Τουρκία Ένας αταίριαστος συνδυασμός.

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.751

Κεφάλαιο 5

Στην Πόλη ΙV. Μονή της Χώρας, Πατριαρχείο, Kadikoy (Χαλκηδόνα).

Τελευταία ολόκληρη ημέρα στην Πόλη και μετά το πολύ πλούσιο πρωινό στο roof garden του ξενοδοχείου μας,



καλέσαμε Uber, στο οποίο δώσαμε τη διεύθυνση της Μονής της Χώρας. Η Μονή της Χώρας, η οποία σήμερα (ή για την ακρίβεια από το έτος 1958) λειτουργεί ως μουσείο και θεωρείται από τους ειδικούς, ότι διαθέτει τα καλύτερα σωζόμενα ψηφιδωτά στον κόσμο, με δεδομένο ότι αυτά της Συρίας θα έχουν καταστραφεί στον πόλεμο. Αυτός ήταν και ο κύριος λόγος της επίσκεψής μας στη Μονή της Χώρας. Στο δρόμο περάσαμε από παραδοσιακούς οθωμανικούς οικισμούς



και όταν κατεβήκαμε στη Μονή της Χώρας, καταλάβαμε ότι η περιοχή γύρω από τη Μονή, η οποία κάποτε έσφυζε από ζωή, τώρα ήταν απόλυτα ερημική, αφού καφέ, καταστήματα με αναμνηστικά κλπ ήταν κλειστά.



Η περιοχή ήταν απόλυτα ερημική γιατί πλέον ελάχιστοι Ευρωπαίοι πηγαίνουν τα δυο τελευταία χρόνια στην Πόλη. Και οι Άραβες, οι οποίοι είναι η κύρια πηγή τουρισμού της Πόλης, προφανώς δεν επισκέπτονται τη Μονή της Χώρας. Κατ' εξαίρεση λειτουργούσε μόνο ένα καφέ,



το οποίο ευτυχώς διέθετε Wi-Fi, οπότε θα είχαμε τη δυνατότητα να καλέσουμε Uber, για την επόμενη μετακίνησή μας.
Ο κύριος ναός δεν είναι επισκέψιμος, αφού βρίσκεται σε διαδικασία αποκατάστασης την περίοδο αυτή,



αλλά όπως είχα πληροφορηθεί τα σπουδαιότερα ψηφιδωτά βρίσκονται στους νάρθηκες, οι οποίοι είναι επισκέψιμοι. Τρεις από εμάς βγάλαμε εισιτήρια και μπήκαμε μέσα στη μονή - μουσείο. Οι υπόλοιποι κάθισαν στο απέναντι καφέ για τσάι. Μπαίνοντας μέσα συνειδητοποίησα ότι οι πληροφορίες μου ήταν απόλυτα σωστές. Τα ψηφιδωτά ήταν (είναι) σπουδαία καλλιτεχνήματα. Πράγματι οι πληροφορίες που είχα ήταν απόλυτα ακριβείς.









Όταν βγήκαμε από το μουσείο καλέσαμε Uber, στο οποίο δώσαμε τη διεύθυνση της μεγάλη του γένους σχολή.
Αφού γυρίσαμε, παρατηρήσαμε το κτίριο,







τη γύρω περιοχή και τη θέα προς τον Κεράτιο κόλπο,



κατηφορίσαμε προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Προχωρώντας από τη μεγάλη του γένους σχολή προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο, παρατήρησα μπαράκια τα οποία έχουν ανοίξει πρόσφατα,



δηλαδή όταν εννοώ πρόσφατα, εννοώ τα τελευταία έξι χρόνια τα οποία είχα βάλει την Πόλη σε καραντίνα.
Ύστερα από λίγα λεπτά είμαστε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Αφού είδαμε το Πατριαρχείο και την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου,



καλέσαμε για μια ακόμη φορά Uber, ώστε να μας πάει στην αποβάθρα στο Εμίνονου, για να πάρουμε το καραβάκι για την ασιατική πλευρά της Πόλης και συγκεκριμένα για το Kadikoy (Χαλκηδόνα).

Την προηγούμενη φορά, κατά την οποία είχα επισκεφτεί την Πόλη, δεν είχα περάσει στην ασιατική πλευρά. Το καραβάκι ξεκίνησε, παρατηρούσα από το κατάστρωμα την ευρωπαϊκή πλευρά



και ύστερα από λίγη ώρα φτάσαμε στο λιμανάκι του Kadikoy. Βγαίνοντας από το καραβάκι και προχωρώντας προς το κέντρο του Kadikoy,





άρχισα να ενθουσιάζομαι και να κάνω ειλικρινή αυτοκριτική, για το ότι είχα βάλει σε καραντίνα την Πόλη. Το συναίσθημα αυτό, εντάθηκε όταν φτάσαμε στην αγορά του Kadikoy, αφού πρώτα είχαμε περάσει από την εκκλησία της Αγίας Ευφημίας. Η αγορά του Kadikoy, είναι αγορά γευσιγνωσίας.





Ότι φάγαμε από τους πάγκους ήταν εξαιρετικό. Ακόμα και τώρα, έχω στη γεύση μου, το υπέροχο γεμιστό μύδι που έφαγα στην αγορά.



Συνεχίσαμε να προχωράμε στην αγορά, όπου υπήρχαν και πολλά καταστήματα αγορές- εστιατόρια, τα οποία μαγείρευαν από τα προϊόντα που πουλούσαν. Ιδιαίτερα τα ψαρικά, (αλλά και όλα τ' άλλα) φαινόντουσαν εξαιρετικά.
Συνεχίσαμε να προχωράμε σε πεζόδρομους με μπαρ κι εστιατόρια.



Ο φίλος μου που έχει ταξιδέψει πολλές φορές στην Πόλη, πρότεινε να σταματήσουμε σ' ένα εστιατόριο, το οποίο θεωρούσε ως το καλύτερο στο Kadikoy. Συμφωνήσαμε, γνωρίζοντας ότι είναι καλοφαγάς και ότι το ζήτημα αυτό, το είχε ψάξει πολύ. Το εστιατόριο ονομάζεται Ciya Sofrasi,



βρίσκεται επί του πεζόδρομου Güneşli Bahçe Sk, είχε πράγματι εξαιρετικά φαγητά,









αλλά παράλληλα και ένα μεγάλο μειονέκτημα. Δεν διέθετε αλκοόλ. Θυμήθηκα ότι σε γειτονικό ρακάδικο, το μάτι μου είχε γυαλίσει, πριν από λίγα λεπτά της ώρας, βλέποντας έναν άνθρωπο να τρώει το ψαράκι του και κυρίως να πίνει το Yeni Raki του. Ο φίλος μου που έχει ταξιδέψει πολλές φορές στην Πόλη, προσπάθησε να με καλμάρει, λέγοντάς μου ότι το άριστο εστιατόριο ήταν αυτό που είμαστε και όχι εκείνο το οποίο μου άρεσε, δηλαδή το ρακάδικο. Ήμουν απαρηγόρητος. Πάλι σε οθωμανικό εστιατόριο. Πάλι χωρίς αλκοόλ. Και μάλιστα σε μια ημέρα όπου η Τουρκία γιόρταζε την επέτειο του αλκοολικού ήρωα της. Ημέρα που η Τουρκία ήταν σημαιοστολισμένη. Για την επέτειο του Κεμάλ Ατατούρκ. Όπως είναι γνωστό ο Κεμάλ πέθανε από κίρρωση ήπατος, λόγω της ισχυρής εξάρτησης από το αλκοόλ. Όμως είχαν πάλι «γνώση οι φύλακες». Στο backpack μου κουβαλούσα το φλασκί. Το πρωί το είχα ξαναγεμίσει με Zoladkowa. Για κάτι τέτοιες πολύ δύσκολες καταστάσεις είχαμε κουβαλήσει τη βότκα, από την Πολωνία. Ήπια μια πολύ γερή γουλιά. Αισθάνθηκα καλύτερα, αλλά όχι τέλεια, όπως θα αισθανόμουν εάν έπινα το Yeni Raki. Προτιμώ πάντα τα τοπικά προϊόντα. Δεν πειράζει όμως. Βολεύτηκα και έτσι. Επαναλαμβάνω πάντως ότι, το φαγητό ήταν εξαιρετικό. Είχε δίκιο ο φίλος μου σ' αυτόν τον τομέα. Αφού φάγαμε ελαφρά, εγώ πολύ πιο ελαφρά, αφού δεν είχα χωνέψει ακόμα ούτε το πρωινό μου, ούτε το πως βρέθηκα για δεύτερη συνεχόμενη φορά σε οθωμανικό εστιατόριο, σηκωθήκαμε και αρχίσαμε πάλι να περπατάμε στο κέντρο του Kadikoy. Υπάρχουν πολλά μπαράκια στην περιοχή,



