμο παρομοιας περιοδειας,ενω οι φωτο σου υποστηριζουν κι αναδεικνυουν την φυσικη ομορφια των περιοχων,που διασχισατε.
.
Αρχικα λοιπον,θα ηθελα να ρωτησω,αν εχεις κανει τον γυρο της Νορβηγιας κι εφοσον απαντησεις θετικα, να σου ζητησω να συγκρινεις την μορφολογια και τις φυσικες ομορφιες,σε αναλογικη κλιμακα φυσικα,γιατι η Αλασκα είναι τεραστια
.
Μετα το ταξιδι,θα ελεγες/προτιμουσες να ειχες νοικιασει αυτοκινουμενο, για την περιοδεια σου στην Αλασκα;
Ειχες ελεγξει την περιπτωση αυτή κι αν ναι,ποια η διαφορα τιμης;

Επισης,κακως δεν αναφερεις το ονομα του «γραφειου ενοικιασης(?)»,που σου δημιουργησε το προβλημα,για να ξερει κι ο επομενος….προς αποφυγη
Περιμενω περιγραφες των δασικων περιοχων και φυσικα πολλες φωτο τους.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.204
Μηνύματα
883.730
Μέλη
38.901
Νεότερο μέλος
udemeetim036

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom