Dorotija
Member
- Μηνύματα
- 1.297
- Likes
- 702
- Επόμενο Ταξίδι
- Να είναι η Κρακοβία?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Yemen
Ξέρω ότι βιάζεστε να φτάσουμε στην Μονμάρτρη, και δεν σας αδικώ. Όμως, ως γνήσια εκπρόσωπος της φυλής μου, είχα βγει το προηγούμενο βράδι για τσίπουρα, είχα πιεί ως να μην υπάρχει αύριο, και κατά τις 3 είχα γυρίσει σπίτι να φτιάξω όπως- όπως το σάκο γιατί η παλιο-easyjet πετούσε στις 6 τ’ άγριο χάραμα! Το μεσημέρι πια έχω αποκάμει, βάλτε που δεν μπορώ να κοιμηθώ στα αεροπλάνα, και προτού ξεκινήσω να οργώνω την πόλη χρειάζομαι επειγόντως ένα τετραπλό καφέ και κάτι να φάω. Θα κάνετε λίγη υπομονή, ναι;
Η μάχη της Alesia; Ποια μάχη της Alesia;
Αφήνουμε τη cite και ξεκινάμε να βολτάρουμε στην περιοχή Αλεζιά προς αναζήτησιν βρώσης. Υπολογίστε την περίπου κάτω από τη Monparnasse. Μια αδιάφορη περιοχή για τον ταξιδιωτικό μας οδηγό, που προσπαθεί να μας πείσει να κλειστούμε σε κάποιο μουσείο, πολύ ενδιαφέρουσα όμως για εμάς. Εδώ δεν θα βρεις τόσο εντυπωσιακά κτίσματα όσο αυτά στις όχθες του Σηκουάνα, αλλά εδώ το Παρίσι είναι πιο… ανθρωποκεντρικό, πιο ανθρώπινο. Πρώτη επαφή είναι θετική. Μεγάλοι δρόμοι, φαρδιά πεζοδρόμια, άνετο περπάτημα, πάνω σου βλέπεις τον ουρανό -έχεις.. χώρο, πως το λένε. Δεν ασφυκτιάς. Κόσμος πάει κι έρχεται, με μπαγκέτες να ξεπροβάλλουν από τη χαρτοσακούλα, με ποδήλατα, μητέρες με μωρά στα καρότσια, κόσμος που ψωνίζει ρούχα σε κινέζικα (!) Μάλιστα. Και γιατί όχι, στο κάτω κάτω. Είπαμε, δεν θα ήταν λογικό όλο το Παρίσι να ντύνεται με Luis Vuitton. Η Alesia, καθαρή και περιποιημένη, θεωρείται από τις πιο «λαϊκές» γειτονιές της πόλης, με την καλή έννοια. Φυσικά, οι φίλοι του Asterix θα θυμούνται τη μάχη της Αlesia –ξέρετε, εκείνη που ο Μαζεστίξ και ο Μαθουσαλίξ παριστάνουν πως δεν έγινε ποτέ γιατί οι Γαλάτες είχαν ηττηθεί από τους Ρωμαίους… Η μάχη εκείνη, για την οποία όποτε βρω χρόνο θα ανεβάσω κάποιο στοιχείο, είναι που ονομάτισε την συνοικία. Φτάνοντας πια στο Denfert Rochereau, ένας latte συνοδεία ενός crocque monsieur (δεν ξέρω αν το γράφω σωστά, Έρσηηηη..) τοστ ζαμπόν τυρί με ένα αβγό από πάνω είναι αυτό ακριβώς που χρειάζομαι για να συνεχίσω.