εγώ σκεφτόμουν ότι καθίσαμε στο μόνο κατάστημα της περιοχής χωρίς αλκοόλ και μάλιστα όταν είδα και πολλά μπαράκια με happy hour, άρχισα να αισθάνομαι πολύ καλύτερα, άρχισα να αισθάνομαι ότι βρίσκομαι στη δύση.



Μπήκαμε σ' ένα από τα μπαράκια και ήπιαμε μερικές μπίρες. Όταν βγήκαμε έξω τονωμένοι, κάναμε μια μεγάλη βόλτα στο Kadikoy,







περάσαμε και από την περίφημη εκκλησία της Αγίας Τριάδας της Χαλκηδόνας,



συνεχίσαμε να περπατάμε συναντήσαμε το Πολιτιστικό κέντρο Ναζίμ Χικμέτ (ποιητής και δραματουργός - γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το έτος 1902 και πέθανε στη Μόσχα το έτος 1963, μέλος του ΚΚΤουρκίας), επιστρέψαμε σε έναν από τους κεντρικούς δρόμους του Kadikoy, τη λεωφόρο General Asım Gündüz Cd., με τις γραμμές του τραμ, γελάσαμε με μια γάτα που είχε μπει στη βιτρίνα ενός καταστήματος γυναικείων εσωρούχων,



νεανικός κόσμος κυκλοφορούσε στους δρόμους,



θεωρούσα ότι είμαι σε δυτική πόλη, αίσθηση που δυνάμωσε όταν είδα το κτίριο της Όπερας



και όπως κατηφορίζαμε την κεντρική λεωφόρο του Kadikoy,



κάναμε μια παράκαμψη, περάσαμε πάλι μέσα από την αγορά και βρεθήκαμε σε ένα παράδρομο (Muvakkıthane Cd.) που είχε εκτός των άλλων και δυο ζαχαροπλαστεία, το ένα απέναντι από το άλλο. Το ένα είχε ευρωπαϊκά γλυκά (Baylan),





είχε ιδρυθεί από Έλληνα, το άλλο είχε ανατολίτικα γλυκά (Ali Muhiddin Hacı Bekir, Kadıköy).



Τα δύο αυτά ζαχαροπλαστεία θεωρούνται τα καλύτερα ή μάλλον δύο από τα τρία καλύτερα ζαχαροπλαστεία της Πόλης. Καθίσαμε στο πρώτο, απολαύσαμε σε μια πολύ όμορφη σκεπαστή αυλή ένα καταπληκτικό γλυκό και στη συνέχεια περάσαμε από το δεύτερο και πήραμε σουτζούκ-λουκούμ στο χέρι.

Επιστρέφοντας, προκειμένου να πάρουμε το καραβάκι προς την ευρωπαϊκή πλευρά και συγκεκριμένα προς το Karakoy, είδαμε το άγαλμα του Κεμάλ να παραδίδει τη μάθηση και συγκεκριμένα το λατινικό αλφάβητο σε μαθητές.



Φτάνοντας στην αποβάθρα,



το καραβάκι που θα διέσχιζε το Βόσπορο να μας πάει στο Karakoy, αυτή τη φορά , ήταν έτοιμο για αναχώρηση. Τρέξαμε το προλάβαμε, διασχίσαμε το Βόσπορο ακόμη μια φορά,



το καραβάκι μας άφησε στην αποβάθρα του Karakoy,



πολύ κοντά στο ξενοδοχείο, στο δρόμο για το οποίο κάποιοι σταμάτησαν στο εξαιρετικό ζαχαροπλαστείο Karakoy Gulluoglu,



μην αντέχοντας στους πειρασμούς.
Εγώ με τους υπόλοιπους, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο. Σε αντίθεση με τους άλλους, είχα αποφύγει τελείως τα γλυκά και πριν από αρκετές ώρες είχα φάει ελάχιστο φαγητό. Έτσι φτάνοντας στο ξενοδοχείο, έκανα αρκετή κολύμβηση στην αδειανή πισίνα, κολύμβηση την οποία είχα στερηθεί τις προηγούμενες δυο ημέρες. Επίσης έκανα και σάουνα. Αποτοξινωμένος μετά τα μπάνια μου ανέβηκα στο roof garden του ξενοδοχείου. Είχε promotion οινογευσίας από μία οινοποιία. Δέχτηκα ευχαρίστως το κέρασμα και ήπια τρία ποτήρια, τα δύο λευκό κρασί και το τρίτο κόκκινο. Από το μπαρ στο roof garden του ξενοδοχείου, έμεινα πάρα πολύ ευχαριστημένος. Είχε θέα και προς τον Βόσπορο και προς τον Κεράτιο καθώς και σε δύο από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Πόλης το Τοπ Καπί και την Αγία Σοφία.



Και το κυριότερο. Με τα παρατεταγμένα μπουκάλια κρασί στην είσοδό του



και το πλούσιo σε ποτά μπαρ, τόσο το εσωτερικό μπαρ,



όσο και το εξωτερικό μπαρ, ανάγκαζε τους μουσουλμάνους να μην το επισκέπτονται, φυσικά πλην του πρωινού και αυτό για τους ένοικους του ξενοδοχείου. Έτσι το βράδυ απολάμβανες τα ποτά σου και τη θέα χωρίς μπούρκες και μαντήλες. Ύστερα από τα κεράσματα, είχε ανέβει και ένας από τους συνταξιδιώτες, ανοίξαμε δυο μπουκάλια λευκό κρασί Sauvignon Blanc, στη μέση του δεύτερου παραγγείλαμε σπαλομπριζόλες



και για να ολοκληρώσουμε τις γεύσεις κλείσαμε με ένα μπουκάλι Cabernet Sauvignon, όπως την προηγούμενη νύχτα και στο τέλος με ένα μπουκάλι Malbec.
Και πάντα με θέα τον Βόσπορο.



 

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.751
Κεφάλαιο 2

Στην Πόλη Ι. Νυχτερινές περιπλανήσεις και παλιά πόλη.


Όπως προανέφερα, μόλις φτάσαμε στο ξενοδοχείο το Hotel Novotel Istanbul Bosphorus στο Karakoy, βγήκαμε για μια βόλτα για να ξεμουδιάσουμε από τα αεροπλάνα και από το (ή μάλλον τα) lounge των αεροδρομίων. Προχωρήσαμε κατά μήκος της οδού Kemankeş Cd. και στην πρώτη διασταύρωση, είδαμε τον Πύργο του Γαλατά φωτισμένο.

1.JPG


Αμέσως μετά κάποιοι από την παρέα, δεν αντιστάθηκαν στον πειρασμό, του κατά πολλούς καλύτερου ζαχαροπλαστείου της Πόλης, του Karaköy Güllüoğlu. Ήταν μεσάνυχτα και το ζαχαροπλαστείο έκλεινε, οπότε δεν καθυστερήσαμε πολύ και συνεχίσαμε τον περίπατο προς τη γέφυρα του Γαλατά.

2.JPG


Περπατήσαμε στη γέφυρα από την ανατολική πλευρά,

3.JPG


4.JPG


5.JPG


συνεχίσαμε για λίγο το περπάτημα στην απέναντι πλευρά του Κεράτιου κόλπου, στα σοκάκια κοντά στην αιγυπτιακή αγορά και στη συνέχεια επιστρέψαμε από την απέναντι (δυτική) πλευρά.

6.JPG


Στα μπαράκια κάτω από τη γέφυρα είχε μουσικές,

7.JPG


σταματήσαμε σε ένα να πιούμε από μια μπίρα και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας, όπου όπως ανέφερα στο προηγούμενο κεφάλαιο, η ώρα ήταν περασμένες δύο το πρωί, το μπαρ έκλεινε, οπότε μεταφέραμε από το δωμάτιό μας, στο roof garden του ξενοδοχείου μπουκάλια βότκα και μπουκάλια κρασί, τα οποία είχαμε φέρει από την Πολωνία, για να μας βοηθήσουν να απολαύσουμε τη νυχτερινή θέα του Βόσπορου, όπου φωτισμένα δέσποζαν το Τοπ Καπί και η Αγία Σοφία.

Την άλλη ημέρα το πρωί, ύστερα από λίγες ώρες ύπνου, ανεβήκαμε πάλι στο roof garden του ξενοδοχείου, για πρωινό - υπερπαραγωγή με θέα τον Βόσπορο, την εκβολή του Κεράτιου κόλπου και (δυστυχώς) το απέναντι εργοτάξιο.

8.jpg


Στη συνέχεια καλέσαμε Uber και κατευθυνθήκαμε προς την Αγία Σοφία.

9.JPG


Στο σημείο αυτό να κάνω μια παρένθεση. Σε αντίθεση με άλλες χώρες, στην Πόλη όλα τα οχήματα Uber είναι 6θέσια. Σε άλλες χώρες, επικρατεί η ιδιωτική πρωτοβουλία και έβρισκα διάφορα οχήματα, πχ στο Σπλιτ είχαμε στριμωχτεί τέσσερα άτομα σε Opel Corsa. Στην Πόλη όμως υπάρχουν μόνο Uber XXL. Φαντάζομαι ότι είναι οχήματα εταιρείας. Γι' αυτό όταν καλείς σου βγαίνει μόνο όχημα Uber XXL από 1-6 άτομα. Το Uber στην Πόλη είναι πάρα πολύ φτηνό και μας βόλεψε πάρα πολύ και ιδιαίτερα επειδή είμαστε και έξι άτομα.
Μας κόστισε λιγότερο και από τα ΜΜΜ.

Επανέρχομαι στη σύντομη ιστορία μου για την Πόλη. Μπήκαμε μέσα στην Αγία Σοφία, χωρίς ουρές, αφού οι Ευρωπαίοι είναι εξαφανισμένοι, πλέον, από την Πόλη. Απολαύσαμε το θαύμα της μηχανικής και είδαμε, ακόμα μια φορά τα διασωθέντα ψηφιδωτά.

10.JPG


11.JPG


12.JPG


13.JPG


Βγαίνοντας από την Αγία Σοφία, ξεκουραστήκαμε σε ένα υπαίθριο καφέ και προχωρήσαμε δίπλα στη Βασιλική Κινστέρνα.

14.JPG


15.JPG


16.JPG


Στη συνέχεια περάσαμε από τους κήπους έξω από το Τοπ Καπί,

17.JPG


18.JPG


χωρίς να μπούμε μέσα (εγώ είχα μπει σε προηγούμενο ταξίδι), επιστρέψαμε προς το μπλε τζαμί, όπου μερικοί μπήκαν μέσα, εγώ βαριόμουν να βγάλω τα παπούτσια μου, έμεινα έξω

19.JPG


20.JPG


και όταν βγήκαν τελικά καταλήξαμε στον Ιππόδρομο.

21.JPG


22.JPG


23.JPG


24.JPG


Όταν σταμάτησα στον Ιππόδρομο, για να ξεκουραστώ σε ένα παγκάκι, παρατηρώντας τον Οβελίσκο του Θεοδόσιου Α΄ και τη Στήλη του Κωνσταντίνου Ζ´, αυθόρμητα τραγουδούσα σιγά το "μια γυναίκα μπορεί... ", σκεπτόμενος τη μεγάλη σφαγή λόγω Θεοδώρας και τα μεγάλα έργα (Αγία Σοφία, Κινστέρνα. Υδροδότηση) που αναγκάστηκε να υλοποιήσει ο Ιουστινιανός για να κατευνάσει τη λαϊκή οργή.
Στη συνέχεια προχωρήσαμε προς το Καπαλί Κ(τσ)αρσί, μέσω των οδών Üçler Sokak, Peykhane Cd και μετά τον σταθμό του τραμ Çemberlitaş, μέσω της οδού Vezirhan Cd, από όπου μπήκαμε στη μεγάλη αγορά.

25.JPG


Παρατήρησα ότι το έτος που άνοιξε η αγορά ήταν το έτος 1461,

26.JPG


δηλαδή οχτώ χρόνια μετά την άλωση της Πόλης.
Το Καπαλί Καρσί, το εγκαινίασε ο Μωάμεθ Β ο πορθητής το έτος 1455 (νομίζω), δηλαδή σχεδόν αμέσως μετά την άλωση. Κάναμε κάποιες βόλτες, το παζάρι ήταν γεμάτο τουρκικές σημαίες

27.JPG


λόγω της επερχόμενης επετείου του θανάτου του Κεμάλ Ατατούρκ, εγώ συντόμευσα τις βόλτες, γιατί δεν γουστάρω ούτε τον υπερβολικό αριθμό σημαιών (ιδιαίτερα τις τούρκικες), ως εθνικιστικά σύμβολα, ούτε τα παζάρια και ύστερα από κάποια ώρα, βγήκαμε έξω από άλλη πύλη.

28.JPG


Για να είμαι σαφής δεν είναι ότι δεν γουστάρω τις σημαίες. Δεν μου αρέσει ο υπερβολικός αριθμός σημαιών, που σημαίνει εθνικισμό, πατριδοκαπηλία και κατ' επέκταση καταστροφές.
Όμως όταν βγήκαμε από την αγορά, δεν είχα internet, ώστε να καλέσω Uber. Σταματήσαμε σε ένα μαγαζί και ήπιαμε από μια μπίρα. Το μαγαζί δεν είχε Wi-Fi. Είχαμε μείνει τέσσερις, γιατί οι άλλοι δύο είχαν φύγει πριν από αρκετή ώρα για να ξεκουραστούν. Επειδή δεν είχα Istanbul card, διαπραγματεύτηκα με τους ταξιτζήδες έξω από την αγορά. Ύστερα από αρκετές διαπραγματεύσεις και αφού η πρώτη τιμή ήταν 100 λίρες, συμφώνησα με κάποιον στις 30 τούρκικες λίρες. Στην αρχή του είχα ζητήσει να βάλει ταξίμετρο, αλλά αυτός είπε ότι δεν θα με συνέφερε, λόγω κυκλοφοριακού. Μας πήγε πολύ γρήγορα στο ξενοδοχείο, λαμβάνοντας υπ' όψη το τρομαχτικό κυκλοφοριακό της Πόλης. Καθόμουν μπροστά, δίπλα στον οδηγό. Όταν με ρώτησαν κάτι από το πίσω κάθισμα, τους απάντησα ότι έχω βάλει την ταυτότητα στα δόντια και δεν μπορώ να μιλήσω. Πράγματι ο οδηγός προσπαθούσε να φτάσει γρήγορα. Έκανε άπειρες σφήνες, ξεπερνούσε στα χιλιοστά μεγάλα οχήματα και η απόλυτη αποθέωση ήταν όταν μπήκε με μεγάλη ταχύτητα σε ένα βενζινάδικο (!!!), τρομοκρατώντας τόσο τους πελάτες, όσο και τους εργαζόμενους. Όταν φτάσαμε ζήτησε επιβράβευση κι εγώ του είπα ότι είναι άριστος οδηγός. Ανεβήκαμε στα δωμάτιά μας. Ήμουν αρκετές ημέρες στο πόδι, οπότε η δίωρη ξεκούραση στο δωμάτιο του ξενοδοχείου μου, ήταν βάλσαμο.
Κατά τις 20.15, συναντηθήκαμε στη ρεσεψιόν, καλέσαμε Uber και πήγαμε στο Maria's Garden Restaurant,

29.JPG


αρκετά μακριά από το ξενοδοχείο μας και μάλιστα σε ώρα που είχε κίνηση στους δρόμους. Το restaurant ανήκει στη Μαρία Εκμεκτσίογλου, η οποία έχει συνδυάσει τη Ρωμαίικη κουζίνα με την Τουρκική, την κουζίνα της Θεσσαλονίκης και την Κρητική κουζίνα. Τα φαγητά ήταν εξαιρετικά,

30.JPG


31.JPG


32.JPG


το ίδιο και το πολυποικιλιακό, με βάση όμως το sauvignon blanc, λευκό κρασί το οποίο επιλέξαμε.