Μονμάρτρη
Σκαλιά, ανηφορικά πλακόστρωτα, κι άλλα σκαλιά, κι άλλα πλακόστρωτα, μέχρι που την είδα. Σάκρε Κερ, η κατάλευκη, μαρμάρινη εκκλησία. Πραγματικά εντυπωσιακή, ειδικά έτσι όπως στέκει αγέρωχη στην κορυφή. Οπωσδήποτε λίγα «κλικ» σε ένα πραγματικό σήμα κατατεθέν (ειλικρινά πιστεύω ότι το Παρίσι είναι η πόλη με τα περισσότερα landmarks) και στη συνέχεια του γυρνάω επιδεικτικά την πλάτη. Όχι, όχι για την πανοραμική θέα της πόλης από εκεί ψηλά, που είναι πραγματικά υπέροχη, αλλά για τον πανέμορφο, χαριτωμένο Ναπολιτάνο που παίζει κιθάρα και κάνει show στο συγκεντρωμένο πλήθος. Συχνό σημείο συνάντησης των νεαρών Παριζιάνων για άραγμα και χάζι τα σκαλάκια μπροστά από τη Σακρε Κερ, συνοδεία συνήθως κάποιου μουσικού ή άλλου πλανόδιου καλλιτέχνη. Πάντα όμως, η ύβρις επιφέρει και τη νέμεση, και η εκκλησία δεν μου χαρίστηκε καθόλου –λίγα βήματα μετά, στην προσπάθεια να αποφύγω ένα γκρουπ που ερχόταν κατά πάνω μου, πέφτω και στραμπουλάω άσχημα τον αριστερό αστράγαλο… Αυτοί οι τουρίστες, είναι πραγματικά καταστροφή!
Γενικώς η Μονμάρτρη παρά την χωρίς όρους και όρια τουριστικοποίηση της, διατηρεί ακόμα ένα γλυκό, μποέμ αέρα. Τα έχουν πει και άλλοι, καλύτερα από μένα. Αφήσαμε τους ζωγράφους στην πλατεία , που σχεδόν μας τραβάνε από το μανίκι να κάνουν το πορτρέτο μας, και περιπλανηθήκαμε για λίγο στα πλακόστρωτα στενά- ποιόν άραγε θα δούμε στην άλλη γωνία; Τον Πικάσο; Τον Τουλούζ Λοτρέκ; Δεν έχουν χαθεί. Ανάμεσα στα μαγαζάκια με τα σουβενίρ και τις brasserie κάπου βρίσκονται κρυμμένοι. Μην αφήσετε την επέλαση του τουρισμού να σας πάρει από κάτω. Η Μονμάρτρη είναι και ρομαντική είναι και μποέμ. Δεν χορταίναμε να περπατάμε. Στο τέλος, εξαντλημένοι –και πονεμένοι-, σωριαστήκαμε στο La Grolle de Monmartre και απολαύσαμε εξαιρετικό φοντί.

Η μάχη της Alesia; Ποια μάχη της Alesia;
Αφήνουμε τη cite και ξεκινάμε να βολτάρουμε στην περιοχή Αλεζιά προς αναζήτησιν βρώσης. Υπολογίστε την περίπου κάτω από τη Monparnasse. Μια αδιάφορη περιοχή για τον ταξιδιωτικό μας οδηγό, που προσπαθεί να μας πείσει να κλειστούμε σε κάποιο μουσείο, πολύ ενδιαφέρουσα όμως για εμάς. Εδώ δεν θα βρεις τόσο εντυπωσιακά κτίσματα όσο αυτά στις όχθες του Σηκουάνα, αλλά εδώ το Παρίσι είναι πιο… ανθρωποκεντρικό, πιο ανθρώπινο. Πρώτη επαφή είναι θετική. Μεγάλοι δρόμοι, φαρδιά πεζοδρόμια, άνετο περπάτημα, πάνω σου βλέπεις τον ουρανό -έχεις.. χώρο, πως το λένε. Δεν ασφυκτιάς. Κόσμος πάει κι έρχεται, με μπαγκέτες να ξεπροβάλλουν από τη χαρτοσακούλα, με ποδήλατα, μητέρες με μωρά στα καρότσια, κόσμος που ψωνίζει ρούχα σε κινέζικα (!) Μάλιστα. Και γιατί όχι, στο κάτω κάτω. Είπαμε, δεν θα ήταν λογικό όλο το Παρίσι να ντύνεται με Luis Vuitton. Η Alesia, καθαρή και περιποιημένη, θεωρείται από τις πιο «λαϊκές» γειτονιές της πόλης, με την καλή έννοια. Φυσικά, οι φίλοι του Asterix θα θυμούνται τη μάχη της Αlesia –ξέρετε, εκείνη που ο Μαζεστίξ και ο Μαθουσαλίξ παριστάνουν πως δεν έγινε ποτέ γιατί οι Γαλάτες είχαν ηττηθεί από τους Ρωμαίους… Η μάχη εκείνη, για την οποία όποτε βρω χρόνο θα ανεβάσω κάποιο στοιχείο, είναι που ονομάτισε την συνοικία. Φτάνοντας πια στο Denfert Rochereau, ένας latte συνοδεία ενός crocque monsieur (δεν ξέρω αν το γράφω σωστά, Έρσηηηη..) τοστ ζαμπόν τυρί με ένα αβγό από πάνω είναι αυτό ακριβώς που χρειάζομαι για να συνεχίσω.