33.jpg


Αξίζει να σημειωθεί ότι στο restaurant, είχε μουσική live με τουρκικά αλλά και ελληνικά τραγούδια,

34.JPG


καθώς και το ότι η διακόσμηση ήταν όμορφη, ιδιαίτερα στον κήπο,

35.JPG


αλλά και σε όλους τους λοιπούς χώρους,

36.JPG


37.JPG


ακόμα και στην τουαλέτα, όπου υπήρχε ποίηση και ελληνική (Ιθάκη του Καβάφη) και τουρκική.

38.JPG


Αφού απολαύσαμε φαγητό και κρασί, καλέσαμε Uber και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας. Στα σοκάκια πίσω από το ξενοδοχείο μας, υπάρχουν αρκετά μπαράκια. Επισκεφτήκαμε ένα από αυτά και κατάλαβα ότι η συνεχής πτώση της τούρκικης λίρας δεν είχε την αντίστοιχη άνοδο, ακόμη, στα ποτά. Για παράδειγμα το ποτήρι Cardhu, κόστιζε 44 λίρες (λίγο κάτω από 10 ευρώ), ενώ το 2011 κόστιζε 34 λίρες (17 ευρώ). Κάποιοι από την παρέα έφυγαν για να ξεκουραστούν στα δωμάτιά τους. Εγώ με άλλους δύο μείναμε στο μπαρ, ήπια ένα ποτήρι Cardhu και μια μπίρα και στη συνέχεια, ανεβήκαμε στο roof garden του ξενοδοχείου με δυο μπουκάλια βότκα, απολαμβάνοντας, για δεύτερο βράδυ, τη νυχτερινή θέα του Βόσπορου. Εκεί σκέφτηκα τον αταίριαστο συνδυασμό: Βότκα και Πόλη. Ο Ορχάν Παμούκ, αναφέρει στο βιβλίο του "Istanbul" για ποτά και συγκεκριμένα για ρακί και βότκα. Όμως τώρα με την επικράτηση του οθωμανισμού το αλκοόλ είναι σε απαγόρευση, λόγω της μεγάλης φορολόγησης. Εμείς όμως βρήκαμε τον τρόπο, ερχόμενοι στην Πόλη από την Πολωνία.
 

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.751
Κεφάλαιο 3

Στην Πόλη ΙΙ. Βόλτα στο Βόσπορο και μπίρες στη γέφυρα Γαλατά.


Την επόμενη ημέρα, μετά από το πολύ πλούσιο πρωινό στο ξενοδοχείο, από το οποίο απολάμβανα την πρωινή θέα του Βόσπορου,

1.jpg


2.jpg


αποφάσισα να πάω τους τρεις συνταξιδιώτες μου, οι οποίοι δεν είχαν επισκεφτεί την Πόλη, μια βόλτα στο Βόσπορο με καραβάκι. Γνώριζα ότι τα καραβάκια έφευγαν από το Εμίνονου, οπότε βγαίνοντας από το ξενοδοχείο και αποφεύγοντας τους πειρασμούς του καλύτερου ζαχαροπλαστείου της Πόλης, του Karaköy Güllüoğlu,

3.JPG


λόγω άριστου πρωινού, προχωρήσαμε προς τη γέφυρα Γαλατά.

4.JPG


Φτάσαμε στην απέναντι πλευρά του Κεράτιου κόλπου και συγκεκριμένα στο Εμίνονου, ο Πύργος Γαλατά δέσποζε στην απέναντι πλευρά του κόλπου

5.JPG


κι εγώ επέλεξα tour στο Βόσπορο πολύ φτηνό (με 12 λίρες το άτομο).

6.JPG


Υπέροχο tour, το καραβάκι έπλεε δίπλα στην ευρωπαϊκή πλευρά, οπότε είδαμε πρώτα την περιοχή με τον Πύργο Γαλατά, στη συνέχεια το ξενοδοχείο μας

7.JPG


και το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Πόλης.

8.JPG


Το καραβάκι συνέχισε, πάντα δίπλα στην ευρωπαϊκή πλευρά, με συνοδεία από θαλασσοπούλια,

9.JPG


10.JPG


πέρασε από το Ντολμά Μπαχτσέ Τζαμί,

11.JPG


το ανάκτορο Ντολμά Μπαχτσέ,

12.JPG


13.JPG


και το παλάτι Τσιραγάν (σήμερα ξενοδοχείο),

14.JPG


μέχρι που φτάσαμε στην πρώτη γέφυρα του Βόσπορου, όπου πριν από αυτή δεσπόζει το Τζαμί Ορτάκιοϊ.

15.JPG


16.JPG


Το καραβάκι συνέχισε την πορεία του δίπλα στην ευρωπαϊκή πλευρά, πέρασε κάτω από την πρώτη γέφυρα του Βόσπορου και στην ακτή έβλεπα το σημαιοστολισμό, για την επέτειο του θανάτου του Κεμάλ Ατατούρκ.

17.JPG


Κοίταξα στο τηλέφωνό μου την ημερομηνία, ήταν 9 Νοέμβρη 2017. Ο Κεμάλ Ατατούρκ είχε πεθάνει στις 10 Νοέμβρη 1938, στο ανάκτορο Ντολμά Μπαχτσέ. Η 9 Νοέμβρη ήταν παραμονή της επετείου. Εκείνη τη στιγμή σκέφτηκα μια περίεργη σύμπτωση. Τη νύχτα της 9ης προς τη 10η Νοεμβρίου του έτους 1938 είχε συμβεί το μαζικό πογκρόμ στη Γερμανία και στην Αυστρία κατά των Εβραίων κλπ, συμβάν το οποίο έχει περάσει στην ιστορία ως η νύχτα των κρυστάλλων. Την ίδια ημέρα δυο ιστορικά γεγονότα. Άφησα τις σκέψεις μου και συνέχισα την παρατήρηση προς την ευρωπαϊκή πλευρά του Βόσπορου

18.JPG


19.JPG


και στις συνοικίες, όπου μένουν γενικά εύπορες τάξεις,

20.JPG


έως ότου το καραβάκι πέρασε κοντά από το κάστρο Ρουμελιχισάρ (κάστρο της Ρούμελης-όπου Ρούμελη ονομαζόταν η ευρωπαϊκή πλευρά και Ανατολία η ασιατική πλευρά),

21.JPG


η κατασκευή του οποίου είχε υλοποιηθεί με εντολές του Μωάμεθ Β του πορθητή, προκειμένου να μην είναι δυνατή η βοήθεια στην Πόλη από βόρεια.
Όταν το καραβάκι πέρασε και τη δεύτερη γέφυρα του Βόσπορου (γέφυρα Φατίχ Σουλτάν Μεχμέτ), προχώρησε λίγο και στη συνέχεια έκανε αναστροφή και πήρε το δρόμο της επιστροφής, πλέοντας δίπλα στην ασιατική πλευρά, αυτή τη φορά.

22.JPG


23.JPG


Το καραβάκι συνέχισε και παρατηρήσαμε από την ασιατική πλευρά το στρατιωτικό γυμνάσιο του Κουλέλι,

24.JPG


αλλά και άλλες τοποθεσίες της ασιατικής πλευράς.

25.JPG


Επιστρέφοντας και προσεγγίζοντας την πρώτη γέφυρα του Βόσπορου, περάσαμε από το μπαρόκ τζαμί Μπεηλέρμπεη

26.JPG


και το Ανάκτορο Μπεηλέρμπεη

27.JPG


Στη συνέχεια αφού περάσαμε, πάλι, κάτω από την πρώτη γέφυρα του Βόσπορου με αντίθετη κατεύθυνση αυτή τη φορά (νότια), είδαμε τον Πύργο του Λεάνδρου,

28.JPG


κατασκευασμένο σε ένα νησάκι στη νότια είσοδο του Βόσπορου και σε απόσταση 200 μέτρων από την ασιατική πλευρά και τελικά το καραβάκι περνώντας κάτω από τη γέφυρα του Γαλατά,

29.JPG


μας αποβίβασε δυτικά αυτής.

Ενώ το καραβάκι έφευγε,

30.JPG


εμείς ξεκινήσαμε να κάνουμε ένα μικρό περίπατο, αλλά σταματήσαμε στα διακοσμημένα καραβάκια, γιατί κάποιοι από την παρέα ήθελαν να φάνε balik ekmek. Γέλασα πολύ με τη διακόσμηση των καραβιών-street food.

31.JPG


Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στα σοκάκια του Eminonu

32.JPG


και προς την Αιγυπτιακή αγορά. Μπήκαμε μέσα στην Αιγυπτιακή αγορά

33.JPG


και αρχίσαμε να χαζεύουμε τα προϊόντα.

Τις αγορές δεν τις γουστάρω πολύ. Μάλλον καθόλου. Οπότε αποφάσισα να αποσχιστώ από τους υπόλοιπους και να ακολουθήσω τον δικό μου δρόμο. Σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να κάνω μια όμορφη βόλτα έως τον Πύργο Γαλατά. Βγαίνω έξω

34.JPG


και φτάνοντας στη γέφυρα Γαλατά, έριξα μια ματιά στα καραβάκια-street food και γέλασα πάλι.

35.JPG


Είχα αρχίσει να διψάω και σκέφτηκα ότι μια μπίρα στη γέφυρα με θέα προς τον ήλιο να πέφτει προς την παλιά πόλη και προς το Τέμενος Σουλεϊμανιγιέ (κατασκευασμένο κι αυτό από τον Οθωμανό αρχιτέκτονα Σινάν με εντολή του Σουλεϊμάν του μεγαλοπρεπή) θα ήταν ότι έπρεπε για την περίπτωση της στιγμής εκείνης.

36.JPG


Σταμάτησα σε ένα μπαρ κάτω από τη γέφυρα Γαλατά και ήπια δυο μπίρες, απολαμβάνοντας τη θέα.

37.jpg


38.jpg


Όταν έφευγα είδα μερικές όμορφες εικόνες

39.JPG


40.JPG


και κατευθύνθηκα προς τον Πύργο Γαλατά.
 

vanda

Member
Μηνύματα
888
Likes
4.273
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Βιετνάμ και Αργεντινή
Ευχαριστούμε πολύ για την ιστορία σου και για τις όμορφες φωτογραφίες.

Μου κάνει εντύπωση που έβρισκες μπύρες και γενικότερα αλκοόλ σε πολλά μέρη της πόλης. Φίλοι που έχουνε επισκεφτεί την Κωνσταντινούπολη στο παρελθόν μου λέγανε ότι ούτε σε εστιατόρια ούτε σε καφέ βρίσκανε να πιούνε.

Εσείς τα ψάχνατε αυτά τα μέρη; Η έχουνε αλλάξει τα πράγματα;
 

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.751
@vanda. Σ' ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σου. Αλκοόλ βρίσκεις παντού, εκτός από τα οθωμανικά εστιατόρια και πιθανώς και κάποια αντίστοιχα καφέ (στην ασιατική πλευρά Kadikoy-Χαλκηδόνα- είναι πολύ χαλαρές οι καταστάσεις και δεν έχεις πρόβλημα). Βρίσκεις παντού, αλλά το πληρώνεις πολύ, λόγω της φορολογίας. Εκτός από τις μπίρες. Στα επόμενα τρία κεφάλαια, τα αναφέρω αυτά. Και εμείς πήγαμε σε δύο εστιατόρια που δεν είχαν αλκοόλ. Βέβαια είχαμε πάρει τα μέτρα μας.

Παρακάτω παραθέτω ορισμένα σχετικά, (με το ζήτημα που έθεσες) αποσπάσματα από τη συνέχεια της ιστορίας μου:
Τα αποσπάσματα είναι μέσα σε εισαγωγικά με πλάγιους χαρακτήρες (Ι).

"Επισκεφτήκαμε ένα από αυτά (εννοώ μπαρ) και κατάλαβα ότι η συνεχής πτώση της τούρκικης λίρας δεν είχε την αντίστοιχη άνοδο, ακόμη, στα ποτά. Για παράδειγμα το ποτήρι Cardhu, κόστιζε 44 λίρες (λίγο κάτω από 10 ευρώ), ενώ το 2011 κόστιζε 34 λίρες (17 ευρώ)."

"Ο Ορχάν Παμούκ, αναφέρει στο βιβλίο του "Istanbul" για ποτά και συγκεκριμένα για ρακί και βότκα. Όμως τώρα με την επικράτηση του οθωμανισμού το αλκοόλ είναι σε απαγόρευση, λόγω της μεγάλης φορολόγησης."

"έτσι καλέσαμε Uber, ώστε να μας πάει στο εξαιρετικό Οθωμανικό εστιατόριο Akdeniz Hatay Sofrası.....
...Τα φαγητά ήταν εξαιρετικά από τις πίτες τα ορεκτικά και τα κεμπάπ έως την υπερπαραγωγή με το αρνάκι ψημένο σε μέσα σε περίβλημα αλατιού αλλά και το εξαίσιο κιουνεφέ, σερβιρισμένο και αυτό με ιεροτελεστία. Επίσης γελάσαμε πολύ με το σπάσιμο του περιβλήματος του αλατιού, αλλά και το σερβίρισμα του κιουνεφέ, ολόκληρη ιεροτελεστία και τα δύο, ιεροτελεστία την οποία βιντεοσκόπησα.
Αυτό που δεν μου άρεσε καθόλου ήταν η έλλειψη αλκοόλ. Το ζήτημα αυτό λύθηκε με τα φλασκιά τα οποία είχαμε γεμίσει με βότκα. Έτσι και εμείς απολαύσαμε το φαγητό με συνοδεία ποτού και οι θαμώνες του εστιατορίου δεν σκανδαλίστηκαν."
Η ιστορία καλύπτεται με πολλές φωτογραφίες.