Μονμάρτρη
Σκαλιά, ανηφορικά πλακόστρωτα, κι άλλα σκαλιά, κι άλλα πλακόστρωτα, μέχρι που την είδα. Σάκρε Κερ, η κατάλευκη, μαρμάρινη εκκλησία. Πραγματικά εντυπωσιακή, ειδικά έτσι όπως στέκει αγέρωχη στην κορυφή. Οπωσδήποτε λίγα «κλικ» σε ένα πραγματικό σήμα κατατεθέν (ειλικρινά πιστεύω ότι το Παρίσι είναι η πόλη με τα περισσότερα landmarks) και στη συνέχεια του γυρνάω επιδεικτικά την πλάτη. Όχι, όχι για την πανοραμική θέα της πόλης από εκεί ψηλά, που είναι πραγματικά υπέροχη, αλλά για τον πανέμορφο, χαριτωμένο Ναπολιτάνο που παίζει κιθάρα και κάνει show στο συγκεντρωμένο πλήθος. Συχνό σημείο συνάντησης των νεαρών Παριζιάνων για άραγμα και χάζι τα σκαλάκια μπροστά από τη Σακρε Κερ, συνοδεία συνήθως κάποιου μουσικού ή άλλου πλανόδιου καλλιτέχνη. Πάντα όμως, η ύβρις επιφέρει και τη νέμεση, και η εκκλησία δεν μου χαρίστηκε καθόλου –λίγα βήματα μετά, στην προσπάθεια να αποφύγω ένα γκρουπ που ερχόταν κατά πάνω μου, πέφτω και στραμπουλάω άσχημα τον αριστερό αστράγαλο… Αυτοί οι τουρίστες, είναι πραγματικά καταστροφή!
Γενικώς η Μονμάρτρη παρά την χωρίς όρους και όρια τουριστικοποίηση της, διατηρεί ακόμα ένα γλυκό, μποέμ αέρα. Τα έχουν πει και άλλοι, καλύτερα από μένα. Αφήσαμε τους ζωγράφους στην πλατεία , που σχεδόν μας τραβάνε από το μανίκι να κάνουν το πορτρέτο μας, και περιπλανηθήκαμε για λίγο στα πλακόστρωτα στενά- ποιόν άραγε θα δούμε στην άλλη γωνία; Τον Πικάσο; Τον Τουλούζ Λοτρέκ; Δεν έχουν χαθεί. Ανάμεσα στα μαγαζάκια με τα σουβενίρ και τις brasserie κάπου βρίσκονται κρυμμένοι. Μην αφήσετε την επέλαση του τουρισμού να σας πάρει από κάτω. Η Μονμάρτρη είναι και ρομαντική είναι και μποέμ. Δεν χορταίναμε να περπατάμε. Στο τέλος, εξαντλημένοι –και πονεμένοι-, σωριαστήκαμε στο La Grolle de Monmartre και απολαύσαμε εξαιρετικό φοντί.
Attachments
-
14,7 KB Προβολές: 277