"Ο φίλος μου που έχει ταξιδέψει πολλές φορές στην Πόλη, πρότεινε να σταματήσουμε σ' ένα εστιατόριο, το οποίο θεωρούσε ως το καλύτερο στο Kadikoy. Συμφωνήσαμε, γνωρίζοντας ότι είναι καλοφαγάς και ότι το ζήτημα αυτό, το είχε ψάξει πολύ. Το εστιατόριο ονομάζεται Ciya Sofrasi, βρίσκεται επί του πεζόδρομου Güneşli Bahçe Sk, είχε πράγματι εξαιρετικά φαγητά, αλλά παράλληλα και ένα μεγάλο μειονέκτημα. Δεν διέθετε αλκοόλ. Θυμήθηκα ότι σε γειτονικό ρακάδικο, το μάτι μου είχε γυαλίσει, πριν από λίγα λεπτά της ώρας, βλέποντας έναν άνθρωπο να τρώει το ψαράκι του και κυρίως να πίνει το Yeni Raki του. Ο φίλος μου που έχει ταξιδέψει πολλές φορές στην Πόλη, προσπάθησε να με καλμάρει, λέγοντάς μου ότι το άριστο εστιατόριο ήταν αυτό που είμαστε και όχι εκείνο το οποίο μου άρεσε, δηλαδή το ρακάδικο. Ήμουν απαρηγόρητος. Πάλι σε οθωμανικό εστιατόριο. Πάλι χωρίς αλκοόλ. Και μάλιστα σε μια ημέρα όπου η Τουρκία γιόρταζε την επέτειο του αλκοολικού ήρωα της. Ημέρα που η Τουρκία ήταν σημαιοστολισμένη. Για την επέτειο του Κεμάλ Ατατούρκ. Όπως είναι γνωστό ο Κεμάλ πέθανε από κίρρωση ήπατος, λόγω της ισχυρής εξάρτησης από το αλκοόλ. Όμως είχαν πάλι «γνώση οι φύλακες». Στο backpack μου κουβαλούσα το φλασκί. Το πρωί το είχα ξαναγεμίσει με Zoladkowa. Για κάτι τέτοιες πολύ δύσκολες καταστάσεις είχαμε κουβαλήσει τη βότκα, από την Πολωνία."
Η ιστορία καλύπτεται με πολλές φωτογραφίες.

"Από το μπαρ στο roof garden του ξενοδοχείου, έμεινα πάρα πολύ ευχαριστημένος. Είχε θέα και προς τον Βόσπορο και προς τον Κεράτιο καθώς και σε δύο από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Πόλης το Τοπ Καπί και την Αγία Σοφία. Και το κυριότερο. Με τα παρατεταγμένα μπουκάλια κρασί στην είσοδό του και το πλούσια σε ποτά μπαρ, ανάγκαζε τους μουσουλμάνους να μην το επισκέπτονται, φυσικά πλην του πρωινού και αυτό, για τους ένοικους του ξενοδοχείου. Έτσι το βράδυ απολάμβανες τα ποτά σου και τη θέα χωρίς μπούρκες και μαντήλες."

"Κατά τα λοιπά, πρέπει να επισημάνω ότι η Πόλη έχει γίνει πολύ φτηνός προορισμός (πλην αλκοόλ, εξαιρούνται οι μπίρες, οι οποίες κόστιζαν γύρω στις 14 λίρες - περίπου 3 ευρώ)."
 

vanda

Member
Μηνύματα
888
Likes
4.273
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Βιετνάμ και Αργεντινή
@vanda. Σ' ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σου. Αλκοόλ βρίσκεις παντού, εκτός από τα οθωμανικά εστιατόρια και πιθανώς και κάποια αντίστοιχα καφέ (στην ασιατική πλευρά Kadikoy-Χαλκηδόνα- είναι πολύ χαλαρές οι καταστάσεις και δεν έχεις πρόβλημα). Βρίσκεις παντού, αλλά το πληρώνεις πολύ, λόγω της φορολογίας. Εκτός από τις μπίρες. Στα επόμενα τρία κεφάλαια, τα αναφέρω αυτά. Και εμείς πήγαμε σε δύο εστιατόρια που δεν είχαν αλκοόλ. Βέβαια είχαμε πάρει τα μέτρα μας.

Παρακάτω παραθέτω ορισμένα σχετικά, (με το ζήτημα που έθεσες) αποσπάσματα από τη συνέχεια της ιστορίας μου:
Τα αποσπάσματα είναι μέσα σε εισαγωγικά με πλάγιους χαρακτήρες (Ι).

"Επισκεφτήκαμε ένα από αυτά (εννοώ μπαρ) και κατάλαβα ότι η συνεχής πτώση της τούρκικης λίρας δεν είχε την αντίστοιχη άνοδο, ακόμη, στα ποτά. Για παράδειγμα το ποτήρι Cardhu, κόστιζε 44 λίρες (λίγο κάτω από 10 ευρώ), ενώ το 2011 κόστιζε 34 λίρες (17 ευρώ)."

"Ο Ορχάν Παμούκ, αναφέρει στο βιβλίο του "Istanbul" για ποτά και συγκεκριμένα για ρακί και βότκα. Όμως τώρα με την επικράτηση του οθωμανισμού το αλκοόλ είναι σε απαγόρευση, λόγω της μεγάλης φορολόγησης."

"έτσι καλέσαμε Uber, ώστε να μας πάει στο εξαιρετικό Οθωμανικό εστιατόριο Akdeniz Hatay Sofrası.....
...Τα φαγητά ήταν εξαιρετικά από τις πίτες τα ορεκτικά και τα κεμπάπ έως την υπερπαραγωγή με το αρνάκι ψημένο σε μέσα σε περίβλημα αλατιού αλλά και το εξαίσιο κιουνεφέ, σερβιρισμένο και αυτό με ιεροτελεστία. Επίσης γελάσαμε πολύ με το σπάσιμο του περιβλήματος του αλατιού, αλλά και το σερβίρισμα του κιουνεφέ, ολόκληρη ιεροτελεστία και τα δύο, ιεροτελεστία την οποία βιντεοσκόπησα.
Αυτό που δεν μου άρεσε καθόλου ήταν η έλλειψη αλκοόλ. Το ζήτημα αυτό λύθηκε με τα φλασκιά τα οποία είχαμε γεμίσει με βότκα. Έτσι και εμείς απολαύσαμε το φαγητό με συνοδεία ποτού και οι θαμώνες του εστιατορίου δεν σκανδαλίστηκαν."
Η ιστορία καλύπτεται με πολλές φωτογραφίες.

"Ο φίλος μου που έχει ταξιδέψει πολλές φορές στην Πόλη, πρότεινε να σταματήσουμε σ' ένα εστιατόριο, το οποίο θεωρούσε ως το καλύτερο στο Kadikoy. Συμφωνήσαμε, γνωρίζοντας ότι είναι καλοφαγάς και ότι το ζήτημα αυτό, το είχε ψάξει πολύ. Το εστιατόριο ονομάζεται Ciya Sofrasi, βρίσκεται επί του πεζόδρομου Güneşli Bahçe Sk, είχε πράγματι εξαιρετικά φαγητά, αλλά παράλληλα και ένα μεγάλο μειονέκτημα. Δεν διέθετε αλκοόλ. Θυμήθηκα ότι σε γειτονικό ρακάδικο, το μάτι μου είχε γυαλίσει, πριν από λίγα λεπτά της ώρας, βλέποντας έναν άνθρωπο να τρώει το ψαράκι του και κυρίως να πίνει το Yeni Raki του. Ο φίλος μου που έχει ταξιδέψει πολλές φορές στην Πόλη, προσπάθησε να με καλμάρει, λέγοντάς μου ότι το άριστο εστιατόριο ήταν αυτό που είμαστε και όχι εκείνο το οποίο μου άρεσε, δηλαδή το ρακάδικο. Ήμουν απαρηγόρητος. Πάλι σε οθωμανικό εστιατόριο. Πάλι χωρίς αλκοόλ. Και μάλιστα σε μια ημέρα όπου η Τουρκία γιόρταζε την επέτειο του αλκοολικού ήρωα της. Ημέρα που η Τουρκία ήταν σημαιοστολισμένη. Για την επέτειο του Κεμάλ Ατατούρκ. Όπως είναι γνωστό ο Κεμάλ πέθανε από κίρρωση ήπατος, λόγω της ισχυρής εξάρτησης από το αλκοόλ. Όμως είχαν πάλι «γνώση οι φύλακες». Στο backpack μου κουβαλούσα το φλασκί. Το πρωί το είχα ξαναγεμίσει με Zoladkowa. Για κάτι τέτοιες πολύ δύσκολες καταστάσεις είχαμε κουβαλήσει τη βότκα, από την Πολωνία."
Η ιστορία καλύπτεται με πολλές φωτογραφίες.

"Από το μπαρ στο roof garden του ξενοδοχείου, έμεινα πάρα πολύ ευχαριστημένος. Είχε θέα και προς τον Βόσπορο και προς τον Κεράτιο καθώς και σε δύο από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Πόλης το Τοπ Καπί και την Αγία Σοφία. Και το κυριότερο. Με τα παρατεταγμένα μπουκάλια κρασί στην είσοδό του και το πλούσια σε ποτά μπαρ, ανάγκαζε τους μουσουλμάνους να μην το επισκέπτονται, φυσικά πλην του πρωινού και αυτό, για τους ένοικους του ξενοδοχείου. Έτσι το βράδυ απολάμβανες τα ποτά σου και τη θέα χωρίς μπούρκες και μαντήλες."

"Κατά τα λοιπά, πρέπει να επισημάνω ότι η Πόλη έχει γίνει πολύ φτηνός προορισμός (πλην αλκοόλ, εξαιρούνται οι μπίρες, οι οποίες κόστιζαν γύρω στις 14 λίρες - περίπου 3 ευρώ)."
Ευχαριστώ πολύ για την άμεση και λεπτομερή απάντησή σου. Πρόκειται να επισκεφτώ την Πόλη την Πρωτομαγιά και η έλλειψη αλκοόλ είναι από τα θέματα που με αγχώνουνε. Τώρα ηρέμησα.

Η αλήθεια είναι ότι δεν είμαι fun της μπίρας. Προτιμώ το κρασί. Υπάρχει κάτι αξιόλογο σε τούρκικο κρασί;
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.377
Likes
14.282
@vanda. Σ' ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σου. Αλκοόλ βρίσκεις παντού, εκτός από τα οθωμανικά εστιατόρια και πιθανώς και κάποια αντίστοιχα καφέ (στην ασιατική πλευρά Kadikoy-Χαλκηδόνα- είναι πολύ χαλαρές οι καταστάσεις και δεν έχεις πρόβλημα). Βρίσκεις παντού, αλλά το πληρώνεις πολύ, λόγω της φορολογίας. Εκτός από τις μπίρες. Στα επόμενα τρία κεφάλαια, τα αναφέρω αυτά. Και εμείς πήγαμε σε δύο εστιατόρια που δεν είχαν αλκοόλ. Βέβαια είχαμε πάρει τα μέτρα μας.

Παρακάτω παραθέτω ορισμένα σχετικά, (με το ζήτημα που έθεσες) αποσπάσματα από τη συνέχεια της ιστορίας μου:
Τα αποσπάσματα είναι μέσα σε εισαγωγικά με πλάγιους χαρακτήρες (Ι).

"Επισκεφτήκαμε ένα από αυτά (εννοώ μπαρ) και κατάλαβα ότι η συνεχής πτώση της τούρκικης λίρας δεν είχε την αντίστοιχη άνοδο, ακόμη, στα ποτά. Για παράδειγμα το ποτήρι Cardhu, κόστιζε 44 λίρες (λίγο κάτω από 10 ευρώ), ενώ το 2011 κόστιζε 34 λίρες (17 ευρώ)."

"Ο Ορχάν Παμούκ, αναφέρει στο βιβλίο του "Istanbul" για ποτά και συγκεκριμένα για ρακί και βότκα. Όμως τώρα με την επικράτηση του οθωμανισμού το αλκοόλ είναι σε απαγόρευση, λόγω της μεγάλης φορολόγησης."

"έτσι καλέσαμε Uber, ώστε να μας πάει στο εξαιρετικό Οθωμανικό εστιατόριο Akdeniz Hatay Sofrası.....
...Τα φαγητά ήταν εξαιρετικά από τις πίτες τα ορεκτικά και τα κεμπάπ έως την υπερπαραγωγή με το αρνάκι ψημένο σε μέσα σε περίβλημα αλατιού αλλά και το εξαίσιο κιουνεφέ, σερβιρισμένο και αυτό με ιεροτελεστία. Επίσης γελάσαμε πολύ με το σπάσιμο του περιβλήματος του αλατιού, αλλά και το σερβίρισμα του κιουνεφέ, ολόκληρη ιεροτελεστία και τα δύο, ιεροτελεστία την οποία βιντεοσκόπησα.
Αυτό που δεν μου άρεσε καθόλου ήταν η έλλειψη αλκοόλ. Το ζήτημα αυτό λύθηκε με τα φλασκιά τα οποία είχαμε γεμίσει με βότκα. Έτσι και εμείς απολαύσαμε το φαγητό με συνοδεία ποτού και οι θαμώνες του εστιατορίου δεν σκανδαλίστηκαν."
Η ιστορία καλύπτεται με πολλές φωτογραφίες.

"Ο φίλος μου που έχει ταξιδέψει πολλές φορές στην Πόλη, πρότεινε να σταματήσουμε σ' ένα εστιατόριο, το οποίο θεωρούσε ως το καλύτερο στο Kadikoy. Συμφωνήσαμε, γνωρίζοντας ότι είναι καλοφαγάς και ότι το ζήτημα αυτό, το είχε ψάξει πολύ. Το εστιατόριο ονομάζεται Ciya Sofrasi, βρίσκεται επί του πεζόδρομου Güneşli Bahçe Sk, είχε πράγματι εξαιρετικά φαγητά, αλλά παράλληλα και ένα μεγάλο μειονέκτημα. Δεν διέθετε αλκοόλ. Θυμήθηκα ότι σε γειτονικό ρακάδικο, το μάτι μου είχε γυαλίσει, πριν από λίγα λεπτά της ώρας, βλέποντας έναν άνθρωπο να τρώει το ψαράκι του και κυρίως να πίνει το Yeni Raki του. Ο φίλος μου που έχει ταξιδέψει πολλές φορές στην Πόλη, προσπάθησε να με καλμάρει, λέγοντάς μου ότι το άριστο εστιατόριο ήταν αυτό που είμαστε και όχι εκείνο το οποίο μου άρεσε, δηλαδή το ρακάδικο. Ήμουν απαρηγόρητος. Πάλι σε οθωμανικό εστιατόριο. Πάλι χωρίς αλκοόλ. Και μάλιστα σε μια ημέρα όπου η Τουρκία γιόρταζε την επέτειο του αλκοολικού ήρωα της. Ημέρα που η Τουρκία ήταν σημαιοστολισμένη. Για την επέτειο του Κεμάλ Ατατούρκ. Όπως είναι γνωστό ο Κεμάλ πέθανε από κίρρωση ήπατος, λόγω της ισχυρής εξάρτησης από το αλκοόλ. Όμως είχαν πάλι «γνώση οι φύλακες». Στο backpack μου κουβαλούσα το φλασκί. Το πρωί το είχα ξαναγεμίσει με Zoladkowa. Για κάτι τέτοιες πολύ δύσκολες καταστάσεις είχαμε κουβαλήσει τη βότκα, από την Πολωνία."
Η ιστορία καλύπτεται με πολλές φωτογραφίες.

"Από το μπαρ στο roof garden του ξενοδοχείου, έμεινα πάρα πολύ ευχαριστημένος. Είχε θέα και προς τον Βόσπορο και προς τον Κεράτιο καθώς και σε δύο από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Πόλης το Τοπ Καπί και την Αγία Σοφία. Και το κυριότερο. Με τα παρατεταγμένα μπουκάλια κρασί στην είσοδό του και το πλούσια σε ποτά μπαρ, ανάγκαζε τους μουσουλμάνους να μην το επισκέπτονται, φυσικά πλην του πρωινού και αυτό, για τους ένοικους του ξενοδοχείου. Έτσι το βράδυ απολάμβανες τα ποτά σου και τη θέα χωρίς μπούρκες και μαντήλες."

"Κατά τα λοιπά, πρέπει να επισημάνω ότι η Πόλη έχει γίνει πολύ φτηνός προορισμός (πλην αλκοόλ, εξαιρούνται οι μπίρες, οι οποίες κόστιζαν γύρω στις 14 λίρες - περίπου 3 ευρώ)."
Κεντάς...Αλκοολικός ήρωας....
 

babaduma

Member
Μηνύματα
5.052
Likes
7.801
Επόμενο Ταξίδι
terra incognita
Ταξίδι-Όνειρο
α του Κενταύρου
Όταν είχα πάει το έτος 2011, έζησα μια τραυματική εμπειρία. Πλήρωσα το Cragganmore Malt Whisky (μεζούρα) 17,50 ευρώ, όταν τότε, πριν λίγους μήνες, στη Σουηδία το είχα πληρώσει 12 ευρώ.
Μετά από τέτοια τραυματική εμπειρία σε μια Πόλη, εγώ το ομολογώ: Όχι απλώς δεν θα ξαναπήγαινα, αλλά θα την έσβηνα κι απ'το χάρτη, να μην ξαναδώ ούτε τ'όνομά της! Να ρίξει φωτιά ο Αλλάχ και να με κάψει αν λέω ψέμματα... Ακούς εκεί!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Μπορεί το θέμα αλκοόλ να με αφήνει αδιάφορο, αλλά τις αλκοολικές ιστορίες σου πάντα τις απολαμβάνω;)
Βέβαια δεν εστιάζω σ'αυτό στις ιστορίες σου αλλά στην άμεση συνολική περιγραφή και τις ωραίες φωτογραφίες. Αγαπημένη Κωνσταντινούπολη. Πήγα όταν ήμουν πρωτάρης στα ταξίδια και νομίζω επιβάλλεται να την επισκεφτώ ξανά. Τουλάχιστον φωτογραφικά και γευσιγνωστικά άφησα πολλές εκκρεμότητες!
 

Borealis

Member
Μηνύματα
3.817
Likes
7.700
Μετά από τέτοια τραυματική εμπειρία σε μια Πόλη, εγώ το ομολογώ: Όχι απλώς δεν θα ξαναπήγαινα, αλλά θα την έσβηνα κι απ'το χάρτη, να μην ξαναδώ ούτε τ'όνομά της! Να ρίξει φωτιά ο Αλλάχ και να με κάψει αν λέω ψέμματα... Ακούς εκεί!
Περιλαμβάνεται και αυτό στα πλαίσια της μη- ελευθερίας που χαρακτηρίζει την πόλη, τουλάχιστον από το 89 που κάπως μπορώ να ξέρω. Δεν θυμάμαι καμιά εποχή που δεν υπήρχε κάποια υποψία απειλής, ανάλογα ποιο ζήτημα ήταν στην επικαιρότητα (και στην Τουρκία υπήρχαν πάντα πολλά). Φυσικά δεν ισχυρίζομαι ότι ήταν ή είναι μια επικίνδυνη πόλη ή ότι αυτό έχει τόσο μεγάλη σημασία, σημασία έχει ότι συνεχίζει να είναι μια πόλη που ζει με σκιές, μισόλογα και πάντα ψιθυριστά. Και αυτό, αν δεν είσαι τύπος που τρελαίνεται με τα πατριαρχεία και τα μοναστήρια, λίγο περισσότερο αλκοόλ χρειάζεται για να το χωνέψεις.
 

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.751
@vanda. Κρασί υπάρχει και μάλιστα πολύ καλό. Στην Τουρκία παράγονται καλές ποικιλίες οίνου. Όμως το πιο φτηνό που βρήκα είχε 130 λίρες, το μπουκάλι και 28-30 λίρες, το ποτήρι. Βέβαια εσύ πιθανώς βρεις και φτηνότερα. Πάντως η τούρκικη λίρα διολισθαίνει συνεχώς, έναντι του ευρώ, οπότε έως το Μάη φαντάζομαι ότι οι τιμές θα είναι πιο ελκυστικές.
Για να επανέλθω στα τούρκικα κρασιά, την τελευταία νύχτα στο roof garden του ξενοδοχείου, είχε promotion οινογευσίας από μία οινοποιία. Με κέρασαν διάφορες ποικιλίες και έμεινα ευχαριστημένος και από τα λευκά και από τα κόκκινα κρασιά τους. Εκείνο που δεν γνώριζα ήταν ότι παράγουν και κρασί Malbec, το οποίο ως επί το πλείστον παράγεται στην Αργεντινή. Εκεί είχα μάθει το Malbec και έχει γίνει από τις αγαπημένες μου ποικιλίες. Σε χώρες που δεν παράγουν κρασί είναι μία από τις πρώτες μου επιλογές. Με έκπληξή μου, παρατήρησα ότι στην Τουρκία, το παράγουν με ιδιαίτερη επιτυχία.
Παρακάτω βάζω μια φωτογραφία ενός πολυποικιλιακού λευκού οίνου και μια φωτογραφία από Cabernet Sauvignon. Και τα δύο είναι παραγωγή Τουρκίας.

1.jpg


2.JPG



@fotast. Σ' ευχαριστώ πολύ. Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορώ να απολαύσω φαγητό, ή τη νύχτα μια υπέροχη θέα χωρίς να πιω λίγο κρασάκι ή λίγο malt ουισκάκι (αυτά είναι τα αγαπημένα μου), αλλά δεν λέω όχι σε βότκα, τζιν, ή ακόμα και μπίρα. Εξαρτάται από το που θα βρεθώ. Για παράδειγμα στη Βραζιλία έπινα κασάσα. Πάντως αλκοολικός ήρωας (ήρωας για τους Τούρκους) ήταν ο Κεμάλ, ο πατέρας των Τούρκων (Ατατούρκ). Έπεσε ηρωικά λόγω της αγάπης του προς το αλκοόλ. Παρακάτω το άγαλμα του Κεμάλ να παραδίδει τη μάθηση και συγκεκριμένα το λατινικό αλφάβητο σε μαθητές.

3.JPG



@babaduma. Ευχαριστώ, έχεις καλή αίσθηση του χιούμορ.


@giannismits. Σ' ευχαριστώ πολύ. Πάντως στην παρούσα μικρή ιστορία δεν αναφέρομαι ιδιαίτερα στην Πόλη, όπου άλλωστε υπάρχουν πολλές άριστες ιστορίες από πολλούς, μεταξύ των οποίων και η δική σου, αλλά επειδή πέρασα όμορφα, γράφω αυτή την πολύ μικρή ιστορία, ως αυτοκριτική, επειδή απέφευγα την Πόλη. Άλλωστε όπου έχεις γράψει εσύ, ο γνωστός συγγραφέας ταξιδιωτικών οδηγών, έχεις καλύψει πλήρως το θέμα. Αυτό ισχύει και για την ιστορία σου για την Πόλη, παρά τους ισχυρισμούς σου περί πρωτάρη.
Βέβαια, πιστεύω ότι ο κάθε ένας που γράφει, βάζει ένα λιθαράκι στη γνώση του τόπου, όσο γνωστός και να είναι αυτός ο τόπος. Ο κάθε ένας που γράφει παρουσιάζει κάτι, από τη δική του οπτική γωνία.
Όσο για μένα, βασικά τις ιστορίες τις γράφω για τον εαυτό μου. Να τις διαβάζω, να θυμάμαι τις λεπτομέρειες, λόγω συνεχών ταξιδιών. Αν καταφέρω να μοντάρω και τις φωτογραφίες τις ανεβάζω. Να φανταστείς ότι ενώ έχω σημειώσεις από καλοκαιρινό road trip, δεν έχω μοντάρει ιστορία, λόγω πολλών φωτογραφιών (96,5 GB) και video (18 GB).


@Borealis. Οι παρεμβάσεις σου, όπως πάντα, είναι πολύ εύστοχες. Άριστες. Σε ευχαριστώ, ακόμα μια φορά. Πράγματι οι περιορισμοί περιλαμβάνονται στα πλαίσια της μη ελευθερίας, όπως σωστά γράφεις. Αλλά και τα λοιπά που γράφεις εκφράζουν απόλυτα τις καταστάσεις και οπωσδήποτε εκφράζουν επακριβώς και τις δικές μου απόψεις.
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.192
Μηνύματα
883.490
Μέλη
38.898
Νεότερο μέλος
χρυσανθη

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom